Jump to content
hemi

Általános műszaki problémák!

Recommended Posts

4 perce, zotya975 írta:

Véletlenül sem szeretnék beleokoskodni, de mindenki autójában használt gyári alakrészek vannak ( hacsak nem most vette őket ) , és abban a pillanatban amikor bármilyen okból bontóba kerül az autó, egyből bontott alkatrészek lesznek. Ezek pont annyira megbízhatóak, mint még amikor működik velük az autó. ( vagy pont annyira nem) Amig használom az autót nyilván megbízom benne és az alkatrészeibe, ha fogom magam szétbontom akkor már nem bízom benne, mert már bontott? Már ugye szerintem. Ha szerencsém van még fiatalabb kocsiból szedem ki mint az enyém .

Ebből a szempontból igazad lehet. Viszont, mi a garancia, hogy a bontóba jutás előtt effektíve tökéletesen működött? Egy bontott alkatrész legtöbbször lutri. Ki lehet fogni jót, persze, de ha nem sikerül csak a kínlódás van.

Nem rég az olajgomba csatlakozóját szereztem be bontóstól, mert boltban csak kábelköteggel együtt adták volna.

Van, amit szerintem is hasznos lehet így beszerezni, de egy kormolódó, elektronikus, viszonylag egyébként is gyorsan amortizálódó alkatrésszel nem játszanék ilyet!

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Cs. Zoltán said:

Vízpumpa csatlakozója? Ha műanyag, törik.... 

A twinportod szerintem így ok. Nekem is ilyen. 

Rángatással kapcsolatban én az egr vonalon tapogatóznék továbbra is és hanyagolnám az ilyen jellegű bontott alkatrészeket a jövőben! 

Vízpumpa csatlakozója fém, már cserélve lett szinte rögtön, amikor hozzám került.

Ha a twinport rudazat így rendben van, attól még lehet rettentően koszos belül minden. Nézegettem a képeket, hát valami borzalom, hogy mit művel az EGR.

OK, akkor rángatás: ha az EGR okozza, akkor nem kellene hibakódot dobnia? Próbáljam meg lehúzni a csatlakozót és úgy fordulni vele egyet? Ez nem árt a motornak vagy bármi másnak? Itt XEP-nl a vízkörben is benne van az EGR szelep...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 órája, Cs. Zoltán írta:

Vízpumpa csatlakozója? Ha műanyag, törik.... 

A twinportod szerintem így ok. Nekem is ilyen. 

Rángatással kapcsolatban én az egr vonalon tapogatóznék továbbra is és hanyagolnám az ilyen jellegű bontott alkatrészeket a jövőben! 

Azért egy új és bontott-autós alkatrész között vannak némi különbségek. Nem csak beszerzési árában, de az elhelyezkedése üzem-módjában is.
Én például kormányműbe, fékrendszerbe, netán egy biztonsági övben -  sohasem vennék bontott cuccot.
Ámde egy bontott fényszóróbetét (ha nem törött és/vagy hiányos a foncsora), vagy pl. egy üléskarfát, kerékfelnit (ha nem "csámpás") - bátran be mernék tenni, mert annyira nem kimondottan biztonsági funkciójú berendezés vagy eszköz - az autó üzemében. Volt nekem a régi kocsijaimban teljesen más autó-béli eszköz, és mégis mind nagyon jól tette a dolgát. Például - a régi S100-as Skodámban Wartburg ablakmosó tartály /és szivattyúja/, a dinamó helyén bontóban vett generátor, az 1,3GLS Suzukimban Lada kürt, az S105-ös Skodámban NDK-s (12V-os) Trabant relé - hűtőventilátor kapcsolónak, de az Opel Astrámban is van jelenleg pl. Audis alkatrész (kárpitpatent, ablakmosóhoz gumicső, stb.).
Vagy például (a méreteiben megyegyező) Ford gépkocsi ablaktörlő lapát. És nálam a gyakorlatban nagyon simán elmegy vele.
Szerintem egy bontott EGR szelep - ha szakszerűen ki van pucolva, és hibátlannak látszóan működik - az bátran beépíthető. Avagy szokták az egészet egyből "levakolni", s csakis az elektronika átverésére van betéve oda "valami". Akár a régi koszos rossz is.

Edited by L.Fazakas

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 órája, Cs. Zoltán írta:

Ebből a szempontból igazad lehet. Viszont, mi a garancia, hogy a bontóba jutás előtt effektíve tökéletesen működött? Egy bontott alkatrész legtöbbször lutri. Ki lehet fogni jót, persze, de ha nem sikerül csak a kínlódás van.

Nem rég az olajgomba csatlakozóját szereztem be bontóstól, mert boltban csak kábelköteggel együtt adták volna.

Van, amit szerintem is hasznos lehet így beszerezni, de egy kormolódó, elektronikus, viszonylag egyébként is gyorsan amortizálódó alkatrésszel nem játszanék ilyet!

Ez is igaz, mondjuk én könnyebb helyzetben vagyok, mert a bontóba ahová járok én szedem ki az alkatrészeket az autóból.  Aztán ha látok egy alacsony futásteljesítményű kocsit, aminek mondjuk ronggyá nyomták a hátulját, és gazdasági totálkár lett, és bent a szevízkönyv vagy a légszűrőre felragasztva a legutóbbi olajcsere dátuma, azzal jó eséllyel foglalkoztak, így a motorral ( és részeivel sem volt gond. Meg ugye ide visszahozhatom, ha valami nem jól működik. Kiveszek egy trafót vagy injektort az vagy jó egyből vagy nem, azt meg hogy később mennyire lesz tartós azt nem lehet tudna a saját alkatrésszel sem, ami most a kocsiban van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 01. 04. at 8:40, L.Fazakas írta:

Kb. három hónapja cseréltem váltószoknyát, tehát nem egy nagy szám szétszedni.

Van valami leírás a váltószoknya kibontására?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 perce, Cs. Zoltán írta:

Kb 10 perc.

Hova kellene befújni a kenéshez, a sebváltó tövénél?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 óra, Árpiska írta:

Hova kellene befújni a kenéshez, a sebváltó tövénél?

A csúszógyűrűhöz, tehát egészen a váltószoknya teteje alá. A kenőanyag úgyis lefelé megy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 órája, zotya975 írta:

A csúszógyűrűhöz, tehát egészen a váltószoknya teteje alá. A kenőanyag úgyis lefelé megy. 

Ha mondjuk - nem olajozod, hanem inkább zsírozod (bármiféle gépzsírral vagy ipari vazelinnel), akkor az még csak le sem folyik nagyon a kenés helyéről ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, L.Fazakas írta:

Ha mondjuk - nem olajozod, hanem inkább zsírozod (bármiféle gépzsírral vagy ipari vazelinnel), akkor az még csak le sem folyik nagyon a kenés helyéről ...

Azt vettem észre hogy ezeken a helyeken a gépzsír nem olyan nyerő, mert hidegben eléggé "fogja" az alkatrészeket, és itt nincs olyan gyors bemelegedés mint például motortérben csapágynál, válrórudazatnál..stb. Vazelint még nem próbáltam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na már megint én vagyok, mindig van valami bütykölendő dolog szegénykémen.

A motor tetején olaj van. A légbeömlőcsőre rá van fröccsenve elölről egy kisebb mennyiség, valamint a motorháztető szövetén is látszik. A szivárgás forrásaként a nyomok alapján én az olajbeöntő sapkát azonosítottam, onnan lefelé is folyt olaj, szép aromás illatot és füstöt is árasztott, amikor elérte a motor forróbb részeit. Megnézve, én a külső gumigyűrűt láttam ősöregnek, annak a helyére tettünk szilikont ideiglenesen illetve Cromaxnál rendeltem tömítőgyűrűt a sapkához. Ez viszont csak a belső gyűrű tömítés (aminek ránézésre semmi baja), úgy gondoltam, hogy jön vele a külső is, no mindegy, azt majd egy új sapkáról pótlom. Az igazi kérdésem az, hogy ha rossz volt a tömítés, akkor mennyire elképzelhető az, hogy az olaj kifröccsen, netalántán még a sapkát is elfordítja nyitott állapotba? Mert ilyet is tapasztaltam, hogy út előtt zárt volt, 130 km múlva meg már el volt fordulva kicsit. Ez normális, ha nem zár jól, vagy van a motorban valami abnormális túlnyomás ami utat tör magának és ami miatt ezt tapasztalom? Esetleg maga a sapka menete, vagy a beöntő menete deformálódott el annyira, hogy már nem zár jól? (Illetve eleve, más, általam tapasztalt kocsikkal összehasonlítva az Astrám sapkája (mivel más kivitel), nem érződik annyira biztonságosan zártnak a sapka, mert csak egy negyed-fél fordulat és már le is vehető a sapka. De ez már egyéni szociális probléma)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 perce, Vardar írta:

Na már megint én vagyok, mindig van valami bütykölendő dolog szegénykémen.

A motor tetején olaj van. A légbeömlőcsőre rá van fröccsenve elölről egy kisebb mennyiség, valamint a motorháztető szövetén is látszik. A szivárgás forrásaként a nyomok alapján én az olajbeöntő sapkát azonosítottam, onnan lefelé is folyt olaj, szép aromás illatot és füstöt is árasztott, amikor elérte a motor forróbb részeit. Megnézve, én a külső gumigyűrűt láttam ősöregnek, annak a helyére tettünk szilikont ideiglenesen illetve Cromaxnál rendeltem tömítőgyűrűt a sapkához. Ez viszont csak a belső gyűrű tömítés (aminek ránézésre semmi baja), úgy gondoltam, hogy jön vele a külső is, no mindegy, azt majd egy új sapkáról pótlom. Az igazi kérdésem az, hogy ha rossz volt a tömítés, akkor mennyire elképzelhető az, hogy az olaj kifröccsen, netalántán még a sapkát is elfordítja nyitott állapotba? Mert ilyet is tapasztaltam, hogy út előtt zárt volt, 130 km múlva meg már el volt fordulva kicsit. Ez normális, ha nem zár jól, vagy van a motorban valami abnormális túlnyomás ami utat tör magának és ami miatt ezt tapasztalom? Esetleg maga a sapka menete, vagy a beöntő menete deformálódott el annyira, hogy már nem zár jól? (Illetve eleve, más, általam tapasztalt kocsikkal összehasonlítva az Astrám sapkája (mivel más kivitel), nem érződik annyira biztonságosan zártnak a sapka, mert csak egy negyed-fél fordulat és már le is vehető a sapka. De ez már egyéni szociális probléma)

Nézd meg a kartergáz csöveket, nincs-e bennük olyan mértékű habos trutyi, ami be tudott fagyni az elmúlt napok hideg időjárásában. Ha a blokk és a hengerfej közötti csőbe fagy bele akkor a szintjelzőnél nyomja ki az olajat, ha a hengerfej ( szelepfedél pontosabban) és a szívórész között akkor meg a sapinál, rosszabb esetben valahol kinyomja a tömítést. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, Vardar írta:

Na már megint én vagyok, mindig van valami bütykölendő dolog szegénykémen.

A motor tetején olaj van. A légbeömlőcsőre rá van fröccsenve elölről egy kisebb mennyiség, valamint a motorháztető szövetén is látszik. A szivárgás forrásaként a nyomok alapján én az olajbeöntő sapkát azonosítottam, onnan lefelé is folyt olaj, szép aromás illatot és füstöt is árasztott, amikor elérte a motor forróbb részeit. Megnézve, én a külső gumigyűrűt láttam ősöregnek, annak a helyére tettünk szilikont ideiglenesen illetve Cromaxnál rendeltem tömítőgyűrűt a sapkához. Ez viszont csak a belső gyűrű tömítés (aminek ránézésre semmi baja), úgy gondoltam, hogy jön vele a külső is, no mindegy, azt majd egy új sapkáról pótlom. Az igazi kérdésem az, hogy ha rossz volt a tömítés, akkor mennyire elképzelhető az, hogy az olaj kifröccsen, netalántán még a sapkát is elfordítja nyitott állapotba? Mert ilyet is tapasztaltam, hogy út előtt zárt volt, 130 km múlva meg már el volt fordulva kicsit. Ez normális, ha nem zár jól, vagy van a motorban valami abnormális túlnyomás ami utat tör magának és ami miatt ezt tapasztalom? Esetleg maga a sapka menete, vagy a beöntő menete deformálódott el annyira, hogy már nem zár jól? (Illetve eleve, más, általam tapasztalt kocsikkal összehasonlítva az Astrám sapkája (mivel más kivitel), nem érződik annyira biztonságosan zártnak a sapka, mert csak egy negyed-fél fordulat és már le is vehető a sapka. De ez már egyéni szociális probléma)

Valójában oda általában egy olajálló gumi kellene. A szilkon-gumi viszont - éppen nem az!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 01. 05. at 10:24, Cs. Zoltán írta:

Kb 10 perc. 

 

Nagyon megkűzd az ember azzal a hülye életlen ollójával.
Én például egy csipőfogóval sokkal hamarabb megoldottam. És persze kiszedtem az acél patentot majd a lencsefejű kiscsavart, így a szoknya a helyéről egyből kivehetővé lett.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok

A váltóval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Astra Classic II 1.4 twinportom van. A problémám nekem is az, hogy rükvercbe kapcsolás után nem ugrik vissza a helyére a gomb, amit fel kell húzni. Látom pár hozzászólással előbb is volt szó erről. Én is azt gondoltam egy kis olajozás segít, de sajna a probléma összetettebb. Én tegnap szétkaptam beolajoztam, vártam a csodát, de rohadtul nem ért semmit az olajozás. Végül rájöttem mi a gond....Próbálok fotót mellékelni. A váltókarra rá van húzva egy műanyag henger, melyen csúszik fel/le az a bizonyos gomb, amit az ember rükvercnél felhúzogat. Na most ez a műanyag henger megrepedt, ezáltal ugye az átmérője is pár mm-el nagyobb lett, így szorul rajta a rükverc gomb. A kérdésem az lenne, hogy lehet ezt valahogy cserélni? Ha igen mi lehet a neve az alkatrésznek? Vagy esetleg váltókarral cserélhető csak? 

47620190106_153929.jpg96920190106_153406.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, zsotee írta:

Sziasztok

A váltóval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Astra Classic II 1.4 twinportom van. A problémám nekem is az, hogy rükvercbe kapcsolás után nem ugrik vissza a helyére a gomb, amit fel kell húzni. Látom pár hozzászólással előbb is volt szó erről. Én is azt gondoltam egy kis olajozás segít, de sajna a probléma összetettebb. Én tegnap szétkaptam beolajoztam, vártam a csodát, de rohadtul nem ért semmit az olajozás. Végül rájöttem mi a gond....Próbálok fotót mellékelni. A váltókarra rá van húzva egy műanyag henger, melyen csúszik fel/le az a bizonyos gomb, amit az ember rükvercnél felhúzogat. Na most ez a műanyag henger megrepedt, ezáltal ugye az átmérője is pár mm-el nagyobb lett, így szorul rajta a rükverc gomb. A kérdésem az lenne, hogy lehet ezt valahogy cserélni? Ha igen mi lehet a neve az alkatrésznek? Vagy esetleg váltókarral cserélhető csak? 

Ilyesmit kell majd venned, persze infózva melyik váltóhoz jó.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, zsotee írta:

Sziasztok

A váltóval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Astra Classic II 1.4 twinportom van. A problémám nekem is az, hogy rükvercbe kapcsolás után nem ugrik vissza a helyére a gomb, amit fel kell húzni. Látom pár hozzászólással előbb is volt szó erről. Én is azt gondoltam egy kis olajozás segít, de sajna a probléma összetettebb. Én tegnap szétkaptam beolajoztam, vártam a csodát, de rohadtul nem ért semmit az olajozás. Végül rájöttem mi a gond....Próbálok fotót mellékelni. A váltókarra rá van húzva egy műanyag henger, melyen csúszik fel/le az a bizonyos gomb, amit az ember rükvercnél felhúzogat. Na most ez a műanyag henger megrepedt, ezáltal ugye az átmérője is pár mm-el nagyobb lett, így szorul rajta a rükverc gomb. A kérdésem az lenne, hogy lehet ezt valahogy cserélni? Ha igen mi lehet a neve az alkatrésznek? Vagy esetleg váltókarral cserélhető csak? 

47620190106_153929.jpg96920190106_153406.jpg

Én csiszolóvászonnal szépen körbecsiszoltam,  de a kis nútot meghagytam mert az vezeti meg ,így csökkent a kerülete, zsíroztam és jó lett.  Még lehetne egy picit csiszolni rajta, meg a sima zsír helyett lehet a szilikonzsír jobb lenne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, Steve01 írta:

Én csiszolóvászonnal szépen körbecsiszoltam,  de a kis nútot meghagytam mert az vezeti meg ,így csökkent a kerülete, zsíroztam és jó lett.  Még lehetne egy picit csiszolni rajta, meg a sima zsír helyett lehet a szilikonzsír jobb lenne.

Igen, ez nem rossz ötlet, gondolkoztam én is rajta, csak félek, hogy mi van ha a csiszolástól még jobban megreped és ne adj isten leesik. Majd szétkapom valamikor megint és megnézem mit lehet tenni, lehet teszek egy próbát. Gondolom akár 1-2mm is segít valamit, ha annyi óvatosan lejön. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok! 

Láncvezérlés cserénél elrakható úgy a dolog, hogy kissé hullámzik az alapjárat és bele dohog időnként a kipufogóba? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 órája, Cs. Zoltán írta:

Sziasztok! 

Láncvezérlés cserénél elrakható úgy a dolog, hogy kissé hullámzik az alapjárat és bele dohog időnként a kipufogóba? 

Az bizony eléggé furcsa. Annak úgy kellene futnia (új láncnál), mint egy Schaffhausen -nek. Nem lett kissé elbabrálva a vezérlés?

Edited by L.Fazakas

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, Cs. Zoltán írta:

Sziasztok! 

Láncvezérlés cserénél elrakható úgy a dolog, hogy kissé hullámzik az alapjárat és bele dohog időnként a kipufogóba? 

Szerintem már egy fog elrakásánál is észrevehetően csökken a teljesítmény. Diesel astránál például ugrott szíjnál 130 volt a vége 150 helyett és melegedet a motor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok Urak!

Hála égnek régen jártam erre, mert remekül működik a kocsi. Ha már magától nem romlik el, akkor én kicsit rásegítettem erre sajnos. :(

Úgy néz ki, hogy cserélni kell a motorvezérlő elektronikát. Ilyenkor gondolom kell az immobilizer chip is az újonnan beépített egységhez?
Vagy megoldható, hogy a meglévő chiphez programozzák az új ECU-t?

Illetve 1.7 DTi-hez mekkora legyen az akksi indítóárama? Feltehetően az is problémás, de nem tudom, hogy azért merül könnyen és írja ki hibakódnak az alacsony feszültséget a kompjuter, mert kehes vagy mert tényleg cserés. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2015. 08. 09. at 21:32, paparelli írta:

Sziasztok!

A problémám a rádió kijelzéssel lenne.Nem tudom összefügg-e,de cseréltem kormánylégzsák burkolatot(akksisaru lent volt).Azóta a rádió rds-em néha van néha nincs.Gyári car300 magnó van bent.Ha kikapcsolom, a dátumot mindig mutatja a bc,amint bekapcsolom néha mutatja az adott rádióállomást,néha nem.ötlet?

Sziasztok! Friss tulaja vagyok egy G Astrának, és ugyan ezt csinálja az én rádióm is... Van erre ismert megoldás? Köszönöm szépen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 01. 08. at 7:50, Fulmen írta:

Sziasztok!

Szeretném cserélni a hosszbordás szíjat, meg a feszítőnek a görgőjét. Anno már szereltem ki a teljes  feszítőt (http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2541/26870/ 18-as számú alkatrész), de akkor nem néztem, hogy kell oldani a görgő csavarját. Gondolom a csavar balmenetes. Ha csak a görgőt cserélem akkor ugye nem kell kiszedni a teljes feszítőt? Magán a görgőn (19-es számú alkatrész) kívül kell-e mást beszerezni? A görgő csavarjának mekkora a meghúzási nyomatéka? A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv! Fentiekre lenne valakinek valami tippje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 órája, cac írta:

Sziasztok Urak!

Hála égnek régen jártam erre, mert remekül működik a kocsi. Ha már magától nem romlik el, akkor én kicsit rásegítettem erre sajnos. :(

Úgy néz ki, hogy cserélni kell a motorvezérlő elektronikát. Ilyenkor gondolom kell az immobilizer chip is az újonnan beépített egységhez?
Vagy megoldható, hogy a meglévő chiphez programozzák az új ECU-t?

Illetve 1.7 DTi-hez mekkora legyen az akksi indítóárama? Feltehetően az is problémás, de nem tudom, hogy azért merül könnyen és írja ki hibakódnak az alacsony feszültséget a kompjuter, mert kehes vagy mert tényleg cserés. 

Biztos hogy ECU-t kell cserélni és nem EDU-t javíttatni? Y17dt motorkódnál az szokott lenni a baj. Mi a hibajelenséged?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.