Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Hali. Olyan kérdésem lenne, hogy opel c combo tour 2003 1.6 benzin típusú autóba a lengéscsillapítót és rúgót szeretnék cserélni. Valami jobb fajtára. De webshopokban csak c corsához találtam szettet. Jó hozzá a corsa szett vagy nem? Esetleg milyen lehetőségeket tudnátok mondani? Választ előre is köszi. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

 

Tudom, hogy Corsa fórum, de itt is feltenném, ha nem gond.

Segítséget kérnék, illetve tapasztalatokat, mielőtt feleslegesen szabadítanának meg sok pénztől...

Van egy 2006-os 1.3 CDTI Opel Merivánk. Valós 135000 km. Alapvetően jól működik, de most vacakol valami, de nem állandóan.

Lejtőn lefelé üresbe téve sípoló hangot hallatott. Vissza sebességbe, és nem gyorsít rendesen. Mintha csúszna a kupplung. De úgy sípol, mintha csapágy szólna előröl. Szabályosan fütyül.

Vissza üresbe, 1-2 gázfröccs és minden rendben. És ezt az elmúlt hónapban csak 2-3 alkalommal csinálta. Egyébként tökéletesen működik, és többször próbáltam előidézni a problémát, nem sikerült.

Ha kupplung tárcsa lenne kopott, gondolom az folyamatosan jelentkezne. És az nem sípolna.

Várom az esetleges tapasztalatokat, ötleteket.

 

Köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok
 
Mind a két kérdésem egy 2002-es corsa c-vel (1.0 53kw) kapcsolatban lenne. 
1. Több szerelőnek is megmutattuk már a "problémát", de ahányan megnézték mind mást mondtak. Egészen a komplett motorfelújításon keresztül a "Jól van ez így!"-ig szinte volt minden. (szelepek, motortartó bak stb...) A jelenség az, hogy alsóbb fordulattartományon ráz/remeg a motor. Remeg a tükör és rázkódik az ember segge alatt az ülés is. Alapjáraton is érezni valamennyire, a legintenzívebb 1000-1100as fordulaton és 1500 fölött semmi. Üresben vagy menet közben, tök mindegy, mindig produkálja. Hidegen nagyon érződik, ha bemelegszik a motor talán egy hajszálnyival jobb a helyzet. Tudom, hogy a 3 henger miatt nem lesz annyira egyenletes mint egy 4 hengeres, de volt nekem 3 hengeres Suzukim és ég és föld. A kérdés az lenne, hogy tapasztalt valaki ilyet, vagy ez tényleg így üzemszerű?
2. Ugyan ez a kocsi. Szeretnék belerakni egy opel rádiót amt egy 2005-ös Corsából vettek ki. A rádiót "lekódolták a régi kocsiról" (így mondták), viszont az "új" rádiónak már nem ilyen a csatlakozója hanem ún. quadlock. Találtam átalakító ami az áram meg a hangszórók részét összeköti, viszont az eredeti csatlakozó 3dik részét (ami a kijelzőt hivatott kezelni), azt nem tudom vele összekötni. Létezik egyáltalán erre a dologra átalakító, vagy még ha lenne is, akkor sem biztos, hogy működne ez így valamiért?
 
Remélem sikerült érthetően leírnom a dolgokat...
Köszönöm előre is a segítséget
Link to comment
Megosztás:

Na.

Az első probléma jó esetben falslevegő, lefogadom hogy hibakódot is dob, mégpedig P0161-et, ami hiába lambdaszondára utal, a alambdaszondának bizony kutya baja sincs, csak azt érzékeli hogy szegénykeverékes üzemmódban megy az autó, azaz túl sok az oxigén a kipufogógázban. Ez pedig azért van, mert valahol a légtömegmérő után (a fojtószelepházig bezárólag bárhol) falsot szív a motor, ergo kevés a benzin a motorban levő levegőhöz, ezért rázkódik alapjáraton. Melegen is pont ezért javul a helyzet, mert a meleg levegőnek kicsit kevesebb az oxigéntartalma. Tüneti kezelés, hogy tankolsz bele 100-as benzint, azzal valamicskét javul, de igazából meg kéne találni azt a hajszálnál is vékonyabb rést a szívóoldalon, ami nem lesz egyszerű feladat. Magam is ugyanezzel küzdök jó ideje, még nem sikerült megoldást találnom. Nálam már odáig fajult a helyzet, hogy néha, többszöri fékezés után a fékszervó sem üzemel, mert az ahhoz szükséges vákuumot is a szívóoldalról veszi a devander, és ugye ha ott folytonossági hiány van, akkor nincs vákuum.

A második problémára pedig azt tudom írni, hogy bár sosem próbáltam, jó eséllyel nem fog működni a dolog, ugyanis 2003 után a C Corsák áttértek a CAN-busos vezérlésre, de a te autód még nem ilyen, viszont a kiszemelt rádió már ilyen típusba való.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ tgabika76!

Nem tudom, hogy hibakód van-e benne, mert a műszerfalon nem világít semmilyen visszajelző, így nem nézettük meg. Illetve egyszer rá lett kötve gépre, akkor annyit mondtak, hogy keverékképzési gondjai vannak, de hogy konkrét hibakód/ok lettek volna benne azt nem említették. (itt akartak motorfelújítást ránk erőltetni, mondván "biztos át vannak égve a szelepek..."). Biztos ami biztos hétvégén kapni fog 3 új gyertyát (azzal szerintem nem ártok), és a hétvégén ránézek erre a variációra is amit mondtál. 

Nálad világít a szervíz lámpa ez miatt?

Ezt a "CAN-busos" dolgot ki tudnád fejteni egy kicsit, hogy laikusként is értsem?

 

 

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A canbus hálózaton adatok közlekednek, amiből minden rákötött eszköz leszedi ami kell neki, illetve felteszi rá amit tud. Mondjuk, mint az internet csak kicsiben. A Corsa esetében ez azt jelenti, hogy a kijelzőnek is canbus kompatibilisnek kell lennie (a 32 lábas TID már olyan).

Más: jelenleg a család másik autóját a C Corsát szépítgetem, talán kicsit fejlesztem is...

Eddigiek: gyári 14-es alukerék szép új gumikkal (az eredeti 13-ast váltotta, a gumicsere már időszerű volt), ezüst középrész és kilincsek, műszercsoport ezüst karikásra átalakítás, tempomat visszajelző beépítés. Következő: bőr multikormány, esetleg GID (ez elég kemény dió, ami a beszerzést illeti), digitális klíma, váltószoknya és kézifék bőr csere (szürke cérnával varrottra), műanyag küszöbtoldat (ez meg a gyári rögzítési pontok hiánya miatt izgalmas).

Üdv: Laci

896Corsa_tempomat.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy török és egy német oldalon találtam róla leírást, alapvetően nagyon egyszerű. Szükséges egy darab led (smd, tokozás 3528, zöld, polaritásra ügyelve) és kettő darab ellenállás (330Ω, smd, tokozás 1206, 0,25W). Ezeket kell a megfelelő helyekre beforrasztani, és készen is van. Javasolt forrasztóállomást használni, kb.: 350°C hőmérséklettel, 1 mm-es heggyel. Az alábbi képen a forrasztási pontok és a led pozíciója látszik.

709tempomat_corsa_c.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Sziasztok!

Nem általános a kérdés, de hátha tud valaki segíteni.

A C-s Corsánkban elromlott az elektromos kormányszervo (eltört a műanyag csigakerék). Alkatrész kiszerelés után bonyolódott a helyzet. Ezzel kapcsolatban lenne két kérdésem.

1, Az alábbi képen szereplő módon szedte ki, és azt mondja, hogy ilyen hosszúnak kell lennie. Viszont mi nem látjuk a kormánytengelyt. Szerintem nem akarta levenni róla a konzolokat, ezért kivette (kiszerelte, kihúzta...). Viszont az alkatrész beazonosításnál mindenki csak vakarja a fejét, mert megtévesztő így. Találtam egy oldalt, ahol az elektromechanikus szervok leírása szerepel, a 7.8. ábra szerint a kormánytengely a köztes tengelyről levehető ( http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch07.html ).

Saját:

Bontott:

2, Szintén az ő elmondása szerint a motor és vezérlés összes számának egyeznie kell, nem elég a GM szám egyezés. Kötelező-e egyeznie a motoron az NSK (svéd gyártó csapágy cikkszáma) számnak, illetve a vezérlésen szereplő Q1T17771M számnak (MZ, illetve MZZ jelölésűt találtunk azonos kivitelben). Az EA... számsor általában egyezik a GM-ek alapján.

Ha valaki tud, akkor erősítse meg, vagy cáfolja a sejtésem, mert sorba mennek el az alkatrészek. Az autó pedig a garázsban porosodik. Új alkatrész pedig ritka, mint a fehér holló és az is gigászi áron (gyári 400E...).

Link to comment
Megosztás:

Semmi köze nincs egymáshoz a két motornak, csak névleg 1000 köbcentis mind, de pl. az újabb fejlesztésű XEP-nek 0.9mm-rel nagyobb a a furata (emaitt a lökettérfogata is 998 köbcenti, szemben a Z10XE 973 köbcentijével), így természetesen mások a dugattyúk, a hengerfej kialakítása (nagyobb a sűrítési arány), az XEP-ben van twinport szelep a szívósorban nyomatékoptimalizálás végett, ami az XE-ből hiányzik, végül, de nem utolsó sorban teljesen más a vezérlése is. Persze mivel minden megoldható, így azért bele lehet tenni az XEP-t is a Corsába (szerelték is ilyennel gyárilag), de nem elég csak a blokkot átrakni, kell hozzá cserélni motorvezérlőt, kábelköteget, és az immo miatt gyújtáskapcsolót is. Szerintem szerezz inkább Z10XE-t ha az volt benne, én XEP átépítéssel max. akkor próbálkoznék, ha komplett donorautó állna rendelkezésre hiánytalanul, de akkor is minek, mert óriási szívás árán gyakorlatilag nem nyernél vele semmit.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, tgabika76 írta:

Semmi köze nincs egymáshoz a két motornak, csak névleg 1000 köbcentis mind, de pl. az újabb fejlesztésű XEP-nek 0.9mm-rel nagyobb a a furata (emaitt a lökettérfogata is 998 köbcenti, szemben a Z10XE 973 köbcentijével), így természetesen mások a dugattyúk, a hengerfej kialakítása (nagyobb a sűrítési arány), az XEP-ben van twinport szelep a szívósorban nyomatékoptimalizálás végett, ami az XE-ből hiányzik, végül, de nem utolsó sorban teljesen más a vezérlése is. Persze mivel minden megoldható, így azért bele lehet tenni az XEP-t is a Corsába (szerelték is ilyennel gyárilag), de nem elég csak a blokkot átrakni, kell hozzá cserélni motorvezérlőt, kábelköteget, és az immo miatt gyújtáskapcsolót is. Szerintem szerezz inkább Z10XE-t ha az volt benne, én XEP átépítéssel max. akkor próbálkoznék, ha komplett donorautó állna rendelkezésre hiánytalanul, de akkor is minek, mert óriási szívás árán gyakorlatilag nem nyernél vele semmit.

Így van! Amúgy is bajos a Twinport szívósor, XE-nél legalább egy gonddal kevesebb! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

2003-as Corsa C Z10XE benszinszivattyú problémával kapcsolatban kérnék segítséget. A szivattyú hangja néha irtó hangos, még járó motornál is halattszódik, hogy búg. A vizsgán is majdnem meghúzták emiatt, mert a CO mérésnél kidobta a teszt lambdaszonda hibával.

Persze nem volt hibás.

Megmérték a benzinnyomást, és sajnos alacsony. De az az igazság, hogy a szivattyú nem mindig rosszalkodik. Sajnos előbb utóbb javítanom kell, de még a szivattyút nem szedtem ki, valahonnan szereznem kell hozzá kiszerelő szerszámot, amivel el tudom fordítani a zárógyűrűt.

Ez a márkaszervíz által ajánlott "véső+nagykalapács" valahogy nemigen szimpatikus. :)

Nyilván majd benzinszűrőt is cserélni kell, ráadásul még csatlakozó szerelő fogót is szereznem kell, de nem is ez a lényeg.

A kérdésem az lenne, hogy ha szivattyút kell cserélni, akkor melyik gyártmányt érdemes megvenni, ami megbízható, jó minőségű, de olcsó is.

Vagyis melyik a legjobb ár-érték arányú?

És a zárógyűrő alatti gumitömítést feltétlenül cserélni kell? Mert a szilikon gyűrűért elég horror pénzeket kérnek, ami egyértelműen indokolatlanul magas.

És mégegy kérdés. A szivattyúnak minden esetben el kell indulnia a gyújtásra kapcsoláskor? Mert nyomásmérő ebben a kocsiban nincs, így az ECU nem is tudhatja, hogy valóban felépült-e a megfelelő üzemanyag nyomás a rendszerben. Legfeljebb figyelheti, hogy ha nincs indítva a motor, akkor pár gyújtásra kapcsolás után már nem indítja a szivattyút.

De nálam ez úgy van, hogy nem így van. :)

Ezt egy szerelési folyamat közben vettem észre, hogy egy pár alkalommal elindul a szivattyú egymás után, a gyújtásra kapcsoláskor, aztán nem. Aztán megint, aztán megint nem. Úgy összevissza.

De van, hogy egyáltalán nem indul el, csak 2-3-4 gyújtásra kapcsolás után. Még hosszabb állás után is. Sőt, ha álló motornál nyomogatom a gázpedált, akkor néha, összevissza ütemben elindul a benzinszivattyú. (gyújtás bekapcsolva, a motor áll!)

Nameg ráadásul még indításkor az emelt fordulatszám sincs meg, úgy kb. 10-ből 8-9-szer. Simán rögtön alapjáraton megy a motor.

Még télen, mínuszokban is. Ilyenkor többször kell indítani-leállítani a motort, és egyszercsak lesz emelt fordulatszám. A vízhőfokmérő szenzor tökéletes ellenállás értékű hidegen és melegen is.

Lehet, hogy ECU hiba?

 

A segítséget és a válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Quite írta:

Sziasztok,

2003-as Corsa C Z10XE benszinszivattyú problémával kapcsolatban kérnék segítséget. A szivattyú hangja néha irtó hangos, még járó motornál is halattszódik, hogy búg. A vizsgán is majdnem meghúzták emiatt, mert a CO mérésnél kidobta a teszt lambdaszonda hibával.

Persze nem volt hibás.

Megmérték a benzinnyomást, és sajnos alacsony. De az az igazság, hogy a szivattyú nem mindig rosszalkodik. Sajnos előbb utóbb javítanom kell, de még a szivattyút nem szedtem ki, valahonnan szereznem kell hozzá kiszerelő szerszámot, amivel el tudom fordítani a zárógyűrűt.

Ez a márkaszervíz által ajánlott "véső+nagykalapács" valahogy nemigen szimpatikus. :)

Nyilván majd benzinszűrőt is cserélni kell, ráadásul még csatlakozó szerelő fogót is szereznem kell, de nem is ez a lényeg.

A kérdésem az lenne, hogy ha szivattyút kell cserélni, akkor melyik gyártmányt érdemes megvenni, ami megbízható, jó minőségű, de olcsó is.

Vagyis melyik a legjobb ár-érték arányú?

És a zárógyűrő alatti gumitömítést feltétlenül cserélni kell? Mert a szilikon gyűrűért elég horror pénzeket kérnek, ami egyértelműen indokolatlanul magas.

És mégegy kérdés. A szivattyúnak minden esetben el kell indulnia a gyújtásra kapcsoláskor? Mert nyomásmérő ebben a kocsiban nincs, így az ECU nem is tudhatja, hogy valóban felépült-e a megfelelő üzemanyag nyomás a rendszerben. Legfeljebb figyelheti, hogy ha nincs indítva a motor, akkor pár gyújtásra kapcsolás után már nem indítja a szivattyút.

De nálam ez úgy van, hogy nem így van. :)

Ezt egy szerelési folyamat közben vettem észre, hogy egy pár alkalommal elindul a szivattyú egymás után, a gyújtásra kapcsoláskor, aztán nem. Aztán megint, aztán megint nem. Úgy összevissza.

De van, hogy egyáltalán nem indul el, csak 2-3-4 gyújtásra kapcsolás után. Még hosszabb állás után is. Sőt, ha álló motornál nyomogatom a gázpedált, akkor néha, összevissza ütemben elindul a benzinszivattyú. (gyújtás bekapcsolva, a motor áll!)

Nameg ráadásul még indításkor az emelt fordulatszám sincs meg, úgy kb. 10-ből 8-9-szer. Simán rögtön alapjáraton megy a motor.

Még télen, mínuszokban is. Ilyenkor többször kell indítani-leállítani a motort, és egyszercsak lesz emelt fordulatszám. A vízhőfokmérő szenzor tökéletes ellenállás értékű hidegen és melegen is.

Lehet, hogy ECU hiba?

 

A segítséget és a válaszokat előre is köszönöm!

Szia!

Az utóbbi fél évben, mióta nálunk van egy Z12XE C Corsa, volt szerencsém alaposan korbejárni a témát.

A vásárláskor kifogyasztotta a kereskedő a benzint, leégett a szivattyú, kicseréltette egy Bárdi Autó márkájúra. Ez 4000km után megállt, megszakadt a tekercse. Amig működött feltűnően hangos volt. További járulékos hiba, hogy nem járt hozzá roppantós bilincs, így a szerelő sima obo bilinccsel csatlakoztatta rá a csövet a tankban, amit ledolgozott magáról egy hónap alatt. Nem kevés keresgélés után lett meg a hiba. Bosch-ra cseréltem, ehhez adnak gyári bilincset, ami nem jön le, és made in Germany. De nem olcsó..

A tank kinyitásához a nagy laposcsavarhúzó és kalapács megfelelő módszer, nem kell félni tőle. A fedél alatti tömítő gyűrűt nem szükséges cserélni, de figyelni kell rá, hogy a tank pereme ne sertse meg szereleskor.

Természetesen a tankot csak teljes áramtalanítás után szabad kinyitni, szikraforrástól távol, alacsony benzinszint mellett. Bontás előtt nyomásmentesíteni kell a rendszert az injektor hídon lévő szeleppel.

Gyújtásra nekem nagyon nagyon ritkán indul a szivattyú, szinte soha. Indítózáskor kap csak tápot.

Módosítva : Krajcso
Link to comment
Megosztás:

17 órája, Krajcso írta:

Szia!

Az utóbbi fél évben, mióta nálunk van egy Z12XE C Corsa, volt szerencsém alaposan korbejárni a témát.

A vásárláskor kifogyasztotta a kereskedő a benzint, leégett a szivattyú, kicseréltette egy Bárdi Autó márkájúra. Ez 4000km után megállt, megszakadt a tekercse. Amig működött feltűnően hangos volt. További járulékos hiba, hogy nem járt hozzá roppantós bilincs, így a szerelő sima obo bilinccsel csatlakoztatta rá a csövet a tankban, amit ledolgozott magáról egy hónap alatt. Nem kevés keresgélés után lett meg a hiba. Bosch-ra cseréltem, ehhez adnak gyári bilincset, ami nem jön le, és made in Germany. De nem olcsó..

A tank kinyitásához a nagy laposcsavarhúzó és kalapács megfelelő módszer, nem kell félni tőle. A fedél alatti tömítő gyűrűt nem szükséges cserélni, de figyelni kell rá, hogy a tank pereme ne sertse meg szereleskor.

Természetesen a tankot csak teljes áramtalanítás után szabad kinyitni, szikraforrástól távol, alacsony benzinszint mellett. Bontás előtt nyomásmentesíteni kell a rendszert az injektor hídon lévő szeleppel.

Gyújtásra nekem nagyon nagyon ritkán indul a szivattyú, szinte soha. Indítózáskor kap csak tápot.

Szia,

Köszi a választ, tanulságos kis történet, tényleg jól meg kell nézni mit vesz az ember, főleg ha ilyen alkatrészről van szó.

A Bosch és a "német minőség" nálam nem mérvadó, ez pusztán városi legenda, semmi több!

Én évekig a Bosch-nál dolgoztam, ECU motorvezérlőket gyártottunk, és én javítottam, teszteltem, programoztam őket.

Nagyon durva dolgok mentek a cégnél. A BMW-nek pl. eladtunk 2000 darab próbagyártású ECU-t, amit ők úgy gyártattak le, hogy teljes összegben kifizetik, de nincs rá szükségük. Ezzel a darabszámmal állítsuk be a gyártósort, hogy a továbbiakban hibátlan termékeket gyártsanak a gépek. Megtiltották a vezérlők javítását, kizárólag a hibátlan, minden teszten : -40, +80 fok és funkciós teszt, hibátlanul átment vezérlőket veszik meg. Ezek a dízel luxuskategóriás modelljeikbe mentek. Amikor kb. fél évvel később rendelt a BMW, fél év raktári pihentetés után elővetették velünk a 2000 db próbagyártású ECU-t, újra feltették a tesztsorra, ami kiesett azt ezerrel javítottuk, elég sokat, és mikor megvoltunk, szépen kivitték a BMW-nek, azzal a dumával, hogy új gyártás, és nincsenek javítva. Elég kemény nem? Ráadásul mindezt el is mondták nekünk, egy csoportos meeting alkalmával! Ez csak egy példa volt, bár a legszélsőségesebb, de ennyit a Bosch-ról és a "német minőségről".

A gyűrű elfordításához mindenképpen célszerszámot használok (ilyet házilag is egyszerűen lehet készíteni), a csavarhúzós kalapácsos módszer nekem nem jön be. :)

Az áramtalanítás nyilvánvaló.

Viszont az, hogy nálad gyújtásra kapcsoláskor nem indul a szivattyú, az elég gáz, mert annak bizony indulnia kell! A gyújtásra kapcsoláskor egy kis ideig menni kell a szivattyúnak, hogy felépüljön az üzemi nyomás.

 

Üdv. Csaba

Módosítva : Quite
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 28. at 8:24, Quite írta:

Szia,

Köszi a választ, tanulságos kis történet, tényleg jól meg kell nézni mit vesz az ember, főleg ha ilyen alkatrészről van szó.

A Bosch és a "német minőség" nálam nem mérvadó, ez pusztán városi legenda, semmi több!

Én évekig a Bosch-nál dolgoztam, ECU motorvezérlőket gyártottunk, és én javítottam, teszteltem, programoztam őket.

Nagyon durva dolgok mentek a cégnél. A BMW-nek pl. eladtunk 2000 darab próbagyártású ECU-t, amit ők úgy gyártattak le, hogy teljes összegben kifizetik, de nincs rá szükségük. Ezzel a darabszámmal állítsuk be a gyártósort, hogy a továbbiakban hibátlan termékeket gyártsanak a gépek. Megtiltották a vezérlők javítását, kizárólag a hibátlan, minden teszten : -40, +80 fok és funkciós teszt, hibátlanul átment vezérlőket veszik meg. Ezek a dízel luxuskategóriás modelljeikbe mentek. Amikor kb. fél évvel később rendelt a BMW, fél év raktári pihentetés után elővetették velünk a 2000 db próbagyártású ECU-t, újra feltették a tesztsorra, ami kiesett azt ezerrel javítottuk, elég sokat, és mikor megvoltunk, szépen kivitték a BMW-nek, azzal a dumával, hogy új gyártás, és nincsenek javítva. Elég kemény nem? Ráadásul mindezt el is mondták nekünk, egy csoportos meeting alkalmával! Ez csak egy példa volt, bár a legszélsőségesebb, de ennyit a Bosch-ról és a "német minőségről".

A gyűrű elfordításához mindenképpen célszerszámot használok (ilyet házilag is egyszerűen lehet készíteni), a csavarhúzós kalapácsos módszer nekem nem jön be. :)

Az áramtalanítás nyilvánvaló.

Viszont az, hogy nálad gyújtásra kapcsoláskor nem indul a szivattyú, az elég gáz, mert annak bizony indulnia kell! A gyújtásra kapcsoláskor egy kis ideig menni kell a szivattyúnak, hogy felépüljön az üzemi nyomás.

 

Üdv. Csaba

Szia!

Ennyire nem láttam bele a Bosch működésébe, én csak abból indultam ki, hogy Bosch autóalkatrészekkel és szerszámgépekkel eddig jó tapasztalataim vannak.

Az ECU-s történet különösen azért gázos, mert az utólag javított ECU-k majd 5 év múlva fognak elromlani, akkor meg már mehet a BMW tulaj reklamálni akárhova..

A szivattyú indulásával kapcsolatban átnéztem a kapcsolási rajzot, nem látok sehol nyomásérzékelőt, úgyhogy valószínűleg a pumpában van egy mechanikus nyomáskapcsoló. Amikor szereltem, mindig megvártam míg éjjel lehűl az autó, és reggel a nyomásmentesítő szelepnél még rendesen spriccelt a benzin több másodpercig. Szóval valószínű az első 1-2 injektor nyitás után esik csak le annyira a nyomás, hogy elkezdi pótolni a pumpa. Egyszer kipróbálom több nap állás után mi történik. Elsőre indul mindig a motor, szóval nem hiszem, hogy nem kapna üzemanyagot. De valóban furcsa, hogy hogy nem esik le az üzemi nyomás fél óra állás után.

Édesapám Daewooja viszont pont ezt játssza amit írsz, akárhányszor gyújtást adok, akármilyen sűrűn egymás után, mindig van 2 mp zümmögés.

Ha pumpát cserélsz, a bekötő csövek elhelyezésére figyelj oda, ha nem jó ívben van begyűrve a tankba, akadályozza a szintmérő úszóját. 3-szor szedtem szét az egészet mire rájöttem, hogy miért nem megy fel 100%-ra a mutató teletanknál.

A tanulság: minden autókereskedő azonnal öntsön az összes eladó autóba 5 liter üzemanyagot.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Krajcso írta:

Szia!

Ennyire nem láttam bele a Bosch működésébe, én csak abból indultam ki, hogy Bosch autóalkatrészekkel és szerszámgépekkel eddig jó tapasztalataim vannak.

Az ECU-s történet különösen azért gázos, mert az utólag javított ECU-k majd 5 év múlva fognak elromlani, akkor meg már mehet a BMW tulaj reklamálni akárhova..

A szivattyú indulásával kapcsolatban átnéztem a kapcsolási rajzot, nem látok sehol nyomásérzékelőt, úgyhogy valószínűleg a pumpában van egy mechanikus nyomáskapcsoló. Amikor szereltem, mindig megvártam míg éjjel lehűl az autó, és reggel a nyomásmentesítő szelepnél még rendesen spriccelt a benzin több másodpercig. Szóval valószínű az első 1-2 injektor nyitás után esik csak le annyira a nyomás, hogy elkezdi pótolni a pumpa. Egyszer kipróbálom több nap állás után mi történik. Elsőre indul mindig a motor, szóval nem hiszem, hogy nem kapna üzemanyagot. De valóban furcsa, hogy hogy nem esik le az üzemi nyomás fél óra állás után.

Édesapám Daewooja viszont pont ezt játssza amit írsz, akárhányszor gyújtást adok, akármilyen sűrűn egymás után, mindig van 2 mp zümmögés.

Ha pumpát cserélsz, a bekötő csövek elhelyezésére figyelj oda, ha nem jó ívben van begyűrve a tankba, akadályozza a szintmérő úszóját. 3-szor szedtem szét az egészet mire rájöttem, hogy miért nem megy fel 100%-ra a mutató teletanknál.

A tanulság: minden autókereskedő azonnal öntsön az összes eladó autóba 5 liter üzemanyagot.

Szia,

Köszi szépen a szerelési tippet, majd akkor erre figyelek.

Most megnéztem a kapcsolási rajzot, azt már eddig is tudtam, hogy nincs a rendszerben nyomásérzékelő, de a benzinszivattyúnál sincs, csak a motor és az úszó potmétere van az egységben.

Vélhetően a rendszer a legmagasabb fordulatszámot és terhelést is figyelemebe véve, megfelelő túlnyomással működik, így biztosan minden esetben van megfelelő üzemanyag utánpótlás.

Persze a fentebb vázolt kérdés és az üzemanyagszivattyú gyártmány ár-érték aránya továbbra is kérdés, így kíváncsi lennék mások tapasztalatára, véleményére is.

Neked természetesen köszönöm a választ a szivattyú típussal kapcsolatban, nyilván, ha nincs jobb alternatíva akkor Bosch megy bele, bár azt sem tudom, hogy jelenleg milyen van benne. :)

Ez majd csak a kiszereléskor derül ki.

Sajnos ez a "kicsikocsi" sok sebből vérzik, pedig első tulaj vagyok, de szinte már kínos azt mondani, hogy 14 éves kora ellenére csak 8200 Km van benne, a szervíznél is mindig piszkálnak vele, hogy akkor meg minek. Tulajdonképpen csak áll a garázsban.

Hát annak, hogy eladni meg még hibátlanul sem lehet, csak nevetséges pénzekért, akkor meg inkább megtartom, aztán majd lesz valahogy.

Persze ha jönne egy filmes stáb, hogy jópénzért elviszik, mert fel akarják robbantani egy szuper kis akciófilmben, akkor boldogan megválok tőle, aztán majd megveszem a filmet Blu-ray-en, aztán majd mutogatom mindenkinek, hogy ez volt az én szuper német minőségű kicsikocsim, amit senki sem tudott megjavítani.

De már vélhetően nem is fog, mert pár éve úgy döntöttem, hogy kizárólag saját magam javítom, mert eddig akárhány szerelőnél volt, mind csinált rajta valami sérülést.

Az egyik akihez a saját lábán ment a kocsi, onnan egy hét múlva haza kellett vontatni, mert nem bírták beindítani, úgy hazavágták, én itthon fél óra alatt rendberaktam, és beindult. Na ott eltörték az első ablaktörlő alatti műanyag takarólemez középső csavarjánál lévő felhajtható részt, amit először össze akartak olvasztani forrasztópákával, majd később összetaknyolták pillanatragasztóval. A jobbhátsó keréken a dísztárcsáról elég mélyen lehúzták a festést, mert felmentek rá egy magas padkára. Ők a környék egyik legnagyobb nem hivatalos autószervíze, persze a Bosch-nak hivatalos képviselői. Nem fogom leírni kik ők, nem is lényeges. De azért: No comment!

A másik szerelőnél két helyen leverték a festéket fémig, amikor hengerfejezték.

A márkaszervízek pedig mindenhol hibátlannak minősítették a kocsit, és hazaküldtek.

Na, ezek is "No comment". :)

Szóval mostmár magam szerelgetem, ha van kedvem.

 

Üdv. Csaba

Módosítva : Quite
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Quite írta:

Szia,

Köszi szépen a szerelési tippet, majd akkor erre figyelek.

Most megnéztem a kapcsolási rajzot, azt már eddig is tudtam, hogy nincs a rendszerben nyomásérzékelő, de a benzinszivattyúnál sincs, csak a motor és az úszó potmétere van az egységben.

Vélhetően a rendszer a legmagasabb fordulatszámot és terhelést is figyelemebe véve, megfelelő túlnyomással működik, így biztosan minden esetben van megfelelő üzemanyag utánpótlás.

Persze a fentebb vázolt kérdés és az üzemanyagszivattyú gyártmány ár-érték aránya továbbra is kérdés, így kíváncsi lennék mások tapasztalatára, véleményére is.

Neked természetesen köszönöm a választ a szivattyú típussal kapcsolatban, nyilván, ha nincs jobb alternatíva akkor Bosch megy bele, bár azt sem tudom, hogy jelenleg milyen van benne. :)

Ez majd csak a kiszereléskor derül ki.

Sajnos ez a "kicsikocsi" sok sebből vérzik, pedig első tulaj vagyok, de szinte már kínos azt mondani, hogy 14 éves kora ellenére csak 8200 Km van benne, a szervíznél is mindig piszkálnak vele, hogy akkor meg minek. Tulajdonképpen csak áll a garázsban.

Hát annak, hogy eladni meg még hibátlanul sem lehet, csak nevetséges pénzekért, akkor meg inkább megtartom, aztán majd lesz valahogy.

Persze ha jönne egy filmes stáb, hogy jópénzért elviszik, mert fel akarják robbantani egy szuper kis akciófilmben, akkor boldogan megválok tőle, aztán majd megveszem a filmet Blu-ray-en, aztán majd mutogatom mindenkinek, hogy ez volt az én szuper német minőségű kicsikocsim, amit senki sem tudott megjavítani.

De már vélhetően nem is fog, mert pár éve úgy döntöttem, hogy kizárólag saját magam javítom, mert eddig akárhány szerelőnél volt, mind csinált rajta valami sérülést.

Az egyik akihez a saját lábán ment a kocsi, onnan egy hét múlva haza kellett vontatni, mert nem bírták beindítani, úgy hazavágták, én itthon fél óra alatt rendberaktam, és beindult. Na ott eltörték az első ablaktörlő alatti műanyag takarólemez középső csavarjánál lévő felhajtható részt, amit először össze akartak olvasztani forrasztópákával, majd később összetaknyolták pillanatragasztóval. A jobbhátsó keréken a dísztárcsáról elég mélyen lehúzták a festést, mert felmentek rá egy magas padkára. Ők a környék egyik legnagyobb nem hivatalos autószervíze, persze a Bosch-nak hivatalos képviselői. Nem fogom leírni kik ők, nem is lényeges. De azért: No comment!

A másik szerelőnél két helyen leverték a festéket fémig, amikor hengerfejezték.

A márkaszervízek pedig mindenhol hibátlannak minősítették a kocsit, és hazaküldtek.

Na, ezek is "No comment". :)

Szóval mostmár magam szerelgetem, ha van kedvem.

 

Üdv. Csaba

Szia,

A Haynes manual azt írja, hogy 3.8 bar az üzemi nyomás és az injektor híd pufferként szolgál, illetve hogy nincs visszatérő ág a tank irányába. A tankszellőztető szelep meg levegőt enged a fogyó benzin helyére. Szóval ezek alapján úgy tűnik, csak az számít, hogy az injektorok csökkentik-e a nyomást, amit aztán megint pótol a pumpa, menet közben nyilván folyamatosan. Jó lenne egyszer megszerezni egy motorvezérlő folyamatábráit :)

Ez volt az a Corsa, amiről anno láttam itt egy hosszú hibalistát, hogy sehogy sem akar összeállni?

Rossz szerelőt én is tudok ajánlani nagyon sokat :D Én is már csak legvégső esetben viszem szerelőhöz az autót, a 2000-es dízel Astrához képest ezt amúgy is jutalom szerelni, hozzáférni mindenhez :)

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Krajcso írta:

Szia,

A Haynes manual azt írja, hogy 3.8 bar az üzemi nyomás és az injektor híd pufferként szolgál, illetve hogy nincs visszatérő ág a tank irányába. A tankszellőztető szelep meg levegőt enged a fogyó benzin helyére. Szóval ezek alapján úgy tűnik, csak az számít, hogy az injektorok csökkentik-e a nyomást, amit aztán megint pótol a pumpa, menet közben nyilván folyamatosan. Jó lenne egyszer megszerezni egy motorvezérlő folyamatábráit :)

Ez volt az a Corsa, amiről anno láttam itt egy hosszú hibalistát, hogy sehogy sem akar összeállni?

Rossz szerelőt én is tudok ajánlani nagyon sokat :D Én is már csak legvégső esetben viszem szerelőhöz az autót, a 2000-es dízel Astrához képest ezt amúgy is jutalom szerelni, hozzáférni mindenhez :)

Szia,

Igen ennyinek kéne lennie, de nálam ez úgy van, hogy nem így van. :)

Amikor a márkaszervízben mérték, a szaki azt mondta, hogy volt amikor 3 alá esett, de jellemzően felette volt, de jóval a normális alatt. És persze most már a hangja is elég borzasztó néha. De ez egy érdekes menet lesz, mert a motor az azért megy, csapágyas nemigen lehet ennyi kilométerrel, és ráadásul a probléma nem is szépen fokozatosan állt elő, hanem hirtelen, egyszercsak csúnya hangja lett. Már az is megfordult a fejemben, hogy a tankban lévő szűrő szétment, és felszedett a motor valami trutyit.

A motorvezérlő folyamatábrájáról annyit, hogy a Bosch-hoz szinte tuti, hogy nem lelhetőek fel gyáriak. Ezt abból gondolom, hogy nekünk, akik a Bosch-nál ezeket gyártottuk, teszteltük, programoztuk, volt, hogy kapcsolási rajzért is kuncsorogni kellett!

Egyszer amikor jött németből az EDC dízel vezérlők fejlesztőmérnöke fejtágítási céllal, mondtuk neki, hogy azért ha már szívunk a cuccokkal, akkor adjanak már valami komolyabb dokumentációt is a javításhoz.

Erre elintézte, hogy kapjunk hozzáférést a német adatbázishoz, ahonnét rajzokat tudunk letölteni. Aztán ennyi.

A javításnál nemhogy az oszcilloszkópot nem tudtuk használni (amit egyébként be sem kapcsoltunk, csak ha unatkoztunk és játszottunk vele), de még a multimétert sem!

Volt egy kézi tesztpad, ahová felcsatlakoztattuk a vezérlőket, és amikor a teszt futott, annyit láttunk a számítógépen, hogy a csatlakozókon a feszültségek hogy alakulnak. Volt egy minimum és maximum érték, ezek között volt a jó érték. Kommunikációs adatok, mérési, vezérlési jelalakok, meg hasonló fontos információk természetesen nem látszódtak a tesztben, így legtöbbször vakon javítottunk, szinte csak találgattunk, hogy mi lehet.

A német fejlesztőmérnöknek csupán egy rögeszméje volt, az ECU booster kondija. Ez egy nagy kondenzátor, ami üzem közben ciklikusan feltöltődik, és a dízel motor befecskendező szelepei erről kapják a naftát, mert ott elég nagy áramokkal kell indítani a nyitási fázist.

Na ez a mókus csak erről beszélt, ez volt a mániája, akárhányszor jött hozzánk. Ennek megmutatta az oszcilloszkópos mérési ábráját, mi meg jókat vigyorogtunk, hogy még a szkópot sem szoktuk bekapcsolni.

A benzines vezérlőkről meg még ennyi infónk sem volt. Szóval így mentek ott a dolgok.

Ja, és röntgeneztünk tízezerrel, mert a forrasztógépeket képtelenek voltak normálisan beállítani, így a már bedobozolt, kiégetett ragasztós, tehát roncsolásmentesen bonthatatlan vezérlőket tízezres darabszámban röntgeneztük, hónapokon keresztül.

Amolyan "német minőségben"... :)

 

De mindettől függetlenül ilyen folyamatábrák azért fellelhetőek, nyilván nem kifejezetten javítási céllal, és nem kifejezetten egy adott tipusra vonatkoztatva, csak amolyan ismeretterjesztő céllal.

Ilyen ECU témával foglalkozó terjedelmes cikk a Rádiótechnika évkönyvben is megjelent pár éve, ott még 3D-s befecskendezési térképek is láthatóak, természetesen csupán szemléltetési céllal, bár nyilván az ábra valamelyik vezérlő eredeti ábrája.

 

Visszatérve a Corsára, talán ezt olvashattad, mert pár éve jónéhány "szösszenetet" írtam ide a hibákról. Kerregő pillangószelep, összevissza villogó ECU lámpával, beindíthatatlan motor, összevissza leugráló szívóoldali szelephimbák, stb.

 

Üdv. Csaba

Módosítva : Quite
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Quite írta:

Szia,

Igen ennyinek kéne lennie, de nálam ez úgy van, hogy nem így van. :)

Amikor a márkaszervízben mérték, a szaki azt mondta, hogy volt amikor 3 alá esett, de jellemzően felette volt, de jóval a normális alatt. És persze most már a hangja is elég borzasztó néha. De ez egy érdekes menet lesz, mert a motor az azért megy, csapágyas nemigen lehet ennyi kilométerrel, és ráadásul a probléma nem is szépen fokozatosan állt elő, hanem hirtelen, egyszercsak csúnya hangja lett. Már az is megfordult a fejemben, hogy a tankban lévő szűrő szétment, és felszedett a motor valami trutyit.

A motorvezérlő folyamatábrájáról annyit, hogy a Bosch-hoz szinte tuti, hogy nem lelhetőek fel gyáriak. Ezt abból gondolom, hogy nekünk, akik a Bosch-nál ezeket gyártottuk, teszteltük, programoztuk, volt, hogy kapcsolási rajzért is kuncsorogni kellett!

Egyszer amikor jött németből az EDC dízel vezérlők fejlesztőmérnöke fejtágítási céllal, mondtuk neki, hogy azért ha már szívunk a cuccokkal, akkor adjanak már valami komolyabb dokumentációt is a javításhoz.

Erre elintézte, hogy kapjunk hozzáférést a német adatbázishoz, ahonnét rajzokat tudunk letölteni. Aztán ennyi.

A javításnál nemhogy az oszcilloszkópot nem tudtuk használni (amit egyébként be sem kapcsoltunk, csak ha unatkoztunk és játszottunk vele), de még a multimétert sem!

Volt egy kézi tesztpad, ahová felcsatlakoztattuk a vezérlőket, és amikor a teszt futott, annyit láttunk a számítógépen, hogy a csatlakozókon a feszültségek hogy alakulnak. Volt egy minimum és maximum érték, ezek között volt a jó érték. Kommunikációs adatok, mérési, vezérlési jelalakok, meg hasonló fontos információk természetesen nem látszódtak a tesztben, így legtöbbször vakon javítottunk, szinte csak találgattunk, hogy mi lehet.

A német fejlesztőmérnöknek csupán egy rögeszméje volt, az ECU booster kondija. Ez egy nagy kondenzátor, ami üzem közben ciklikusan feltöltődik, és a dízel motor befecskendező szelepei erről kapják a naftát, mert ott elég nagy áramokkal kell indítani a nyitási fázist.

Na ez a mókus csak erről beszélt, ez volt a mániája, akárhányszor jött hozzánk. Ennek megmutatta az oszcilloszkópos mérési ábráját, mi meg jókat vigyorogtunk, hogy még a szkópot sem szoktuk bekapcsolni.

A benzines vezérlőkről meg még ennyi infónk sem volt. Szóval így mentek ott a dolgok.

Ja, és röntgeneztünk tízezerrel, mert a forrasztógépeket képtelenek voltak normálisan beállítani, így a már bedobozolt, kiégetett ragasztós, tehát roncsolásmentesen bonthatatlan vezérlőket tízezres darabszámban röntgeneztük, hónapokon keresztül.

Amolyan "német minőségben"... :)

 

De mindettől függetlenül ilyen folyamatábrák azért fellelhetőek, nyilván nem kifejezetten javítási céllal, és nem kifejezetten egy adott tipusra vonatkoztatva, csak amolyan ismeretterjesztő céllal.

Ilyen ECU témával foglalkozó terjedelmes cikk a Rádiótechnika évkönyvben is megjelent pár éve, ott még 3D-s befecskendezési térképek is láthatóak, természetesen csupán szemléltetési céllal, bár nyilván az ábra valamelyik vezérlő eredeti ábrája.

 

Visszatérve a Corsára, talán ezt olvashattad, mert pár éve jónéhány "szösszenetet" írtam ide a hibákról. Kerregő pillangószelep, összevissza villogó ECU lámpával, beindíthatatlan motor, összevissza leugráló szívóoldali szelephimbák, stb.

 

Üdv. Csaba

Az AC szűrő kosara két darabból áll, ezek elég erősen össze vannak pattintva, valamint ezt az egységet a pumpáról is nagyon nehezen lehet leszedni, de persze nem kizárt, hogy valami dugulás kezdemény folytja a pumpát. A benzincsöveket könnyen meg lehet bontani, érdemes lehet pl sürített levegővel átfujkálni a tanktól az injektorhíd bemenetéig. Lehet, hogy a benzinszűrő küldött előre egy ajándékot.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Krajcso írta:

Az AC szűrő kosara két darabból áll, ezek elég erősen össze vannak pattintva, valamint ezt az egységet a pumpáról is nagyon nehezen lehet leszedni, de persze nem kizárt, hogy valami dugulás kezdemény folytja a pumpát. A benzincsöveket könnyen meg lehet bontani, érdemes lehet pl sürített levegővel átfujkálni a tanktól az injektorhíd bemenetéig. Lehet, hogy a benzinszűrő küldött előre egy ajándékot.

Szia,

Köszi az infót. Nem hiszem, hogy a csőben lenne valami, mert akkor azt simán betolná valamelyik injektorba, és az eldugulna.

Azok pedig mennek szépen, a motor is szépen jár, már ha beindul. :) Menet közben sincs vele semmi gond, simán lehet padlóig nyomni a gázt, akár egészen a leszabályzásig is lehet üveghangon húzatni, tehát még ehhez is van elég benzinnyomás.

A probléma az indításnál van, az megy kínkeservesen, de ha beindul, néha-néha egy kis "köhécselés" után megy a motor szépen. Persze hidegindítás általában nem megy, a motor simán alapjáraton pörög még mínuszokban is.

Ha megyek vele mondjuk cirka 30 Km-t, és leállítom, van amikor már pár perc állás után is csak nyögve indul. Az akku természetesen új, és maxra töltött.

Télen például legtöbbször csak úgy indul be, ha lehúzom a pillangószelep csatlakozóját. Ilyenkor ugye nincs gázpedál, csak egy állandó fordulaton megy a motor. Ekkor "pöccre" indul. Egy pár perc járás után a pillangószelep csatiját visszadugva, rendesen indul. Enélkül a trükk nélkül a gyújtásra kapcsoláskor csak kerreg a pillangószelep, csapkod összevissza, "darál a motorja", a motorblokk lámpa meg villog összevissza, a motor beindíthatatlan. Lehúzva természetesen nincs meg az a jelenség, gyönyörűen indul a motor.

A pillangószelepet millió darabra szedtem, potik hibátlanok, az értékük is jó, a motorja hibátlan, mind elektromosan, mind mechanikusan tökéletes.

Ez a hiba kb. 10-11 éve van meg, persze azóta bejött a képbe az állandó szívóoldali szelephibák valamelyikének a lefordulása, tavaly meg az üzemanyagszivattyú kezdett furcsán viselkedni.

Hőfokmérő szonda hibátlan, hidegen, melegen az ellenállásértéke rendben, vezérműtengely és főtengely jeladók bemérve, mindkettő rendben. Gyújtótrafók egyenként megmérve jók.

Tehát ezeknél zárlat, szakadás ilyesmi nincs. De ha ECU hibás, akkor az olyan hiba, ami beindulás után nem jelentkezik.

 

Üdv. Csaba

Módosítva : Quite
Link to comment
Megosztás:

18 órája, Quite írta:

Szia,

Köszi az infót. Nem hiszem, hogy a csőben lenne valami, mert akkor azt simán betolná valamelyik injektorba, és az eldugulna.

Azok pedig mennek szépen, a motor is szépen jár, már ha beindul. :) Menet közben sincs vele semmi gond, simán lehet padlóig nyomni a gázt, akár egészen a leszabályzásig is lehet üveghangon húzatni, tehát még ehhez is van elég benzinnyomás.

A probléma az indításnál van, az megy kínkeservesen, de ha beindul, néha-néha egy kis "köhécselés" után megy a motor szépen. Persze hidegindítás általában nem megy, a motor simán alapjáraton pörög még mínuszokban is.

Ha megyek vele mondjuk cirka 30 Km-t, és leállítom, van amikor már pár perc állás után is csak nyögve indul. Az akku természetesen új, és maxra töltött.

Télen például legtöbbször csak úgy indul be, ha lehúzom a pillangószelep csatlakozóját. Ilyenkor ugye nincs gázpedál, csak egy állandó fordulaton megy a motor. Ekkor "pöccre" indul. Egy pár perc járás után a pillangószelep csatiját visszadugva, rendesen indul. Enélkül a trükk nélkül a gyújtásra kapcsoláskor csak kerreg a pillangószelep, csapkod összevissza, "darál a motorja", a motorblokk lámpa meg villog összevissza, a motor beindíthatatlan. Lehúzva természetesen nincs meg az a jelenség, gyönyörűen indul a motor.

A pillangószelepet millió darabra szedtem, potik hibátlanok, az értékük is jó, a motorja hibátlan, mind elektromosan, mind mechanikusan tökéletes.

Ez a hiba kb. 10-11 éve van meg, persze azóta bejött a képbe az állandó szívóoldali szelephibák valamelyikének a lefordulása, tavaly meg az üzemanyagszivattyú kezdett furcsán viselkedni.

Hőfokmérő szonda hibátlan, hidegen, melegen az ellenállásértéke rendben, vezérműtengely és főtengely jeladók bemérve, mindkettő rendben. Gyújtótrafók egyenként megmérve jók.

Tehát ezeknél zárlat, szakadás ilyesmi nincs. De ha ECU hibás, akkor az olyan hiba, ami beindulás után nem jelentkezik.

 

Üdv. Csaba

Op-Comod nincs véletlenül? Tudnánk akkor összehasonlító méréseket végezni, Z10XE és Z12XE között nincs olyan sok különbség, rengeteg alkatrész, érzékelő közös.

Ki kellene deríteni, hogy az ECU küld-e simán rossz parancsokat, vagy rossz/értelmetlen értékeket kap valahonnan és azért nem tud rendesen dönteni.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Krajcso írta:

Op-Comod nincs véletlenül? Tudnánk akkor összehasonlító méréseket végezni, Z10XE és Z12XE között nincs olyan sok különbség, rengeteg alkatrész, érzékelő közös.

Ki kellene deríteni, hogy az ECU küld-e simán rossz parancsokat, vagy rossz/értelmetlen értékeket kap valahonnan és azért nem tud rendesen dönteni.

Szia,

Op-Com szoftver van, csak interfész nincs, tehát akkor így ebben a formában Op-Com az nincs. :)

De hamarosan lesz OpelScanner, most válogatom össze és rendelem az alkatrészeket, de megépíteni csak később fogom az interfészt, majd úgy ősszel vagy kora télen, akkor lesz csak több időm ilyesmivel foglalkozni.

Majd a nyomtatott áramkört is meg kell terveznem a csatlakozóházhoz, és most kivételesen gyártatni fogom egy céggel, bár 30 éve mindig magam készítem a paneljeimet, de mostanában már egyre kevesebb időm jut erre a hobbira.

Így egyszerűbb és olcsóbb lesz.

Remélem ezzel a programmal kiderül, hogy melyik alkatrész a ludas. Sok helyen olvastam már, hogy az élő adatoknak köszönhetően elég rejtett, vagy csak időszakosan jelentkező hibák is megtalálhatóak ezzel a programmal.

 

Üdv. Csaba

 

Módosítva : Quite
Link to comment
Megosztás:

Na mizujs, senki sem jár erre rajtam és Krajcso-n kívül? :hiya:

A kérdés továbbra is adott, hamarosan benzinszivattyú cserém lesz, és érdekelne, hogy a Bosch-on (Krajcso fórumtárs ezt ajánlotta) kívül melyik gyártmányt érdemes még megvenni, ami jó minőségű, tehát hosszú távon is megbízható, és jó ár-érték arányú, tehát olcsó is. És lehetőleg nem robbantja fel az egész üzemanyagtartályt. :-)

Nemcsak Corsa tulajok válaszát várom, mert látom Ők nem járnak ide, hiszen minden Corsa hibátlan, vagy nem Corsájuk van. :hehe:

Üdv. Csaba

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.