Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

2 órája, tgabika76 írta:

Szedte már le valaki a csomagtérajtóról azt a rendszámtábla feletti műanyag elemet ami a csomagtérzárat is magában foglalja? Hogy jön az le? Tolatókamera beépítése miatt szedném le, és nem akarom eltörni. 

 

Még nem..de nem ez az /ilyen? Mert itt átmenő csavarokat látni. https://racingbazar.hu/alkatresz/kasztni/opel_astra_g_sedan_csomagterajto_diszlec  Nézd meg a belső burkolat mögött látsz-e anyát. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Még nem..de nem ez az /ilyen? Mert itt átmenő csavarokat látni. https://racingbazar.hu/alkatresz/kasztni/opel_astra_g_sedan_csomagterajto_diszlec  Nézd meg a belső burkolat mögött látsz-e anyát. 

De ez lesz az, köszi. A két középső csavar látszik is, mert az tartja a csomagtérzárat is, de a két szélsőt látni sem látom, nem hogy hozzáférjek...

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 26. at 21:40, Janó32 írta:

"Próbálj meg olajcserénként egy kék dobozos STP olajadalékot önteni az olajba, vagy WYNN'S super charge-t! Látványos lesz a javulás. Az EGR-szelepet tisztítás után fújd be egy kis szilikon spray-vel, hogy ne tömődjön el, és figyeld meg, tovább bírja!"

Próbálta már valaki a fent említett adalékok valamelyikét? 

Általában nem jó ötlet a motorolaj utólagos adalékolása (bár azért azt hozzátenném, hogy léteznek olyan adalékok, amikre ez nem vonatkozik, de azokról nekem se nagyon van infóm). Az általad említett adalékok valószínűleg azok a brutál viszkozitású anyagok, amik olyan "sűrűek", hogy alig tudnak kifolyni a dobozból. Látszatmegoldásként lehet elmennek, viszont nem elhanyagolható az a kérdés, hogy milyen hatást gyakorolnak az olaj kenőképességére, a hideg állapotú szivattyúzhatóságra, stb... Mondjuk ha az autó eladása előtt megpróbálnád egy kicsit "elcsendesíteni" a motort, arra lehet jó, de hosszútávon szerintem nem ajánlott.

 

A szilikon spary -s részhez azért annyit hozzátennék, hogy az EGR szelepen keresztül több 100°C -os gáz áramlik, szerintem az első szelepnyitást követően leég róla az a réteg. Bár valószínűleg ártani tényleg nem árt.

 

 Amúgy nekem pedig tervben van pár üzemanyagadalékos teszt, mérés elvégzése, majd meglátom mit tudok összehozni (mihez kapok hozzáférést, azok az eszközök alkalmasak-e ilyen célra és nem utolsó sorban ehhez nekem mennyi pénzt kéne "elszórnom"). Ez egyelőre eléggé elméleti síkon mozog, de ha lesz belőle valami és érdekel valakit majd beszámolok az eredményekről.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 26. at 21:40, Janó32 írta:

Idézek egy cikkből:

"Kedves Doki! 
A 16 szelepes ECOTEC Astrák elso szériái (95/96) bizony legalább 2-4 dl/1000 km olajat esznek, amit elégetve korommal el szokták tömni az EGR szelepet elég rendszeresen. A konsturkciós hiba a szelepszárszimmering méretezése - kicsit lazára vették a fiúk. 
Sajnos az Opel Hungária engem elhajtott még 96-ban a garanciális panaszommal (3 dl/1000km olajfogyasztás), rámutatva a gyári megengedett 7 dl/1000 km adatra. 
Az autó azóta is fogyasztja az olajat, standard feladat az EGR tisztogatása (jó franciás a hozzáférés), de Castrol Softec-kel megy, azzal inkább 2 dl lehet a fogyasztás. 5000 km alatt azonban így is lemegy a max-ról a minre. ... 

Válasz:

"Próbálj meg olajcserénként egy kék dobozos STP olajadalékot önteni az olajba, vagy WYNN'S super charge-t! Látványos lesz a javulás. Az EGR-szelepet tisztítás után fújd be egy kis szilikon spray-vel, hogy ne tömődjön el, és figyeld meg, tovább bírja!"

 

Próbálta már valaki a fent említett adalékok valamelyikét? 

 

 

Super Charge-ot próbáltam, még az előző, 300k-t futott astrámban. Mézsűrű anyag. Szerelő ajánlotta a csattogó hidrotőkékre, állítása szerint a tömítéseket is regenerálja. A probléma jellegén változtatott, de nem oldotta meg.

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Tudnátok segíteni nekem, főleg aki már járt hasonló cipőben.

Ismerősöm vett egy használt autót kereskedőtől, aminek utólag kiderült hogy rejtett motorhibája van. Van valami magyarországi törvény ami kimondja hogy meddig érvényesítheti a szavatosságot vagy garanciát a kereskedővel szemben?

Köszönöm. 

Elég SOS lenne a kérdés mert holnap ennek függvényében kellene Pestre utaznom (400km oda-vissza)

Link to comment
Megosztás:

49 perce, kobraCode írta:

Sziasztok! 

Tudnátok segíteni nekem, főleg aki már járt hasonló cipőben.

Ismerősöm vett egy használt autót kereskedőtől, aminek utólag kiderült hogy rejtett motorhibája van. Van valami magyarországi törvény ami kimondja hogy meddig érvényesítheti a szavatosságot vagy garanciát a kereskedővel szemben?

Köszönöm. 

Elég SOS lenne a kérdés mert holnap ennek függvényében kellene Pestre utaznom (400km oda-vissza)

1) Írásban kell tényszerűen közölni a -vélt/valós- problémát

2) Ha megérkezik az eladó visszajelzése, a válasznak megfelelően lehet tovább menni: ha nyitott az egyezkedésre/ő felajánlja a hiba vizsgálatát, akkor autóval vissza hozzá és megbeszélni a dolgot (javítás, árleszállítás adásvétel visszacsinálása). Ha nem, akkor pl szakszerviz ajánlata (és/vagy szakértői vélemény) és ezzel újra megkeresni a kereskedőt.

3) Ha ezek után sem lehet egyezkedni, akkor peres út.

Első félévben a kereskedőnek (fogyasztói szerződés jogcím) kell bizonyítani h a hiba nem állt fent eladáskor, második félévtől a vevőnek h a hiba a vásárlás pillanatában is létezett... 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

58 perce, kobraCode írta:

Sziasztok! 

Tudnátok segíteni nekem, főleg aki már járt hasonló cipőben.

Ismerősöm vett egy használt autót kereskedőtől, aminek utólag kiderült hogy rejtett motorhibája van. Van valami magyarországi törvény ami kimondja hogy meddig érvényesítheti a szavatosságot vagy garanciát a kereskedővel szemben?

Köszönöm. 

Elég SOS lenne a kérdés mert holnap ennek függvényében kellene Pestre utaznom (400km oda-vissza)

pölö: https://das.hu/jogi-esetek-es-hirek/milyen-jogi-lehetosegeink-vannak-hibas-gepjarmu-vasarlasa-eseten/

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, Janó32 írta:

1) Írásban kell tényszerűen közölni a -vélt/valós- problémát

2) Ha megérkezik az eladó visszajelzése, a válasznak megfelelően lehet tovább menni: ha nyitott az egyezkedésre/ő felajánlja a hiba vizsgálatát, akkor autóval vissza hozzá és megbeszélni a dolgot (javítás, árleszállítás adásvétel visszacsinálása). Ha nem, akkor pl szakszerviz ajánlata (és/vagy szakértői vélemény) és ezzel újra megkeresni a kereskedőt.

3) Ha ezek után sem lehet egyezkedni, akkor peres út.

Első félévben a kereskedőnek (fogyasztói szerződés jogcím) kell bizonyítani h a hiba nem állt fent eladáskor, második félévtől a vevőnek h a hiba a vásárlás pillanatában is létezett... 

 

5 perce, zotya975 írta:

Köszönöm srácok! Emlékeztem hogy valaki járt már így sajnos itt a fórumon...

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Lajos12 írta:

Sziasztok! 

G Astra vásárlása előtt állok és olyan kérdésem lenne felétek, hogy a kormányon a duda gombjai kb. hány km. után szoktak átszakadni? 

De a lényegesebb, hogy mennyiért cserélik ki?

Még véletlenül se -csak- a dudagomb állapota alapján ítéld meg az autó általános állapotát. Van akinél 90000km körül már rongyosodik (sok használat vagy mert mindig azon tartja az ujját/tenyerét), van akinek 200000km környékén is ép, mert ő nem nyomkodja és nem ott fogja a kormányt. A burkolat utánagyártottban 4-5000Ft és Te magad is ki tudod cserélni (de színben elüt a kormánytól), bontott és jó állapotú gyári légzsákfedél (légzsákkal) szerencse kérdése, 8-15000Ft és szintén Te is ki tudod cserélni... 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Nem ez alapján akarok autót vásárolni, csak érdeklődtem, mert tényleg van olyan Opel amiben kevés a km és kilyukadt és van az ellenkezője is. 

De ha nem tart sokból kicserélni akkor nincs gond. 

Amúgy 2004 környékén nézelődök, csak benzines, klímás, el.ablakok, a többi csak ráadás ha lesz benne.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Lajos12 írta:

Nem ez alapján akarok autót vásárolni, csak érdeklődtem, mert tényleg van olyan Opel amiben kevés a km és kilyukadt és van az ellenkezője is. 

De ha nem tart sokból kicserélni akkor nincs gond. 

Amúgy 2004 környékén nézelődök, csak benzines, klímás, el.ablakok, a többi csak ráadás ha lesz benne.

Igen van olyan aminek 238ezernél még repedése sincs. Enyémnek. Szerintem az előző tulaj is csak ,,köszönni" használta. Benzin 1.6, legésszerűbb választás. Nem bántam meg, hogy ennél a köbcentinél maradtam és nem ijedtem meg attól a tizenpár ezer forinttól amivel többet kell fizetni évente érte.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 04. at 16:59, Janó32 írta:

Még véletlenül se -csak- a dudagomb állapota alapján ítéld meg az autó általános állapotát. Van akinél 90000km körül már rongyosodik (sok használat vagy mert mindig azon tartja az ujját/tenyerét), van akinek 200000km környékén is ép, mert ő nem nyomkodja és nem ott fogja a kormányt. A burkolat utánagyártottban 4-5000Ft és Te magad is ki tudod cserélni (de színben elüt a kormánytól), bontott és jó állapotú gyári légzsákfedél (légzsákkal) szerencse kérdése, 8-15000Ft és szintén Te is ki tudod cserélni... 

Szerintem az olcsó kínai légzsák burkolatok mindenképp kerülendők, silányak mind megjelenésre, mind biztonsági szempontból. Ez utóbbi miatt tulajdonképp életveszélyes a használata.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 09. at 21:38, nzozz írta:

Szerintem az olcsó kínai légzsák burkolatok mindenképp kerülendők, silányak mind megjelenésre, mind biztonsági szempontból. Ez utóbbi miatt tulajdonképp életveszélyes a használata.

Én nem érzem feladatomnak megítélni egy termék minőségét és egyéb jellemzőjét... A kérdező érdeklődött hogy a kiszakadt dudagombra milyen opciók léteznek, én válaszoltam rá... 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Janó32 írta:

Én nem érzem feladatomnak megítélni egy termék minőségét és egyéb jellemzőjét... A kérdező érdeklődött hogy a kiszakadt dudagombra milyen opciók léteznek, én válaszoltam rá... 

Nem ellened irányult az a hozzászólás.  Anno én vettem egy olyan kínai burkolatot és az alapján úgy éreztem, hogy mindenképp érdemes elmondanom róla azokat az infókat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

11 éve 96 darab matricám van az ajtókon. A leszedésben kérném a segítségetek. Hiába melegítettem fel hajszárítóval egy matricát, az egyik oldalán puha radírral próbálkoztam, majd a sarkán óvatosan körömmel. Meg sem mozdult. Annyit közel sem ér, hogy erősebb kaparással lakksérülésekkel jöjjön le (főleg nem 96 helyen), akkor inkább rajta marad a matrica örökre. Tudtok megfelelő eszközt/vegyszert és eljártást ajánalni vagy bízzam szakemberre? Tudnátok ajánlani hozzáértő szakembert Pécsen vagy környékén?

Más: Tudtok valamit az egylépéses polírozásról? Közel gyári állapotú fekete-metál fényezéshez ajánlott ez a módszer, el lehet érni hologram-mentességet vagy felejtsem el?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, freddy_ írta:

11 éve 96 darab matricám van az ajtókon. A leszedésben kérném a segítségetek. Hiába melegítettem fel hajszárítóval egy matricát, az egyik oldalán puha radírral próbálkoztam, majd a sarkán óvatosan körömmel. Meg sem mozdult. Annyit közel sem ér, hogy erősebb kaparással lakksérülésekkel jöjjön le (főleg nem 96 helyen), akkor inkább rajta marad a matrica örökre. Tudtok megfelelő eszközt/vegyszert és eljártást ajánalni vagy bízzam szakemberre? Tudnátok ajánlani hozzáértő szakembert Pécsen vagy környékén?

Más: Tudtok valamit az egylépéses polírozásról? Közel gyári állapotú fekete-metál fényezéshez ajánlott ez a módszer, el lehet érni hologram-mentességet vagy felejtsem el?

Milyen színű az autó? Bár ha fehér szerintem még akkor is lesz nyoma a fényezésen hogy ezeket a helyeket nem érte nap 11 évig. Szóval ha sikerült is leszedni ( én hőlégfúvóval tettem, majd a ragasztómaradékot higítóval leszedtem , és azonnali vizes mosás) akkor is marad nyoma szerintem. Nekem csak pár évig volt egy, de bizonyos szögből még így is látom a nyomát. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Milyen színű az autó? Bár ha fehér szerintem még akkor is lesz nyoma a fényezésen hogy ezeket a helyeket nem érte nap 11 évig. Szóval ha sikerült is leszedni ( én hőlégfúvóval tettem, majd a ragasztómaradékot higítóval leszedtem , és azonnali vizes mosás) akkor is marad nyoma szerintem. Nekem csak pár évig volt egy, de bizonyos szögből még így is látom a nyomát. 

Fekete-metál, gyári, újszerű állapotú fényezés. Nem szeretnék rá semmilyen sérülést, különben rajtahagyom a matricát inkább. (Egyelőre csak a leszedés a lényeg. Más kérdés, hogy a nyoma meglátszik utána.) Több helyen olvastam, hogy hőlégfúvó nem javasolt, hajszárítóval sem szabad nagyon közelről fújni. Egy helyen azt írják, hogy új autónál a hajszárító sem javasolt, nyomok maradhatnak utána a lakkon. A legtöbben valóban hőlégfúvóval vagy hajszárítóval melegítik, közben bankkártya szerű műanyag kártyával kaparják fel a szélét, hogy meg lehessen fogni és tovább húzni (hátrafelé kell húzni saját magát átlapolva, nem merőlegesen). A bankkártya éle túl kemény, felsértheti a lakkot. Ha esetleg tudnátok olyan anyagú, kialakítású kaparó eszközt javasolni, ami biztosan nem okoz lakksérülést, akkor talán megpróbálom.
A ragasztómaradványok eltávolítására a higítót nagyon nem ajánlják, felpuhíthatja a lakkot és utána bemattul. Az egyetlen vegyszer, amit meg merek rajta próbálni az alkohol, csak sajnos kevés sikerrel oldaná a ragasztót.

Polírgéphez létezik matrica eltávolító korong, ezzel van tapasztalata valakinek? Alkalmas komplett leszedésre vagy akkor is le kell szedni a nagyját előzőleg? Szárazjeges eltávolítás hagy nyomot a lakkrétegen?

Link to comment
Megosztás:

16 perce, freddy_ írta:

Fekete-metál, gyári, újszerű állapotú fényezés. Nem szeretnék rá semmilyen sérülést, különben rajtahagyom a matricát inkább. (Egyelőre csak a leszedés a lényeg. Más kérdés, hogy a nyoma meglátszik utána.) Több helyen olvastam, hogy hőlégfúvó nem javasolt, hajszárítóval sem szabad nagyon közelről fújni. Egy helyen azt írják, hogy új autónál a hajszárító sem javasolt, nyomok maradhatnak utána a lakkon. A legtöbben valóban hőlégfúvóval vagy hajszárítóval melegítik, közben bankkártya szerű műanyag kártyával kaparják fel a szélét, hogy meg lehessen fogni és tovább húzni (hátrafelé kell húzni saját magát átlapolva, nem merőlegesen). A bankkártya éle túl kemény, felsértheti a lakkot. Ha esetleg tudnátok olyan anyagú, kialakítású kaparó eszközt javasolni, ami biztosan nem okoz lakksérülést, akkor talán megpróbálom.
A ragasztómaradványok eltávolítására a higítót nagyon nem ajánlják, felpuhíthatja a lakkot és utána bemattul. Az egyetlen vegyszer, amit meg merek rajta próbálni az alkohol, csak sajnos kevés sikerrel oldaná a ragasztót.

Polírgéphez létezik matrica eltávolító korong, ezzel van tapasztalata valakinek? Alkalmas komplett leszedésre vagy akkor is le kell szedni a nagyját előzőleg? Szárazjeges eltávolítás hagy nyomot a lakkrétegen?

A fekete metál talán a legkényesebb szín. Nem nagyon kapargatnám semmivel. Inkább hajszárítóval távolról melegíteni amíg meg nem indul és inkább sokáig kis felületen óvatosanmelegíteném. Tudom, ez t.kölés de így talán nem sérül meg. A kihűlt felületről pedig alkohollal (pl izopropil) törölgetném le mindig tiszta ruharésszel ami nem szöszöl. Meg ott kezdeném ahol kevésbé feltűnő a felület megnétni h eltávolítható-e és h milyen alatta. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

42 perce, freddy_ írta:

Fekete-metál, gyári, újszerű állapotú fényezés. Nem szeretnék rá semmilyen sérülést, különben rajtahagyom a matricát inkább. (Egyelőre csak a leszedés a lényeg. Más kérdés, hogy a nyoma meglátszik utána.) Több helyen olvastam, hogy hőlégfúvó nem javasolt, hajszárítóval sem szabad nagyon közelről fújni. Egy helyen azt írják, hogy új autónál a hajszárító sem javasolt, nyomok maradhatnak utána a lakkon. A legtöbben valóban hőlégfúvóval vagy hajszárítóval melegítik, közben bankkártya szerű műanyag kártyával kaparják fel a szélét, hogy meg lehessen fogni és tovább húzni (hátrafelé kell húzni saját magát átlapolva, nem merőlegesen). A bankkártya éle túl kemény, felsértheti a lakkot. Ha esetleg tudnátok olyan anyagú, kialakítású kaparó eszközt javasolni, ami biztosan nem okoz lakksérülést, akkor talán megpróbálom.
A ragasztómaradványok eltávolítására a higítót nagyon nem ajánlják, felpuhíthatja a lakkot és utána bemattul. Az egyetlen vegyszer, amit meg merek rajta próbálni az alkohol, csak sajnos kevés sikerrel oldaná a ragasztót.

Polírgéphez létezik matrica eltávolító korong, ezzel van tapasztalata valakinek? Alkalmas komplett leszedésre vagy akkor is le kell szedni a nagyját előzőleg? Szárazjeges eltávolítás hagy nyomot a lakkrétegen?

Megpróbálhatsz esetleg olyan jégkaparót ami műanyag és nem rézpengés, annak szerintem puhább az anyaga mint a bankkártyának.  Hypertescóban , barkácsáruházakban kapható pár 100 forintért ha pont nincs otthon. Szárazjég, meg kell kérdezni az ilyesmivel foglalkozó céget vállalnak-e garanciát a sérülés mentes leszedésre.

A radír bevetése előtt szerintem már le kell szedni a matrica felső rétegét.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki találkozott már hasonló esettel. Van egy 2005-ös kombi G Astrám, tetősín nélkül. A probléma az, hogy olyan 1800-1900-as fordulaton, illetve rossz minőségű úton a tető felől (kb. a hátsó üléssor feletti magasságban) zavaró rezonálást hallani. Konkrétan olyan, mintha a tetőlemez beremegne. 
Ha tetőkárpitot erősen felnyomom kézzel, akkor ez a rezonálás nem hallható. Amit még észrevettem amikor kívülről vizsgáltam az autót, hogy a tetőlemez a rezonálás környékén kívülről kézzel benyomható és hullámzik. Mi lehet a probléma, hogy lehetne orvosolni?
Segítségeteket, az ötleteket előre is köszönöm.
Üdv,
Imi

Link to comment
Megosztás:

3 órája, kovacsocsi írta:

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki találkozott már hasonló esettel. Van egy 2005-ös kombi G Astrám, tetősín nélkül. A probléma az, hogy olyan 1800-1900-as fordulaton, illetve rossz minőségű úton a tető felől (kb. a hátsó üléssor feletti magasságban) zavaró rezonálást hallani. Konkrétan olyan, mintha a tetőlemez beremegne. 
Ha tetőkárpitot erősen felnyomom kézzel, akkor ez a rezonálás nem hallható. Amit még észrevettem amikor kívülről vizsgáltam az autót, hogy a tetőlemez a rezonálás környékén kívülről kézzel benyomható és hullámzik. Mi lehet a probléma, hogy lehetne orvosolni?
Segítségeteket, az ötleteket előre is köszönöm.
Üdv,
Imi

Nem tudom nálatok hogyan van, de nekem futnak keresztbe merevítők, amik elválhatnak a lemeztől  és van felragasztva a rezonálás ellen vékony kátránylemez. Kárpitbontás nélkül nem nagyon tudod ellenőrizni sem a merevítő-lemez közti épséget sem a csillapító meglétét. 

2954840-20181025-EyZAs9.jpg

A képen nem G astra látható. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.