Jump to content
uhuhu

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

Recommended Posts

Ki "szeretném" szedni az egyik első lámpát és ehhez ugyebár az első lökhárító lebontása szükségeltetik. Totál le kell bontani az autó elejét vagy "csak" elég egy szintig szétszedni ehhez a mutatványhoz? 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
4 perce, Janó32 írta:

Ki "szeretném" szedni az egyik első lámpát és ehhez ugyebár az első lökhárító lebontása szükségeltetik. Totál le kell bontani az autó elejét vagy "csak" elég egy szintig szétszedni ehhez a mutatványhoz? 

Aláírásomban benne van a leírás, képekkel. Nézd meg utána már tudni fogod a kérdésedre a választ.

  • Köszi! 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
4 órája, zotya975 írta:

Na én pont fordítva vagyok, sokszor hamarabb meg tudom csinálni, mint hogy elinduljak venni, nyilván mások a körülmények és nem sokszor használatos célszerszámról van szó . Meg jó néhányszor jártam úgy hogy szétszedtem a kocsit ( ha másét akkor sem vagyok előbbre, mert ezzel elmegyek és otthagyom azt meg elhozom, így megint csak egy autó van)és közben derült ki hogy kell még valami, akkor vagy motor, vagy rögtönzök valamit.  Viszont még mindíg az udvaron szerelek, mert garázs még mindíg nincs. Van ugyan egy fedett beálló, de keskeny, nem lehet körbejárni az autót, és azért hidegben elég kellemetlen ott ténykedni. A pincébe meg ugye csak darabokban fér le az autó.

A lakóhelyemen (Ausztria) csak sötét teremmélygarázs van, tilos szerelni. A karbantartó leszerelte a konnektort, hogy még porszívózni se lehessen. Az utcán senki sem szerel, én sem tudnék hol. Itthon fűtött garázs van, de ez még a 80-as évekbeli autókhoz készült (szélességben). Az ajtó két kattanásig éppen nem nyílik ki, ha a jobb oldalra teljesen ráállok (kicsit oda is van pakolva). Ha középre állok sem lehet jól körbejárni az autót. Általában előre-hátra tologatom, attól függően, hogy a csomagtartóban vagy a motortérben tevékenykedem. Nem ideális emeléssel járó szerelésekhez (rámpát szeretnék csináltatni, de a hossza miatt necces). Az udvar sem igazán alkalmas. Emiatt is hordtam el még olajcserére is, de 11 év alatt elegem lett a márkaszervizek "mestereiből". Jó lenne (Pécs vagy Sopron környékén) egy lelkiismeretes, hozzáértő szerelő, akár szerelhetek is vele és mindent lepapíroz. Ha esetleg tudna valaki ajánlani, megköszönném.

Nagyon szeretnék egy felszerelt műhelyt, tudnék a gépekkel bánni. Nem tudom mikor lesz, ha valaha is.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
58 perce, freddy_ írta:

A lakóhelyemen (Ausztria) csak sötét teremmélygarázs van, tilos szerelni. A karbantartó leszerelte a konnektort, hogy még porszívózni se lehessen. Az utcán senki sem szerel, én sem tudnék hol. Itthon fűtött garázs van, de ez még a 80-as évekbeli autókhoz készült (szélességben). Az ajtó két kattanásig éppen nem nyílik ki, ha a jobb oldalra teljesen ráállok (kicsit oda is van pakolva). Ha középre állok sem lehet jól körbejárni az autót. Általában előre-hátra tologatom, attól függően, hogy a csomagtartóban vagy a motortérben tevékenykedem. Nem ideális emeléssel járó szerelésekhez (rámpát szeretnék csináltatni, de a hossza miatt necces). Az udvar sem igazán alkalmas. Emiatt is hordtam el még olajcserére is, de 11 év alatt elegem lett a márkaszervizek "mestereiből". Jó lenne (Pécs vagy Sopron környékén) egy lelkiismeretes, hozzáértő szerelő, akár szerelhetek is vele és mindent lepapíroz. Ha esetleg tudna valaki ajánlani, megköszönném.

Nagyon szeretnék egy felszerelt műhelyt, tudnék a gépekkel bánni. Nem tudom mikor lesz, ha valaha is.

Német ismerőst megkufircolták mert parkolóban ügyködött a verdán. Arrafelé nem szórakoznak. Mondjuk olyan árak mellett én is agyalnék rajta, hogy valahol megoldom. Mert itthon okay, ex autószerelő faterral meg garázzsal, aknával, 1,5 hektár udvarral és kerttel nincs gond, de kint ezt nem 10 millából hozod elő:-)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Akkor ha beállítom a nyomatékot 25re és bele veszem, hogy a kulcs csalhat pár százalékot úgy már 27 körül fogom meghúzni a gyertyát vele mondjuk. Az meg még a tűréshatáron belül lesz úgyis?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
12 órája, AstryG írta:

Akkor ha beállítom a nyomatékot 25re és bele veszem, hogy a kulcs csalhat pár százalékot úgy már 27 körül fogom meghúzni a gyertyát vele mondjuk. Az meg még a tűréshatáron belül lesz úgyis?

A lekattanós típusú nyomatékkulcs pontatlan a tartomány alsó vagy felső részében. Csak akkor használnám, ha a tartomány középső részébe esik a 25 Nm. Tapasztalatból írom, hogy ha túlhúzod az alu alkatrészt, akkor "megjegyzi" és legközelebb is "igényli" a túlhúzást jó érzéssel meghúzva. Nekem a lekattanós már egyszer lett kalibrálva, ami több referenciamérést takar. Ezekből lehet látni, hogy a tartomány melyik részén milyen irányban és mértékben csal. Ha van egy megfelelő nyomatékkulcs, először aláállítanám (15-20 Nm) akár több lépésben és csak a végén a kívánt nyomatékra. Érzésre húznám meg, ha megszorul, akkor sem húznám tovább, ha még nem kattant le. Nem szabad ész nélkül rá hagyatkozni. Nem biztos, hogy jól van kalibrálva és a nyomatékkulcsok nyele elég nagy, könnyű vele túlhúzni.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
59 perce, freddy_ írta:

A lekattanós típusú nyomatékkulcs pontatlan a tartomány alsó vagy felső részében. Csak akkor használnám, ha a tartomány középső részébe esik a 25 Nm. Tapasztalatból írom, hogy ha túlhúzod az alu alkatrészt, akkor "megjegyzi" és legközelebb is "igényli" a túlhúzást jó érzéssel meghúzva. Nekem a lekattanós már egyszer lett kalibrálva, ami több referenciamérést takar. Ezekből lehet látni, hogy a tartomány melyik részén milyen irányban és mértékben csal. Ha van egy megfelelő nyomatékkulcs, először aláállítanám (15-20 Nm) akár több lépésben és csak a végén a kívánt nyomatékra. Érzésre húznám meg, ha megszorul, akkor sem húznám tovább, ha még nem kattant le. Nem szabad ész nélkül rá hagyatkozni. Nem biztos, hogy jól van kalibrálva és a nyomatékkulcsok nyele elég nagy, könnyű vele túlhúzni.

Akkor minek a nyomatékkulcs? Csak azért, hogy el lehessen mondani, hogy márpedig ez és ez a csavar nyomatékkulccsal lett meghúzva? Ha érzésre húzod, akkor egyszerűbb, ha töredék áron veszel egy racsnis hajtókart vagy egy egyenes hajtókart (magyarul nem is nagyon tudom mi a rendes neve, angolul breaker bar) és meg van oldva. 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 óra, freddy_ írta:

A lekattanós típusú nyomatékkulcs pontatlan a tartomány alsó vagy felső részében. Csak akkor használnám, ha a tartomány középső részébe esik a 25 Nm. Tapasztalatból írom, hogy ha túlhúzod az alu alkatrészt, akkor "megjegyzi" és legközelebb is "igényli" a túlhúzást jó érzéssel meghúzva. Nekem a lekattanós már egyszer lett kalibrálva, ami több referenciamérést takar. Ezekből lehet látni, hogy a tartomány melyik részén milyen irányban és mértékben csal. Ha van egy megfelelő nyomatékkulcs, először aláállítanám (15-20 Nm) akár több lépésben és csak a végén a kívánt nyomatékra. Érzésre húznám meg, ha megszorul, akkor sem húznám tovább, ha még nem kattant le. Nem szabad ész nélkül rá hagyatkozni. Nem biztos, hogy jól van kalibrálva és a nyomatékkulcsok nyele elég nagy, könnyű vele túlhúzni.

Akkor jobb lett volna ha nyomaték adaptert veszek. Már bánom.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
15 perce, AstryG írta:

Akkor jobb lett volna ha nyomaték adaptert veszek. Már bánom.

Adapter kicsit nagyobb, de amire kell, ott elfért eddig mindenhol. Cserébe tényleg gusztustalanul pontos.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
33 perce, Kukacka írta:

Adapter kicsit nagyobb, de amire kell, ott elfért eddig mindenhol. Cserébe tényleg gusztustalanul pontos.

Igen, plusz ha kell ráteszem egy 25centis karra ha meg nem elég mehet rá egy 50centisre. Nem tudom miért nem azt választottam végül, 1500 volt a különbség a között meg a kulcs között. Pillanatnyi elmezavar, amit legalább drágán megfizet az ember.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Srácok kis segitség kellene nekem, G Astraba szeretném beszerelni a tempomatot,olvastam gezoli leirását a müveletröl,viszont az én motorvezérlö csatlakozóm csak 48pines,igy a leirás sajnos nem sokat segit.Pedig az enyém is Z14XE motorkódos.Kuplungkapcsoló vezetékét megtaláltam,a féklámpakapcsoló 4 érintkezős.Kérdésem tulajdonképpen az lenne hogy ennél a tipusnál melyik az ecu-n a kuplungkapcsoló pinje?mert nem biztos hogy be van kötve a motortér és az utastér között.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
5 órája, nzozz írta:

Akkor minek a nyomatékkulcs? Csak azért, hogy el lehessen mondani, hogy márpedig ez és ez a csavar nyomatékkulccsal lett meghúzva? Ha érzésre húzod, akkor egyszerűbb, ha töredék áron veszel egy racsnis hajtókart vagy egy egyenes hajtókart (magyarul nem is nagyon tudom mi a rendes neve, angolul breaker bar) és meg van oldva. 

Nem értem miért a lekattanós terjedt el. Az egyetlen előnye, hogy nem kell látni, mert lekattan, minden más hátrány. Drága (egy minőségi,, megbízható darab 30-60 ezer forintba kerül), időközönként vagy bizonyos számú használat után kalibrálást igényel. Nem jó a kínai, mert "évente csak kétszer van használva". Ha elmegy a kalibráció (hosszú állás vagy anyaghiba miatt), vagy nem küldöd el időben kalibrációra, esetleg eleve úgy jött ki a gyárból, hogy tolerancián kívüli a pontossága és elnyalsz vele valamit, akkor még az is jobb, ha érzésre húzod meg.

Nekem két analóg számlapos van (példa), amelynek egy hátránya, hogy bizonyos helyeken nem lehet látni a számlapot lehúzás közben. Cserében olcsó, pontos (a teljes tartományban, ellentétben a lekattanóssal), nem igényel kalibrálást (ha elmegy a mutató nullpozíciója, vissza kell hajlítani kézzel), lehúzás közben folyamatosan látható a nyomaték, ha nincs anyaghibája és a számlap nem görbül el vagy törik le, életen át kiszolgáló darab. Sajnos nem sok fajtát gyártanak belőle, amelyeknek a minősége is eléggé változó (például leesik a számlap vagy a nyél felfogatása nem megfelelő), nehéz jót szerezni. 0-7 és 0-70 Nm között nagy a választék, de 110 Nm-hez (kerékcsavarhoz) még nem találtam megfelelőt.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
32 perce, vitya1978 írta:

Srácok kis segitség kellene nekem, G Astraba szeretném beszerelni a tempomatot,olvastam gezoli leirását a müveletröl,viszont az én motorvezérlö csatlakozóm csak 48pines,igy a leirás sajnos nem sokat segit.Pedig az enyém is Z14XE motorkódos.Kuplungkapcsoló vezetékét megtaláltam,a féklámpakapcsoló 4 érintkezős.Kérdésem tulajdonképpen az lenne hogy ennél a tipusnál melyik az ecu-n a kuplungkapcsoló pinje?mert nem biztos hogy be van kötve a motortér és az utastér között.

Javaslom Gezoli leírását.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
26 perce, freddy_ írta:

Javaslom Gezoli leírását.

Olvastam,úgy néz ki az ö motorvezérlöje teljesen más........nekem nincs 61-es pin kuplungkapcsolónak összesen 48 pines a csati....

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
15 perce, vitya1978 írta:

Olvastam,úgy néz ki az ö motorvezérlöje teljesen más........nekem nincs 61-es pin kuplungkapcsolónak összesen 48 pines a csati....

Mikori gyártású az autó?

 

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
15 perce, vitya1978 írta:

Olvastam,úgy néz ki az ö motorvezérlöje teljesen más........nekem nincs 61-es pin kuplungkapcsolónak összesen 48 pines a csati....

Sorry, én voltam figyelmetlen, hogy már olvastad. Mikori évjáratú az autód? Multec ECU-d van, esetleg más?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
3 perce, freddy_ írta:

Sorry, én voltam figyelmetlen, hogy már olvastad. Mikori évjáratú az autód? Multec ECU-d van, esetleg más?

A kocsi 2003-as azt nem tudom megmondani milyen az ECU.Fényképem van a csatlakozóról de nem lehet beszúrni csatolmányként

 

Módosítva : vitya1978

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
11 perce, gezoli írta:

Mikori gyártású az autó?

 

2003-as alvázszám alapján azt hiszem Belgiumban szerelték össze.

Módosítva : vitya1978

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
12 perce, vitya1978 írta:

2003-as alvázszám alapján azt hiszem Belgiumban szerelték össze.

Az enyém is 2003-as belga gyártású.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 perc, gezoli írta:

Az enyém is 2003-as belga gyártású.

Hogy tudnám átküldeni a képet a csatiról neked?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
3 perce, vitya1978 írta:

Hogy tudnám átküldeni a képet a csatiról neked?

Tedd fel valamilyen ingyenes képfeltöltő oldalra, azt már be tudod ide linkelni. TIS szerint (Astra G, model 2003, motor Z14XE, 5 sebességes manuális) az X71-es csatlakozó 64 érintkezős, négy sor van, mindegyikben 16 érintkező. Ezen a 64 érintkezősön a 61-es érintkező a kuplungpedál csatlakozóé. Az X120 viszont 48 érintkezős, ezen a 20-as láb. Nem keverted össze a kettőt? Az X120 a kettő között van, az X71 az ECU-n.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
On 2018. 06. 02. at 20:06, nzozz írta:

Ha eddig nem volt hűtőfolyadék cserélve, akkor érdemes lenne beiktatni egy cserét, esetleg egy hűtőrendszer tisztítással kiegészítve, ami elég hosszadalmas, mert először le kell engedni a régi folyadékot, feltölteni a tisztítófolyadékkal kevert vízzel, azzal megjáratni, leengedni és esetleg ezt többször megismételni. Majd pedig addig öblíteni vízzel (mármint feltölteni, járatni, leengedni, megint feltölteni, stb) amíg kiürül belőle az összes tisztítófolyadék illetve szennyeződés. Ezután lehet feltölteni a fagyállóval.

Ha lecseréled akkor választasz egy szimpatikus gyártótól egy G13 -as minősítésű fagyállót (nem tudom milyen van előírva, talán ez a legújabb, biztos megfelelő lesz). Ha előre bekevert akkor - rendszer tisztás után - mehet közvetlenül a rendszerbe, ha "tömény" akkor betöltés előtt keverd ioncserélt vízzel kb. -30°C körüli "fagyállóságúra". 1:1 keverési aránynál -36°C körüli a fagyáspontja. Klímásba 6,6 liter, klíma nélkülibe 6,3 liter fér összesen. Ha csak utántöltöd, akkor meg mehet a szokásos vagy a keverhetőségi táblázatok alapján az, ami keverhető a jelenlegivel. 

Az etilén-glikol egy mérgező anyag, ennek ellenére nyilván nem lesz semmi bajod, ha rád megy 2 csepp, de azért nem egy túl egészséges anyag. A leengedett hűtőfolyadékot is veszélyes anyagként kell kezelni!

Hogy az új gyári csonk miből van, arról gőzöm nincs (valószínűleg réz), meg kell kérdezni a bolttól. Viszont azért azt csak megemlíteném, hogy ami eltört neked, meg még ki tudja hány embernek, az is gyári volt... és sz@r... szóval szerintem nem kell mindig görcsösen ragaszkodni a gyárihoz. 

Természetesen nem garantálható, hogy akár a kiszedés, akár a törés következtében nem kerül/került valamilyen műanyag darab a rendszerbe. Viszont nem lesz azért annyira egyszerű levenni és visszarakni azt a vízpumpát, ha úgy döntesz, hogy leszeded, mert azért a szíjfeszítő tenni fog róla, hogy ne legyen az. :D Ha leveszed, akár tényleg érdemes lehet kicserélni egy újra, viszont arra kérdezz rá a boltnál hogy mit adnak hozzá. Láttam olyat, ahol a most eltört csonk már eleve benne volt (rézből) és tömítés is volt hozzá, de ezt azért nem árt előre tisztázni, ne akkor derüljön ki, amikor nekiállnál a melónak és hiányzik valami.

(Nem tudom, hogy egy amúgy jól működő termosztátot mennyire érdemes preventív céllal kicserélni, de most eszembe jutott, hogy esetleg azt is letudhatod most, ha van affinitásod ilyen megelőző jellegű alkatrészcserékhez. Na jó, inkább ne vigyük túlzásba a dolgokat... :D)

Egy hétnyi célszerszám keresés és utánajárás közben körülbelül két napnyi ténykedés árán sikerült kiszednem a vízpumpába betört műanyagcsonk darabot. Külön köszönöm astra 1 fórumtárs segítségét! Először a menet átmérőjénél alig kisebb csavarhúzót gázlánggal előmelegítve mélyen benyomtam a műanyagba és próbáltam balra elfordítani. Nem ment, mélyebbre mentem, de nem fordult el. Széttrancsírozta a műanyagot, így kijött pár darabka. Fecskendővel (tűvel kiegészítve és anélkül, kívánt mélységtől függően) leszívtam a fagyállóból. Pisztolypáka réz hegyét (1.5mm2 keresztmetszetű tömör rézdrót), keskeny, párhuzamos alakúra formáltam, hogy bőven beférjen a lyukba. Ezzel olvasztottam ki a műanyag nagy részét. 1.5mm-es rézdrót végét hegyes formájúra csiszoltam (a hegyét gömbölyítve), hogy beférjen a menetbe és fogóval 90°-ban meghajlítottam. Ezzel kapartam ki a menetből a ragasztós műanyagot. Olyan erősen van ragasztva, mintha tompa késsel próbáltam volna műanyaglapot fűrészelni, már majdnem feladtam. Nagyítót nem tudtam használni (bár nagyon szerettem volna), mert kitakarja a fényt és nem is fér oda rendesen. Olvasószemüveg jöhetett volna szóba nagyítóként, de sajnos elszédültem mindben már a próbálgatáskor az üzletekben (szemüveget készíttetni költséges és időigényes). (Vettem egy fejpántos lámpás nagyítót, egy használhatatlan vicc.) Egy fókuszálható fejlámpát használtam, amivel bevilágítottam a lyukba, ez óriási segítség volt. A művelet közben a tartályt desztillált vízzel rendszeresen utántöltöttem, hogy jöjjön fel a fagyálló és hozza fel a műanyag sorját, amit a fecskendővel leszívtam a menet aljáig.

Szerintem felesleges lett volna kiszedni a vízpumpát. Ha már kiszedem, akkor nyilván cserélni kellett volna, nem a betört csonkkal foglalkozni.

Az új GM csonk fémből van. Most ott tartok, hogy a menet tiszta, az új csonk betekerhető. A menet aljából egy negyed körívnyi műanyag csonkdarab bent maradt és lehet benne tized-századmilliméteres nagyságú fémszemcse (a rézkaparóból biztosan, mert az kopott, de a menetből is akár). Tönkreteheti ez a vízpumpát? Ha csinálok egy hűtőrendszer tisztítást, kijön a törmelék vagy akkor is a vízpumpában marad?

A hűtőfolyadék cseréhez és hűtőrendszer tisztításhoz van leírása valakinek?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
2 órája, freddy_ írta:

Egy hétnyi célszerszám keresés és utánajárás közben körülbelül két napnyi ténykedés árán sikerült kiszednem a vízpumpába betört műanyagcsonk darabot. Külön köszönöm astra 1 fórumtárs segítségét! Először a menet átmérőjénél alig kisebb csavarhúzót gázlánggal előmelegítve mélyen benyomtam a műanyagba és próbáltam balra elfordítani. Nem ment, mélyebbre mentem, de nem fordult el. Széttrancsírozta a műanyagot, így kijött pár darabka. Fecskendővel (tűvel kiegészítve és anélkül, kívánt mélységtől függően) leszívtam a fagyállóból. Pisztolypáka réz hegyét (1.5mm2 keresztmetszetű tömör rézdrót), keskeny, párhuzamos alakúra formáltam, hogy bőven beférjen a lyukba. Ezzel olvasztottam ki a műanyag nagy részét. 1.5mm-es rézdrót végét hegyes formájúra csiszoltam (a hegyét gömbölyítve), hogy beférjen a menetbe és fogóval 90°-ban meghajlítottam. Ezzel kapartam ki a menetből a ragasztós műanyagot. Olyan erősen van ragasztva, mintha tompa késsel próbáltam volna műanyaglapot fűrészelni, már majdnem feladtam. Nagyítót nem tudtam használni (bár nagyon szerettem volna), mert kitakarja a fényt és nem is fér oda rendesen. Olvasószemüveg jöhetett volna szóba nagyítóként, de sajnos elszédültem mindben már a próbálgatáskor az üzletekben (szemüveget készíttetni költséges és időigényes). (Vettem egy fejpántos lámpás nagyítót, egy használhatatlan vicc.) Egy fókuszálható fejlámpát használtam, amivel bevilágítottam a lyukba, ez óriási segítség volt. A művelet közben a tartályt desztillált vízzel rendszeresen utántöltöttem, hogy jöjjön fel a fagyálló és hozza fel a műanyag sorját, amit a fecskendővel leszívtam a menet aljáig.

Szerintem felesleges lett volna kiszedni a vízpumpát. Ha már kiszedem, akkor nyilván cserélni kellett volna, nem a betört csonkkal foglalkozni.

Az új GM csonk fémből van. Most ott tartok, hogy a menet tiszta, az új csonk betekerhető. A menet aljából egy negyed körívnyi műanyag csonkdarab bent maradt és lehet benne tized-századmilliméteres nagyságú fémszemcse (a rézkaparóból biztosan, mert az kopott, de a menetből is akár). Tönkreteheti ez a vízpumpát? Ha csinálok egy hűtőrendszer tisztítást, kijön a törmelék vagy akkor is a vízpumpában marad?

A hűtőfolyadék cseréhez és hűtőrendszer tisztításhoz van leírása valakinek?

Jó sokat szívtál vele. Jobb lett volna a törés előtt cserélni. Márkaszervizben ez nekem fél órámba és nyolc ezer forintomba került, csonkkal, tömítőgyűrűvel, fagyállóval, munkadíjjal. 

De, ügyesen kioperáltad, ez kétségtelen!

Módosítva : Cs. Zoltán

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
23 perce, Cs. Zoltán írta:

Jó sokat szívtál vele. Jobb lett volna a törés előtt cserélni. Márkaszervizben ez nekem fél órámba és nyolc ezer forintomba került, csonkkal, tömítőgyűrűvel, fagyállóval, munkadíjjal. 

De, ügyesen kioperáltad, ez kétségtelen!

A törés előtt kijött egy darabban? A beolvasztott csavarhúzóval nagy erőt tudtam kifejteni, ahhoz bőven eleget, hogy egy csavart kitekerjek. Meg sem mozdult. A ragasztó annyira fogta, hogy kikaparni is csak apró darabkákban, kínkeservesen lehetett. A műanyag fekete, a ragasztó fehér-áttetsző. A ragasztó külön jött ki apró darabkákban a műanyag után. El tudom képzelni, hogy a szervizben nem szórakoznak, beletolnak egy menetfúrót. Erre gondoltam én is, de azért nem akartam, mert a menetet is kifényesítheti, amiből szintén fémdarabkák kerülnek a hűtőfolyadékba.

Nem tudom hogyan néz ki belülről a vízpumpa, megárt-e neki a törmelék vagy ettől még elmehet évekig. Egy ismerősnek (másik autóban) karosszéria munka után ment tönkre a vízpumpa idő előtt. Valószínűleg megbontották a rendszert és törmelék került bele. Szétszedés után karc volt benne.

Mindenesetre szükségem lenne egy leírásra a hűtőrendszer tisztításához, addig nem akarom összeszerelni az autót. Csak sajnos az idő kevés.

Nem zár a csonk magában? Kell tömítőgyűrű? A robbantott ábrán tényleg ott van (3-as), azt pedig nem rendeltem. :(

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 óra, freddy_ írta:

A törés előtt kijött egy darabban? A beolvasztott csavarhúzóval nagy erőt tudtam kifejteni, ahhoz bőven eleget, hogy egy csavart kitekerjek. Meg sem mozdult. A ragasztó annyira fogta, hogy kikaparni is csak apró darabkákban, kínkeservesen lehetett. A műanyag fekete, a ragasztó fehér-áttetsző. A ragasztó külön jött ki apró darabkákban a műanyag után. El tudom képzelni, hogy a szervizben nem szórakoznak, beletolnak egy menetfúrót. Erre gondoltam én is, de azért nem akartam, mert a menetet is kifényesítheti, amiből szintén fémdarabkák kerülnek a hűtőfolyadékba.

Nem tudom hogyan néz ki belülről a vízpumpa, megárt-e neki a törmelék vagy ettől még elmehet évekig. Egy ismerősnek (másik autóban) karosszéria munka után ment tönkre a vízpumpa idő előtt. Valószínűleg megbontották a rendszert és törmelék került bele. Szétszedés után karc volt benne.

Mindenesetre szükségem lenne egy leírásra a hűtőrendszer tisztításához, addig nem akarom összeszerelni az autót. Csak sajnos az idő kevés.

Nem zár a csonk magában? Kell tömítőgyűrű? A robbantott ábrán tényleg ott van (3-as), azt pedig nem rendeltem. :(

Műanyagnál a ragasztás zárt. A fém csonk meg biztos olyan mint az olajleeresztő is ahova kell egy gumi tömítés is. Ez kb olyan mint a termosztátnál. Nem gondoltam, hogy kelleni fog új bilincs mert a régi az új termosztáttal nem tud zárni. Ezért még egy hétig állt a kocsi és kicsepegett az 1 liter víz amit vettem hozzá feltölteni a szintet. Egy 50 forintos kis retek bilincs miatt. Az autószerelés csupa csupa szívás ha nincs tapasztalata az embernek.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.