Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Már egy ideje foglalkoztat egy kérdés:

az autómat főleg városban használom, ide-oda megyek, általában 3-4 km megyek a munkahelyig, és délután haza. Szóval szinte mindig csak kis utakra használom. (hetente kétszer megyek vele hoszabb utakra) Az egyik hátulütőjét, hogy sokat fogyaszt, már tapasztalom.

De nagyon parázok attól, hogy olvastam: ha nem melegszik be rendesen a motor, az súlyos károsodást és kopást okozhat.

Kérdésem: mennyi idő után jelentkeznek ezek a bajok? Mik lehetnek? Mik a tünetek? Hogy előzhetem meg őket? (89 000 km van a kocsiban.)

Köszi a választ, remélem, megnyugtattok egy aggódó lelket!!!! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Ajánlom a kíméletes vezetésen kívül még a megfelelő motorolaj

kiválasztását, az sokat segít a problémán.

És ha történetesen még raksz hozzá Metabond OLD adalékot is,

akkor még kisebb mértékű lesz a kopás, és az olajpumpa megterhelés.

:)

:shock:

ne má...

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy elkezdek saját meggyőződésből ajánlani valamit, amiből

még előnyöm is származhat, és máris hátsó szándékot kell benne keresni...

Amikor régebben ajánlottam valamit, nem volt ilyen visszhangja.

Ez most tényleg azért van, mert érdekem is fűződik hozzá????

Tényleg azt hiszi innen valaki, hogy a versenygépbe belerakok olyan

olajat, ami nem jó neki???

Akinek nem tetszik a dolog, nem kell kipróbálnia, nem kötelező...

Én élek vele. Szerintem. 8)

Link to comment
Megosztás:

OFF

(tényleg, most akkor mi van ezzel a metabonddal? Ez az az adalék, amivel olaj nélkül is jár a motor? :) )

ON

Nem ez nem az szerencsére... amúgy minden motor elmegy olaj nélkül 20-40 km-et... szal... erről ennyit...

A mi avtónkat is Pesten használták korábban, gyanítom rövid távokra, a moci mégis nagyon jól megy... szal nem kell parázni nem teszi az tönkre, DE tényleg nem szabad hidegen hajtani és tényleg jó olaj kell neki !

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Hali!

Sajna fel kell dobjam ezt a topikot.

Az én 1,4S motorom kopott, és ez most már eléggé aggaszt is.

Most jártam meg Balcsit oda-vissza, és megzabált cirka 1 liter olajat. Ha odalépek neki, úgy megy mint az állat, de füstöl is mint a motortuningos GSi (Bocs Atommanó :( ). Úgyhogy nem is nyomom, hacsak Wagon R+ nem akar megelőzni :(

Ezért Tuskó gazdaságos olajat töltök bele, nehogymá' a full-szintetikust zabálja meg. Ha elviszem motorgenerálra, az kibeb*szott sok máni, annál jóval olcsóbb az olaj.

Gondolkoztam a sima gyűrűcserén is, múltkor nekem Kőbányán Harkáék 10750-ért adtak volna egész garnitúrát az 1,3-ashoz. Dehát azt még ki is kell cserélni...

Egy kreatív 5letnek örülnék...

THX

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Sajna fel kell dobjam ezt a topikot.

Az én 1,4S motorom kopott, és ez most már eléggé aggaszt is.

Most jártam meg Balcsit oda-vissza, és megzabált cirka 1 liter olajat. Ha odalépek neki, úgy megy mint az állat, de füstöl is mint a motortuningos GSi (Bocs Atommanó :( ). Úgyhogy nem is nyomom, hacsak Wagon R+ nem akar megelőzni :(

Ezért Tuskó gazdaságos olajat töltök bele, nehogymá' a full-szintetikust zabálja meg. Ha elviszem motorgenerálra, az kibeb*szott sok máni, annál jóval olcsóbb az olaj.

Gondolkoztam a sima gyűrűcserén is, múltkor nekem Kőbányán Harkáék 10750-ért adtak volna egész garnitúrát az 1,3-ashoz. Dehát azt még ki is kell cserélni...

Egy kreatív 5letnek örülnék...

THX

Átmenetileg, roppant sűrű olaj használata ? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.