Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

2 perce, nyemi írta:

Elméletileg igen, de elé van bekötve még a kartergáz , tankszellőztetés,  EGR szelep is (bár nekem nincs:icon13:) és ezek is adnak járulékos levegőt .

Azt meg, hogy 100km/ó folyamatos menet közben, hogy  milyen állapotban van nem tudom, de szerintem akkor teljesen le kéne zárnia.

Amúgy megtudtam még pár fontos dolgot még az alapjárati motorról.

Tápfeszültsége: 7,5Volt- tól  12Volt-ig.  így az áram intervallum amin még működik egy 50Ω tekercselés ellenállásnál  (legrosszabb eset) 150mA-tól 240mA-ig !

Használható ellenállás érték: 50Ω-tól   65Ω-ig!  50Ω alatt hibás a motor akkor is ha új!!! (12Volt/65Ω =185mA  12V*0,18A=2,2Watt___12Volt/50Ω =240mA  12V*0,24A=2,88Watt ebből látni hogy a 34993-as dríver integrált áramkör komoly teljesítményt kezel ,  és csak kis hűtőborda van rajta:( lehet ez a baj).

 

Mozgató erő:  8Nevton    80dkg  meg kel hogy emeljen!(gyorsaság miatt fontos ez)  Korosabb motornál ha  forgó rész mágnese gyengül , rossz minőségű újnál meg eleve gyenge ez is probléma lehet.

Teljes mozgási intervallum :10,4mm-ter   256 lépés , a felfekvő felület -kúp vége  közötti méret: Teljesen behúzva:22mm   Maximális nyitás így :32,4mm-ter  . Egy  Ecu reset után ha 0- vagy 256 indul rendszer mindenképp valamelyik véghelyzetből kell indítani az alapjárati motort mert az ECU mindent elfelejt. Ez a érték elgondolkoztatott, hogy lehet nem is lezárással kell alaphelyzetbe állítani alapjárati motort hanem teljes nyitással.  Holnap kipróbálom:confused:.

 

Valóban be van kötve a kartergáz visszavezetés, de a vastag cső ( nálam) a pillangószelep fölé megy, tehát nem játszik, a vékonyabbik igaz a pillangószelep alá, de ez 99% ban el van tömödve . Annyira be szokott dugulni hogy 2-3 as csigafúróval kézzel pörgetve lehet csak kiszedni a lyukból a trutyit. Nemsokára elkezdődik az átépítés, úgy vettem észre hogy az alapjárati probléma leginkább a központi injektoros motorokat érinti, kíváncsi leszek az SE ( mondjuk ECU is lesz cserélve) produkálja-e ezt a hibát. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, ihbastra írta:

Üdv. Kicseréltem a mágneskapcsolót az önindítón de csak kattog. Most a gyújtáskapcyolónál matatok sikertelenűl. Valaki el tudná magyarázni hogy itt mi tud megpusztulni? És hogy lehet irvosolni? Köszi

Ugye a gyujtáskapcsoló áll a mechanikus részből ahol a kulcsot elfordítod ( zárbetét, kormányzár) és  az elektromos részből ahol a konkrét gyujtás adás, majd továbbfordítva az indítózás történik. Lent a mechanikus rész, középen az elektromos felül pedig a csatija a 4 k( vagy 5 ) kábellel:

2938169-20181009-t40RPZ.jpg

Feltételezem azt észrevetted volna hogy nem tudod fordítani a kulcsot, így gondolom a mechanikus rész jó, és az elektromos a rossz. Ugye a vastag piros szálon jön az akkutól a direkt táp, a vékony feketéken megy tovább mindenhez a kapcsolt táp ( amikor gyujtást adsz, Ecu, pumpa ésatöbbi) és a fekete-pirosan illene menni az indítómotorhoz a tápnak. Ezt kellene ellenőrizni, hogy itt megvan-e az akkufesz amikor indítózol:

2938170-20181009-NYsyY9.jpg

Rajzot ha akarsz nézni: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0100.jpg

Érdemes még végignézni az akku-önindító közötti kábeleket, kötéseket, a testkábelt is. 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

üdv Urak!

 

 

Orbitálisan nagy problémával küzdök. F astra C14se motorral. Ha olyanja van, akkor pici gázzal gyorsításnál elkezd rángatni, bedobja a pech engine lámpát. Utána pedig megy mint a távirat. A hiba kivillogtatva a 63 hibakód. Ezt olvastam ugyis, hogy beszívott levegő váltó mágnes szelep. Illetve találtam egy másik leírást is, miszerint Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) ez a DIS kockára utal. Halvány lila gőzöm sincs h merre induljak el. Azt tudom h az első értelmezés szerint olyan váltó mágnes szelep nincs a kocsiban. Alkatrészeket nem szeretnék feleslegesen cserélni. Annyit még hozzá tennék, hogy lehúztam az alapjárati motor csatiját, és úgy nem sikerült a hibát elő idézni. 

Javítok. Lehuzott alapjarati csatival is elojott a hiba. Inkább azt mondanám hogy üzem meleg motornál már nem csinálja. Hidegen a jellemzőbb. 

Köszönettel: Petya! :D

Módosítva : m_petya
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 08. at 18:40, zotya975 írta:

Valóban be van kötve a kartergáz visszavezetés, de a vastag cső ( nálam) a pillangószelep fölé megy, tehát nem játszik, a vékonyabbik igaz a pillangószelep alá, de ez 99% ban el van tömödve . Annyira be szokott dugulni hogy 2-3 as csigafúróval kézzel pörgetve lehet csak kiszedni a lyukból a trutyit. Nemsokára elkezdődik az átépítés, úgy vettem észre hogy az alapjárati probléma leginkább a központi injektoros motorokat érinti, kíváncsi leszek az SE ( mondjuk ECU is lesz cserélve) produkálja-e ezt a hibát. 

Hát nem tudom.  Mert találkoztam egy régi autó szerelő  technikus haverommal  és ő elmagyarázta hogy is van ez .    A lényeg hogy az Opel Astra-nál  csak  204 lépést mozog a motor teljes bezárástól(0)----nyitásig (204)ezt  rendes  működés közben tudja  ezért nem is ad  több impulzust a alapjárati motornak  akkor se ha teljesen kinyitja.  De amikor a "balga" felhasználó csekk lámpa villogtatásra adja fejét és bekapcsolja evvel az alapjárati motor teszt üzemét is , amiben már 0 tól-255 ig impulzusokat ad  az ECU az alapjárati  motornak (ezt szoftver hiba tán(?)).

Evvel aztán eltapsoljuk a  "0" a teljes lezárástól , akkor  kialakulhat olyan, hogy : 50 teljes lezárás............0...................154 teljes kinyitás   és akkor ha a betanult érték mondjuk 37 az akkor két helyen található meg a  teljes szabályzási ciklusban , egyszer a nulla előtt és után is. Ez úgy megzavarja ECU-t ,  ha alapjáratra kell állni akkor nem a jó 37-re ugrik(0 előttire) hanem a rossz 37-re (0 utánira ), és ekkor  énekel a magas fordulaton az  alapjárat.

Azt mondta:"-Úgy kell beállítani ahogy a szemvíz könyvbe le van írva.  Aksisaru le---alapjárati motor ki--28milire beállítani- 

alapjárati motor be---Aksisaru vissza --- majd indítani és fényszóróval fűtő ventilátorral  beterhelni a járó motort, hogy ezt az értéket tanulja meg. Annak alapjáratnak jónak kell lenni ha mással nincs baj"

Mit szóltok hozzá ennyi lenne csak tényleg a baj ,  valaki próbálta már ez beállítási módot?

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

6 órája, nyemi írta:

Hát nem tudom.  Mert találkoztam egy régi autó szerelő  technikus haverommal  és ő elmagyarázta hogy is van ez .    A lényeg hogy az Opel Astra-nál  csak  204 lépést mozog a motor teljes bezárástól(0)----nyitásig (204)ezt  rendes  működés közben tudja  ezért nem is ad  több impulzust a alapjárati motornak  akkor se ha teljesen kinyitja.  De amikor a "balga" felhasználó csekk lámpa villogtatásra adja fejét és bekapcsolja evvel az alapjárati motor teszt üzemét is , amiben már 0 tól-255 ig impulzusokat ad  az ECU az alapjárati  motornak (ezt szoftver hiba tán(?)).

Evvel aztán eltapsoljuk a  "0" a teljes lezárástól , akkor  kialakulhat olyan, hogy : 50 teljes lezárás............0...................154 teljes kinyitás   és akkor ha a betanult érték mondjuk 37 az akkor két helyen található meg a  teljes szabályzási ciklusban , egyszer a nulla előtt és után is. Ez úgy megzavarja ECU-t ,  ha alapjáratra kell állni akkor nem a jó 37-re ugrik(0 előttire) hanem a rossz 37-re (0 utánira ), és ekkor  énekel a magas fordulaton az  alapjárat.

Azt mondta:"-Úgy kell beállítani ahogy a szemvíz könyvbe le van írva.  Aksisaru le---alapjárati motor ki--28milire beállítani- 

alapjárati motor be---Aksisaru vissza --- majd indítani és fényszóróval fűtő ventilátorral  beterhelni a járó motort, hogy ezt az értéket tanulja meg. Annak alapjáratnak jónak kell lenni ha mással nincs baj"

Mit szóltok hozzá ennyi lenne csak tényleg a baj ,  valaki próbálta már ez beállítási módot?

Na jó de a villogtatás már a 91-es Hogyan Csináld könyvben is benne van, akkor még nem volt más diagnosztikai lehetőség, nem volt mit rádugni a kocsira a szervizek egy kulcsot használtak amiben bent volt az áthidalás. Alapból így csinálták tehát bele kellett kalkulálniuk, hogy közben az alapjárati elállítódik. Sőt, ugye gyujtás beállításakor meg még el is kell indítani a motor így és közben ki-bejáratja a kúpot.  Én úgy gondolom hogy az Ecuba "vésett" ( eprom?) fordulatszám tartományt magától kell beállítania külső beavatkozás nélkül.  Hosszabb aku lekötéskor resetelődik az ECu ilyenkor ingadozik is az alapjárat az első indításkor amig nem tanul újra. 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, zotya975 írta:

Ugye a gyujtáskapcsoló áll a mechanikus részből ahol a kulcsot elfordítod ( zárbetét, kormányzár) és  az elektromos részből ahol a konkrét gyujtás adás, majd továbbfordítva az indítózás történik. Lent a mechanikus rész, középen az elektromos felül pedig a csatija a 4 k( vagy 5 ) kábellel:

2938169-20181009-t40RPZ.jpg

Feltételezem azt észrevetted volna hogy nem tudod fordítani a kulcsot, így gondolom a mechanikus rész jó, és az elektromos a rossz. Ugye a vastag piros szálon jön az akkutól a direkt táp, a vékony feketéken megy tovább mindenhez a kapcsolt táp ( amikor gyujtást adsz, Ecu, pumpa ésatöbbi) és a fekete-pirosan illene menni az indítómotorhoz a tápnak. Ezt kellene ellenőrizni, hogy itt megvan-e az akkufesz amikor indítózol:

2938170-20181009-NYsyY9.jpg

Rajzot ha akarsz nézni: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0100.jpg

Érdemes még végignézni az akku-önindító közötti kábeleket, kötéseket, a testkábelt is. 

 

 

 

Köszönöm hogy segítettél. Itt volt a hiba.

Link to comment
Megosztás:

52 perce, zotya975 írta:

Na jó de a villogtatás már a 91-es Hogyan Csináld könyvben is benne van, akkor még nem volt más diagnosztikai lehetőség, nem volt mit rádugni a kocsira a szervizek egy kulcsot használtak amiben bent volt az áthidalás. Alapból így csinálták tehát bele kellett kalkulálniuk, hogy közben az alapjárati elállítódik. Sőt, ugye gyujtás beállításakor meg még el is kell indítani a motor így és közben ki-bejáratja a kúpot.  Én úgy gondolom hogy az Ecuba "vésett" ( eprom?) fordulatszám tartományt magától kell beállítania külső beavatkozás nélkül.  Hosszabb aku lekötéskor resetelődik az ECu ilyenkor ingadozik is az alapjárat az első indításkor amig nem tanul újra. 

Először egy kép a beállításnál hogy kell mérni  a 28mm-tert.

vectra-b-7615.jpg

A  közvetlen link:https://workshop-manuals.com/vauxhall/

@zotya975 írta:

Az igaz de az eeprom-ba lépés számértékként van el mentve az alapjárati érték és ha "0" alap eltolódik az onnantól már az  nem jó. Az új beállt érték meg  ha túl nagy,  valószínűsíti a "0" alap  érték valahol a szabályzási tartományban helyezkedik el.  Mesélte a haver , hogy volt baj az alapjárattal annak idején is , műszerezettség  hiányában. Alkalmaztak olyan "barkács megoldás" hogy bekapcsolt gyújtáson érintgették az aksihoz a sarut hogy vissza pofozzák alap értékre az alapjárati motort (ezt  nem akartam  nagyon elmesélni mert tönkre tehető vele az ECU!!)  Szóval nem volt az élet akkor se egyszerű :icon11:

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Lajos12 írta:

Erre én is kíváncsi vagyok nyemi ! megfogom próbálni, csak annyi, hogy a 28 mm-t honnan méred? (Előttem lévő is kérdezte) 

Illetve, csak simán tekerem az alapjárati motor kúpos részét? Kilehet tekereni teljesen?

Hát ezt amit nem szabad, mert  kitöröd a kúp tengelyén levő hornyok stabilizálására szolgáló műanyag pöcköket :

p_ck_k.jpg

Onnantól a alapjárati motor használhatatlan lesz (ki lehet dobni). Elektronikusan kell megmozgatni , adok is egy kapcsolást :

orosz_alapj_rati_motor_kapcsi.jpg

Ezt meg kell építeni , a Bk1-Bk2 nyomógombokkal lehet ki-be mozgatni. Én megépítettem, tökéletes (azért merem ajánlani:icon13:).  Van még egy elemes és csak kapcsolókból álló kapcsolás is  mindjárt meg keresem azt is (mondjuk elég speciálisak a kapcsolók).

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nyemi írta:

Először egy kép a beállításnál hogy kell mérni  a 28mm-tert.

 

A  közvetlen link:https://workshop-manuals.com/vauxhall/

@zotya975 írta:

Az igaz de az eeprom-ba lépés számértékként van el mentve az alapjárati érték és ha "0" alap eltolódik az onnantól már az  nem jó. Az új beállt érték meg  ha túl nagy,  valószínűsíti a "0" alap  érték valahol a szabályzási tartományban helyezkedik el.  Mesélte a haver , hogy volt baj az alapjárattal annak idején is , műszerezettség  hiányában. Alkalmaztak olyan "barkács megoldás" hogy bekapcsolt gyújtáson érintgették az aksihoz a sarut hogy vissza pofozzák alap értékre az alapjárati motort (ezt  nem akartam  nagyon elmesélni mert tönkre tehető vele az ECU!!)  Szóval nem volt az élet akkor se egyszerű :icon11:

Én azt gondoltam hogy az ECu csak a fordulatszámot figyeli, és addig állítgatja a kúpot amig be nem áll a helyes érték, hidegen olyan 1100, melegen 850. Ebből az elgondolásból mindegy neki, hogy éppen hol van a 0 .

Link to comment
Megosztás:

14 órája, zotya975 írta:

Én azt gondoltam hogy az ECu csak a fordulatszámot figyeli, és addig állítgatja a kúpot amig be nem áll a helyes érték, hidegen olyan 1100, melegen 850. Ebből az elgondolásból mindegy neki, hogy éppen hol van a 0 .

De ugye alapjáraton kívül , van még motorfék  , lassú és hirtelen  gyorsítás, hideg- meleg  indítás ,  és ezekhez mindegyikhez tartozik egy alapjárati motor helyzet ami egy számmal jellemezhető. E úgynevezett lépés szám ( ami nálunk 8,5mm távolságra 204 lépés avagy 1 lépés 0,04167mm-ter !!) ami aztán  egy regiszterbe az epromba el lehet  menteni és aztán elővenni ha kell.  Sőt meg merem kockáztatni hogy van olyan érték ami nem is tanult hanem tervező által meghatározott fix érték. Például egy hirtelen gázadáskor  biztosra veszem  hogy alapjárati motor is kinyit teljesen mert az után szokott jelentkezni hogy nem találja az alapjáratot , legalábbis nálam , úgy figyeltem . Amúgy enyém  azóta hogy beállítottam jó nincs vele bajom csak a miértjére vagyok kíváncsi.  Tényleg egyszer mesélted, hogy sikerült kiugrasztani az alapjárati motorból a szabályzó kúpot, hogy sikerül neked az? Mert avval lehet meglehetne csinálni a kalibrálást , ha utána eszközölünk egy akkumulátor sarú levételt (ECU reset) és akkor az   előbb linkelt kütyüt nélkül is megoltható lenne dolog.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

7 órája, nyemi írta:

De ugye alapjáraton kívül , van még motorfék  , lassú és hirtelen  gyorsítás, hideg- meleg  indítás ,  és ezekhez mindegyikhez tartozik egy alapjárati motor helyzet ami egy számmal jellemezhető. E úgynevezett lépés szám ( ami nálunk 8,5mm távolságra 204 lépés avagy 1 lépés 0,04167mm-ter !!) ami aztán  egy regiszterbe az epromba el lehet  menteni és aztán elővenni ha kell.  Sőt meg merem kockáztatni hogy van olyan érték ami nem is tanult hanem tervező által meghatározott fix érték. Például egy hirtelen gázadáskor  biztosra veszem  hogy alapjárati motor is kinyit teljesen mert az után szokott jelentkezni hogy nem találja az alapjáratot , legalábbis nálam , úgy figyeltem . Amúgy enyém  azóta hogy beállítottam jó nincs vele bajom csak a miértjére vagyok kíváncsi.  Tényleg egyszer mesélted, hogy sikerült kiugrasztani az alapjárati motorból a szabályzó kúpot, hogy sikerül neked az? Mert avval lehet meglehetne csinálni a kalibrálást , ha utána eszközölünk egy akkumulátor sarú levételt (ECU reset) és akkor az   előbb linkelt kütyüt nélkül is megoltható lenne dolog.

Úgy lett kiugrasztva, hogy diag módban ki-bejáratja a kúpot, ahogy azt te is tudod, és ha leveszed a gyújtást majd újból ráadod, akkor azt az irányt folytatja amit abbahagyott. Aztán volt itthon egy másik alapjárati motor ami ki volt járatva ( mert az meg pont úgy lett kiszerelve egy másik autóból) és rádugva a csatira gyujtást adva folytatta kifelé az útját, ami ugye már összesen sok volt és kilőtte a rugó a kúpot. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, ihbastra írta:

Üdv. Gondolkodom hogy rakok központizárat a ferdehátúba. Valakinek van ezzel tapasztalata hogy milyet érdemes venni mert van ezer fajta. Meg jó lenne ha a csomagtérajtót is zárná. Köszi

Szia! 

Nekem 2 éve elegem lett az ajtónyitogatásból 2 éve vettem bele. Én ilyet vettem: http://caesaralarm.hu/4ajtos-szett

Ugrókódos elég jó szerintem nekem 2 éve hibamentes. Viszont a gyári vezetékeit elkell felejteni vicc amilyen vékony. Minnéll kisebbre levágtam és hajlékony hangszórókábellel összeforrasztottam. Az nehezen törik meg. A csomi ajtóba is befűztem oda kell külön követő motort rendelni ami lb 2 ezer ft. Hátul a csominál faragni kellett ha látod majd megtudod miért. Vagy akár az is megoldás oda gyári mozgató motort szerezni szerintem az is menne ezzel a kp zár vezérlővel. Nekem kb 4 délután volt. Első ajtóknál bontóztam ajtóátvetetőket darab kábellel így nem kelett kifúrni ha nem beraktam az enyémbe a tüskéket úgy vittem át a villanyt a motoroknak (csak semmi mókolás :D ) Ha van egy kis műszaki érzéked menni fog. Mondjuk nekem egyszerübb volt villanyszerelő vagyok. 

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg valami 4 vezetékes, de ilyenről még nem hallott sehol senki, aztán nem is kapok másikat. :confused:

Működni jól működik, csak sofőr oldalon van a 4 vezetékes, aztán pont az fogazott le, és így zárás/nyitás után még egy kicsit pörgeti üresjáratba a motort :-)

Link to comment
Megosztás:

28 perce, Stevy írta:

Nekem meg valami 4 vezetékes, de ilyenről még nem hallott sehol senki, aztán nem is kapok másikat. :confused:

Működni jól működik, csak sofőr oldalon van a 4 vezetékes, aztán pont az fogazott le, és így zárás/nyitás után még egy kicsit pörgeti üresjáratba a motort :-)

Az univerzálist szét lehet bontani, mert annyi a különbség a 2 meg az 5 ( itt 5 van) vezetékes között, hogy az 5 vezetékesben ami tudja vezérelni a többit ott van a hátuljában az érintkező, de ezt át lehet pakolni egy sima 2 vezetékesbe ( vagy abból a mechanikát a rosszba) Le lehet róla fúrni a  lezárást és utána oda kábelkötegelőt lehet tenni.  Aztán hogy más típusnál hogyan van azt nem tudom. Néha amikor megunom hogy valamelyik rosszalkodik, átrakom a belső részét, mert vagy a mechnika kopik meg vagy az érintkezők, más nincs benne. 

2945233-20181016-XvAu2M.jpg

Vagy nagy ritkán a motor ég le, mert ezekben nincs végállás csak impulzust bírnak. 

Link to comment
Megosztás:

35 perce, zotya975 írta:

Most mér, nekem van pár ezer forintos univerzális. Néha nem nyitja ki, az anyósoldalról csak a vezetőoldalt nem nyitja ki a többit igen, néha bezár magától, de az esetek dön többségében jól működik. :hehe:

Nekem meg a gyári központira rákötött univerzálisnál nem zárja csak kb minden 2.ra a jobb hátsót de néha a bal elsőt se hajlandó ritka esetben nyitni vagy zárni . :D 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Barret írta:

Nekem meg a gyári központira rákötött univerzálisnál nem zárja csak kb minden 2.ra a jobb hátsót de néha a bal elsőt se hajlandó ritka esetben nyitni vagy zárni . :D 

Hát az biztos hogy az univerzálisak, csak egy rövid impulzust küldenek, kinyit a motor és annyi. A gyáriak úgy tudom máshogy vannak ott a motorban van végállás kapcsoló. De ez utóbbi nem biztos. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Most mér, nekem van pár ezer forintos univerzális. Néha nem nyitja ki, az anyósoldalról csak a vezetőoldalt nem nyitja ki a többit igen, néha bezár magától, de az esetek döntő többségében jól működik. :hehe:

Én két kulcsbenthagyós/gombbalzárós fellatio óta csakis kulccsal a kezemben vagyok hajlandó kiszállni.:hehe:

Link to comment
Megosztás:

31 perce, zotya975 írta:

Én ki tudom nyitni kulcs nélkül az enyémet, szóval nálam ez nem para.

Menő. :icon13:

Amíg ez (gyári, nem gombos) működik, én ugyan hozzá nem nyúlok. Néha elgondolkodok rajta, hogy tetszene az egy gombos nyitó/záró fajta, lenne is mit beépíteni de nem bántom. Plusz a genyózás a kulccsal, így is másolt immós kulcsom van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.