Jump to content

Recommended Posts

2.5-ös diesel omi váltójába milyen olaj kell?
A 1940768 és a 1940704 kódszámú olajak mit takarnak,milyen a viszkozitása,minősége? Sajnos 40 km-es körzetben nincs opel szalon, így helyettesíteni kell vmivel.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

én mindent tudok:

Sebességváltó-olaj (AR 25/35)

Minősége:

Speciális olaj "Dexron ® III..." megjelöléssel, katalógusszám 19 40 763 (90 510 269).

Speciális olaj "ETL 7045 E" jelöléssel.

Útmutatás:

Az "ETL 7045 E" sebességváltó-olaj visszamenőleg minden AR 25/35 sebességváltóhoz engedélyezett és a "Dexron® III..." sebességváltó-olajjal keverhető.

AR 25/AR 35

Az első töltet mennyisége:

– üres sebességváltómű és nyomatékváltó esetén –

8,4 liter

Az utántöltési mennyiség:

– az olaj ellenőrzőcsavaron való leeresztése után –

Töltsük fel hajtóműolajjal az ellenőrző-/betöltőnyílás alsó széléig.

– a sebességváltómű olajteknőjének szétszerelése után (hajtóműfőház) –

kb. 4,4 liter1)

Olajcsere:

– csak megnehezedett menetfeltételek esetén szükséges –

állandó jellegű, nagy rakománnyal magashegységi körülmények között megtett utakon – állandó jelleggel, nagysúlyú vontatmánnyal megtett utakon.

Olajszintmérés:

Járó motornál a választókar "P" állásában – mérjék meg a sebességváltó-olaj hőmérsékletét TECH 1/1A vagy TECH 2 műszerekkel. Ehhez feltétlenül használják az "Olajszint ellenőrzése és módosítása" munkaműveletet és az "AF 25/35 4-fokozatú automata sebességváltó Omega-B" aktuális vizsgálati útmutatóját.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

szóval az automata váltba a 1940763-as cikkszámú Dextron III.-as váltóolaj való!!!!!!!!!!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Köszi szépen,most már az automatárol tudok mindent, de a szóban forgó az egy ötsebességes manuális, amiben olajat cserélnénk. :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Köszi szépen,most már az automatárol tudok mindent, de a szóban forgó az egy ötsebességes manuális, amiben olajat cserélnénk. :)

:oops:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sebességváltó-olaj - R 25/R 28/R 30

Olajmennyiség

Kb. 1,2 liter (betöltési olajszint kb. 9 mm-rel a betöltőnyílás alsó széle alatt)

Olajminőség

a JP 30 97 A 013 616 59-ig terjedő sebességváltószámmal ellátott sebességváltóknál 1)

Katalógus-sz. (1 liter)

19 40 708

váltóműveknél a JP 30 97 A 013 616 59 váltóműszámtól

Katalógus-sz. (1 liter)

19 40 764

'99-es modellévtől mindegyikhez, visszamenőlegesen is.

Katalógus-sz. (1 liter)

19 40 768

A 19 40 708 számúval nem keverhető, a 19 40 764 számúval keverhető.

--------------------------------------------------------------------------------

1 ) A sebességváltó olajak nem keverhetők. A kezelhetetlen vagy nehezen kezelhető, nehezen járó, beragadó sebességváltó vagy rossz hideg-válthatóság esetén, az eddigi váltóműolajat újabb váltóműolajra lehet cserélni. Az eljárási mód ebben az esetben az

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

bazzzzzzzzz, kipakoltattam a raktárat , de egy dolgozó lány dobozon sincs rajta, hogy milyen olaj.

ugyhogy nem tóm.... :oops:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Azért köszi szépen, mert az én könyvem az olajok számát írta, de az aut.váltó olajmennyiségét nem írja, a mechanikus váltónál a 9mm-es értéket nem írta. :)

Mégegyszer köszi.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Azért köszi szépen, mert az én könyvem az olajok számát írta, de az aut.váltó olajmennyiségét nem írja, a mechanikus váltónál a 9mm-es értéket nem írta. :)  

Mégegyszer köszi.

na akko kb pont ennyit ér az a könyv :oops:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Elég érdekes a B Omega hidrualikus kupplungjának légtelenítése. Haverom dieseljéről le kellett szedni a váltót, mert kettétörött a kupplungszerkezete. Miután összeraktuk nekiálltunk légteleníteni mintha a féket légetelenítenénk, de nem akart összejönni. Na akkor elő az Omega szerelési útmutatóval, ami sajnos német nyelvű. De azért annyit kiokoskodtunk belőle hogy egy speciális szerszámmal nyomást kell csinálni a féktartályban. Féktartály teteje le a gép gazdája száját rátapasztotta a betöltő nyílásra és fújta a levegőt( nyomást csinált a tartályba). Így azárt csak sikerült légteleníteni, és azóta is szuper. :idea:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Tippet kérnék hogy mi lehet a gond ha 10-15 km megtétele után aD-be tett váltó ugynevezett "szervizfokozatba" kapcsol..én úgy tapasztaltam hogy a melegedéssel hozható összefüggésbe,mert ahogy javul az idő ugy egyre kevesebb kilométer megtétele után jelentkezik a hiba..télen van hogy nem is volt gond ,,csak ha a városban araszoltam...köszi a segitséget..

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Írtam már a másik fórumban is; először olaj- és szűrőcsere (vagy szűrőtisztítás), és ha továbbra is fennáll a gond, akkor érdemes mindenképpen szakemberhez fordulni.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Egyszer ITT én is leírtam a folyamatot.

Hozzáfűzés: Szűrőcserét nem minden esetben tart egy-két szerelési könyv kötelezőnek, de ha már szétszeded, hülyeség a régit visszarakni, még akkor is ha drága. Ez vele jár az Omival.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nekem Tas ( :prayer: ) mondta, hogy általában nem kell kicserélni a szűrőt, mert végeredményben csak egy szűrő, és ha kimosod, szinte olyan, mint az új. :wink:

Én hiszek Tasnak. Mindenben. Ő a legnagyobb Omega szerelő mágus.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Akkor jól írtam. Szerintem ez állapottól függ nem? tehát ne legyen szakadt, nyomott stb.

Mindenesetre az első, hogy legyen benne olaj, bár szerintem a magyarországi Omegák 99%-a elérte azt a pontot, amikor már nem árt egy váltóolaj csere. Láttam pár olyat, hogy forrósodik a váltó, nem megy az autó stb, és a szerelő rámondott félmillió forintot, pedig csak olaj kellett bele. Ilyenkor a szerelő gyakran szívesen kisegíti a szegény vevőt, hogy esetleg megpróbálja eladni az autót, amire ált másnap érkezik a tuti vevő. (Egy haver járt így. 10 éves GMC Vandura :( .) Egy barátom már C vágányra akarta tenni a 77-es Rekordját, amikor találtunk egy nívópálcát. :?: Azon még volt!!! Raktunk a majdnem száraz váltóba ATF-et, és azonnal hibátlanul működött. Mindenki problematikusnak tartja az automata váltót, de szerintem csak nagyon oda kell rá figyelni, főleg az olajszintre. Sajna ez a B Ominál nem egyszerű, de megéri nem csak akkor ránézni, ha rendellenesen viselkedik. Szóval check oil first!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szerintem dexron 3, de a gyári a javasolt. Valaki biztos jól tudja...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

oké ! nem tudtam hogy mindenütt ott vagy ,majd jelentkezem mi történt az olajcsere után... :wink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

A Omi automatába Tas ( :prayer: ) Dextron II-est mondott nekem. Talán a B Omegákba kell Dextron III-as. (Bár szinte azonosak a váltók...)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nem tudom, ezért mondtam, hogy valaki biztos jobban tudja nálam. Én a gyárira esküszöm. Az a biztos. Valahol már írtam melyik GM olaj kell a B omiba. De aki ért hozzá, majd megmondja a frankót. :smt102

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

uhuhu-t kérdezném mert látom vágja az automata váltót.leengedni hol lehet az olajat ,mert az ellenőrző csavarnál az oldalán kifolyik kb.egy liter aztán a többi bent marad a karterban ha az egész olajat kiakarom cserélni" A kuplung részből is" onnét hol engedjem le..és végül hol töltsem fel mert az oldalán lévő 2ellenőrő furatnál ha megjelenik az olaj kb .3 és fél litet van a karterban. úgy hallottam hogy a km adót kell kivenni,és ott feltölteni,de mennyit vagy meddig.....? köszi előre ha tudsz segiteni :(

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Akkor nem egészen figyelmesen olvastad el a leírást, amit párral följebb linkeztem be. :(

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.