Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

2 órája, zotya975 írta:

Nincs mese, ki kell,cserélnem a vezérműtengely szimeringet, mert csak folyik az olaj a burkolatra , a szíj ugyan nem kap szerencsére, de akkor sem jó ez így. Cserélte már ki valaki úgy hogy nem vette ki a tengelyt? Ha lehet kihagynám a műveletet. Nézegettem a régi NZ veztengelyházat az alu felől ki lehet végülis feszíteni kis csavarhúzóval, de az alu mindenképpen sérül valamennyire. A tengely felől kellene kihúznom valami vékony erős kampóval, ugye ott nagyobb a rész, mert a fém nem ér el a tengelyig csak a gumi (?) része. Megfúrni és ott kibillenteni nem merem, nehogy forgács menjen be. Kabaré hogy a régi tömítés 10 éve került bele és oda-vissza cserélgettem a tengelyeket mégsem volt gond vele, ez meg 2000Km után ereszt. 

Ha leveszed a vezérmű kereket, a tömítő élnél (ott csak egy rugó van) alá tudsz nyúlni egy (két) kampóval és meghúzod kifelé. Már kint is van.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Nincs mese, ki kell,cserélnem a vezérműtengely szimeringet, mert csak folyik az olaj a burkolatra , a szíj ugyan nem kap szerencsére, de akkor sem jó ez így. Cserélte már ki valaki úgy hogy nem vette ki a tengelyt? Ha lehet kihagynám a műveletet. Nézegettem a régi NZ veztengelyházat az alu felől ki lehet végülis feszíteni kis csavarhúzóval, de az alu mindenképpen sérül valamennyire. A tengely felől kellene kihúznom valami vékony erős kampóval, ugye ott nagyobb a rész, mert a fém nem ér el a tengelyig csak a gumi (?) része. Megfúrni és ott kibillenteni nem merem, nehogy forgács menjen be. Kabaré hogy a régi tömítés 10 éve került bele és oda-vissza cserélgettem a tengelyeket mégsem volt gond vele, ez meg 2000Km után ereszt. 

Én cseréltem, keskeny csavarhúzóval kipeckerésztem óvatosan. Ha más nem, egy facsavart belehajtasz aztán fogóval kifeszíted de könnyen kijön. Azért a vezérműtengelyt nem olyan könnyű megkarcolni.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Tiu írta:

Ha leveszed a vezérmű kereket, a tömítő élnél (ott csak egy rugó van) alá tudsz nyúlni egy (két) kampóval és meghúzod kifelé. Már kint is van.

 

5 órája, Róóóbi írta:

Én cseréltem, keskeny csavarhúzóval kipeckerésztem óvatosan. Ha más nem, egy facsavart belehajtasz aztán fogóval kifeszíted de könnyen kijön. Azért a vezérműtengelyt nem olyan könnyű megkarcolni.

Kösz mindenkinek, akkor menni fog. :icon13:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 12. at 13:15, hazi1966 írta:

Sziasztok.tudnátok segíteni.Az a gondom,hogy a csomagtartóban nagyon zörögnek a műanyag elemek.mit tudnák csinálni vele hogy ne zörögjön

De biztos, hogy a csomagtartó műanyag elemei zörögnek? Nekem az volt, hogy rázós úton igen hangos volt hátul. Gondoltam először, a kalaptartó kattog ott, de nem, hanem maga a csomagtartó-zár. Amikor megzsírozom (belül), akkor csökken a zajhatás, de melegben "elolvad" a zsír (nem disznó- hanem gépzsír, igaz régi), meg jó koszos is leszek tőle, ha hozzáérek... Szóval nálam az volt a tettes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Még egyszer az alapjárat ingadozás okairól és az alapjárati motor beállításáról.

Javaslom a jobb sarokban kiválasztani a felíratott a fogaskerék alatt meg a Magyarra fordítást.

Nagyon tanulságos : Ezek szerint a 800-900 közti üzem meleg motor , terhelés nélküli, alapjárati fordulathoz az alapjárati motor "0" lépés számú pozícióját  kell hozzárendelni (egy plusz alapj. motorral , lásd videó).

Ha a motor terhelése növekszik , például ventilátor vagy fényszóró bekapcsolása miatt .  Az ecu  addig növeli az alapjárati motor lépés számát és a befecskendezés idejét hogy a "0" rendelt fordultatott tartani tudja. Így elérhetjük azt hogy az alapjárati motornak mindig csak plusz lépés számra lesz szüksége mínuszra sose. Szóval terhelés váltáskor nem fog felbőgni a motor. Még annyit hogy  a hibakód olvasásakor  (avagy alapj. motor teszt üzemébe) mindig elvész  a "0" beállítás , erre vigyázni kell. Ennyit sikerült kiderítenem , használjátok egészséggel  :).

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 órája, wookie írta:

Még nem néztem meg a videót, de akkor mégis hogyan lehet neki beadni az alapjárati motor alapállását?

Ez egy procedúra ami előtt egy  alapjárati motor takarítást és 28 milliméterre beállítást meg kell ejteni. Kell még egy használható alapjárati motor  is aminek a tekercsei jók és mozog is, mert avval fogjuk becsapni a vezérlőt. A beállítást: kifogástalan vákuum rendszer és előgyújtásnál és csak hideg motornál lehet bekalibrálni. Ezért előzően meleg motornál az előgyúszit be kell lőni stroboszkóppal. De most arra nem térek ki mert feltételezem hogy az rendbe (amúgy ez is nagyon fontos mert a spontán fordulatszám ingadozás  a előgyújtás számlájára írhatók nem az alapjárati motor mozgás képtelenségére!! Ez is új infó:)).  Először is előzetesen egy északára le kell venni az negatív akkumulátor sarut hogy a vezérlő törlődjön és az autó motorja is teljesen kihűljön. Reggel a sarú visszatevéssel kell kezdeni.  Aztán ezt a procedúrát végig kell követni: (10mp gyújtás -10mp szünet --10mp gyújtás -10mp szünet --10mp gyújtás -10mp szünet -- Majd gyújtás és indítás. Az indításnál és az utána motor járatásnál ügyelni kell hogy semmi elektromos fogyasztó ne legyen bekapcsolva és a kézifék is be legyen húzva. Emelt fordulattal be fog indulni az autó(hideg indítási pozíció). Gázra - Fékre lépni Tilos. Teljesen terhelés mentesen hagyni kell az motort bemelegedni. Amikor elérte a 60-70C° azt hallani fogod mert le fog esni az alapjárat olyan 850-900 rpm közé és stabilan be fog állni. Na most jön a plusz alapjárati motor szerepe . Le kell húzni a csatlakozót a bent lévőről és rádugni a kintire majd 4-5 gáz fröccsöt adni és figyelni a kinti alapjárati motor mozgását. Ha Oké minden vissza lehet dugni a bent lévő alapjárati motorra a csatlakozót. Evvel a bent lévő alapjárati motor helyzete nullázásra került , ami azt jelenti hogy a fordulatnál amin megcsináltuk ezt az eljárást , alacsonyabb fordulatot nem fog tudni adni a vezérlő az alapjárati motornak . KB ennyi. :icon13:

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

11 órája, nyemi írta:

Ez egy procedúra ami előtt egy  alapjárati motor takarítást és 28 milliméterre beállítást meg kell ejteni. Kell még egy használható alapjárati motor  is aminek a tekercsei jók és mozog is, mert avval fogjuk becsapni a vezérlőt. A beállítást: kifogástalan vákuum rendszer és előgyújtásnál és csak hideg motornál lehet bekalibrálni. Ezért előzően meleg motornál az előgyúszit be kell lőni stroboszkóppal. De most arra nem térek ki mert feltételezem hogy az rendbe (amúgy ez is nagyon fontos mert a spontán fordulatszám ingadozás  a előgyújtás számlájára írhatók nem az alapjárati motor mozgás képtelenségére!! Ez is új infó:)).  Először is előzetesen egy északára le kell venni az negatív akkumulátor sarut hogy a vezérlő törlődjön és az autó motorja is teljesen kihűljön. Reggel a sarú visszatevéssel kell kezdeni.  Aztán ezt a procedúrát végig kell követni: (10mp gyújtás -10mp szünet --10mp gyújtás -10mp szünet --10mp gyújtás -10mp szünet -- Majd gyújtás és indítás. Az indításnál és az utána motor járatásnál ügyelni kell hogy semmi elektromos fogyasztó ne legyen bekapcsolva és a kézifék is be legyen húzva. Emelt fordulattal be fog indulni az autó(hideg indítási pozíció). Gázra - Fékre lépni Tilos. Teljesen terhelés mentesen hagyni kell az motort bemelegedni. Amikor elérte a 60-70C° azt hallani fogod mert le fog esni az alapjárat olyan 850-900 rpm közé és stabilan be fog állni. Na most jön a plusz alapjárati motor szerepe . Le kell húzni a csatlakozót a bent lévőről és rádugni a kintire majd 4-5 gáz fröccsöt adni és figyelni a kinti alapjárati motor mozgását. Ha Oké minden vissza lehet dugni a bent lévő alapjárati motorra a csatlakozót. Evvel a bent lévő alapjárati motor helyzete nullázásra került , ami azt jelenti hogy a fordulatnál amin megcsináltuk ezt az eljárást , alacsonyabb fordulatot nem fog tudni adni a vezérlő az alapjárati motornak . KB ennyi. :icon13:

Na ne már! Akkor ezzel a módszerrel lehet helyre tudom hozni, hogy guruláskor ne essen a fordulat 700 alá ahogy nekem szokott? Zavarni nem zavar csak nem így kellene lennie azt tudom és akkor lehet emiatt van a kalibráció hiánya miatt? Minsíg tanul az ember.. lehet kipróbálom szépen leírtad remélem jó is. :D Bár sokmindent nemértek mit miért kell de nem az a lényeg majd kipróbálom! Köszi! :)

szerk: pl azt nem értem miért kell át dugni egy másikra és gázfröccsöt adni miért nem jó az pl ami benne van? Vamint a bent lévőt illetve ami kint van azt manuálisan kézzel el kell-e tekergetni valami pozícióra vagy teljesen mindegy hol van?

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 01. at 23:08, Kispotter írta:

Na ne már! Akkor ezzel a módszerrel lehet helyre tudom hozni, hogy guruláskor ne essen a fordulat 700 alá ahogy nekem szokott?

szerk: pl azt nem értem miért kell át dugni egy másikra és gázfröccsöt adni miért nem jó az pl ami benne van? Vamint a bent lévőt illetve ami kint van azt manuálisan kézzel el kell-e tekergetni valami pozícióra vagy teljesen mindegy hol van?

Szia  1. (?):Igen valószínű sőt gáz tartás is lesz avagy ha kettesben megyek gyönyörűen tart egy minimális sebességet gázadás nélkül és nem szalad ahogy eddig csinálta. Nagyon fontos az alap előgyújtás is mert ha meg adtam neki a 10°-t akkor nagyon ment 100-120Km/ó után is még húzott ( és melegedett is jobban) de alapjáraton gyengébb volt . Most Kb 7-8°-on vagyok jó nyomatékos alacsony fordulaton de nem is melegszik,  nem is húz fent  annyira. Meg kell találni az optimális beállítást. 

2.(?)Mert be kell csapni a vezérlőt hogy azt higgye ő alapjárati motor mozgatására eset le a fordulat. Ez a tanulás egy időhöz van kötve , ha azon belül nem esik le a fordulat fals értékek kerülnek elmentésre . Ezért ha kopott a fojtószelep állás érzékelő  (ami sajnos mint a videóba mondja is :nem generál hiba kódot) és az alapjárati motor  is (le lassul, ecu test hiba!). Csak rövid ideig fog fennállni a megfelelő állapot a folyamatos újra tanulás miatt. Ezért e két alkatrész cseréje hosszabb futás esetén indokolt lehet. Még nagyon fontos a testtelés helyre állítása is ! Mert ezeknél a típusoknál  pár száz millivoltos lambda jel is ezeken megy a vezérlőbe a vezérlő  megfelelő tápellátásról nem is beszélve (hogy gyors legyen az alapjárati motor) . Én teljesen húztam egy új vezetéket (6mm2): Az akkumulátor negatív sarúról --a generátor hátsó merevítő csavarjáig---onnantól a vezérlés melletti test-pontig ---majd onnan egy 2,5mm2 réz vezetékkel az elosztóhoz-- és végül a kipufogó csonkon testelve álltam meg. Nem is erősödik ki alapjáratról gázadásra a fényszóróm, a töltésem is szigorúan 14,3-14,4V között van. A fogyasztásom is visszaesett vagy 1,5literrel . Szóval most itt tartok nincs is  problémám, remélem így is marad :) .

3:(?):Van olyan videó ahol a gázfröccs előtt az alapjárati motort egy külső vezérlővel módosítja az elfogadni kívánt fordulatszámot.

Igen ezért szerintem megoltható, csak kell egy olyan kütyü amivel a bent lévő alapjárati motort  finoman (lépésenként )mozgatni lehet. A legegyszerűbbet egy orosz oldalon láttam 2 mikrokapcsoló és egy fordulat váltó sima kapcsolót tartalmazott.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Itt heminek 04.01.-én volt egy hozzászólása az alapjárat beállításról videóval. Válaszoltam is rá profilomba ha bemegyek látszik is ügye, hogy hozzászóltam meg a szöveg eleje is bejövök ide és semmi sajna utolsó bejegyszés március 25. Zotya.. Ilyenkor mi a bánat van? Másnál sem látszik? Jó lenne visszahozni valahogy azt a hsz-t meg szeretném csinálni..

 

Na erre, hogy beszúrtam ezt a hszt-t meg is jelent minden.. :/ Akkor bocsi tárgytalan..

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

Tudna valaki segíteni? Miért van, hogy tankoláskor csak vékony sugárban lehet az Oel F. Astrámba tankolni, teljes töltőpisztoly felengedésekor azonnal lekapcsolja a kút automatikát. A benzin levegőztető-csövek lehetnek eltömődve?  Az a két vezeték, amelyik a betöltő cső mellett van? E jelenségnek ugye  nincs köze a szénszűrőhöz tartó vezetékeknek?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Temesváry László írta:

Tudna valaki segíteni? Miért van, hogy tankoláskor csak vékony sugárban lehet az Oel F. Astrámba tankolni, teljes töltőpisztoly felengedésekor azonnal lekapcsolja a kút automatikát. A benzin levegőztető-csövek lehetnek eltömődve?  Az a két vezeték, amelyik a betöltő cső mellett van? E jelenségnek ugye  nincs köze a szénszűrőhöz tartó vezetékeknek?

Üdv...a betöltő csőben van két visszafolyás gátló ami egyrészt a lopást nehezíti meg másrészt egy esetleges boruláskor lassítja az üzemanyag kifolyását a tankból. Az egyiket te is látod ha belenézel a csőbe egy zöld vagy kék fedél amit rugó tart csukva ha éppen nem tankolsz, a másik bent van a tank csonkjában ez egy fekete gumiszerű szerkezet . Valószínűleg ezek közül valamelyik nehezen engedi átt az üzemanyagot, az feltorlódik a csőben a pisztoly úgy "érzi" a tank megtelt és lekattan. Talán inkább az alsó gumi keményedett meg az évek során és nehezen engedd átt. Ki lehet végül is szedni, de ugye akkor a már leírt funkciókat ( lopás vagy borulás) nem látja el. A tankszellőztetésnek nincs köze ehhez. Így néz ki...az asztal felől tud folyni az üzemanyag a képen fentről lefelé zárja az útját. 

3107953-20190406-X1ks49.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
4 perce, hazi1966 írta:

Sziasztok.Hogyan tudom kicserélni a középső kipufogódob feletti hővédő lemezt

A dobot le kell venni hozzá, onnantól kezdve a 4 csavar ami rá van hegesztve a karosszériára vagy letörik vagy nem amikor letekered róluk az anyákat. Sok csavarlazítóval és türelemmel ,talán le tudod szedni őket. 

Link to comment
Megosztás:

11 perce, hazi1966 írta:

És ha letőrnek a csavarok akkor hogyan tudom orvosolni 

Hát vagy felhegesztesz egy másikat, vagy átfúrod a karosszériát és átmenő csavart teszel oda. Mindegyikhez ki kell pakolni a belteret, el kell távolítani a kardánboxot, üléseket szőnyeget, és valószinűleg mindegyik esetben sérül az eredeti fényezés, ezt javítani kell hogy ne kezdjen rozsdásodni. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

A c14se-be a kétpolusú gyertya mindíg 16-os kulcsnyílású?  Nekem még az nz-gyertyája van bent ideje lenne kicserélnem, de ahogy nézem akkor gyertyakulcsot is kell vennem? Ugye ebben még 21-es volt. 

Enyém is 21-es volt eredetileg. Most 16-os... :)

Elvileg a hővédő csöveshez kell a 16-os, de én nem vettem észre különbséget.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Tiu írta:

Enyém is 21-es volt eredetileg. Most 16-os... :)

Elvileg a hővédő csöveshez kell a 16-os, de én nem vettem észre különbséget.

Szerintem nincs is különbség csak a dupla szikráztatás miatt van két pólus hogy ne fogyjon el olyan gyorsan. Párosával gyújt a dis ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Tiu írta:

Igen, a gyújtás és a befecskendezés is párosával megy.

Igen „Duplaszikrás” vagy „Parazita szikrás” gyújtásnak is nevezik.  Gyertyákat keresgetve, neves gyártók ajánlásai között megfigyeltem, hogy még a  elosztós és DIS gyújtáshoz  is 0.7-0,8mm  hézagot ajánlanak. Az eredeti GM dupla elektródás gyertya, sajnos nem hozza ezt az értéket (1,1mm- vagy még több),át állítani meg nem egyszerű. Ez ügyben kérdezném is,  ki milyen gyújtógyertyát használ és milyen hézaggal ? Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, nyemi írta:

Igen „Duplaszikrás” vagy „Parazita szikrás” gyújtásnak is nevezik.  Gyertyákat keresgetve, neves gyártók ajánlásai között megfigyeltem, hogy még a  elosztós és DIS gyújtáshoz  is 0.7-0,8mm  hézagot ajánlanak. Az eredeti GM dupla elektródás gyertya, sajnos nem hozza ezt az értéket (1,1mm- vagy még több),át állítani meg nem egyszerű. Ez ügyben kérdezném is,  ki milyen gyújtógyertyát használ és milyen hézaggal ? Válaszokat előre is köszönöm.

NGK BKR5EK, V-profilú dupla elektródák, hézagot passzolom, több, mint 30000km van bennük és szépek. X16SZ, DIS gyújtás.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, nyemi írta:

Igen „Duplaszikrás” vagy „Parazita szikrás” gyújtásnak is nevezik.  Gyertyákat keresgetve, neves gyártók ajánlásai között megfigyeltem, hogy még a  elosztós és DIS gyújtáshoz  is 0.7-0,8mm  hézagot ajánlanak. Az eredeti GM dupla elektródás gyertya, sajnos nem hozza ezt az értéket (1,1mm- vagy még több),át állítani meg nem egyszerű. Ez ügyben kérdezném is,  ki milyen gyújtógyertyát használ és milyen hézaggal ? Válaszokat előre is köszönöm.

A Bosch 4 FR78 volt a legjobb, amíg Gernany felirat volt rajta. Az FR91X már nem volt ugyanaz...

Azután Denso K20TXR lett, nincs vele gond. Hézag a gyertya gyárija.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.