Jump to content
Sign in to follow this  
abasc

LPG

Recommended Posts

Sziasztok!

Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni.
Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni.

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

Első körben ha nem kifejezetten lpg-s gyertyáid vannak akkor azokat kéne cserélni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni.

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

Csabi, tényleg ott az LPG topic erre :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem baj az ha van omegas LPG is.

Viszont en a gyertyatemat hagynam utoljara(en is igy indultam neki anno aztan miutan szarakodott GM, NGK majd gazos Briskkel is elfogadtam hogy nem ilyen egyszeru), a programozasnal kezdenem.

Szerezni kell kabelt es hengerenkent lecsekkolni meg ujratanitani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni.

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

Nekem is pont ez történt a gáz szett beszerelése után, mivel az új gáz ecu, és a gáz szelepek induktív visszahatásai az eredeti benzines ecu-t teljesen megbolondították.

Egy egyszerű szűrő áramkört kell építeni amely kiszűri a gázrendszer által termelt elektromos zajokat.

Itt egy példának http://taxiboy.x3.hu/lpg/szuro1.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekem is pont ez történt a gáz szett beszerelése után, mivel az új gáz ecu, és a gáz szelepek induktív visszahatásai az eredeti benzines ecu-t teljesen megbolondították.

Egy egyszerű szűrő áramkört kell építeni amely kiszűri a gázrendszer által termelt elektromos zajokat.

Itt egy példának http://taxiboy.x3.hu/lpg/szuro1.gif

Az nem zavarta, hogy a benzininjektor ugyanolyan induktiv elem? Mashol keresnem az elesett kutyat, egy karikat erdemes lenne menni kozben elo lambdat nezni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az nem zavarta, hogy a benzininjektor ugyanolyan induktiv elem? Mashol keresnem az elesett kutyat, egy karikat erdemes lenne menni kozben elo lambdat nezni.

Sajnos a gáz elektronika tervezésében ezt nem nagyon figyelik, mivel minden gyári ecu másképp reagál.

Nekem ezzel sikerült teljesen a problémát orvosolnom.

Egyébként pontosan a lambdaszondát zavarja legjobban az induktív tüske ezért ingadozik az alapjárat, vagy ha gagyi az elektronika nem is figyeli gázüzem közben a lambdát. Mondjuk ez kiderül, ha rámérnek oszcilloszkóppal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszönöm a válaszokat!

Be lettek kötve a lambda szondák jelei is, így real time látható, hogy az egyik szonda benzinen tökéletesen működik, gázsra kapcsolva folymatosan "küzd". Tehát annál a hengersornál vmelyik hengerben nem tökéletes az égés. Talán ha jól gondolom, vagy a trafó lesz a ludas, vagy azon henger gyertyája rakoncátlankodik. Mondjuk kb. 5000-8000 km-rel ezelőtt cseréltem, GM került bele. (Lehet hogy a hézag rossz) Gyertya kábelek kb. 2 évesek.

Mi a véleményetek?

Üdv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszönöm a válaszokat!

Be lettek kötve a lambda szondák jelei is, így real time látható, hogy az egyik szonda benzinen tökéletesen működik, gázsra kapcsolva folymatosan "küzd". Tehát annál a hengersornál vmelyik hengerben nem tökéletes az égés. Talán ha jól gondolom, vagy a trafó lesz a ludas, vagy azon henger gyertyája rakoncátlankodik. Mondjuk kb. 5000-8000 km-rel ezelőtt cseréltem, GM került bele. (Lehet hogy a hézag rossz) Gyertya kábelek kb. 2 évesek.

Mi a véleményetek?

Üdv

A legfontosabbat fogalmaztad pongyolán: mit jelent az, hogy küzd?

Egy lpg rendszernél a rakoncátlankodó lambdajel, pláne ha csak gázon csinálja a legritkább esetben van kapcsolatban a gyújtással. Főleg ha nem elhanyagolt a gyujtásrendszered, mint ahogy irtad is.

Ha trafó lenne a ludas akkor a másik oldalon is oda lenne egy henger. Maradj a keverékképzés vonalon: programozás, falslevegő/kipufogóluk (bár ez lenne benzinen is), beragadt/vacak gázinjektor...

fureszoszkarnak:

pont ezért nem szokták bekötni az lpg ecunak a lamdajelet, mert úgy már két bemenetet kellene meghajtania a szondának, ami nem garantáltan sikeres ha mondjuk a gazecunak nem elegendóen nagy a bemeneti ellenállása. Ráadásul az lpg ecu max kirajzolgatja neked, de nincs szabályozási hurok a lambdajelre. Azt csak a benzines ecu végzi, ami alól így pont kirántható a talaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én is kizárnám a gyújtáshibát. Az injektoroknál keresd a hibát. Ellenőrizd, hogy a bilincsek meg vannak-e húzva. Sztem a gázos gyertya parasztvakítás. 97 óta gázautózom, de sosem volt ilyen speckó gyertyám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemazé, de milyen munka ez már? Beraknak a kocsiba valamit, nem működik, és a megrendelő szív vele? Ha megrendelnek tőlem valamit, akkor azt addig csinálom, amíg jó nem lesz. Legfeljebb megmondom az illetőnek, hogy barátom, ennyivel hosszabb lesz a számla, mert fluxuskondenzártort is kellett cserélnünk...

Elképzelem, hogy klímát építek be egy kocsiba, ami hűt ugyan, de pl akkor nincs ablaktörlés :D

Működik, valamennyire... :D Ügyfél meg oldja meg magának a dolgot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemazé, de milyen munka ez már? Beraknak a kocsiba valamit, nem működik, és a megrendelő szív vele?

Még akkor hogy kilennél ha tudnád mibe került V6-ba ez a zavoli!

Egyébként egyetértek veled, addig kell a nyakukra járni, amíg meg nem csinálják. Az itt a bökkenő, hogy elindul majd a játszma hogy a gázszerelő keni független hibára, benzines szerelő rá se néz mert gázos, vagy azt is a gázra keni aminek semmi köze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemazé, de milyen munka ez már? Beraknak a kocsiba valamit, nem működik, és a megrendelő szív vele? Ha megrendelnek tőlem valamit, akkor azt addig csinálom, amíg jó nem lesz. Legfeljebb megmondom az illetőnek, hogy barátom, ennyivel hosszabb lesz a számla, mert fluxuskondenzártort is kellett cserélnünk...

Elképzelem, hogy klímát építek be egy kocsiba, ami hűt ugyan, de pl akkor nincs ablaktörlés :D

Működik, valamennyire... :D Ügyfél meg oldja meg magának a dolgot :D

18 év autógázzal a hátam mögött tudom,hogy a beszerelők(tisztelet a kivételnek)nem fordítanak időt a rendes beállításra.amig csak keverősek voltak addig sem,de azt a tulaj is be tudja otthon állítani ha van kis műszaki érzéke hozzá és vki elmagyarázza a mikéntjét.

viszont a ma elterjedt ecu-sokat nem mindenki tudja otthon barkácsolni és aki megpróbálja annak sem mindig jön össze.a legnagyobb baj szeintem,hogy a gázos ecu-k nem olyan fejlettek mint a benzinesek és aki nem ismeri ezeket a korlátokat annak sok nehézséget okoz a beállítás.

aki beszerelte és felvette érte a pénzt annak kell helytállnia ilyen esetben.

ha belenyul más is azután már nehezen lehet a garit érvényesíteni a beszerelőnél(némileg jogosan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszönöm a válaszokat!

Ma mentem vele hosszabb távon, összességében jól működik, a felső tartományban is erős, egyedül az alapjárat kicsit egyenetlen, talán már az is jobb.

Mindenképpen visszamegyek a szervízbe a programozás miatt. Majd megírom mi lett a megoldás.

Üdv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.