Jump to content
Sign in to follow this  
GABBE

Gumi, felni kérdések

Recommended Posts

Opelnél érdekelne hogy az Astra 6x15 ET49-es felnit fel lehet-e tenni Zafírára ami ET 43-as??
Illetve ez mit jelent? /mármint az ET-nél ez az eltérés?/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opelnél érdekelne hogy az Astra 6x15 ET49-es felnit fel lehet-e tenni Zafírára ami ET 43-as??

Illetve ez mit jelent? /mármint az ET-nél ez az eltérés?/

Az ET szám a besajtolás mélységét jelenti, a 49mm a felni kerékagyhoz érő síkjának a szélesség-középvonalától mért távolsága. Azaz ha ET49-es felnit raksz fel oda, ahol gyárilag ET43 volt, az azt jelenti, hogy a kerék 6mm-rel beljebb lesz mint eddig, tehát kevésbé fog kilógni a sárvédő alól. Viszont ha a gyári felni (az ET43-as) is 6" széles, akkor a belső fele is éppen ennyivel kerül beljebb, tehát ha ott nem akad el akkor elvileg jó lehet. Próba szerencse, bár szvsz elég bután fog kinézni a keskenyebb nyomtáv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tgabika eszt nekem eccer elmagyarázod úgyis, hogy közbe mutogatod, mert így sajna a második sor végén nem tudtam mi is volt az első soron!

Okay? Vizuális típus vok...szemléltessed! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tgabika eszt nekem eccer elmagyarázod úgyis, hogy közbe mutogatod, mert így sajna a második sor végén nem tudtam mi is volt az első soron!

Okay? Vizuális típus vok...szemléltessed! 8)

Vazz itt egy szakrajz

:D

11321083.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehehh..kb. ezt sejtettem én is, de azért megnézem majd különböző felnikkel is! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszönöm a választ.A rajz sokat dobott a megértéshez.

Ezek alapján v.színű hogy idétlen lenne keskenyebb nyomtávval.

Akkor inkább gyári felnit próbálok vadászni hozzá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gyárilag mennyi az et szám?

mert én most csak felnire vadászok

(a mostani gyári gumikat szeretném majd rárakni a alufelnire, és a gyári felnin lenne majd téli gumi)

a gyári gumim asszem 195/60R15 erre akkor milyen felni jó?

milyen et számút kell keresnem?

mit kell még nézni, hogy nekem az jó legyen?

előre is köszönöm a válaszokat:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Érdekesség!!! Tegnap cseréltem le a télit a nyári gumira. Mondom lemérem már az átmérőket, lássam, melyik gumi mennyit csal.

Na, a téli, ami Goodyear 185/65R15, 625mm átmérőjű.

A nyári, ami Dunlop 195/60 R15, csak 605 mm. Szép, nem?? Azért 20mm kicsit sok. Mondjuk sokkal peresebbnek is tűnik a nyári oldalról,

mint a téli.

Még egy, a téli 185-s szélessége kb 190mm, a nyári 195-s szélessége kb.185-190 között van. Milyen gumit gyárt a Dunlop?? Vagy elrontották a számozást a gumin? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Persze a képlet szerint persze, hogy annyinak kell kijönni. 15"+(2x195)x0,6=615mm!

Ugyanez a 185-s gumira 621,5mm.

Viszont méréssel van köztük min. 20mm, de inkább 25.

És mindkettőben kb. egyforma km is van. Egymás mellé állítva a betonon látványos a különbség. Amellett miért keskenyebb, ha szélesebb?! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennek még egy oka lehet, hogy ha nem ugyanolyan széles felnire van ráhúzva, mert akkor ugye máshogy feszül... nekem a 7.5 coloson most 195-ös van ráhúzva, hátul meg a 9colosra 215-ös, és hát nem nagyon van szabályos gumiformájuk... :roll: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hát nekem nem ilyen szélesek a felnik, a téli a gyári lemezen van 6x15, a nyári Opel alun, 5,5x15. Ez utóbbi inkább magasítaná a gumit, talán. Egyébként meg nagyon szabályos a nyári gumi alakja a felnin. Egyszerűen keskenyebb is, meg kisebb is, mint ami rá van írva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem is azért írtam, csak unatkoztam, meg különben is. De ha cserélem majd a gumit, az tuti, hogy mérőszalaggal megyek gumit választani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nem is azért írtam, csak unatkoztam, meg különben is. De ha cserélem majd a gumit, az tuti, hogy mérőszalaggal megyek gumit választani.

Hasonló dolgokat én is tapasztaltam, de én a futófelület szélességével kapcsolatban. A céges autón 195 R14C méretű gumi van, és mivel nagyon soványkának tűnt, meg is mértem és kiderült hogy a futófelület csak 165mm széles!!! Egy másik céges autón a 225/70 R15C méretű gumi futófelülete elöl 205 mm, a hátsó tengelyen meg 195mm. De olyan is van, hogy lefele csalnak: Egyszer trabin volt 175/50R13 méretű gumim, ami végül is 185mm széles volt. Ez utóbbinak a márkáját is tudom: Pirelli P5000 Drago.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igen f@sza dolgok ezek. Csak arra vagyok kíváncsi, hogy akkor miből számítják a gumimagasságot (pl. /60), a valós vagy az elméleti értékből.

Lehet, hogy az elméletiből (pl.185), aztán valóságban az is máshogy sikerül.

Ezek után nincs nagy értelme itt különösebben a váltóméreteket számolgatni. Valahol pár éve hallottam, hogy van olyan ótó, ahol be lehet programozni, hogy mi a gumi valós mérete és az alapján mutatja a sebességet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni mááááá!! :P :D :roll:

Akkor ezért nem értettem Gepi rajzát?? :?:

Már csak arra nem emléxem mi is az ET lényege?.... Mennyire lóg a kerék a kaszniba? Vagy a nyomtáv szélessége?? VAgy az index a karterbe?

Fóton megbeszéljük, gyakorlati módszertani keretében!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a képen jól látható az ET lényege

azt határozza meg, hogy a felfogatási pont (a képen vastag fekete rész) milyen távol esik a felni középvonalától (szaggatott vonal)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ühhüm...ésez mit befolyásol?? Mert a nyomtávot elméletileg nem.....szerintem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ühhüm...ésez mit befolyásol?? Mert a nyomtávot elméletileg nem.....szerintem...

dehogynem!

nézd meg a képeket!

ha a felni minden paramétere ugyanaz, akkor ET43-nál 6mm-rel kiljebb kerül a felni felfogatási pontja (ezáltal az egész felni is), mint ET49-nél

minél kisebb az ET (ugyanolyan felni-szélességről beszélünk még mindig), annál jobban kiáll a kerék, ergo nő a nyomtáv

a nagyobb ET-vel értelemszerűen csökken a nyomtáv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.