Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Generátor felújítás


J0hnny

Recommended Posts

Feszültség szabályzó, szénkefe csere Bosch 70A 700 120 123 001 ( 90 413 760 ) generátornál.

( Opel Astra f ’98 )

Szükséges eszközök a teljesség igénye nélkül: Generátor leszereléshez villáskulcs 17, 13, 10, esetleg 13,10 dugókulcs, torx dugókulcsok. Kereszthornyos csavarhúzó.

A leszerelés előtt áramtalanítani kell! Akku saru lekötés, de előtte, ha kódos a rádió, ellenőrizd, hogy meg van e a kódod! Az indító kulcs legyen a zsebünkben.

A légmennyiség mérő csatlakozóját bontani. A műanyag szívócsövet le kell szerelni. A generátor felett lévő tartó konzolt (13-as csőkulcs) le kell szerelni. Vezetékeket félrehajtva rögzíteni. Hogy ne legyenek útba a szerelésnél. Szereljük le a generátor szíjat. ( Én egyetlen vízpumpa fogóval elfordítom a feszítő görgőt és a fix görgőről leakasztom a szíjat. Utólagos klímás a gépem, így ez a módszer alkalmazható. ) A generátorom fixen van rögzítve a motorhoz. Értelemszerűen, ha a generátorral feszítesz, akkor lazítani, szíjat leakasztani.

A generátor felső részén lévő 8-as csavart, amely rögzíti a generátort a motorhoz, lazítsuk meg. Nem kell kivenni egyelőre. A generátor alsó részén van egy 10-es ármenő csavar. Gyárilag torx fejjel és hat lapfejű anyával. Ezt szereljük ki. Csak a motortér belseje felé húzható ki. (elég kényelmetlen szerelni) 10-es, illetve 13-as kulcsokat előkészítve vegyük ki a helyéről az előbb fellazított csavart. A generátor ekkor már kieshet a helyéről. Fordítsuk el és kössük ki az elektromos vezetékeket. Lehetséges, hogy a kábelek még műanyag bilinccsel rögzítve vannak a generátorhoz. Azt sajnos el kell vágni. Később pótolni kell.

Íme, a fenti képen a generátor hátulja:

41625611.jpg

A védő burkolat leszerelése: A három kereszthornyos csavart csavarjuk ki. Majd a burkolat peremén lévő három rögzítő fület óvatosan oldalra feszítve, illetve a burkolatot enyhén húzva kiakadnak a fülek és levehető a burkolat.

81828830.jpg

80661718.jpg

A feszültség szabályzót a két rögzítő csavar oldásával oldalra elmozdítva leemeljük.

28585079.jpg

Amennyiben a szénkefék töröttek, töredezettek cseréljük.

Gyári száma: Bosch 1 197 311 223 EL 14V

83397956.jpg

A képen látszik a feszültségszabályzó helye illetve a hajlított érintkező.

Ezt érdemes megtisztítani, oxid mentesíteni mielőtt az új szabályzó, vagy szénkefe felkerül. Szerintem érdemes egyben cserélni, ha feszszabályzó hiba van.

A visszaszerelés értelemszerűen fordított sorrendben történik.

A visszaszerelt szíjnál ügyelni kell, hogy a megfelelő helyre kerüljenek vissza a hossz bordák. Ha eddig nem száltál be a kocsiba akkor számíts arra, hogy a riasztó beindul. Ezért van a kulcs a zsebben. Rövid impulzusszerű indítózással, hogy a motor ne induljon be, a szíj a kisebb beállítási pontatlanságokat „korrigálja”. Ha minden rendben találunk, akkor mehet. Beindítva a motort ellenőrizzük a töltés visszajelző illetve egyszerű feszültség méréssel. Ha mindent rendben találtunk kész a munka.

® Gecseg Imre

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.