Jump to content
Sign in to follow this  
hemi

Általános műszaki problémák

Recommended Posts

Nagyon Köszönöm a válaszokat. Ahogy látom használt típusok főleg több elektródásak közül kerül ki (Tiu 4 elektródása az már nekem is "sokk":blink:) .

A motorvillamossági szerelő ismerősömmel beszélgetve is feljött ez a téma , és ő szentül meg van győződve (15év tapasztalat után), hogy nem jobbak a több elektródás gyertyák.

A miértjére határozott választ adni nem tudott, csak azt hogy a fogyasztást nagyban növeli.  Utána olvasva a neten , tényleg   egy előnyét hozzák csak fel : az  élet tartamot,  többi másban mind alulmarad a szimpla elektródásoktól .  Meg említvén hogy több elektródást  használok (X14NZ-hez GM CHAMPION RC10DMC4-est és elég fehérek az elektródák) egyből az NGK BKR6E kipróbálását ajánlotta (mint olcsó alternatívát ).  Hát most itt tartok, a kocsi tényleg mintha erősebb  lenne alacsonyabb fordulaton de a hőérték növelés miatt kicsit tartok a több kilométeres használat után fellépő lerakodásoktól. Bár MOL-os benzint használok néha 100-ast is , ami köztudottan a motor tisztán tartását  helyezi előtérbe.  Mindegy az  idő úgyis  megmutatja és majd jelentkezem a tapasztalatokkal :icon13:.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 04. 01. at 23:08, Kispotter írta:

Na ne már! Akkor ezzel a módszerrel lehet helyre tudom hozni, hogy guruláskor ne essen a fordulat 700 alá ahogy nekem szokott? Zavarni nem zavar csak nem így kellene lennie azt tudom és akkor lehet emiatt van a kalibráció hiánya miatt? Minsíg tanul az ember.. lehet kipróbálom szépen leírtad remélem jó is. :D Bár sokmindent nemértek mit miért kell de nem az a lényeg majd kipróbálom! Köszi! :)

szerk: pl azt nem értem miért kell át dugni egy másikra és gázfröccsöt adni miért nem jó az pl ami benne van? Vamint a bent lévőt illetve ami kint van azt manuálisan kézzel el kell-e tekergetni valami pozícióra vagy teljesen mindegy hol van?

Hello! Sikerült ezzel az eljárással megszüntetni a problémát?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 05. 01. at 11:14, KoriKimi írta:

Hello! Sikerült ezzel az eljárással megszüntetni a problémát?

Szia! Még idő hiányában nem próbáltam de kifogom mindenképpen! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok. Rég jártam erre. Nem is tudtam már a régi felhasznàlónevem.  8 év után visszavettem az opelom egy csalàdtagtól. 97-es, 1.8 automata x18xe. Rövid távra hasznàlom mert nem akarom a dizel hondàm gallyra tenni.

összeségében nincs az autóval gond mert néha-néha rà néztem hogy milyen állapotban van.

Annyi észrevételem van hogy mèg ilyen hideg időben is a városi forgalomban 100 fokig felmegy a vízhőfok mutatója. Városon kívül beáll 90 környékére. 100 foknàl úgy emlèkeztem hogy gyorsan ment a hűtőventilator régen. Most úgy megy mint amikor a klíma megy.

termosztat hőgomba cserèlve lett. 

Van ötlete valakinek?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 perce, Palca01 írta:

Sziasztok. Rég jártam erre. Nem is tudtam már a régi felhasznàlónevem.  8 év után visszavettem az opelom egy csalàdtagtól. 97-es, 1.8 automata x18xe. Rövid távra hasznàlom mert nem akarom a dizel hondàm gallyra tenni.

összeségében nincs az autóval gond mert néha-néha rà néztem hogy milyen állapotban van.

Annyi észrevételem van hogy mèg ilyen hideg időben is a városi forgalomban 100 fokig felmegy a vízhőfok mutatója. Városon kívül beáll 90 környékére. 100 foknàl úgy emlèkeztem hogy gyorsan ment a hűtőventilator régen. Most úgy megy mint amikor a klíma megy.

termosztat hőgomba cserèlve lett. 

Van ötlete valakinek?

 

Üdv.. a venti relézve van, esetleg a relé is hibás lehet. A helyét pontosan nem tudom, a "nagy könyvben" az van írva hogy a biztosítékdoboz hátoldalán van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Megjárattam az autót, úgy álló helyzetben, hogy megnézzem üzemmelegen mit csinál. 100 fokig felment már a vízhőfok. Nem vártam meg mikor kapcsol a venti, mert azt vettem észre, hogy szembeállva az autóval, a hűtőre jobb oldalon csatlakozó tehát visszafolyó cső kivételével, ami langyos az összes szinte forró. Hűtővizet a tartály közepéig, azaz pereméig töltöttem, és ebben az állapotában melegen, felment a vízszint a tertályban legalább 2 cm.-t. A szintén szemből jobb oldali alsó vastag csövet megnéztem, én keménynek ítélem, bár sosem néztem ezelött. A henger felőli vége szinte forró, a hűtő felőli langyos. A kipufogó még igy bőven üzemmelegen is szerintem füstöl, de ez lehet a sok esőben párában állástól is. A füst nem tűnik olajszagúnak, és hűtővíz szagúnak sem, mondluk nem ízleltem meg a csöpögő vizet. 

Termosztátom lehet nem nyit? Balga fejjel azt nem cseréltem. Ha nem nyit, az SZR termosztátja jó bele? Mert itt van a fej, ki tudnám szedni. A cseréhez újra le kell engedni a vizet?

Illetve a DIS kocka alatti henger végén a vízhőfok jeladónál nagyon minimálisan csöpög a víz, ezt ha minden kötél szakad, kitekerem, bekenem pasztával, és visszarakom ideiglenesen. Leginkább a vízhőfok aggaszt. Holnap este ha törik, ha szakad, autóval megyek haza. 

Plíííz legyetek még türelmesek velem. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok.Van egy 92-es  c14nz f astrám  amiben januárban cseréltem lambda szondát.Múlt pénteken kivillant sárga a motorhiba jelző sárga lámpa. Kivillogtatva dobott egy 13-ast ami "lambda szonda -nincs feszültségváltozás" meg egy 44-est ami "lambda szonda/befúvás jel-keverék túl szegény". A szonda is meg a gyertyák is kormosak.Valakinek volt már hasonló problémája? Van esetleg tippje valakinek hogy mi lehet a baja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 perce, tuskes írta:

Sziasztok!

Megjárattam az autót, úgy álló helyzetben, hogy megnézzem üzemmelegen mit csinál. 100 fokig felment már a vízhőfok. Nem vártam meg mikor kapcsol a venti, mert azt vettem észre, hogy szembeállva az autóval, a hűtőre jobb oldalon csatlakozó tehát visszafolyó cső kivételével, ami langyos az összes szinte forró. Hűtővizet a tartály közepéig, azaz pereméig töltöttem, és ebben az állapotában melegen, felment a vízszint a tertályban legalább 2 cm.-t. A szintén szemből jobb oldali alsó vastag csövet megnéztem, én keménynek ítélem, bár sosem néztem ezelött. A henger felőli vége szinte forró, a hűtő felőli langyos. A kipufogó még igy bőven üzemmelegen is szerintem füstöl, de ez lehet a sok esőben párában állástól is. A füst nem tűnik olajszagúnak, és hűtővíz szagúnak sem, mondluk nem ízleltem meg a csöpögő vizet. 

Termosztátom lehet nem nyit? Balga fejjel azt nem cseréltem. Ha nem nyit, az SZR termosztátja jó bele? Mert itt van a fej, ki tudnám szedni. A cseréhez újra le kell engedni a vizet?

Illetve a DIS kocka alatti henger végén a vízhőfok jeladónál nagyon minimálisan csöpög a víz, ezt ha minden kötél szakad, kitekerem, bekenem pasztával, és visszarakom ideiglenesen. Leginkább a vízhőfok aggaszt. Holnap este ha törik, ha szakad, autóval megyek haza. 

Plíííz legyetek még türelmesek velem. :) 

A termosztátok egyformák, a vízhűtőnek teljesen át kell forrósodnia ha már kinyitott. Annyira kell leengedni a vizet amilyen magasan van a termosztát ház, pont egy magasságban van a kétvezetékes vízhőfok jeladóval a hengerfej túloldalán ami csöpög, akkor már egyszerre vedd ki és pasztázd azt is. De ugye vezérlést kell bontani mert a szíjtárcsa alatt van, de ezt ugye tudod. Nézd azért meg hogy nincs-e bent fordítva a termosztát, a házkialakítástól függően belemehet úgy is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 perce, endi29 írta:

Sziasztok.Van egy 92-es  c14nz f astrám  amiben januárban cseréltem lambda szondát.Múlt pénteken kivillant sárga a motorhiba jelző sárga lámpa. Kivillogtatva dobott egy 13-ast ami "lambda szonda -nincs feszültségváltozás" meg egy 44-est ami "lambda szonda/befúvás jel-keverék túl szegény". A szonda is meg a gyertyák is kormosak.Valakinek volt már hasonló problémája? Van esetleg tippje valakinek hogy mi lehet a baja?

Szia! Ha nem " gyári " hanem olcsó szondát vettél, akkor símán lehet az a baja. Én egyszer még mikor szerelőhöz vittem, kicseréltettem vele, mert a műszere szerint nem volt jó. Vett egy olcsó valamit bele, amivel ideig-óráig jó volt, azután ismét hibakód. Meguntam, 16 ezerért vettem egy Bosch-t azóta semmi gond nincs.

Edited by tuskes

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 perce, endi29 írta:

Sziasztok.Van egy 92-es  c14nz f astrám  amiben januárban cseréltem lambda szondát.Múlt pénteken kivillant sárga a motorhiba jelző sárga lámpa. Kivillogtatva dobott egy 13-ast ami "lambda szonda -nincs feszültségváltozás" meg egy 44-est ami "lambda szonda/befúvás jel-keverék túl szegény". A szonda is meg a gyertyák is kormosak.Valakinek volt már hasonló problémája? Van esetleg tippje valakinek hogy mi lehet a baja?

Üdv, több mindentől lehet például alacsony benzinnyomás, ami miatt nem tud elég benzin beporlasztani a helyes keverékhez. Állandóan megvan a hibalámpa vagy csak egyszer  villant be? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 perce, zotya975 írta:

A termosztátok egyformák, a vízhűtőnek teljesen át kell forrósodnia ha már kinyitott. Annyira kell leengedni a vizet amilyen magasan van a termosztát ház, pont egy magasságban van a kétvezetékes vízhőfok jeladóval a hengerfej túloldalán ami csöpög, akkor már egyszerre vedd ki és pasztázd azt is. De ugye vezérlést kell bontani mert a szíjtárcsa alatt van, de ezt ugye tudod. Nézd azért meg hogy nincs-e bent fordítva a termosztát, a házkialakítástól függően belemehet úgy is. 

Akkor biztos ami biztos, ha már megbontom, kicserélem az SZR termosztátjára, az 100% hogy jó. Nem raktam be fordítva, ez biztos, de úgyis szét kell szednem. Az lehet a hiba hogy nem nyit? Ezért forróak a csövek motor felől, és ezért langyosak csak a hűtő felől 100 fokos víznél óra szerint? Vezérléssel nincs gond, tudom hogy bontani kell, már csípőből megy. :laugh: Azért nyugtassatok meg, hogy nem bas...tam el a hengerfej felrakást. Bár nagykönyv szerint csináltam, de valahogy mégis éreztem, mintha lehetett volna még húzni a csavarokon. De lehet már belejöttem, és ez is rutinból ment. A párás kipuff kissé aggaszt, bár itt egyébként is nagyon párás a levegő, lehet ezért ilyen.

Edited by tuskes

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 perce, tuskes írta:

Akkor biztos ami biztos, ha már megbontom, kicserélem az SZR termosztátjára, az 100% hogy jó. Nem raktam be fordítva, ez biztos, de úgyis szét kell szednem. Az lehet a hiba hogy nem nyit? Ezért forróak a csövek motor felől, és ezért langyosak csak a hűtő felől 100 fokos víznél óra szerint? Vezérléssel nincs gond, tudom hogy bontani kell, már csípőből megy. :laugh: Azért nyugtassatok meg, hogy nem bas...tam el a hengerfej felrakást. Bár nagykönyv szerint csináltam, de valahogy mégis éreztem, mintha lehetett volna még húzni a csavarokon. De lehet már belejöttem, és ez is rutinból ment. A párás kipuff kissé aggaszt, bár itt egyébként is nagyon párás a levegő, lehet ezért ilyen.

A hűtőt nézted mennyire melegedett át? Középről kifelé csigavonalkban 25Nm majd 3X60 Fok. Van ahol 2X90-et írnak. Én kartonsablont csináltam:

http://330PB140517.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 perce, zotya975 írta:

Üdv, több mindentől lehet például alacsony benzinnyomás, ami miatt nem tud elég benzin beporlasztani a helyes keverékhez. Állandóan megvan a hibalámpa vagy csak egyszer  villant be? 

20 km-nyi útszakaszon csak egyszer világít kb fél percig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 perce, endi29 írta:

20 km-nyi útszakaszon csak egyszer világít kb fél percig.

Ha csak ennyi volt akkor szerintem egyenlőre várj, előjön-e még. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 perc, zotya975 írta:

Ha csak ennyi volt akkor szerintem egyenlőre várj, előjön-e még. 

Ja. az lesz.Várakozás. Köszi.a válaszokat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 perce, tuskes írta:

Akkor biztos ami biztos, ha már megbontom, kicserélem az SZR termosztátjára, az 100% hogy jó. Nem raktam be fordítva, ez biztos, de úgyis szét kell szednem. Az lehet a hiba hogy nem nyit? Ezért forróak a csövek motor felől, és ezért langyosak csak a hűtő felől 100 fokos víznél óra szerint? Vezérléssel nincs gond, tudom hogy bontani kell, már csípőből megy. :laugh: Azért nyugtassatok meg, hogy nem bas...tam el a hengerfej felrakást. Bár nagykönyv szerint csináltam, de valahogy mégis éreztem, mintha lehetett volna még húzni a csavarokon. De lehet már belejöttem, és ez is rutinból ment. A párás kipuff kissé aggaszt, bár itt egyébként is nagyon párás a levegő, lehet ezért ilyen.

Ott valószínű nem nyit a termosztát. Látom annyira belejöttél, hogy mindent 2x összeraksz. :) A víz a kipuból természetes ilyen időben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 óra, zotya975 írta:

A hűtőt nézted mennyire melegedett át? Középről kifelé csigavonalkban 25Nm majd 3X60 Fok. Van ahol 2X90-et írnak. Én kartonsablont csináltam:

http://330PB140517.jpg

Elring leírása szerint azt hiszem 25 Nm. azután 3x 60 fok. Ez rendben. A hűtőt konkrétan nem néztem, csak a rá menő csöveket. A hűtő tövénél langyosak voltak csak, motor felől forrósodik, ezért gyanakszom termosztát hibára. 

1 órával ezelőtt, Tiu írta:

Ott valószínű nem nyit a termosztát. Látom annyira belejöttél, hogy mindent 2x összeraksz. :) A víz a kipuból természetes ilyen időben.

Persze, inádom a többszöri összerakást! :-) Termosztátot cserélem, egyenlőre mást nem tudok tenni. Gondolom a csöveket jól kötöttem be, itt túl sokat nem tudok hibázni. Kipuval kapcsolatban kissé megnyugtattál, de majd csak az éles haladós próba után nem veszek be xanaxot. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 órája, tuskes írta:

Elring leírása szerint azt hiszem 25 Nm. azután 3x 60 fok. Ez rendben. A hűtőt konkrétan nem néztem, csak a rá menő csöveket. A hűtő tövénél langyosak voltak csak, motor felől forrósodik, ezért gyanakszom termosztát hibára. 

Persze, inádom a többszöri összerakást! :-) Termosztátot cserélem, egyenlőre mást nem tudok tenni. Gondolom a csöveket jól kötöttem be, itt túl sokat nem tudok hibázni. Kipuval kapcsolatban kissé megnyugtattál, de majd csak az éles haladós próba után nem veszek be xanaxot. 

A cső csalóka lehet legalábbis a kunkori mert közel van a leömlőhöz, azért kell inkább a hűtőt tapizni. Hideg motort indíva 10-15 perc múlva hirtelen kell átforrósodnia, ha nyit a termosztát. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 órája, tuskes írta:

Szia! Ha nem " gyári " hanem olcsó szondát vettél, akkor símán lehet az a baja. Én egyszer még mikor szerelőhöz vittem, kicseréltettem vele, mert a műszere szerint nem volt jó. Vett egy olcsó valamit bele, amivel ideig-óráig jó volt, azután ismét hibakód. Meguntam, 16 ezerért vettem egy Bosch-t azóta semmi gond nincs.

Szia! Nem gyárit vettem, kb 8000ft volt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 órája, zotya975 írta:

A cső csalóka lehet legalábbis a kunkori mert közel van a leömlőhöz, azért kell inkább a hűtőt tapizni. Hideg motort indíva 10-15 perc múlva hirtelen kell átforrósodnia, ha nyit a termosztát. 

Beraktam a sajátomat, még hagyok a pasztának időt, azután indítom, meglátjuk. 

1 óra, endi29 írta:

Szia! Nem gyárit vettem, kb 8000ft volt.

Én valakitől kérnék kölcsön egy belevalót pár napra, és ha az a ludas, akkor gyárit bele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 óra, tuskes írta:

Beraktam a sajátomat, még hagyok a pasztának időt, azután indítom, meglátjuk. 

Én valakitől kérnék kölcsön egy belevalót pár napra, és ha az a ludas, akkor gyárit bele. 

Egy időben lehetett venni GM zacsis lila kábeles szondát ami elvileg gyári 7-8 ezer forintért. De már nem tudom hol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 órája, zotya975 írta:

Egy időben lehetett venni GM zacsis lila kábeles szondát ami elvileg gyári 7-8 ezer forintért. De már nem tudom hol.

Szerintem sehol!

Uraim!

Túlvagyok az első próbaúton. Hát nem vagyok elájulva. A plusz 25 lóerőt nemhogy nem érzem, de konkrétan elsőre indulásnál le is fullasztottam. Majdnem gyengébbnek érzem az autót, igaz 2500 fölé nem pörgettem az új gyűrűk miatt, amiket rendesen elforgatva tettem fel. 1500-nál már rángat, szinte fulladozik. Vezérlés elvileg jó helyen van. Minden kábel bekötve. A fordulat kissé lassan esik vissza, ha kinyomom a kuplungot. 

Mi nem stimmelhet? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, tuskes írta:

Szerintem sehol!

Uraim!

Túlvagyok az első próbaúton. Hát nem vagyok elájulva. A plusz 25 lóerőt nemhogy nem érzem, de konkrétan elsőre indulásnál le is fullasztottam. Majdnem gyengébbnek érzem az autót, igaz 2500 fölé nem pörgettem az új gyűrűk miatt, amiket rendesen elforgatva tettem fel. 1500-nál már rángat, szinte fulladozik. Vezérlés elvileg jó helyen van. Minden kábel bekötve. A fordulat kissé lassan esik vissza, ha kinyomom a kuplungot. 

Mi nem stimmelhet? 

Gyújtáson a motorkontroll lámpa világít, és indítás után elalszik? Mert ha egyáltalán nem világít, akkor lehet valamiért vészprogramon van az ecu.

Ezekre már nem emlékszem :blush:, de:

Levették a 7 tizedet a hengerfejből?

Még a pillangószelep mérete lenne jó, esetleg kép róla (van-e rajta holdacska, ez a pillangóra felcsavarozott légterelő elem)

Esetleg nem se vezérműtengelyt kaptál. Megmérted az emelést, kipu és szívó oldalon?

Amúgy kis fordulaton nem biztos, hogy érezni kell bármit is, a lovak nem ott vannak, az a nyomaték és a fordulatszám szorzata. Elvileg szr max. nyomatéka 128 Nm / 2600-nál az se-é pedig 135 Nm / 3400-nál. A max. LE pedig szr 75 / 5200-nál (ez kb. 103 Nm) az se pedig 100 / 5800-nál (ami kb. 123 Nm, itt már van érezhető különbség), vagyis az van, hogy az se tovább megtartja a nyomatékot, nem esik vissza a nyomaték annyira a fordulat emelkedésével. Találtam teljesítmény diagramot is, igaz csak c16nz és e16nz van benne, talán az e16nz karakterisztika jobban hasonlít az szr-hez, de ezeket lehet összehasonlítani. Ugye a nyomatékot érezzük és nem a lóerőt, ahogy látszik a diagramból különbség magasabb fordulaton jön ki.

http://www.kadett.in.ua/forum/index.php?topic=19620.0

A rángatás motorféknél van? Az akkor szokott lenni, ha a pillangó nem zár rendesen (van egy csavar a pillangó tengelynél kontra anyával, ott kell beállítani, hogy alapjáraton zárjon, de még ne szoruljon meg), ill. az se hajlamosabb motorféken rángatni, ha nem kerüli el előtte a fordulat az 1500-1600-at, mert ilyenkor még nem veszi el a benzint. Magasabb fordulatról lassítva már elveszi, de 1200 körül újra lesz befecskendezés.

Kell még járatni és meglátod merre alakul.

Szerk.: Persze egy sűrítési végnyomás ellenőrzés lenne jó, de ha az alacsony, még akkor is kérdéses, hogy még a gyűrűk mellett megy el a kompresszió, vagy esetleg a szelepeknél, vagy az elmélethez képest mégis kisebb lett a sűrítési arány... Még az se ecu is tanul, mert ha elég buta is, de kismértékben képes erre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 óra, Tiu írta:

Gyújtáson a motorkontroll lámpa világít, és indítás után elalszik? Mert ha egyáltalán nem világít, akkor lehet valamiért vészprogramon van az ecu.

Ezekre már nem emlékszem :blush:, de:

Levették a 7 tizedet a hengerfejből?

Még a pillangószelep mérete lenne jó, esetleg kép róla (van-e rajta holdacska, ez a pillangóra felcsavarozott légterelő elem)

Esetleg nem se vezérműtengelyt kaptál. Megmérted az emelést, kipu és szívó oldalon?

Amúgy kis fordulaton nem biztos, hogy érezni kell bármit is, a lovak nem ott vannak, az a nyomaték és a fordulatszám szorzata. Elvileg szr max. nyomatéka 128 Nm / 2600-nál az se-é pedig 135 Nm / 3400-nál. A max. LE pedig szr 75 / 5200-nál (ez kb. 103 Nm) az se pedig 100 / 5800-nál (ami kb. 123 Nm, itt már van érezhető különbség), vagyis az van, hogy az se tovább megtartja a nyomatékot, nem esik vissza a nyomaték annyira a fordulat emelkedésével. Találtam teljesítmény diagramot is, igaz csak c16nz és e16nz van benne, talán az e16nz karakterisztika jobban hasonlít az szr-hez, de ezeket lehet összehasonlítani. Ugye a nyomatékot érezzük és nem a lóerőt, ahogy látszik a diagramból különbség magasabb fordulaton jön ki.

http://www.kadett.in.ua/forum/index.php?topic=19620.0

A rángatás motorféknél van? Az akkor szokott lenni, ha a pillangó nem zár rendesen (van egy csavar a pillangó tengelynél kontra anyával, ott kell beállítani, hogy alapjáraton zárjon, de még ne szoruljon meg), ill. az se hajlamosabb motorféken rángatni, ha nem kerüli el előtte a fordulat az 1500-1600-at, mert ilyenkor még nem veszi el a benzint. Magasabb fordulatról lassítva már elveszi, de 1200 körül újra lesz befecskendezés.

Kell még járatni és meglátod merre alakul.

Szerk.: Persze egy sűrítési végnyomás ellenőrzés lenne jó, de ha az alacsony, még akkor is kérdéses, hogy még a gyűrűk mellett megy el a kompresszió, vagy esetleg a szelepeknél, vagy az elmélethez képest mégis kisebb lett a sűrítési arány... Még az se ecu is tanul, mert ha elég buta is, de kismértékben képes erre.

Kontrollámpa rendben elalszik. Olajlámpa szintén. 

Pontos számra nem emlékszem, de egész 3 tizedre lett levéve, ellenőriztem. 

Pillangószelepről sejtésem sincs, nem néztem, egyben vettem a vez. tengely házzal mindent, egy helyről. Ebből kifolyólag nem ellenőriztem a vez. tengelyt sem. Ha viszont nem SE tengelyes házat kaptam, akkor igen csúnya világot hozok létre az embernél!!!

Értem hogy a lovak magasabb fordulaton vannak, csak gondolom ettől 1500-2000 környékén még nem szabadna hogy gyengébb, és yomatékban szegényebb kellene lennie mint az SZR. Tudom az SE-t pörgetni kell jobban, de az új gyűrűk miatt nem merem még. 

Rángatás motorfékre is, ill.!1500-as fordulat környékén is.

Ha azt mondjátok pörgethetem az új gyűrűkkel, akkor délután hazafelé adok neki, csak rutinból nem mertem ma. Kíváncsi vagyon egyébként is, hogy viselkedik 3500-4000 körül. Mehet? 

Hát most a sűrítési végnyomásra válasz nem lesz, gyűrűk ugye újak, elvileg jól felrakva, tehát kevesebb kompressziót elvileg nem produkálhatnak. Kipuff szelepek újak, szívók műhelyben köszörülve, szelepszár szineringek cserélve, INA tőkék és hinbák, a fej rendben van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, tuskes írta:

Kontrollámpa rendben elalszik. Olajlámpa szintén. 

Pontos számra nem emlékszem, de egész 3 tizedre lett levéve, ellenőriztem. 

Pillangószelepről sejtésem sincs, nem néztem, egyben vettem a vez. tengely házzal mindent, egy helyről. Ebből kifolyólag nem ellenőriztem a vez. tengelyt sem. Ha viszont nem SE tengelyes házat kaptam, akkor igen csúnya világot hozok létre az embernél!!!

Értem hogy a lovak magasabb fordulaton vannak, csak gondolom ettől 1500-2000 környékén még nem szabadna hogy gyengébb, és yomatékban szegényebb kellene lennie mint az SZR. Tudom az SE-t pörgetni kell jobban, de az új gyűrűk miatt nem merem még. 

Rángatás motorfékre is, ill.!1500-as fordulat környékén is.

Ha azt mondjátok pörgethetem az új gyűrűkkel, akkor délután hazafelé adok neki, csak rutinból nem mertem ma. Kíváncsi vagyon egyébként is, hogy viselkedik 3500-4000 körül. Mehet? 

Hát most a sűrítési végnyomásra válasz nem lesz, gyűrűk ugye újak, elvileg jól felrakva, tehát kevesebb kompressziót elvileg nem produkálhatnak. Kipuff szelepek újak, szívók műhelyben köszörülve, szelepszár szineringek cserélve, INA tőkék és hinbák, a fej rendben van. 

Nekem ugye hibalámpám volt az első úton, nem volt meg egy pici közdarab a pillangó és a potméter között, a potméter nem is működött vészprogrammal mentem. De tényleg gyengébb ha úgy autózok vele mint az NZ-vel szokni kellett hogy jobban pörgetem később húz. Gyakorlatilag 3500-körül indul meg igazán. Ha pont 1500-2000-nél váltogatok el ahogy a régi motorral, egy nyugodt nem kapkodó-papis autózásnál, akkor szinte be is rángat annyira alacsony neki ez a fordulatszám. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.