Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

9 órája, kukori írta:

Igen, ezt én is tudom, hogy cserélni, ha kell, főleg lengéscsillapítót. De 14 év és 180e km már lassan indokolttá teszi bármilyen teszt nélkül. Legalább is gondolom, ezért kérdezem. Ha már a fékék szinte biztos, hogy cserések, akkor lehet célszerű a lengéscsillapítókat is. Már csak azért is, mert elég messzire kell vinnem az autót a megbízható mesterhez, jobb lenne egyszerre elintézni az egészet. A fékek miatt eleve szét lesz szedve, ha szükséges, célszerű lenne akkor elvégezni a lengéscsillapítók cseréjét is.

Ki tudja megbízhatóan megmondani, hogy milyen állapotban vannak a lengéscsillapítók? Futómű beállítást végző cégek tudják ezt mérni, ellenőrizni?

(Szerelőt ne írjatok, mert nincs megbízható a közelemben, aki a munkát végezne, csak nagyon nehezen érhető el és távol van tőlem).


Használt autó: lehet, igaz, amit írsz, de én már csak ilyen vagyok. Ami tetszene francia autó, annyiért kapok németet vagy japánt is. Nem szeretem sem a stílusát, kinézetét, stb. Ráadásul minden ismerősöm, akinek ebben a kategóriában francia vagy olasz van (Peugeot 306/307, Renault Megane ronda hátsóval, Fiat Bravo turbóval) csak szívnak, annyit, hogy rossz nézni. Ehhez képest egy Astra (G vagy H, többit nem ismerem), vagy Toyota Auris, Corolla, Honda, Skoda (jó motorral szereltek) mestert csak mutatóban látnak. Nem vagyunk egyformák, szerencsére nagy a kínálat.

Olyan helyen ahol vizsgáztatnak (vagy min középszintű szerviz) lesz pad hogy megmérjék a lengéscsillapítót és az egyéb futómű alkatrészeket. Természetesen a futóműves cégek is meg tudják csinálni, de célszerűbbnek tartom hogy olyan helyen méresd ahol cserélik is, költséghatékonyabb lesz. 

Én pont a japán autókkal (pl beltér) nem bírok megbarátkozni. Rokon 2008-as 1.8vvti Avensis-e szalonból véve 60k km alatt két garanciális motorcserét kért (aztán inkább eladta, mert kezdődött hogy Bp-Zalaegerszeg etap alatt 2liter olajat evett), most Prius-a van, az technikailag rendben. Auris-Yaris féle 1.33 féle motorról ódákat találsz a neten ahogy tönkremennek. Munkatárs szeretett Mazda 6-osa 15 éves korár GTK-ra rozsdásodott garázsos megbecsült autóként.... Mezei 1.4 Bravo (2006-os) 172k km-el unokatesómnál hibamentes. 3 munkatárs használ Renault-ot (Sceni II 2.0 16v, Megane 1.6 16v, ill Megane limousine 1.5dci) gyakorlatilag nulla problémával.... Már rég elmúlt az hogy a japán a tuti a japán hívőknek, és a német a tuti a német hívőknek, hiába hiszik ezt a fanatikusok bármelyik táborba is tartozzanak. Már típusok vannak bizonyos motorokkal amik jók (függetlenül az orrán lévő márkajelzéstől), sőt, a koreai az új japán ha a megbízhatóságról beszélünk (HKMC termékei). Globalizált gyártás van, az alkatrészek a világ minden tájáról jönnek-mennek, gyakran egy beszállító több autógyártóhoz (pl lásd Takata légzsák, ZF váltók, Borgwarner turbók, Bosch egységek és sorolhatnám hosszasan) beszállít csak más feliratokkal de ua konstrukciót. Nincs sok értelme japán autóról beszélni, amikor a Toyota Yaris francia vagy török gyártású a C-HR, a Nissan Renault egységekkel közös Qashqai gyárt Sunderland-ben (Anglia), vagy ott a Cseh VW (Skoda), spanyol VW (Seat), szlovák KIA, anno az Opel Antara Szentpéterváron készült egy gyártósoron Chevrolet Captiva modellel és sorolni lehetne ezt is...  

Link to comment
Megosztás:

23 órája, Janó32 írta:

Globalizált gyártás van, az alkatrészek a világ minden tájáról jönnek-mennek, gyakran egy beszállító több autógyártóhoz (pl lásd Takata légzsák, ZF váltók, Borgwarner turbók, Bosch egységek és sorolhatnám hosszasan) beszállít csak más feliratokkal de ua konstrukciót. Nincs sok értelme japán autóról beszélni, amikor a Toyota Yaris francia vagy török gyártású a C-HR, a Nissan Renault egységekkel közös Qashqai gyárt Sunderland-ben (Anglia), vagy ott a Cseh VW (Skoda), spanyol VW (Seat), szlovák KIA, anno az Opel Antara Szentpéterváron készült egy gyártósoron Chevrolet Captiva modellel és sorolni lehetne ezt is...  

Ezzel jórészt egyetértek, de azért hozzátenném hogy egyes autók minősége vagy minőségérzete nem feltétlen (sőt inkább nem) a beépített anyagok avagy alkatrészek minőségétől függ, hanem sokkal inkább a gyártástechnológiában jelentkező nüansznyi különbségekből, mert ezeket nem biztos hogy egy autógyár előírja a távoli országban levő leányvállalatának. Csak egy példa: Opel Calibra (hogy márkánál maradjunk). A teljes gyártási periódus alatt két üzemben készültek, egyszer Rüsselsheimben az Opelnél, egyszer pedig a finnországi Uusikaupunki-ban a Valmet Automotive-nél. A felhasznált alaktrészek alapvetően ugyanazok, a finn példányok mégis kevésbé rozsdásodnak, két okra visszavezethetően: Finnországban a kezdetektől mindkét oldalán galvanizált lemezből készítették a karosszériát, míg Rüsselsheimben csak a '95-ös modellfrissítéskor vezették ezt be, valamint a lemezillesztéseknél használt karosszériatömítő pasztát is gazdagabban adagolták a Valmetnél, mint az Opelnél. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 17. at 18:29, kukori írta:

Sziasztok!

Adott a szeretett és jól működő (kopp-kopp) G Astra, Z14XEP, 2005-ös, 180e km.

Gyári vezérlés, feszítő, vízpumpa, hosszbordás 140e környékén cserélve. Klíma hibátlan. Olajat nem fogyaszt, csak Fuchs Pro Flex 5W30 megy bele, 10e km csereperiódussal.

Nyilván már nem mai gyerek, de szeretjük. Gondolkodtunk, mondván, hogy az Astra sem lesz fiatalabb, le kellene cserélni. Igen ám, de most nem szeretnénk (tudunk) jelentősebb összeget adni egy új (használt) autóért, ami fiatalabb, kevesebb benne a km és kiváló állapotban van. Igen sokat kellene hozzátenni, hogy valóban minőségi váltás legyen, pl. J Astra, Honda Civic, Toyota, Mazda, VW, Skoda. Francia vagy olasz kizárt. Így arra gondoltam, hogy érdemes lenne felturbózni az Astránkat, ami aránylag tisztességes pénzből megtehető.

Fékek:

1. Még a gyári dobfék van hátul. Ez ennyi év és km után szerintem cserés, nem érdemes csak fékpofát cserélni benne. Kapna két új TRW dobot, fékpofákat, fékmunkahengert.

2. Szerintem elöl is a gyári GM tárcsa van (lehet, hogy 120e környékén lett cserélve, de nem hiszem). Szerintem ez is megérett a cserére. Szintén TRW tárcsa + fékbetét.

Emígy a fékek hibátlanul teszik a dolgukat, nem húz, fog szépen. Fékfolyadék és komplett kézifék bowden kb. 3 éve cserélve. 

 

Lengéscsillapítók:

Ezek biztos, hogy a gyáriak. Nem veszem észre, hogy valami gond lenne vele, de biztos, hogy a pocsék utak miatt kapott már rendesen. Azért 14 év és 180e km nem kevés idő. Mit gondoltok, érdemes akkor ezt is cseréltetni? Előre és hátra is Sachs kerülne. Jelentős változás lenne a cserével és sokat jelentene?

Ilyenkor mit kell még, mit érdemes? A porvédő és ütközőt, valamint a toronycsapág szettet érdemes még egyúttal cserélni?

 

Mást nem tervezek, de a fentiek kb. 120e forintból meglennének, prémium alkatrészekből, profi mester által szervizelve. 

Köszönöm előre is a tanácsokat!

Én is hasonló cipőben járok, jártam mint te. Az alany egy 2007. közepi Astra G Z14XEP

Első féktárcsa+betét: szintén TRW-t vettem a Kovácséktól. Teljesen megvagyok vele elégedve. Nem nyikorog.

Hátsó fékdob: az a legegyszerűbb, ha elmész egy esztergályoshoz és egy indikátor órával megméreted a dob belső átmérőjét vagy kérsz egyet és megméred magad. A mihez viszonyításhoz: nálam tavaly novemberben 214.300 km-nél, a hátsó dobok belső átmérője 230,45 és 230,65 mm volt.  A  dobokat 231 mm elérésekor kell cserélni.

Első lengéscsillapítók: nálam kb. egy éve kezdett el gyengén kopogni, nyikogni valami. Most vettem erőt magamon, hogy cseréltessem. Az autóban most 222.400 van. A lengéscsillapítók még a gyáriak - rajtuk az MN és NN - jelzéssel. Nem is méretem meg őket, kiszolgálták az idejüket. A kutyacsontot is cseréltetem mert azok is teljesen oda vannak. És még valamit cseréltetek: a toronycsapágyakat kompletten. Mégpedig azért - mert ugyan ez utóbbi most 24e forint többletköltséget okoz, - de ha egy-két év múlva elkezd ropogni az eleje, akkor megint szedethetem szét az egészet, aminek ott lesz a munkadíja. Így meg egy menetben megcsináltatom az összeset és hosszabb távon jobban járok. Ezeket az alkatrészeket is a Kovácséktól vettem meg:  230574/SZ és 230575/SZ cikkszámú Sachs lengéscsillapítók, 802473_SAC/BE cikkszámú Sachs toronycsapágyak, valamint TRW kutyacsontok. Ez így összesen kb. 67e forint volt.


Summa summarum, ha biztosra akarsz menni, akkor a cserélendő alkatrészeket meg kell mérni, méretni és akkor nem költöd feleslegesen a pénzt. Bár jó eséllyel a 180 ezres futásteljesítmény már indokolttá teheti a lengéscsillapítók cseréjét.

 

Módosítva : Bombero
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

38 minutes ago, Bombero said:

Én is hasonló cipőben járok, jártam mint te. Az alany egy 2007. közepi Astra G Z14XEP

Első féktárcsa+betét: szintén TRW-t vettem a Kovácséktól. Teljesen megvagyok vele elégedve. Nem nyikorog.

Hátsó fékdob: az a legegyszerűbb, ha elmész egy esztergályoshoz és egy indikátor órával megméreted a dob belső átmérőjét vagy kérsz egyet és megméred magad. A mihez viszonyításhoz: nálam tavaly novemberben 214.300 km-nél, a hátsó dobok belső átmérője 230,45 és 230,65 mm volt.  A  dobokat 231 mm elérésekor kell cserélni.

Első lengéscsillapítók: nálam kb. egy éve kezdett el gyengén kopogni, nyikogni valami. Most vettem erőt magamon, hogy cseréltessem. Az autóban most 222.400 van. A lengéscsillapítók még a gyáriak - rajtuk az MN és NN - jelzéssel. Nem is méretem meg őket, kiszolgálták az idejüket. A kutyacsontot is cseréltetem mert azok is teljesen oda vannak. És még valamit cseréltetek: a toronycsapágyakat kompletten. Mégpedig azért - mert ugyan ez utóbbi most 24e forint többletköltséget okoz, - de ha egy-két év múlva elkezd ropogni az eleje, akkor megint szedethetem szét az egészet, aminek ott lesz a munkadíja. Így meg egy menetben megcsináltatom az összeset és hosszabb távon jobban járok. Ezeket az alkatrészeket is a Kovácséktól vettem meg:  230574/SZ és 230575/SZ cikkszámú Sachs lengéscsillapítók, 802473_SAC/BE cikkszámú Sachs toronycsapágyak, valamint TRW kutyacsontok. Ez így összesen kb. 67e forint volt.


Summa summarum, ha biztosra akarsz menni, akkor a cserélendő alkatrészeket meg kell mérni, méretni és akkor nem költöd feleslegesen a pénzt. Bár jó eséllyel a 180 ezres futásteljesítmény már indokolttá teheti a lengéscsillapítók cseréjét.

 

Nagyon szépen köszönöm részletes válaszod! Sokat segített.

A féktárcsa és fékbetét biztos cserélve lesz, és TRW mindkettő. A szerelőm is kimondottam jót mond róla, szinte csak azt ajánlja, ha valaki nem ragaszkodik egy nagyon olcsóhoz (ami lehet jó, de féknél nem értem a dolgot).

A lengéscsillapítók már nehezebb ügy. Ennyi idő után, ezeken a pocsék utakon (igaz, elég sokat pályán megy, de akkor is), nagyon meglepődnék, ha már nem a végét járná. Nyilván nem akarok feleslegesen költeni, de kell a jó és megbízható autó. Ahogy írtam, a szerelő messze van tőlem, nem szeretném fél év után vinni szétszedni megint.

Ha rászánom magam a lengéscsillapítók cseréjére, akkor Sachs lesz (első biztos, de szerintem a két hátsó is). A toronycsapágyakat mindenképpen cserélném, azok aztán kaptak eleget ennyi év és km után. Nem akkora tétel, hogy megérje megint bontani az egészet. Ráadásul szinte mindenhol azt írja, hogy lengéscsillapítóval célszerű együtt a toronycsapágyakat is cserélni, mert a rossz vagy kopott toronycsapágy kinyírja az új lengéscsillapítókat. Logikus. Abból is Sachs lesz, bár a TRW valamivel olcsóbb, lehet az mellett döntök. Én még megveszem a porvédő és ütköző készletet, nem egy nagy pénz, ezek a gumik ennyi év alatt csoda, ha nem foszlottak szét.

A kutyacsont, amin mindig csak mosolyogtam, az a stabilizátor (rúd vagy pálca), ha jól tudom? Nem egy nagy összeg szintén és szerintem még az is a gyári. Az árát elnézve, ezen szintén nem éri meg vacakolni. A TRW 4 439 Ft.

Emígy én nem veszek észre zavaró kopogást vagy nyikorgást, teszi az autó szépen a dolgát. De megyünk vele családsotól, megpakolva hosszabb utakra (400-500km, külföld, stb), nekem fontos, hogy megbízható, jó futómű és fékrendszer legyen, fő a biztonság. 

A hátsó fékdobokkal bajban vagyok. Nincs a környékemen esztergályos, főleg nem olyan, aki értelmes összegért megbontaná és méregetné. Amit példát hoztál, az annyiban nem mond nekem sokat, hogy a mért értékek elég közel vannak a 231 mm-hez, kevesebb, mint fél mm, ez nem tudom, hogy mit jelent? 30-40e km vagy már teljesen határérték? 

Gondolom csak fékpofákat nem érdemes benne cserélni ilyen idősen? Vagy igen? Te mit tettél végül, cserélted a dobokat is? Ha igen, a fékmunkahengert is? Pont a fékdob az, ami viccesen drága. Lehet, hogy az lesz, hogy azt szétszedetem a szerelővel és majd ő eldönti. Persze jobb lenne egyben minden alkatrészt megrendelni.

 

Most, hogy minden cserélve lett, érzel változást? Pl. szebben rugózik az autó, kevésbé "ráz" stb? 

Gondolom egy ilyen csere után, fék és futómű, érdemes elvinni egy futómű beállításra és fékpadra?

 

Más: nagyon odafigyelve (prémium olaj, alkatrészek) és igen csak kímélő üzemmódban hajtva kb. mi a reális élettartalma egy 1.4-es XEP motornak? Sokan azt mondják, gond nélkül elmegy 400e km-t különösebb beavatkozás nélkül. Nyilván odafigyelve a vezérlésre, vízpumpára, stb. 

 

 

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

3 órája, kukori írta:

A hátsó fékdobokkal bajban vagyok. Nincs a környékemen esztergályos, főleg nem olyan, aki értelmes összegért megbontaná és méregetné. Amit példát hoztál, az annyiban nem mond nekem sokat, hogy a mért értékek elég közel vannak a 231 mm-hez, kevesebb, mint fél mm, ez nem tudom, hogy mit jelent? 30-40e km vagy már teljesen határérték? 

Gondolom csak fékpofákat nem érdemes benne cserélni ilyen idősen? Vagy igen? Te mit tettél végül, cserélted a dobokat is? Ha igen, a fékmunkahengert is? Pont a fékdob az, ami viccesen drága. Lehet, hogy az lesz, hogy azt szétszedetem a szerelővel és majd ő eldönti. Persze jobb lenne egyben minden alkatrészt megrendelni.

Most, hogy minden cserélve lett, érzel változást? Pl. szebben rugózik az autó, kevésbé "ráz" stb? 

Gondolom egy ilyen csere után, fék és futómű, érdemes elvinni egy futómű beállításra és fékpadra?

Más: nagyon odafigyelve (prémium olaj, alkatrészek) és igen csak kímélő üzemmódban hajtva kb. mi a reális élettartalma egy 1.4-es XEP motornak? Sokan azt mondják, gond nélkül elmegy 400e km-t különösebb beavatkozás nélkül. Nyilván odafigyelve a vezérlésre, vízpumpára, stb. 

 

 

Azt sajnos nem tudom, hogy a fékdoboknak mi a szűz méretük. Lehet, hogy valaki majd megírja itt. A méréstől nem kell megijedni. Én először azt beszéltem meg az esztergályossal, hogy a műhelye előtt gyorsan megemelem a kocsi hátulját, lekapom a kerekeket, majd a fékdobokat - egy T20-as torx fogja - és megméri nekem. De aztán ideadta - nem az indikátoróráját, rosszul írtam az előbb - hanem az egyik nagyméretű tolómércéjét és szépen megmértem otthon.

A fékdobokat és pofákat nem cseréltem, egyrészt az áruk miatt másrészt mert még tűréshatáron belül vannak.

Az első lengéscsillapítókat toronycsapágyakat kedden cseréltetem, mihelyst pedig jobb idő lesz, egy új nyárigumi garnitúra is felkerül, az előző - hét szezont - 83 ezret futott helyett. Utána természetesen futómű állítás is lesz. A műszaki is esedékes lesz pár hónap múlva, az előtt kerülnek majd sorra a hátsó lengéscsillapítók is.

A futásteljesítménnyel kapcsolatban azt olvastam egyszer, hogy Budapesten taxiként volt amelyik G Astra 330 ezret is elment. Majd meglátjuk. Odáig még van legalább öt évem.

Módosítva : Bombero
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
5 perce, nyikszi írta:

Sziasztok! 2005-ös 1,4-es XEP-es EGR szelep tisztítást hol végeznek Budapesten? Vagy nem bonyolult a kiszedése? Mennyibe fájna?  Vagy a cseréje az mennyi lenne? Köszi a válaszokat előre is!

Ha nem tévedek, a hengerfej jobb oldalán van, és vízcső is megy rá( ezért hűtőfolyadékot is kell leengedni, majd visszapótolni), 2 csavar fogja, meg ugye a csatija megy rá. Nagyjából így néz ki:

3087121-20190306-e85RBg.jpg

Ha már le van szedve akkor egyértelmű hol kell tisztítani, ahová ki van rakódva a koksz, féktisztítóval higítóval benzinnel, óvatos kapirgálással. Az új olyan 40 ezernél kezdődik. 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

sziasztok segitcsegre lene szüksegem vásároltam opel g astrat1.7 dt  2000 evjaratu motor kod y17dt és aza problémam hogy 2000 fordulatnál be kereg valami feheret fustől alapjaraton szepen szol a motor csak gazadasnal eléri a 2000 fordulatot be kereg valami  és  erőtlen a auto nem talalom a hibat ha valaki tud eről valamit meg kőszőném előre is kőszőnőm

Link to comment
Megosztás:

14 órája, gyurika15 írta:

sziasztok segitcsegre lene szüksegem vásároltam opel g astrat1.7 dt  2000 evjaratu motor kod y17dt és aza problémam hogy 2000 fordulatnál be kereg valami feheret fustől alapjaraton szepen szol a motor csak gazadasnal eléri a 2000 fordulatot be kereg valami  és  erőtlen a auto nem talalom a hibat ha valaki tud eről valamit meg kőszőném előre is kőszőnőm

Főtengely jeladó a rossz ha kerreg. Cserélni csak gyárira érdemes. Az utángyártott lutri.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 08. at 3:06, gyurigyerek írta:

Főtengely jeladó a rossz ha kerreg. Cserélni csak gyárira érdemes. Az utángyártott lutri.

szia hat van aki aszongy a adagolom a rosz meg vasaroltam a autot turbo se volt jo ki csereltem hol ment a turbo hol nem  ha ment a turbo kereges elmarat normalisan szolt a motor le alitotam utana ma nem ment a turbo nem horgya a olajat  2000 ezres fordulatnal kereg hogy pontosan mi lehet a maja nem tudom

Link to comment
Megosztás:

Pepe75: EGR szelep hiba lesz, motorkontroll nem villan fel rövidebb időközökre vagy tartósabban? (Nekem 2005-ös van és nemrég jött elő ugyanez a probléma).

Úgy tudod kizárni a problémát, hogy valóban EGR hiba-e, ha leállítod (ne világítson a motorkontroll lámpa, kulcs kivesz) és ha lehúzod az EGR csatlakozóját(a gyújtótrafó mellett van jobbra egy kicsivel lentebb). Indítás után világítani fog a motorkontroll, de a hiba nemszünt, legalábbis nálam. Utána vettem új Pierburg EGR szelepet, azóta hibátlan..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Z14xep motor elkezdett állandóan dízelesen ketyegni. Twinport egység  kívülről ellenőrizve, nem lötyög. Folytószelepet kipucoltam kormos volt, a szelepfedél és szívócső közötti kipufogógáz visszavezető csövet is kipucoltam ez tele volt trutyival, vajszínű trutyi volt benne, olyan mint az olajsapkánál. Most hidegindításkor kb 0,5 másodpercig csörög-zörög, gondolom ennyi idő alatt épül fel az olajnyomás és feszül meg a lánc. Ezután szépen jár a motor, amíg elkezd melegedni utána viszont szép lassan előjön a dízeles ketyegés. Gyanús hogy még az EGR-t is ki kellene pucolni, de előtte inkább feltenném a kérdést, hogy érdemes-e? Annak az elkoszolódásától lehet-e dízeles ketyegő hangja? Hibakódom nincs, de nem akarom megvárni hogy legyen :) A motor erő pedig rendben van.

Előre is köszi a tanácsot.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, kisapo írta:

Sziasztok

Z14xep motor elkezdett állandóan dízelesen ketyegni. Twinport egység  kívülről ellenőrizve, nem lötyög. Folytószelepet kipucoltam kormos volt, a szelepfedél és szívócső közötti kipufogógáz visszavezető csövet is kipucoltam ez tele volt trutyival, vajszínű trutyi volt benne, olyan mint az olajsapkánál. Most hidegindításkor kb 0,5 másodpercig csörög-zörög, gondolom ennyi idő alatt épül fel az olajnyomás és feszül meg a lánc. Ezután szépen jár a motor, amíg elkezd melegedni utána viszont szép lassan előjön a dízeles ketyegés. Gyanús hogy még az EGR-t is ki kellene pucolni, de előtte inkább feltenném a kérdést, hogy érdemes-e? Annak az elkoszolódásától lehet-e dízeles ketyegő hangja? Hibakódom nincs, de nem akarom megvárni hogy legyen :) A motor erő pedig rendben van.

Előre is köszi a tanácsot.

Üdv.

Kimoshatod az egészet akár, de ezek közül egyiknek sincs köze a traktorozáshoz. Ennek 2 oka van: lánc és hidrotőke. EGR.nek ehhez semmi köze, a többi csőnek sincs, a kartergáz visszavezető ugyanolyan lesz 2-3 nap múlva megint. A fizika már csak ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Nem kapott műszakit az autóm, amelynek az egyik oka a feltehetően vezérműházfedéltől jövő olajfolyás. (Az olaj tényleg fogy a motorból - egészséges keretek között -, de egyetlen csepp olajat sem láttam az autó alatt, szerintem határeset.) Egy motormosással és a műszaki előtt történő törölgetéssel talán átlökdösöm, de végleges megoldás kellene.
Sajnos az egyik magyar Opel márkaszerviz 2017-ben a főtengelyszimmering cseréje miatt kalapáccsal és a vezérműházfedélnek támasztott feszítővasakkal kalapálta le az éjkszíjtárcsám. Azóta egyre jobban szivárog az olaj, amíg eljutott eddig az állapotig. El lehet úgy deformálni a vezérműházfedelet, hogy új tömítés sem tömíti el, tehát vezérműházfedél csere is szükségessé válik?

Házilag, akna nélkül (emelő, esetleg rámpa használatával) megoldható a vezérműházfedél levétele, tömítés cseréje vagy felejtsem el? Ha szervizzel csináltatom, attól tartok összekapkodják, a rárohadt tárcsákat szétkalapálják, mert a legtöbb helyen már nincs idő ésszel nekiállni és az alapvető lehúzószerszámokat sem veszik meg.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 17. at 15:06, kisapo írta:

Sziasztok

Z14xep motor elkezdett állandóan dízelesen ketyegni. Twinport egység  kívülről ellenőrizve, nem lötyög. Folytószelepet kipucoltam kormos volt, a szelepfedél és szívócső közötti kipufogógáz visszavezető csövet is kipucoltam ez tele volt trutyival, vajszínű trutyi volt benne, olyan mint az olajsapkánál. Most hidegindításkor kb 0,5 másodpercig csörög-zörög, gondolom ennyi idő alatt épül fel az olajnyomás és feszül meg a lánc. Ezután szépen jár a motor, amíg elkezd melegedni utána viszont szép lassan előjön a dízeles ketyegés. Gyanús hogy még az EGR-t is ki kellene pucolni, de előtte inkább feltenném a kérdést, hogy érdemes-e? Annak az elkoszolódásától lehet-e dízeles ketyegő hangja? Hibakódom nincs, de nem akarom megvárni hogy legyen :) A motor erő pedig rendben van.

Előre is köszi a tanácsot.

Üdv.

Vezérmülánc lesz...

Link to comment
Megosztás:

15 órája, csicsó írta:

Vezérmülánc lesz...

Ilyen alapon itt is cseréltetnél láncot. Totál feleslegesen. Ezért kell elvinni egy megfelelő helyre ahol el tudják ezt a 2 jelenséget különíteni és nem fogják lebombázni a motort és fizettetni 80k-t azért, hogy utána melegen megint csattogjanak a tőkék.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 18. at 19:42, csicsó írta:

Vezérmülánc lesz...

 

20 órája, Kukacka írta:

Ilyen alapon itt is cseréltetnél láncot. Totál feleslegesen. Ezért kell elvinni egy megfelelő helyre ahol el tudják ezt a 2 jelenséget különíteni és nem fogják lebombázni a motort és fizettetni 80k-t azért, hogy utána melegen megint csattogjanak a tőkék.

Annyira nem értek hozzá, de tudomásom szerint itt az olajnyomás állítja a láncfeszességet a láncfeszítő patronnal. Mivel azt írta csak hidegen zörög amig az olajnyomás fel nem épül ( majd később melegen amikor már alapból kisebb a nyomás)lehet hogy mégis csak a lánc zörög, csak éppen nem az a hibás. Első körben talán olajnyomást lehetne méretni ami nem egy bonyolult és drága művelet. 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, zotya975 írta:

 

Annyira nem értek hozzá, de tudomásom szerint itt az olajnyomás állítja a láncfeszességet a láncfeszítő patronnal. Mivel azt írta csak hidegen zörög amig az olajnyomás fel nem épül ( majd később melegen amikor már alapból kisebb a nyomás)lehet hogy mégis csak a lánc zörög, csak éppen nem az a hibás. Első körben talán olajnyomást lehetne méretni ami nem egy bonyolult és drága művelet. 

Köszönöm a tippeket.

Igen az olajnyomás állítja a láncfeszítőt. Viszont úgy veszem ki, hogy indítás utáni pillanatban egyértelműen csörög a lánc, ahogy korábban írtam, de ez is csak nyitott motorháztetőnél vehető ki, annyira jelentéktelen (szerintem). A dízeles ketyegés a bemelegedéssel folyamatosan erősebb és ez nem ugyanaz a hang mint indításkor. Újra indításnál is dízeles hangja van, ha nem hűl le teljesen a motor. Ha pl.: félig melegen indítom újra akkor halkabb és ahogy bemelegedik felerősödik. Első 6500 km olaj van az autóban, nincs fogyás. Motor tér is száraz. 

Még esetleg arra gondoltam, hogy az előző tulaj egyszer valamikor nem cserélt időben olajat és akkor károsodhatott valami, csak nem tudom, hogy ilyen esetben mi mehet tönkre.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, kisapo írta:

Köszönöm a tippeket.

Igen az olajnyomás állítja a láncfeszítőt. Viszont úgy veszem ki, hogy indítás utáni pillanatban egyértelműen csörög a lánc, ahogy korábban írtam, de ez is csak nyitott motorháztetőnél vehető ki, annyira jelentéktelen (szerintem). A dízeles ketyegés a bemelegedéssel folyamatosan erősebb és ez nem ugyanaz a hang mint indításkor. Újra indításnál is dízeles hangja van, ha nem hűl le teljesen a motor. Ha pl.: félig melegen indítom újra akkor halkabb és ahogy bemelegedik felerősödik. Első 6500 km olaj van az autóban, nincs fogyás. Motor tér is száraz. 

Még esetleg arra gondoltam, hogy az előző tulaj egyszer valamikor nem cserélt időben olajat és akkor károsodhatott valami, csak nem tudom, hogy ilyen esetben mi mehet tönkre.

Szerintem kábé semmi. Úgysem lehet számszerűleg meghatározni hogy az adott olajat pontosan mikor kell cserélni, kimondunk egy X időt és Y kilométert és akkor cseréljük. Csak ebbe nincs belekalkulálva a használat módja sem, hogy valaki sokat megy városban hideg motorral, rövid távokat vagy pályázik állandóan.  

Link to comment
Megosztás:

On ‎2019‎.‎03‎.‎18‎. at 19:16, freddy_ írta:

Nem kapott műszakit az autóm, amelynek az egyik oka a feltehetően vezérműházfedéltől jövő olajfolyás. (Az olaj tényleg fogy a motorból - egészséges keretek között -, de egyetlen csepp olajat sem láttam az autó alatt, szerintem határeset.) Egy motormosással és a műszaki előtt történő törölgetéssel talán átlökdösöm, de végleges megoldás kellene.
Sajnos az egyik magyar Opel márkaszerviz 2017-ben a főtengelyszimmering cseréje miatt kalapáccsal és a vezérműházfedélnek támasztott feszítővasakkal kalapálta le az éjkszíjtárcsám. Azóta egyre jobban szivárog az olaj, amíg eljutott eddig az állapotig. El lehet úgy deformálni a vezérműházfedelet, hogy új tömítés sem tömíti el, tehát vezérműházfedél csere is szükségessé válik?

Házilag, akna nélkül (emelő, esetleg rámpa használatával) megoldható a vezérműházfedél levétele, tömítés cseréje vagy felejtsem el? Ha szervizzel csináltatom, attól tartok összekapkodják, a rárohadt tárcsákat szétkalapálják, mert a legtöbb helyen már nincs idő ésszel nekiállni és az alapvető lehúzószerszámokat sem veszik meg.

Senkinek sincs ötlete? Elvinném szerelőhöz akár több száz kilométterre (Budapestre), ha lenne egy megbízható ember...

Link to comment
Megosztás:

5 órája, ginola írta:

Sziasztok!

 

Milyen féktárcsa, fékpofa márka az ajánlott?

A gyári csomagolásban valóban melyik gyártó terméke lapul?

Én úgy tudom a gyári tárcsa az ATE, és az ATE-Ferodo kombó (féktárcsa-fékbetét) elég sokaknak bevált, habár nem a legolcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.