Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kecskemét és környéke -CHAT


redline

Recommended Posts

Losi mi is a feladata ennek a kütyünek?

szerintem bendix van benne nem motor, de lehet, h motor, mer' a szelep kúpod kialakítású, így tulképp szabályozható lenne az átengedett levegő mennyisége, de van benne egy megkerülőjárat is...

perpill bonyi, nem érteni mire való, van vami ábrád arról hol-mitcsinál? (nem kép: ábra)

Link to comment
Megosztás:

Jha: ez a lakástakarék dolog nekem is nagyon fura:

miért jó az vkinek, ha állami támogatást kap a megtakarításához, azzal az igérettel, h amikor majd netalán lakást v házat tudna venni, nem 20onharminc%-os kamatra kap hitelt, hanem 8-11%ra.

miközben jön az euro bevezetése - 20-30éves távlatban ez tuti - , : az euroövezetben pedig egyébként is 8-11-os a nemkedvezményes lakáshitelkamat....

egy olyan dologért fizettetni az állammal 30%os megtakarítástámogatást, ami egyébként is bekövetkezik plussz még alacsonyabb betéti kamatot is fizetni ... ???

ez milyen szempontok szerint fair?

Másképp: ha most félreteszel, a megtakarításodhoz teszek még 30%-ot, plussz még megigérem, h alacsonyabb kamatra kapsz hitelt. (persze nem mondom el, h a most félretett pénzedre a piacinál alacsonyabb betéti kamatot adok cserébe az igéretemért, és: egyébként is alacsonyabb lesz majd a hitelkamat, akkor is, ha most nem nálam helyezed el a megtakarításod) (közben mindenhol azt mondom: ha nálam helyezed el a megtakarításod 30%os hozamot garantálok, ugye milyen jól gazdálkodom a pénzeddel?)

Arra még egyik lakástakarékpénztár ügynök nem tudott válaszolni, h a prosiban a lakástakarékpénztár miért saját telejesítményként (hozam) tünteti fel az állami támogatást.

Link to comment
Megosztás:

Losi mi is a feladata ennek a kütyünek?

szerintem bendix van benne nem motor, de lehet, h motor, mer' a szelep kúpod kialakítású, így tulképp szabályozható lenne az átengedett levegő mennyisége, de van benne egy megkerülőjárat is...

perpill bonyi, nem érteni mire való, van vami ábrád arról hol-mitcsinál? (nem kép: ábra)

Ez egy alapjárati léptetőmotor.Elvileg az alapjáratot szabályozza úgy, hogy levegőt enged hozzá, mert alapjáraton a pillangószelep zárva van.

Link to comment
Megosztás:

Megvan:

"Pótlevegõretesz

A motor indítása után, a felmelegedése

során a kenõolaj még hideg, a súrlódási

ellenállások nagyobbak, így alapjáratban

ezeket járulékos megoldással le

kell gyõzni. Erre a célra szolgált kezdetben

a pótlevegõretesz (34. ábra), amelyet

a fojtószelepet megkerülõ vezetékbe

iktatnak. A megkerülõvezetéken keresztül

a hideg motor alapjáratban kissé

több levegõt kap, amelyet a légmennyiségmérõ

belemér az eredeti értékbe, és a menedzsment az üzemanyag-adagolás

kiszámításánál figyelembe is veszi.

A pótlevegõretesz egy kis felületû

áramlási keresztmetszetet szabályoz,

amelyet egy fûtött bimetall mûködtet a

megkerülõvezetékben. Felszerelési helye

olyan, hogy átveszi a motor hõmérsékletét.

Átbocsátó keresztmetszete hideg

állapotban a legnagyobb, majd

egyrészt a villamos fûtés, másrészt a

motorhõmérséklet emelkedése folytán

fokozatosan zár. Meleg motornál a pótlevegõretesz

már nem lép mûködésbe.

A korszerûbb menedzsmenteknél alapjárat-

állító szelepet (ún. „alapjárati motort”)

alkalmaznak.

Alapjárati motor (szelep)

Ismeretes, hogy a motor alapjáratát

számtalan külsõ/belsõ körülmény befolyásolhatja.

Ennek olyan következménye

is lehet, hogy a motor ismételten leáll,

különösen hideg idõben, az indítást követõen. Az alapjáratot ezért a konstruktõrök

különféle módszerekkel szabályozni

igyekszenek.

Az egyik megoldás a kartergázok

alapjárat-állítóval szabályozott visszavezetésén

alapszik. Ennek során a szívótorokba

az ún. „alapjárati motorral”, egy szabályozott szelepen keresztül

visszajuttatják a mindig valamelyes

túlnyomással rendelkezõ kartergázok

egy hányadát. A beavatkozószerv felépítése,

mûködése némileg a Deprez-mûszerre

emlékeztet. A „motor” egy állandómágnes

terében – erõs spirálrugó ellenében,

nagyjából negyedfordulatnyit – elforduló

12 V-os tekercs. Ennek a tengelyére

rögzítettek – szelepzáró testként –

egy elforduló hengerpalást-szegmenset,

amelyet a „motor” a vezérlõfeszültség

mértékében nyit-zár.

A másik szokásos megoldásnál

léptetõmotort használnak, s ezzel nem

a kartergázokat szabályozzák, hanem a

fojtószelep finomvezérlése, csekély

mozgatása, nyitása-zárása történik, az

alapjárat körüli üzemállapotban. Ezáltal

elkerülhetõk az alapjárati motor kartergáz-

eredetû beszennyezõdése okozta

problémák."

tehát ez egy "alapjárat-állító", és ezért volt eltaknyolódva, és valszeg csak nyitott-zárt állapota van, de ezt megkéne tudakolni valakitől aki, tudja is...

itt ni: http://www.elektro-net.hu/letoltesek/ELEKTROnet2005_8.pdf

Link to comment
Megosztás:

ja egyébként kész, ha gondolod átjöhetsz érte, vagy ha sikerül átjutnom jövhéten átviszem, kb másfélórányit volt a kádban, már nem ködölt ki belőle a szutyok...

grátisz befújtam wd40-el

:lol:

Hálám üldözni fog! :)

Egyébként pedig nagyon szépen köszönöm! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Jha: ez a lakástakarék dolog nekem is nagyon fura:

miért jó az vkinek, ha állami támogatást kap a megtakarításához, azzal az igérettel, h amikor majd netalán lakást v házat tudna venni, nem 20onharminc%-os kamatra kap hitelt, hanem 8-11%ra.

miközben jön az euro bevezetése - 20-30éves távlatban ez tuti - , : az euroövezetben pedig egyébként is 8-11-os a nemkedvezményes lakáshitelkamat....

egy olyan dologért fizettetni az állammal 30%os megtakarítástámogatást, ami egyébként is bekövetkezik plussz még alacsonyabb betéti kamatot is fizetni ... ???

ez milyen szempontok szerint fair?

Másképp: ha most félreteszel, a megtakarításodhoz teszek még 30%-ot, plussz még megigérem, h alacsonyabb kamatra kapsz hitelt. (persze nem mondom el, h a most félretett pénzedre a piacinál alacsonyabb betéti kamatot adok cserébe az igéretemért, és: egyébként is alacsonyabb lesz majd a hitelkamat, akkor is, ha most nem nálam helyezed el a megtakarításod) (közben mindenhol azt mondom: ha nálam helyezed el a megtakarításod 30%os hozamot garantálok, ugye milyen jól gazdálkodom a pénzeddel?)

Arra még egyik lakástakarékpénztár ügynök nem tudott válaszolni, h a prosiban a lakástakarékpénztár miért saját telejesítményként (hozam) tünteti fel az állami támogatást.

A párna alatt jobb helyen van ???????

Link to comment
Megosztás:

mi már elszalasztottuk a fundamentát, hisz sehol sincs lakástakarékunk, és mivel nemsokára vennénk a házat, nem is érdemes elkezdeni, ha jó tudom .

lehet oolyat csinálni, hogy a ház értékének 100%-át felveszi valaki? (önerő nélkül?) de akkor bizti 2 házat kell minumum lejelzálogozni.... :lol:

Nem csusztatok le érdemes ugy csinalni ahogy mi! Azaz belekötöd a hitelbe, tehát az első 8 évben fizetsz egy mersekeltebb törlesztőrészletet és mellete a 20.000 vagy kettő esetén 40.000 ft ot a fundamentába majd a 8 év után automatikusan belekerül a hitelbe és onnatol kevesebbet fizetsz mert uge itt a 30% os állami támogatással meg a kamatokkal együtt vonodik le. Ez igy azért jobb ha mar az elejen belekötöd azaz a hitelnel mert nincs szerződésmodositasi díj meg amit Gepard mondott hogy szívott vele az sincs mivel te gyakorlatilag nem is latod ezt a pénzt mikor belekerül a törlesztésbe.

De erről személyesen többet tudok. még frissek az élményeim :huh:

Link to comment
Megosztás:

a futómű zörgéshet még egy adalék.

Amikor Zsoltiék kuplungoztak, elmaradt 4 csavar meghúzása, ez a két 3szög alakú mittudodmén minek a rögzítőeleme. Nen hagytam el, de nem sok kellett. Ha emiatt valakinek baja lett volna akkor ki a felelős?

Nem hibáztatom Zsoltit, csak most nem volt elég alapos. De a kuplung jó :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.