Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

5 órája, csicsó írta:

Mennyi a futott km?Hideginditáskor nem kerepel?ha igen na akkor jött el a vezérlés csere ideje.

Láncvezérlésnél, hidegen mindegyik kelepel kicsit. Ettől még nem kell rögtön cserélni. Majd, ha melegen is csörög, kopog, akkor van itt az idő! Lehet hamarabb is, persze de nem szükségszerű.

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Cs. Zoltán írta:

Láncvezérlésnél, hidegen mindegyik kelepel kicsit. Ettől még nem kell rögtön cserélni. Majd, ha melegen is csörög, kopog, akkor van itt az idő! Lehet hamarabb is, persze de nem szükségszerű.

Nyúlott láncnál a hidegindítás utáni kelepelés az nem "kicsi".Konkrétan(lánc csere elött még) mikor beindítottam a garázsban az autót a 6 éves lányom mindig befogta a fülét:-).De igaz,hogy abban az állapotban melegen is csattogott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Otthoni szervizeléshez, de főként motorolaj cseréhez tervezek egy felhajtó rámpát az első kerekek alá. Z14XEP motor. Benéztem az olajteknő alá. Az olajleeresztő csavar a hátsó részén van, enyhe szögben hátrafelé néz. Ha a rámpa megemeli, elősegíti az olaj kifolyását vagy éppen hátráltatni fogja és bent reked valamennyi az olajteknőben? Milyen magas lehet a rámpa maximum?

25cm magas rámpára gondoltam, egyéb szerelések miatt főleg. Ha ez sok, akkor a hátsó kerekek alá is kell rámpa, a küszöb miatt ennek a magassága korlátozott. A kérdés másképpen úgy szól, hogy az első kerék a hátsóhoz képest mennyivel lehet feljebb, hogy az olaj kifolyását ne akadályozza? Vagy abszolút vízszintesben kellene álljon?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, freddy_ írta:

Sziasztok!

Otthoni szervizeléshez, de főként motorolaj cseréhez tervezek egy felhajtó rámpát az első kerekek alá. Z14XEP motor. Benéztem az olajteknő alá. Az olajleeresztő csavar a hátsó részén van, enyhe szögben hátrafelé néz. Ha a rámpa megemeli, elősegíti az olaj kifolyását vagy éppen hátráltatni fogja és bent reked valamennyi az olajteknőben? Milyen magas lehet a rámpa maximum?

25cm magas rámpára gondoltam, egyéb szerelések miatt főleg. Ha ez sok, akkor a hátsó kerekek alá is kell rámpa, a küszöb miatt ennek a magassága korlátozott. A kérdés másképpen úgy szól, hogy az első kerék a hátsóhoz képest mennyivel lehet feljebb, hogy az olaj kifolyását ne akadályozza? Vagy abszolút vízszintesben kellene álljon?

Nekem 15 centi magas rámpáim vannak, ennyi már pont elég hogy a kocsi alatt lehessen ügyködni. Szerintem nem marad bent számottevő olaj, de ha aggódsz emiatt, akkor fel lehet logisztikázni 4 rámpára is az autót, és akkor vizszintbe marad. 4 ferdére faragott rámpára sajna nem tudok felállni ( legalábbis én) kevés a vonóerő

2757745-20180203-uWRqb9.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

19 órája, zotya975 írta:

Nekem 15 centi magas rámpáim vannak, ennyi már pont elég hogy a kocsi alatt lehessen ügyködni. Szerintem nem marad bent számottevő olaj, de ha aggódsz emiatt, akkor fel lehet logisztikázni 4 rámpára is az autót, és akkor vizszintbe marad. 4 ferdére faragott rámpára sajna nem tudok felállni ( legalábbis én) kevés a vonóerő

Köszönöm. Most még csak tervezem, bármilyen lehet. A 25 centi magas rámpát kényelmi szempontból részesíteném előnyben. Megfelelő hosszúságban lenne elég vonóerő felhajtani rá és a koptatót sem érné el. Jelenlegi terv.

Négy rámpa esetén (elöl-hátul), a hátsók a küszöb miatt 19-19.5cm magasak lehetnek maximum. Az eleje 5.5-6 centivel lenne magasabban. Vagy négy egyforma 19-19.5cm magas rámpa és teljesen víszintesben maradna az autó.

A hangsúly a maradéktalan olajkifolyáson lenne. Ehhez milyen pozíció lenne a legmegfelelőbb Astra G Z14XEP motor esetén? Teljesen vízszintes vagy jobb, ha magasabban van az eleje és pontosan mennyivel lenne ideális?
(Az utóbbit azért gondolom, mert az olajleeresztő csavar az olajteknő hátsó részén van, enyhe szögben hátrafelé néz.)

Link to comment
Megosztás:

4 perce, freddy_ írta:

Köszönöm. Most még csak tervezem, bármilyen lehet. A 25 centi magas rámpát kényelmi szempontból részesíteném előnyben. Megfelelő hosszúságban lenne elég vonóerő felhajtani rá és a koptatót sem érné el. Jelenlegi terv.

Négy rámpa esetén (elöl-hátul), a hátsók a küszöb miatt 19-19.5cm magasak lehetnek maximum. Az eleje 5.5-6 centivel lenne magasabban. Vagy négy egyforma 19-19.5cm magas rámpa és teljesen víszintesben maradna az autó.

A hangsúly a maradéktalan olajkifolyáson lenne. Ehhez milyen pozíció lenne a legmegfelelőbb Astra G Z14XEP motor esetén? Teljesen vízszintes vagy jobb, ha magasabban van az eleje és pontosan mennyivel lenne ideális?
(Az utóbbit azért gondolom, mert az olajleeresztő csavar az olajteknő hátsó részén van, enyhe szögben hátrafelé néz.)

Hát ezt nem tudom megmondani, nekem is a hátsó részen van a leeresztő , mondjuk nekem az udvar hátrafelé lejt, így a 15 centis emelésből a vízszinteshez képest talán ha 10 centi marad.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, AstryG írta:

Cseréltetnem kellene a hosszbordás szíjat. Gondolom nem árt a feszítő csapágyat is már akkor?

Mármint a görgőt? https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasekszij_vezetogorgo/hosszbordasekszij_vezetogorgo_opel_astra_g_1998-2009_34655

https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasszij_feszito_reszei/hosszbordasszij_feszito_gorgo_opel_astra_g_1998-2009_34310

Vagy a komplett feszítésre gondolsz? https://cromax.hu/opel/astra_g_1998-2009_/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasekszij_feszito/?limitstart=0

Ha nincs velük semmi gond (jól feszít és a görgő is jól és csendben fut szabadon ill. nem sérült sehol), akkor felesleges. Ha gond lesz vele a későbbiekben, akkor viszonylag könnyedés cserélhető mindegyik.... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Mármint a görgőt? https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasekszij_vezetogorgo/hosszbordasekszij_vezetogorgo_opel_astra_g_1998-2009_34655

https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasszij_feszito_reszei/hosszbordasszij_feszito_gorgo_opel_astra_g_1998-2009_34310

Vagy a komplett feszítésre gondolsz? https://cromax.hu/opel/astra_g_1998-2009_/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasekszij_feszito/?limitstart=0

Ha nincs velük semmi gond (jól feszít és a görgő is jól és csendben fut szabadon ill. nem sérült sehol), akkor felesleges. Ha gond lesz vele a későbbiekben, akkor viszonylag könnyedés cserélhető mindegyik.... 

Látom, hogy a görgő az lenne külön is, de gondolom a komplett feszítésnek is van szerepe/ el tud használódni. Ezért is gondolkozom rajta, hogy jobb az egészet cserélni. A sérülést azt nem figyeltem, de hangja van járáskor. Vagyis szerintem az cicereg.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, AstryG írta:

Na igen fogalmam sincs volt a cserélve. De könnyen meglehet, hogy még véletlenül sem.

Ilyenkor szerintem azt érdemes nézni, hogy mennyi a komplett feszítő anyagára, és ez hogyan aránylik a hosszbordásszíj csere munkadíjához. Tegyük fel hogy kb. 15e a feszítő ára, tehát ennyit spórolsz ha most nem cserélteted. Viszont ha pár hónap múlva tönkremegy és mégis cserélni kell, akkor kifizeted ezt a 15e Ft-ot, plusz még egyszer a munkadíjat, sőt lehet hogy még egyszer a szíj árát is, mert új feszítővel régi szíjat nem illik összerakni. Én cserélném, ha nem kenyérre kell az a 15e Ft...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

6 perce, tgabika76 írta:

Ilyenkor szerintem azt érdemes nézni, hogy mennyi a komplett feszítő anyagára, és ez hogyan aránylik a hosszbordásszíj csere munkadíjához. Tegyük fel hogy kb. 15e a feszítő ára, tehát ennyit spórolsz ha most nem cserélteted. Viszont ha pár hónap múlva tönkremegy és mégis cserélni kell, akkor kifizeted ezt a 15e Ft-ot, plusz még egyszer a munkadíjat, sőt lehet hogy még egyszer a szíj árát is, mert új feszítővel régi szíjat nem illik összerakni. Én cserélném, ha nem kenyérre kell az a 15e Ft...

Pont ez a másik, ha véletlen baja lesz. Másabb a tudat, hogy ez is új és itt nem lesz probléma egy darabig. Úgy kb mennyi idő ezt kiszerelni és vissza?

Link to comment
Megosztás:

1 óra, AstryG írta:

Látom, hogy a görgő az lenne külön is, de gondolom a komplett feszítésnek is van szerepe/ el tud használódni. Ezért is gondolkozom rajta, hogy jobb az egészet cserélni. A sérülést azt nem figyeltem, de hangja van járáskor. Vagyis szerintem az cicereg.

Én is azt hittem h annak van hangja, cseréltük: A feszítő 15 évesen 145000km után is bika erőben van (elég volt ellenfeszíteni a szíj leszedésekor), hibátlan ahogy nézegettük. Viszont a hang előjött a hideggel, generátorra gyanakszom... 

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Ilyenkor szerintem azt érdemes nézni, hogy mennyi a komplett feszítő anyagára, és ez hogyan aránylik a hosszbordásszíj csere munkadíjához. Tegyük fel hogy kb. 15e a feszítő ára, tehát ennyit spórolsz ha most nem cserélteted. Viszont ha pár hónap múlva tönkremegy és mégis cserélni kell, akkor kifizeted ezt a 15e Ft-ot, plusz még egyszer a munkadíjat, sőt lehet hogy még egyszer a szíj árát is, mert új feszítővel régi szíjat nem illik összerakni. Én cserélném, ha nem kenyérre kell az a 15e Ft...

Hát, azért ez nem vezérműszíj, nem fogasszíj... Mi is simán visszaraktuk a 3 éves kb 20000km-t futottat az új görgővel még tavasszal... 

1 órával ezelőtt, AstryG írta:

Pont ez a másik, ha véletlen baja lesz. Másabb a tudat, hogy ez is új és itt nem lesz probléma egy darabig. Úgy kb mennyi idő ezt kiszerelni és vissza?

Mi kb 1 órát csináltuk ki és vissza és a görgő cseréje zusammen. Én azért nem akartam cserélni ha mindenre jónak néz ki, mert ez még gyári, a mostani utángyártott cuccok még ha prémium gyártóé is... Hát, inkább ami lehet maradjon gyári ameddig bírja... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, Janó32 írta:

Én is azt hittem h annak van hangja, cseréltük: A feszítő 15 évesen 145000km után is bika erőben van (elég volt ellenfeszíteni a szíj leszedésekor), hibátlan ahogy nézegettük. Viszont a hang előjött a hideggel, generátorra gyanakszom... 

Hát, azért ez nem vezérműszíj, nem fogasszíj... Mi is simán visszaraktuk a 3 éves kb 20000km-t futottat az új görgővel még tavasszal... 

Mi kb 1 órát csináltuk ki és vissza és a görgő cseréje zusammen. Én azért nem akartam cserélni ha mindenre jónak néz ki, mert ez még gyári, a mostani utángyártott cuccok még ha prémium gyártóé is... Hát, inkább ami lehet maradjon gyári ameddig bírja... 

Nálam csak nem a generátor. Még nincs egy éve, hogy javították, csapágy és feszszabályzó cserés volt. Azóta meg jó ha 1000-et mentem vele...

Viszont akkor némileg elbizonytalanítottál a komplett feszítő cseréjével kapcsolatban :huh:

Hm szóval elég hamar meglehet a cseréje. Úgy már nem számítok vészes munkadjíra.

Módosítva : AstryG
Link to comment
Megosztás:

39 perce, gigantika írta:

Űdv ,z12xe astrám és vezérmülánc csere előtt állok és hogy miket kell még ki cserélni persze a láncon kivül. kőszőnőm

Lánc, hidraulikus feszítő és vezérműfedél tömítés alaphangon!

Viszont szakszerűbb a komplett vezérlést, lánckerekekkel, vezető sínekkel cserélni. Hosszabbtávú és biztonságosabb megoldást is jelent.

Cromax.hu oldalon az SKF készlet, ha jól emlékszem 38.000 ft most. Igényes és jó áras alternatíva, szerintem.

Link to comment
Megosztás:

38 perce, AstryG írta:

Nálam csak nem a generátor. Még nincs egy éve, hogy javították, csapágy és feszszabályzó cserés volt. Azóta meg jó ha 1000-et mentem vele...

Viszont akkor némileg elbizonytalanítottál a komplett feszítő cseréjével kapcsolatban :huh:

Hm szóval elég hamar meglehet a cseréje. Úgy már nem számítok vészes munkadjíra.

Mi nem cseréltük a szíjat (csak levettük és félretettük), az több bontással jár. Kibontottuk a légszűrőházat (érdemes venni néhány gumibakot mert szinte biztos h 1-2 cserés lehet, bár megjegyzem hogy még a gyárinak kapható is elég lötyke), fellazítottuk, levettük a konzolt, görgő csere és vissza. 

Link to comment
Megosztás:

55 perce, Janó32 írta:

Mi nem cseréltük a szíjat (csak levettük és félretettük), az több bontással jár. Kibontottuk a légszűrőházat (érdemes venni néhány gumibakot mert szinte biztos h 1-2 cserés lehet, bár megjegyzem hogy még a gyárinak kapható is elég lötyke), fellazítottuk, levettük a konzolt, görgő csere és vissza. 

Értem, az akkor kicsit másabb. Légszűrőháznál van gumibak? Nem is tudtam.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Cs. Zoltán írta:

Lánc, hidraulikus feszítő és vezérműfedél tömítés alaphangon!

Viszont szakszerűbb a komplett vezérlést, lánckerekekkel, vezető sínekkel cserélni. Hosszabbtávú és biztonságosabb megoldást is jelent.

Cromax.hu oldalon az SKF készlet, ha jól emlékszem 38.000 ft most. Igényes és jó áras alternatíva, szerintem.

Én cseréltem a vizpumpát és a termosztátot is ha már szétvolt szedve(gyári volt még minden 120 ezer km-nél)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 

Van valami mód a fékek otthoni tesztelésére, beállítására?
Fékdob/betét, fékolaj cserénél mire kell oda figyelni?

igazság szerint a hátsó betéteket cseréltem már, de mintha nem fognának megfelelően. Mert ha kavicson nyomok egy vészféket, a hátsó kerekek nem csúsznak, csak az elsők ahol ugye tárcsa fék van, nem dob. Abs nincs szóval az nem szólhat bele a dologba. Most a dobok cseréjén gondolkozom, mert van 1 milis válla kb. De nem tudom ez javít e majd a hátsó fék hatásfokán.

Módosítva : odorgg
Link to comment
Megosztás:

2 órája, odorgg írta:

Sziasztok 

Van valami mód a fékek otthoni tesztelésére, beállítására?
Fékdob/betét, fékolaj cserénél mire kell oda figyelni?

igazság szerint a hátsó betéteket cseréltem már, de mintha nem fognának megfelelően. Mert ha kavicson nyomok egy vészféket, a hátsó kerekek nem csúsznak, csak az elsők ahol ugye tárcsa fék van, nem dob. Abs nincs szóval az nem szólhat bele a dologba. Most a dobok cseréjén gondolkozom, mert van 1 milis válla kb. De nem tudom ez javít e majd a hátsó fék hatásfokán.

Én a fékfolyadékot szervizben cseréltettem. A tartályra rákötöttek egy gépet, amely nyomással tölti után a tartályt fékfolyadékkal. A légtelenítő szelepeknél kiengedtek annyi fékfolyadékot, hogy kicserélődjön a teljes fékfolyadék mennyiség a rendszerben. A rendszer csak minimális ideig van kinyitva a tartály felől, nem vehet fel sok nedvességet a fékfolyadék a környezetből.
A fékfolyadék maró hatású, erősen környezetszennyező. Ne érintkezzen bőrrel és ne jusson a környezetbe. Ha festéssel érintkezik, szerintem menthetetlenül megmarja. A légtelenítő szelepre átlátszó csövet kell tenni és ezen keresztül leengedni a fékfolyadékot (a légtelenítési folyamat részeként, amit nem írnék le). A csőben látszanak a levegőbuborékok és bele lehet vezetni egy tartályba vagy üvegbe. Ha valamire rácsöppen a fékfolyadék, azonnal célszerű lemosni. A fékpofákhoz nem érhet. Ha a dob vagy tárcsa szennyeződik, nedves ruhával többször áttörölném és féktisztítóval átitatott szálmentes (teljesen tiszta) törlővel többször átmosnám. A fékfolyadék tartály szintjét rendszeresen nézni kell és utántölteni, mert ha onnan fellevegősödik, akkor kezdheted elölről az egészet.
Talán a dobban az 1mm-es váll nem engedi ráülni a betétet (minimális a kontaktus). Ha már próbáltál így fékezni, akkor szerintem a fékpofán kirajzolódhatott a váll nyoma. Ha ez tényleg így van, akkor talán az új dob segít (vagy nem tudom lehet-e szabályoztatni). Akár lehet teljesen mástól is a problémád.

Ha nem vagy biztos benne (a kérdéseidből úgy tűnik), erősen javaslom, hogy inkább bízd szakemberre. Mégha magad is csinálod, mindenképp vidd el fékpadra a végén (mielőtt forgalomban közlekednél az autóval). A fékfolyadékot veszélyes hulladékként kell kezelni és leadni a megfelelő helyen.

Módosítva : freddy_
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, odorgg írta:

Sziasztok 

Van valami mód a fékek otthoni tesztelésére, beállítására?
Fékdob/betét, fékolaj cserénél mire kell oda figyelni?

igazság szerint a hátsó betéteket cseréltem már, de mintha nem fognának megfelelően. Mert ha kavicson nyomok egy vészféket, a hátsó kerekek nem csúsznak, csak az elsők ahol ugye tárcsa fék van, nem dob. Abs nincs szóval az nem szólhat bele a dologba. Most a dobok cseréjén gondolkozom, mert van 1 milis válla kb. De nem tudom ez javít e majd a hátsó fék hatásfokán.

A hátsó kerekeknek nem is szabad megcsúszniuk,  mert sokkal veszélyesebb ha a hátulja kitör mintha az első kerék blokkol és "csak" nem tudsz kormányozni ABS-nélkül. Ezt fékerő szabályzóval oldják meg ami lehet fix patronos valahol a fékcsövön ( jellemzően a motortérben a szélvédő alatt van, vagy a hátsó híd közelében) vagy terhelésfüggő a hátsó híd felett. Enélkül a hátsó kerék blokkolna, hiszen a súlypont előre tolódik, amikor fékezel. Tehát az hogy ABS-nélkül csak az első kerekek blokkolnak, nem hiba. Fékhatás mérésen meg tudják mondani elég fékerő jut-e a hátsó kerekeidre. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, freddy_ írta:

Én a fékfolyadékot szervizben cseréltettem. A tartályra rákötöttek egy gépet, amely nyomással tölti után a tartályt fékfolyadékkal. A légtelenítő szelepeknél kiengedtek annyi fékfolyadékot, hogy kicserélődjön a teljes fékfolyadék mennyiség a rendszerben. A rendszer csak minimális ideig van kinyitva a tartály felől, nem vehet fel sok nedvességet a fékfolyadék a környezetből.
A fékfolyadék maró hatású, erősen környezetszennyező. Ne érintkezzen bőrrel és ne jusson a környezetbe. Ha festéssel érintkezik, szerintem menthetetlenül megmarja. A légtelenítő szelepre átlátszó csövet kell tenni és ezen keresztül leengedni a fékfolyadékot (a légtelenítési folyamat részeként, amit nem írnék le). A csőben látszanak a levegőbuborékok és bele lehet vezetni egy tartályba vagy üvegbe. Ha valamire rácsöppen a fékfolyadék, azonnal célszerű lemosni. A fékpofákhoz nem érhet. Ha a dob vagy tárcsa szennyeződik, nedves ruhával többször áttörölném és féktisztítóval átitatott szálmentes (teljesen tiszta) törlővel többször átmosnám. A fékfolyadék tartály szintjét rendszeresen nézni kell és utántölteni, mert ha onnan fellevegősödik, akkor kezdheted elölről az egészet.
Talán a dobban az 1mm-es váll nem engedi ráülni a betétet (minimális a kontaktus). Ha már próbáltál így fékezni, akkor szerintem a fékpofán kirajzolódhatott a váll nyoma. Ha ez tényleg így van, akkor talán az új dob segít (vagy nem tudom lehet-e szabályoztatni). Akár lehet teljesen mástól is a problémád.

Ha nem vagy biztos benne (a kérdéseidből úgy tűnik), erősen javaslom, hogy inkább bízd szakemberre. Mégha magad is csinálod, mindenképp vidd el fékpadra a végén (mielőtt forgalomban közlekednél az autóval). A fékfolyadékot veszélyes hulladékként kell kezelni és leadni a megfelelő helyen.

Köszi a leírást, csere után fékpaddal kezdem!

3 órája, zotya975 írta:

A hátsó kerekeknek nem is szabad megcsúszniuk,  mert sokkal veszélyesebb ha a hátulja kitör mintha az első kerék blokkol és "csak" nem tudsz kormányozni ABS-nélkül. Ezt fékerő szabályzóval oldják meg ami lehet fix patronos valahol a fékcsövön ( jellemzően a motortérben a szélvédő alatt van, vagy a hátsó híd közelében) vagy terhelésfüggő a hátsó híd felett. Enélkül a hátsó kerék blokkolna, hiszen a súlypont előre tolódik, amikor fékezel. Tehát az hogy ABS-nélkül csak az első kerekek blokkolnak, nem hiba. Fékhatás mérésen meg tudják mondani elég fékerő jut-e a hátsó kerekeidre. 

Neked is köszi! Így már világos a fékrendszer működése! Hátso híd felett van nekem a fékerő elosztó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.