Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

BemutatkoZOO


Gepard

Recommended Posts

Vectra B Tulajok!
Igen ez egy bemutatkozó topik Vectra B tulajoknak, itt meg írhatod ki vagy, hol laksz, és természetesen az autódról is kíváncsian várjuk a leírásod: évjárat, motor, "tuning" mióta használod a , legjobb - legrosszabb történeted vele stb... és minden amit megszeretnél osztani a többiekkel magadról vagy az autódról
Minden jót és sok balesetmentest mindenkinek :)
by Straega

Link to comment
Megosztás:

Akkor kezdjük!

Kecskeméten élek két fiú gyermek + feleségem csodás társaságában. Hobbim HIFI, barkács és OPEL!!!

Az autóm banki vissza autó volt annó 2010-ben. 96-os X20XEV 5 ajtós hirpedt horpadt kicsit rozsdás, elvisz A-ból B-be!

vásárláskor:2010 November vezérlés olaj, fékek, első szilentek, főtengely helyzet jeladó + kopogásérzékelő combo

azóta: szelepfedél+hengerfej tömítés folyt az olaj a motor hátulján főnyomó ágon, olajnyomás szabályzó takarítás, motor hőmérséklet érzékelő csere, toronycsapágyak+törött első rugók, bal első ajtó zár, szélvédő díszlecek szanaszét rohadtak-csere megvolt, fűtés venti csere

elöl stab rudak+kormányösszekötők, kezdtük a hátulját külső kereszttartó cserék majd folytatódik, egyenlőre többi evvan nem jött össze kb 50-be lesz futómű állítással együtt, még cserélve lett az üza tartály beömlő 2 gumicsöve+tartálytető o gyűrű

kijelző s..r nem is érdekel

Röviden tömören ennyi! :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én Nyíregyházán lakunk egy csodás kertesházba. Októberben született első gyermekünk, a kisfiam Barnabás. Édesanyám is velünk lakik, no meg a két házi kedvencünk Pöti (ppincsi) és Misa (husky malamut keverék)

Kedvenc időtöltésem a kisfiam, barkácsolás, makettezés (csak időm engedné) és stratégiai játékok, kutyázás.

Korábban egy F astránk volt, de eladtuk, mert a céges autó mellett luxusnak tartottuk, hogy itthon álljon egy autó ( és a sógoromnak nagyobb szüksége is volt rá), de a céghez is begyűrűzött a válság, így hétvégente nincs céges autó és hiába fizettem (rajtam kívül nem sokan) nincs már semmilyen magánhasználat sem. Így lett új családtagunk decemberben egy ''96 OPEL VECTRA CDX 2.0 X20XEV , azóta újabb hobbim lett az autóm.

Szeretem bütykölni, már ha időm engedi. Eddigi tapasztalat, öreg autó nem vén autó, van benne paci rendesen :D

Hibák:

Fűtő radiátor (sajna totál eldugult :( , de majd cserélem )

Bal első tükröm be van ragasztva, így se nem állítható, se nem fűthető (ügyesen ha jobb idő lesz szintén cserélem)

És a klímám sincs összepakolva, konkrétan kompresszortól tovább minden hiányzik a motortérben :confused: (szintén orvosoljuk, szerelővel már lezsírosztuk)

Remélem a lista nem nő :D , persze majd az igazi használatkor minden kiderül, de a szerelőm biztatott, hogy igazán jó vétel volt :icon13:

Vételkor cseréltük: (vezérlés cserélve volt, így vettem :icon6: )

150000 km volt benne, gyári gömbtámasszal még a gyári szegecsek voltak benne, persze cseréltük, mert nagyon lógott, olaj, szűrők, csere és a szíjakat átnézettem, de látszott a görgőkön is, hogy tényleg cserélve volt

Extrák:

Mivel néhány kapcsolóm nem úszott a fényben, így (kocka leírásai és segítő útmutatásai alapján, örök hála neki ismét) ledre cseréltem :D

Tervezem a teljes belső led világítást, de csak szépen sorjában.

Rólam ennyit egyenlőre! B)

Link to comment
Megosztás:

Háát akkor ide is... :P

Radics Zoli vagyok Dújvárosból, '76 karácsonyán érkeztem.

Házas, 2 gyermek apja (legalábbis én így tudom... :D)

Sokáig kamionnal róttam az utakat, majd 2007 januárjában felszereltem a helyi hivatásos tűzoltósághoz erősítésnek- nem bántam meg. :)

A gép: egy Edition 2000 kiadású Vectra B2, amin már kezd meglátszani az idő vasfoga, ezeket a karosszéria hibákat hamarosan orvosolni kell.

Üdv: Zozor B)

Link to comment
Megosztás:

  • 8 months later...

Régóta vissza-visszatérő Opeles vagyok, de nem a megrögzött fajtából.

Szigethalmon lakom, és nemrég került hozzám (vettem) egy 1996-os B Vectrát.

Alapfeltétel volt hogy benzines legyen, erős, és jól felszerelt.

Ezért lett egy 2.0 16V, CDX felszereltséggel. Bőr belső, ülésfűtés, digitklíma, riasztó.

Vettem rá elsőként egy 17-es aluszettet, és új nyári gumikat.

Illetve szépen sorban javítgatom a hibáit.

Nem a kínálat legalját céloztam meg, az egyik legdrágábbat vettem meg, mégis sok átverés volt a dologban.

Gyakorlatilg házilag javították (ahogy én is) de szakértelem nélkül. Motor összerakva rendes tömítések nélkül, meg ilyenek.

Azóta cseréltem hátsó lengéscsillapítót (Boge gázos) kapott ültetőrugót (60/40 TaTechnix) és szelepfedéltömítést.

A motorjavításon és futóműállításon kívül mindent magam csináltam eddig rajta.

Ha lenne a könyéken x20xev vagy más vectra b tulaj, szívesen találkoznék néha tapasztalatcserére, javítgatásra vagy csak simán autózni egyet, még ha nem is egy bandázós márkáról van szó.

Jjja, előző autóim egy Astra G coupe Bertone, BMW 325td E36, Renault Twingo (???).

Üdv mindenkinek!

Bence

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Párommal kettecskén éldegélünk szép Veszprém városában.

Mivel az a ferde hajlamunk támadt, hogy bővítenénk a családot az eddigi F Astra helyett beszereztünk egy Vectra B2-est.

Zénó (becses neve a szörnynek) 2001-ben villantott búcsút az édesanyjának tekinthető robotkarnak.

Ő egy 2.2-es benzines Sport felszereltségű, ferdehátú jószágként rója ma az utakat.

Bár induláskor az előző tulaj hanyagságának köszönhetően döcögősen indultak a dolgok, de apránként sikerül kipofozni.

Nagyon szeretek vele utazni, mert kényelmes, erős, és a csomagtér is két hullás.

Tény hogy inkább utazóautó, mint sportkocsi, ráadásul én is inkább vezetni szeretek mintsem száguldozni, de meg lehet vele fogni a hazai BMW és Audi park jó részét :)

Bütykölni imádok, de a komolyabb beavatkozásokat inkább a szakikra bízom.

Kellemes autókázást!

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Kristóf vagyok Szolnokról, jelenleg Kecskeméten tanulok. Családom meg én is már régóta Opelesek vagyunk. Amint megszereztem a jogsit egy 1.6 szívódízel Opel Kadettot kezdtem nyüstölni, ami egész hálás jószágnak bizonyult. Sajnos már-már belépve a matuzsálemi korba túladtam rajta, őt egy szintén 1.6-os F Astra követte, amig 1992-ben látta meg a napvilágot. Sose volt még benzines autóm, így hosszú idő volt megszokni a viszonylag nyomatékszegény motor viselkedését. 2 évig volt nálam, törődtem vele, ápoltam, szervizeltem, vigyáztam rá, de sajnos a 3 ajtós karosszéria kicsinek bizonyult így mennie kellett. Idén nyáron sikerült is az ország déli részében egy modell frissített B Vectrát találni, szintén 1.6-os :D de ő már 16 szelepes. Még folyik a hozzászokás, eddig nem túl fényes módon, de kezdem megkedvelni. Gázos rendszer is van benne, ami sajnos már 10 éves, így egyre több nyűgje van, tervezem kiszereltetni, mert csak viszi a pénzt. Fogyasztása ennek a legjobb a Kadett után, 6,5-7 literrel (benzinnel) beéri 100 km-ként. Astrához képest meg maga az extra dömping: digit klíma, el ablakok, légzsákok, ABS, 4 ajtó :D stb. Tágas, csendes autó. Sajnos ami nem túl jó eddig, hogy hűtőt kellett cserélni, olajfolyás ami még megrövidítette a pénztárcámat, de nagyobb gondja nem volt még neki (az LPG-t leszámítva).

Elöljáróban ennyit rólam és a Vectráról, amit jelenleg nyúzok.

További szép napot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Hali Mindenkinek!

Először is régóta olvasgatlak titeket, mivel van egy x20xev motoros vekim :D

Voltak szívatós hétvégék, de ez mind az előző tulaj miatt volt. Mára szinte minden ok, csak apróságok vannak hátra :D

Egyik a jó kis gumiborítás az ajtóbehúzón, ujjonnan csak kárpittal együtt 60k-ért :S

A másik a lógó tetőkárpit, ami majd ősszel a kárpitos megcsinálja a kormánnyal, meg a váltószoknyával együtt.

Végeredménybe jó autó, 5 éve nyüstölöm, komoly baja nem volt.

Üdv: Krasee

Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...

Sziasztok.

Budapest agglomerációjában, Üllőn élek feleségemmel és 11 éves fiunkkal, 41 éves vagyok.

Kb. 2 hete vagyok tagja a fórumnak, nagyjából akkor lettem ismét Opel tulaj. Úgy 12 éve volt egy már, a Kadett E zörgött, de nagyon szerettem. 1.6 GLS, 90 lovas, karbis, hosszú váltós, takarékos és gyors volt.Most Vectra B2 Caracan tulaj lettem. X16XEL motorral kellemes csalódás, még az elmúlt 15 év common rail céges vasai után is! Privátként árulták, de kiderült, igazi hefter a volt tulaj -aki Turán vesz Opelt, legyen nagyon körültekintö! (hosszú "ö" hiányzik a tabletröl...) Hamar kiderült, hogy törött volt, de viszonylag szépen megcsinálták, de a műszaki tartalom hagy némi kívánni valót: sérült oldali refi az égnek világít, hiányzik az állító motor (cserélt Valeo). Ködlámpák nem égnek, a cserélt jobb oldaliba nem raktak izzót, de bekötve sem volt egyik sem. Szervizkönyv hiányos. 500-as rádió könyve, kódja hiányzik. Néhány beforrasztott pici izzó kiégett a műszerfalon. Klíma nem hűt, de nem is kattan... Elsö, bólintós motor bak gyenge, billeg az autó minden óvatlan kuplungolásnál.

Egyböl megcsináltuk a revíziót is, ott kiderült, a gép alapvetöen jó, megérte a pénzét, de: hátsó dob felfüggesztést igazítani kellett, hátsó két nagy szilent kiszakadva, a gumik 9 évesek... és szarok. Vezérlés csere aktuális, megnéztük a cuccokat, enyhe kopás van a bordákon. Következö reviziónál azonnal csere, addig szigorú kímélet van. Hiába a legfontosabb, családi recesszió van.

Szóval, lesz mire költeni.

Nem értem a felszereltséget. Pl. pohártartó helyett egy fakk van, ami nyitott. Csak a fűtés panel fabetétes és a váltógomb. TC nincs, 2 villany ablak, TID. A külsö kilincsek érthetetlen módon feketék, alufelni nincs. Oldal lufi sincs.

Meglátjuk, mit hoz a közös jövő. Mivel csupán 450 pénzért vettem, bizakodó vagyok. Egyelöre az büszkeséggel tölt el, hogy az embereknek nagyon tetszik, az idegenek is megbámulják. Igazán jól áll neki az ezüst szín.

Üdv:

Péter

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Sziasztok Vectrások,Lakatos Tamás vagyok somogy megyéből Marcaliból.Az autóm:1996- os VECTRA B CD2.0 16v 256000km-el.Örülök hogy márkatársakra találtam,magamról annyit 36- éves vagyok nős egy fiúgyermek apja,szeretem a rock-zenét,a forma-1 -et és a nagy kedvencema DTM voltam tavaly a futamon is a ringen.Az autómat imádom következő álom egy i500-as de a legnagyobb álom egy Lotus omega lenne de ez lottó nyeremény kérdése.Most egyelőte ennyi próbálom tapasztalataimal támogatni a márkatársakat,üdv:Tomika

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

SZiasztok.

József vagyok Budapestről.

Astra X17DTL-kombiból ültem át egy X20DTH-s ötajtós 98-as vectrába. Az Astrát egyszerűen kinőttük ( 3 gyerek és nem kis méretűek) így váltani kellett.

Fontos szempont volt a nagy csomagtartó, de három hét alatt se tudtam megfelelő állapotú kombit találni. A választék egyszerűen borzalmas volt, ócskábbnál ócskább gépeket hirdettek kitűnő állapotúként. Végül a legkevésbé szutykot választottam ki, mondván hogy majd megcsináltatjuk...

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Szép napot mindenkinek!

Laci vagyok és Mezőtúron élek. Németből hoztam be egy 2002-s évjáratú 2.2 dti Vectra Caravan-t. Már a hazafele úton megszerettem menettulajdonságai, kényelme és elsősorban fogyasztása miatt. Legutóbbi útja során Nürnbergből jöttem haza, és fullra volt tankolva. Mikor megálltam a kapunk előtt, elképedve néztem, hogy 20 liter üzemanyag maradt még benne, pedig 120-130 km/h-s tempóval jöttem és ugye több, mint 900 km volt az út. Felszereltségét tekintve igen jó választásnak tűnt az itthoni modellekhez képest. Elöl-hátul tárcsafék, ABS, digitális klíma, bőr belső, xenon és még sorolhatnám. Ha az árát veszem figyelembe is elég jól kijöttem ha azt nézem, hogy 800 Euroért vettem ahhoz képest, hogy milyen szép állapotban van. Remélem egy ideig nálam marad, aztán meglátom mit hoz a jövő.

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On ‎21‎/‎07‎/‎2016 at 7:23 AM, hatvani said:

Szép napot mindenkinek!

Laci vagyok és Mezőtúron élek. Németből hoztam be egy 2002-s évjáratú 2.2 dti Vectra Caravan-t. Már a hazafele úton megszerettem menettulajdonságai, kényelme és elsősorban fogyasztása miatt. Legutóbbi útja során Nürnbergből jöttem haza, és fullra volt tankolva. Mikor megálltam a kapunk előtt, elképedve néztem, hogy 20 liter üzemanyag maradt még benne, pedig 120-130 km/h-s tempóval jöttem és ugye több, mint 900 km volt az út. Felszereltségét tekintve igen jó választásnak tűnt az itthoni modellekhez képest. Elöl-hátul tárcsafék, ABS, digitális klíma, bőr belső, xenon és még sorolhatnám. Ha az árát veszem figyelembe is elég jól kijöttem ha azt nézem, hogy 800 Euroért vettem ahhoz képest, hogy milyen szép állapotban van. Remélem egy ideig nálam marad, aztán meglátom mit hoz a jövő.

Üdv!

Valami hiba van a képletben, mert 5 liter alatt biztos nem fogyaszt a 2,2 dti. Főleg nem 120-130-as tempónál :) 
Amúgy ez a legerősebb diesel motor B Vectrában, szóval nem lehet rossz :)

Módosítva : Adam1
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hülyeséget nem akarok írni, viszont fullra volt tankolva a járgány és a fedélzeti computer 1500 km-t!!! írt ki (amit gyors le is fényképeztem, mert ilyet tőle még nem láttam), és a kapuban is lefényképeztem, hogy mennyi maradt még, ami a 20-nál állt. Bár haver azt mondja, hogy a kinti üzemanyag szerinte tisztább, mert ő is tapasztalta, hogy kevesebbet evett az ő kocsija is. De az biztos, hogy érdekes jelenség. Egyszer Mezőtúrról indultam el Karlsruhe-ba ami cirka 1200 km, és akkor is maradt benne 7-8 liter.
Szóval a kocsi nagyon bevált ilyen téren, annak meg nagyon örülök, hogy ezek szerint a jobbik motorral szerelt B Vectra van a birtokomban.
Üdv!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok!

Gondoltam ide is írok egy kis beköszönőt! Bakti Tamás vagyok, eredetileg kalocsai vagyok, de most Dunaújvárosban élek.
Amióta autóm van, csak Opelek voltak / vannak. Az első egy 1.4 benzines F Astra volt, imádtam vezetni, de sajnos nagyon rohadt már, meg volt egyéb gondja is, szóval sajnos eladásra került. Egy héttel később vettem meg a mostani autómat, egy 2001-es B Vectrát 1.6 benzines motorral, Comfort felszereltséges, nulla tuninggal, mert nekem így gyárilag is nagyon bejön az autó.
Az autót BP-en vettem, céges autó volt, szóval kvázi 2. tulajdonos vagyok, látszott rajta, hogy volt gazdája, törődtek ezzel az autóval, megkaptam a teljes kitöltött szervizkönyvet, valamint az Opel szervizoldaláról letöltöttet is. Amikor először beleültem, én már tudtam, hogy hazahozom. Valamint jutányos áron is volt, szóval nem szabadott volna otthagyni. Azóta  már 11.000 km-t mentem vele sajnos a kötelezőkön kívül volt már 1-2 húzósabb számlám, külső behatások miatt (pl. nyest elrágta a motorvezérlő kábelét, plusz akksi is ment vele, 160ezer hopp), de nagyon szeretem vezetni, jó utazóautó, nekem bőven elég az 1.6-os teljesítménye, egy tempomatot hiányolok belőle, az pótolva lesz, meg a klímarendszer is kicsit rakoncátlankodik, de hosszú távra tervezek vele.

Köszönöm, hogy megoszthattam veletek a történetem, üdv!

IMG_20170309_165845_2.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Sziasztok!

Róbert vagyok, orosházi lakos. Első soron köszönöm a befogadást!

A gép: 1996-os gyönyörű szép zöld B Vectra sedan, X16XEL, becsületes nevén Zöldség. Röviden a története a következő:

Tavaly sikerült vásárolni egy kereskedésben, azonnal kellett autó, teljesen véletlenül találtam rá. Anyagi keret igen gyenge volt, ezért a lepukkant F Astrák- öreg Suzukik- széteső lomok triumvirátusból kerestem autót, majd egyszer csak kiutat találtam. A kezdezi állapot igen siralmas volt, de úgy gondoltam, ez egy jó kaland lesz. Belül lepukkanva, ez-az nem működik, lámpák utángyártott repedt hulladékok, motor szépen jár, de nagyon füstöl. Itt indultunk a Zöldséggel a nem kifejezetten könnyű, de utólag nagyon vicces és kalandos úton. Az elmúlt évben rengeteget dolgoztam vele. Gyakorlatilag csavarra szedtem az egész autót, majd donor segítségével újjáépítettem. Azóta minden remekül működik, de a folyamatos "ez még azért nem tökéletes" állapot tart. Mindíg valamit cserélek, finomítok, szépítek a gépen. Valószínűleg ez az állapot a végtelenig fog tartani. Tavasszal kezdődik majd a lakatolás-fényezés, most még viselhető állapotú. 

A Zöldség igazi családtag lett, valamint ennyi munka után már semmiért nem adnám el, ameddig csak lehet, nálam marad.

Üdv a fórumozóknak, remélem jó eszmecseréket tudunk majd folytatni!

 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Jogos! Lemaradt....

A tükrök még kékek, majd bezöldülnek, amint lehetőségeim engedik. A háttérben a régi ülései láthatóak, mint kertiszék szalonnasütéshez. :-) Ja, és egy vezértengely elől, de az nem a Zöldségé!

315IMG_20171104_101703_1_.jpg

 

Módosítva : Los_M
Link to comment
Megosztás:

  • 10 months later...

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyen írom e soraimat.

10 év után meg válok szeretett x20dth-tól. 7 személyesre váltottam egy másik gyárból származó autóra.

Köszönöm a sok sok segítséget amit itt kaptam. A motort tavaly felújíttattam, de a karosszéria 20 év után

nagyon beteg. Azért is döntöttem így, hogy eladó sorba kerül.

 

  • Szomorú 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Sziasztok!

Feri vagyok Nagykőrösön lakom a párommal és 14 éves fiammal.

A járgányrol annyit,hogy 2001 évj. Vectra B2 1,6  16V.              ( Z16XE ). Több mint 10 éve van a tulajdonban és 47e. Km-el vettem át, most 110e. van benne és kisebb gondokat       ( trafósor, bal oldali kutyacsont, akksi) leszámítva nem volt vele gondom. A rozsda még messziről kerüli, de ezt nekem is köszönheti.Tehát nekem bevált.

Üdv mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.