Jump to content
Sign in to follow this  
tgabika76

Fedélzeti computer, automenedzsment - épített megoldások, extrák

Recommended Posts

On 2018. 04. 11. at 11:02, georgee írta:

No van egy verzió, amit a saját autómra szerkesztettem, 3 tankolással teszteltem Az egyik tankolásnál 0.5 literrel kevesebbet mért a kütyü, a másikkal 3 literrel többet, illetve egy 1 literes töbletem volt. Így eltudom mondani, hogy aránylag pontosa számolás. Beleírtam az 1/L Funkciót is. Az arduino szerint 7.3as a fogyasztás. Viszont ahogy én számoltam teli tanktól teli tankig 6.77. Tehát kb elfogadható az érték. Azért jó lenne ezeket a hibákat kiküszöbölni. De mivel egy ideje már használom, így már iránymutatásnak is megfelel nekem.

Esetleg megosztanád velünk ezt a verziót? Engem érdekelne. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2018. 06. 12. at 16:44, Pesi írta:

Köszönöm! Még futok egy kört arduinoval, aztán ha nem sikerül benevezek egyre én is! :)

Ma újra próbálkoztam arduinot életre kelteni. Úgy néz ki siker! Még tesztelni kell, de most már mér mindent. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, Pesi írta:

Ma újra próbálkoztam arduinot életre kelteni. Úgy néz ki siker! Még tesztelni kell, de most már mér mindent. :D

Mi volt a gond? 

Pár módosítást kreáltam az Arduino-s BC  programban,bekerült egy "Auto Trip" menüpont a főmenübe amiben 3 másodpercenként lépetődnek a mérés kijelzések,sorban - Akku - Autonomia - vezetési értékelés :) - átlag fogyasztás - átlag sebesség - összes megtett km.  (gombnyomásra a váltási idő növelhető 3/6/9 sec.) Lassan 1 hónapja használom,eddig nincs vele hiba.. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 perce, Smith írta:

Mi volt a gond? 

Pár módosítást kreáltam az Arduino-s BC  programban,bekerült egy "Auto Trip" menüpont a főmenübe amiben 3 másodpercenként lépetődnek a mérés kijelzések,sorban - Akku - Autonomia - vezetési értékelés :) - átlag fogyasztás - átlag sebesség - összes megtett km.  (gombnyomásra a váltási idő növelhető 3/6/9 sec.) Lassan 1 hónapja használom,eddig nincs vele hiba.. 

A sebesség jeladó vezetékét el kellett vágnom a kijelzőnél, így méri sebességet bc. Előtte még a km óra is 0-án maradt. :) Plusz újra felraktam programot. Most az f végű van fenn. Az s-es nagyon akadozva ment. A programozás sajnos nekem nem igazán megy.

Edited by Pesi

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2018. 06. 13. at 20:28, Smith írta:

Mi volt a gond? 

Pár módosítást kreáltam az Arduino-s BC  programban,bekerült egy "Auto Trip" menüpont a főmenübe amiben 3 másodpercenként lépetődnek a mérés kijelzések,sorban - Akku - Autonomia - vezetési értékelés :) - átlag fogyasztás - átlag sebesség - összes megtett km.  (gombnyomásra a váltási idő növelhető 3/6/9 sec.) Lassan 1 hónapja használom,eddig nincs vele hiba.. 

Tudtam tesztelni bc-t egy kicsit. Olyan problémám van már csak vele, hogy motorfék használata közben kikapcsol, mintha leállítanám autót. Aztán gázadásnál vissza be is kapcsol. Ez mitől lehet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, Pesi írta:

 motorfék használata közben kikapcsol, mintha leállítanám autót. Aztán gázadásnál vissza be is kapcsol. Ez mitől lehet?

Valami bekötési probléma lehet,nézd meg a Gnd-t vagy kösd át máshova.A 3 jelvezeték SDA/SCL/MRQ és a Gnd a TID kijelzőhöz  minél közelebb legyen bekötve (ezt többeknek javasolták a brazil fórumon).  Az injektor jel bekötést is nézd át,az az egyetlen ami kapcsolatban van a motor fordulattal..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 perce, Smith írta:

Valami bekötési probléma lehet,nézd meg a Gnd-t vagy kösd át máshova.A 3 jelvezeték SDA/SCL/MRQ és a Gnd a TID kijelzőhöz  minél közelebb legyen bekötve (ezt többeknek javasolták a brazil fórumon).  Az injektor jel bekötést is nézd át,az az egyetlen ami kapcsolatban van a motor fordulattal..

Köszönöm. Holnap megpróbálom lerövidíteni vezetékeket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajnos nem jártam sikerrel az arduinoval. Egy fél órát működött tökéletesen, aztán teljesen megbolondult. Bármit próbáltam, semmi sem segített. Így mérgemben beruháztam a Veramonra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, Pesi írta:

Sajnos nem jártam sikerrel az arduinoval. Egy fél órát működött tökéletesen, aztán teljesen megbolondult. Bármit próbáltam, semmi sem segített. Így mérgemben beruháztam a Veramonra.

Eredeti arduino vagy klón? Klónból érdemes eleve kettőt-hármat rendelni, számolva egyfajta hibaaránnyal. Szerintem nem fogod bánni a Veramon-t.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2018. 06. 28. at 15:03, freddy_ írta:

Eredeti arduino vagy klón? Klónból érdemes eleve kettőt-hármat rendelni, számolva egyfajta hibaaránnyal. Szerintem nem fogod bánni a Veramon-t.

Kínai klón volt. Csak kettő ment gallyra. :D

Megjött veramon. Tényleg nagyon jó kis cucc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A második Veramon-nál tartok (garanciális csere). Kikapcsolásnál az első Veramon gyakran lefagyott. Akkor azt a javaslatot kaptam, hogy a service menüben a "delay key" funkciót engedélyezzem. Ezzel kikapcsolásnál visszaszámol 9s-ról, késleltetéssel kapcsol le. A rablásgátló le van tiltva. Ennek ellenére leállításkor még ki sem húzom a kulcsot, "rablásgátló tiltás?" üzeneteket zúdít rám. Ha legnyugtázom, jön a következő, a következő... A beépítés után többször előfordult, hogy 20-30 üzenetet nyugtáztam egymás után. Néha véletlenszerűen belekeveredik egy "fuse 38 wrong" üzenet is, természetesen fals (semmi baja a biztosítéknak). Ha nem nyugtázom le, néha leáll úgy is, máskor fent marad az üzenet kijelzőn, a visszaszámlálást is megfogja, amíg meg nem nyomom valamelyik BC gombot. Mostanában elég gyakran simán leáll, de a probléma időnként visszatér.

A srác szerint a gyújtási feszültségemmel (15-ös terminál) van probléma, nem élesen esik a feszültség leállítás után és ez megzavarja a Veramont. Küldött egy kapcsolást, amivel meg kellene szakítanom a 15-ös terminált a Veramon felé és egy relével a 30-as terminálról (állandó feszültség) vezessem oda, amit egy "csináld magad" flip-flop áramkörrel (azaz erről nem adott kapcsolást) hozzak össze. Ilyen fajta gányolást nem szeretnék csinálni. A gyári TID-et miért nem zavarta meg 11 év alatt? Jópofa a Veramon, de rettenetesen fapados, védetlen az áramkör.

Rá kellene kötnöm egy oszcilloszkópot és megnézni, hogy mit történik a 15-ös terminálon, de sajnos nincs olyanom. A gyújtáskapcsolóból jön ki, gondolom azon belül lehet probléma, ha van. Veletek előfordult már ez a probléma? Bármilyen javaslat, hogy mit nézzek meg?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2018. 06. 28. at 12:10, Pesi írta:

Sajnos nem jártam sikerrel az arduinoval. Egy fél órát működött tökéletesen, aztán teljesen megbolondult. Bármit próbáltam, semmi sem segített. Így mérgemben beruháztam a Veramonra.

Panelra rátetted a zavarszűrőket? :D Mert az a kapcsolási rajzon nincs rajta. Igencsak eltudja csavarni a processzor "fejét" aztán érdekes dolgokat művel, vagyis instabil lesz.  Ha jól tudom ez a rajz Corsa-hoz van tervezve. Ott mások a vezeték színek. Nem árt átnyálazni az Astra vezetékelését is. Illetve én ráoptimalizáltam a kocsimra. Az utolsó tankolás 42.7liter volt az elfogyasztott az ardu szerint és 42.7 ment bele a kút szerint. Egyébként +-1 dl eltérés van nagy átlagban. Én imádom :) 

Kínai ardut vettem, nekem elsőre jó volt. Egyébként hestore :) ott is lehet venni.

Edited by georgee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok! 

Mégis csak meg kellene csinálni ezt az arduino-s fogyasztás kijelést. De nekem elég lenne egy külön kivezetett 2 nyomógombos változat is. Volna valaki aki ezt készre szerelve elkészítené nekem? Persze nem ingyen. Esetleg a bekötésben egy "szamár vezetőt" mellékelve? Nagyon meg köszönném!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok Fórumtársak!

Egy fura jelenséggel szembesültem 24 napja. Váltóbowden csere volt az autóban, a hosszanti burkolatot szedtük le csak, a két ülés között, hamutartó, ilyesmi. Meg az akkumulátort kötöttük ki. bár a szerelő nem a test, hanem a pozitív sarut vette le. Az autó 2001-es 2.0DTI Caravan, a rádió NCDR 1500, GID kijelzővel. A hiba azóta a következő: Azt a napot, amikor kicseréltük, 1999.01.01-nek tekinti a computer, bármit csinálok vele. Be lehet állítani, de azonnal visszaáll arra az állapotra, mintha akkor kőbevésetten 01.01. lett volna. Ma, 09.09-n 1999.01.24. van. Az időt beállítja automatikusan (GPS-ről gondolom). De a dátum marad. Nincs tippe valakinek, hogy mi okozhatja? Véletlenül valami szerviz üzemmódba kapcsolt, ilyesmi? Hátul nem matattunk a műszerfalban, kábelekkel. Még arra gondoltam, hogy esetleg az, hogy nem a negatív szál lett az akkuról lekötve, hanem a pozitív, kiüthetett valamit az ECU-ban, órában. Már próbáltam, hogy lekötöm az akkut, kiveszem a biztosítékot, ezek után is visszaáll arra a dátumra.

Előre is köszönöm, ha van valakinek ötlete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok. Aki használja az Arduinos TID-et! (ahogy korábban említettem) jó pár módosítás történt rajta. Innen letölthető az új beta verzió TID_V80916.zip

Amivel bővült : Javítások,apró módosítások és egy új menüpont az - Auto Trip. - az új menüpont 3 másodpercenként léptetve megjeleníti a - Battery/Akkumulátor - Sa / átlagsebesség - Au / Autonomia a még megtehető km .távolság - TT / a reset óta eltelt üzemidő - Cf fogyasztás értékelés (ennek semmi értelme de aki alacsony üzemanyagfogyasztást ér el csillagot kap :-) pl. ország úton haladva)  - CA / átlag fogyasztás 100Km-en - DT / reset után megtett teljes távolság. Majd újra indul a Battery kijelzéstől,így nem kell nyomkodni a menüket.

A Cf és a CA fogyasztási értékek kijelzéséhez reset után legalább 8-10 km megtétele szükséges. Az Auto Trip. menü alatt az S gomb nyomásával állítható a megjelenítési időtartam ami 3-6-9 sec. lehet.  Több hónapja használom jól működik,teszteljétek ha van észrevétel szóljatok. 

Video demo  http://youtu.be/tHDlI1rpaq4

Edited by Smith

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veramon BC-nél manuálisan reset-elhető az átlagfogyasztás mérése, amit rendszerint tankolásnál végzek el. A reset-eléstől számított hosszú táv megtétele után még extrém fogyasztás esetén is csak tizedenként, lassan emelkedik az átlagfogyasztás. Az utóbbi időben a motor leállítása és elindítása után (mindegy, hogy percek vagy napok telnek el) gyakran hirtelen megugrik a kijelzett átlagfogyasztás. A legdurvább esetben 100km megtétele után több, mint 5L-el felugrott (ekkor az adott útra mért fogyasztás is teljesen irreálisan magas volt). Ezekben az esetekben tankolásnál is kiderül, hogy a BC nagyot tévedett. Tapasztaltatok már ilyet? Hibás jel jönne le az injektorszelepről vagy vacak a BC? Jelenlegi állapotában teljesen használhatatlan a BC, az alapfunkciója sem működik. Legszívesebben kivágnám az autóból, de már szétkábeleztem az autót miatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kérdésedre nem tudom a választ,de nálam is történt furcsaság pár hónapja induláskor dadogni kezdett a motor ami egyből hibalámpát dobott.Lekérdeztem és a 4. henger gyújtását jelezte,leszedtem a gyújtást gyertya ki és látszott hogy ázott.. Cseréltem gyújtás trafót,töröltem a hibát stb. jó lett! viszont amikor elkezdte a dadogást megdöglött az Arduino-s BC-m! Majd később ellenőrizve tapasztaltam hogy az arduino Atmega processzora feladta a működését,programozni sem lehetett. Ebből arra következtettem hogy a gyújtás trafó (ami kiöntött) belül valahol átégett és a nagyfesz bekerült a hálózatba ami kinyírta az Atmega-t,ez közel sem biztos csak feltételezés. A trafó és az Arduino cseréje óta minden rendben működik. Semmi más nem ment tönkre,ebből ki indulva nálad lehet hogy csak a Veramon valamelyik bemenete szállt el ami miatt nem mér rendesen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎2018‎.‎11‎.‎19‎. at 19:57, Smith írta:

A kérdésedre nem tudom a választ,de nálam is történt furcsaság pár hónapja induláskor dadogni kezdett a motor ami egyből hibalámpát dobott.Lekérdeztem és a 4. henger gyújtását jelezte,leszedtem a gyújtást gyertya ki és látszott hogy ázott.. Cseréltem gyújtás trafót,töröltem a hibát stb. jó lett! viszont amikor elkezdte a dadogást megdöglött az Arduino-s BC-m! Majd később ellenőrizve tapasztaltam hogy az arduino Atmega processzora feladta a működését,programozni sem lehetett. Ebből arra következtettem hogy a gyújtás trafó (ami kiöntött) belül valahol átégett és a nagyfesz bekerült a hálózatba ami kinyírta az Atmega-t,ez közel sem biztos csak feltételezés. A trafó és az Arduino cseréje óta minden rendben működik. Semmi más nem ment tönkre,ebből ki indulva nálad lehet hogy csak a Veramon valamelyik bemenete szállt el ami miatt nem mér rendesen.

Ha valami elszállt volna, állandó hibám lenne. Az a furcsa, hogy csak néha csinálja, teljesen véletlenszerűen. Tegnapi leállításkor tankolástól számított 22km városi használat után kb. 9-10l/100km volt a Veramon BC által kijelzett átlagfogyasztás (amelynek kb. a 72%-a a valós érték, de ennek magyarázatába nem mennék bele, nem is lényeges). A mai indítás után 37l/100km átlagfogyasztást írt. Teletankoltam, kiderült, hogy marhaságot mért megint.

Külön belső hőmérétőt vettem a Veramon-hoz. Az a furcsaság, hogy nálam néha eltűnik a kijelzett érték, ami a Veramon-os szerint csak interferencia miatt lehet (mivel cserélve lett a Veramon és a hőmérő is). Egy módosított Veramont kaptam, ami kevésbé interferencia érzékeny. Sokat javult, de nem szűnt meg a probléma. A Veramon-os szerint én vagyok az egyetlen ezzel és ez nem normális dolog. Lehet interferencia zavarja az injektorszelepről lejövő vezetéket is, csak tudnám honnan és mi. A Veramon-osoktól hetek óta választ várok hogyan tovább, mert ez így teljesen használhatatlan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üdv Srácok! 

A programban az akku menüpontban a feszültség 11.5 voltot mutat, amikor multiméterrel mérve a feszültség 12.4V nyugalmi állapotban, 4-5 óra állás után. Tehát mérési hiba van. Valakinek esetleg ötlet, szoftveresen hogy tudom kalibrálni? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, georgee írta:

Üdv Srácok! 

A programban az akku menüpontban a feszültség 11.5 voltot mutat, amikor multiméterrel mérve a feszültség 12.4V nyugalmi állapotban, 4-5 óra állás után. Tehát mérési hiba van. Valakinek esetleg ötlet, szoftveresen hogy tudom kalibrálni? 

Egészen biztos vagy benne hogy nem a multiméter ( esetleg az is) csal? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 óra, zotya975 írta:

Egészen biztos vagy benne hogy nem a multiméter ( esetleg az is) csal? 

7812 IC-n 12V-ot mérek. Szóval a hiba kizárt a multin. Ráadásul ha 11.4V lenne az akksi, akkor már nehezen indulna az autó (ha indulna). De egyből pöccre indul. Másrészről a generátor töltőfeszre is 13.4-et mér az arduino, ami szintén karcsú. És itt még semmi terhelés nincs a kocsin, csak jár a motor. Ezért gondolom, hogy az ardu körül lesz a hiba. Maga az akku rész megvan a forráskódban, csak ha elkezdek matekolni a végére nem fog kijönni 12 Volt. 

Tehát: tudjuk hogy a bemenő fesz mondjuk a példa kedvéért kerek 12V. Ezt a feszültség osztóval leosztjuk 3V-ra (a panelon az R1 R2 tag)==> Ez megy az A0-ra. Tehát a sensor value értéke ez lesz. És innentől csúszik el a számításom is. Ha elkezdem behelyettesíteni a kapott értékeket a vin az nekem akárhogy is számolom a végeredmény az 0.058, ami nem épp 12V ami kikerülne a kijelzőre. Viszont ha a sensor value értéke 3  lenne akkor  (R2/(R1+R2)) vel kalkulálva 12V lenne. Itt vagyok elakadva. Illetve ha még ki is jön a program szerint a 12V akkor kérdés a TID-en miért kevesebb 1volttal a mért érték? (Off ezért jó spanyol vagy milyen nyelvű forrásban kutakodni /off) 

 int sensorValue = analogRead(A0);
  float voltage = sensorValue * (5.0 / 1023.0);
  vin = voltage / (R2/(R1+R2));

Tehát 

int sensorValue = 3   // itt a fesz. osztón 3 voltot mérünk 

float voltage = 3 * (5.0 / 1023.0);  // 0.0146627 ezt lesz a voltage változó új értéke ami lebegőpontos

  vin = 0.0146627 / (100000/(300000+100000)); És itt a vin értéke kerül a kijelzőre ami itt matekolással nekem 0.05865 lett ami közel sem 12V

 

Viszont ha a sensor value 3 lenne azt az (R2/R1+R2)) taggal felszorozva 12re jönne ki, tehát így érthető lenne a képlet. 

Mivel jelenleg 12.4V a multiméter szerint az akku az ardu szerint meg 11.5 itt megint kérdés hova tűnik 1V (vagy min esik a feszültség). Tegyük fel ha esik valamin 1 volt azt szoftveresen hogy tudom kompenzálni?  Javítsatok kérlek ha valamit elnéztem!

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 perce, georgee írta:

7812 IC-n 12V-ot mérek. Szóval a hiba kizárt a multin. Ráadásul ha 11.4V lenne az akksi, akkor már nehezen indulna az autó (ha indulna). De egyből pöccre indul. Másrészről a generátor töltőfeszre is 13.4-et mér az arduino, ami szintén karcsú. És itt még semmi terhelés nincs a kocsin, csak jár a motor. Ezért gondolom, hogy az ardu körül lesz a hiba. Maga az akku rész megvan a forráskódban, csak ha elkezdek matekolni a végére nem fog kijönni 12 Volt. 

Tehát: tudjuk hogy a bemenő fesz mondjuk a példa kedvéért kerek 12V. Ezt a feszültség osztóval leosztjuk 3V-ra (a panelon az R1 R2 tag)==> Ez megy az A0-ra. Tehát a sensor value értéke ez lesz. És innentől csúszik el a számításom is. Ha elkezdem behelyettesíteni a kapott értékeket a vin az nekem akárhogy is számolom a végeredmény az 0.058, ami nem épp 12V ami kikerülne a kijelzőre. Viszont ha a sensor value értéke 3  lenne akkor  (R2/(R1+R2)) vel kalkulálva 12V lenne. Itt vagyok elakadva. Illetve ha még ki is jön a program szerint a 12V akkor kérdés a TID-en miért kevesebb 1volttal a mért érték? (Off ezért jó spanyol vagy milyen nyelvű forrásban kutakodni /off) 

 int sensorValue = analogRead(A0);
  float voltage = sensorValue * (5.0 / 1023.0);
  vin = voltage / (R2/(R1+R2));

Tehát 

int sensorValue = 3   // itt a fesz. osztón 3 voltot mérünk 

float voltage = 3 * (5.0 / 1023.0);  // 0.0146627 ezt lesz a voltage változó új értéke ami lebegőpontos

  vin = 0.0146627 / (100000/(300000+100000)); És itt a vin értéke kerül a kijelzőre ami itt matekolással nekem 0.05865 lett ami közel sem 12V

 

Viszont ha a sensor value 3 lenne azt az (R2/R1+R2)) taggal felszorozva 12re jönne ki, tehát így érthető lenne a képlet. 

Mivel jelenleg 12.4V a multiméter szerint az akku az ardu szerint meg 11.5 itt megint kérdés hova tűnik 1V (vagy min esik a feszültség). Tegyük fel ha esik valamin 1 volt azt szoftveresen hogy tudom kompenzálni?  Javítsatok kérlek ha valamit elnéztem!

Semmit nem értek abból leírtál ( annyit tudok a villanyról hogy megy a drótban és egy kapcsolási rajzot többnyire ki tudok bogarászni) de feszültség eshet minden csatlakozásnál, így az akku és a mérési pont között érdemes ezeket átnézni, a testkötéseket is beleértve. Ugyanazon a pontnál mérted a multiméterrel is a feszt vagy azt közvetlenül az akkunál? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 perce, zotya975 írta:

Semmit nem értek abból leírtál ( annyit tudok a villanyról hogy megy a drótban és egy kapcsolási rajzot többnyire ki tudok bogarászni) de feszültség eshet minden csatlakozásnál, így az akku és a mérési pont között érdemes ezeket átnézni, a testkötéseket is beleértve. Ugyanazon a pontnál mérted a multiméterrel is a feszt vagy azt közvetlenül az akkunál? 

Jajj, elnézést. Kicsit belenyúltam a programozói nyelvbe :D Akkun mértem. De sokallom azt az 1V feszültség esést. Amikor beépítettem még egyezett a multiméterrel. Még az ellenállás toleranciára vagyok kíváncsi, vagy hogy a hideg idő mennyire befolyásolja a mérést. 5%-os ellenállás tolerancia esetében szerintem már előfordulhat 1V differencia. A szoftveres kalibrálásra viszont van már ötletem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 perce, georgee írta:

Jajj, elnézést. Kicsit belenyúltam a programozói nyelvbe :D Akkun mértem. De sokallom azt az 1V feszültség esést. Amikor beépítettem még egyezett a multiméterrel. Még az ellenállás toleranciára vagyok kíváncsi, vagy hogy a hideg idő mennyire befolyásolja a mérést. 5%-os ellenállás tolerancia esetében szerintem már előfordulhat 1V differencia. A szoftveres kalibrálásra viszont van már ötletem :)

Hát én egy som,a voltmérőt építtettem be a műszerfalba, már ott kevesebbet mérek pár tizeddel mint az akkunál. ( csatlakozások, biztosíték..stb)Hideg motornál mindíg pár tizeddel magasabb a töltésem mint melegnél, de ez szerintem a generátor sajátossága. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 perce, zotya975 írta:

Hát én egy som,a voltmérőt építtettem be a műszerfalba, már ott kevesebbet mérek pár tizeddel mint az akkunál. ( csatlakozások, biztosíték..stb)Hideg motornál mindíg pár tizeddel magasabb a töltésem mint melegnél, de ez szerintem a generátor sajátossága. 

 

Valamennyit befolyásol a műszer referencia értéke is. +- pártized volt. Tehát multiméter és mutiméter között is láttam már 0,4V differenciát. Mindenesetre ma utána nézek miért vagy hol esik le a feszültség. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.