Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

16 órája, daykiller írta:

Nem nagyképűsködni akarok, de nekem azóta se csorog az olaj a szelepfedéltől, amióta meg lett javítva a hengerfej (meg úgy a fél motor, de ez mellékes). Ez immáron öt éve volt.

Haggyuk már biztos nincs benne olaj...:evilgrin:

25 perce, pszilaj írta:

Tegnap hazafelé menet elkezdtem kótogást hallani a bal futómű felől.

Otthon kicsit megrugdostam a kereket, de arra nem kótogott. Viszont felnyitott motorháztetőnél láttam, hogy ha megrúgom a kereket, akkor a motor oldal irányban szépen "lötyög"... :(

Lehet cserélni a motortartó bakkokat. Bár itt az ideje, húszévesen...

Fizu után meg lesz az aktuális szerelgetős hétvége... :D

Én meg azt vettem észre ha leállítom a motort és sebességben hagyom majd kiszállok, ahogy mozog a bódé fémes nyiszorgás hallatszik.. némi taszigállás után megtaláltam a zaj forrását a leömlőnél a két rugónak van ilyen hangja a felfogató csavarnál. De csak melegen. Amikor összeraktam bekentem rézpasztával ami biztos kiégett már, és ahogy mozdul a motor a kipufogóhoz képest nyiszorognak a rugók.

Tegnap átraktam a nyári kerekeket egyedül a bal oldali fékdob volt enyhén rozsdás, elment volna de kapott drótkorongot, rozsdamarót és lefújtam feketére, őszig kihúzza. A jobb oldali érdekes módon szép fekete maradt.Azért levettem ezt is kiönteni a fékport, meg átnézni nincs-e folyás...egyéb. A téli kerekeket meg majd ma lemosom, kavicstalanítom, de ezek is rozsdásak, lenne munka velük is.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Haggyuk már biztos nincs benne olaj...:evilgrin:

Én meg azt vettem észre ha leállítom a motort és sebességben hagyom majd kiszállok, ahogy mozog a bódé fémes nyiszorgás hallatszik.. némi taszigállás után megtaláltam a zaj forrását a leömlőnél a két rugónak van ilyen hangja a felfogató csavarnál. De csak melegen. Amikor összeraktam bekentem rézpasztával ami biztos kiégett már, és ahogy mozdul a motor a kipufogóhoz képest nyiszorognak a rugók.

Tegnap átraktam a nyári kerekeket egyedül a bal oldali fékdob volt enyhén rozsdás, elment volna de kapott drótkorongot, rozsdamarót és lefújtam feketére, őszig kihúzza. A jobb oldali érdekes módon szép fekete maradt.Azért levettem ezt is kiönteni a fékport, meg átnézni nincs-e folyás...egyéb. A téli kerekeket meg majd ma lemosom, kavicstalanítom, de ezek is rozsdásak, lenne munka velük is.

Nekem az a rugós csatlakozás már megszűnt.

Ugyanis azok a vastag vasak, amikben van a csavar meg a rugó, szépen elrohadtak és ki kellett vágni. Így most hajlékony van benne pár éve...

Link to comment
Megosztás:

20 órája, daykiller írta:

Nem nagyképűsködni akarok, de nekem azóta se csorog az olaj a szelepfedéltől, amióta meg lett javítva a hengerfej (meg úgy a fél motor, de ez mellékes). Ez immáron öt éve volt.

Hékás de neked SZR van műanyag deknivel nem? :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma rádugtam opcomot az astrára. Kettő érdekesség:
1. TPS potinál van egy lyuk, aminél az ECU kivonalazza a jelet, aztán tovább nyomva újra megjön a feszültség és mellé az 54%-os motorteljesítmény jel. 53%-nál hülyül meg. 99%%-ig tudom nyomni a pedált, utána a bowden nyúlik. Érdekes.
2. a légzsák szerint csak sofőr oldalon van légzsák, de amúgy simán látja az anyós oldalit és adja is róla az adatot. Ja meg volt három hibakódja, amit törölni kellett.

+1: reseteltem az alapjárat és lambdaszonda értékeit az ECUban, hogy tanulja újra. Hihetetlen, hogy az alapjárat jobb lett és nem torpan gázadásra a gépsas. Azt viszont nem értem, hogy a holtpont 10 fokon van az ECUban, mikor 8 kéne. Majd ezt is átállítom asszem.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, daykiller írta:

Ma rádugtam opcomot az astrára. Kettő érdekesség:
1. TPS potinál van egy lyuk, aminél az ECU kivonalazza a jelet, aztán tovább nyomva újra megjön a feszültség és mellé az 54%-os motorteljesítmény jel. 53%-nál hülyül meg. 99%%-ig tudom nyomni a pedált, utána a bowden nyúlik. Érdekes.
2. a légzsák szerint csak sofőr oldalon van légzsák, de amúgy simán látja az anyós oldalit és adja is róla az adatot. Ja meg volt három hibakódja, amit törölni kellett.

+1: reseteltem az alapjárat és lambdaszonda értékeit az ECUban, hogy tanulja újra. Hihetetlen, hogy az alapjárat jobb lett és nem torpan gázadásra a gépsas. Azt viszont nem értem, hogy a holtpont 10 fokon van az ECUban, mikor 8 kéne. Majd ezt is átállítom asszem.

A potinál lehet akár kopás is az ellenállás skálán. Jellemzően egy pozícióban szokott lenni a gázpedál-poti a legtöbbet. Akkor nem tanul újra az ECU ha huzamosabb ideig le van választva az akku?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A potinál lehet akár kopás is az ellenállás skálán. Jellemzően egy pozícióban szokott lenni a gázpedál-poti a legtöbbet. Akkor nem tanul újra az ECU ha huzamosabb ideig le van választva az akku?

De az a szomorú, hogy ez már a harmadik poti, amire anyázik az ECU. Konkrétan a második 1.8-as poti, amit Brekitől kaptam, de anyázik rá. Viszont csak félórás autópályás közlekedés után kezd el piciket rángatni, majd bedurvul és dobja a check engine-t a TPS potméterre. Legutóbb tőgáz oldotta meg a hibajelenséget, de eddig a gázelvétel.

Bár ez a legkisebb bajom. Állásában elfogy a víz a kiegyenlítőből. Az autó alatt lévő minimális víz alapján szerintem a vízpumpa engedi. Ugye nyáron volt klíma- és vízhűtő csere és egészen februárig nem is volt gond azzal, hogy elfogy a víz. Aztán hirtelen fogyni kezdett. Szintig töltött kiegyenlítőből egy hét alatt kb a csőcsatlakozásig fogyott a víz úgy, hogy az autó a garázsban állt.
Másik a fék. Tárcsát néztem, az még nincs kopásjelzőn bőven. Lehet csak cserélem a betéteket, mert azok viszont már a jelzésen túl koptak. Van mikor előbb érzem a hátsó féket, mint az elsőket.
Harmadik, ámbár a legkisebb probléma, hogy a nappali menetfény nem üzemel. Gyújtásra nincs helyzetjelző, járó motornál tompított sem.

Azt hiszem holnap lesz dolgom. Úgyis rendbe kell raknom az új klímacsövet, illetve a jobbegy sem nyílik kívülről.

Link to comment
Megosztás:

40 perce, daykiller írta:

De az a szomorú, hogy ez már a harmadik poti, amire anyázik az ECU. Konkrétan a második 1.8-as poti, amit Brekitől kaptam, de anyázik rá. Viszont csak félórás autópályás közlekedés után kezd el piciket rángatni, majd bedurvul és dobja a check engine-t a TPS potméterre. Legutóbb tőgáz oldotta meg a hibajelenséget, de eddig a gázelvétel.

Bár ez a legkisebb bajom. Állásában elfogy a víz a kiegyenlítőből. Az autó alatt lévő minimális víz alapján szerintem a vízpumpa engedi. Ugye nyáron volt klíma- és vízhűtő csere és egészen februárig nem is volt gond azzal, hogy elfogy a víz. Aztán hirtelen fogyni kezdett. Szintig töltött kiegyenlítőből egy hét alatt kb a csőcsatlakozásig fogyott a víz úgy, hogy az autó a garázsban állt.
Másik a fék. Tárcsát néztem, az még nincs kopásjelzőn bőven. Lehet csak cserélem a betéteket, mert azok viszont már a jelzésen túl koptak. Van mikor előbb érzem a hátsó féket, mint az elsőket.
Harmadik, ámbár a legkisebb probléma, hogy a nappali menetfény nem üzemel. Gyújtásra nincs helyzetjelző, járó motornál tompított sem.

Azt hiszem holnap lesz dolgom. Úgyis rendbe kell raknom az új klímacsövet, illetve a jobbegy sem nyílik kívülről.

Nekem is szivárog a víz az unixos hűtő sarkainál, de ha nem töltöm szintig hanem kábé negyedig akkor nem. Több a hely a táguláshoz nem lesz akkora nyomás vagy valami hasonló. A kiegyenlítő nem vesz részt a keringésben, tökmindegy mennyi van benne. A potira tudsz élőadatot is nézni?

Link to comment
Megosztás:

Hát egy fél éve lett kb. cserélve ilyen szövet borításosra elején egyik felén kicsit kinyomott, de másik bilincsel jó lett. Most nem látom ami pumpától jön csövön ,hogy folyna rá valami. Talán az injektor hídra ahogy megy ott lehet kicsit lazulva, de érezni ott se éreztem ahogy benyúltam. Fogyasztás se nőtt semmit úgyhogy valami igen csekély mennyiséget engedhet ki.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült szereznem O-gyűrűket a klímarendszerhez. Ugye van tarcsi csövem, amit tegnap szétkaptam egy kicsit és vittem minta gyűrűket. Azt valaki tudja, hogy mi a különbség a zöld és a fekete O-gyűrű között? Klímarendszerben zöld van, kivéve a kompresszor csatlakozásnál (ott fémkarikás gumigyűrű van, darabja ~600Ft cromaxban a gyári), de most feketéket tudtam szerezni ekkora méretekben. Néztem klímaszerelős videókat youtube-on és ott pl csak fekete gyűrűket láttam. Azt viszont jól tudom, hogy az O-gyűrűs csatlakozást nem kell agyontépni, mert különben inkább rosszat teszek vele?

Amúgy két napig most nitrogénnel volt feltöltve nyomáspróba miatt, mivel nagyjából egy éve lett feltöltve és elengedte már annyira, hogy nem kapcsolt be R134a-val. Tegnap délután meg leengedtük (környezetkímélően) és le vákuumoltuk az egészet a fenébe. Konkrétan egy órán át melózott a vákuumszivattyú a rendszeren. Lekapcsolva nem vesztette el a negatív nyomást, de majd ma délután kiderül, hogy 24 óra alatt a -1bar-os jelzésről mennyire megy fel. Klímás haver szerint valamelyik O-gyűrű lehet olajhiányos, akkor van ilyen lassú eresztés.

Azt viszont nem értem, hogy amerikában sima barkácsboltban tudsz venni palackozott R134a-t (ez a hűtőközeg a klímába). 400 vagy 560g-os kivitelben is. De van külön utántöltő flakon is, rajta egy ravasszal. Rányomod az alacsony nyomású csőhálóra, motor be, klíma be és rátöltesz. Itthon meg csak 12kg-os kivitelt találtam eddig, ebay meg tele van ilyen flakonokkal, meg csaptelepekkel, fillérekért. Utóbbi kínai, de előbbi viszont amcsiból. Van erre valami EU szabály? Talán vegyészeti oktatás kell róla, mint pl az izopropil alkoholnál?

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

1 óra, daykiller írta:

Sikerült szereznem O-gyűrűket a klímarendszerhez. Ugye van tarcsi csövem, amit tegnap szétkaptam egy kicsit és vittem minta gyűrűket. Azt valaki tudja, hogy mi a különbség a zöld és a fekete O-gyűrű között? Klímarendszerben zöld van, kivéve a kompresszor csatlakozásnál (ott fémkarikás gumigyűrű van, darabja ~600Ft cromaxban a gyári), de most feketéket tudtam szerezni ekkora méretekben. Néztem klímaszerelős videókat youtube-on és ott pl csak fekete gyűrűket láttam. Azt viszont jól tudom, hogy az O-gyűrűs csatlakozást nem kell agyontépni, mert különben inkább rosszat teszek vele?

Amúgy két napig most nitrogénnel volt feltöltve nyomáspróba miatt, mivel nagyjából egy éve lett feltöltve és elengedte már annyira, hogy nem kapcsolt be R134a-val. Tegnap délután meg leengedtük (környezetkímélően) és le vákuumoltuk az egészet a fenébe. Konkrétan egy órán át melózott a vákuumszivattyú a rendszeren. Lekapcsolva nem vesztette el a negatív nyomást, de majd ma délután kiderül, hogy 24 óra alatt a -1bar-os jelzésről mennyire megy fel. Klímás haver szerint valamelyik O-gyűrű lehet olajhiányos, akkor van ilyen lassú eresztés.

Azt viszont nem értem, hogy amerikában sima barkácsboltban tudsz venni palackozott R134a-t (ez a hűtőközeg a klímába). 400 vagy 560g-os kivitelben is. De van külön utántöltő flakon is, rajta egy ravasszal. Rányomod az alacsony nyomású csőhálóra, motor be, klíma be és rátöltesz. Itthon meg csak 12kg-os kivitelt találtam eddig, ebay meg tele van ilyen flakonokkal, meg csaptelepekkel, fillérekért. Utóbbi kínai, de előbbi viszont amcsiból. Van erre valami EU szabály? Talán vegyészeti oktatás kell róla, mint pl az izopropil alkoholnál?

Nekem a gázreduktorhoz vannak zöld O gyűrűk, azok pentánállók. Klímánál nemtudom mi a különbség.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Bundee írta:

Nekem a gázreduktorhoz vannak zöld O gyűrűk, azok pentánállók. Klímánál nemtudom mi a különbség.

Majd kiderül, hogy jó lesz-e. Vákuumot megtartotta szépen 24 órán át a rendszer, de még így is szerintem kicserélem a csőrendszert. Gyanús nekem, hogy a nagynyomású oldalon van valami szivárgás, ami csak járó kompresszornál jön elő. Meg aztán persze ma éjszakásból hazafele jutott eszembe, hogy van EPC-m, azokban meg szoktak írni méreteket. Igazam is lett, bár amiket én mértem, azoknak köze nincs az EPC-ben található adatokhoz. Úgyhogy maradt a rengeteg mintadarab próbálgatása a csőrendszer különböző pontjaira, hogy melyik hogy illeszkedik. Bár a legtöbb 2mm vastag, ezeket cserélem 1,76 és 1,8-asokra. Tágulószelep csatlakozást (a tűzfalon arra csatlakozik rá a csőrendszer) meg a legjobban illeszkedőket raktam. 2mm-es azért is nagy, mert pl a kondenzátorra csatlakozó csővégben elfér, de a vastagsága miatt kicsit szűkít. Ott meg a kondenzátoron lévő pöcsre kel ráhúzni az O-gyűrűt és úgy rá a cső, emiatt meg kitágulna a gyűrű és túl szoros lenne, ami egy O-gyűrűnek nem épp a legjobb. De még be kell szereznem kettő vízhűtő hőgombát, meg kompresszorhoz tömítést. Bárdinál néztem éjjel, 5-6000Ft egy darab tömítés oda, míg Cromaxnál a gyári az 700Ft sincs. Érdekes.

Link to comment
Megosztás:

Opelnál nem adnak hozzá o gyűrűt?

Amúgy szerintem a szín semmit sem jelent, gyártó függő. Én már dolgoztam a lilától kezdve a zöldön át mindennel. Szerintem ez is úgy van mint az autó gumi, azért fekete, mert azt szoktuk meg, de egyébként bármilyen lehetne.

Egy o gyűrűt nekem is tuti hogy cserélnem kell a szárító tetején látszik hogy eresztett. A többi jónak tűnik. Ha csak nem száradtak ki azóta. Feltöltés után kiderül.
Amúgy az mennyire normális hogy benyomom a klíma gombját, és a biztitáblától kattogás jön? (a rendszer momentán üres)

Link to comment
Megosztás:

11 órája, wookie írta:

Opelnál nem adnak hozzá o gyűrűt?

Amúgy szerintem a szín semmit sem jelent, gyártó függő. Én már dolgoztam a lilától kezdve a zöldön át mindennel. Szerintem ez is úgy van mint az autó gumi, azért fekete, mert azt szoktuk meg, de egyébként bármilyen lehetne.

Egy o gyűrűt nekem is tuti hogy cserélnem kell a szárító tetején látszik hogy eresztett. A többi jónak tűnik. Ha csak nem száradtak ki azóta. Feltöltés után kiderül.
Amúgy az mennyire normális hogy benyomom a klíma gombját, és a biztitáblától kattogás jön? (a rendszer momentán üres)

Bárdinál is találtam O-gyűrűket, de egyszerűbb a melóhelyen bemenni az ötös raktárba és keresni O-gyűrűket. A kompresszor csatlakozáshoz viszont vennem kell.

A szárítóra csatlakozó csővég az bajos is szokott lenni. A tartalék csövemen is korrodált egy hangyányit. A korrodálás meg a szárítószűrőről van, mert az vasból van, míg ugye a csőhálózat alumínium. De konkrétan késsel lekapartam, majd 800-as papírral megcsiszoltam körbe. Célszerű amúgy az O-gyűrűket megkenni kicsit PAG150-es klímakompresszor olajjal, mivel ez való a Harrison kompresszorba. Vagy feltöltéskor a sárga csőbe tölteni kompiolajat és úgy feltölteni, ha nem akarsz bajlódni a rendszer szétszedésével. Anno nekem 4 napomba telt, mire a kondenzátorról leszereltem a klímacsövet. Gyári vót még, csak már szabad szemmel láttam a zöld trutyit a kondenzátor és vízhűtő között benézve. Nekem is úgy tűnik, hogy valamelyik tömítés nincs a helyén vagy kiszáradt, mert csak bekapcsolt klímánál kezd el fogyni a gáz, kikapcsolva viszont marad benne. Mikor elért arra a szintre, hogy nem kapcsol be (asszem 1,5bar nyomás alatt nem enged a nyomáskapcsoló), akkor még hetekig megnyomtam az alacsony nyomás töltőszelepét és sziszegett gazdagon. Mielőtt leengedtük volna belőle a hűtőközeget, akkor is 1,3 bar nyomás volt a rendszerben. Csak mikor kézzel bekapcsoltuk a rendszert, akkor lement 0,6-ra. :)
Biztitáblától kattogás akkor jöhetne csak, ha van nyomás a rendszerben. Ez úgy működik, hogy van kettő nyomáskapcsoló a rendszeren. A kétvezetékes konkrétan az ECU-ra van kötve. Az ECU adja ki a legtöbb relé vezérlőfeszültségét a nyomáskapcsolón keresztül, ezért tud belepofázni a klímavezérlésbe. A nyomógombbal meg jelet adsz az ECU-nak, hogy bekapcsoltad és ekkor ad ki az ECU villanyt a reléknek az említett kétvezetékes nyomáskapcsolón keresztül. Ezáltal behúz a klímakompresszor reléje is a motortérben. Plusz, a nyomógombbal a négyvezetékes első kettő érintkezőjén keresztül aktiválod a kettő hűtőventilátor sorba kötött vezérlését, ami szintén relés. A négyvezetékes konkrétan csak a ventilátorszabályzást intézi. Kettős működésű nyomáskapcsoló, három fokozattal. Első kettő sorba kötve belül, ezek nyitóérintkezők. Ha van nyomás, akkor zárva vannak. Ha pedig túlnyomás van, akkor a 3. és 4. érintkező zár, ekkor a két ventilátor párhuzamosan lesz vezérelve és tőgázon hajtanak. Elvileg ekkor még a kompresszor megy. Ha pedig üres a rendszer, akkor a nyitóérintkezők nyitva vannak és a záró is. Az ECU-nak ekkor nem tudsz adni jelet, hogy bekapcsoltad a klímát. Ha viszont a ventilátorok beindulnak a gomb benyomására, akkor vagy a nyomáskapcsoló döglött meg, vagy mégsem üres eléggé. Bár ezt is kétlem, mert az első nyomáskapcsoló, ami reagál az alacsony nyomásra, az négyvezetékes. Anno az 1,3bar rendszernyomásra is még kapcsolt a kétvezetékes, ezért volt elég a négyvezetékes első két érintkezőjét összekötni és már kapcsolt is a kompi.
Amúgy az egyedlen dolog még az ECU-n kívül, ami tilthatja a klímát, az a háromvezetékes hőgomba a hűtő aljában. Ha minden oké, akkor a klímakompi negatívját kapcsolja. Ha 110 fokos a víz, akkor viszont kapcsol, és átvesz a négyvezetékes szerepét: ventiket maxra kapcsolja, klímakompresszort tiltja. Erre is úgy jöttem rá, hogy "új" vízhűtő, benne a gombák, mondom azok tuti jók. Hát nem. Fel lett töltve a klímarendszer, a vezérlés el is indult gombnyomásra. Ventik beindultak, kompinál ott a 12V, de a negatív nincs. Kompi nem indul. Aztán látom a rajzon, hogy a háromvezetékes tilthatja. Csati le, megfelelő érintkezők átköt és jé, beindult. :)

Fúh, ez hosszúra sikeredett. :-) Komolyan írnom kéne már a klímarendszerről egy GyIK-ot.:-) Na mindegy. Lényeg, hogy ha gombnyomásra a ventik is beindulnak, akkor ott lehet a nyomáskapcsolóval lesz gond, vagy lehet nem is üres a rendszer. :) Anno volt nekem olyan, hogy üres klímarendszernél a négyvezetékest átkötöttem és az volt a vésztartalék vízhűtés. Kompi nem indult, de a ventik igen, gombnyomásra. Hátha nem kapcsol a felső hőgomba. :)

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

49 perce, daykiller írta:

Bárdinál is találtam O-gyűrűket, de egyszerűbb a melóhelyen bemenni az ötös raktárba és keresni O-gyűrűket. A kompresszor csatlakozáshoz viszont vennem kell.

A szárítóra csatlakozó csővég az bajos is szokott lenni. A tartalék csövemen is korrodált egy hangyányit. A korrodálás meg a szárítószűrőről van, mert az vasból van, míg ugye a csőhálózat alumínium. De konkrétan késsel lekapartam, majd 800-as papírral megcsiszoltam körbe. Célszerű amúgy az O-gyűrűket megkenni kicsit PAG150-es klímakompresszor olajjal, mivel ez való a Harrison kompresszorba. Vagy feltöltéskor a sárga csőbe tölteni kompiolajat és úgy feltölteni, ha nem akarsz bajlódni a rendszer szétszedésével. Anno nekem 4 napomba telt, mire a kondenzátorról leszereltem a klímacsövet. Gyári vót még, csak már szabad szemmel láttam a zöld trutyit a kondenzátor és vízhűtő között benézve. Nekem is úgy tűnik, hogy valamelyik tömítés nincs a helyén vagy kiszáradt, mert csak bekapcsolt klímánál kezd el fogyni a gáz, kikapcsolva viszont marad benne. Mikor elért arra a szintre, hogy nem kapcsol be (asszem 1,5bar nyomás alatt nem enged a nyomáskapcsoló), akkor még hetekig megnyomtam az alacsony nyomás töltőszelepét és sziszegett gazdagon. Mielőtt leengedtük volna belőle a hűtőközeget, akkor is 1,3 bar nyomás volt a rendszerben. Csak mikor kézzel bekapcsoltuk a rendszert, akkor lement 0,6-ra. :)
Biztitáblától kattogás akkor jöhetne csak, ha van nyomás a rendszerben. Ez úgy működik, hogy van kettő nyomáskapcsoló a rendszeren. A kétvezetékes konkrétan az ECU-ra van kötve. Az ECU adja ki a legtöbb relé vezérlőfeszültségét a nyomáskapcsolón keresztül, ezért tud belepofázni a klímavezérlésbe. A nyomógombbal meg jelet adsz az ECU-nak, hogy bekapcsoltad és ekkor ad ki az ECU villanyt a reléknek az említett kétvezetékes nyomáskapcsolón keresztül. Ezáltal behúz a klímakompresszor reléje is a motortérben. Plusz, a nyomógombbal a négyvezetékes első kettő érintkezőjén keresztül aktiválod a kettő hűtőventilátor sorba kötött vezérlését, ami szintén relés. A négyvezetékes konkrétan csak a ventilátorszabályzást intézi. Kettős működésű nyomáskapcsoló, három fokozattal. Első kettő sorba kötve belül, ezek nyitóérintkezők. Ha van nyomás, akkor zárva vannak. Ha pedig túlnyomás van, akkor a 3. és 4. érintkező zár, ekkor a két ventilátor párhuzamosan lesz vezérelve és tőgázon hajtanak. Elvileg ekkor még a kompresszor megy. Ha pedig üres a rendszer, akkor a nyitóérintkezők nyitva vannak és a záró is. Az ECU-nak ekkor nem tudsz adni jelet, hogy bekapcsoltad a klímát. Ha viszont a ventilátorok beindulnak a gomb benyomására, akkor vagy a nyomáskapcsoló döglött meg, vagy mégsem üres eléggé. Bár ezt is kétlem, mert az első nyomáskapcsoló, ami reagál az alacsony nyomásra, az négyvezetékes. Anno az 1,3bar rendszernyomásra is még kapcsolt a kétvezetékes, ezért volt elég a négyvezetékes első két érintkezőjét összekötni és már kapcsolt is a kompi.
Amúgy az egyedlen dolog még az ECU-n kívül, ami tilthatja a klímát, az a háromvezetékes hőgomba a hűtő aljában. Ha minden oké, akkor a klímakompi negatívját kapcsolja. Ha 110 fokos a víz, akkor viszont kapcsol, és átvesz a négyvezetékes szerepét: ventiket maxra kapcsolja, klímakompresszort tiltja. Erre is úgy jöttem rá, hogy "új" vízhűtő, benne a gombák, mondom azok tuti jók. Hát nem. Fel lett töltve a klímarendszer, a vezérlés el is indult gombnyomásra. Ventik beindultak, kompinál ott a 12V, de a negatív nincs. Kompi nem indul. Aztán látom a rajzon, hogy a háromvezetékes tilthatja. Csati le, megfelelő érintkezők átköt és jé, beindult. :)

Fúh, ez hosszúra sikeredett. :-) Komolyan írnom kéne már a klímarendszerről egy GyIK-ot.:-) Na mindegy. Lényeg, hogy ha gombnyomásra a ventik is beindulnak, akkor ott lehet a nyomáskapcsolóval lesz gond, vagy lehet nem is üres a rendszer. :) Anno volt nekem olyan, hogy üres klímarendszernél a négyvezetékest átkötöttem és az volt a vésztartalék vízhűtés. Kompi nem indult, de a ventik igen, gombnyomásra. Hátha nem kapcsol a felső hőgomba. :)

Szerintem rajzold le Paint CAD-ben, mert belebonyolódunk mint egyszeri ember a bicikliláncba :D

Link to comment
Megosztás:

21 perce, wookie írta:

Ha egy benzin-gázos autóból kikerül a gázszett, akkor az csak annyi hogy kihúzatom az ocsmányirodában, vagy kell szemléztetni, műszakiztatni, ilyesmi?

Asszem a  kiszerelésről kell csak a papír az ocsmányirodába, műszakiztatni nem kell, legalábbis több helyen ezt írják.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.