Jump to content

Recommended Posts

Nekem már a második nyári idényt húzza le a Marangoni Trio 175/70 R13-as gumim. Szerintem mégegy nyarat kibírna, de remélem már nem lesz rá szükség.

Olcsósága ellenére is kopás szempontjából szerintem igen jól bírja a a vezetési stílusomat. Összehasonlítási alapom sajnos csak az előtte pár évet kibírt a lecserélési fáziban majdnem slick 4 évszakos Semperit gumi lenne. :)

Felni: gyári acél. Remélem ez is már csak ezt az idényt tölti a kocsin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekem Barum Bravuris 205/40R17. Teljesen jó. Vizen meglepően jól megy. Csak nincs oldalfala, de ettől szép! :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én inkább nem sorolom, milyen gumikat mészároltam már le

az Astrával... :D

A lényeg hogy a pesti utakra különösen ajánlom a Falken gumikat,

Nekem a ZE512-es típus van (már 4. ilyen garnitúra). Próbáltam

vagy egy tucat márkájú és típusú gumit már, de ez messze jobb

szerkezetileg, nagyon bírja a gyűrődéseket, még egyiknek sem volt

semmi baja nálam, mindegyik kopással halálozott el. :)

A tapadása is egészen jó, véleményem szerint csak a Michelin Pilot SX

fogott nála jobban, illetve nagyon jó a Dunlop is mostanság (Michelin

sajna szálszakadásos lett, nem bírta olyan jól).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hasznos topik, igy a tél közeledtével nagyon is időszerü

azt hiszem nem árulok el titkot ha elmondom, hogy a klubbtagok kapnak kedvezményt (jo nagyot) majd az egyik gumisnál ->bővebbet a Hemi tud majd

ki mit gondol?

elsőkerekes autora előre vagy hátra érdemesebb e venni téligumit...ha mondjuk scak 1 párba szándékozik az eccerü emberfia beruházni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Néhány adat (tested by Opel16v :) )

Ennyit bírtak Nálam elöl az említett gumik:

Michelin: 4000km

Falken-ek: 7000-12000km

:D

u.i: Normál használat esetén a szorzó 7-10* :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hasznos topik, igy a tél közeledtével nagyon is időszerü

azt hiszem nem árulok el titkot ha elmondom, hogy a klubbtagok kapnak kedvezményt (jo nagyot) majd az egyik gumisnál ->bővebbet a Hemi tud majd

ki mit gondol?

elsőkerekes autora előre vagy hátra érdemesebb e venni téligumit...ha mondjuk scak 1 párba szándékozik az eccerü emberfia beruházni

1 pár gumit ne vegyél, mer az rosszabb, mintha nem lenne fent egy sem

a kedvezmény ügyben meg engem illett a hála asszem, mer én mondtam a srácnak, hogy keresse meg a zopelklubot :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 pár gumit ne vegyél, mer az rosszabb, mintha nem lenne fent egy sem
ezt most hogyértve? letekertem már pár telet szar nyárigumival (tudom paraszt vagyok) annál rosszabb semmi sincs

a kedvezmény ügyben meg engem illett a hála asszem, mer én mondtam a srácnak, hogy keresse meg a zopelklubot :wink:

hálárol szo sem volt a részletekről beszéltem :twisted: :twisted: :twisted:

mellesleg lehet nem ugyanarrol beszélünk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, téli gummában a legjobb eddig Toyo volt, az nagyon teccett. :)

Viszont a Barum és a Pirelli kifejezetten nagyon szarul fogott, bár nem

akarok általánosítani, mindkettőből csak egy típust próbáltam.

Amit még jónak találtam (bár drága): Michelin UltraGrip sorozat.

Én mindenképpen 4 gumit javaslok, mert felesleges veszélyforrás

a kettő téligumma. Ha már mindenképpen csak kettőre fussa, akkor

előlre. Persze jönnek majd az okostojások, és megmondják hogy hátra

kell a jobb fogású gumma, mert akkor "nehezebben megy ki a hátulja".

Viszont ha gyakorlatiasan gondol bele az ember, akkor igaz hogy

nehezebben indul meg, viszont ha megindul, akkor már lehetetlen

megfogni ha elöl szarabbak a gummák. Ha viszont elöl vannak a jobbak,

igaz hogy könnyen indul a hátulja, de nagyon könnyen meg is fogható

az elsőkkel. Persze ehhez kell egy kis gyakorlás az első hóban, hamar

kitanulható. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ezt most hogyértve? letekertem már pár telet szar nyárigumival (tudom földműves vagyok) annál rosszabb semmi sincs

ha csak elől van gumid, akkor ott tök jól fog tapadni, viszont cibálja a hátulját (tapasztalat)

ha csak hátul, akkor meg nem mész sehova, igaz, nem is csúszol meg :)

hálárol szo sem volt a részletekről beszéltem :twisted: :twisted: :twisted:

mellesleg lehet nem ugyanarrol beszélünk!

PÜ ment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekem most Dayton D200-asok 185/60R14 vannak fenn, normálisan vezetve, nem tapasztaltam semmi különöset ( mondjuk volt olyan helyzet amikor az hittem csattanok, de mikor mégjobban beletapostam a fékbe, nem csúszott meg a gumi, hanem megálltam)

Régen a Warbimon semperitek voltak és ott elmentek 110-130.000-et.

Most gondolkodom hogy a Dayton DW500, a Firestone Winterhawk, és a Semperit Wintergrip közül melyiket rakjam fel.

Másik dolog, valahol hallottam, hogy télen jobb a keskenyebb gumi, én azért a gyárinál kisebbet semiképp sem raknék fel (175/65R14), ti mit tudtok ezzel kapcsolatban?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyári : Dayton D 200 185/60R14.

Általában a gumisok nincsenek túl jó véleménnyel róla, volt aki azt mondta, hogy elég ingadozónak mondható a minőségük.

Tapadás szárazon ok, csak szélsőségesebb kanyarvétel esetén nyikan meg. Esőben már több odafigyelést igényel. Masszív gumik, jól bírják a budapesti terepviszonyokat. Egyelőre :?

Téli : Pirelli W190 SNOWCONTROL 175/65R14

Igaz ebből csak 2 db volt új, hátul használt, régi fajta Michelin Alpin volt - eredetileg ilyen téli gumikkal vettük az autót. Télen vissza is kerültek, de sikerült egyet lemortizálom, így került képbe a Pirelli - :roll:

Pirelli jobb a hóban, mint a Michelin, ellenben ha nincs hó, akkor pont fordított a helyzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Másik dolog, valahol hallottam, hogy télen jobb a keskenyebb gumi, én azért a gyárinál kisebbet semiképp sem raknék fel (175/65R14), ti mit tudtok ezzel kapcsolatban?

Szerintem csak hóban jobb mivel jobban "belevágja" magát gumi és nem ül fel rá annyira. Rally autókon nagyon vékony gumit használnak hóban. Talán nem véletlenül.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyári : Dayton D 200 185/60R14.

Általában a gumisok nincsenek túl jó véleménnyel róla, volt aki azt mondta, hogy elég ingadozónak mondható a minőségük.

A gumis aki nekem szerelte ő a barumról sem volt jó véleménnyel, inkább a kormoránt (stomil utód) dícsérte, egy másik gumis meg a Semperitet szidta. Én azért az ő véleményükre nem mindig adnék, mert anyagilag is érdekeltek (utóbb ez mindkettőről ki is derült)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jégen is jobb a keskenyebb. Ugyanis ilyenkor kisebb területre

koncentrálódik az autó adott súlya, ezáltal tud jobb tapadást elérni.

(mert a jégen így lehet jobb tapadást elérni az ide jól megtervezett

gumi segítségével)

Share this post


Link to post
Share on other sites
....Viszont ha gyakorlatiasan gondol bele az ember, akkor igaz hogy nehezebben indul meg, viszont ha megindul, akkor már lehetetlen megfogni ha elöl szarabbak a gummák. Ha viszont elöl vannak a jobbak, igaz hogy könnyen indul a hátulja, de nagyon könnyen meg is fogható az elsőkkel. Persze ehhez kell egy kis gyakorlás az első hóban, hamar kitanulható. :)

Én veled értek egyet, mert ezt az állapotot is sikerült megtapasztalnom, igaz csak átmeneti jeleggel. Fékhatás jelentős része az első kerekeknél jelentkezik + Astra esetén a hajtást nem kell külön megemlíteni. Ésszel közlekedve megoldható így is a közlekedés. Provokálás esetén kézifék nélkül is kilendíthető a hátulja :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szerintem csak hóban jobb mivel jobban "belevágja" magát gumi és nem ül fel rá annyira. Rally autókon nagyon vékony gumit használnak hóban. Talán nem véletlenül.

Nekem télen semmi gondom a 175-ös gumikkal.

Én is láttam már 145-ös, vagy 155-ös gumit télen Astra-n, igaz az szöges gumi volt. Azzal biztos, hogy mindenhol el lehet közlekedni, de nem szeretjük, mert törvényellenes a használata és ha pont nincs hó, akkor marcangolja az aszfaltot :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mivel januárban lett véve a kocsi, s mivel még a gyári nyári Continentalok voltak rajta, -mondanom sem kell, hogy elég kopottan-, ezért dönteni kellett, hogy vagy két garnitúra olcsó gumi lesz idén, vagy egy normális négyévszakos. Nézegettem az ADAC teszteket és végül a négyévszakos Vredestein Quatrac 2 került rá 175/70 R13, a gyári felnin. Korábban egyik ismerősöm dícsérte, hogy egész jó, s nekem sincs vele bajom. Hóban sem volt gondom -persze óvatosan mentem- és nyáron sem, pedig volt már iszonyat satu nekem is júliusban - egy drága wartburg két elsőbbségtáblán ment át, szerintem minimum 60 al... :twisted: , na oda is kellett volna egy kamaz.... :)

Akkoriban egy jobb nyégévszakos gumi volt, a GoodYear Vector 5, azt már az ADAC is az ajánlott kategóriába sorolta, csak azt akkor nem lehetett beszerezni. Mindenestre remélem jövő télen már lesz forrás valami jó téli gumira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyári gumi:

Dunlop SP Sport 01 195/55 R15

Aquaplaning hatás elég jó, 70-80 km/h-nál a vízrefutás nem okoz traumát. Vizes aszfalton kicsit jobban csúszik, mint szárazon... :)

De eddig nem tudtam nagyon zavarba hozni, kanyarban a párom elôbb kezd el sikítani, mint a gumik... :wink:

Téli gumi:

GoodYear UltraGrip 6 175/65 R14

Amikor megvettem az autót, ilyenek voltak rajta és nem is akarok mást kipróbálni, engem meggyôzött...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Amit még jónak találtam (bár drága): Michelin UltraGrip sorozat. "

Kijavítom magam, nem Michelin, hanem Goodyear. :oops:

Öregszem. :?

:)

A négyévszakosok egyébként addig érnek valamit, amíg csak

simán hideg van. Jégen/hóban ugyanúgy viselkedik, mint egy

jó fajta nyári gumi. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tavalyi szezonban Barum Polaris2 téligumikat használtam. Mivel nem volt igazán kemény tél itthon, nem tudtam próbára tenni hóban. Egyébként meg nem volt vele problémám. Kanyarban sem sikított.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Különbséget csak akkor fogod látni, ha felpróbálsz egy jó minőségű

téli gumit. Ég és föld. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Különbséget csak akkor fogod látni, ha felpróbálsz egy jó minőségű

téli gumit. Ég és föld. :)

Nagy igazság :!:

Nekem a 4 évszakos Semperittel volt hogy 20-al nem bírtam bevenni egy kanyart. Szerencsére nem lett belőle gond. A mostani Marangonival (mert téliből is az van) 70-80-al lazán előzgettem hóban, olyan autókat akik szintén csak 20-30-al dögögtek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagy igazság :!:

Nekem a 4 évszakos Semperittel volt hogy 20-al nem bírtam bevenni egy kanyart. Szerencsére nem lett belőle gond. A mostani Marangonival (mert téliből is az van) 70-80-al lazán előzgettem hóban, olyan autókat akik szintén csak 20-30-al dögögtek.

Ennyire rossz volna a Barum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.