Jump to content
forumadmin

AGR (EGR) szelep tisztítása, levakolása kicsit másképp

Recommended Posts

Készítette: Szöllősi Zoltán


Az EGR szelep feladata, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátást. Ezt úgy éri el, hogy a motor megfelelő ciklusaiban visszaengedi a kipufogógázt a szívótorokba, így amellett, hogy megnöveli a beszívott levegő hőmérsékletét, a motor újra el fogja égetni az elégetlen szénhidrogéneket.

Nem igaz, hogy a szelep csak néha működik, inkább azt mondom, néha nem. Mikor is? Amikor nem számít a környezetvédelem, mert károsítaná a motort... Hajrá ZÖLDEK :icon1:

Szóval nem működteti, hideg motornál, és (hideg vagy meleg motornál egyaránt) padlógázon. A motorok illesztéséből adódóan mindig van egy kis olajfogyasztás, mely a kipufogócsövön távozik, illetve a fent leírtakból kiderül, hogy az EGR szelepen is keresztül halad. Sajnos itt lerakódik és a szelep beragadását vagy nem tökéletes tömítését okozza.

Hogyan tudjuk ezt kimérni?

Vagy levesszük a szelepet és megvizsgáljuk, vagy egy ODB vagy egyéb autós applikációval lecsekkoljuk a működését.


Amennyiben ezt a két kupakot lepattintjuk, találunk alatta egy-egy érintkezőt.
Ide 12VDC-t kapcsolunk, hallanunk (szelep leszerelése esetén, látnunk is) kell a szelep mozgását, vagy az oldalsó csatlakozó két szélső érintkezőjére. Mivel egyenáram, így polaritásfüggetlen.

A jól működő szelepnek kb. 10mm kell mozdulni (ez később fontos lesz :icon1: )

gallery_457_532_855133.png

 

 

gallery_457_532_349512.png



Másik lehetőség a szoftveres ellenőrzés, esetleg szoftveresen is meg lehet mozgatni, pl.: TECH2. Én a Torque Pro app-al próbálkoztam, kell hozzá egy teló, bluetooth-os ELM egység. Kézifék kar alatti műanyag borítás kipattint, csatlakoztat, app elindít, az EGR V jelet kell megjeleníteni. Nekem 1,8 – 2,0 között mozgott, mondanom sem kell be volt állva keményen.

Nah, akkor rendeltem egy újat, irány Szikra barátomhoz, leszereltük, csere, majd le is vakoljuk, nehogy az új tönkremenjen, hajrá ZÖLDEK.

Szedjük szét.

Mi van benne?
gallery_457_532_451690.png

 

 

Kiszerelve, le kell peremezni a felső részét. Nem nagy ügy.
 
 
Álljunk is meg egy pillanatra. Honnan tudja a computer, hogy hol van a szelep aktuális pozíciója?
 
Meglepő, de egy érzékelő van benne, onnan tudja, hogy ha kiadta neki a feszültséget és a tekercs elmozdította a szelepet,akkor az el is mozdult-e.
 
Bezzeg az ablakmosó folyadék szintje nem számít.....

gallery_457_532_1008516.png

 

Felső csatlakozó részt leveszed. Ott vigyorog bent a szelep szára. Jobb híján lefúrod a szárat.
 

gallery_457_532_55212.png

 

 
 
Itt a bűnös. Kokszos rendesen... A sárga csíknál kellene neki tömíteni.

AGR (EGR) szelep tisztítása, levakolása kicsit másképp

gallery_457_532_721049.png

 

gallery_457_532_2066890.png

 

 

A külső rész és a tekercs eltávolítása után ezt fogod látni:

gallery_457_532_132274.png

 

A 3 csavart kikapod. Ebben kis perselyben mozog a szelep.

gallery_457_532_679438.png

 

Az alsó részből pedig kiütöd a kör alakú betétet. Így darabokban van minden :D

 

gallery_457_532_1530546.png

 

De miért is csináljuk ezt?

 

Új ház, Régi (kibelezett) ház
 
Egyébként, 13mm vastag, tehát mozoghat benne a
 
szelep, ahogy jólesik neki, nem ér bele semmibe, le lehet az alsó résznél teljesen vakolni.

 

gallery_457_532_412363.png

 
Hát ezért...Nem kell megvenni a levakolásra szolgáló lemezt.
 
Félrefordítva visszaszerelni a szelepet... Mert szerintem ez esztétikusabb megoldás
 

gallery_457_532_175636.png

 
Mivel ezt így jól kitaláltuk, jöhet az M-zárolt Marbi...

gallery_457_532_375019.png

 

 

Jöhet egy kis esztétika...

gallery_457_532_149300.png

AGR (EGR) szelep tisztítása, levakolása kicsit másképp

 

Amíg szárad a matt fekete...Jöhet az M-zárolt Marbi...

gallery_457_532_375019.png

 
Tömítés...

gallery_457_532_453796.png

 
 
Vissza a helyére. Kicsit, a motorkiemelő lemez felső részét el kell hajtani, mert lehet, hogy a megnövekedett magasság miatt útban lesz.
 

gallery_457_532_655633.png

 

 
Nekem jobban tetszik, mint az elfordítós változat. Javaslom, hogy cseréd ki újra a teljes szelepet, mert ha lezárod, de a szelep nem működik, akkor visszadumálhat a ECU-nak és az meg szabályozgatna, de nem sok sikerrel. Erre egyszer kell áldozni. Zöldkártyán nem fog megbukni a verda.
 
Nem rossz megoldás az EGR cheater, viszont a KPM-esek nem vigyorognak majd úgy mint Te.

gallery_457_532_952358.png

 

Amennyiben megvan a csere, akkusaru le, 10-15 perc malmozás vagy M-zárolt Marbi. Nekem ugyan nem oldotta meg a rángatást, mert benzinoldal okozta, valami szutykot tankolhattam...
Miután kipróbálod, a Torque Pro-n ezt kell látnod gázadásokra. Nekem 1,1 és 2,8 Volt között mozog, lepadlózva visszamegy 1,1-re.
 

gallery_457_532_153721.png

 
 
Köszönet az alkatrészek beszerzéséért Kiss Lacinak.
Extra köszönet a műszaki támogatásért és a műhelytechnikáért Szikra Lászlónak !
A virslis lángosért pedig Szikránét illeti dicséret !

 

 

astra_g_javitasok_EGR.pdf

  • Like 2

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Guest
Ez a téma már lezárult.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.