Jump to content

Recommended Posts

Gondoltam aki lát egy ilyet itthon berakhatná ide.

1. MVOK - Tóth István

http://www.veteranopel.hu/toth.htm
lotus1.jpg

A Lotus gyár az Opel Omega utcai változatát tuningolta át. A motor alapja az Omega 3000-es motorja, speciális dugattyúk és főtengely beépítésével az űrtartalmat 3600 ccm-re bővítették. A motor töltéséről 2 db KKK turbó gondoskodik. Az így elért teljesítmény 371 LE és 540 Nm. Ez az autó rendelkezik Irmsher certifikáttal, miszerint tovább növelte a cég a teljesítményt 430LE-re. Nemsokkal több mint 1000 db-ot gyártottak, ez az autó a 676 -os sorszámú. A menettulajdonságokról annyit, hogy a 100-as sprint kb 5 másodperc, a 6 sebességes lotus váltónak köszönhetően 300-310 km/h. Megtörtén eset alapján (a tulajdonos elmondása szerint) az 500-as AMG merdzsó ami levillogta az autót a pályán, 250 km/h -nál elfogyasztotta a lendületet. A Lotus-on csak egy hatodikat kellett dugni és a több tízmilliós gépezet egyre kisebb lett a visszapillantóban.

Természetesen a futómű és a fékrendszer is hozzá van hangolva ehhez a nagy teljesítményhez. A (255/45 ZR17-es elől és 275/45 ZR17 -es hátul) papucsok pedig tökéletesen eláátják feladatukat.

Egyszóval az Omega-Lotus a mind a mai napig a leggyorsabb utcai családi limuzin amit gyártottak.

lotus2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ezt most nekem írtad? Mert az én hozzászólásomban van egy link, én arról kérdeztem, hogy vajon valódi-e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bocsi :oops: nem vettem észre a más színt

az ott meg csak egy kamu. De nem rossz. Érdekes, hogy V6-nak írja 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ki fogunk kapni, ha itt dumálunk, de szerintem nem volt Lotus Senator. Hacsak egyedi tuningot nem csináltatott valaki :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
De ez itt most akkor Lotus Omega, vagy csak hasonlít rá?

Ez egy GFS tuningos Senator. Pár éve lenn volt velünk egy talin Szentgotthárdon.

:prayer: OPEL

Share this post


Link to post
Share on other sites
De ez itt most akkor Lotus Omega, vagy csak hasonlít rá?

hát ez egy darabig még fogja árulni.... 3 milliót egy szenátorért , hol élünk.... :( :( :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
KKK turbó? Akkor ez már nem gyári, mert abban Garrett volt...

hi Flowa!

A gyári turbó a KKK. lásd Top Gear kisfilm (DC-n minden második autóbuzinak megvan, köztük nekem is), vagy a netet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drága vényolc kolléga!

Ha valamihez nem értesz igazán, akkor kérlek, ne próbáld leszólni azokat, akik jártasabbak a témában!

1. Köztudott, hogy a Lotus Omegákban Garrett T25-ös turbó dolgozik eredetileg, szám szerint kettő darab. Papíron 377 lóerős a Lotus, 568 (más forrás szerint 577) Nm-es nyomatékkal. (Nézd meg akármelyik Lotus Omega portált!) Mellesleg a Top Gear filmben is ez hangzik el. :wink: Tessék jobban figyelni!

2. Gyengébbek kedvéért bele is van hímezve a szóban forgó autó üléseibe, hogy GFS, ami a gödöllői Gaál tuningműhely védjegye. Már csak azért sem lehetne Lotus (vagy egyéb gyári tuning Omega), mert 301 lóerős motort senki nem kínált. Volt 230 lovas (EVO500), 272 lovas (Irmscher C40SE), 288 lovas (Mantzel M4000), 350 lovas (Project Opel), illetve maga a Lotus Omega 377 lóerővel (meg a Lotec tuningok 400 pacitól felfelé... :wink: ), de 301 lovas nem volt. Különben is milyen "Lotus tuning" az, ami háromezres motorra épít? Az talán elképzelhető, hogy ráfaragták a Lotus motor részegységeit a háromezres blokkra (hűűűűűűű...! :shock: ), de köze nincs a Lotus Omegához. Főleg, mert láthatóan B Senator.

Szerintem. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bocs, ez hülyeség... :oops: Nem faraghattak rá Lotus cuccot a háromezresre, hiszen KKK turbót említ, ami ugyebár nem egyezik az eredeti Lotus Garrett-tel. :wink:

Amúgy mi az a "DC"? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direct Connect

(gyk. :badgrin: )egy kliens, amivel egy hubon keresztül userek százai (ezrei) csatlakozhatnak egymáshoz és töklthetik le egymás megosztott cuccait.

Ez egy Lotus... a kkk-t meg az ujjamból szoptam, nem? olvass bele a Nagy Opel Könyvbe (Auchan, Cora, stb. kapható)... vagy profin milliós melóval és beszerzéssel átalakítanak egy az imitálthoz képest értéktelen autót? (az OPEL omegához a front lökös mindössze 65.000 ma az Unix-nál, náluk legalább van, ehhez képest a Lotus-é szerinted mennyi lehet? minimum a duplája, ha volna, és a külföldi árak nem éppen magyar fizetésekhez mértek, na ezt most minden egyes alkatrésszel játszd el) kissé retardált ötlet. sorszámozott.

Belehímezve a GFS? én azt is bele tudom himezni az üléseimbe, hogy "seggem tuning". :smt091 nem is értem, hogy gondolhattad komolyan...

Az pedig, hogy talin volt, hmmm, ezekszerint valaki tényleg veszi a fáradságot, hogy egy tucatautót kamuszuperkocsivá alakítson, ahelyett, hogy leakasztana egy igazit 2.5 millióért és kipofozná. bár heroikus, számomra mégis érthetetlen. komolyan tud valamit

ja és ha nem csal az emlékezetem, a lotus 3000-s mocira épitette a maga verzióját, csak strokerrel. khm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ár: 3.500.000 Ft

Évjárat: 1991

Futott km: 110000 km

Állapot: Normál

Motor: Benzin

Hengerűrtartalom: 3600 cm3

Teljesítmény: 329 kW (451 LE)

Kivitel: sedan

Száll. szem. száma:

Szín: mélyzöld metál

Tömeg:

Műszaki vizsga: 2006 / 11

Telefonszám: 30/942-5994

Leírás: Gyári felszereltség, Lotec építés.

%7Boption%7Dhttp://www1.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?q...creenwidth=1024

Share this post


Link to post
Share on other sites

Még valami... ez tetszeni fog.

A forum elején látható autó nem azonos a szóban forgóval.

http://www1.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?q...creenwidth=1024

ez az amiről szó van, és minden kétséget kizáróan egy seni-ről van szó, de ismétlem, ez nem azonos az első hozzászólásban láthatóval

Opel Senator Lotus tuning 3.0i V6 2 Hirdetéskód: 3956412

Ár: 2.899.000 Ft

Évjárat: 1993 / 12

Futott km: 10000 km

Állapot: Normál

Motor: Benzin

Hengerűrtartalom: 2967 cm3

Teljesítmény: 220 kW (301 LE)

Kivitel: 4 ajtós

Száll. szem. száma: 5 fő

Szín: KÉKESZÖLD

Tömeg:

Műszaki vizsga: 2005 / 11

Telefonszám: 34/301-989

Share this post


Link to post
Share on other sites

vényóc:

A Nagy Opel Könyv (ami amúgy egy kalap sz*r) nekem is megvan, és csak a te kedvedért :wink: megnéztem - természetesen Garrett T25-ös turbót ír (145. oldal, felülről a tizedik sor végén). A Lotus gyártási darabszámát amúgy tévesen említi a könyv 1100-nak, ugyanis valóban ennyi volt a tervezet, de végül a jobbkormányos kivitelből 150 darabbal kevesebbet gyártottak, így lett a széria 950 darabos, amelyből 440 db jobbkormányos Carlton született.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...ha nem csal az emlékezetem, a lotus 3000-s mocira épitette a maga verzióját...

Valóban a 3000-es 12 szelepes CIH blokkot vették alapul, de 24 szelepessé és DOHC rendszerűvé alakították, főtengely cserével 3600 köbcentiméteresre növelték a lökettérfogatát, és rátolták a 2 db (alacsony nyomású) Garrett turbót.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Megérdeklődtem telefonon a Senit. Azért írják a "Lotus tuning"-ot a hirdetésben, mert Lotus spoilerezésű, de a motorja 3000-es 24 szelepes Havasi-tuningos Omega motor, attól 300 pacis. (Vezérműtengelyeket cseréltek benne.)

Ja és a gödöllői GFS készítette az autót. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Hemi nevével fémjelzett topicnyitó hozzászólás több ponton sem stimmel.

- Gyárilag (még egyszer leírom) nem KKK turbók dolgoztak a Lotus Omegában. (Lehet, hogy meghaltak a Garrett-ek és ezekkel pótolták...)

- Gyári teljesítmény adatok: 377 lóerő, 568 (más források szerint 577) Nm. Gyári gyorsulási adat: 5,4 (más forrás szerint 5,2) mp, de tesztkörülmények között rendre 4,8-at autóztak vele.

- A Lotus a végsebességét emlékeim szerint nem a hatodik fokozatban éri el (hanem ötödikben), akkor ugyanis már borzasztó alacsony (2:1) az áttétel. A sztori amúgy aranyos. :wink:

- A Lotus Omega gyári abroncsmérete elöl 235/40 ZR17, hátul pedig 265/40 ZR17. (Felnik elöl 8,5 x 17", hátul 9,5 x 17")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.