Jump to content
hemi

Általános műszaki problémák

Recommended Posts

17 órája, tuskes írta:

Kontrollámpa rendben elalszik. Olajlámpa szintén. 

Pontos számra nem emlékszem, de egész 3 tizedre lett levéve, ellenőriztem. 

Pillangószelepről sejtésem sincs, nem néztem, egyben vettem a vez. tengely házzal mindent, egy helyről. Ebből kifolyólag nem ellenőriztem a vez. tengelyt sem. Ha viszont nem SE tengelyes házat kaptam, akkor igen csúnya világot hozok létre az embernél!!!

Értem hogy a lovak magasabb fordulaton vannak, csak gondolom ettől 1500-2000 környékén még nem szabadna hogy gyengébb, és yomatékban szegényebb kellene lennie mint az SZR. Tudom az SE-t pörgetni kell jobban, de az új gyűrűk miatt nem merem még. 

Rángatás motorfékre is, ill.!1500-as fordulat környékén is.

Ha azt mondjátok pörgethetem az új gyűrűkkel, akkor délután hazafelé adok neki, csak rutinból nem mertem ma. Kíváncsi vagyon egyébként is, hogy viselkedik 3500-4000 körül. Mehet? 

Hát most a sűrítési végnyomásra válasz nem lesz, gyűrűk ugye újak, elvileg jól felrakva, tehát kevesebb kompressziót elvileg nem produkálhatnak. Kipuff szelepek újak, szívók műhelyben köszörülve, szelepszár szineringek cserélve, INA tőkék és hinbák, a fej rendben van. 

A bejáratásról (első 1000km) azt írja a kezelési, hogy "Ne menjen teljes terheléssel, a gázt max. 3/4-ig nyomja le. Lehetőleg 1500 és 4000 közötti fordulaton tartsa. Közlekedjen változó sebességgel, lendületesen. Ne adjon teljes gázt és ne kínozza alacsony fordulaton a motort."

Nekem nincs összehasonlítási alapom, mert gyári 1,6 se-m sose volt, de a gazdáik viszont dicsérik. 1,6 se-m csak "épített" volt, 1,6szr blokk és 1,4 se hf összeházasításából, de az jobb volt mint egy szr. Kell még ennek esélyt adni, hogy összekopjon kicsit.

Amire még lehetőség van, hogy küldök (cserébe) egy se ecut, amibe írok másik progit, kicsit nagyobb előgyújtással. Ha a sűrítési arány mégis kicsire sikerült, akkor ez kicsit javíthat rajta. Kár, hogy nincs 95/98-as oktándugód, mert a 98-as állásban meg lehetne próbálni és ha nincs kopogásos égés, de jobban megy, akkor ez megoldás lehet. Viszont amit néztünk a 750 Ohm-os ellenállást ha beteszed a dugó helyett, az helyettesíti a 98-as dugót. Így tesztelheted, hogy elviseli-e probléma nélkül (nem csilingel) a nagyobb előgyújtást.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 perce, Tiu írta:

A bejáratásról (első 1000km) azt írja a kezelési, hogy "Ne menjen teljes terheléssel, a gázt max. 3/4-ig nyomja le. Lehetőleg 1500 és 4000 közötti fordulaton tartsa. Közlekedjen változó sebességgel, lendületesen. Ne adjon teljes gázt és ne kínozza alacsony fordulaton a motort."

Nekem nincs összehasonlítási alapom, mert gyári 1,6 se-m sose volt, de a gazdáik viszont dicsérik. 1,6 se-m csak "épített" volt, 1,6szr blokk és 1,4 se hf összeházasításából, de az jobb volt mint egy szr. Kell még ennek esélyt adni, hogy összekopjon kicsit.

Amire még lehetőség van, hogy küldök (cserébe) egy se ecut, amibe írok másik progit, kicsit nagyobb előgyújtással. Ha a sűrítési arány mégis kicsire sikerült, akkor ez kicsit javíthat rajta. Kár, hogy nincs 95/98-as oktándugód, mert a 98-as állásban meg lehetne próbálni és ha nincs kopogásos égés, de jobban megy, akkor ez megoldás lehet. Viszont amit néztünk a 750 Ohm-os ellenállást ha beteszed a dugó helyett, az helyettesíti a 98-as dugót. Így tesztelheted, hogy elviseli-e probléma nélkül (nem csilingel) a nagyobb előgyújtást.

A c14nz-c14se váltásnál határozottan erősebb motort kaptam, persze én alapból pörgetni szoktam az nz-t is így nem kellett sokat szoktatnom magam a magasabb fordulatszámhoz. Az összekopást inkább én csak úgy vettem észre hogy halkabb lett a motor. Először elég érdes hangja volt neki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 perce, zotya975 írta:

A c14nz-c14se váltásnál határozottan erősebb motort kaptam, persze én alapból pörgetni szoktam az nz-t is így nem kellett sokat szoktatnom magam a magasabb fordulatszámhoz. Az összekopást inkább én csak úgy vettem észre hogy halkabb lett a motor. Először elég érdes hangja volt neki. 

Igen, de itt volt gyűrű csere is, amik most a kopott motorhoz nem biztos, hogy mindenhol pontosan illeszkednek. Kopniuk kell kicsit, de persze lényeges változás nem várható.

Azért várjuk még meg, hogy magasabb fordulaton mi lesz. SE-nél az 1500-as fordulat nem nagyon játszik, mert ennek a környékén ad újra benzint, ha kicsi a fordulat.

A 7 tized levétele a hf.-ből is abba az irányba vitt, hogy késik a vezérműtengely, vagyis alacsony fordulaton veszít a nyomatékból, magasabb fordulaton pedig jobban él. Fokoló kerékkel vissza lehetne hozni, de az újra meló és pénz. Ráadásul ez is alig észrevehető változást hozhat. Meg kell várni mi a mostani tapasztalat a teljes fordulat tartományban.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 órája, zotya975 írta:

Nekem ugye hibalámpám volt az első úton, nem volt meg egy pici közdarab a pillangó és a potméter között, a potméter nem is működött vészprogrammal mentem. De tényleg gyengébb ha úgy autózok vele mint az NZ-vel szokni kellett hogy jobban pörgetem később húz. Gyakorlatilag 3500-körül indul meg igazán. Ha pont 1500-2000-nél váltogatok el ahogy a régi motorral, egy nyugodt nem kapkodó-papis autózásnál, akkor szinte be is rángat annyira alacsony neki ez a fordulatszám. 

Én általában 2000 körül használom, így harmadikba pont jó a városi 50-hez. Ezek szerint át kell szoknom. Szóval az egészséges fordulatszám olyan 3500 körül lenne nekem is? Ott kellene vagy magasabban használnom bejáratás után? 
Írjátok a pillangószelepet, meg hogy a mérete, és valami légterelő lemez rajta, de lövésem sincs milyen az. Ez szerint én mindent rendben látok. https://opel.7zap.com/hu/car/t92/g/0/53-1/ Az a " légterelő " pl. belül van a pillangószelepen? 

" Még a pillangószelep mérete lenne jó, esetleg kép róla (van-e rajta holdacska, ez a pillangóra felcsavarozott légterelő elem)

Esetleg nem se vezérműtengelyt kaptál. Megmérted az emelést, kipu és szívó oldalon? "  

Tegnap óta azon agyalok, hogy mértem meg anno a vez. tengely emeléseit, mert akkor ránéznék Szombaton.

A bejáratásról (első 1000km) azt írja a kezelési, hogy "Ne menjen teljes terheléssel, a gázt max. 3/4-ig nyomja le. Lehetőleg 1500 és 4000 közötti fordulaton tartsa. Közlekedjen változó sebességgel, lendületesen. Ne adjon teljes gázt és ne kínozza alacsony fordulaton a motort."

Nekem nincs összehasonlítási alapom, mert gyári 1,6 se-m sose volt, de a gazdáik viszont dicsérik. 1,6 se-m csak "épített" volt, 1,6szr blokk és 1,4 se hf összeházasításából, de az jobb volt mint egy szr. Kell még ennek esélyt adni, hogy összekopjon kicsit.

Amire még lehetőség van, hogy küldök (cserébe) egy se ecut, amibe írok másik progit, kicsit nagyobb előgyújtással. Ha a sűrítési arány mégis kicsire sikerült, akkor ez kicsit javíthat rajta. Kár, hogy nincs 95/98-as oktándugód, mert a 98-as állásban meg lehetne próbálni és ha nincs kopogásos égés, de jobban megy, akkor ez megoldás lehet. Viszont amit néztünk a 750 Ohm-os ellenállást ha beteszed a dugó helyett, az helyettesíti a 98-as dugót. Így tesztelheted, hogy elviseli-e probléma nélkül (nem csilingel) a nagyobb előgyújtást. "

 Én 4000-es fordulaton talán sosem használtam. Jó, dojcslandiában ahol nincs korlátozás, ott igen, de ezt én már kínzásnak érzem, de valószínű nem jól gondolom. 

Várok vele, mást nem tudok, de a vez. tengelyt meg akarom nézni mindenképp. Oktándugót beszerzek egy 95/98-ast. Ezzel kapcsolatban kérdésem, hogy hogy ellenőrzőm hogy milyen oktánra van épp bedugva a csatiba? A 750 Ohm-os ellenálláshol lehet beszerezni ami passzol ebbe a csatiba? Azt is tudok esetleg bontóban? 

Sajnálom Uraim, mostanában még lesz velem bajotok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teljesen jó a 2000, csak az 1500-at és az alatt nem szereti.

Pillangóháznál leveszed a gumi csövet és belenézel. Kell keresni valami csövet akármit, ami akkora mint a pillangó mérete és azt le lehet mérni. Csak azért érdekes, mert a c14se pillangója kisebb méretű, a pillangó ház és minden egyforma. De felül a csatlakozó perem élén van egy szám, azzal is ellenőrizhető.

Vezérműtengelynél az emelés 6mm szívó és kipufogó oldalon is a c16se-nél. Az alapkör mérete 26,1mm és a bütyöknél a teljes magasság 32,1. Most nem találom neten, de valahol megvan, hogy melyik vez.tengelynek gyárilag mi volt a jelölése, de a c16se tengelybe egy B betű van beütve a gyújtótrafó felőli oldalon:

https://www.opelforum.hu/gallery/image/10129-wp_20160317_011jpg/

Oktándugót úgy tudod ellenőrizni, hogy megnézed most hova csatlakozik a csati két pólusán. E között a két pont között az ellenállás 2,2 kOhm, ha 95-ös állásban van. 98-ast úgy tudsz beletenni ha nincs olyan oktándugó, hogy veszel egy 750 Ohm-os ellenállást (pár 10Ft) és bedugod a csatiba és valamivel rögzíted, ne essen ki. Megpróbálhatod még, hogy megfordítod most az oktándugót és mész egy kört, megnézni milyen irányba változik érzésre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 órája, tuskes írta:

Én általában 2000 körül használom, így harmadikba pont jó a városi 50-hez. Ezek szerint át kell szoknom. Szóval az egészséges fordulatszám olyan 3500 körül lenne nekem is? Ott kellene vagy magasabban használnom bejáratás után? 
Írjátok a pillangószelepet, meg hogy a mérete, és valami légterelő lemez rajta, de lövésem sincs milyen az. Ez szerint én mindent rendben látok. https://opel.7zap.com/hu/car/t92/g/0/53-1/ Az a " légterelő " pl. belül van a pillangószelepen? 

" Még a pillangószelep mérete lenne jó, esetleg kép róla (van-e rajta holdacska, ez a pillangóra felcsavarozott légterelő elem)

Esetleg nem se vezérműtengelyt kaptál. Megmérted az emelést, kipu és szívó oldalon? "  

Tegnap óta azon agyalok, hogy mértem meg anno a vez. tengely emeléseit, mert akkor ránéznék Szombaton.

A bejáratásról (első 1000km) azt írja a kezelési, hogy "Ne menjen teljes terheléssel, a gázt max. 3/4-ig nyomja le. Lehetőleg 1500 és 4000 közötti fordulaton tartsa. Közlekedjen változó sebességgel, lendületesen. Ne adjon teljes gázt és ne kínozza alacsony fordulaton a motort."

Nekem nincs összehasonlítási alapom, mert gyári 1,6 se-m sose volt, de a gazdáik viszont dicsérik. 1,6 se-m csak "épített" volt, 1,6szr blokk és 1,4 se hf összeházasításából, de az jobb volt mint egy szr. Kell még ennek esélyt adni, hogy összekopjon kicsit.

Amire még lehetőség van, hogy küldök (cserébe) egy se ecut, amibe írok másik progit, kicsit nagyobb előgyújtással. Ha a sűrítési arány mégis kicsire sikerült, akkor ez kicsit javíthat rajta. Kár, hogy nincs 95/98-as oktándugód, mert a 98-as állásban meg lehetne próbálni és ha nincs kopogásos égés, de jobban megy, akkor ez megoldás lehet. Viszont amit néztünk a 750 Ohm-os ellenállást ha beteszed a dugó helyett, az helyettesíti a 98-as dugót. Így tesztelheted, hogy elviseli-e probléma nélkül (nem csilingel) a nagyobb előgyújtást. "

 Én 4000-es fordulaton talán sosem használtam. Jó, dojcslandiában ahol nincs korlátozás, ott igen, de ezt én már kínzásnak érzem, de valószínű nem jól gondolom. 

Várok vele, mást nem tudok, de a vez. tengelyt meg akarom nézni mindenképp. Oktándugót beszerzek egy 95/98-ast. Ezzel kapcsolatban kérdésem, hogy hogy ellenőrzőm hogy milyen oktánra van épp bedugva a csatiba? A 750 Ohm-os ellenálláshol lehet beszerezni ami passzol ebbe a csatiba? Azt is tudok esetleg bontóban? 

Sajnálom Uraim, mostanában még lesz velem bajotok. 

Nekem is átt kellett szoknom a városban a 3-ra mert a 4-sebességnek az 50 már kevés, 2000alatt forog. A pillangószelepre rá van téve két csavarral egy púp elvileg ott kell lennie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 órája, Tiu írta:

Teljesen jó a 2000, csak az 1500-at és az alatt nem szereti.

Pillangóháznál leveszed a gumi csövet és belenézel. Kell keresni valami csövet akármit, ami akkora mint a pillangó mérete és azt le lehet mérni. Csak azért érdekes, mert a c14se pillangója kisebb méretű, a pillangó ház és minden egyforma. De felül a csatlakozó perem élén van egy szám, azzal is ellenőrizhető.

Vezérműtengelynél az emelés 6mm szívó és kipufogó oldalon is a c16se-nél. Az alapkör mérete 26,1mm és a bütyöknél a teljes magasság 32,1. Most nem találom neten, de valahol megvan, hogy melyik vez.tengelynek gyárilag mi volt a jelölése, de a c16se tengelybe egy B betű van beütve a gyújtótrafó felőli oldalon:

https://www.opelforum.hu/gallery/image/10129-wp_20160317_011jpg/

Oktándugót úgy tudod ellenőrizni, hogy megnézed most hova csatlakozik a csati két pólusán. E között a két pont között az ellenállás 2,2 kOhm, ha 95-ös állásban van. 98-ast úgy tudsz beletenni ha nincs olyan oktándugó, hogy veszel egy 750 Ohm-os ellenállást (pár 10Ft) és bedugod a csatiba és valamivel rögzíted, ne essen ki. Megpróbálhatod még, hogy megfordítod most az oktándugót és mész egy kört, megnézni milyen irányba változik érzésre.

Akkor jó lesz ez. Lassan kezdem megszokni, bár kicsit csalódott vagyok, pl. gyorsításoknál nem erre számítottam, de ugye még van néhány hibalehetőség amit ellenőrizni kell, ahogy írjátok. Hétvégén igyekszem mindenre sort keríteni, de úgysem én határozom meg mi lesz kész, majd az autó eldönti helyettem, és az időjárás. Gyanusan megint tökig vizes leszek. Köszönöm ezeket az infókat is. Más. Ha kiveszem a csimajtó üvege mellől a gumit kinntről, azt utána vissza lehet rendesen rakni? Leszedtem a donorét, és esténként azt fogom lejavítani, festeni. 

Edited by tuskes

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 perce, tuskes írta:

Akkor jó lesz ez. Lassan kezdem megszokni, bár kicsit csalódott vagyok, pl. gyorsításoknál nem erre számítottam, de ugye még van néhány hibalehetőség amit ellenőrizni kell, ahogy írjátok. Hétvégén igyekszem mindenre sort keríteni, de úgysem én határozom meg mi lesz kész, majd az autó eldönti helyettem, és az időjárás. Gyanusan megint tökig vizes leszek. Köszönöm ezeket az infókat is. Más. Ha kiveszem a csimajtó üvege mellől a gumit kinntről, azt utána vissza lehet rendesen rakni? Leszedtem a donorét, és esténként azt fogom lejavítani, festeni. 

Gyorsításkor ( mondjuk ha 2-ben lepadlózom) akkor 3000, 3500-ig nem különösebben érzem hogy más a motor efölött indul meg igazán. Ha valahogy rá tudnám szerkeszteni a telót a műszerfalra hogy rálásson a műszeregységre csinálnák videót. 

Megvettem az olajgombát gondoltam hétvégén átrakom, de reggel óta megint működik a  régi. :omg:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 órája, zotya975 írta:

Gyorsításkor ( mondjuk ha 2-ben lepadlózom) akkor 3000, 3500-ig nem különösebben érzem hogy más a motor efölött indul meg igazán. Ha valahogy rá tudnám szerkeszteni a telót a műszerfalra hogy rálásson a műszeregységre csinálnák videót. 

Megvettem az olajgombát gondoltam hétvégén átrakom, de reggel óta megint működik a  régi. :omg:


b4IL062M


https://s.click.aliexpress.com/e/b4IL062M

 

Nem a legtutibb megoldas, de kb a legegyszerubb, legolcsob   ;-)

Kicsit mocorog .

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 órája, aholy írta:


b4IL062M


https://s.click.aliexpress.com/e/b4IL062M

 

Nem a legtutibb megoldas, de kb a legegyszerubb, legolcsob   ;-)

Kicsit mocorog .

Gondoltam már rá erre én is, de az útszakaszon ahol ki tudom próbálni van 3 körforgalom az egyenesek között, alig látszana a műszeregység. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 05. 07. at 21:15, zotya975 írta:

Ha csak ennyi volt akkor szerintem egyenlőre várj, előjön-e még. 

Nos azt történt hogy 2 napig nem volt kontroll lámpa. Gyertyákat is megnéztem, már nem voltak kormosak. 215 km-t mentem az előző tankolás óta, gondoltam kíváncsiságból rátankolok hogy mennyit fogyasztott.8,1 literre jött ki.Az akksi sarukat levettem hogy törlődjön a hibakód. 2-3 napig nem is volt semmi probléma de aztán megint kivillant a sárga lámpa. A gyertyák is kezdtek megint kormosodni. Vélemény?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 05. 07. at 20:40, endi29 írta:

Sziasztok.Van egy 92-es  c14nz f astrám  amiben januárban cseréltem lambda szondát.Múlt pénteken kivillant sárga a motorhiba jelző sárga lámpa. Kivillogtatva dobott egy 13-ast ami "lambda szonda -nincs feszültségváltozás" meg egy 44-est ami "lambda szonda/befúvás jel-keverék túl szegény". A szonda is meg a gyertyák is kormosak.Valakinek volt már hasonló problémája? Van esetleg tippje valakinek hogy mi lehet a baja?

Azt hiszem nekem is ez volt:blink: , gondolom levegő szűrő tiszta. Mert akkor  a  szűrőnél levő   előmelegített levegő vákuumos  kapcsoló  állandóan a kipufogótól szívja a meleg levegőt. Ezért benzin dús lesz a keverék ami aztán elkormozza a gyertyákat és a lambda szondát is. Szed le  kipufogó csonkra menő csövet , aksi levétellel töröld a hibát , majd tegyél meg egy hosszabb utat hogy  kiégesd a lambdát és a gyertyákat. Az előmelegítő  szétszedésre most nem térek ki mer az nem egyszerű.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 órája, nyemi írta:

Azt hiszem nekem is ez volt:blink: , gondolom levegő szűrő tiszta. Mert akkor  a  szűrőnél levő   előmelegített levegő vákuumos  kapcsoló  állandóan a kipufogótól szívja a meleg levegőt. Ezért benzin dús lesz a keverék ami aztán elkormozza a gyertyákat és a lambda szondát is. Szed le  kipufogó csonkra menő csövet , aksi levétellel töröld a hibát , majd tegyél meg egy hosszabb utat hogy  kiégesd a lambdát és a gyertyákat. Az előmelegítő  szétszedésre most nem térek ki mer az nem egyszerű.

Jó kis tortúra ez, de valahogy így kell működnie! :) 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 05. 20. at 6:05, nyemi írta:

Azt hiszem nekem is ez volt:blink: , gondolom levegő szűrő tiszta. Mert akkor  a  szűrőnél levő   előmelegített levegő vákuumos  kapcsoló  állandóan a kipufogótól szívja a meleg levegőt. Ezért benzin dús lesz a keverék ami aztán elkormozza a gyertyákat és a lambda szondát is. Szed le  kipufogó csonkra menő csövet , aksi levétellel töröld a hibát , majd tegyél meg egy hosszabb utat hogy  kiégesd a lambdát és a gyertyákat. Az előmelegítő  szétszedésre most nem térek ki mer az nem egyszerű.

Jobban megnézve a gyertyákat nem kormosak, inkább olyan kokszosnak látszik. Olajtól lehet kokszos? Mert közben ránéztem a nívópálcára is, hát éppen hogy csak elérte az olajat.. Kívül meg nem látszik szivárgás. Az olajleeresztő csavarnál kicsit olajos de alatta nem látszik olajfolt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok.Stabilizátor gömbfejet akarok cserélni.Azt akarom megkérdezni hogy a rúd nem tud elcsúszni a helyéről ha rakom be az új gömbfejet

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 órával ezelőtt, hazi1966 írta:

Sziasztok.Stabilizátor gömbfejet akarok cserélni.Azt akarom megkérdezni hogy a rúd nem tud elcsúszni a helyéről ha rakom be az új gömbfejet

Nem szokott, legalábbis nekem még egyszer sem mozdult meg. Szerintem a bölcsőhöz kapcsolódás is elég fixen fogja. Mérd le az alsó-felső gumipogácsa alatti-feletti nagy alátétek közti távolságot és próbáld meg ugyanoda belőni az újnál is. Az autót rendesen fel kell bakolni ( ne az emelőn legyen) és az emelővel nyomd fel a lengőkart annyira hogy az alsó csavar már ne feszüljön. Aztán amikor levetted a csavart, le kell engedni hogy ki tud szedni a régi gömbfejet, majd az új felrakása után a stabrúdra megint fel kell emelni hogy az újat hozzáfogasd a lengőkarhoz. Úgy nyúlkálj alatta hogy ha kifordul az emelő a lecsapódó lengőkar ne tegyen kárt benned. Itt ugye még nincs teljesen felemelve a lengőkar csak befűztem, de még nem csavaroztam a helyére:

http://3091941594_20150811_atnbX.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok.Amúltkor kérdeztem már,hogy hogyan lehet kicserélni az Opel Astra f 1.6-os stabilizátor gömbfejet.Ma megpróbáltam de nem nagyon jártam sikerrel.Azt kérdezném,hogy hogyan a legegyszerűbb kicserélni.Ha leveszem a stabilizátor rudat és úgy rakom fel a gömbfejeketvagy ha kibillentem az elejét.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, hazi1966 írta:

Sziasztok.Amúltkor kérdeztem már,hogy hogyan lehet kicserélni az Opel Astra f 1.6-os stabilizátor gömbfejet.Ma megpróbáltam de nem nagyon jártam sikerrel.Azt kérdezném,hogy hogyan a legegyszerűbb kicserélni.Ha leveszem a stabilizátor rudat és úgy rakom fel a gömbfejeketvagy ha kibillentem az elejét.

Melyik fajta? A ráhúzós vagy a rácsavarós? A  ráhúzóssal meg lehet szenvedni ha nagyon összegyógyult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 órával ezelőtt, hazi1966 írta:

Szia.A ráhúzos fajta.És hogyan lehet a legkönnyebben kicserélni

Sok sok szappanos vízzel. Először a gömbfej szárát kiszabadítod a lengőkarból aztán vagy óvatosan levágod a régit, vagy forgatva lehúzod. Meg kell pucolni a helyét aztán szappanos vízzel fel kell tolni forgatva. Ha a felbakolt autó lengőkarját egy krokodil emelővel felnyomod, könnyebb lesz bejátszani a helyére a menetes szárát. Elsőre lehet úgy tűnik hogy rövid a menet, de addig kell szórakozni vele míg az anya rákap, onnantól nyert ügyed van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszi.Az olajjal vagy szerelőzsírral nem lehet a helyére csúsztatni

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 perce, hazi1966 írta:

Köszi.Az olajjal vagy szerelőzsírral nem lehet a helyére csúsztatni

Azt azért ne. A szappanos víz segít felcsúszni de aztán kiszárad. Pont ezétt jó. Vagy mosogatószer pölö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.