Jump to content
OPEL FÓRUM
forumadmin

Fék, futómű, kormánymű

Recommended Posts

Leszek az első.... :D

Megvettem a fékhez a motyókat....sajna közben elkezdett kopogni a hátsó lengéscsillapító is, ezért azt is beszereztem...

DSC_0736_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leszek az első.... :D

Megvettem a fékhez a motyókat....sajna közben elkezdett kopogni a hátsó lengéscsillapító is, ezért azt is beszereztem...

DSC_0736_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Hát a brembo-val lehet hogy meg fogod szívni, nagyon sok hamisítvány van belőle az utóbbi időben és nagyon nehéz kiszűrni, hiába autósboltban veszed.

Halottam olyanról akinek hamisítvány volt repedéssel és a melegtől lerobbant neki, én inkább Textart vettem volna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hát a brembo-val lehet hogy meg fogod szívni, nagyon sok hamisítvány van belőle az utóbbi időben és nagyon nehéz kiszűrni, hiába autósboltban veszed.

Halottam olyanról akinek hamisítvány volt repedéssel és a melegtől lerobbant neki, én inkább Textart vettem volna...

És mi alapján lehet kiszűrni? Vagy ki lehet egyáltalán? Amúgy egy kiterjedt autó alkatrész hálózatnál vettem....mindegy, számla megvan, ha gond van, tudok reklamálni....gyári gari van benne....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leszek az első.... :D

Megvettem a fékhez a motyókat....sajna közben elkezdett kopogni a hátsó lengéscsillapító is, ezért azt is beszereztem...

DSC_0736_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Helló!

Azt hogyan állapítottad meg hogy a lengéscsillapitód kopog?Csak azért kérdem mert nekem is a bal hátulja felöl jönnek apró kopogó hangok,de csak kisebb úthibáknál és ott sem mindig.Tegnap például egy intenzívebb gyorsitásnál is hallottam.Meg ami nagyon furcsa hogy télen semmi gond nem volt,csak pár napja csinálja ezt mióta fent vannak a nyári kerekek.Héten megyek azt megnézetem,csak gondoltam elötte informálódok picit. :icon1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

És mi alapján lehet kiszűrni? Vagy ki lehet egyáltalán? Amúgy egy kiterjedt autó alkatrész hálózatnál vettem....mindegy, számla megvan, ha gond van, tudok reklamálni....gyári gari van benne....

Pontosan én sem tudom, én inkább egyszerűen a Textar melett döntöttem, de ha googleba beírod, hogy fake brembo discs akkor kapsz rá bőven választ:

Pl.:

http://ahw308.blogspot.hu/2011/06/are-your-brembo-discs-genuine.html

Itt van pl a kínai műhely ahol hamisítják:

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=72106

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pontosan én sem tudom, én inkább egyszerűen a Textar melett döntöttem, de ha googleba beírod, hogy fake brembo discs akkor kapsz rá bőven választ:

Pl.:

http://ahw308.blogspot.hu/2011/06/are-your-brembo-discs-genuine.html

Itt van pl a kínai műhely ahol hamisítják:

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=72106

A belinkelt oldalad alapján eredeti. Van benne Brembo logó, sorozatszám, egy valag azonosító, és "szép" a hűtő lapátok öntése/kivitelezése, látszik rajta, hogy igényes munka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A belinkelt oldalad alapján eredeti. Van benne Brembo logó, sorozatszám, egy valag azonosító, és "szép" a hűtő lapátok öntése/kivitelezése, látszik rajta, hogy igényes munka.

Én bremboval örököltem a kocsit elől, hátul textar van. Az első előbb fog a rozsdától elporladni, mint elkopni! Eszméletlenül rágja.

Ezzel ellentétben a textar felületkezelt és most is úgy néz ki, mint amikor a dobozból kijött - én is ezt preferálom.

(talán még a zimmermann aminek van felületkezelt típusa, többiek miért nem?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én bremboval örököltem a kocsit elől, hátul textar van. Az első előbb fog a rozsdától elporladni, mint elkopni! Eszméletlenül rágja.

Ezzel ellentétben a textar felületkezelt és most is úgy néz ki, mint amikor a dobozból kijött - én is ezt preferálom.

(talán még a zimmermann aminek van felületkezelt típusa, többiek miért nem?)

Hát, most már ez marad....le nem veszem már, örülök, hogy a helyére került....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én bremboval örököltem a kocsit elől, hátul textar van. Az első előbb fog a rozsdától elporladni, mint elkopni! Eszméletlenül rágja.

Ezzel ellentétben a textar felületkezelt és most is úgy néz ki, mint amikor a dobozból kijött - én is ezt preferálom.

(talán még a zimmermann aminek van felületkezelt típusa, többiek miért nem?)

Akkor lehet legközelebb én is ezt a textart veszem. A TRW-nek is rozsdásodik rendesen az éle. Most láttam hétvégén mikor átcseréltem a kerekeket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Imádom a féket az autómba, viszont már nagyon lekoptak. Ezzel a fékkel vásároltam használtan nem tudok róla semmit. Valahol bele van ütve a márka? Kitudom deríteni milyen tárcsa és betét van benne?

Edited by beny158

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Imádom a féket az autómba, viszont már nagyon lekoptak. Ezzel a fékkel vásároltam használtan nem tudok róla semmit. Valahol bele van ütve a márka? Kitudom deríteni milyen tárcsa és betét van benne?

Betét esetén a külső részen van, de szerintem az már lekopott. Csak, ha kiveszed, akkor van rá esély egy takarítás után. Tárcsa esetén talán benne van a gyártó logója..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meg vagyok elégedve ezzel a Bremboval. Most este jöttem haza kb 120-as tempóval, és egy róka miatt hirtelen kellett fékeznem. Nagyon jó hatásfokkal "dolgozott". Utána csináltam pár vészfékezést, hát, nem vagyok egy hányós típus, de hányingerem lett a lassuláskor. Valami bődületes lassulást ér el ez a Brembo!

A gyári meg se közelíti ezt a hatást....

Edited by Maybal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meg vagyok elégedve ezzel a Bremboval. Most este jöttem haza kb 120-as tempóval, és egy róka miatt hirtelen kellett fékeznem. Nagyon jó hatásfokkal "dolgozott". Utána csináltam pár vészfékezést, hát, nem vagyok egy hányós típus, de hányingerem lett a lassuláskor. Valami bődületes lassulást ér el ez a Brembo!

A gyári meg se közelíti ezt a hatást....

Nem szoktam ilyesmikkel kiserletezni, de szerintem barmilyen fekkel el lehet jutni a blokkolasig; eppen ezert nem a fekre, hanem a gumikra gyurnak...

Az ismetles mar mas kerdes, ott vannak a kulonbsegek, hogy rovid idon belul mennyire tudjak megismetelni ezt a mutatvanyt, de erre valojaban csak versenyeken van szukseg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem szoktam ilyesmikkel kiserletezni, de szerintem barmilyen fekkel el lehet jutni a blokkolasig; eppen ezert nem a fekre, hanem a gumikra gyurnak...

Az ismetles mar mas kerdes, ott vannak a kulonbsegek, hogy rovid idon belul mennyire tudjak megismetelni ezt a mutatvanyt, de erre valojaban csak versenyeken van szukseg.

A gumi ugyanaz, Michelin energy save.

Én érzek különbséget, bár lehet, a gyárival is ugyanez lenne a hatás, de csak a régivel tudom összehasonlítani, ami gyakorlatilag a minimum alá kopott. A tárcsa 19,6mm volt. Na mindegy, nekem tetszik. Én motorozom is, és persze rengeteget számít a gumi, de óriási különbségek vannak a fékrendszerek, fékpofák, nyergek és a tárcsák között. Szerintem itt autós téren sem mindegy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gumi ugyanaz, Michelin energy save.

Én érzek különbséget, bár lehet, a gyárival is ugyanez lenne a hatás, de csak a régivel tudom összehasonlítani, ami gyakorlatilag a minimum alá kopott. A tárcsa 19,6mm volt. Na mindegy, nekem tetszik. Én motorozom is, és persze rengeteget számít a gumi, de óriási különbségek vannak a fékrendszerek, fékpofák, nyergek és a tárcsák között. Szerintem itt autós téren sem mindegy.

Erzetre nyilvan van kulonbseg betetcsete, vagy mas beavatkozas utan... De a megallasi kepesseg nem hiszem, hogy valtozna; ha igen, akkor a gumik mellett tele lennenk fekbetet / fektarcsa tesztekkel is, hogy melyikkel lehet egy meterrel elobb megallni...

Egyebkent az is erdekelne, a gumi tesztek hogy mennek pontosabban, ABS van, vagy nincs, stb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erzetre nyilvan van kulonbseg betetcsete, vagy mas beavatkozas utan... De a megallasi kepesseg nem hiszem, hogy valtozna; ha igen, akkor a gumik mellett tele lennenk fekbetet / fektarcsa tesztekkel is, hogy melyikkel lehet egy meterrel elobb megallni...

ezen az alapon akár két vasdaradot is nyomhatnánk egymásnak. :D Egyszer csak blokkolni fog a kerék :D...biztos divatból van az a rengeteg betét gyártó, és tárcsagyártó cég....elég lenne 1 cég is, mert "csak" a gumin múlhat/múlik minden....

De van egy igazságügyi szakértő ismerősöm, megkérdezem tőle, számít-e a fék, vagy csak ahogy te gondolod, a gumi megcsúszásáig tulajdonképpen tök mindegy mivel(milyen féktárcsa/fékbetét) lassítunk. Őt közúti balesetekhez rendelik ki, talán ért hozzá picikét...

Tehát ha egy gumi adott körülmények mellett mondjuk 30m távon áll meg, akkor szerinted ez nem változna, ha szarabb/jobb féket használunk? És a súly?

Lehet.....de az ismételhetőségben nem mindegy, vagy ha egy hosszabb lejtőn lefelé használva, szintén megszűnhet a felmelegedéstől a fékhatás....

Edited by Maybal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehát ha egy gumi adott körülmények mellett mondjuk 30m távon áll meg, akkor szerinted ez nem változna, ha szarabb/jobb féket használunk? És a súly?

Lehet.....de az ismételhetőségben nem mindegy, vagy ha egy hosszabb lejtőn lefelé használva, szintén megszűnhet a felmelegedéstől a fékhatás....

Nyilvan meretezni kell a feket, nem mindegy a felulet, az ero, a betet es a tarcsa anyaga. A meretek adottak, az anyagok valtozhatnak, de az eroben van akkora tartalek, hogy az elerheto maximalis fekhatasban (amit vegso soron a gumi szab meg) ne legyen kulonbseg.

Abban vannak az elteresek, hogy mennyire melegszenek, kopnak, nyikorognak, deformalodnak, stb. De ha az elso veszfekezeshez tartozo fekutban is lenne kulonbseg, akkor nyilvan dugig lennenk fektarcsa / fekbetet tesztekkel is...

Lehet elteres a felfutasban is, azaz hogy mennyi ido alatt jut el a blokkolasig, de ha ez erdemben befolyasolna valamit, az megint csak a teszteknek jelentene termekeny taptalajt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyilvan meretezni kell a feket, nem mindegy a felulet, az ero, a betet es a tarcsa anyaga. A meretek adottak, az anyagok valtozhatnak, de az eroben van akkora tartalek, hogy az elerheto maximalis fekhatasban (amit vegso soron a gumi szab meg) ne legyen kulonbseg.

Abban vannak az elteresek, hogy mennyire melegszenek, kopnak, nyikorognak, deformalodnak, stb. De ha az elso veszfekezeshez tartozo fekutban is lenne kulonbseg, akkor nyilvan dugig lennenk fektarcsa / fekbetet tesztekkel is...

Lehet elteres a felfutasban is, azaz hogy mennyi ido alatt jut el a blokkolasig, de ha ez erdemben befolyasolna valamit, az megint csak a teszteknek jelentene termekeny taptalajt.

A felfutásban van eltérés, akár több mp is lehet....

A tesztek a gyárban vannak.....

Edited by Maybal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Esetleg megtudná mondani valaki, hogy a kormányt milyen méretű torx kulcsal lehet leszedni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem emlékszem pontosan hogy TX50 vagy TX55, de a kettő közül valamelyik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Éredklődnék, hogy tuna e valaki segíteni abban mi lehet az autóm hibája. Opel Astra H-n rajta a gyújtás minden rendben, de ha leveszem akkor a hátsó féklámpák felgyulladnak, ráadom a gyújtást akkor újra elalszanak és menet közben rendben működnek. Levettem az aksiról a sarut akkor annyitve vettem észre a csomagtartó bezárult a többi ajtó nyitva maradt, ha visszaratkam a sarut akkor megint nem világított, de ha ráléptem a fékre gyújtás nélkül égve maradt a féklámpa.

Mivel lehet probléma? Régebben észrevettem ha leállítottam az autót néha fel-fel villant a pótféklámpa, lehet ehhez van köze annak a hibának is?

A válaszokat előre is köszi!

Üdv.

Balázs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jobbra kanyarodáskor nagy sebességnél (pl. autópálya felhajtó) cicereg a bal első kerekemnél valami. Elvittem szerelőhöz, aki kivette a fékbetéteket, kicsit megpolírozta a sarkát, utána egy hétig nem cicergett. Szerinte a fékbetét elvékonyodott, kanyarodáskor a belső oldali betét kissé elfordul a helyén és a sarka hozzáér a féktárcsához. Egyébként tökéletesen működik, nemrég vizsgán csont nélkül átment és a kopásjelző még a közelében sincs a tárcsának. 10 évesek a fékek (még a gyári), 66000 km van bennük, jövőre akartam kicseréltetni őket, de ha tovább cicereg és nincs más megoldás lecseréltetem őket. Egy TT ne ciceregjen...

:D

Esetleg valakinek van valami ötlete/tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hétvégén meguntam a cicergést a bal első féknél, mára kaptam időpontot a szerelőnél.

Vettem egy készlet kerámia ATE fékbetétet (épp akciós a UNIXnál), a porvédő lemezt kissé kijjebb hajtotta a szerelő és összerakta az egészet.

Elmúlt a cicergés.

Edited by kezdőkabriós

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.