Jump to content
forumadmin

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer

Recommended Posts

Légkondicionáló rendszerrel (klíma) és fűtőrendszerrel kapcsolatos kérdések és válaszok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok,

Aki már cserélt/cseréltetett klímahűtöt: az új klímahűtőbe benne van a szárítószűrő, vagy nincs? Egszen pontosan Nissens gyártmánnyal kapcsolatban érdekelne a kérdés. Nekem cserélni kell a hűtőt, mert lukas és elég rossz állapotban van (el van hajolva a lammellák 1/3-ada, le van szakadva az alsó két "csík"), és a cromax-nál vettem egy hűtőt, de az eladó szerint nincs benne a szűrő. Viszont a szűrő része rendesen össze van rakva, nem csak műanyaggal ledugózva (mint pl. a nyomáskapcsolónál) és nekem ebből az jön le, hogy benne van (különben minek dugózták volna le rendesen gyárilag?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Megtudja mondani valaki, hogy OP-COM-mal mérve mennyinek kell lenni a klímarendszerben a nyomásnak?

Nálam 164kPa ír.

A klímám nem kapcsol be, lehet ez az oka, mármint hogy ez már túl alacsony érték?

Még meg akarom nézni, azt is hogy a kompresszor mágneskapcsolója kap e feszt, de erre már csak holnap lesz időm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Megtudja mondani valaki, hogy OP-COM-mal mérve mennyinek kell lenni a klímarendszerben a nyomásnak?

Nálam 164kPa ír.

A klímám nem kapcsol be, lehet ez az oka, mármint hogy ez már túl alacsony érték?

Még meg akarom nézni, azt is hogy a kompresszor mágneskapcsolója kap e feszt, de erre már csak holnap lesz időm.

Sok neznivalo nincs rajta, egyertelmuen toltesre szorul. Nem kapcsol be, ha tul alacsony a nyomas, igy az esetleges tovabbi hibakat sem tudod igy nezni (bar valoszinuleg nincs mas, csak az, hogy ereszt valahol).

600 kPa korul jo (fugg a homerseklettol, es nem kozvetlenul leallas utan merendo).

Edited by csaba66
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sok neznivalo nincs rajta, egyertelmuen toltesre szorul. Nem kapcsol be, ha tul alacsony a nyomas, igy az esetleges tovabbi hibakat sem tudod igy nezni (bar valoszinuleg nincs mas, csak az, hogy ereszt valahol).

600 kPa korul jo (fugg a homerseklettol, es nem kozvetlenul leallas utan merendo).

Köszi.

Nem emlékeztem az értékre, de sejtettem hogy ez alacsony.

Keresek egy klímást akivel megnézetem, hol ereszt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekem fullra töltve volt 660kPa. Most is 600 körül van.

Nem tudom mi az az érték, aminél letilt, de úgy saccolom hogy 4-5 barnak is még elégnek kell lennie. Ez az 1,6 bar szerintem is már kevés.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Astra H (2004) klímavezérlő panel javítására tud-e valaki megoldást. A nyomáskapcsoló tönkrement és valószínű az nyírhatta a vezérlőpanelt is.

Találkozott-e már valaki ilyen esettel, milyen javítási lehetőség(ek) van(nak). (Az új ára brutális.)

Köszi a választ előre is

Edited by tjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Astra H (2004) klímavezérlő panel javítására tud-e valaki megoldást. A nyomáskapcsoló tönkrement és valószínű az nyírhatta a vezérlőpanelt is.

Találkozott-e már valaki ilyen esettel, milyen javítási lehetőség(ek) van(nak). (Az új ára brutális.)

Köszi a választ előre is

Venni kell egy bontottat. 1x eFt körül már kapni. Ennél olcsóbban szerintem nem fogják megjavítani sem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venni kell egy bontottat. 1x eFt körül már kapni. Ennél olcsóbban szerintem nem fogják megjavítani sem.

Köszi a választ. Ez van folyamatban.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekem fullra töltve volt 660kPa. Most is 600 körül van.

Nem tudom mi az az érték, aminél letilt, de úgy saccolom hogy 4-5 barnak is még elégnek kell lennie. Ez az 1,6 bar szerintem is már kevés.

A 600kPa-t az kb. milyen hőmérsékletnél nézted?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A 600kPa-t az kb. milyen hőmérsékletnél nézted?

A mostanihoz hasonló jó időben. De megnézhetem most is hogy pontosan mennyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mostanihoz hasonló jó időben. De megnézhetem most is hogy pontosan mennyi.

Csak azért érdekel, mert tegnap voltam töltetni a klímát. Aki töltötte, az szerint minden ok, de pl. 10 foknál nem nyomott hidegebbet, Igaz 2 percnél nem járt tovább. Szerinte ez így jó.

Reggel néztem, 21 fokban 600, 24 fokban már 640-660 között ugrál a nyomás kikapcsolt klímával.

Ha mentem az autóval, de nem volt bekapcsolva a klíma, akkor a vízhűtő melegétől felment 700kPa-ra a nyomás.

Ami nem tetszik, hogy 17bar-nál nem megy feljebb a nyomás, de hosszabb távon használva városba 10-15 perc után a nyomás inkább 12-13bar között ugrált (opcommal nézve). Ill. igaz én nem mértem, de a 10 fokos levegő befújást is keveslem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reggel néztem, 21 fokban 600, 24 fokban már 640-660 között ugrál a nyomás kikapcsolt klímával.

Akkor megdolt a fizika, mert 3 fok kb. 1% valtozast kene okozzon :)

Persze ha a kompresszor is megy, rogton mas a helyzet; emlekeim szerint ugy nekem 20 barra is felment. De nagyon mericskelni nem erdemes szerintem; nyilvan nem akarsz kompresszort csereltetni, vagy felujittatni azert, hogy 2-3 fokkal hidegebbet fujjon.

Raadasul kerdes, hol es hogy mered, mennyire hult at a rendszer. Ha nem kozvetlenul a hocserelon, akkor a csoveknek is le kell hulni, stb., de nyilvan a hocserelonek is eltart egy ideig az egyensulyi homerseklet elerese. Felteve, hogy egyaltalan van ilyen, mert valahogy szabalyozzak a hutesi teljesitmenyt is, gondolom, a kompresszor kapcsolgatasaval, a kifujt levego homersekletet pedig keveressel.

Tehat mint minden meresnel, itt is erosen kerdeses, mit jelent a mert adat, es milyen ertekek eseten kell aggodni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Segítsen már valaki!!!! A klima be és kikapcsolásakor mindig bűdöset érzek. Klimatisztítás után elmúlik, de aztán hetek alatt lassan vissza jön.

Mitől van ez ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Segítsen már valaki!!!! A klima be és kikapcsolásakor mindig bűdöset érzek. Klimatisztítás után elmúlik, de aztán hetek alatt lassan vissza jön.

Mitől van ez ?

Pollenszűrőcsere pl. volt valamikor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Segítsen már valaki!!!! A klima be és kikapcsolásakor mindig bűdöset érzek. Klimatisztítás után elmúlik, de aztán hetek alatt lassan vissza jön.

Mitől van ez ?

Ha volt klímatisztítás, és szűrőcsere, akkor ez valószínű természetes. Nekem is ilyen, az előző autómban is ilyen volt, de új Mercedesben is ilyen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha volt klímatisztítás, és szűrőcsere, akkor ez valószínű természetes. Nekem is ilyen, az előző autómban is ilyen volt, de új Mercedesben is ilyen.

Én úgy használom, hogy érkezés előtt pár km-rel már kikapcsolom a kompresszort. Igy mindig szárazon van leparkolva, nem mellékesen egészségesebb is lassabban visszaszokni a külső hőmérséklethez.

Eddig nem büdösödött.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szevasztok!

Astra H 1,3 cdti 2007-es évjárat, és a Delfi tipusú légkondi kompresszor tengelykapcsoló agy ment tönkre.(Báérdiéknál ez a neve, de nem rendelhető jelenleg) A csavar kilazulhatott (legalábbis nagyon könnyű volt letekerni és el van rágva a menet), és a ricni rajta már szinte nincs. iszont a tengelyen még meg van, ezért biztató hogy csak az említett alkatrész ment tönkre. Volt-e valakinek dolga ezzel, és tudjátok-e hol lehet kapni? képet is raknék fel de nem látom hol lehet...

Köszi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Az Astrám 2008-as évjárat és Z16XER motorkódú, 3-4 havonta elszáll a klímakopresszoron egy tekercs illetve abban a tekercsen csak a bimetál kapcsoló, és így megakadályozza a kopresszort, hogy rákapcsoljon a klíma a motor által meghajtott szíjra. Van valakinek ötlete mivel lehet a gond ami ezt okozza, vagy esetleg a bimetál kapcsolót kéne egy erősebbre cserélni a tekerrcsben, ha igen milyenre? Köszönöm előre is a válaszotokat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Az Astrám 2008-as évjárat és Z16XER motorkódú, 3-4 havonta elszáll a klímakopresszoron egy tekercs illetve abban a tekercsen csak a bimetál kapcsoló, és így megakadályozza a kopresszort, hogy rákapcsoljon a klíma a motor által meghajtott szíjra. Van valakinek ötlete mivel lehet a gond ami ezt okozza, vagy esetleg a bimetál kapcsolót kéne egy erősebbre cserélni a tekerrcsben, ha igen milyenre? Köszönöm előre is a válaszotokat!

Az a hőkapcsoló nem véletlenül szakad meg. És nem véletlenül van az ott. Ha "erősebbre" (magasabb hőmérsékletűre) cseréled, még tűz is lehet belőle.

Valószínűleg a tekercs jelentősen jobban melegszik, ami nagyobb teljesítményfelvételről árulkodik. Első tippre azt mondanám, hogy zárlatos a tekercs, ezért nagyobb áramot vesz fel, így ezért melegszik jobban. Vagy kicserélteted a komplett mágnestekercset, vagy úgy hallottam jelentősen alacsonyabb áron mint az új, újra is tekercselik. De hogy hol, az passz.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Nekem egy 1,7 DTH astrám van! Az automata klíma valamiért nem kapcsol be! Voltam klíma töltésen, feltöltötték, de a kompresszor nem indul el! Ha direktben megtáplálom 12V-vel a kompresszort akkor elindul és dolgozik szépen! Mi lehet a gond? Miért nem kapcsolja be a számítógép? Op-com-mal nézve hibakód nincs!

Várom válaszotokat! Előre is köszi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Nekem egy 1,7 DTH astrám van! Az automata klíma valamiért nem kapcsol be! Voltam klíma töltésen, feltöltötték, de a kompresszor nem indul el! Ha direktben megtáplálom 12V-vel a kompresszort akkor elindul és dolgozik szépen! Mi lehet a gond? Miért nem kapcsolja be a számítógép? Op-com-mal nézve hibakód nincs!

Várom válaszotokat! Előre is köszi!

OP-val nézd meg mennyi a klímanyomás, ha 600 kPa alatt van akkor azért nem engedi elindítani, lehet tönkrement a szenzorod.

Edited by Davee

Share this post


Link to post
Share on other sites

OP-val nézd meg mennyi a klímanyomás, ha 600 kPa alatt van akkor azért nem engedi elindítani, lehet tönkrement a szenzorod.

Most töltötték! 900-1000kPa között van a nyomás! Lehet túl van töltve?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Most töltötték! 900-1000kPa között van a nyomás! Lehet túl van töltve?

Nem hiszem, hogy túl lehet tölteni.

A kompresszor kuplungja behúz amikor bekapcsolod a klímát?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem hiszem, hogy túl lehet tölteni.

A kompresszor kuplungja behúz amikor bekapcsolod a klímát?

Nem!

Nem is kap jelet!

Lehúztam a kompresszor oldalán lévő csatlakozót, nem kap jelet!

Ha én direktben megtáplálom a kompresszort, akkor gond nélkül elindul és hűt is!

OP-Com-ból lehet tesztelni kábelszakadást? Ha igen hogyan? Én erre gyanakszom! Ha nem lenne jó a kuplung, a kompresszor vagy a szabályzó szelep, akkor nem indulna el, akkor sem ha én adok neki feszültséget!

Alapjáraton, ha rákötôm közvetlenül a 12v akkor 17 - 19 bar nyomást mérek!

Edited by Totodj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.