Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
én már írtam korábban :blink:

de most te akars vizsgáztatni? :unsure:

Nyosz ha a turbo csak ennyit tud, akkor nem is kell Nem, csak tomot hergelném, mer tán ő tudósabb.

  • Hozzászólások 23,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

  • mackosajt

    4294

  • adorjant

    3721

  • nyuszifül

    3645

  • Sörös Sanyi

    2865

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Nyahh senki nem ugrik, hogy megmnagyarázza basszju ATom?

Van itt a foumon pár topic, ami ezzel foglalkozik. ;) :unsure:

Meg van pár turbos GSi-is, amit napjában 5x kell szerelni. Van lehetőség megismerni az elvet és az összes buktatóját is. :blink:

Elküldve
Van itt a foumon pár topic, ami ezzel foglalkozik. ;) :unsure:

Meg van pár turbos GSi-is, amit napjában 5x kell szerelni. Van lehetőség megismerni az elvet és az összes buktatóját is. :blink:

ne vedd már el a kedvét ;)

Elküldve
ne vedd már el a kedvét :unsure:

Hát a kipugáz hőjét bizám hasznosítani lehetne a tökéletesebb égés érdekében keverékképzés előtt

Iszonyat sokat jelentene

Elküldve
Hát a kipugáz hőjét bizám hasznosítani lehetne a tökéletesebb égés érdekében keverékképzés előtt

te nagyon bonyolítani akarod szegény turbó szerepét,úgy látom :unsure:

Elküldve
te nagyon bonyolítani akarod szegény turbó szerepét,úgy látom :unsure:

Ezesetben a tökéletes égés fontosabb, mint a levegő nyomása, főleg ha azt a kipuáramlás szabadságából vesszük el, akkorinkább kompresszor, vagy vmi előmelegítő, bár ha minden hengeremen külön karbi lenne megfelelően beállítva, sokkal jobb hatásfokom lenne

Elküldve
Hát a kipugáz hőjét bizám hasznosítani lehetne a tökéletesebb égés érdekében keverékképzés előtt

Iszonyat sokat jelentene

Most lehet hülyeséget kérdezek, de a légszűrőbe érkező levegőt nem azért szokták előről venni, hogy minél hidegebb levegőt szívjon be? Valahol valami ilyesmit olvastam...

Elküldve
Ezesetben a tökéletes égés fontosabb, mint a levegő nyomása, főleg ha azt a kipuáramlás szabadságából vesszük el, akkorinkább kompresszor, vagy vmi előmelegítő, bár ha minden hengeremen külön karbi lenne megfelelően beállítva, sokkal jobb hatásfokom lenne

próbálom megérteni a gondolatmenetedet,de ez nekem is sok :blink:

nem értem a turbót meg a kompresszort miért két külön dolognak tekinted. mindkettő ugyanazt csinálja: több levegőt a motornak :unsure:

Elküldve
Most lehet hülyeséget kérdezek, de a légszűrőbe érkező levegőt nem azért szokták előről venni, hogy minél hidegebb levegőt szívjon be? Valahol valami ilyesmit olvastam...

Télen át szokták rakni azt a csövet izé, mitis? AMúgy nem a hűtő felől jön? Ott meg meleg van.

Elküldve
Most lehet hülyeséget kérdezek, de a légszűrőbe érkező levegőt nem azért szokták előről venni, hogy minél hidegebb levegőt szívjon be? Valahol valami ilyesmit olvastam...

igen,a hideg levegő oxigénban dúsabb,vagy mi :unsure:

Elküldve
próbálom megérteni a gondolatmenetedet,de ez nekem is sok :blink:

nem értem a turbót meg a kompresszort miért két külön dolognak tekinted. mindkettő ugyanazt csinálja: több levegőt a motornak :unsure:

Mert a köompresszort tán éxíj, vagy lánc hajtja, ami nem folytja a kiput, a főterngelyre csatlkaozik vhogy nem?

13:48:48] * Endlos eztetet hagassa itten e: Snap - I've Got the Power.mp3 (128Kbps/5.23Mb/05:43)

Ezzel a hidegmelegdologgal most megakadtam, hát minek jártam én suliba? :-(((

Elküldve
Mert a köompresszort tán éxíj, vagy lánc hajtja, ami nem folytja a kiput, a főterngelyre csatlkaozik vhogy nem?

13:48:48] * Endlos eztetet hagassa itten e: Snap - I've Got the Power.mp3 (128Kbps/5.23Mb/05:43)

dede

csak azt nem értem hogy szegény turbót miért akarod minden másra használni,csak arra nem,amire való :blink:

Ezzel a hidegmelegdologgal most megakadtam, hát minek jártam én suliba? :-(((

háááát :unsure: most mondjuk azt,hogy jó kérdés? ;)

na,csak vicc volt ám )

Elküldve
Hidegebb levegő jóval sűrűbb, ezért kevesebb levegőben is több lehet az oxigén, ergo a hidegebb ugyanannyi több. Különben mi a f@sznak kellene az intercooler?

Sanyo akkor most aszondod, hogy épp hűteni kell a levegőt ahhoz, hogy jhobb legyen az égés?

Elküldve
Még egy kérdés: a turbó magasabb fordulaton, a kompresszor alacsonyon nyomja a levegőt, nem?

a kompresszor,mivel szíjhajtású,alacsony fordulaton is közel annyi levegőt szállít,mint magas fordulaton

de mivel meg kell hajtani,ez teljesítménybe kerül

Elküldve
Még egy kérdés: a turbó magasabb fordulaton, a kompresszor alacsonyon nyomja a levegőt, nem?

Szentem a dieseleken lévő turbokat a fordulatszám kapcsolja be, de ez csak tipp.

Elküldve
Szentem a dieseleken lévő turbokat a fordulatszám kapcsolja be, de ez csak tipp.

a turbót a kipufogógáz hajtja :unsure: te is leírtad nemrég,ne idegesíts már :blink:

Elküldve
a turbót a kipufogógáz hajtja :unsure: te is leírtad nemrég,ne idegesíts már :blink:

Jójó, de lehetséges, hogy vmi pillangószeleppel kapcsol, amikor elér egy fordulatot, és akkor enged működni, bár nem logikus, én hagynám, hogy folyton menjen

Elküldve
Jójó, de lehetséges, hogy vmi pillangószeleppel kapcsol, amikor elér egy fordulatot, és akkor enged működni, bár nem logikus, én hagynám, hogy folyton menjen

megy is mindig! csak alacsony fordulaton kevesebb a kipufogógáz,így nem is pörög annyira a turbó= kevesebb levegőt szállít.

Elküldve
Jójó, de lehetséges, hogy vmi pillangószeleppel kapcsol, amikor elér egy fordulatot, és akkor enged működni, bár nem logikus, én hagynám, hogy folyton menjen

Asztom, hogy a mernyó először a messersmitteken alkalmazta, hogy nagy magasságban, amikor már ritka a levegő, vagy megfordulnak, esetleg meg is állnak egy pillanatra manőver közben, akkor se álljon le a motor, mert a karburátor leállna, az angol gépek ki-kikapcsoltak a levegőben

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.