Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fedélzeti computer, automenedzsment - épített megoldások, extrák


tgabika76

Recommended Posts

On 2018. 04. 11. at 11:02, georgee írta:

No van egy verzió, amit a saját autómra szerkesztettem, 3 tankolással teszteltem Az egyik tankolásnál 0.5 literrel kevesebbet mért a kütyü, a másikkal 3 literrel többet, illetve egy 1 literes töbletem volt. Így eltudom mondani, hogy aránylag pontosa számolás. Beleírtam az 1/L Funkciót is. Az arduino szerint 7.3as a fogyasztás. Viszont ahogy én számoltam teli tanktól teli tankig 6.77. Tehát kb elfogadható az érték. Azért jó lenne ezeket a hibákat kiküszöbölni. De mivel egy ideje már használom, így már iránymutatásnak is megfelel nekem.

Esetleg megosztanád velünk ezt a verziót? Engem érdekelne. ;)

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 06. 12. at 16:44, Pesi írta:

Köszönöm! Még futok egy kört arduinoval, aztán ha nem sikerül benevezek egyre én is! :)

Ma újra próbálkoztam arduinot életre kelteni. Úgy néz ki siker! Még tesztelni kell, de most már mér mindent. :D

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Pesi írta:

Ma újra próbálkoztam arduinot életre kelteni. Úgy néz ki siker! Még tesztelni kell, de most már mér mindent. :D

Mi volt a gond? 

Pár módosítást kreáltam az Arduino-s BC  programban,bekerült egy "Auto Trip" menüpont a főmenübe amiben 3 másodpercenként lépetődnek a mérés kijelzések,sorban - Akku - Autonomia - vezetési értékelés :) - átlag fogyasztás - átlag sebesség - összes megtett km.  (gombnyomásra a váltási idő növelhető 3/6/9 sec.) Lassan 1 hónapja használom,eddig nincs vele hiba.. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, Smith írta:

Mi volt a gond? 

Pár módosítást kreáltam az Arduino-s BC  programban,bekerült egy "Auto Trip" menüpont a főmenübe amiben 3 másodpercenként lépetődnek a mérés kijelzések,sorban - Akku - Autonomia - vezetési értékelés :) - átlag fogyasztás - átlag sebesség - összes megtett km.  (gombnyomásra a váltási idő növelhető 3/6/9 sec.) Lassan 1 hónapja használom,eddig nincs vele hiba.. 

A sebesség jeladó vezetékét el kellett vágnom a kijelzőnél, így méri sebességet bc. Előtte még a km óra is 0-án maradt. :) Plusz újra felraktam programot. Most az f végű van fenn. Az s-es nagyon akadozva ment. A programozás sajnos nekem nem igazán megy.

Módosítva : Pesi
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 06. 13. at 20:28, Smith írta:

Mi volt a gond? 

Pár módosítást kreáltam az Arduino-s BC  programban,bekerült egy "Auto Trip" menüpont a főmenübe amiben 3 másodpercenként lépetődnek a mérés kijelzések,sorban - Akku - Autonomia - vezetési értékelés :) - átlag fogyasztás - átlag sebesség - összes megtett km.  (gombnyomásra a váltási idő növelhető 3/6/9 sec.) Lassan 1 hónapja használom,eddig nincs vele hiba.. 

Tudtam tesztelni bc-t egy kicsit. Olyan problémám van már csak vele, hogy motorfék használata közben kikapcsol, mintha leállítanám autót. Aztán gázadásnál vissza be is kapcsol. Ez mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Pesi írta:

 motorfék használata közben kikapcsol, mintha leállítanám autót. Aztán gázadásnál vissza be is kapcsol. Ez mitől lehet?

Valami bekötési probléma lehet,nézd meg a Gnd-t vagy kösd át máshova.A 3 jelvezeték SDA/SCL/MRQ és a Gnd a TID kijelzőhöz  minél közelebb legyen bekötve (ezt többeknek javasolták a brazil fórumon).  Az injektor jel bekötést is nézd át,az az egyetlen ami kapcsolatban van a motor fordulattal..

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

42 perce, Smith írta:

Valami bekötési probléma lehet,nézd meg a Gnd-t vagy kösd át máshova.A 3 jelvezeték SDA/SCL/MRQ és a Gnd a TID kijelzőhöz  minél közelebb legyen bekötve (ezt többeknek javasolták a brazil fórumon).  Az injektor jel bekötést is nézd át,az az egyetlen ami kapcsolatban van a motor fordulattal..

Köszönöm. Holnap megpróbálom lerövidíteni vezetékeket.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
2 órája, Pesi írta:

Sajnos nem jártam sikerrel az arduinoval. Egy fél órát működött tökéletesen, aztán teljesen megbolondult. Bármit próbáltam, semmi sem segített. Így mérgemben beruháztam a Veramonra.

Eredeti arduino vagy klón? Klónból érdemes eleve kettőt-hármat rendelni, számolva egyfajta hibaaránnyal. Szerintem nem fogod bánni a Veramon-t.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 06. 28. at 15:03, freddy_ írta:

Eredeti arduino vagy klón? Klónból érdemes eleve kettőt-hármat rendelni, számolva egyfajta hibaaránnyal. Szerintem nem fogod bánni a Veramon-t.

Kínai klón volt. Csak kettő ment gallyra. :D

Megjött veramon. Tényleg nagyon jó kis cucc.

Link to comment
Megosztás:

A második Veramon-nál tartok (garanciális csere). Kikapcsolásnál az első Veramon gyakran lefagyott. Akkor azt a javaslatot kaptam, hogy a service menüben a "delay key" funkciót engedélyezzem. Ezzel kikapcsolásnál visszaszámol 9s-ról, késleltetéssel kapcsol le. A rablásgátló le van tiltva. Ennek ellenére leállításkor még ki sem húzom a kulcsot, "rablásgátló tiltás?" üzeneteket zúdít rám. Ha legnyugtázom, jön a következő, a következő... A beépítés után többször előfordult, hogy 20-30 üzenetet nyugtáztam egymás után. Néha véletlenszerűen belekeveredik egy "fuse 38 wrong" üzenet is, természetesen fals (semmi baja a biztosítéknak). Ha nem nyugtázom le, néha leáll úgy is, máskor fent marad az üzenet kijelzőn, a visszaszámlálást is megfogja, amíg meg nem nyomom valamelyik BC gombot. Mostanában elég gyakran simán leáll, de a probléma időnként visszatér.

A srác szerint a gyújtási feszültségemmel (15-ös terminál) van probléma, nem élesen esik a feszültség leállítás után és ez megzavarja a Veramont. Küldött egy kapcsolást, amivel meg kellene szakítanom a 15-ös terminált a Veramon felé és egy relével a 30-as terminálról (állandó feszültség) vezessem oda, amit egy "csináld magad" flip-flop áramkörrel (azaz erről nem adott kapcsolást) hozzak össze. Ilyen fajta gányolást nem szeretnék csinálni. A gyári TID-et miért nem zavarta meg 11 év alatt? Jópofa a Veramon, de rettenetesen fapados, védetlen az áramkör.

Rá kellene kötnöm egy oszcilloszkópot és megnézni, hogy mit történik a 15-ös terminálon, de sajnos nincs olyanom. A gyújtáskapcsolóból jön ki, gondolom azon belül lehet probléma, ha van. Veletek előfordult már ez a probléma? Bármilyen javaslat, hogy mit nézzek meg?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2018. 06. 28. at 12:10, Pesi írta:

Sajnos nem jártam sikerrel az arduinoval. Egy fél órát működött tökéletesen, aztán teljesen megbolondult. Bármit próbáltam, semmi sem segített. Így mérgemben beruháztam a Veramonra.

Panelra rátetted a zavarszűrőket? :D Mert az a kapcsolási rajzon nincs rajta. Igencsak eltudja csavarni a processzor "fejét" aztán érdekes dolgokat művel, vagyis instabil lesz.  Ha jól tudom ez a rajz Corsa-hoz van tervezve. Ott mások a vezeték színek. Nem árt átnyálazni az Astra vezetékelését is. Illetve én ráoptimalizáltam a kocsimra. Az utolsó tankolás 42.7liter volt az elfogyasztott az ardu szerint és 42.7 ment bele a kút szerint. Egyébként +-1 dl eltérés van nagy átlagban. Én imádom :) 

Kínai ardut vettem, nekem elsőre jó volt. Egyébként hestore :) ott is lehet venni.

Módosítva : georgee
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! 

Mégis csak meg kellene csinálni ezt az arduino-s fogyasztás kijelést. De nekem elég lenne egy külön kivezetett 2 nyomógombos változat is. Volna valaki aki ezt készre szerelve elkészítené nekem? Persze nem ingyen. Esetleg a bekötésben egy "szamár vezetőt" mellékelve? Nagyon meg köszönném!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok Fórumtársak!

Egy fura jelenséggel szembesültem 24 napja. Váltóbowden csere volt az autóban, a hosszanti burkolatot szedtük le csak, a két ülés között, hamutartó, ilyesmi. Meg az akkumulátort kötöttük ki. bár a szerelő nem a test, hanem a pozitív sarut vette le. Az autó 2001-es 2.0DTI Caravan, a rádió NCDR 1500, GID kijelzővel. A hiba azóta a következő: Azt a napot, amikor kicseréltük, 1999.01.01-nek tekinti a computer, bármit csinálok vele. Be lehet állítani, de azonnal visszaáll arra az állapotra, mintha akkor kőbevésetten 01.01. lett volna. Ma, 09.09-n 1999.01.24. van. Az időt beállítja automatikusan (GPS-ről gondolom). De a dátum marad. Nincs tippe valakinek, hogy mi okozhatja? Véletlenül valami szerviz üzemmódba kapcsolt, ilyesmi? Hátul nem matattunk a műszerfalban, kábelekkel. Még arra gondoltam, hogy esetleg az, hogy nem a negatív szál lett az akkuról lekötve, hanem a pozitív, kiüthetett valamit az ECU-ban, órában. Már próbáltam, hogy lekötöm az akkut, kiveszem a biztosítékot, ezek után is visszaáll arra a dátumra.

Előre is köszönöm, ha van valakinek ötlete.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok. Aki használja az Arduinos TID-et! (ahogy korábban említettem) jó pár módosítás történt rajta. Innen letölthető az új beta verzió TID_V80916.zip

Amivel bővült : Javítások,apró módosítások és egy új menüpont az - Auto Trip. - az új menüpont 3 másodpercenként léptetve megjeleníti a - Battery/Akkumulátor - Sa / átlagsebesség - Au / Autonomia a még megtehető km .távolság - TT / a reset óta eltelt üzemidő - Cf fogyasztás értékelés (ennek semmi értelme de aki alacsony üzemanyagfogyasztást ér el csillagot kap :-) pl. ország úton haladva)  - CA / átlag fogyasztás 100Km-en - DT / reset után megtett teljes távolság. Majd újra indul a Battery kijelzéstől,így nem kell nyomkodni a menüket.

A Cf és a CA fogyasztási értékek kijelzéséhez reset után legalább 8-10 km megtétele szükséges. Az Auto Trip. menü alatt az S gomb nyomásával állítható a megjelenítési időtartam ami 3-6-9 sec. lehet.  Több hónapja használom jól működik,teszteljétek ha van észrevétel szóljatok. 

Video demo  http://youtu.be/tHDlI1rpaq4

Módosítva : Smith
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Veramon BC-nél manuálisan reset-elhető az átlagfogyasztás mérése, amit rendszerint tankolásnál végzek el. A reset-eléstől számított hosszú táv megtétele után még extrém fogyasztás esetén is csak tizedenként, lassan emelkedik az átlagfogyasztás. Az utóbbi időben a motor leállítása és elindítása után (mindegy, hogy percek vagy napok telnek el) gyakran hirtelen megugrik a kijelzett átlagfogyasztás. A legdurvább esetben 100km megtétele után több, mint 5L-el felugrott (ekkor az adott útra mért fogyasztás is teljesen irreálisan magas volt). Ezekben az esetekben tankolásnál is kiderül, hogy a BC nagyot tévedett. Tapasztaltatok már ilyet? Hibás jel jönne le az injektorszelepről vagy vacak a BC? Jelenlegi állapotában teljesen használhatatlan a BC, az alapfunkciója sem működik. Legszívesebben kivágnám az autóból, de már szétkábeleztem az autót miatta.

Link to comment
Megosztás:

A kérdésedre nem tudom a választ,de nálam is történt furcsaság pár hónapja induláskor dadogni kezdett a motor ami egyből hibalámpát dobott.Lekérdeztem és a 4. henger gyújtását jelezte,leszedtem a gyújtást gyertya ki és látszott hogy ázott.. Cseréltem gyújtás trafót,töröltem a hibát stb. jó lett! viszont amikor elkezdte a dadogást megdöglött az Arduino-s BC-m! Majd később ellenőrizve tapasztaltam hogy az arduino Atmega processzora feladta a működését,programozni sem lehetett. Ebből arra következtettem hogy a gyújtás trafó (ami kiöntött) belül valahol átégett és a nagyfesz bekerült a hálózatba ami kinyírta az Atmega-t,ez közel sem biztos csak feltételezés. A trafó és az Arduino cseréje óta minden rendben működik. Semmi más nem ment tönkre,ebből ki indulva nálad lehet hogy csak a Veramon valamelyik bemenete szállt el ami miatt nem mér rendesen.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎.‎11‎.‎19‎. at 19:57, Smith írta:

A kérdésedre nem tudom a választ,de nálam is történt furcsaság pár hónapja induláskor dadogni kezdett a motor ami egyből hibalámpát dobott.Lekérdeztem és a 4. henger gyújtását jelezte,leszedtem a gyújtást gyertya ki és látszott hogy ázott.. Cseréltem gyújtás trafót,töröltem a hibát stb. jó lett! viszont amikor elkezdte a dadogást megdöglött az Arduino-s BC-m! Majd később ellenőrizve tapasztaltam hogy az arduino Atmega processzora feladta a működését,programozni sem lehetett. Ebből arra következtettem hogy a gyújtás trafó (ami kiöntött) belül valahol átégett és a nagyfesz bekerült a hálózatba ami kinyírta az Atmega-t,ez közel sem biztos csak feltételezés. A trafó és az Arduino cseréje óta minden rendben működik. Semmi más nem ment tönkre,ebből ki indulva nálad lehet hogy csak a Veramon valamelyik bemenete szállt el ami miatt nem mér rendesen.

Ha valami elszállt volna, állandó hibám lenne. Az a furcsa, hogy csak néha csinálja, teljesen véletlenszerűen. Tegnapi leállításkor tankolástól számított 22km városi használat után kb. 9-10l/100km volt a Veramon BC által kijelzett átlagfogyasztás (amelynek kb. a 72%-a a valós érték, de ennek magyarázatába nem mennék bele, nem is lényeges). A mai indítás után 37l/100km átlagfogyasztást írt. Teletankoltam, kiderült, hogy marhaságot mért megint.

Külön belső hőmérétőt vettem a Veramon-hoz. Az a furcsaság, hogy nálam néha eltűnik a kijelzett érték, ami a Veramon-os szerint csak interferencia miatt lehet (mivel cserélve lett a Veramon és a hőmérő is). Egy módosított Veramont kaptam, ami kevésbé interferencia érzékeny. Sokat javult, de nem szűnt meg a probléma. A Veramon-os szerint én vagyok az egyetlen ezzel és ez nem normális dolog. Lehet interferencia zavarja az injektorszelepről lejövő vezetéket is, csak tudnám honnan és mi. A Veramon-osoktól hetek óta választ várok hogyan tovább, mert ez így teljesen használhatatlan.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv Srácok! 

A programban az akku menüpontban a feszültség 11.5 voltot mutat, amikor multiméterrel mérve a feszültség 12.4V nyugalmi állapotban, 4-5 óra állás után. Tehát mérési hiba van. Valakinek esetleg ötlet, szoftveresen hogy tudom kalibrálni? 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, georgee írta:

Üdv Srácok! 

A programban az akku menüpontban a feszültség 11.5 voltot mutat, amikor multiméterrel mérve a feszültség 12.4V nyugalmi állapotban, 4-5 óra állás után. Tehát mérési hiba van. Valakinek esetleg ötlet, szoftveresen hogy tudom kalibrálni? 

Egészen biztos vagy benne hogy nem a multiméter ( esetleg az is) csal? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Egészen biztos vagy benne hogy nem a multiméter ( esetleg az is) csal? 

7812 IC-n 12V-ot mérek. Szóval a hiba kizárt a multin. Ráadásul ha 11.4V lenne az akksi, akkor már nehezen indulna az autó (ha indulna). De egyből pöccre indul. Másrészről a generátor töltőfeszre is 13.4-et mér az arduino, ami szintén karcsú. És itt még semmi terhelés nincs a kocsin, csak jár a motor. Ezért gondolom, hogy az ardu körül lesz a hiba. Maga az akku rész megvan a forráskódban, csak ha elkezdek matekolni a végére nem fog kijönni 12 Volt. 

Tehát: tudjuk hogy a bemenő fesz mondjuk a példa kedvéért kerek 12V. Ezt a feszültség osztóval leosztjuk 3V-ra (a panelon az R1 R2 tag)==> Ez megy az A0-ra. Tehát a sensor value értéke ez lesz. És innentől csúszik el a számításom is. Ha elkezdem behelyettesíteni a kapott értékeket a vin az nekem akárhogy is számolom a végeredmény az 0.058, ami nem épp 12V ami kikerülne a kijelzőre. Viszont ha a sensor value értéke 3  lenne akkor  (R2/(R1+R2)) vel kalkulálva 12V lenne. Itt vagyok elakadva. Illetve ha még ki is jön a program szerint a 12V akkor kérdés a TID-en miért kevesebb 1volttal a mért érték? (Off ezért jó spanyol vagy milyen nyelvű forrásban kutakodni /off) 

 int sensorValue = analogRead(A0);
  float voltage = sensorValue * (5.0 / 1023.0);
  vin = voltage / (R2/(R1+R2));

Tehát 

int sensorValue = 3   // itt a fesz. osztón 3 voltot mérünk 

float voltage = 3 * (5.0 / 1023.0);  // 0.0146627 ezt lesz a voltage változó új értéke ami lebegőpontos

  vin = 0.0146627 / (100000/(300000+100000)); És itt a vin értéke kerül a kijelzőre ami itt matekolással nekem 0.05865 lett ami közel sem 12V

 

Viszont ha a sensor value 3 lenne azt az (R2/R1+R2)) taggal felszorozva 12re jönne ki, tehát így érthető lenne a képlet. 

Mivel jelenleg 12.4V a multiméter szerint az akku az ardu szerint meg 11.5 itt megint kérdés hova tűnik 1V (vagy min esik a feszültség). Tegyük fel ha esik valamin 1 volt azt szoftveresen hogy tudom kompenzálni?  Javítsatok kérlek ha valamit elnéztem!

Link to comment
Megosztás:

9 perce, georgee írta:

7812 IC-n 12V-ot mérek. Szóval a hiba kizárt a multin. Ráadásul ha 11.4V lenne az akksi, akkor már nehezen indulna az autó (ha indulna). De egyből pöccre indul. Másrészről a generátor töltőfeszre is 13.4-et mér az arduino, ami szintén karcsú. És itt még semmi terhelés nincs a kocsin, csak jár a motor. Ezért gondolom, hogy az ardu körül lesz a hiba. Maga az akku rész megvan a forráskódban, csak ha elkezdek matekolni a végére nem fog kijönni 12 Volt. 

Tehát: tudjuk hogy a bemenő fesz mondjuk a példa kedvéért kerek 12V. Ezt a feszültség osztóval leosztjuk 3V-ra (a panelon az R1 R2 tag)==> Ez megy az A0-ra. Tehát a sensor value értéke ez lesz. És innentől csúszik el a számításom is. Ha elkezdem behelyettesíteni a kapott értékeket a vin az nekem akárhogy is számolom a végeredmény az 0.058, ami nem épp 12V ami kikerülne a kijelzőre. Viszont ha a sensor value értéke 3  lenne akkor  (R2/(R1+R2)) vel kalkulálva 12V lenne. Itt vagyok elakadva. Illetve ha még ki is jön a program szerint a 12V akkor kérdés a TID-en miért kevesebb 1volttal a mért érték? (Off ezért jó spanyol vagy milyen nyelvű forrásban kutakodni /off) 

 int sensorValue = analogRead(A0);
  float voltage = sensorValue * (5.0 / 1023.0);
  vin = voltage / (R2/(R1+R2));

Tehát 

int sensorValue = 3   // itt a fesz. osztón 3 voltot mérünk 

float voltage = 3 * (5.0 / 1023.0);  // 0.0146627 ezt lesz a voltage változó új értéke ami lebegőpontos

  vin = 0.0146627 / (100000/(300000+100000)); És itt a vin értéke kerül a kijelzőre ami itt matekolással nekem 0.05865 lett ami közel sem 12V

 

Viszont ha a sensor value 3 lenne azt az (R2/R1+R2)) taggal felszorozva 12re jönne ki, tehát így érthető lenne a képlet. 

Mivel jelenleg 12.4V a multiméter szerint az akku az ardu szerint meg 11.5 itt megint kérdés hova tűnik 1V (vagy min esik a feszültség). Tegyük fel ha esik valamin 1 volt azt szoftveresen hogy tudom kompenzálni?  Javítsatok kérlek ha valamit elnéztem!

Semmit nem értek abból leírtál ( annyit tudok a villanyról hogy megy a drótban és egy kapcsolási rajzot többnyire ki tudok bogarászni) de feszültség eshet minden csatlakozásnál, így az akku és a mérési pont között érdemes ezeket átnézni, a testkötéseket is beleértve. Ugyanazon a pontnál mérted a multiméterrel is a feszt vagy azt közvetlenül az akkunál? 

Link to comment
Megosztás:

47 perce, zotya975 írta:

Semmit nem értek abból leírtál ( annyit tudok a villanyról hogy megy a drótban és egy kapcsolási rajzot többnyire ki tudok bogarászni) de feszültség eshet minden csatlakozásnál, így az akku és a mérési pont között érdemes ezeket átnézni, a testkötéseket is beleértve. Ugyanazon a pontnál mérted a multiméterrel is a feszt vagy azt közvetlenül az akkunál? 

Jajj, elnézést. Kicsit belenyúltam a programozói nyelvbe :D Akkun mértem. De sokallom azt az 1V feszültség esést. Amikor beépítettem még egyezett a multiméterrel. Még az ellenállás toleranciára vagyok kíváncsi, vagy hogy a hideg idő mennyire befolyásolja a mérést. 5%-os ellenállás tolerancia esetében szerintem már előfordulhat 1V differencia. A szoftveres kalibrálásra viszont van már ötletem :)

Link to comment
Megosztás:

3 perce, georgee írta:

Jajj, elnézést. Kicsit belenyúltam a programozói nyelvbe :D Akkun mértem. De sokallom azt az 1V feszültség esést. Amikor beépítettem még egyezett a multiméterrel. Még az ellenállás toleranciára vagyok kíváncsi, vagy hogy a hideg idő mennyire befolyásolja a mérést. 5%-os ellenállás tolerancia esetében szerintem már előfordulhat 1V differencia. A szoftveres kalibrálásra viszont van már ötletem :)

Hát én egy som,a voltmérőt építtettem be a műszerfalba, már ott kevesebbet mérek pár tizeddel mint az akkunál. ( csatlakozások, biztosíték..stb)Hideg motornál mindíg pár tizeddel magasabb a töltésem mint melegnél, de ez szerintem a generátor sajátossága. 

 

Link to comment
Megosztás:

29 perce, zotya975 írta:

Hát én egy som,a voltmérőt építtettem be a műszerfalba, már ott kevesebbet mérek pár tizeddel mint az akkunál. ( csatlakozások, biztosíték..stb)Hideg motornál mindíg pár tizeddel magasabb a töltésem mint melegnél, de ez szerintem a generátor sajátossága. 

 

Valamennyit befolyásol a műszer referencia értéke is. +- pártized volt. Tehát multiméter és mutiméter között is láttam már 0,4V differenciát. Mindenesetre ma utána nézek miért vagy hol esik le a feszültség. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.