Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

ed1593ff847c6f9495b8d24ea700a966.jpg

Te valami moderátor-féle vagy, hogy ennyire osztod itt nekem az észt?
Ha már annyira nem tetszik neked a téma, NEM KÖTELEZŐ ELOLVASNI!

Mellesleg - ma végre "leakadtam róla", mert végülis csak sikerült kihajtanom azt a csavart. Bár egy kissé harcolt ellene, de aztán szépen megadta magát.
A fényképből ítélve - amikor a tengelycsavar hátsó (menetes oldali) felébe befúrással kissé elgyengítettem, a tengelyirányú zömítés egyből alábbhagyott.
Ez a csapágyazott kerék (feszítő-görgő) egyébként a kép alapján megítélve - cserélhető.
Nem tudom, a szerviz mindezek alapján miért nem járt el így? (persze ezzel sokkal húzósabb lesz a számla, ha egyből a fél motort cserélik ...)

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

35 perce, Maverick087 írta:

Nekem simán beleszakadt, pedig 15 perccel előtte kapott csavarlazítót, nem téptem. Amint mozdítottam a hajtószárat már vége is volt sajnos.... 

Én az Astrán a kipufogó feletti hővédő lemez tartó csavarokkal jártam így.. amint mozdítottam már törött is le 4-ből 3 a karosszériáról.

Link to comment
Megosztás:

45 perce, anahofer írta:

Sziasztok!

Megint van egy kis gondom, folyik az olaj az egyik gyertyanal:  http://imgur.com/a/mtb3FbS 

Osszefugghet ez azzal, hogy az olajfogyasztas lassan meghaladja a gyari hatarerteket?

Van valami tippetek, hogy mi lehet a baj?

Koszi!

A hengerfej és a vezérmű tengely ház közötti pasztázás már nem látja el a feladatát. Megpróbálhatod hogy lemosod teljesen tisztára és kensz oda kivülről idevaló hőálló pasztát.  Ha nem válik be, akkor hengerfej leszed , (ha kell síkolás,) új tömítéssel, új csavarokkal, új pasztával összerak. De nem tűnik olyan nagy folyásnak ami jelentős olajveszteséget okozna, most még. Ha mostanában kell vezérlést cserélni, érdemes lenne azzal egyszerre csinálni.  

Link to comment
Megosztás:

12 perce, zotya975 írta:

A hengerfej és a vezérmű tengely ház közötti pasztázás már nem látja el a feladatát. Megpróbálhatod hogy lemosod teljesen tisztára és kensz oda kivülről idevaló hőálló pasztát.  Ha nem válik be, akkor hengerfej leszed , (ha kell síkolás,) új tömítéssel, új csavarokkal, új pasztával összerak. De nem tűnik olyan nagy folyásnak ami jelentős olajveszteséget okozna, most még. Ha mostanában kell vezérlést cserélni, érdemes lenne azzal egyszerre csinálni.  

Onnan befolyhat a gyertyahoz is? Az egesz menet olajos volt es a vege sem nez ki tul jol. http://i.imgur.com/JeeX3CS.jpg

Link to comment
Megosztás:

2 perce, anahofer írta:

Onnan befolyhat a gyertyahoz is? Az egesz menet olajos volt es a vege sem nez ki tul jol. http://i.imgur.com/JeeX3CS.jpg

Ha rendesen meg volt húzva, akkor onnan ( a hengerből)nem jöhet ki semmi és nem is mehet be semmi. Talán kitekeréskor szivárgott be.  A vége meg ugye használódik.  Azt meg észrevetted volna ha 3 hengerezik.

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, Maverick087 said:

Nekem simán beleszakadt, pedig 15 perccel előtte kapott csavarlazítót, nem téptem. Amint mozdítottam a hajtószárat már vége is volt sajnos.... 

Csavarlazító alatt WD40-et értünk, vagy valami komolyabbat? Érdemes az alábbi videót megnézni. Eszerint a WD40 kb. a legszarabb csavarlazító, ami létezik és ismert ekként, aminél még a fékfolyadék is jobban működik.

 

Módosítva : Aster
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, Krajcso said:

Ebben a leírásban a 71. lépésben 8Nm-t ír:

 https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/cylinder_head/repair_instructions/cylinder_head_remove_and_install_(z16xep)/

(Más munka részeként és H Astrára, de a motor ugyanaz.) 

Valószínűleg akkor ennyi lesz az annyi. Főleg, hogy más motorokhoz is elég konzekvensen ennyit írnak a hasonló hővédő pajzsra, pl. itt is, meg itt is.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Aster írta:

Csavarlazító alatt WD40-et értünk, vagy valami komolyabbat? Érdemes az alábbi videót megnézni. Eszerint a WD40 kb. a legszarabb csavarlazító, ami létezik és ismert ekként, aminél még a fékfolyadék is jobban működik.

A fékfolyadék általában alkohol, a legtöbb esetben etilén-, vagy propilénglikol. Az nem igazán csavarlazítónak készül.
Báár - ahogyan a Coca Cola állítólag a legjobb WC-s víz-  és hugykőoldó, én már többnyire semmin se csodálkozom. Régebben volt autós boltokban kaphatóan csavarlazítónak a SROFOL nevű spray, ámde lehet - azt már nem lehet kapni. (ha jól tudom, még NDK-s volt.)

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

A fékfolyadék általában alkohol, a legtöbb esetben etilén-, vagy propilénglikol. Az nem igazán csavarlazítónak készül.
Báár - ahogyan a Coca Cola állítólag a legjobb WC-s víz-  és hugykőoldó, én már többnyire semmin se csodálkozom. Régebben volt autós boltokban kaphatóan csavarlazítónak a SROFOL nevű spray, ámde lehet - azt már nem lehet kapni. (ha jól tudom, még NDK-s volt.)

Volt, de én  még alig éltem akkor.

2944288-20181015-23iMLj.png

2944289-20181015-9w81bG.png

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, zotya975 írta:

Volt, de én  még alig éltem akkor.

2944289-20181015-9w81bG.png

 

Az emlegetett WD40 - bár szinte minden vegyesboltban kapható, de mégis a tudásához mérten kissé drága - és tényleg eléggé nagy sz@r!
Én mostanában inkább ezt szoktam használni. Szinte azonnalra leoldja a rozsdát és egyből hatékony a csavarra. 

Igaz - ha jól tudom, kiskereskedelmi forgalomban egyáltalán nem kapható, és csakis ipari felhasználásra használják. (Valójában én sem a boltban vettem, hanem csak észre ...)


ee15a0da5e0082b2bafa9c9ba7563363.jpg

Link to comment
Megosztás:

54 perce, L.Fazakas írta:

Az emlegetett WD40 - bár szinte minden vegyesboltban kapható, de mégis a tudásához mérten kissé drága - és tényleg eléggé nagy sz@r!

Az a helyzet hogy a WD-40 nem csavarlazító spray, hanem szórható kenőanyag. Eredetileg korróziógátló szernek használta a NASA, a neve is erre utal (WD=Water Displacement, azaz víztaszító), de a már meglévő korróziót/oxidációt nem tünteti el. Gyakorlatilag olyan a hatása, mintha olajjal locsolnád az összerozsdásodott alkatrészeket.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, tgabika76 írta:

Gyakorlatilag olyan a hatása, mintha olajjal locsolnád az összerozsdásodott alkatrészeket.

Én általában a bicajom hátsó váltóját, meg néha a láncot szoktam lefújni WD40-nel. Másra NEM igazán jó.
Jól írta le a kollega, csupán valami spray-ként szórható olaj (kenőanyag.)

Link to comment
Megosztás:

On ‎10‎/‎15‎/‎2018 at 9:01 PM, tgabika76 said:

Az a helyzet hogy a WD-40 nem csavarlazító spray, hanem szórható kenőanyag. Eredetileg korróziógátló szernek használta a NASA, a neve is erre utal (WD=Water Displacement, azaz víztaszító), de a már meglévő korróziót/oxidációt nem tünteti el. Gyakorlatilag olyan a hatása, mintha olajjal locsolnád az összerozsdásodott alkatrészeket.

A linkelt videóban speciel a WD40 egy spéci, nevében ("WD-40 Specialist Rust Remover") is rozsdaoldóként hirdetett változatáról van szó. Na, és még ez is elég rossznak bizonyult a tesztben, minden más (sokszor nem is ilyen célra szánt) cucchoz képest.

On ‎10‎/‎15‎/‎2018 at 4:42 AM, L.Fazakas said:

A fékfolyadék általában alkohol, a legtöbb esetben etilén-, vagy propilénglikol. Az nem igazán csavarlazítónak készül.

Ennek ellenére a teszt szerint jól működik erre a célra, sőt, jobban mint a spéci, rozsdaoldó WD40, és alig rosszabbul, mint a legtöbb kifejezetten csavarlazítóként árult termék.

 

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

Ha már úgyis rozsdaoldásról beszélünk.... Mit használjak a motortérbeli kapcsok és bakok rozsdátlanítására? Úgy gondoltam, hogy az lenne a legegyszerűbb, ha leszerelném őket, és beledobnám egy műanyag tartályba amit megtöltök rozsdaoldóval. És akkor hagynám egy pár óráig vagy akár napig is, hogy dolgozzon rajtuk.

A kérdés az, hogy mi az ami az egyik oldalon elég agresszív ahhoz, hogy önmagától (vagy minimális mozgatás mellett) teljesen leegye a rozsdát róluk és ne kelljen nekem még sikálni a vegyszeres felületet kefével ahhoz, hogy teljesen lejöjjön minden róluk, a másik oldalon viszont magát a nem oxidált fémet nem bántja?

Gondolom minden reálisan szóba jöhető szer műanyagot (pl. egy félbevágott üdítős palackot) nem fog feloldani (vagy legalábbis nem az elemek kezelésének ideje alatt), így biztonságosan használható benne, igaz?

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Aster írta:

 Mit használjak a motortérbeli kapcsok és bakok rozsdátlanítására? Úgy gondoltam, hogy az lenne a legegyszerűbb, ha leszerelném őket, és beledobnám egy műanyag tartályba amit megtöltök rozsdaoldóval. És akkor hagynám egy pár óráig vagy akár napig is, hogy dolgozzon rajtuk.

Lehet boltban vásárolni mindenféle rozsdaoldó és passziváló /foszforsav tartalmú/ anyagokat. Egyszer ki kellene próbálni.
Hogy aztán a már rozsdátlanított és passzivált (vasfoszfáttá átalakult fémfelület) mennyire lesz majd tartós a további rozsdásodás ellen? Lehet az, hogy valami-féle festékkel majd illene még levédeni. Ha pediglen neadjisten az érintett alkartrész kissé melegebb helyen van (motor, kipufogó), akkor hőálló, esetleg valami grafitos/rézpasztás festékkel.

A rozsdaoldók általában nem bántják a műanyag edényeket, de az üveget se igazán. (a felhasznált edény mérete pedig az alkatrészek függvénye /lásd/ - csavarokhoz bőven elég  pl. egy félbevágott üdítős flakon)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Aster írta:

Ha már úgyis rozsdaoldásról beszélünk.... Mit használjak a motortérbeli kapcsok és bakok rozsdátlanítására? Úgy gondoltam, hogy ....

Bölcs Édesapám idézném: "Működik? Gond van vele? Biztosan azzal van gond? Nem?! Ha nem, akkor ne basz.gasd"... Magyarán ezzel mindig arra gondol, hogy egy működő, funkcionális, komplex felépítésű szerkezetet-rendszert nem érdemes csak azért bolygatni hogy az szebb legyen (esztétikai megfontolásból). Mert ha eddig nem volt vele gond majd ezután lesz és ez az esetek többségében borítékolható. Pl rosszul összerakott csatik-egységek, helytelenül kezelt felület reakciója, fals hibaképek hada, stb... Érdemes meggondolni hogy mit-miért szedünk darabjaira és azzal milyen kockázatot viszünk bele a dologba... Ezért is szokták mondani, hogy az egyenletesen poros de száraz és egységes motortérnél nincs szebb látvány...

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Aster írta:

Ha már úgyis rozsdaoldásról beszélünk.... Mit használjak a motortérbeli kapcsok és bakok rozsdátlanítására? Úgy gondoltam, hogy az lenne a legegyszerűbb, ha leszerelném őket, és beledobnám egy műanyag tartályba amit megtöltök rozsdaoldóval. És akkor hagynám egy pár óráig vagy akár napig is, hogy dolgozzon rajtuk.

A kérdés az, hogy mi az ami az egyik oldalon elég agresszív ahhoz, hogy önmagától (vagy minimális mozgatás mellett) teljesen leegye a rozsdát róluk és ne kelljen nekem még sikálni a vegyszeres felületet kefével ahhoz, hogy teljesen lejöjjön minden róluk, a másik oldalon viszont magát a nem oxidált fémet nem bántja?

Gondolom minden reálisan szóba jöhető szer műanyagot (pl. egy félbevágott üdítős palackot) nem fog feloldani (vagy legalábbis nem az elemek kezelésének ideje alatt), így biztonságosan használható benne, igaz?

A legtöbb rozsdamaró-átalakító foszforsavat tartalmaz, ami nem marja meg jobban a vasat mint amennyire a rozsda már kárt tett benne. Nekem most a "hemörájt" jött be legjobban utólagos védelemre. Előtte a savmaradékot rendesen el kell távolítani. A rozsdamarók a műanyag edényt nem bántják. Van még a korant átalakító, de ez nekem nem hozott tartó eredményt. Azért érdemes előtte a nagyját ledrótkefézni, kaparni, mert akkor az anyag '"ereje" nem erre megy el. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

A legtöbb rozsdamaró-átalakító foszforsavat tartalmaz, ami nem marja meg jobban a vasat mint amennyire a rozsda már kárt tett benne. Nekem most a "hemörájt" jött be legjobban utólagos védelemre. Előtte a savmaradékot rendesen el kell távolítani. A rozsdamarók a műanyag edényt nem bántják. Van még a korant átalakító, de ez nekem nem hozott tartó eredményt. Azért érdemes előtte a nagyját ledrótkefézni, kaparni, mert akkor az anyag '"ereje" nem erre megy el. 

Az általában a baj, hogy az autóban az együtt érintkező, és nagy korróziónak kitett kötőelemek általában vasból (acélból) készülnek. Így persze -  ami összerohadhatna - az össze is rohad.

Lehet , hogy egyeseknek már kissé unalmas, ha most ismét a Skodáimmal jövök elő, de ott nekem általában (és rendszeresen) a kipufogó csavarjai okozták a kínokat.
A nagy hőhatás megvolt, a hó, sár, sós víz, stb. ott hátul az "alsó régióban" többnyire tökéletesen megtette hatását. És persze a farmotoros Skodák közismerten 3-4 évente simán "megettek" egy kipufogó dobot. Amikor többször is nagy kínokkal kűzdöttem le a régi rögzítőcsavarjait (klasszikus utcai szerelés), akkor az utolsónál megfogadtam - na most aztán SOHA TÖBBÉ!
Az új dobot már réz-csavarokkal szereltem fel. SOHA TÖBBÉ nem volt gond a cseréjével.
A legutolsó Skodámba meg 2-es saválló lemezből magam csináltam kipufogót, azzal aztán örökre és végleg elfelejtettem a cseréket!
Nem kellett oda többé rozsdaoldó, csakis jó hőálló zsír.

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

22 perce, L.Fazakas írta:

Az általában a baj, hogy az autóban az együtt érintkező, és nagy korróziónak kitett kötőelemek általában vasból (acélból) készülnek. Így persze -  ami összerohadhatna - az össze is rohad.

Lehet , hogy egyeseknek már kissé unalmas, ha most ismét a Skodáimmal jövök elő, de ott nekem általában (és rendszeresen) a kipufogó csavarjai okozták a kínokat.
A nagy hőhatás megvolt, a hó, sár, sós víz, stb. ott hátul az "alsó régióban" többnyire tökéletesen megtette hatását. És persze a farmotoros Skodák közismerten 3-4 évente simán "megettek" egy kipufogó dobot. Amikor többször is nagy kínokkal kűzdöttem le a régi rögzítőcsavarjait (klasszikus utcai szerelés), akkor az utolsónál megfogadtam - na most aztán SOHA TÖBBÉ!
Az új dobot már réz-csavarokkal szereltem fel. SOHA TÖBBÉ nem volt gond a cseréjével.
A legutolsó Skodámba meg 2-es saválló lemezből magam csináltam kipufogót, azzal aztán örökre és végleg elfelejtettem a cseréket!
Nem kellett oda többé rozsdaoldó, csakis jó hőálló zsír.

Szerintem a legtöbb autó a kondenzvíz miatt, 2-3-4 évente elfogyaszt egy hátsó dobot. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, astra 1 írta:

Csak azt nem értem ,hogy mindig elő jön a "Skoda" ,hogy milyen jó volt akkor  miért Opelt vett ?:-)

Akkoriban országosan nem lehetett más autókat kapni - ennyire egyszerű a magyarázat. (vagy beszereztek maguknak az "elvtársi illetékesek" Nyugatról)
Volt a Zastava 500, kis Polski, nagy Polski, Trabant, Skoda, Wartburg, Moszkvics, Volga, Tátra 603, majd később a Dácia, Oltcit, Zsiguli/Lada - és a 850-es Fiat. Meg persze a Warszava, de az nem kimondottan népautónak készült. Az Opel már erősen nyugati autónak számított, s árában bizony többe volt, mint akkoriban itt pl. 3 db. Trabant. No meg - csakis protekciósan (vagy gazdag nyugati rokon által patronált dollár-kiutalással lehetett azt Nyugatról behozni.
Nálunk pl. lakott a házban egy szülész-nőorvos (én is nála születtem), aki a majd 2 éves kubai hivatalos tanulmányútja után hozott magával valahonnan Svájcból egy (méregzöld) Opel Asconát. Előtte meg a cserélhető tetős sárga, de sportos Skoda Feliciája volt.

A nyolcvanas években persze nagyon felgyorsultak a lehetőségek ...
Ma meg már az Opelt - itt gyártották/gyártják Szentgotthárdon.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, AstryG írta:

És ha nem jó valamelyik lambda akkor még inkább eszi a víz a dobot ugye?

Akkoriban még nem volt lambda szonda, csupán a "konzervdoboz kategóriájú" vaslemezből készült sima kipufogó-hangtompító dobok.
A saválló lemezesek csak jóval később jelentek meg (nyugati autókon), és persze a tartósságuk miatt többnyire sokkal drágábban. Amit én már a '90-es évek közepén-végén megcsináltam a Skodámra, az valahol tán még ma is megvan. (ráadásul több skodás is meg akarta venni).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.