Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Mohikán

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    21
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Veszprém

Mohikán's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Hali! Úgy érted, hogy ha bekapcsolod az első hajtást, akkor a hátsó tengely jobban forogna mint az első?
  2. Huhh elég komoly felújításnak hangzik, érdekel az eredmény. Hejj ha kész lesz a műhelyem... :icon1:
  3. Hali! Már korábban ígérgettem, hogy befotózom. Meg is történt, csak elég nehezen lehet elmenni a képeken így is. De azért megosztom, hátha segít valamit. https://plus.google.com/photos/104406033674073836820/albums/6080890439457528657
  4. Hol sikerült fillérekért hátsólámpát szerzni? A terep gumi pedig télen és nyáron is terepre való, ha valaki télen is sokat terepezik annak nagy öngól lenne egy téligumi! És nem kell aggódni, hogy akár a Mud-Terrain akkorát fogna (főleg sárban), hogy szegény harmatgyenge, 1 tonnát is elbíró hátsó hídnak megereltető lenne :D (párszor vittem már vele terepre köbméter vizet)
  5. Az '98-as évjáraton még ugyanaz a terepváltó működése mint a régin, hogy mereven köti össze az első és hátsó tengelyt, vagy oda is tettek egy differenciál művet ,mint a többi japánon akkoriban?
  6. Ha nagyon fülelek akkor meghallom a motor hangja mellett a gumit is, de nem az a zavaró, hanem ahogy megcsúszik vizes aszfalton, meg a fogyasztás. Nem tudom milyen terepen akarod használni, de elég sokat jártam az ország minden zugát AT és MT gumikkal is és szerinten nem sok olyan helyzet van ahol az AT kevés lenne, mert ott már eleve a három difizár fog hiányozni vagy a csörlő. Igazán itthon elekadni csak akkor tudsz, ha ráhajtasz egy tijednél nagyobb keréknyomra (traktor vagy erdészeti gép) vagy szántáson akarsz átvágni. Én AT-válsztanék ha mégegyszer vennék.
  7. Az első teljesen kitekert állásban hozzá ér a vázhoz,de ez olyan ritka hogy engemnem zavar, a hátsó nekem nem ér hozzá semmihez, de mivel az előző tulaj újra építette a platót és meg is emelte ez gyári állapotnál nem mérvadó. De ha felteszek egy tonnát és leül hídra akkor is marad hely fölötte elég.
  8. Az első futóműveknél egyszerű a képlet: A torziós rúd végén a nagy csavar tekered jobbra és emeli az elejét (ha be nem rohadt, nekem lángal kellett megindítani, így is eltört az egyik). Csak, ha nagyon emeled, szükség lehet egy futómű beállításra, mert elkezd terpeszteni. Hátul a merev híd miatt csak a nagyobb gumi méret segít. A hasmagasság emelésénén is agyalok egy ideje. Azthiszem ha egy kis bölcsőt csinálnék amibe belefér a hátsó híd, akkor meg tudnám fordítani a felfűggesztést és a laprugó a híd tetejére ülne. Nekem egyébként 235/85R16 GFB MT van rajta, ami kb 10%-al nagyobb kerületű az eredetinél, és a tapasztalataz, hogy az rövid utakon 8L+ a fogyi hosszú távon meg 7L vagy az alatt, de ehhez hozzá tertozik, hogy a kilóméterszámláló a gps szerint az eredeti gumikkal csalt 10%-ot és a korábban számolt 6,5L fogyi valójában 7 volt. Az nyomaték nem csökkent észrevehetően, (előtte is erőtlen volt) Viszont terepmintás gumi esős időben valóban para, könnyen megcsúszik, igaz én kb 4bar nyomással járok (észrevenni fogyasztáson). Remélem segített.
  9. Feldúrtam már egy párszor a netet de egyedülezt találtam: http://www.emanualonline.com/Cars/Opel/Opel-Campo-Workshop-Repair-And-Service-Manual.html Nem tudom mennyire megbízható forrás. viszont sokat segítettek ennek a katalógusnak a robbantott ábrái: http://www.partsbase.org/opel/campo-1991-1996/ Ha valakinek meg lenne a kézikönyv, engem is érdekelnie. Megpróbálok képeket csinálni a vákumcsövekről. Sok sikert a bütyköléshez.
  10. Eddig halasztódott, de most nekilátok, lecserélem a vezérmű szíjat és görgőket, csak már el is akadtam. Valaki meg tudja írni gyorsan, hogy a főtengelyen az ékszíjtárcsát jobb vagy bal menetes csavar tartja? Csak mert nem szeretném szét erőszakolni az ellenkező irányba.
  11. Nem is azért raktam fel, hogy télen az aszfalton legyen téligumim :D A földünket hóban-sárban is szeretném megközelíteni, plusz ott vannak még a kökények is. Tudom mik a határai az abroncsnak, egy pár évig Defenderekkel jártuk az egész országot télen nyáron a cégnél. Azon agyalok, hogy egy kis alkatrész faragásával megoldható lenne, hogy a hátsó híd tetejére kerüljön a laprugó. Magasabb lenne, visszaengedhetném a platót, amit megemelt az egyik előző tulaj.
  12. Nekem csak az 5. reccsen ha nincs meg a fordulat, de lehet rá vigyázni. Ma felkerültek a "téli gumik", így egy kicsit nyugodtabb vagyok a kökények között: 235/85R16 Eddig a tapasztalat, hogy az erővesztés alig észrevehető (eddig se volt). Az óra még midíg egy kicsit többet mutat. Még emelni kellene rajta, hogy igazán jól nézzen ki.
  13. Hali! Olajtanácsot keresek. Meg tudja valaki írni, milyen olaj való a váltóba, első difibe? A hátsóba már írták 75w140-et, amenyire tudom a motorba 10w40 való de a többit nem tudom. Előre is köszi.
  14. Hali! Eddig nagyon meg vagyok elégedve a Tragacssal (fehér 1993, 2,5D 4x4, végül nem azok közül lett, mint amiket linkeltem) . 600km után 40 litert tankoltam :-) Lecseréltem vákumcsöveket talán valamit javult a fék szindróma, de lehet még nem az igazi.(lehet megnézem milyen a ladacső csak legyen időm.) Már terepen is kipróbáltuk, eddig tette a dolgát, pedig az első kardánra ráférne egy felújítás, vagy csere. Csak a szervó hiányzik, de idővel... Erő az tényleg nincs benne, de valahogy nem hiányolom. A melegítő rendszer meglepetésemre működött, miután a helyére került a vákumcsöve. Eddig csak lógott szegény, mert már szétnyílt. De a kipufogó fék még azthiszem nem működik. És lenne egy kérdésem: A motortérben szemből nézve a jobb oldalon elöl van egy fehér csőcsonk, amire nem megy vákumcső. Nem hiányzik onnan valami, ha igen hova kellene mennie? Ha valakinek megvan a kezelési (netán szerelési) könyve digitálisan és elküldené, nagyon hálás lennék!
  15. Hali! Tegnap én is megvettem egy Campo-t. Köszönöm az eddigi segítségeket, hozzászólásokat. Most folyik az állapotfelmérés helyrehozás. A kipufogót már javítják. Azthiszem tanácsokért, tapasztalatokért fogok még kérdezősködni. Például a vákuum csövek ezen is repedeznek szépen. Találtam egy ilyet: http://bolthely.hu/szilikon/id/00074___216_4x9_mm-es_szilikon_cso Szerintetek ez alkalmas lehet a vákuum csöveket lecserélni? Üdv, Mohikán.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.