Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Nekem már a második nyári idényt húzza le a Marangoni Trio 175/70 R13-as gumim. Szerintem mégegy nyarat kibírna, de remélem már nem lesz rá szükség.

Olcsósága ellenére is kopás szempontjából szerintem igen jól bírja a a vezetési stílusomat. Összehasonlítási alapom sajnos csak az előtte pár évet kibírt a lecserélési fáziban majdnem slick 4 évszakos Semperit gumi lenne. :)

Felni: gyári acél. Remélem ez is már csak ezt az idényt tölti a kocsin.

Link to comment
Megosztás:

Én inkább nem sorolom, milyen gumikat mészároltam már le

az Astrával... :D

A lényeg hogy a pesti utakra különösen ajánlom a Falken gumikat,

Nekem a ZE512-es típus van (már 4. ilyen garnitúra). Próbáltam

vagy egy tucat márkájú és típusú gumit már, de ez messze jobb

szerkezetileg, nagyon bírja a gyűrődéseket, még egyiknek sem volt

semmi baja nálam, mindegyik kopással halálozott el. :)

A tapadása is egészen jó, véleményem szerint csak a Michelin Pilot SX

fogott nála jobban, illetve nagyon jó a Dunlop is mostanság (Michelin

sajna szálszakadásos lett, nem bírta olyan jól).

Link to comment
Megosztás:

hasznos topik, igy a tél közeledtével nagyon is időszerü

azt hiszem nem árulok el titkot ha elmondom, hogy a klubbtagok kapnak kedvezményt (jo nagyot) majd az egyik gumisnál ->bővebbet a Hemi tud majd

ki mit gondol?

elsőkerekes autora előre vagy hátra érdemesebb e venni téligumit...ha mondjuk scak 1 párba szándékozik az eccerü emberfia beruházni

Link to comment
Megosztás:

hasznos topik, igy a tél közeledtével nagyon is időszerü

azt hiszem nem árulok el titkot ha elmondom, hogy a klubbtagok kapnak kedvezményt (jo nagyot) majd az egyik gumisnál ->bővebbet a Hemi tud majd

ki mit gondol?

elsőkerekes autora előre vagy hátra érdemesebb e venni téligumit...ha mondjuk scak 1 párba szándékozik az eccerü emberfia beruházni

1 pár gumit ne vegyél, mer az rosszabb, mintha nem lenne fent egy sem

a kedvezmény ügyben meg engem illett a hála asszem, mer én mondtam a srácnak, hogy keresse meg a zopelklubot :wink:

Link to comment
Megosztás:

1 pár gumit ne vegyél, mer az rosszabb, mintha nem lenne fent egy sem
ezt most hogyértve? letekertem már pár telet szar nyárigumival (tudom paraszt vagyok) annál rosszabb semmi sincs

a kedvezmény ügyben meg engem illett a hála asszem, mer én mondtam a srácnak, hogy keresse meg a zopelklubot :wink:

hálárol szo sem volt a részletekről beszéltem :twisted: :twisted: :twisted:

mellesleg lehet nem ugyanarrol beszélünk!

Link to comment
Megosztás:

Ja, téli gummában a legjobb eddig Toyo volt, az nagyon teccett. :)

Viszont a Barum és a Pirelli kifejezetten nagyon szarul fogott, bár nem

akarok általánosítani, mindkettőből csak egy típust próbáltam.

Amit még jónak találtam (bár drága): Michelin UltraGrip sorozat.

Én mindenképpen 4 gumit javaslok, mert felesleges veszélyforrás

a kettő téligumma. Ha már mindenképpen csak kettőre fussa, akkor

előlre. Persze jönnek majd az okostojások, és megmondják hogy hátra

kell a jobb fogású gumma, mert akkor "nehezebben megy ki a hátulja".

Viszont ha gyakorlatiasan gondol bele az ember, akkor igaz hogy

nehezebben indul meg, viszont ha megindul, akkor már lehetetlen

megfogni ha elöl szarabbak a gummák. Ha viszont elöl vannak a jobbak,

igaz hogy könnyen indul a hátulja, de nagyon könnyen meg is fogható

az elsőkkel. Persze ehhez kell egy kis gyakorlás az első hóban, hamar

kitanulható. :D

Link to comment
Megosztás:

ezt most hogyértve? letekertem már pár telet szar nyárigumival (tudom földműves vagyok) annál rosszabb semmi sincs

ha csak elől van gumid, akkor ott tök jól fog tapadni, viszont cibálja a hátulját (tapasztalat)

ha csak hátul, akkor meg nem mész sehova, igaz, nem is csúszol meg :)

hálárol szo sem volt a részletekről beszéltem :twisted: :twisted: :twisted:

mellesleg lehet nem ugyanarrol beszélünk!

PÜ ment

Link to comment
Megosztás:

Nekem most Dayton D200-asok 185/60R14 vannak fenn, normálisan vezetve, nem tapasztaltam semmi különöset ( mondjuk volt olyan helyzet amikor az hittem csattanok, de mikor mégjobban beletapostam a fékbe, nem csúszott meg a gumi, hanem megálltam)

Régen a Warbimon semperitek voltak és ott elmentek 110-130.000-et.

Most gondolkodom hogy a Dayton DW500, a Firestone Winterhawk, és a Semperit Wintergrip közül melyiket rakjam fel.

Másik dolog, valahol hallottam, hogy télen jobb a keskenyebb gumi, én azért a gyárinál kisebbet semiképp sem raknék fel (175/65R14), ti mit tudtok ezzel kapcsolatban?

Link to comment
Megosztás:

Nyári : Dayton D 200 185/60R14.

Általában a gumisok nincsenek túl jó véleménnyel róla, volt aki azt mondta, hogy elég ingadozónak mondható a minőségük.

Tapadás szárazon ok, csak szélsőségesebb kanyarvétel esetén nyikan meg. Esőben már több odafigyelést igényel. Masszív gumik, jól bírják a budapesti terepviszonyokat. Egyelőre :?

Téli : Pirelli W190 SNOWCONTROL 175/65R14

Igaz ebből csak 2 db volt új, hátul használt, régi fajta Michelin Alpin volt - eredetileg ilyen téli gumikkal vettük az autót. Télen vissza is kerültek, de sikerült egyet lemortizálom, így került képbe a Pirelli - :roll:

Pirelli jobb a hóban, mint a Michelin, ellenben ha nincs hó, akkor pont fordított a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Másik dolog, valahol hallottam, hogy télen jobb a keskenyebb gumi, én azért a gyárinál kisebbet semiképp sem raknék fel (175/65R14), ti mit tudtok ezzel kapcsolatban?

Szerintem csak hóban jobb mivel jobban "belevágja" magát gumi és nem ül fel rá annyira. Rally autókon nagyon vékony gumit használnak hóban. Talán nem véletlenül.

Link to comment
Megosztás:

Nyári : Dayton D 200 185/60R14.

Általában a gumisok nincsenek túl jó véleménnyel róla, volt aki azt mondta, hogy elég ingadozónak mondható a minőségük.

A gumis aki nekem szerelte ő a barumról sem volt jó véleménnyel, inkább a kormoránt (stomil utód) dícsérte, egy másik gumis meg a Semperitet szidta. Én azért az ő véleményükre nem mindig adnék, mert anyagilag is érdekeltek (utóbb ez mindkettőről ki is derült)

Link to comment
Megosztás:

....Viszont ha gyakorlatiasan gondol bele az ember, akkor igaz hogy nehezebben indul meg, viszont ha megindul, akkor már lehetetlen megfogni ha elöl szarabbak a gummák. Ha viszont elöl vannak a jobbak, igaz hogy könnyen indul a hátulja, de nagyon könnyen meg is fogható az elsőkkel. Persze ehhez kell egy kis gyakorlás az első hóban, hamar kitanulható. :)

Én veled értek egyet, mert ezt az állapotot is sikerült megtapasztalnom, igaz csak átmeneti jeleggel. Fékhatás jelentős része az első kerekeknél jelentkezik + Astra esetén a hajtást nem kell külön megemlíteni. Ésszel közlekedve megoldható így is a közlekedés. Provokálás esetén kézifék nélkül is kilendíthető a hátulja :wink:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem csak hóban jobb mivel jobban "belevágja" magát gumi és nem ül fel rá annyira. Rally autókon nagyon vékony gumit használnak hóban. Talán nem véletlenül.

Nekem télen semmi gondom a 175-ös gumikkal.

Én is láttam már 145-ös, vagy 155-ös gumit télen Astra-n, igaz az szöges gumi volt. Azzal biztos, hogy mindenhol el lehet közlekedni, de nem szeretjük, mert törvényellenes a használata és ha pont nincs hó, akkor marcangolja az aszfaltot :?

Link to comment
Megosztás:

Mivel januárban lett véve a kocsi, s mivel még a gyári nyári Continentalok voltak rajta, -mondanom sem kell, hogy elég kopottan-, ezért dönteni kellett, hogy vagy két garnitúra olcsó gumi lesz idén, vagy egy normális négyévszakos. Nézegettem az ADAC teszteket és végül a négyévszakos Vredestein Quatrac 2 került rá 175/70 R13, a gyári felnin. Korábban egyik ismerősöm dícsérte, hogy egész jó, s nekem sincs vele bajom. Hóban sem volt gondom -persze óvatosan mentem- és nyáron sem, pedig volt már iszonyat satu nekem is júliusban - egy drága wartburg két elsőbbségtáblán ment át, szerintem minimum 60 al... :twisted: , na oda is kellett volna egy kamaz.... :)

Akkoriban egy jobb nyégévszakos gumi volt, a GoodYear Vector 5, azt már az ADAC is az ajánlott kategóriába sorolta, csak azt akkor nem lehetett beszerezni. Mindenestre remélem jövő télen már lesz forrás valami jó téli gumira.

Link to comment
Megosztás:

Nyári gumi:

Dunlop SP Sport 01 195/55 R15

Aquaplaning hatás elég jó, 70-80 km/h-nál a vízrefutás nem okoz traumát. Vizes aszfalton kicsit jobban csúszik, mint szárazon... :)

De eddig nem tudtam nagyon zavarba hozni, kanyarban a párom elôbb kezd el sikítani, mint a gumik... :wink:

Téli gumi:

GoodYear UltraGrip 6 175/65 R14

Amikor megvettem az autót, ilyenek voltak rajta és nem is akarok mást kipróbálni, engem meggyôzött...

Link to comment
Megosztás:

"Amit még jónak találtam (bár drága): Michelin UltraGrip sorozat. "

Kijavítom magam, nem Michelin, hanem Goodyear. :oops:

Öregszem. :?

:)

A négyévszakosok egyébként addig érnek valamit, amíg csak

simán hideg van. Jégen/hóban ugyanúgy viselkedik, mint egy

jó fajta nyári gumi. :D

Link to comment
Megosztás:

Különbséget csak akkor fogod látni, ha felpróbálsz egy jó minőségű

téli gumit. Ég és föld. :)

Nagy igazság :!:

Nekem a 4 évszakos Semperittel volt hogy 20-al nem bírtam bevenni egy kanyart. Szerencsére nem lett belőle gond. A mostani Marangonival (mert téliből is az van) 70-80-al lazán előzgettem hóban, olyan autókat akik szintén csak 20-30-al dögögtek.

Link to comment
Megosztás:

Nagy igazság :!:

Nekem a 4 évszakos Semperittel volt hogy 20-al nem bírtam bevenni egy kanyart. Szerencsére nem lett belőle gond. A mostani Marangonival (mert téliből is az van) 70-80-al lazán előzgettem hóban, olyan autókat akik szintén csak 20-30-al dögögtek.

Ennyire rossz volna a Barum?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.