Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Levente

Recommended Posts

Vectra A 2000 16v 4X4 (C20XE, 150LE, 205/55R15 alufelni).
Az autó településen 12-t, azon kívül 115-120-as tempónál 9 litert fogyaszt. Van egy hibás Hall jeladó benne (ami a gyújtást szabályozza, ha ez rossz, máshonnan kapja a jeelt az ECU és max. 5-6 fokos tengelyfordulat eltérésnél gyújt). A kérdés:

1. a nem egészen pontos gyújtás,
2. az állandó 4X4 (apropó, ki tudnám-e kapcsolni és lenne-e hátulütője?),
3. a 205-ös felni (katalógus szerint 195-ös kellene)

okozza-e a magas fogyasztást?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Egy Vectra kasztniba épített c20xe-töl sok lenne a 9 liter??? Annyira nem tünik soknak sztem. Mennyi az auto sulya?? Ezeket télen mérted?

Itt egy táblázat kb mennyivel változtak az értékek a 195/55R15röl 205/55R15re csere után:

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference

195/55-15 107mm 298mm 596mm 1871mm 535 0.0%

205/55-15 113mm 303mm 606mm 1905mm 525 1.8%

ez segített számolni: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Link to comment
Megosztás:

Sok, mint olyan. Ugyanilyen motorral ellátott Calibra 8-9-et fogyaszt. Könnyebb kasztni, mint a Vectra az ő 1300/1795-jével, de horror.

Egyébként nagyon köszi a választ!

4X4 kikapcs. csökkentené a fogyasztást?

Hát a Hall jeladó cseréje?

Link to comment
Megosztás:

Sok, mint olyan. Ugyanilyen motorral ellátott Calibra 8-9-et fogyaszt. Könnyebb kasztni, mint a Vectra az ő 1300/1795-jével, de horror.
kérdezz meg több embert tapasztalatairól!

bár sztem a Cali áramvonalasabb, meg aztán gondolom az egy lábfüggő dolog is

4X4 kikapcs. csökkentené a fogyasztást?

kilehet kapcsolni?? :shock: :shock:

Hát a Hall jeladó cseréje?

passz :?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

:lol: fenti kérdéskörhöz ~1 év után a következőt mondanám ha még valakit érdekel. 18Biztosíték ki- és leáll az öszkerék hajtómű, pontosabban annak a szelepe, mely nyomástároló elé van kötve- így az autó elsőkerekesként üzemel tovább! A fogyasztása minimálisat esik vissza, hiszen a gk. súlya marad a régi- és váltóban is minden változatlan, csak az osztóműben korábban keletkezett surlódás szűnik meg!

Link to comment
Megosztás:

A Calibra és Vectra tömege között minimális az eltérés, tehát ebből adódóan a fogyasztás különbség minimális.

Ne felejtsük el, hogy a C20XE motort a 80-as években tervezték, és akkor a 150 LE egy 2 literes motorból majdnem szenzációszámba ment. Nem tudom kitől hallottad, hogy a Calibra ilyen motorral 8-9 eszik, mert az mese rózsaszín habbal...

Kb 2,5 évig közlekedtem egy C20XE Calibrával (közben leautóztem vele 70e km-t), és a következő tapasztalati fogyasztási értékeket mértem:

- város, sportos vezetés, nyáron klíma is: 12,6

- város, normál vezetés 10-11

- autópálya, 160-as tempó: 9-10

- országút, sportosan: 9-10

- országút, autópálya nyugdíjasan: 8-9

Ki lehet hozni ennél alacsonyabb fogyasztási értékeket is, de akkor tegyél be egy féltéglát a gázpedál alá... :lol: :D

Szóval egy gyárilag kihegyezett, 2 literes 150 LE-s motortól, ne várj 6-7 literes fogyasztást. Arra a C14NZ Corsa képes. A Hall jeladót sürgősen cseréltesd ki, sőt nézesd meg a lambda szondát is. Ezek ketten drasztikusan felemelhetik a fogyasztást.

Az összkerék kikapcsolása tényleg megy a biztosíték kiszerelésével, de amint balage is leírta, attól még az osztómű, a váltó, a hátsó difi, meg a kardán forog, azaz a súrlódási erőt le kell győzni.

A gumikkal viszont nagyon vigyázz!!!! A Calibra/Vectra összkerékhajtása nagyon elb@szott konstrukció. Ha nem egyforma méretűek a gumik (pl felkerül a pótkerék), azonnal ki kell venni a 4x4 biztijét, mert hazavágod az osztóművet. Sőt, van egy táblázat, hogy mennyi km után hogyan kell felcserélni a kereket az autón, mert az osztómű az egyenletlen kopásra is nagyon érzékeny, de ez már egy külön téma...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Darknak volt egy gázos Vectrája 1.6-os mocival, de neki sem volt gondja vele, nekem pedig egy 3.0 v6-os omim van, de ennek sincs semmi gondja. Amúgy az augusztusi A2-ben van egy cikk a gázos autókról. Nagyon érdekes és tanulságos. Egyszer kell rászánni egy nagyobb összeget, de sztem hamar megtérül.

Link to comment
Megosztás:

Darknak volt egy gázos Vectrája 1.6-os mocival, de neki sem volt gondja vele, nekem pedig egy 3.0 v6-os omim van, de ennek sincs semmi gondja. Amúgy az augusztusi A2-ben van egy cikk a gázos autókról. Nagyon érdekes és tanulságos. Egyszer kell rászánni egy nagyobb összeget, de sztem hamar megtérül.
Bizony!! Valóban sokan mondják, hogy árt a motornak. Nekem sosem volt ilyenem, de észrevettem, hogy csak azok szidják akiknek sosem volt. Oké, akik ilyenre kiadtak százezreket, szintén lehetnek elfogultak, de az ex-gázos tulajok sem vélekednek rosszul a dologról.

A legdurvább amit hallottam, hogy árt a hengerfejnek. Hmmm. Függetlenül attól, hogy igaz-e vagy nem, egy jó C16NZ hengerfejet kapsz 10-20 ezer ft között. Egy pillanatról a másikra nem fog tönkre menni, tehát ha nem is te javítod az autódat, akkor sem nagy összeg. Más baja mi lehet? A csapányaknak tök mindegy mitől mozog a dugattyú. Szóval mindenképp megéri, főleg egy központi befecsis vagy karbis motoron. Egy v két év alatt bőven megtérül átlagos használat mellett. :wink: Még ha 5 évente motort kell cserélni is megérné. De nem kell. Szerintem qwwára mind1 annak a blokknak, hogy mi ég el benne. Jól legyen belőve.

Link to comment
Megosztás:

  • 8 months later...

Üdv Mindenkinek!

A kocsim opel vectraA 95 évjárat, c20ne motorral.Elég sokat fogyaszt az autó, 13-14 liter/100km volt télen.

Városban használom az autót, de ahogy olvasgattam a neten átlagban 10 alatt kellene fogyasztania.

Nemrég került hozzám az autó, és eléggé sokminden szét volt esve benne. Pl komplett gyújtás elosztót cseréltettem, mert a szimering elengedte magát és mindent összetrutyizott az olaj:( Szűrők, gyertyák cserélve lettek. Most mértem a fogyimat 12,3 literre jött ki. Ez sem túl jó érték....

Tegnap reggel kicsit átnéztem a kocsit, és meglepődve láttam, hogy a szívócsonkon a légmennyiség mérő után egy hatalmas repedés tátong..... Gyorsan ügykezeltem egy kis sziloplaszt és szigszalag kombóval, mivel így ünnepek alatt nehéz újhoz jutni:) Kérdésem az, hogy a farslevegőszívás okozhat ekkora fogyasztástöbbletet??

Link to comment
Megosztás:

Okozhat.

Ugyanis a motorvezérlés a légmennyiségmérő jelei alapján adagolja az üzemanyagot, de a repedés miatt ugye több levegőt szív mint amennyit a légmennyiségmérő mér, emiatt "szegénykeverékes" lesz a motor, ergo nem akar majd menni, te meg önkéntelenül is jobban taposod majd a gázt hogy tartsad a tempót, és itt már meg is van az oka a túlfogyasztásnak.

Ezen kívül egyébként még rengeteg oka lehet a túlzott fogyasztásnak, érdemes lenne pl. megnézni a lambdaszondádat is. Jah, és csodát ne várj, ennek a motornak a gyári fogysztási adata városban 11,1liter/100km

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Nem is kicsit!

C20NE Calibra:

5.94l/100km és 15.43l/100km között, attól függően hogy épp milyen kedvem volt. :(

Köszi a válaszokat. Nekem a kadettban egy nagyon kopott C20NE van. 6.69 és 16.66 között volt a fogyasztás. A 6.69 az max 90-100 és lakott területen kívüli, a 16.66 az meg szinte csak tiltáson.

A nagy átlag mondjuk 7-8.5 között van. De sportos stílusban is 9.5.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Nekem is ilyen gépem van c20ne város 10-11 finoman,kint 8-9 már mindent kicseréltem benne,a mért értékei olyanok mint egy ujnak akkor sem ment leljeb.

Belekerült egy gázszett hengerenkénti ,Gázból város 11-12 országut/pálya 9-10 észre sem lehet venni hogy gázzal megy ugyanugy megy mint benzinnel.Így nagyon jó

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen gépem van c20ne város 10-11 finoman,kint 8-9 már mindent kicseréltem benne,a mért értékei olyanok mint egy ujnak akkor sem ment leljeb.

Belekerült egy gázszett hengerenkénti ,Gázból város 11-12 országut/pálya 9-10 észre sem lehet venni hogy gázzal megy ugyanugy megy mint benzinnel.Így nagyon jó

Nekem is C20NE. Város az 9-10, városon kívül 7-8 liter, nem agyonhajtva, de nem is nyugdíjassan.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.