Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én kérek elnézést mindenkitől, hogy egyáltalán bele mentem ebbe az értelmetlen vitatkozásba. (Olyan, mint ha én egy 2.0 16V akarnék meggyőzni, hogy jobban megy az 1.6-os, vagyis jobban gyorsul :) nevetséges) Szóval elnézést a Nagyérdműtől, hogy ilyen hülyeséggel vettem el a helyet az érdemlegesebb témáktól.

Számomra nem volt értelmetlen, én köszönöm, hogy elmondtatd a véleményed.... :D

A hely pedig amit "itt elvettél" a fórumon mindekié, azaz mindenkinek egyformán van joga kulturált keretek között véleményt nyilvánítani, használni a felületet...... :D

Link to comment
Megosztás:

Amiket írtam azt tapasztalatból mondom, nem célom lehúzni a G astrát, de akkor sem ment úgy az alsó tartományban mint a Corsa! Én így tapasztaltam.

Legyek figyelmes? -nos:

-sehol nem tettem rá utalást, hogy a mögöttem lévő Yaris hány köbcentis volt (mert nem előzött meg, így nem tudtam milyen motorral szerelt...)

- sehol nem említettem, hogy a "kis szutyok" autók hány köbcentisek,

ellentmondás-figyelmesség: "Meg azért mindenki jól teszi ha néha kicsit magasabb oktánszámú benyával is megtölti a vasat, még a magas benzin árak ellenére is."

majd később:

" de hozzá teszem én sem tankolok bele a magas benzin árak miatt! Csak kb 5000-10000 km-enként teszek bele más benyát. "

No comment....

Sajnálom, ilyennek éreztem az astrát, de ez van. Nálam sokkal inkább számít egy motor dinamikája mint a vége...

A Corsát alsó tartományban dinamikusabbnak, pörgősebbnek egyszóval jobbnak ítéltem meg.

Ennyi....

ROLÓ!

Nem tudom mit nem értesz ezen??

((ellentmondás-figyelmesség: "Meg azért mindenki jól teszi ha néha kicsit magasabb oktánszámú benyával is megtölti a vasat, még a magas benzin árak ellenére is."

majd később:

" de hozzá teszem én sem tankolok bele a magas benzin árak miatt! Csak kb 5000-10000 km-enként teszek bele más benyát. "))

Nézd meg ahova leírtam!

Azt írtam, hogy néha meg kell tankolni a jobb égéstermék elérése céljából az autót magasabb oktánszámú benyával, nem pedig azt, hogy minden nap azt rakjatok bele!! Ezen mit lehet félre érteni?

A No commentet a válaszodra tudnám írni.

Egy másik:

"-sehol nem tettem rá utalást, hogy a mögöttem lévő Yaris hány köbcentis volt (mert nem előzött meg, így nem tudtam milyen motorral szerelt...)"

Akkor miről beszélünk? :) Azt sem tudod, hogy milyen autó nyomott le, de ki voltál akadva, hogy megelőzött? :D

Nézd meg az autód képességeit! Szerintem... :D

Egyetétek, hogy a twinport jobban gyorsul, mint a sima ecotec, de azért abban nem, hogy az 1.2-es twinport veri az 1.6-os ecotecet :D

Na ne! Azért ilyet ne írjál! Valaki nem szeretne reagálni ilyen "állításra"? :P

És annak ellenére, hogy leírtam az autód műszaki paramétereit, ennek ellénére is kitartasz mellette és akkor megpróbálod kiforgatni a szavaimat a magasabb oktánszámú benya tankolása kapcsán. ;) Szerintem a többiek értették mire gondolok...

Nevetséges...

Link to comment
Megosztás:

Tetszik a hozzászólásod, muszáj válaszolnom rá... :D

Ha nyomás hatására elvékonyodik egy olajfilm, akkor az hidrostatika, de ez mindegy. :D

Gondoltam, hogy hamar átesünk majd a ló túloldalára és az lesz a téma, hogy ugyan ne járjunk már alapjáraton padlógázzal. És tényleg, ne tegyünk így!

Te alacsony fordulaton nem tudsz akkora terhelést elérni, hogy az olajfilm lássa annak kárát. Nyilván te is tudod, hogy mi történne ilyen extrém esetben: a benzin nem bírná a dolgot és kopogásérzékelő ide vagy oda, bizony csörgő hangokat hallanál a motorháztető alól. Aki még ezután sem veszi észre magát, az meg is érdemli. De attól ne vegyetek használt autót! :)

Ez akkor is hidrodinamikus kenéselmélet...benne van a szóban...dinamikus-statikus (kicsit pontatlanúl,de mozgó-álló)....a dimanikusban szerepet kap a szűkülő rés mérete, az olaj viszkozitása, a forgó csap sebessége, a csapot terhelő erő (és még egyéb paraméterek)...a lényeg, ha az olaj viszkozitása kicsi, a csap forgási sebesség alacsony, a terhelés nagy, akkor sajnos nem biztos a folyadék surlódás, hanem elkébzelhető vegyes surlódás és ez már nem egészséges....márpedig alacsony fordulaton pl lepadlózva a gépet hidd el a főtengelyre,a hajtókar csapágyaira sokkal nagyobb terhelés jut,(a kopogás érzékelőtől azért nem teljesen függetlenűl, de így van) így ez sajnos káros..szerinted miért nem mondjuk 100 fordulat az alapjárat ezen motoroknál?(vannak ilyen lassú járású gépek is, de annak meg lehet nézni a méreteit úgy csapban, mint csapágyperselyben pl.)..épp ezért, nem tud kialakulni a megfelelő teherbírású olajfilm...amikor a motort indítod, sajnos szinte "száraz" surlódás van, ezért is van, hogy a sok indítás is tönkre teheti a mocit..

Remélem érhető és meggyőző voltam :D

EBBEN van egy pár kép is hozzá...

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

A héten vásároltam egy 2007-es Astra Classic II 1.4 5ajtós típust. Családban van szintén egy másik 2005-ös Classic II is és amit észrevettem, hogy ennek amit most vettem nehezebb tekerni a kormányát, mintha szorosabb lenne a szervo (Nem ment el teljesen a rásegítés de az érezhető a különbség a kettő között). Ezzel kapcsolatban milyen hiba lehet? Vagy ezt lehet állítani, hogy mennyire segítsen rá? VAgy vigyem szervízbe?

Légyszi írjatok.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg az autód képességeit! Szerintem... :)

Egyetétek, hogy a twinport jobban gyorsul, mint a sima ecotec, de azért abban nem, hogy az 1.2-es twinport veri az 1.6-os ecotecet :D

Na ne! Azért ilyet ne írjál! Valaki nem szeretne reagálni ilyen "állításra"? :D

És annak ellenére, hogy leírtam az autód műszaki paramétereit, ennek ellénére is kitartasz mellette és akkor megpróbálod kiforgatni a szavaimat a magasabb oktánszámú benya tankolása kapcsán. :D Szerintem a többiek értették mire gondolok...

Nevetséges...

Itt van egy pár negyedmérföldes gyorsulási grafikon gyári 1.6-os G Astra-hoz (oldal alján).

Timeslip-en találtam még ezeket:

Corsa C 1.2 (Z12XE)

Corsa C 1.4 (Z14XE), Dbilas + Lexmaul tuning

A mérések alapján kb egy 1.4-es C corsa megy úgy, mint egy gyári 1.6-os G Astra... Annyira azért nem szar a G Astra sztem. A nyomatékeloszlást persze ezek nem mutatják egyértelműen, de azért sejtetnek vmit... Lámpánál azért nem hinném, hogy legyorsulna bármilyen Corsa. Kicsit eltértünk az eredeti topiktól, sztem zárjuk le itt ezt a témát, vagy inkább folytassuk itt.

Link to comment
Megosztás:

Ez akkor is hidrodinamikus kenéselmélet...benne van a szóban...dinamikus-statikus (kicsit pontatlanúl,de mozgó-álló)....a dimanikusban szerepet kap a szűkülő rés mérete, az olaj viszkozitása, a forgó csap sebessége, a csapot terhelő erő (és még egyéb paraméterek)...a lényeg, ha az olaj viszkozitása kicsi, a csap forgási sebesség alacsony, a terhelés nagy, akkor sajnos nem biztos a folyadék surlódás, hanem elkébzelhető vegyes surlódás és ez már nem egészséges....márpedig alacsony fordulaton pl lepadlózva a gépet hidd el a főtengelyre,a hajtókar csapágyaira sokkal nagyobb terhelés jut,(a kopogás érzékelőtől azért nem teljesen függetlenűl, de így van) így ez sajnos káros..szerinted miért nem mondjuk 100 fordulat az alapjárat ezen motoroknál?(vannak ilyen lassú járású gépek is, de annak meg lehet nézni a méreteit úgy csapban, mint csapágyperselyben pl.)..épp ezért, nem tud kialakulni a megfelelő teherbírású olajfilm...amikor a motort indítod, sajnos szinte "száraz" surlódás van, ezért is van, hogy a sok indítás is tönkre teheti a mocit..

Remélem érhető és meggyőző voltam :)

EBBEN van egy pár kép is hozzá...

Szia Qpack,

Köszi az anyagot, egész összeszedett.

Továbbra is kitartok amellett, hogy hamarabb fog a motor csörögni, mint hogy a kenőfilm elvékonyodna. Példa képpen továbbra is az újabb feltöltéses motorokat tudom hozni. Egy VW 1,4 TSI már 1500-on lead 220Nm-t, de 1200-on már majdnem 200-at. Gondolj bele abba, hogy ez az erő ezen a fordulaton kb. a 2,5-szerese, egy 1,4-es Astráénak. És a kenőfilmnek ez meg sem kottyan, pedig abban a motorban sem 10 bar az olajnyomás.

Egyetértek veled abban, hogy egy alacsony fordulaton elkövetett padlógáz nagy terhelést jelent a motor ezen alkatrészeinek, de teljesen biztos, hogy ezektől a kenés még nem fog padlót fogni, mert 200Nm hatására sem teszi ezt, nemhogy 80-ra tenné. A benzin úgysem fogja bírni a dolgot, kialakul a kopogásos égés, a kopogásérzékelő beavatkozik és a meglévő nyomaték megint csökken egy adaggal.

Az alapjárat kapcsán azonban tévedsz, annak semmi köze a kenéshez. A mai motorok viszonylag magas alapjárata a károsanyagkibocsátás (koncentrációról van szó) csökkentése érdekében van. Alacsonyabb fordulaton tökéletlenebb az égés, több a keletkező károsanyag. Ha esetleg van egy 30 éves Zsigulid otthon, akkor állíts be neki egy 400-as alapjáratot (mi annak idején eddig tudtuk úgy levinni, hogy stabil legyen), meglátod, a világon semmi baja nem lesz.

De aztán ne menj nekem a kipufogó közelébe! :D

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

A héten vásároltam egy 2007-es Astra Classic II 1.4 5ajtós típust. Családban van szintén egy másik 2005-ös Classic II is és amit észrevettem, hogy ennek amit most vettem nehezebb tekerni a kormányát, mintha szorosabb lenne a szervo (Nem ment el teljesen a rásegítés de az érezhető a különbség a kettő között). Ezzel kapcsolatban milyen hiba lehet? Vagy ezt lehet állítani, hogy mennyire segítsen rá? VAgy vigyem szervízbe?

Légyszi írjatok.

Üdv!

Azt nem írtad le, hogy milyenhez hasonlítod a kormányt! Mert a kisebb ccm-es motorral rendelkező astrának nehezebb a szervója, mint a nagyobb ccm motorral ellátott astrának. :)

Pl nekem az 1.4-esnek keményebb volt mint az 1.6-osnak.

Szóval ha nem nagy különbséget érzel, akkor semmi ok az aggodalomra.

Link to comment
Megosztás:

én arra szeretnék valami épkézláb választ hogy mi lehet a baja a közp. zár távirányitojának mert 1-2 napig jo aztán gondol egyet elkezd nem bezárni aztán ujra installálom akkor megint jo kis ideig aztán megint szaraxik és ezt csinálja miota megvettem a kulcs panelja vol már forrasztva de ugyan ez volt a gond akkor is nálunk az orás forrasztotta meg de egy idö után elöjön a pr. megint............

Nekem is az elemtartó egyik "lába" volt letörve, pontosabban elengedte a forrasztás. Forrasztás után minden OK. Csak installálni kellett, ahogy azt már leírtátok. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia Qpack,

Köszi az anyagot, egész összeszedett.

Továbbra is kitartok amellett, hogy hamarabb fog a motor csörögni, mint hogy a kenőfilm elvékonyodna. Példa képpen továbbra is az újabb feltöltéses motorokat tudom hozni. Egy VW 1,4 TSI már 1500-on lead 220Nm-t, de 1200-on már majdnem 200-at. Gondolj bele abba, hogy ez az erő ezen a fordulaton kb. a 2,5-szerese, egy 1,4-es Astráénak. És a kenőfilmnek ez meg sem kottyan, pedig abban a motorban sem 10 bar az olajnyomás.

Egyetértek veled abban, hogy egy alacsony fordulaton elkövetett padlógáz nagy terhelést jelent a motor ezen alkatrészeinek, de teljesen biztos, hogy ezektől a kenés még nem fog padlót fogni, mert 200Nm hatására sem teszi ezt, nemhogy 80-ra tenné. A benzin úgysem fogja bírni a dolgot, kialakul a kopogásos égés, a kopogásérzékelő beavatkozik és a meglévő nyomaték megint csökken egy adaggal.

Az alapjárat kapcsán azonban tévedsz, annak semmi köze a kenéshez. A mai motorok viszonylag magas alapjárata a károsanyagkibocsátás (koncentrációról van szó) csökkentése érdekében van. Alacsonyabb fordulaton tökéletlenebb az égés, több a keletkező károsanyag. Ha esetleg van egy 30 éves Zsigulid otthon, akkor állíts be neki egy 400-as alapjáratot (mi annak idején eddig tudtuk úgy levinni, hogy stabil legyen), meglátod, a világon semmi baja nem lesz.

De aztán ne menj nekem a kipufogó közelébe! ;)

Azért jól elvagyunk :P

Szóval...azért egy diesel gép felépítését ne vesd őssze egy benzinessel...a hajtókarok is robosztusabbak és a csapágyak méretei is...azt azonban annyira nem tudom, hogy a dieselnél nem e nagyobb alapból az olajnyomás is :D de ugye ezeket eleve nem kell olyan nagy fordulat tartományban használni...most fáradt vagyok nem írok többet :D :D :)

Link to comment
Megosztás:

Azért jól elvagyunk :D

Szóval...azért egy diesel gép felépítését ne vesd őssze egy benzinessel...a hajtókarok is robosztusabbak és a csapágyak méretei is...azt azonban annyira nem tudom, hogy a dieselnél nem e nagyobb alapból az olajnyomás is :D de ugye ezeket eleve nem kell olyan nagy fordulat tartományban használni...most fáradt vagyok nem írok többet :D :P :)

Ne legyen már szó mindig csak problémákról... ;)

Lehet, hogy félreértettél engem, de én sehol egy szóval sem említettem dízel motorokat. A TSI az nem TDI! Én az új 1,4-es TSI motorokat hoztam fel példaként. Ezek közvetlen-befecskendezéses benzinmotorok turbóval illetve turbóval és kompresszorral. Jelenleg 170LE-s a legerősebb, ami kapható, de a Golf VI-osba már egy 200LE-s változatot is ígérnek.

A dízelek olajnyomása egyébként nem különbözik a benzinesekétől, a siklócsapágyak mérete valóban egész biztosan nagyobb. De az olajkályhákat hagyjuk inkább. Drága dolog a gázolaj... :D

Jó éjszakát!

Link to comment
Megosztás:

O.K. Általában én sem, csak kérdeztem, hogy miért van ilyen hangja.

60 Km/h-nál is csinálja. 60-nál azért már jó az 5. nem? :)

Lényeg az, hogy 60-nál egyenletes tempónál (50-és 60 között figyeltem fel rá), ha elveszem a gázt, akkor érdekes hangja van.

Autószerelő azt mondta, hogy esetleg hidrotőke lehet. A gépet nem látta, csak telefonon beszéltünk.

Srácok!

Arról, hogy mikor kell váltani, már sokat olvastam, de nem ez volt a kérdésem!

A kopogó hang lett volna, de most már mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Mellesleg megjegyezném, hogy a Toyotákon hátul nem szokták feltűntetni a motorszámot, legalábbis a yarisokon, corollákon nem nagyon, csak a dieseleken... (amúgy mindenki azt rak rá amit akar)

A T-Sport kivitel lökháritója, hűtőrácsa más. Van küszöbspoiler, 15-ös alu. Hátul is más a lökös és a kipufogó. :D Fel lehet ismerni, persze ehhez az is kell, hogy valaki számon tartsa. (legyen olyan autób..i, hogy ilyenekre figyel) :)

2181679413.jpg - m_1.jpg

T-Sport - vs - "normál"

A sportos csúcsmodellek minden gyárnál tartalmaznak apróbb módosításokat, hogy azért lássa a halandó aki szembejön, nem a fapaddal találkozott (Példa: Opel OPC, Audi RS, BMW M, Ford RS és ST, Honda Type-R, Toyota T-Sport, VW GTI stb.stb.) :D Divat persze ezeket a kiegészítőket normál autókon is alkalmazni optikai tyunying céljából.

De bocsi, nem akarom szétoffolni a topikot, valamelyik modi rakjon át a "---beszélgetnek erről-arról" topikba, mert inkább oda való ez... :D

Link to comment
Megosztás:

Valaki tud nekem magyarázatott adni arra, hogy miért világít a légzsák visszajelző lámpám? TECH2-vel kiolvasva valami olyasmit ír ki, hogy az anyósülés felöli légzsák gyújtókörön nagy az ellenállás. Lehet törölni a hibát, de pár nap alatt újra visszajön. Mi okozhatja a hibát? :)

Link to comment
Megosztás:

Valaki tud nekem magyarázatott adni arra, hogy miért világít a légzsák visszajelző lámpám? TECH2-vel kiolvasva valami olyasmit ír ki, hogy az anyósülés felöli légzsák gyújtókörön nagy az ellenállás. Lehet törölni a hibát, de pár nap alatt újra visszajön. Mi okozhatja a hibát? :)

Sokszor felmerült már ez a probléma is itt. Na de ismétlés a tudás anyja, íme egy témába vágó hozzászólás Rolótól:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry312831

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs valakinek tapasztalata hogy fékezéskor a fékek miért adnak siro,nyikorgo hangot??????

Elég uj még a verda,ezért is furcsálom ezt a jelenséget.....

Előlről, vagy hátulról jön a hang? Mert hátul - ha dobfékes - szét is ugorhatott az automata utánállító! Én úgy jártam. Persze okozhatja a fékbetét anyaga is, főleg nedves időben. Erről volt is szó az előző oldalakon. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs valakinek tapasztalata hogy fékezéskor a fékek miért adnak siro,nyikorgo hangot??????

Elég uj még a verda,ezért is furcsálom ezt a jelenséget.....

ha hátul dob van akkor por van a dobban ha tárcsa akkor lehet hogy be van üvegesedve lehet hogy már szorosan müxik a munk. henger .

Link to comment
Megosztás:

Sokszor felmerült már ez a probléma is itt. Na de ismétlés a tudás anyja, íme egy témába vágó hozzászólás Rolótól:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry312831

Oh... köszi! Ez elkerülte a figyelmemet. :) Akkor megnézem a csatit az ülés alatt, hátha csak az a baj. Tényleg! Mostmár eszembe jutott, hogy valaki írta is, hogy beforrasztotta fixre :D

Link to comment
Megosztás:

Oh... köszi! Ez elkerülte a figyelmemet. :) Akkor megnézem a csatit az ülés alatt, hátha csak az a baj. Tényleg! Mostmár eszembe jutott, hogy valaki írta is, hogy beforrasztotta fixre :D

Sajnos nem csak ez lehet....én anno egy kábel kötelegelőzel meghúztm a légzsák kábelét a kesztyűtartó mögött és utánna ugyanezt a hibát generálta...nem írom le a kronológiát, mert kikasztottak a szervízben és lehet valahol már le írtam, de a lényeg a csatlakozó széthúzása kicsit megspanolása és kontakt spray-vel való befújása után Tesc2-es hibatörlés, majd olyan volt mint előtte..nincs hibakód, most már kb 3 éve ennek...KOPP-KOPP :D

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem csak ez lehet....én anno egy kábel kötelegelőzel meghúztm a légzsák kábelét a kesztyűtartó mögött és utánna ugyanezt a hibát generálta...nem írom le a kronológiát, mert kikasztottak a szervízben és lehet valahol már le írtam, de a lényeg a csatlakozó széthúzása kicsit megspanolása és kontakt spray-vel való befújása után Tesc2-es hibatörlés, majd olyan volt mint előtte..nincs hibakód, most már kb 3 éve ennek...KOPP-KOPP :)

Nekem is buheráltak a kesztyűtartó mögött miután jelentkezett a probléma. A külső/belső levegő keringetés csappantyúját kellett megreparálni! Ezután kezdett világítani a kis piros lámpicsek!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.