Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

On 2019. 06. 30. at 9:15, Maverick087 írta:

A gumifékcsövet lehet otthon cserélni? 

Ahogy előttem L.Fazakas fórumtárs írta, igen lehet. Nem nagy durranás a munka, de ha régi a csövezés akkor számíts arra, hogy a csavarok nehezen engednek, esetleg törnek, elnyalódnak (csavarlazító erősen ajánlott). Semmiképpen ne sima "csilivili" kulccsal kezdj neki, mindenképpen fékcsőkulccsal dolgozz. Összeszerelésnél ne izomból húzd meg a csavart, mivel öntömítő a felület és könnyen deformálódik. Légtelenítés után a csövet többször néz meg nincs-e folyás, illetve én a pedált egy percig azért szoktam taposni (nyomáspróba). Légtelenítés: Az opel szereld magad könyv azt írja elég azt a fékkört légteleníteni, amelyiket szerelted. Erre azért ne adj, szánd rá az időt. Amire figyelj ha ABS-es az autó a kiegyenlítő tartály NE ürüljön le. Sem szereléskor, sem légtelenítéskor. Illetve én szerelés előtt megjelöltem a szintet és addig töltöttem vissza légtelenítés után. Későbbi fékpofa/betét csere közben, ha a munkahengert visszanyomod, akkor ugye a tartályba dolgozza vissza az anyagot és nem jó ha tele van és kifolyik a tartályból. Olvastam pár helyen, hogy ABS-es autónál más a légtelenítési sorrend (az opel szereld magad is ha jól tudom erre hivatkozik) én a jól bevált a legtávolabbi ponttól előre sorrenddel csináltam. Több ezer km van már a fékbe és nem volt gondom vele.  Ha már légtelenítesz, nem árt új fékfolyadékot tölteni a rendszerbe (a megfelelő DOT számút) főleg ha két évnél öregebb a folyadék . Nekem anno "begőzölt" egy nagyobb fékezés közben és azért nem kellemes amikor 90-nél elmegy a féked (hozzáteszem akkor volt 16 éves a kocsi csak előttem senki se cserélte a fékfolyadékot). Fölösleges azon a 2-3 ezer forinton spórolni. És amit leengedsz fékfolyadék ne töltsd vissza a rendszerbe==> kezeld veszélyes hulladékként.

Még valami: Ha légtelenítesz akkor figyelj rá az olaj ne menjen a súrlódó felületekre, fékbetétekre, festett felületre, mert akkor az gondot okozhat. Én csövet szoktam rátenni, fél literes flakon az alján kb fél deci fékfolyadékkal, ebbe a cső vége. Légtelenítési folyamatot most nem írom, gondolom tudod hogyan kell. Ha tiszta és buborékmentes folyadék folyik a körből akkor az a kör kész van. A régi folyadék színe sötétebb a friss meg ugye világos. Azért amikor lejön a friss én még a biztonság kedvéért szoktam taposni párat oda is. (még ha nem is bubis) A kuplungot is légtelenítsd, mert az is a fékfolyadékból dolgozik. Ha kész vagy olyan helyen ahol nincs forgalom érdemes próbafékezéseket csinálni. Ha nem vagy biztos benne inkább ne kísérletezz. Sok sikert :)

Link to comment
Megosztás:

26 perce, georgee írta:

Ahogy előttem L.Fazakas fórumtárs írta, igen lehet. Nem nagy durranás a munka, de ha régi a csövezés akkor számíts arra, hogy a csavarok nehezen engednek, esetleg törnek, elnyalódnak (csavarlazító erősen ajánlott). Semmiképpen ne sima "csilivili" kulccsal kezdj neki, mindenképpen fékcsőkulccsal dolgozz. Összeszerelésnél ne izomból húzd meg a csavart, mivel öntömítő a felület és könnyen deformálódik. Légtelenítés után a csövet többször néz meg nincs-e folyás, illetve én a pedált egy percig azért szoktam taposni (nyomáspróba). Légtelenítés: Az opel szereld magad könyv azt írja elég azt a fékkört légteleníteni, amelyiket szerelted. Erre azért ne adj, szánd rá az időt. Amire figyelj ha ABS-es az autó a kiegyenlítő tartály NE ürüljön le. Sem szereléskor, sem légtelenítéskor. Illetve én szerelés előtt megjelöltem a szintet és addig töltöttem vissza légtelenítés után. Későbbi fékpofa/betét csere közben, ha a munkahengert visszanyomod, akkor ugye a tartályba dolgozza vissza az anyagot és nem jó ha tele van és kifolyik a tartályból. Olvastam pár helyen, hogy ABS-es autónál más a légtelenítési sorrend (az opel szereld magad is ha jól tudom erre hivatkozik) én a jól bevált a legtávolabbi ponttól előre sorrenddel csináltam. Több ezer km van már a fékbe és nem volt gondom vele.  Ha már légtelenítesz, nem árt új fékfolyadékot tölteni a rendszerbe (a megfelelő DOT számút) főleg ha két évnél öregebb a folyadék . Nekem anno "begőzölt" egy nagyobb fékezés közben és azért nem kellemes amikor 90-nél elmegy a féked (hozzáteszem akkor volt 16 éves a kocsi csak előttem senki se cserélte a fékfolyadékot). Fölösleges azon a 2-3 ezer forinton spórolni. És amit leengedsz fékfolyadék ne töltsd vissza a rendszerbe==> kezeld veszélyes hulladékként.

Még valami: Ha légtelenítesz akkor figyelj rá az olaj ne menjen a súrlódó felületekre, fékbetétekre, festett felületre, mert akkor az gondot okozhat. Én csövet szoktam rátenni, fél literes flakon az alján kb fél deci fékfolyadékkal, ebbe a cső vége. Légtelenítési folyamatot most nem írom, gondolom tudod hogyan kell. Ha tiszta és buborékmentes folyadék folyik a körből akkor az a kör kész van. A régi folyadék színe sötétebb a friss meg ugye világos. Azért amikor lejön a friss én még a biztonság kedvéért szoktam taposni párat oda is. (még ha nem is bubis) A kuplungot is légtelenítsd, mert az is a fékfolyadékból dolgozik. Ha kész vagy olyan helyen ahol nincs forgalom érdemes próbafékezéseket csinálni. Ha nem vagy biztos benne inkább ne kísérletezz. Sok sikert :)

Köszi a választ. A légtelenítéssel tisztában vagyok, csináltam már. A gumifékcső csatlakozását nem tudtam kivenni magán az autón azért gondoltam, hogy valami speckó szerelés kell hozzá, de jó hogy írtad a fékcsőkulcsot így megkíméltem magam attól hogy szétbarmoljam :) 

Egyébként egyszer egy csepp fékfolyadék rácsöppent a kocsi lámpájára. 10 másodperc alatt a lefolyó csepp felmarta a felületet, észbe sem tudtam kapni. Szerencsére akkor már jártas voltam a lámpa polírozásban ezért helyre tudtam hozni a hibát, de tényleg nagyon vigyázni kell. 

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kèt kèrdèsem lenne g astráról van szó.motor: x14xe Több mint egy hónapja,hogy három hengerezett a motor hidegen azóta se fordult elő.Nem tudom mi lehetett az oka előtte elèggè üres volt a tank. Másik, hogy ha leállitom a meleg motort ebben a melegben ès kb fèl óra múlva újra inditom kicsit nyögve nyelösen indul nem teker sokáig de nehezebben indul. Kell aggódnom ezek miatt? Hosszabb útra megyek ès kicsit aggódok.

 

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Jaszo írta:

Sziasztok,

Kèt kèrdèsem lenne g astráról van szó.motor: x14xe Több mint egy hónapja,hogy három hengerezett a motor hidegen azóta se fordult elő.Nem tudom mi lehetett az oka előtte elèggè üres volt a tank. Másik, hogy ha leállitom a meleg motort ebben a melegben ès kb fèl óra múlva újra inditom kicsit nyögve nyelösen indul nem teker sokáig de nehezebben indul. Kell aggódnom ezek miatt? Hosszabb útra megyek ès kicsit aggódok.

 

 

Három hengerezést elsősorban gyújtógyertya vagy gyújtótrafó hiba szokott eredményezni. Érdemesebb először a gyertyát cserélni, ha trafót is szükséges akkor jó minőség legyen pl. Delphi, mert elég nagy hőterhelésnek vannak kitéve és az olcsóbb trafók megadják magukat. Ha trafót cserélsz mindenképpen cserélj gyertyát hacsak nem újak, mert a trafókat a rossz gyertyák is ki tudják nyírni. 

A nehezen indulást a fent leírtak is okozhatják, vagy nem megfelelő üzemanyagnyomás. Az injektor hídon van vizsgáló szelep oda kell csatlakoztatni egy mérőórát. Ha a leállítást követően egyből leesik a nyomás, akkor az üzemanyagnyomás szabályzó szelep elengedi a hídból a benzint és emiatt indul nehezen. Nagyjából fél óráig a nyomásnak állandónak kell maradni. 
De ettől függetlenül okozhatja szennyezett benzin szűrő is vagy vacakol az AC pumpád. Méress nyomást!

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Jaszo írta:

Sziasztok,

Kèt kèrdèsem lenne g astráról van szó.motor: x14xe Több mint egy hónapja,hogy három hengerezett a motor hidegen azóta se fordult elő.Nem tudom mi lehetett az oka előtte elèggè üres volt a tank. Másik, hogy ha leállitom a meleg motort ebben a melegben ès kb fèl óra múlva újra inditom kicsit nyögve nyelösen indul nem teker sokáig de nehezebben indul. Kell aggódnom ezek miatt? Hosszabb útra megyek ès kicsit aggódok.

 

 

Hello, az előttem szólót kiegészítve, nekem szintén x14xe motornál a fentieken túl egy injektor is volt már ludas, eleinte hol volt hol nem volt az egyik henger, legfőképp hidegindításnál nem ment, aztán már egyáltalán. Gyertya, trafó, ac pumpa, injektor lehet talán a gyakorisági sorrend.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 07. 01. at 10:54, georgee írta:

Ahogy előttem L.Fazakas fórumtárs írta, igen lehet. Nem nagy durranás a munka, de ha régi a csövezés akkor számíts arra, hogy a csavarok nehezen engednek, esetleg törnek, elnyalódnak (csavarlazító erősen ajánlott). Semmiképpen ne sima "csilivili" kulccsal kezdj neki, mindenképpen fékcsőkulccsal dolgozz. Összeszerelésnél ne izomból húzd meg a csavart, mivel öntömítő a felület és könnyen deformálódik. Légtelenítés után a csövet többször néz meg nincs-e folyás, illetve én a pedált egy percig azért szoktam taposni (nyomáspróba). Légtelenítés: Az opel szereld magad könyv azt írja elég azt a fékkört légteleníteni, amelyiket szerelted. Erre azért ne adj, szánd rá az időt. Amire figyelj ha ABS-es az autó a kiegyenlítő tartály NE ürüljön le. Sem szereléskor, sem légtelenítéskor. Illetve én szerelés előtt megjelöltem a szintet és addig töltöttem vissza légtelenítés után. Későbbi fékpofa/betét csere közben, ha a munkahengert visszanyomod, akkor ugye a tartályba dolgozza vissza az anyagot és nem jó ha tele van és kifolyik a tartályból. Olvastam pár helyen, hogy ABS-es autónál más a légtelenítési sorrend (az opel szereld magad is ha jól tudom erre hivatkozik) én a jól bevált a legtávolabbi ponttól előre sorrenddel csináltam. Több ezer km van már a fékbe és nem volt gondom vele.  Ha már légtelenítesz, nem árt új fékfolyadékot tölteni a rendszerbe (a megfelelő DOT számút) főleg ha két évnél öregebb a folyadék . Nekem anno "begőzölt" egy nagyobb fékezés közben és azért nem kellemes amikor 90-nél elmegy a féked (hozzáteszem akkor volt 16 éves a kocsi csak előttem senki se cserélte a fékfolyadékot). Fölösleges azon a 2-3 ezer forinton spórolni. És amit leengedsz fékfolyadék ne töltsd vissza a rendszerbe==> kezeld veszélyes hulladékként.

Még valami: Ha légtelenítesz akkor figyelj rá az olaj ne menjen a súrlódó felületekre, fékbetétekre, festett felületre, mert akkor az gondot okozhat. Én csövet szoktam rátenni, fél literes flakon az alján kb fél deci fékfolyadékkal, ebbe a cső vége. Légtelenítési folyamatot most nem írom, gondolom tudod hogyan kell. Ha tiszta és buborékmentes folyadék folyik a körből akkor az a kör kész van. A régi folyadék színe sötétebb a friss meg ugye világos. Azért amikor lejön a friss én még a biztonság kedvéért szoktam taposni párat oda is. (még ha nem is bubis) A kuplungot is légtelenítsd, mert az is a fékfolyadékból dolgozik. Ha kész vagy olyan helyen ahol nincs forgalom érdemes próbafékezéseket csinálni. Ha nem vagy biztos benne inkább ne kísérletezz. Sok sikert :)

Szia, 

Mekkora fékcsőkulcs kell a hátsó fékcsövekhez? Nem szeretnék egy full szettet vásárolni, amikor csak egyszer és csak az egyikre lesz szükségem :)

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 07. 03. at 7:40, Maverick087 írta:

De ettől függetlenül okozhatja szennyezett benzin szűrő is vagy vacakol az AC pumpád. Méress nyomást!

Érdekes problémám volt ezzel kapcsolatban. Benzinszűrő csere (jobb minőségű). Másnap a kocsi 10-15 tekerés után indult. Leállítás után egy fél órán belül egyből indult. Aztán ha hosszabb ideig állt az autó (10-12 óra) újra kezdődött a nehezen indulok dolog. ez ment 7-8 napig, aztán visszatettem a régi benzinszűrőt. Azzal a mai napig elsőre indul. Valamiért az új szűrő elengedte/visszaengedte a nyomást. Esetleg ez is lehet kiinduló pont.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Maverick087 írta:

Szia, 

Mekkora fékcsőkulcs kell a hátsó fékcsövekhez? Nem szeretnék egy full szettet vásárolni, amikor csak egyszer és csak az egyikre lesz szükségem :)

Jót kérdeztél :D  mi kivettük a fiókból és használtuk. Egyébként tolómérővel hozzáférsz.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, georgee írta:

Érdekes problémám volt ezzel kapcsolatban. Benzinszűrő csere (jobb minőségű). Másnap a kocsi 10-15 tekerés után indult. Leállítás után egy fél órán belül egyből indult. Aztán ha hosszabb ideig állt az autó (10-12 óra) újra kezdődött a nehezen indulok dolog. ez ment 7-8 napig, aztán visszatettem a régi benzinszűrőt. Azzal a mai napig elsőre indul. Valamiért az új szűrő elengedte/visszaengedte a nyomást. Esetleg ez is lehet kiinduló pont.

Nem lehet hogy fordítva tetted be?

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

21 órája, xenof írta:

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy kinek mi vált be, honnan szerzett (classic 2 kombihoz) antenna talp gumitömítést.

Bocsi ha már ki lett vesézve, de a kereső nem volt a barátom:cry:.

 

Köszi X

Itt elvileg van, de rá kellene kérdezni telefonon vagy emailben, mert konkrétan G astrához nem látok. https://opeleseknek.hu/opel-antenna-talp-tomito-gumi

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, Maverick087 írta:

Nem lehet hogy fordítva tetted be?

Van rajta egy nyíl ami jelzi a folyásirányt, illetve egy OUT felirat is. Egyszóval bolondbiztos. Illetve 15 ezrenként szoktam cserélni is. Találtam egyet szétszedve (google) van benne egy rúgós tag ami visszacsapásgátlóként funkcionál. Valószínűleg ott volt a hiba. 

 

 

18 órája, zotya975 írta:

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy kinek mi vált be, honnan szerzett (classic 2 kombihoz) antenna talp gumitömítést.

link  Ebay Wish stb. Filléres nekem több mint egy éve fent van. Bár sokan támadták, hogy olcsó rossz minőség stb. 4-5 hónapot bírja. Eddig bő másfél év után eléggé jól bírja. Bocsi ezt a választ Xenofnak szántam :)

Módosítva : georgee
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 07. 04. at 8:48, georgee írta:

Érdekes problémám volt ezzel kapcsolatban. Benzinszűrő csere (jobb minőségű). Másnap a kocsi 10-15 tekerés után indult. Leállítás után egy fél órán belül egyből indult. Aztán ha hosszabb ideig állt az autó (10-12 óra) újra kezdődött a nehezen indulok dolog. ez ment 7-8 napig, aztán visszatettem a régi benzinszűrőt. Azzal a mai napig elsőre indul. Valamiért az új szűrő elengedte/visszaengedte a nyomást. Esetleg ez is lehet kiinduló pont.

40 ezret ment de elég tiszta vz6Pb8g.png

Módosítva : astra 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találkozott már valaki a "P0560 - Rendszerfeszültség alacsony" és "P1625 - Fõrelé - Nyitott állásban beragadt" hibákkal?
Van pár egyéb hibaüzenet is, de mindegyiknél ott szerepel az alacsony feszültség hiba, így gyanítom, hogy a fentiek közül valamelyik a kiváltó ok.

Az akksit egyébként feltöltöttem, kimértem, sőt most egy relatív új van benne. Igaz csak 45 Ah-s, de a kisebb kapacitás elvileg nem okoz feszültséggel összefüggő problémákat.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, cac írta:

Az akksit egyébként feltöltöttem, kimértem, sőt most egy relatív új van benne. Igaz csak 45 Ah-s, de a kisebb kapacitás elvileg nem okoz feszültséggel összefüggő problémákat.

Járó motornál is mérj rá az akksira. Ha ott 14.2Volt alatt van a feszültség akkor a generátor körül érdemes szétnézni (legjobb lenne ha 14.4-et mérnél). Ha megvan a feszültség akkor az akku + és a kiegyenlítő tartály mellett lévő testponton mérj feszültséget. Ennek is közel 14.2-nek kell lennie. Illetve ugyanitt csak az akku testhez képest. ott maximum 0-0.2V lehet az eltérés. Jelen van a hiba, vagy csak időszakos?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, georgee írta:

Járó motornál is mérj rá az akksira. Ha ott 14.2Volt alatt van a feszültség akkor a generátor körül érdemes szétnézni (legjobb lenne ha 14.4-et mérnél). Ha megvan a feszültség akkor az akku + és a kiegyenlítő tartály mellett lévő testponton mérj feszültséget. Ennek is közel 14.2-nek kell lennie. Illetve ugyanitt csak az akku testhez képest. ott maximum 0-0.2V lehet az eltérés. Jelen van a hiba, vagy csak időszakos?

Köszönöm szépen a választ! Ha hazaértem rámérek.

Az előzmény az volt, hogy még télen fordított polaritással próbálta a szomszéd bebikázni a kocsit. Az autóvillamossági szaki szerint meghalt az ECU-m. Akkor 3 hibakód volt, köztük az egyik az alacsony feszültség (már nem emlékszem melyik komponensnél). Szereztem egy komplett ECU szettet. Amit pár hete be is szereltem. A korábbival ellentétben pöccre indult fél év állás után is a kocsi, viszont a motordiagnosztika lámpa továbbra is világított (első indításkor igen, aztán nem, aztán azóta már folyamatosan).
Kértem kölcsön hibakód olvasót, ami több problémát is talált. Ezek szinte mindegyike alacsony feszültséget írt. Hiába töröltem őket, idővel szép lassan megjelentek megint. 

Ide feltöltöttem a hibalistát.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, cac írta:

Köszönöm szépen a választ! Ha hazaértem rámérek.

Az előzmény az volt, hogy még télen fordított polaritással próbálta a szomszéd bebikázni a kocsit. Az autóvillamossági szaki szerint meghalt az ECU-m. Akkor 3 hibakód volt, köztük az egyik az alacsony feszültség (már nem emlékszem melyik komponensnél). Szereztem egy komplett ECU szettet. Amit pár hete be is szereltem. A korábbival ellentétben pöccre indult fél év állás után is a kocsi, viszont a motordiagnosztika lámpa továbbra is világított (első indításkor igen, aztán nem, aztán azóta már folyamatosan).
Kértem kölcsön hibakód olvasót, ami több problémát is talált. Ezek szinte mindegyike alacsony feszültséget írt. Hiába töröltem őket, idővel szép lassan megjelentek megint. 

Ide feltöltöttem a hibalistát.

Nem tartom kizártnak, hogy kapott a töltésszabályzó is a generátoron. Kíváncsi vagyok a feszültségértékekre. Ami lemaradt az előzőekből. Járó motornál az akksit méred (+-) Megvan a feszültség, tegyük fel 14.4 optimális töltő feszültség. Kezd el rákapcsolni a nagyobb fogyasztókat. pl tompított, utána távolsági, esetleg ablakfűtés. Nézd meg hogy reagál a generátor. Ha leesik egy pillanatra a feszültség illetve a fordulat, de visszapörög a motor és a feszültség helyreáll akkor a töltés oké. 

Nekem ugyanez volt a hiba, esetleg egy próbát ez is megér :)

 

Módosítva : georgee
szerkesztés
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, georgee írta:

Nem tartom kizártnak, hogy kapott a töltésszabályzó is a generátoron. Kíváncsi vagyok a feszültségértékekre. Ami lemaradt az előzőekből. Járó motornál az akksit méred (+-) Megvan a feszültség, tegyük fel 14.4 optimális töltő feszültség. Kezd el rákapcsolni a nagyobb fogyasztókat. pl tompított, utána távolsági, esetleg ablakfűtés. Nézd meg hogy reagál a generátor. Ha leesik egy pillanatra a feszültség illetve a fordulat, de visszapörög a motor és a feszültség helyreáll akkor a töltés oké. 

Nekem ugyanez volt a hiba, esetleg egy próbát ez is megér :)

Köszi szépen!
Ma kimérem jól.

A sima autószerelőm annyit tanácsolt még, hogy kössem össze (pl egy bikakábellel) az akksi negatív sarúját a motorblokkal, hátha testkábel hibás. Azt még tesztelem.

Megírom majd a fejleményeket. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.