Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fedélzeti computer, automenedzsment - épített megoldások, extrák


tgabika76

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, georgee írta:

Valamennyit befolyásol a műszer referencia értéke is. +- pártized volt. Tehát multiméter és mutiméter között is láttam már 0,4V differenciát. Mindenesetre ma utána nézek miért vagy hol esik le a feszültség. 

A helyedben közvetlenül ott mérnék feszültséget multiméterrel, ahol az arduino méri. Ha másnál jól működik ugyanezzel a szoftverrel, nem lehet áramköri hiba? Az ellenállásértékek jók, ezeket ellenőrizted multiméterrel?

Link to comment
Megosztás:

9 órája, georgee írta:

Jajj, elnézést. Kicsit belenyúltam a programozói nyelvbe :D Akkun mértem. 

Ezt a mérési pontatlanságot annak idején szóvá tették az "eredeti" fórumon,az egyik fórumozó azt tanácsolta (én így használom)  hogy a BC bemenő feszültség (3.) 100k-s ellenállása helyett egy 150K-s mini heli potit javasolt amivel a fesz.osztó értéke minimálisan változtatható,majd így egy multiméterrel mérve a feszültséget az akku sarukon hozzá állítható a kijelzőn megjelenített értékhez.

 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, georgee írta:

Jajj, elnézést. Kicsit belenyúltam a programozói nyelvbe :D Akkun mértem. De sokallom azt az 1V feszültség esést. Amikor beépítettem még egyezett a multiméterrel. Még az ellenállás toleranciára vagyok kíváncsi, vagy hogy a hideg idő mennyire befolyásolja a mérést. 5%-os ellenállás tolerancia esetében szerintem már előfordulhat 1V differencia. A szoftveres kalibrálásra viszont van már ötletem :)

Így van! Egyébként, 1%-os ellenállással kell feszültségosztót kialakítani. 5% az nagyon sok. Pl: 100K -+5%= 95000...105000 érték között lehet. Hideg/meleg környezeten ez az érték is változik. 4 darab van az osztóban... 15V/4=3,75V van az A0-án, ha a bejövő 15V. A heliopoti is jó megoldás, nagyon pontosan be lehet vele állítaniaz adott értéket. Ha USB-n csatlakozol az arduinora, megnézheted Serial monitoron az aktuális értéket, amit az A0 lábra kap. Ez még a számítás előtti érték.(szofveresen nem bántanám, jelenleg van egy hőre változó feszültségosztód) Ha kicseréled, megyszűnik a hiba. 

Magam 1/3 as osztást elegendőnek találok, 100K-47K két ellenállással, és legalább 0,1% alkatrészekkel. (így már az értéket/szorzást át kell írni)

meg is van az ára.

Módosítva : DarthVödör
Link to comment
Megosztás:

8 órája, DarthVödör írta:

 Ha USB-n csatlakozol az arduinora, megnézheted Serial monitoron az aktuális értéket, amit az A0 lábra kap.

Ezt megnézném. Az arduino programmal hogy tudok csatlakozni? Megnéztem 1%-os az ellenállás tűrése. Bár a 3db 100k esetébe a tűrés is összeadódik. Lehet értelmesebb lenne tényleg 1darabbal osztani. Nem értem miért így oldotta meg.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, georgee írta:

Ezt megnézném. Az arduino programmal hogy tudok csatlakozni? Megnéztem 1%-os az ellenállás tűrése. Bár a 3db 100k esetébe a tűrés is összeadódik. Lehet értelmesebb lenne tényleg 1darabbal osztani. Nem értem miért így oldotta meg.

magyarul bővebben.

Erre a analóg-digitál bemenetre adott jel értéke 0....1023 lehet. 0=0 5V=1023. Tehát ha az adott maximális érték 1/4 osztás alapján (a teljes létra 20V a leágazásnál 5V mivel az autóban NEM lesz 20V, csak maximum 15V, akkor az értéke 3,75V=767,25 és mivel egy kisebb skálán fér el, a felbontása, is elnagyolt lesz. Akár 0,5V-ot is léphet, ami egy kis változáskor nem mévadó. Ugyanakkor az osztók tűrése miatt is lehet folyamatosan vándorló az érték. 

100K/47K azért lenne jobb, mert a bemenet (A0) +5V-ig mintavételezhető. Vagyis felhasználnánk a teljes 1023. Ha ez osztom 1023/15V=68.2 pontossága. A 14.4V-os mintára, 982.08 érték jön ki, ami már elég jó.

Módosítva : DarthVödör
Link to comment
Megosztás:

4 órája, DarthVödör írta:

magyarul bővebben.

Erre a analóg-digitál bemenetre adott jel értéke 0....1023 lehet. 0=0 5V=1023. Tehát ha az adott maximális érték 1/4 osztás alapján (a teljes létra 20V a leágazásnál 5V mivel az autóban NEM lesz 20V, csak maximum 15V, akkor az értéke 3,75V=767,25 és mivel egy kisebb skálán fér el, a felbontása, is elnagyolt lesz. Akár 0,5V-ot is léphet, ami egy kis változáskor nem mévadó. Ugyanakkor az osztók tűrése miatt is lehet folyamatosan vándorló az érték. 

100K/47K azért lenne jobb, mert a bemenet (A0) +5V-ig mintavételezhető. Vagyis felhasználnánk a teljes 1023. Ha ez osztom 1023/15V=68.2 pontossága. A 14.4V-os mintára, 982.08 érték jön ki, ami már elég jó.

Ez esetben ha jól értelmezem és a 100K/47K osztót használom, akkor elég a program elején is az R1 R2 értéket is módosítanom?

Időközben összeállt a kép. Köszönöm a kimerítő választ. Azért nem jött ki a matekolás mert az A0-ra a feszültség osztóra kapott értékkel számoltam, és nem a hozzátartozó digitális értékkel.

 

Módosítva : georgee
Link to comment
Megosztás:

14 órája, georgee írta:

Ez esetben ha jól értelmezem és a 100K/47K osztót használom, akkor elég a program elején is az R1 R2 értéket is módosítanom?

Időközben összeállt a kép. Köszönöm a kimerítő választ. Azért nem jött ki a matekolás mert az A0-ra a feszültség osztóra kapott értékkel számoltam, és nem a hozzátartozó digitális értékkel.

 

nincs mit, sajnos csak otthon tudtam volna ránézni az arduinos programozás miatt. (a cégnél új PC-t kaptunk W10-es, teljesen üres, minden telepítéshez rendszergazda szintü hozzáférés kell...) 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, DarthVödör írta:

nincs mit, sajnos csak otthon tudtam volna ránézni az arduinos programozás miatt. (a cégnél új PC-t kaptunk W10-es, teljesen üres, minden telepítéshez rendszergazda szintü hozzáférés kell...) 

KB 2 perc alatt lehet adni a saját fiókodnak is rendszergazda szintű hozzáférést még úgy is hogy nem ismered a rendszergazda jelszavát ;-). Utána nem lenne gond a telepítés.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 12. 07. at 8:29, georgee írta:

Ez esetben ha jól értelmezem és a 100K/47K osztót használom, akkor elég a program elején is az R1 R2 értéket is módosítanom?

Időközben összeállt a kép. Köszönöm a kimerítő választ. Azért nem jött ki a matekolás mert az A0-ra a feszültség osztóra kapott értékkel számoltam, és nem a hozzátartozó digitális értékkel.

 

Meglett a megoldás. Excelben az akkufeszültség matekolós részt megnéztem. Viszont ha a 100/47 értékekkel használom a feszosztót, akkor a mért érték fél volttal feljebb lesz, tehát 12v esetében 12,51v lesz a kiírt érték. Viszont ha az osztót. 94k/47k vagy 100k/50k-n használom, akkor az érték már végig pontos. Vagy szoftveres kompenzációval lehet a fél voltot "eltüntetni"(Bízom benne, hogy nem fog 15V fölé szaladni a generátor :D). A 100/50-es osztó a legjárhatóbb. Amint kész lesz és járható ez az út, jelzem.


Érdekesség: Reggelente a nagy hidegbe "nem indul" a computer. A TID a dátumot kijelzi, majd kb 8-10 perc után magához tér. A mérések megvannak, tehát az ARDUINO dolgozik a háttérben és ha magához tér a TID akkor pl az eltelt időnél a már indítás óta eltelt időt mutatja, csak épp a TID és az ardu között nincs kommunikáció. Valaki tapasztalt már hasonlót?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kérdésem a következő lenne hátha valaki találkozott már ilyen problémával.

X20dtl motoros, Astra g, hidegen gyújtás kapcsolás után a motorhűtés visszajelző ikon kint marad, és elindulnak a hűtő ventilátorok, (vészüzemmód) kb. 3-4 percig. Csak hidegen, melegen nem csinálja.

Hűtővíz jeladó cserélve, klíma nyomáskapcsoló cserélve, relék, vezetékek jók. Hűtő vezérlő cserélve, OPCOM hibát nem hoz. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 12. 12. at 7:44, georgee írta:

Meglett a megoldás. Excelben az akkufeszültség matekolós részt megnéztem. Viszont ha a 100/47 értékekkel használom a feszosztót, akkor a mért érték fél volttal feljebb lesz, tehát 12v esetében 12,51v lesz a kiírt érték. Viszont ha az osztót. 94k/47k vagy 100k/50k-n használom, akkor az érték már végig pontos. Vagy szoftveres kompenzációval lehet a fél voltot "eltüntetni"(Bízom benne, hogy nem fog 15V fölé szaladni a generátor :D). A 100/50-es osztó a legjárhatóbb. Amint kész lesz és járható ez az út, jelzem.


Érdekesség: Reggelente a nagy hidegbe "nem indul" a computer. A TID a dátumot kijelzi, majd kb 8-10 perc után magához tér. A mérések megvannak, tehát az ARDUINO dolgozik a háttérben és ha magához tér a TID akkor pl az eltelt időnél a már indítás óta eltelt időt mutatja, csak épp a TID és az ardu között nincs kommunikáció. Valaki tapasztalt már hasonlót?

Jó híreim vannak. Kicsit piszkálgattam a programban. A 100/47k arányú feszültségosztót alakítottam egy kicsit 100/50-re így 15V bemenő esetén a kijelzőn az érték is 15V. Pontosabban mér mint a 300/100k arányban. Így már csak 0.1V eltérés volt amit a programban korrigáltam, így az akku feszültségét írja ki 0.5v pontossággal. 

Átalakítás annyi, hogy a panelon a feszültség osztón ellenállást cserélünk 3db 100k kell az r2 az párhuzamosan lett felhasználva. Illetve a programban az elején R1 R2 értékét R1=300000 ről 100000-re az R2t meg 50000re kell átírni a többi marad.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 12. 14. at 16:37, georgee írta:

Jó híreim vannak. Kicsit piszkálgattam a programban. A 100/47k arányú feszültségosztót alakítottam egy kicsit 100/50-re így 15V bemenő esetén a kijelzőn az érték is 15V. Pontosabban mér mint a 300/100k arányban. Így már csak 0.1V eltérés volt amit a programban korrigáltam, így az akku feszültségét írja ki 0.5v pontossággal. 

Átalakítás annyi, hogy a panelon a feszültség osztón ellenállást cserélünk 3db 100k kell az r2 az párhuzamosan lett felhasználva. Illetve a programban az elején R1 R2 értékét R1=300000 ről 100000-re az R2t meg 50000re kell átírni a többi marad.

Jó ötlet a 100/2*100 párhuzamos osztó. Ha 1% ellenállásokra kicserélnéd, a pontossága is javulna.

Módosítva : DarthVödör
Link to comment
Megosztás:

23 órája, DarthVödör írta:

Jó ötlet a 100/2*100 párhuzamos osztó. Ha 1% ellenállásokra kicserélnéd, a pontossága is javulna.

Már ki van cserélve, egészen jól mér. Cserébe ami fent volt program ezelőtt, amibe mérte a 100as átlagfogyasztást is, azt nem tudom hova mentettem, szóval kezdhetem előlről a program átírását, hogy a fogyasztás átlag is benne legyen :(

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Olvasom itt a sok funkciós csoda megoldásokat, nem semmik. Én megelégednék a dátum helyén egy vízhőfok és feszültség kijelzéssel. Tudtok erre egyszerű megoldást? Más funkciókra nincs szükségem. Vagy talált már valaki olyan eszközt ami pont a TID helyére van méretezve és használható ezen információk kijelzésére? 

Ilyenre gondolok mint ennél a Vectránál: https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FXn6_CGswc28%2Fhqdefault.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DXn6_CGswc28&docid=C6ny5_cgG7cU2M&tbnid=XAUWjLr-LLLdxM%3A&vet=10ahUKEwjP6cyOwcffAhWBEVAKHcT8CKYQMwhJKAwwDA..i&w=480&h=360&bih=724&biw=1536&q=astra g tid voltage coolant temperature&ved=0ahUKEwjP6cyOwcffAhWBEVAKHcT8CKYQMwhJKAwwDA&iact=mrc&uact=8#h=360&imgdii=XAUWjLr-LLLdxM:&vet=10ahUKEwjP6cyOwcffAhWBEVAKHcT8CKYQMwhJKAwwDA..i&w=480

Köszi!

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 12. 30. at 12:58, Stofl írta:

Sziasztok! Olvasom itt a sok funkciós csoda megoldásokat, nem semmik. Én megelégednék a dátum helyén egy vízhőfok és feszültség kijelzéssel. Tudtok erre egyszerű megoldást? Más funkciókra nincs szükségem. Vagy talált már valaki olyan eszközt ami pont a TID helyére van méretezve és használható ezen információk kijelzésére? 

Ilyenre gondolok mint ennél a Vectránál: https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FXn6_CGswc28%2Fhqdefault.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DXn6_CGswc28&docid=C6ny5_cgG7cU2M&tbnid=XAUWjLr-LLLdxM%3A&vet=10ahUKEwjP6cyOwcffAhWBEVAKHcT8CKYQMwhJKAwwDA..i&w=480&h=360&bih=724&biw=1536&q=astra g tid voltage coolant temperature&ved=0ahUKEwjP6cyOwcffAhWBEVAKHcT8CKYQMwhJKAwwDA&iact=mrc&uact=8#h=360&imgdii=XAUWjLr-LLLdxM:&vet=10ahUKEwjP6cyOwcffAhWBEVAKHcT8CKYQMwhJKAwwDA..i&w=480

Köszi!

Arduinoval az akku feszültség kijelzése, és a Vectránál belső hőmérséklet kijelzése kb 1500 ft. A vízhőfok kijelzésére, a műszerek csatlakozó/28-ot (vízhőfok) kell "mérni". 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, DarthVödör írta:

Arduinoval az akku feszültség kijelzése, és a Vectránál belső hőmérséklet kijelzése kb 1500 ft. A vízhőfok kijelzésére, a műszerek csatlakozó/28-ot (vízhőfok) kell "mérni". 

Köszönöm DV! Bár ez az Arduinos világ nekem nagyon távoli. Nagyjából tudom mi az, de megvalósításba nem kezdenék bele. A belső hőmérséklet sem érdekes számomra, csak olyan módon szeretném kiiratni a vízhőfokot, mint ahogy annál a Vectránál írják a belsőt. A műszer csatlakozójára az OBD-n kiolvasható valós jelenik meg, és az óra csalja el? Vagy az órához már a csalós hőmérséklet érték érkezik? 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Nekem nem Astrám van, hanem egy 2011-es Corsa-m. Sajnos a vízhőfokmérő nincs benne, és emiatt nézegetem az oldalt, hogy bele lehet-e varázsolni valahogy? Alapból a szerviz menü kijelzi, de nekem állandóra kéne. Víz/olaj plusz akkufesz a dátum helyett. Vagy ezt inkább Tech2-vel? Sehol nem látok infót a hőfokok kijelzésére. A BC adatokat nekem alapból tudja.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Jó napot kívánok!

Van egy 2004-es 1.6 16v easytronic Opel Merivám digitális klímával, de csak kétsoros kijelzővel és rcd 2005 fejegységgel szerelt. Ezt szeretném fejleszteni, “okosítani”

milyen lehetőségeim vannak?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 16. at 17:33, Imbal írta:

Jó napot kívánok!

Van egy 2004-es 1.6 16v easytronic Opel Merivám digitális klímával, de csak kétsoros kijelzővel és rcd 2005 fejegységgel szerelt. Ezt szeretném fejleszteni, “okosítani”

milyen lehetőségeim vannak?

Köszönöm a segítséget!

gondolom CDR 2005, és olvasd végig a topikot...

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Üdv Mindenkinek!

195/65 R15-ös gumiabroncshoz milyen értéket használtok a fatorDist-hez?  Téli gumi esetén, ami eredetileg benne van, az az érték 2-4km tévedést mutat 500km-en, viszont amióta fent van a nyári gumi 240km van most a kilométer órámon, a TID-en meg 168km. Itt már nagy az eltérés. A kalibrálás menüpontból nem menti el a beállított értéket, illetve ha a kalibráló menüből kapott értéket írom át az arduinoba, majd újra programozom, akkor szintén nem kapok olyan értéket, ami használható lenne.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, georgee írta:

195/65 R15-ös gumiabroncshoz milyen értéket használtok a fatorDist-hez?  

Nálam ezzel az értékkel (téli gumi,ugyanaz mint a tiéd) 100km-után 2-3km az eltérés. Ettől pontosabbra nem sikerült beállítanom. Pl.: 100km megtétele alatt többször megállok (leállítva a motort) akkor nagyobb eltérés adódik...

const float fatorDist = 1.1000;  //..
const float fatorVel = 1.15;    //..
const float fatorCons = 12.5;    //..

Link to comment
Megosztás:

13 órája, georgee írta:

Smith, amit utoljára feltöltöttél auto tripes programot Te készítetted? Lenne pár dolog, amit érdemes lenne módosítani. Csak segítségre van szükségem

Mit szeretnél tudni?? (nem én csináltam csak beleokoskodtam :) )  Korábban másodmagammal kitaláltuk hogy 2 féle Auto.Trip kellene egy ami teljes értékeket lépteti a másik csak a napit,ez sajnos időhiány miatt nem készült el..  :( 

Akartam már említeni (nem kerestem utána itt a fórumon de ha van róla téma akkor sorry ) szóval közel féléve beraktam egy óccó TPMS kijelzőt, ez egy kínai noname valami copy ami napelemről töltődik (nem kell kábelt bekötni),mozgásra bekapcsol majd megállás után 3 perc után lekapcsol. A kerék szelepeire kell tekerni bumszli jeladót ami időközönként a nyomást és a hőmérsékletet küldi a kijelzőre,beállítható alsó és felső nyomás és hőmérséklet értékszint riasztás! Meglepően jól működik. itt a linkje  :

Solar-Power-USB-Car-Tire-pressure-alarm-

Módosítva : Smith
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.