Jump to content
Sign in to follow this  
mélykék76

E85 a gyakorlatban

Recommended Posts

Jogos... Ennek az autónak valamikor előző életében vezérmüszíj szakadása volt és az egyik dugó is cserés volt, ez a szétszedéskor derült ki... :S

Mivel oldottad meg a hidrotőkéket? Hígabb olaj pl?

Kottyanik persze, >270 ezer kilométerrel (ami az órába van), nem is csodálkozom rajta... :D

Én olajnyomás hiba miatt vittem szerelőhöz, aztán generál lett belőle... Próbáltam cserés motort keresni, de valahogy nem sok C16SE-s blokkot találtam... :S

Hidrotőkét úgy kell megoldani,hogy szétszeded,kitisztítod,visszarakod. Utána akármilyen olajjal csendben lesz,ha jól csináltad.

X16SZ,X16SZR blokk tök ugyanaz. Lehet találni 80-100ekm-t futottakat G-astából.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hidrotőkét úgy kell megoldani,hogy szétszeded,kitisztítod,visszarakod. Utána akármilyen olajjal csendben lesz,ha jól csináltad.

X16SZ,X16SZR blokk tök ugyanaz. Lehet találni 80-100ekm-t futottakat G-astából.

Az X16SZ ugyanolyan, mint a C16SE, de az X16SZR-nek másmilyenek a dugói, kisebb lesz a kompresszió vele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az X16SZ ugyanolyan, mint a C16SE, de az X16SZR-nek másmilyenek a dugói, kisebb lesz a kompresszió vele.

Az SZR-nek miért más a dugója? Az olyan mint ami az nz-ben van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az SZR-nek miért más a dugója? Az olyan mint ami az nz-ben van?

Pontosan, mint a C16NZ-ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Most mondjam azt hogy az nz dugó is így néz ki?

Formailag nem tudom mi lehet a különbség az nz-se dugók közt, ellenben egy, még régebben a szakálmetál oldaláról letöltött adatlap szerint, az se dugók magasabbak. Szóval lehet hogy csak a fejmagasságban van difi, azt meg szemre senki nem fogja tudni megmondani, pláne képről.

Ellenben pl nem értem miért lenne más dugó az szr-ben. Mondjuk megnézve az opel-infos.de oldalt, az sz-re 10-es sűrítési viszonyt ír, míg az szr-re csak 9.6-osat. Akkor lehet mégiscsak nz dugói vannak. :)

Gyűrűzéshez:

a gyűrűzéssel sincs baj, ha ésszel csinálják. Értem ez alatt hogy nem mindegy, milyen állapotú motort gyűrűznek meg.

A gyári nz motoromat user error miatt 170.ezernél kellett gyűrűzni, nem főtt agyon, de hfej tömítést kellett cserélni, meg akkor már gyűrűket is, mert opeléknál a gyűrűk ezt nem tolerálják, és az egyébként hibátlan motor elkezdi enni az olajat.

Na szóval, a hengerfalon még a gyári hónolás látszott, sehol nem volt lekopva, a dugók is recések voltak, valamint a gyűrűhornyok sem voltak kiverődve. Azután még beleugrott 100.000, mindenféle hiba nélkül. Köszöni jól van.

De nyilván egy szétkopott, szétverődött gyűrűhornyos dugattyúkat tartalmazó motoron a gyűrűzés tényleg már csak a sárral kenegetés esete.

Ja, és mostmár ne offoljunk többet. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha tényleg csak a dugók magasságában van eltérés,akkor azon lehet segíteni a HF köszörülésével.

Nz-ből csak c14nz dugókat láttam,azoknak a tetejük teljesen más.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A 8,46-os fogyasztás jónak számít 110-es tempónál?

Nekem is 8 körül alakul hosszútávon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha csak 90 körül megyek, akkor megmarad 8 lityi alatt. Na de autópályán azért csak nem mertem 90-nel menni... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hali. arra lennék kíváncsi hogy megérné átállni e85re?1.4nz motoros f astram van. Fogyasztása az csökkenne? mi szükséges az átalakításra? vagy nem is kell alakítani semmit? Bocsánat ha hülye kérdéseket teszek fel de erről a témáról még nincs tapasztalatom és érdekelne hogy lenne gazdaságosabb. Köszönöm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Úgy lesz gazdaságosabb, ha otthagyod a garázsban ;) És ez tényleg nem vicc :) Máshogy sajnos esélytelen vagy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Úgy lesz gazdaságosabb, ha otthagyod a garázsban ;) És ez tényleg nem vicc :) Máshogy sajnos esélytelen vagy.

pont tegnap néztem az árát:370 ft.....a benzin meg 399 ft.

most még az lpg-t is megemelik majd 25-35 ft-al nemsokára...ezeket be kellene zárni vmi zárt osztályra.így nőjön a fogyasztás.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hali. arra lennék kíváncsi hogy megérné átállni e85re?1.4nz motoros f astram van. Fogyasztása az csökkenne? mi szükséges az átalakításra? vagy nem is kell alakítani semmit? Bocsánat ha hülye kérdéseket teszek fel de erről a témáról még nincs tapasztalatom és érdekelne hogy lenne gazdaságosabb. Köszönöm :)

Max 50-50% arányban keverve érdemes neked...

Bár megtakarítás nem lesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üdv.!

Az etanolnak ugye szokása hogy hidegebb időben nem hajlandó úgy porladni, mint a benzin, valamint szépen kicsapódik a hideg hengerfalra.

Mi van akkor, ha az üzemanyagcsövet (vagy az injektorhidat) a hidegindítás idejére melegíteném? A melegebb üzemanyag is ugyanúgy kicsapódna?

Esetleg még az jutott eszembe, hogy olyan injektorokat használni, amik sokkal jobban porlasztanak, pl nem csak egy "sugárban" hanem vannak olyanok amik 6 felé, meg gondolom van különbség abban is hogy mekkora "cseppeket" csinálnak.

Esetleg megemelt üzemanyagnyomás?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az uzemanyag hidat hiaba melegited, a szivocsatorna fala hideg, oda csapodik ki sajnos.

Van egy e85 power atalakitom, jelkepes osszegert szivesen megvalnek tole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üdv.!

Az etanolnak ugye szokása hogy hidegebb időben nem hajlandó úgy porladni, mint a benzin, valamint szépen kicsapódik a hideg hengerfalra.

Mi van akkor, ha az üzemanyagcsövet (vagy az injektorhidat) a hidegindítás idejére melegíteném? A melegebb üzemanyag is ugyanúgy kicsapódna?

Esetleg még az jutott eszembe, hogy olyan injektorokat használni, amik sokkal jobban porlasztanak, pl nem csak egy "sugárban" hanem vannak olyanok amik 6 felé, meg gondolom van különbség abban is hogy mekkora "cseppeket" csinálnak.

Esetleg megemelt üzemanyagnyomás?

Az XE, mint az enyém, négysugaras injektorokkal van szerelve, de még így is nyögős az indítás a hidegben. Főleg 0 fok alatt...

Valahol a neten láttam talán a Saabnál olyan megoldást, ami fűti az üzemanyagot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az XE, mint az enyém, négysugaras injektorokkal van szerelve, de még így is nyögős az indítás a hidegben. Főleg 0 fok alatt...

Valahol a neten láttam talán a Saabnál olyan megoldást, ami fűti az üzemanyagot...

0 fok? De jó lenne akár már odáig eljutni. :) Nekem egyelőre még a 15 fok alatti indítás is kurv@ nyögvenyelős.

Az xe injektor méretileg/formailag csereszabatos a c20ne-vel? Mert akkor az enyémbe is belemegy. Meg annak mennyi a szállítása?

Közben folyamatosan bújom a netet, és én is ezekre bukkantam, a levegő meg az üzemanyag fűtésre.

Valahol olvastam hogy kipróbálták hajszárítóval. :) Mondom végülis logikus, hát tettem egy próbát én is.

Az eredmény meggyőző volt, a szokásoshoz képest negyed annyi forgatás után beindult, igaz köhögött azért rendesen.

Ám a hajszárító 230v-os, és 1600w, hasonlót alkotni 12v-on nem egyszerű. Egy ismim át is számolta:

"Ez utóbbi számítást leellenőriztem a hajszárítómra.

Neten talált adatok alapján egy hajszárító kb 80m3/h légszállítású, vagyis ennyi levegőt 280W 10 fokkal emel meg.

A hajszárítóm 1.800W-os, vagyis 6 - szorosa a 280W-nak. 10fok x 6 = 60 fokos emelés, vagyis kijön a hajszárítóm 80 fokos kifúvott levegője.

Tehát a számítsod a következő:

1.

metudni a ventilátorod szállítási kapacitását (lehetőleg fojtott és nem üresjárati állapotban)

m3/h-ban

2.

(829/a venti szállítása) x 0,53fok = ennyivel növeli meg a kifúvott levegő hőmérsékletét a 150W-os fűtőelem."

Az alapelgondolás nálam az, hogy szerzek egy szekunder levegő szivattyút, ezt szépen be is tudom kötni a légszűrőház meleg levegős oldalába, már csak a felfűtését kell megoldani. Arra találtam egy ilyet: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=532894 Most azt számolgatjuk hogy ez elég lenne e hogy 20 fokos levegőt csináljon a szívó oldalon, persze ehhez még tudni kellene a sz.l.sz. légszállítását. Kicsit kevésnek tűnhet a 150w, de arra is gondolni kell hogy az akksi kapacitása véges, és az önindítónak is kell nem kevés áram.

De itt még nem állnék meg. Kitúrtam hogy a dízel astrákban a gázolajszűrő fűtött. Ezt beszerezni nem is olyan drága, vaterán már 2000ft-ért találtam. Kérdés hogy ez mennyit melegítene az etanolon, plusz a biztonság kedvéért kapna még az injektor hídba egy egy izzítógyertyát, persze ezt még ki kell számolni/tesztelni hogy nem durrant e szét valamit. Bár elvileg nem kéne, mert az izzítógyertyafolyadékban nem fog felizzani, az etanol forráspontja pedig 70-80 fok, viszont mivel 3-bar nyomáson van a csőben, ez magasabb. Ráadásul ott a levegő hiányzik az égéshez szükséges egyenletből.

Végül kell egy elektronika ami ezt az egészet kapcsolgatja, de csak pl 15 fok alatt, és időzítve működik, mondjuk az egészből ez a leg1xűbb.

Aztán ahogy összeszámolgattam, ennyi cuccnak az áramigényéhez már újítanom kell egy dízel akksi is, ha be is akarom indítani a kocsit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.