Jump to content
forumadmin

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer

Recommended Posts

Légkondicionáló rendszerrel (klíma) és fűtőrendszerrel kapcsolatos kérdések és válaszok.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok,

Aki már cserélt/cseréltetett klímahűtöt: az új klímahűtőbe benne van a szárítószűrő, vagy nincs? Egszen pontosan Nissens gyártmánnyal kapcsolatban érdekelne a kérdés. Nekem cserélni kell a hűtőt, mert lukas és elég rossz állapotban van (el van hajolva a lammellák 1/3-ada, le van szakadva az alsó két "csík"), és a cromax-nál vettem egy hűtőt, de az eladó szerint nincs benne a szűrő. Viszont a szűrő része rendesen össze van rakva, nem csak műanyaggal ledugózva (mint pl. a nyomáskapcsolónál) és nekem ebből az jön le, hogy benne van (különben minek dugózták volna le rendesen gyárilag?).

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Megtudja mondani valaki, hogy OP-COM-mal mérve mennyinek kell lenni a klímarendszerben a nyomásnak?

Nálam 164kPa ír.

A klímám nem kapcsol be, lehet ez az oka, mármint hogy ez már túl alacsony érték?

Még meg akarom nézni, azt is hogy a kompresszor mágneskapcsolója kap e feszt, de erre már csak holnap lesz időm.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Megtudja mondani valaki, hogy OP-COM-mal mérve mennyinek kell lenni a klímarendszerben a nyomásnak?

Nálam 164kPa ír.

A klímám nem kapcsol be, lehet ez az oka, mármint hogy ez már túl alacsony érték?

Még meg akarom nézni, azt is hogy a kompresszor mágneskapcsolója kap e feszt, de erre már csak holnap lesz időm.

Sok neznivalo nincs rajta, egyertelmuen toltesre szorul. Nem kapcsol be, ha tul alacsony a nyomas, igy az esetleges tovabbi hibakat sem tudod igy nezni (bar valoszinuleg nincs mas, csak az, hogy ereszt valahol).

600 kPa korul jo (fugg a homerseklettol, es nem kozvetlenul leallas utan merendo).

Módosítva : csaba66
  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sok neznivalo nincs rajta, egyertelmuen toltesre szorul. Nem kapcsol be, ha tul alacsony a nyomas, igy az esetleges tovabbi hibakat sem tudod igy nezni (bar valoszinuleg nincs mas, csak az, hogy ereszt valahol).

600 kPa korul jo (fugg a homerseklettol, es nem kozvetlenul leallas utan merendo).

Köszi.

Nem emlékeztem az értékre, de sejtettem hogy ez alacsony.

Keresek egy klímást akivel megnézetem, hol ereszt.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nekem fullra töltve volt 660kPa. Most is 600 körül van.

Nem tudom mi az az érték, aminél letilt, de úgy saccolom hogy 4-5 barnak is még elégnek kell lennie. Ez az 1,6 bar szerintem is már kevés.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Astra H (2004) klímavezérlő panel javítására tud-e valaki megoldást. A nyomáskapcsoló tönkrement és valószínű az nyírhatta a vezérlőpanelt is.

Találkozott-e már valaki ilyen esettel, milyen javítási lehetőség(ek) van(nak). (Az új ára brutális.)

Köszi a választ előre is

Módosítva : tjan

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Astra H (2004) klímavezérlő panel javítására tud-e valaki megoldást. A nyomáskapcsoló tönkrement és valószínű az nyírhatta a vezérlőpanelt is.

Találkozott-e már valaki ilyen esettel, milyen javítási lehetőség(ek) van(nak). (Az új ára brutális.)

Köszi a választ előre is

Venni kell egy bontottat. 1x eFt körül már kapni. Ennél olcsóbban szerintem nem fogják megjavítani sem.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Venni kell egy bontottat. 1x eFt körül már kapni. Ennél olcsóbban szerintem nem fogják megjavítani sem.

Köszi a választ. Ez van folyamatban.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nekem fullra töltve volt 660kPa. Most is 600 körül van.

Nem tudom mi az az érték, aminél letilt, de úgy saccolom hogy 4-5 barnak is még elégnek kell lennie. Ez az 1,6 bar szerintem is már kevés.

A 600kPa-t az kb. milyen hőmérsékletnél nézted?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A 600kPa-t az kb. milyen hőmérsékletnél nézted?

A mostanihoz hasonló jó időben. De megnézhetem most is hogy pontosan mennyi.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A mostanihoz hasonló jó időben. De megnézhetem most is hogy pontosan mennyi.

Csak azért érdekel, mert tegnap voltam töltetni a klímát. Aki töltötte, az szerint minden ok, de pl. 10 foknál nem nyomott hidegebbet, Igaz 2 percnél nem járt tovább. Szerinte ez így jó.

Reggel néztem, 21 fokban 600, 24 fokban már 640-660 között ugrál a nyomás kikapcsolt klímával.

Ha mentem az autóval, de nem volt bekapcsolva a klíma, akkor a vízhűtő melegétől felment 700kPa-ra a nyomás.

Ami nem tetszik, hogy 17bar-nál nem megy feljebb a nyomás, de hosszabb távon használva városba 10-15 perc után a nyomás inkább 12-13bar között ugrált (opcommal nézve). Ill. igaz én nem mértem, de a 10 fokos levegő befújást is keveslem.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Reggel néztem, 21 fokban 600, 24 fokban már 640-660 között ugrál a nyomás kikapcsolt klímával.

Akkor megdolt a fizika, mert 3 fok kb. 1% valtozast kene okozzon :)

Persze ha a kompresszor is megy, rogton mas a helyzet; emlekeim szerint ugy nekem 20 barra is felment. De nagyon mericskelni nem erdemes szerintem; nyilvan nem akarsz kompresszort csereltetni, vagy felujittatni azert, hogy 2-3 fokkal hidegebbet fujjon.

Raadasul kerdes, hol es hogy mered, mennyire hult at a rendszer. Ha nem kozvetlenul a hocserelon, akkor a csoveknek is le kell hulni, stb., de nyilvan a hocserelonek is eltart egy ideig az egyensulyi homerseklet elerese. Felteve, hogy egyaltalan van ilyen, mert valahogy szabalyozzak a hutesi teljesitmenyt is, gondolom, a kompresszor kapcsolgatasaval, a kifujt levego homersekletet pedig keveressel.

Tehat mint minden meresnel, itt is erosen kerdeses, mit jelent a mert adat, es milyen ertekek eseten kell aggodni.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsen már valaki!!!! A klima be és kikapcsolásakor mindig bűdöset érzek. Klimatisztítás után elmúlik, de aztán hetek alatt lassan vissza jön.

Mitől van ez ?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsen már valaki!!!! A klima be és kikapcsolásakor mindig bűdöset érzek. Klimatisztítás után elmúlik, de aztán hetek alatt lassan vissza jön.

Mitől van ez ?

Pollenszűrőcsere pl. volt valamikor?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsen már valaki!!!! A klima be és kikapcsolásakor mindig bűdöset érzek. Klimatisztítás után elmúlik, de aztán hetek alatt lassan vissza jön.

Mitől van ez ?

Ha volt klímatisztítás, és szűrőcsere, akkor ez valószínű természetes. Nekem is ilyen, az előző autómban is ilyen volt, de új Mercedesben is ilyen.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ha volt klímatisztítás, és szűrőcsere, akkor ez valószínű természetes. Nekem is ilyen, az előző autómban is ilyen volt, de új Mercedesben is ilyen.

Én úgy használom, hogy érkezés előtt pár km-rel már kikapcsolom a kompresszort. Igy mindig szárazon van leparkolva, nem mellékesen egészségesebb is lassabban visszaszokni a külső hőmérséklethez.

Eddig nem büdösödött.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szevasztok!

Astra H 1,3 cdti 2007-es évjárat, és a Delfi tipusú légkondi kompresszor tengelykapcsoló agy ment tönkre.(Báérdiéknál ez a neve, de nem rendelhető jelenleg) A csavar kilazulhatott (legalábbis nagyon könnyű volt letekerni és el van rágva a menet), és a ricni rajta már szinte nincs. iszont a tengelyen még meg van, ezért biztató hogy csak az említett alkatrész ment tönkre. Volt-e valakinek dolga ezzel, és tudjátok-e hol lehet kapni? képet is raknék fel de nem látom hol lehet...

Köszi

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Az Astrám 2008-as évjárat és Z16XER motorkódú, 3-4 havonta elszáll a klímakopresszoron egy tekercs illetve abban a tekercsen csak a bimetál kapcsoló, és így megakadályozza a kopresszort, hogy rákapcsoljon a klíma a motor által meghajtott szíjra. Van valakinek ötlete mivel lehet a gond ami ezt okozza, vagy esetleg a bimetál kapcsolót kéne egy erősebbre cserélni a tekerrcsben, ha igen milyenre? Köszönöm előre is a válaszotokat!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Az Astrám 2008-as évjárat és Z16XER motorkódú, 3-4 havonta elszáll a klímakopresszoron egy tekercs illetve abban a tekercsen csak a bimetál kapcsoló, és így megakadályozza a kopresszort, hogy rákapcsoljon a klíma a motor által meghajtott szíjra. Van valakinek ötlete mivel lehet a gond ami ezt okozza, vagy esetleg a bimetál kapcsolót kéne egy erősebbre cserélni a tekerrcsben, ha igen milyenre? Köszönöm előre is a válaszotokat!

Az a hőkapcsoló nem véletlenül szakad meg. És nem véletlenül van az ott. Ha "erősebbre" (magasabb hőmérsékletűre) cseréled, még tűz is lehet belőle.

Valószínűleg a tekercs jelentősen jobban melegszik, ami nagyobb teljesítményfelvételről árulkodik. Első tippre azt mondanám, hogy zárlatos a tekercs, ezért nagyobb áramot vesz fel, így ezért melegszik jobban. Vagy kicserélteted a komplett mágnestekercset, vagy úgy hallottam jelentősen alacsonyabb áron mint az új, újra is tekercselik. De hogy hol, az passz.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 1,7 DTH astrám van! Az automata klíma valamiért nem kapcsol be! Voltam klíma töltésen, feltöltötték, de a kompresszor nem indul el! Ha direktben megtáplálom 12V-vel a kompresszort akkor elindul és dolgozik szépen! Mi lehet a gond? Miért nem kapcsolja be a számítógép? Op-com-mal nézve hibakód nincs!

Várom válaszotokat! Előre is köszi!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 1,7 DTH astrám van! Az automata klíma valamiért nem kapcsol be! Voltam klíma töltésen, feltöltötték, de a kompresszor nem indul el! Ha direktben megtáplálom 12V-vel a kompresszort akkor elindul és dolgozik szépen! Mi lehet a gond? Miért nem kapcsolja be a számítógép? Op-com-mal nézve hibakód nincs!

Várom válaszotokat! Előre is köszi!

OP-val nézd meg mennyi a klímanyomás, ha 600 kPa alatt van akkor azért nem engedi elindítani, lehet tönkrement a szenzorod.

Módosítva : Davee

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

OP-val nézd meg mennyi a klímanyomás, ha 600 kPa alatt van akkor azért nem engedi elindítani, lehet tönkrement a szenzorod.

Most töltötték! 900-1000kPa között van a nyomás! Lehet túl van töltve?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Most töltötték! 900-1000kPa között van a nyomás! Lehet túl van töltve?

Nem hiszem, hogy túl lehet tölteni.

A kompresszor kuplungja behúz amikor bekapcsolod a klímát?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nem hiszem, hogy túl lehet tölteni.

A kompresszor kuplungja behúz amikor bekapcsolod a klímát?

Nem!

Nem is kap jelet!

Lehúztam a kompresszor oldalán lévő csatlakozót, nem kap jelet!

Ha én direktben megtáplálom a kompresszort, akkor gond nélkül elindul és hűt is!

OP-Com-ból lehet tesztelni kábelszakadást? Ha igen hogyan? Én erre gyanakszom! Ha nem lenne jó a kuplung, a kompresszor vagy a szabályzó szelep, akkor nem indulna el, akkor sem ha én adok neki feszültséget!

Alapjáraton, ha rákötôm közvetlenül a 12v akkor 17 - 19 bar nyomást mérek!

Módosítva : Totodj

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.