Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

11 órája, Vezeték írta:

Üdv!

Szétszedtem,egy z14xep motorvezérlőt.Van néhány pin,ami be van kötve az alaplapra,de a kötegbe nem megy sehová.

b csati:

16:  itt 6 Ohmot mérek testhez képest,

17:?

43 és 11 között 120 Ohm ,talán can lenne,de nem lehet megszólítani,(nem tudom,egyáltalán megférhet-e egymással egy ecu-n belül  k-line és can)

40: +15,nem terhelhető

(Élőadatban egyikre sincs változás,+,- próba.)

Valakinek van valami gondolata erről?

 

 

Igen, van, méghozzá az, hogy baromi bátor voltál ha csak úgy belenyúlsz egy ECU-ba... Persze nem tudhatom hogy ez-e a szakterületed, de azért ez nem egy tv távirányító szintű egység... 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Janó32 írta:

Igen, van, méghozzá az, hogy baromi bátor voltál ha csak úgy belenyúlsz egy ECU-ba... Persze nem tudhatom hogy ez-e a szakterületed, de azért ez nem egy tv távirányító szintű egység... 

Tudom meddig mehetek el.Van tartalék ecu.

(Jó lenne,ha can-is működne valahogy,lenne remény tempomatra.)

Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎.‎05‎.‎30‎. at 12:21, bcslaci írta:

Üdv!

Veramon beépítésnél nem találom a leírásban, hogy a "Coolant" elnevezésű sárga vezeték hova csatlakozik. 

Aki épített már be kérem segítsen. 

Köszönöm

Nem kevered? A coolant nálam a műszercsoport 28-as láb (kék vezeték), a 32 érintkezős Veramon csatlakozón a 31-es láb kék vezeték. (Jegyzeteltem a bekötésnél, de sárga nem szerepel a jegyzeteim között. A 32 érintkezős Veramon csatlakozó 15-ös lábán van egy sárga-fekete, ez a fékpedál-kapcsolóra megy.)

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 05. 31. at 14:19, freddy_ írta:

Nem kevered? A coolant nálam a műszercsoport 28-as láb (kék vezeték), a 32 érintkezős Veramon csatlakozón a 31-es láb kék vezeték. (Jegyzeteltem a bekötésnél, de sárga nem szerepel a jegyzeteim között. A 32 érintkezős Veramon csatlakozó 15-ös lábán van egy sárga-fekete, ez a fékpedál-kapcsolóra megy.)

Igen, a Veramonon a 31-es láb, leírás szerint kék vagy sárga (blue or yellow, coolant (instrument)). Nálam sárga, csak a leírásban nincs benne hova kell kötni, csak annyi hogy a műszercsoportba.  De akkor kiszedem a műszerfalat (egyszer majd :) ) és bekötöm a 28-ra. 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, bcslaci írta:

Igen, a Veramonon a 31-es láb, leírás szerint kék vagy sárga (blue or yellow, coolant (instrument)). Nálam sárga, csak a leírásban nincs benne hova kell kötni, csak annyi hogy a műszercsoportba.  De akkor kiszedem a műszerfalat (egyszer majd :) ) és bekötöm a 28-ra. 

Az óracsoportot nem nehéz kivenni (a felső kormányburkolatot kell levenni hozzá és az előtte lévő keretet). Mögötte a csatlakozót rögzítő keret. A kábel enged annyit, hogy ki lehessen húzni dolgozni vele. Én az érintkezők krimpelt részére forrasztottam, ahhoz le kell venni a piros rögzítőt (trükkösen, nehogy eltörjön) és levágni a kábelkötegelőt (amit majd pótolni kell utólag), de ne próbáld meg kihúzni a csatlakozót a műanyag keretből, mert eltörik (egy bontott kábelkötegben sikerült eltörnöm egyet). Az érintkezőt a csatlakozó felőli oldalon az érintkező melletti résen bedugott tűvel lehet kivenni. Vagy nem veszed ki az érintkezőt, lehámozod a kábel szigetelését (nem kell elvágni) és hozzáforrasztasz (ez sokkal egyszerűbb). Az óracsoport kábelek a biztosítéktábla mögötti, arról lejövő kábelkötegbe mennek. A komplett kábelköteg a biztosítéktábla mögött 10-15 cm hosszan éri el a kábelcsatornát. Ehhez a részhez csak a biztosítéktábla kivételével férsz hozzá. Ha nem ragaszkodsz hozzá, hogy a gyári kábelek mentén vidd el a kábelt (úgy, mint én), áthúzhatod a kábelcsatornán kívül is (bár nem tudom hol lehetne biztonságosan áthúzni a hely szűke és a kormány közelsége miatt). Az RPM-et és tankszintet honnan hoztad le? Az X2 környékén is elérhető minden (az utastérből és a motortérből is), sőt az ECU-nál is. Nem tudom mennyivel lenne bonyolultabb ezekről a helyekről lehozni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Mai nap vettem észre, hogy egyik hátsó ablakot se lehet lehúzni. Hátulról sem és elölről sem csinál semmit. Nem mostanában voltak használva, de akkor még mindkét ablak működött.
Mindkét első ablak működik. Az elképzelhető, hogy a hátsó ablakok másik biztosítékon lennének? Vagy van ezeknek valami típushibája? 

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, norbee80 írta:

Sziasztok!
Mai nap vettem észre, hogy egyik hátsó ablakot se lehet lehúzni. Hátulról sem és elölről sem csinál semmit. Nem mostanában voltak használva, de akkor még mindkét ablak működött.
Mindkét első ablak működik. Az elképzelhető, hogy a hátsó ablakok másik biztosítékon lennének? Vagy van ezeknek valami típushibája? 

Köszönöm.

Az F20 -as biztosíték az első, az F17 -es a hátsó elektromos ablakok biztosítéka, mindkettő 30A -es. Az ajtó kábelátvezetőben lévő kábelek szakadása elég gyakori, de nem valószínű, hogy egyszerre a szakadt volna el mindkettő... Sajnos szinte "full fapad" van nálam, elektromos ablakkal nincs tapasztalatom, így látatlanban sokkal többet nem tudok mondani. 

Link to comment
Megosztás:

15 perce, nzozz írta:

Az F20 -as biztosíték az első, az F17 -es a hátsó elektromos ablakok biztosítéka, mindkettő 30A -es. Az ajtó kábelátvezetőben lévő kábelek szakadása elég gyakori, de nem valószínű, hogy egyszerre a szakadt volna el mindkettő... Sajnos szinte "full fapad" van nálam, elektromos ablakkal nincs tapasztalatom, így látatlanban sokkal többet nem tudok mondani. 

Köszi, holnap erre a biztire ránézek.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, freddy_ írta:

Az óracsoportot nem nehéz kivenni (a felső kormányburkolatot kell levenni hozzá és az előtte lévő keretet). Mögötte a csatlakozót rögzítő keret. A kábel enged annyit, hogy ki lehessen húzni dolgozni vele. Én az érintkezők krimpelt részére forrasztottam, ahhoz le kell venni a piros rögzítőt (trükkösen, nehogy eltörjön) és levágni a kábelkötegelőt (amit majd pótolni kell utólag), de ne próbáld meg kihúzni a csatlakozót a műanyag keretből, mert eltörik (egy bontott kábelkötegben sikerült eltörnöm egyet). Az érintkezőt a csatlakozó felőli oldalon az érintkező melletti résen bedugott tűvel lehet kivenni. Vagy nem veszed ki az érintkezőt, lehámozod a kábel szigetelését (nem kell elvágni) és hozzáforrasztasz (ez sokkal egyszerűbb). Az óracsoport kábelek a biztosítéktábla mögötti, arról lejövő kábelkötegbe mennek. A komplett kábelköteg a biztosítéktábla mögött 10-15 cm hosszan éri el a kábelcsatornát. Ehhez a részhez csak a biztosítéktábla kivételével férsz hozzá. Ha nem ragaszkodsz hozzá, hogy a gyári kábelek mentén vidd el a kábelt (úgy, mint én), áthúzhatod a kábelcsatornán kívül is (bár nem tudom hol lehetne biztonságosan áthúzni a hely szűke és a kormány közelsége miatt). Az RPM-et és tankszintet honnan hoztad le? Az X2 környékén is elérhető minden (az utastérből és a motortérből is), sőt az ECU-nál is. Nem tudom mennyivel lenne bonyolultabb ezekről a helyekről lehozni.

Az óracsoport mögül hoztam, ezt az egyet nem találtam meg a leírásban hova kössem, meg a féklámpa kapcsolóra nem kötöttem rá, mert este lett.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, freddy_ írta:

Az óracsoportot nem nehéz kivenni (a felső kormányburkolatot kell levenni hozzá és az előtte lévő keretet). Mögötte a csatlakozót rögzítő keret. A kábel enged annyit, hogy ki lehessen húzni dolgozni vele. Én az érintkezők krimpelt részére forrasztottam, ahhoz le kell venni a piros rögzítőt (trükkösen, nehogy eltörjön) és levágni a kábelkötegelőt (amit majd pótolni kell utólag), de ne próbáld meg kihúzni a csatlakozót a műanyag keretből, mert eltörik (egy bontott kábelkötegben sikerült eltörnöm egyet). Az érintkezőt a csatlakozó felőli oldalon az érintkező melletti résen bedugott tűvel lehet kivenni. Vagy nem veszed ki az érintkezőt, lehámozod a kábel szigetelését (nem kell elvágni) és hozzáforrasztasz (ez sokkal egyszerűbb). Az óracsoport kábelek a biztosítéktábla mögötti, arról lejövő kábelkötegbe mennek. A komplett kábelköteg a biztosítéktábla mögött 10-15 cm hosszan éri el a kábelcsatornát. Ehhez a részhez csak a biztosítéktábla kivételével férsz hozzá. Ha nem ragaszkodsz hozzá, hogy a gyári kábelek mentén vidd el a kábelt (úgy, mint én), áthúzhatod a kábelcsatornán kívül is (bár nem tudom hol lehetne biztonságosan áthúzni a hely szűke és a kormány közelsége miatt). Az RPM-et és tankszintet honnan hoztad le? Az X2 környékén is elérhető minden (az utastérből és a motortérből is), sőt az ECU-nál is. Nem tudom mennyivel lenne bonyolultabb ezekről a helyekről lehozni.

Hogy miért kell mindent túlbonyolítanod?! Na mindegy, RPM, és tankszint is ott az óracsoport csatlakozóban. Egyébként nem vagyok híve a klimpelésre forrasztásnak. Biztonságosan kábelcsatornában lehet bárhova vinni a kábeleket. Sokkal bonyolultabb X2 környéke!

Link to comment
Megosztás:

1 perc, DarthVödör írta:

Hogy miért kell mindent túlbonyolítanod?! Na mindegy, RPM, és tankszint is ott az óracsoport csatlakozóban. Egyébként nem vagyok híve a klimpelésre forrasztásnak. Biztonságosan kábelcsatornában lehet bárhova vinni a kábeleket. Sokkal bonyolultabb X2 környéke!

Én is az óracsoportról hoztam le (az X2-t csak felvetettem, mint lehetőséget). Azért forrasztottam a krimpelésekre, mert azt szerettem volna, hogy bármikor visszaállítható legyen a gyári állapot. Egy jó forrasztás nagy felületen tart. Ahol az érintkező kialakításából adódóan belefolyhat az ón/folyatószer az érintkező felületre, ott nem forrasztanék a krimpelésre, de ez pont nem az a fajta (teljesen hozzáférhető, letisztítható). Sokkal egyszerűbb a vezeték burkolatát lehámozni és a vezetékre forrasztani. Most már inkább így csinálnám.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, freddy_ írta:

Én is az óracsoportról hoztam le (az X2-t csak felvetettem, mint lehetőséget). Azért forrasztottam a krimpelésekre, mert azt szerettem volna, hogy bármikor visszaállítható legyen a gyári állapot. Egy jó forrasztás nagy felületen tart. Ahol az érintkező kialakításából adódóan belefolyhat az ón/folyatószer az érintkező felületre, ott nem forrasztanék a krimpelésre, de ez pont nem az a fajta (teljesen hozzáférhető, letisztítható). Sokkal egyszerűbb a vezeték burkolatát lehámozni és a vezetékre forrasztani. Most már inkább így csinálnám.

A klimpelés tulajdonképen a törésgátló szerepét tölti be. Tehát, ha erre forrasztasz, az alatta levő vezeték szigetelését megolvasztod. törésgátló szerepe megszűnik. A csatlakozóházban annyi hely nincs, hogy zsugorcsővel mentesítsd a forrasztást. A forrasztott rész rideg, , míg a többeres vezeték hajlékony. Autóban pedig rengeteg mozgás, rezgés, fizikai ráhatás van egy vezetékre. A forrasztás tövében, mentesítés nélkül el fog törni a vezeték! Gyári állapotba visszaállítani? Minek? Eladáskor/vételkor senki nem néz be az óracsoport mögé...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, DarthVödör írta:

A klimpelés tulajdonképen a törésgátló szerepét tölti be. Tehát, ha erre forrasztasz, az alatta levő vezeték szigetelését megolvasztod. törésgátló szerepe megszűnik. A csatlakozóházban annyi hely nincs, hogy zsugorcsővel mentesítsd a forrasztást. A forrasztott rész rideg, , míg a többeres vezeték hajlékony. Autóban pedig rengeteg mozgás, rezgés, fizikai ráhatás van egy vezetékre. A forrasztás tövében, mentesítés nélkül el fog törni a vezeték! Gyári állapotba visszaállítani? Minek? Eladáskor/vételkor senki nem néz be az óracsoport mögé...

Ez igaz, de azért nem törvényszerű, hogy a vezeték szigetelése megolvadna attól, hogy a krimpelt részt (ami a rézvezetéket fogja) forrasztod. Az érintkező eleve elvonja a hő nagy részét, és igaz, hogy oda is vezeti a hőt, ahol a vezeték szigetelését körbefogja, emiatt könnyen megolvasztja a szigetelést. Túlzott hőbevitelnél akkor is megolvad a vezeték szigetelése, ha csak ónozod a rézvezeték végét vagy egy másik vezetékkel forrasztod össze. Az eredeti krimpelt vezetékre ha kerül ón egyáltalán, csak a krimpelt részt érinti, minimális mértékben. Nem folyik ón a szigetelés alá (sem az érintkezőbe, mint a lenti képen), nem merevíti meg a rézvezetéket. Legalábbis nálam így volt. Nem kell zsugorcső, mert a ráforrasztott vezeték párhuzamosan az eredeti vezetékkel, mélyen a csatlakozó házában van, eleve szigetelt részen. Hely probléma sem volt, mindenhova elfért mégegy vezeték. Ha a zsugorcsövet törésgátlóként értetted, a töréstől azért nem tartok, mert a hozzáadott vezetékek nem magukban lógnak, össze vannak fogva a többi vezetékkel (kellő rugalmassággal). A csatlakozó mozgatásakor sincsenek kitéve különösebb hajlítgatásnak, erőhatásnak. Eddig csak egy helyen láttam eltört vezetéket az autómban, az 5. ajtónál a gumicső alatt. Ott még forrasztás sem volt, csak mechanikai behatás. Forrasztással javítottam. Logikus, hogy el fog törni a forrasztás mellett, de már talán hosszabb ideje működik, mint amennyit a gyári vezeték bírt.

Ha olyan mértékű rezgés lenne, mint egy szántásban dolgozó traktoron vagy erőművi turbina mellett, nem lehetne ülni az autóban. Mindemellett a generátorban, ECU-ban, óracsoportban, világításkapcsolóban és még kitudja hány helyen vannak forrasztások. Ezek sem törnek el. Ha a ráforrasztott vezeték szigetelése alá befolyó ónra gondolsz, ez ugyanolyan problémát jelent akkor is, ha a vezetékre forrasztasz (és nem az érintkezőre). Sőt, ha a vezetékre forrasztasz, akkor már az eredeti vezetéket is megmerevíted a forrasztott szakaszon (és mindkét vezeték eltörhetne). Ilyen szempontból előnyösebbnek tartom a krimpelésre forrasztást, mert ott a csatlakozó eleve merev.

A teljesség kedvéért egy oldal szerint repülőgépeknél szokásos a krimpelés és a forrasztás:
crimp.solder.jpg

Feltételezem, hogy először a rézvezetéket krimpelik és forrasztják, utána krimpelik rá a szigetelést átfogó részt, így a szigetelés nehezebben tud megolvadni. (Bizonyos csatlakozóknál ez nem járható, mert a krimeplés mellett tizedmilliméterekre már az érintkező felület van, oda nem folyhat be ón.)

A saját esetemben (az első forrasztásoknál) sikerült enyhén megolvasztanom a szigetelést (nem leégetni). Minimális gyakorlattal nagyon szépen meg lehet forrasztani, az eredeti állapot megváltoztatása nélkül. Az érintkezőket nem egyszerű kíméletesen (és egyáltalán) kivenni a csatlakozókból. Ezekből az okokból kifolyólag, ahogyan írtam is, utólag már nem az érintkezőkre forrasztottam volna, csak a mögötte lévő vezetékekre. Ezt tanácsolom a kérdezőnek is.

A legjobb megoldás szerintem az lenne, hogy levágni a csatlakozót és a két vezetékkel egyben egy új csatlakozót krimpelni rá forrasztás nélkül. Csak nehéz az érintkezőket beszerezni hozzá (sokszor csak százasával lehet rendelni) és ha valakinek nincs szerszáma, emiatt nem feltétlenül éri meg beruházni. Bár ha azt nézem, hogy a kínai oldalakon szinte bármilyen csatlakozó vagy szerszám filléres áron elérhető (gyakran ingyen postával), akkor teljesen járható ez a módszer.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy a jobb hátsó és jobb első ablakemelő motor egymással kompatibilis. Úgy tűnik a jobb hátsó megadta magát de ilyet bontottan nem igazán találtam, viszont első általában kapható. Azt nem tudom van-e jelentősége, hogy nekem a hátsó is automata és becsípést gátló funkciója is van.

köszi a választ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lassan végzek a hátsó elektromos ablakokkal de sajnos elakadtam.

a piros sárga Csíkos vezetékkel össze kell kötnöm a 2 motort és be kötnöm a comfort modulba de sajnos nem tudom hogy melyik csatlakozóba kell... én találok semmit róla...esetleg ha van valakinek ilyene van és megnézné.

Elore is köszönöm 

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, szimbalacko írta:

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy a jobb hátsó és jobb első ablakemelő motor egymással kompatibilis. Úgy tűnik a jobb hátsó megadta magát de ilyet bontottan nem igazán találtam, viszont első általában kapható. Azt nem tudom van-e jelentősége, hogy nekem a hátsó is automata és becsípést gátló funkciója is van.

köszi a választ

Meg tudod nézni rajta a GM cikkszámot? Tudom, hogy kellemetlen lebontani, de úgy talán egyszerűbb lenne. Milyen autód van pontosan (alvázszámban F és az utána következő két számjegy)? Katalógusban néztem és sehol nem találok hátsó motorra cikkszámot. Próbáld meg esetleg kiböngészni valamelyikből a típus ismeretében:
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2554/27104,27153,27152,27102,27101,27099,27154,27100,27095/
https://opel.7zap.com/en/car/t98/p/14/28-1/

 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, freddy_ írta:

Meg tudod nézni rajta a GM cikkszámot? Tudom, hogy kellemetlen lebontani, de úgy talán egyszerűbb lenne. Milyen autód van pontosan (alvázszámban F és az utána következő két számjegy)? Katalógusban néztem és sehol nem találok hátsó motorra cikkszámot. Próbáld meg esetleg kiböngészni valamelyikből a típus ismeretében:
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2554/27104,27153,27152,27102,27101,27099,27154,27100,27095/
https://opel.7zap.com/en/car/t98/p/14/28-1/

 

Cikkszám sem kell. Eltérőek.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Sadebilly írta:

Sziasztok! Lassan végzek a hátsó elektromos ablakokkal de sajnos elakadtam.

a piros sárga Csíkos vezetékkel össze kell kötnöm a 2 motort és be kötnöm a comfort modulba de sajnos nem tudom hogy melyik csatlakozóba kell... én találok semmit róla...esetleg ha van valakinek ilyene van és megnézné.

Elore is köszönöm 

Nem néztem meg a képet, mert vírusos a link. Ez segít?

ablakemelo_kapcsolas.PNG

ablakemelo_kapcsolas_hatso.PNG

ablakemelo_kapcsolas_magyarazat1.PNG

ablakemelo_kapcsolas_magyarazat2.PNG

X9 csatlakozó elhelyezkedés:
ablakemelo_3d_kabel.PNG

X9 csatlakozó (apa):
ablakemelelo_X9_male.PNG

X9 csatlakozó (anya):
ablakemelelo_X9_female.PNG

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.