Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

köszi zoli bácsi utánjártam még1x a kérdésnek. a baj a következő: a z20let-ben a hengerek közelebb vannak egymáshoz, mint a c20let-ben (a blokk valamivel rövidebb - súlycsökkentés miatt, gondolom én). tehát az sr20det leömlő éppen pontosan illeszkedik a c20let-hez, de sajnos 25mm-rel szélesebb, mint a z20let szükséglete. azt mondta a zlet-en a srác, aki kipróbálta volna a zlet-hez a leömlőt, hogy mikor ezt meglátta meggondolta magát, mert ez már túl nagy eltérés, hidegen nem nagyon alakítható ennyit (maradó feszültség -> rövid időn belül repedés), melegen meg megcsinálható, de akkor az már majdnem azonos azzal, hogy ha csinálsz egy teljesen újat. inkább ezt javasolta ő is -> megvenni a courtenay, mtech, mtb, stb. cuccok közül valamelyiket és átberhelni külső wastegate-esre.

és akkor hogylehet, hogy a corsás srácnak z20let blokk c20let HF?

Link to comment
Megosztás:

az astraowners-en olvastam, hogy a Klasen szeptemberben a speedsterrel meg a csajával el volt az éves rendezvényükön, mint díszvendég, és ment párat santa pod-on nekik bemutatásképp. ha jól emléxem 10,6 volt a legjobb idő, szóval nem volt csúcsjavítás, de akkor még megvolt mindkét motyója a hapsinak... :D ;)

na ilyen autok épitéséhez szponzort keresek :P

Link to comment
Megosztás:

ezt szereztem, eldöntendő, hogy hova is kell tenni az egt szenzort:

turbotemp.jpg

a képen a K03/K04 opel integrált turbóház + leömlőjének hőmérsékleteloszlása terhelés alatt. jól látható, hogy a motor hőmérséklete kb. azonos a turbó utáni hőmérséklettel, és a turbina meg forróbb annál jóval!!! (lásd a végeselemes rajz mellett a kis hőfotót - a motornál épp olyanok a színek, mint a precat csőnél.)

urbán legenda volt az a hülyeség, hogy ha a turbó után mérek 900-at, akkor a motorban 1100 fok van. talán inkább helyesebb azt mondani, hogy ha utána mérek 900-at, akkor akörüli, talán valamivel magasabb lehet a motorban. a turbóház legforróbb pontján meg olyan 1000 fok.

Link to comment
Megosztás:

és akkor hogylehet, hogy a corsás srácnak z20let blokk c20let HF?

igen ez nekem is eszembe jutott, fogalmam sincs. talán a bemenő oldal úgy van kialakítva (a csatonák úgy futnak), hogy a hengerfej ott stimmeljen... én sose mértem össze a c20let és z20let liktávolságait be/ki, csak leírtam, amit a nagyokos asztraónerszes tuneristák mondtak nekem.

Link to comment
Megosztás:

Na én meg tegnap este írtam az ATP-nek...mire megjöttünk a dartsból már válaszoltak is...

Kérdeztem, hogy mit bír a gyári mocim, illetve, hogy jó e az a kit nekem a gyári mocihoz amit néztem, illetve érdeklődtem a software oldaláról a dolognak...

Meg persze, hogy küldenek e...stb...

"Hi Antal,

Your engine is very strong and it can handle 350HP before you have to

worry about the internals.

We do not have software for european cars.

Total cost to Hungary is $2575 including fedex 2 day shipping.

Thank you!"

Link to comment
Megosztás:

Illetve van egy érdekes megoldás is...GT28RS, de gyári talppal...szal nem kell hozzá sem leömlő sem semmi...csak felcsavarozni, inj. chips, azt go...

Eliminator kit, GT28RS, 1900 dodo... Szal 100.000 HUf-fal olcsóbb mint a teljes kitt...és lehet ez sem rosszabb...csak más kialakítású...

Lali amúgy is azt mondta, hogy a gyári kipu maradhat (63.5-es) csak ki kell szedni a katot, meg a középdobot, és hátulra egy normálisat felszögelni...(a mostani kicsit kivan már...) így a downpipe is minden passzol...míg a teljes kit esetén 76-os downpipe megy el...így kéne új teljes 76-os kipu is...

Szal pár pont az eliminatornak... :D

Link to comment
Megosztás:

Illetve van egy érdekes megoldás is...GT28RS, de gyári talppal...szal nem kell hozzá sem leömlő sem semmi...csak felcsavarozni, inj. chips, azt go...

Eliminator kit, GT28RS, 1900 dodo... Szal 100.000 HUf-fal olcsóbb mint a teljes kitt...és lehet ez sem rosszabb...csak más kialakítású...

Lali amúgy is azt mondta, hogy a gyári kipu maradhat (63.5-es) csak ki kell szedni a katot, meg a középdobot, és hátulra egy normálisat felszögelni...(a mostani kicsit kivan már...) így a downpipe is minden passzol...míg a teljes kit esetén 76-os downpipe megy el...így kéne új teljes 76-os kipu is...

Szal pár pont az eliminatornak... :D

A gyári turbód neked nem vízhűtéses?

Link to comment
Megosztás:

és akkor hogylehet, hogy a corsás srácnak z20let blokk c20let HF?

Úgy, hogy ugyanolyan a blokk, pár apró változtatással (jobb hűtés, stb...).

Az XE-LET hengerfejnek elvileg fel kell mennie a Z20LET-re.

Egyébként is, hogy lehetnének közelebb a hengerek egymáshoz, ha tulajdonképpen minden C20LET-be Z20LET hengerfejtömítéseket tesznek?

Ami viszont előfordulhat, hogy a hengerfejben a kipufogócsatornák közelebb vannak egymáshoz.

Ha ugyanolyan egy X20XEV hengerfej, mint egy Z20LET, akkor holnap meg is mérhetem.

Link to comment
Megosztás:

engem meggyőzött, hogy a turbó után pont jó helyen van... egy hőfotóval lehet eldönteni, hol van az ideális pont, ahol a motor és a kiszemelt kipuffpont hőmérséklete éppen azonos. na oda kell tenni.

mondtam hogy értelmetlen szenvedni vele minimális a külömbség,és ha gáz van nem esik a turboba bele a gané ezért raktam énis közvetlenül a kilépőoldalra ennyi.....vanaki igy vanaki ugy szereti mindeki döntse el maga minkét verzio jo

Link to comment
Megosztás:

hol voltál szoszi csapatni a ringen? :D ;)

a K04 leömlő egy gané? nekem mondod? vörösre izzítottam a száját 1 perc alatt :P :D a csoda EDS precat cső meg kettérepedt, mint szűzkurva az első bevetésen... :D :D

köszi a segítséget még1x, meg csonginak, emax-nak is!

Link to comment
Megosztás:

Láttam a képeket bakker...

Egyszer én is lefotóztam, az izzó leömlőm...és hát nem is kell hozzá halálragyötörni...

Nem tom eldönteni, hogy megvegyem e a full szettet majd 500éééé..vagy csak az eliminator kittet 300é, vagy szedjem össze egyenként, 400é...

hm...mindegy...úgy is csak tavasszal lesz belőle valami, ha lesz...addig ráérek nyálazni a szarokat, hogy mi merre hogy...

Link to comment
Megosztás:

olcsó húsnak híg a leve anti bá' ebben a gt28rs kollégának nagyon igaza van! másfelől én kivágtam az ablakon vagon zsét, oszt micsoda sz@r volt... nem tudom mi a jó...

lehet, ha most lenne 2005 és újból kezdeném, fognám a sz@rom, azt kiszaladék a klázenhez, és azt mondanám, 400LE rendel, oszt addig sétálgatnék a főtéren, amíg elkészülnek vele... szeva. de ez a vonat már elment, meg egyébként annak nincs is fílinje...

Link to comment
Megosztás:

köszi zoli bácsi utánjártam még1x a kérdésnek. a baj a következő: a z20let-ben a hengerek közelebb vannak egymáshoz, mint a c20let-ben (a blokk valamivel rövidebb - súlycsökkentés miatt, gondolom én). tehát az sr20det leömlő éppen pontosan illeszkedik a c20let-hez, de sajnos 25mm-rel szélesebb, mint a z20let szükséglete. azt mondta a zlet-en a srác, aki kipróbálta volna a zlet-hez a leömlőt, hogy mikor ezt meglátta meggondolta magát, mert ez már túl nagy eltérés, hidegen nem nagyon alakítható ennyit (maradó feszültség -> rövid időn belül repedés), melegen meg megcsinálható, de akkor az már majdnem azonos azzal, hogy ha csinálsz egy teljesen újat. inkább ezt javasolta ő is -> megvenni a courtenay, mtech, mtb, stb. cuccok közül valamelyiket és átberhelni külső wastegate-esre.

na ezt nem értem ...

a blokk hogy lenne rövidebb a hengerek sem kerültek közelebb max a kipufog torkok nem ugyan olyan helyen helyeszkednek el ...

mivel z20 és tarsai blokkra rarakjak a xe/let HF et igy a blokk ugyan olyan

nekem is cirka azta 2cm et kellett megoldanom ... ami nekem sikerült nem tul vészes ...

de nem tépem a szam mind1 .... ahogy érzed

Link to comment
Megosztás:

ezt szereztem, eldöntendő, hogy hova is kell tenni az egt szenzort:

http://www.adeptnet.hu/images/misc/cars/other/turbotemp.jpg

a képen a K03/K04 opel integrált turbóház + leömlőjének hőmérsékleteloszlása terhelés alatt. jól látható, hogy a motor hőmérséklete kb. azonos a turbó utáni hőmérséklettel, és a turbina meg forróbb annál jóval!!! (lásd a végeselemes rajz mellett a kis hőfotót - a motornál épp olyanok a színek, mint a precat csőnél.)

urbán legenda volt az a hülyeség, hogy ha a turbó után mérek 900-at, akkor a motorban 1100 fok van. talán inkább helyesebb azt mondani, hogy ha utána mérek 900-at, akkor akörüli, talán valamivel magasabb lehet a motorban. a turbóház legforróbb pontján meg olyan 1000 fok.

tudom megint én vagyok a hülye .. ez van

de a is höfoton ott latszik a prekat csö csatlakozas utáni szine ami már nem ugyan olyan mint a turbo elött ...

de ha nem hiszed ... vegyél még 1 érzékelöt 1et elé 1 utána és kész ... biztos lessz vagy 100 fok külömbség ...

Link to comment
Megosztás:

Voszi

http://www.chiptuners.org/?p=11 olvasd el ://http://www.chiptuners.org/?p=11 ... olvasd el

Exhaust gas temperature or the short : EGT.

In tuning turbocharged engines this is and should be a major concern regarding longevity of your engine and turbo.

By altering injection times, the start of injection, the injected amount and the turbo pressure you will in effect alter the temperature of the exhaust gasses that flow through the turbocharger.

As with all things metal and mechanical heat and friction are potential killers, so we must try to keep the exhaust gas temperature within the safe limits for the turbocharger.

A very good way to measure this is by using an EGT gauge or EGT meter. This probe can be installed in the exhaust manifold or right behind the turbo in the downpipe elbow.

When installed before the turbo we measure turbo inlet temperature ( TIT ) , when installed behind the turbo we measure turbo outlet temperature ( TOT ).Measuring TIT or TOT is a matter of preference, some people don’t want probes right before their turbo as it might break off and get ground up by the turbo who then self-destructs in the process. The most accurate measurement however is in the exhaust manifold. So, usually when talking about EGT people talk about TIT, for TOT add about 100-150 °C as the gasses leave the turbine cooler than they go in.

Link to comment
Megosztás:

tudom megint én vagyok a hülye .. ez van

de a is höfoton ott latszik a prekat csö csatlakozas utáni szine ami már nem ugyan olyan mint a turbo elött ...

de ha nem hiszed ... vegyél még 1 érzékelöt 1et elé 1 utána és kész ... biztos lessz vagy 100 fok külömbség ...

miért is lennél hülye? a kérdésre a pontos választ senki se tudta, én egyáltalán nem, szerintem neked is csak valaki mástól kapott infó alapján volt ismereted (ahogy nekem is mondtak ezt-azt). a hőfotón meg szerintem tök jól látszik, hogy a precat csőnél pontosan olyan színek (lila + kék) van, mint a motor és a turbó csatlakozásánál. ezek azonos hőmérsékleteket jeleznek.

de tovább megyek, tegnap a lalival az M0-án mentünk elég keményen. utána leálláskor jól látszott a következő: a turbónak a motorhoz csatlakozó pontja már sötét volt, a turbó, legfőképp a leömlő szűkület nagyon fényesen izzott, a szűkület világított rendesen, a precat cső teteje is (épp a repedés helyén) még vöröses volt, az egt szonda helyén már éppen sötétedő volt. nekem úgy tűnt, hogy a hőmérsékletek tényleg épp ott lehetnek azonosak a motor felőliekkel.

de még emellett is azt mondom, hogy igazad van, csak egy konkrét próba mutathatná meg, hogy mi van a két oldalon, lehet teljesen igazad lesz!

Link to comment
Megosztás:

amit ír a cikk az is biztos igaz. de nem mind1, hogy milyen leömlőről beszélünk. a K04-nél úgy látom, hogy éppen az igaz, hogy TIT kb. = TOT.

de az új rendszeremnél meg könnyen megeshet, hogy TIT = TOT + 100 vagy 150 Celsius. ez is kiderül 1x. kíváncsi leszek, az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Voszi, ilyent kellene neked is csinálni, ha már belekezdesz valami komolyba! ;)

Z20LEH GT30-al, Klasen módra.

http://de.youtube.com/watch?v=0fIv2Pt-IOA

Szép ez a leömlő! :D

Azért épít a gyerek Z20LEH-t az Astrába, mert később fog venni magának egy Turbo Speedstert és abba akarja majd átrakni a motort. Addigra meg már lesz egy kipróbált, tartós motorja.

Ha jól látom talán ebbe is gyári Z20LEH dugókat raktak. Mondjuk a Speedsterben beválltak, mert még a mai napig azok vannak abban is és ha jól tudom a motort már 2006-ban építették.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.