Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű


Recommended Posts

Sziasztok,

Nem vagyok egy szakember de nem is akarok így maradni, segítsetek légyszíves néhány szóval.

B Ascona, csapágycsere. Valahogy esedékessé vált és hát magam végezném amit lehet, ez ügyben kérném segítségeteket. A kiszerelt féltengelyen nem tudom itthon lecserélni a csapágyat, ezt tudom, majd valamelyik szerelő rámelegíti, de az összerakást talán én is megoldhatom.

Hellwig a http://hellwig-germany.de/-n ír erről, azt írja nem nagy dolog, ez így van?

De sajnos nem mindent értek:

Első kérdésem: mi az a kiegyenlítőlemez? (ha jól fordítom) "Auf anzahl der Ausgleichscheiben zwischen Hinterachswellenlager und Tragrohr achten. Stets neue Ausgleichscheiben verwenden. " hol szerezhetek ilyen lemezt? ebből több is van? Mire való? (mármint miért kell kiegyenlíteni?)

Második: mik ezek a kifelyezések? :

"Axialspiel"

"Sitztiefe mit tiefenmaß ermitteln" - ez valami olyan amit lehet nem pontosan helyre tenni? Németeknél az egymáshoz való alkatrészek pontosan fekszenek egymáson vagy ezt naivan gondolom vagy ez nem ettől függ?

Zoli

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • Hozzászólások 237
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Segítség!!!!

Csapágyboltból, katalógusból( mivel az eredeti bent van a kocsiban,) nekik van olyan katalógusuk tudják milyen kell - monták, megrendeltem a csapágyakat/csapágyszettet.

Itt van a kezemben.

Most olvastam a forumon hogy létezik a partsnet.hu, google persze nem dobta ki mikor kerestem, se a delphi-t.

Itt van a Delphi csapágy Opel katalógusa:

azt írja csak az 1,6-os automata B Ascona hátsócsapágya a 72/41,5/21-es. Nekem ezt hozta/rendelte a csapágybolt.

Az enyém 20 s-es, erre a Delphi 62/30/22-est ír.

:) :) :D

2000- es Mantában milyen hátsócsapágy van???

A Manta hátsóhídja lehet nem azonos az Asconáéval?

légyszíves ne mondjátok, hogy ez a szívás rovatba való.

Zoli

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok,

Megtörtént a csapágyak kicserélése :), a csapágyhangok tulképp teljesen megszüntek, viszont most már hallható a difihang - külünösen kisívű kanyarodáskor - amit eddig elnyomtak a csapágyak. :) ez lehet marad örökre.

72/41,5/21 FAG volt benne, mint kiderült több (katalógusból gyüjtve), ez a méret van az 1,6 automata-tól fölfele, alatta 1,6 kéziváltóig 62/30/22 méret. ami azt is jelenti, hogy az pl 1,3-as autók féltengelye 11,5 mm-rel keskenyebb.

2*3 óradíjat számoltak márkaszervízben számlával, plusz gratis lemosva kaptam vissza. (Munkatársam mesélte az Ő Golf I-én is ilyen összegű volt a ue. művelet "baráti" áron egy másik, egy pesti szervízben.)

Kedves Moderátorok!

Kérném ezen egyszemélyes/privát topic-om törlését, ha egyetértetek a törléssel.

Köszi és üdv

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nagyon kár lenne törölni, mert információkat tartalmaz, amiket más idelátogatók is szívesen, és hasznosan olvashatnak.Valszeg azért nem reagált senki, mert nem tudtak érdemi infóval szolgálni,mivel még nem taliztak hasonló problémával.A difi amíg kanyarban nem ad erőteljes morgó, recsegő hangot, addig nem szabad vele foglalkozni szerintem.Bár egy átcsapágyazás lehet, hogy jót tenne neki.Majd egyszer.Amúgy ha Mantával kapcsolatos kérdés merülne fel, lehet, hogy célszerűbb lenne azt a Manta topicban feltenni, mert ők álltalában ott mocorognak.(hátsóhíd,csapágy,meg ilyenek)

Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Warwolf,

köszi a megerősítést,

Mantafüggetlen problémának éreztem a csapágycserét ezért is tettem ide,

lehet, hogy másnak is volt már hasonló "bátorsága" könyvből nekilendülni egy ilyen hadműveletnek.

Végülis helyesnek érzem, hogy nem magam csináltam.

üdv

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek Warwolf kollégával:attól hogy nincs válasz nem jelenti hogy senkit sem érdekel :wink:

Nekem rekordban kellett a hátsó hídban cserélni a csapágyat,de én féltengellyel együtt cseréltem,így egyszerűbb volt.Ezért nem tudtam én sem semmit írni arra hogy jön le a csapágy a féltengelyről.

Amúgy már dificserén átestem(igaz ladáén),abban tudok segíteni. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Köszi Kori!

:)

Akkor leírom mit tapasztalok, hátha más is hall ilyet hátulról:

Kocsit megemelve, ha a kereket bármelyik irányba forgatom, furcsa szinte ilyesztő kerregő vagy kattogó hang hallatszik a kerék közepéből.

Csápos emelőn hallgatva, ha valaki forgatja a kereket középen is, a difinél is hallatszik viszont itt jóval halkabban. Állítólag a csövek fölerősítik és elvezetik a hangot a kerekek irányába.

Erősebben hallatszik még parkoláskor, ha az egyik kerék más sebességgel forog, tehát határozottabban hallható a gyorsabban forgó kerék felől.

Egyenes haladáskor nem igazán hallható, csak ha az ember keresi ezt a hangot.

Másrészt tapasztalom még, hogy alábújva, kardánt majd 30° -kal el lehet forgatni, ez okozhatja azta a fura "ütés" érzést váltáskor, azaz a fogakserekek hézagainak összege már 30° körül lehet.

Ha jól tudom ezen már csak a komplett dificsere segíthet, nem igazán felújítható, dificseréhez pedig kéne akkor egy nyulványtengely is,

de valahogy mostanában difit vadászni nem lesz kedvem, szóval ez lehet, hogy már tényleg marad így utolsó lehelletéig.

:)

űdv

Zoli

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Hátsóhíd, igaz Astra F.Szóval olyan hangja van menet közben a gépnek útegyenetlenségeken meg ilyeneken, mintha PB gázpalack lenne a csomitartóban.Mikor megálltam, csomagtartó fel, és nyomkodás, és olyan érdekes klangoló hangja van.A rugók látszólag egyben vannak, de én gondolok itt valami gumikütyü fáradásra a torziós rugónál.Lehetséges ez?

Link to comment
Megosztás:

Igaz nem ismerem igazán a fastra hátsó hidat, de sztem az nem torziós rugós hanem csavarrugós. Nekem a rekordon is kopogott vmi hátul és sokáig nem tudtam meg, mígnem véletlenül rájöttem hogy a lengéscsillapítok kopognak, attól függetlenül hogy jók voltak.

Link to comment
Megosztás:

Igaz nem ismerem igazán a fastra hátsó hidat, de sztem az nem torziós rugós hanem csavarrugós. Nekem a rekordon is kopogott vmi hátul és sokáig nem tudtam meg, mígnem véletlenül rájöttem hogy a lengéscsillapítok kopognak, attól függetlenül hogy jók voltak.

A csavarrugó stimmel, de én arra a gumira gondolok, ami a hátsóhíd felfogatásánál van.Bár annak valszeg Silent a neve.Tanácstalan vagyok főleg úgy, hogy mikor este leálltam a garázsba, még semmi baja nem volt.Helyesebben semmi hangja.Mosmeg.......

Link to comment
Megosztás:

Milyen a hangja a gázpalacknak a csomagtartóban??? :)

Klang-klang-klang! :) :) Olyan, mint amikor fordítva teszed be a pótkereket, és beleraksz egy kerékkulcsot.

Egyébként már behatároltam, a bal hátsó spirálrugó felső részéről jön a hang.Van ott valami, ami el tud törni, repedni, ilyenek?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Most egy kisebb gondban vagyok, egyáltalán nem Opel specifikus...

Nem bííírom lekérni az egyik első alsó lengőkart a gömbcsukló csapszegje miatt, tavaly a másik oldallal nem volt ennyi nyűgöm.

Próbáltam már ütögetéssel, melegítéssel, (de ez ilyenkor sajnos a melegben nem hoz annyi mikronnyi tágulást, hogy segítsen), csapszegkinyomóm meg pláne nincs.

Próbálkoztam ennek a kütyünek a házi replikájával, eddig nem segített...

tudtok vhogy távsegíteni?

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Most egy kisebb gondban vagyok, egyáltalán nem Opel specifikus...

Nem bííírom lekérni az egyik első alsó lengőkart a gömbcsukló csapszegje miatt, tavaly a másik oldallal nem volt ennyi nyűgöm.

Próbáltam már ütögetéssel, melegítéssel, (de ez ilyenkor sajnos a melegben nem hoz annyi mikronnyi tágulást, hogy segítsen), csapszegkinyomóm meg pláne nincs.

Próbálkoztam ennek a kütyünek a házi replikájával, eddig nem segített...

tudtok vhogy távsegíteni?

köszönöm

Szóval, akkor most mit nem tudsz? Az alsó gömfejet kinyomni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.