Jump to content
GABBE

Gumi, felni kérdések

Recommended Posts

Opelnél érdekelne hogy az Astra 6x15 ET49-es felnit fel lehet-e tenni Zafírára ami ET 43-as??
Illetve ez mit jelent? /mármint az ET-nél ez az eltérés?/

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Opelnél érdekelne hogy az Astra 6x15 ET49-es felnit fel lehet-e tenni Zafírára ami ET 43-as??

Illetve ez mit jelent? /mármint az ET-nél ez az eltérés?/

Az ET szám a besajtolás mélységét jelenti, a 49mm a felni kerékagyhoz érő síkjának a szélesség-középvonalától mért távolsága. Azaz ha ET49-es felnit raksz fel oda, ahol gyárilag ET43 volt, az azt jelenti, hogy a kerék 6mm-rel beljebb lesz mint eddig, tehát kevésbé fog kilógni a sárvédő alól. Viszont ha a gyári felni (az ET43-as) is 6" széles, akkor a belső fele is éppen ennyivel kerül beljebb, tehát ha ott nem akad el akkor elvileg jó lehet. Próba szerencse, bár szvsz elég bután fog kinézni a keskenyebb nyomtáv.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Tgabika eszt nekem eccer elmagyarázod úgyis, hogy közbe mutogatod, mert így sajna a második sor végén nem tudtam mi is volt az első soron!

Okay? Vizuális típus vok...szemléltessed! 8)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Tgabika eszt nekem eccer elmagyarázod úgyis, hogy közbe mutogatod, mert így sajna a második sor végén nem tudtam mi is volt az első soron!

Okay? Vizuális típus vok...szemléltessed! 8)

Vazz itt egy szakrajz

:D

11321083.jpg

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ehehh..kb. ezt sejtettem én is, de azért megnézem majd különböző felnikkel is! :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Köszönöm a választ.A rajz sokat dobott a megértéshez.

Ezek alapján v.színű hogy idétlen lenne keskenyebb nyomtávval.

Akkor inkább gyári felnit próbálok vadászni hozzá.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

gyárilag mennyi az et szám?

mert én most csak felnire vadászok

(a mostani gyári gumikat szeretném majd rárakni a alufelnire, és a gyári felnin lenne majd téli gumi)

a gyári gumim asszem 195/60R15 erre akkor milyen felni jó?

milyen et számút kell keresnem?

mit kell még nézni, hogy nekem az jó legyen?

előre is köszönöm a válaszokat:)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Érdekesség!!! Tegnap cseréltem le a télit a nyári gumira. Mondom lemérem már az átmérőket, lássam, melyik gumi mennyit csal.

Na, a téli, ami Goodyear 185/65R15, 625mm átmérőjű.

A nyári, ami Dunlop 195/60 R15, csak 605 mm. Szép, nem?? Azért 20mm kicsit sok. Mondjuk sokkal peresebbnek is tűnik a nyári oldalról,

mint a téli.

Még egy, a téli 185-s szélessége kb 190mm, a nyári 195-s szélessége kb.185-190 között van. Milyen gumit gyárt a Dunlop?? Vagy elrontották a számozást a gumin? :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

OK. Persze a képlet szerint persze, hogy annyinak kell kijönni. 15"+(2x195)x0,6=615mm!

Ugyanez a 185-s gumira 621,5mm.

Viszont méréssel van köztük min. 20mm, de inkább 25.

És mindkettőben kb. egyforma km is van. Egymás mellé állítva a betonon látványos a különbség. Amellett miért keskenyebb, ha szélesebb?! :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ennek még egy oka lehet, hogy ha nem ugyanolyan széles felnire van ráhúzva, mert akkor ugye máshogy feszül... nekem a 7.5 coloson most 195-ös van ráhúzva, hátul meg a 9colosra 215-ös, és hát nem nagyon van szabályos gumiformájuk... :roll: :D

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hát nekem nem ilyen szélesek a felnik, a téli a gyári lemezen van 6x15, a nyári Opel alun, 5,5x15. Ez utóbbi inkább magasítaná a gumit, talán. Egyébként meg nagyon szabályos a nyári gumi alakja a felnin. Egyszerűen keskenyebb is, meg kisebb is, mint ami rá van írva.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Nem is azért írtam, csak unatkoztam, meg különben is. De ha cserélem majd a gumit, az tuti, hogy mérőszalaggal megyek gumit választani.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Nem is azért írtam, csak unatkoztam, meg különben is. De ha cserélem majd a gumit, az tuti, hogy mérőszalaggal megyek gumit választani.

Hasonló dolgokat én is tapasztaltam, de én a futófelület szélességével kapcsolatban. A céges autón 195 R14C méretű gumi van, és mivel nagyon soványkának tűnt, meg is mértem és kiderült hogy a futófelület csak 165mm széles!!! Egy másik céges autón a 225/70 R15C méretű gumi futófelülete elöl 205 mm, a hátsó tengelyen meg 195mm. De olyan is van, hogy lefele csalnak: Egyszer trabin volt 175/50R13 méretű gumim, ami végül is 185mm széles volt. Ez utóbbinak a márkáját is tudom: Pirelli P5000 Drago.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Igen f@sza dolgok ezek. Csak arra vagyok kíváncsi, hogy akkor miből számítják a gumimagasságot (pl. /60), a valós vagy az elméleti értékből.

Lehet, hogy az elméletiből (pl.185), aztán valóságban az is máshogy sikerül.

Ezek után nincs nagy értelme itt különösebben a váltóméreteket számolgatni. Valahol pár éve hallottam, hogy van olyan ótó, ahol be lehet programozni, hogy mi a gumi valós mérete és az alapján mutatja a sebességet.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ni mááááá!! :P :D :roll:

Akkor ezért nem értettem Gepi rajzát?? :?:

Már csak arra nem emléxem mi is az ET lényege?.... Mennyire lóg a kerék a kaszniba? Vagy a nyomtáv szélessége?? VAgy az index a karterbe?

Fóton megbeszéljük, gyakorlati módszertani keretében!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

a képen jól látható az ET lényege

azt határozza meg, hogy a felfogatási pont (a képen vastag fekete rész) milyen távol esik a felni középvonalától (szaggatott vonal)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Ühhüm...ésez mit befolyásol?? Mert a nyomtávot elméletileg nem.....szerintem...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Ühhüm...ésez mit befolyásol?? Mert a nyomtávot elméletileg nem.....szerintem...

dehogynem!

nézd meg a képeket!

ha a felni minden paramétere ugyanaz, akkor ET43-nál 6mm-rel kiljebb kerül a felni felfogatási pontja (ezáltal az egész felni is), mint ET49-nél

minél kisebb az ET (ugyanolyan felni-szélességről beszélünk még mindig), annál jobban kiáll a kerék, ergo nő a nyomtáv

a nagyobb ET-vel értelemszerűen csökken a nyomtáv

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.