
Pitti
Fórumlakó-
Hozzászólások
66 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Elérhetőség
-
ICQ
70458577
Személyes információ
-
Lakhely
Székesfehérvár
Pitti's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Igen, illetve megpucolták a szelepeket... a kipuff szelepek állítólag valóban meg voltak égve.
-
Nos megvannak a "végleges" infóim :rolleyes: Összesen 70ezret fizettem. Nagyvonalakban amit meg tudtam jegyezni: ;) Szóval, elsőre a "techműszer" (vagy hogyhíjják :mellow: ) gyújtásproblémákra utalt, cserélték a "trafóhidat" (vagymit :unsure: ez valami cucc amiben 4db trafó van. :D ) Mentek vele, nem lett tökéletes. Még valamit csesztettek a gyújtással és utána jött a hengerfej leszedése szelepkoszolódás miatt. Régi trafó vissza, az autó megint jobb lett, de nem tökéletes. Aztán új trafó megint be, és voila tökéletes. Szal ez a történet, tudom lehet bármit gondolni, nekem is kézenfekvőbb a kizárólagos trafóhiba. Még arra is tudok gondolni, hogy valamelyik gyújtáskábellel is gondok lehettek aminek következtében az első trafócserénél nem volt eredmény. De ez már csak az én kombinálásom, bármi lehetett ami miatt elsőre nem lett jó. Azt is meg lehet kérdőjelezni, hogy volt-e a hengerfej leszedése előtt trafócsere. De mivel nagyon jól ismerem 30 éve a szakembert, mondjuk hiszek neki... Ahogy ő mondta a kettő együtt okozhatta a problémát. Szumma szummárum, gyakorlatilag nincs jogom semmit megkérdőjelezni. Tudom, hogy ezek az autók már jóval bonyolultabbak mint egy zsigulimotor. Összetett hibák okozhatnak érdekes dolgokat. Én magam informatikus rendszergazda vagyok viszonylag nagy és heterogén számítógépes hálózatot üzemeltetek, találkoztam már bonyolult feladatokkal. :lol: és hibáztam is már... Csináltam már teljes rendszer reinstallt olyankor amikor nem biztos, hogy szükség volt rá, de az volt a gyorsabb és biztosabb megoldás. Tudom ez teljesen más, de kicsi összefüggést azért látok benne :lol: Valószínűnek tartom, hogy a motort nem kellett volna megbontani, de elfogadom, hogy szükség volt rá. Igaz nem volt olcsó, de szerintem nem is volt nagyon drága. És ami a legfontosabb, hogy végülis így vagy úgy de JÓ LETT :D
-
Na ez a kis szíverősítő jól esett, köszi :mellow: :rolleyes:
-
Beültetted a bogarat a fülembe... ezek után úgy fogom körbesasolni a motort minden út után mint a kisangyal :D :rolleyes: Ráadásul eddig nekem nem fogyott egy csepp!! olaj se. Eleinte sűrűn néztem mint ahogy az ecotek motorokra jellemző az olajzabálás. Lehet, hogy ennek is búcsút mondhatok :unsure: Szép az élet... :mellow:
-
A legnagyobb bajom, hogy nincs más akire rábízhatnám, pestre nem tudom vinni mert messze van. A közelemben pedig egyik márkaszervízben sem bízom egy parányit sem :mellow: Olyan dolgokat hallottam tapasztaltam, hogy égnek állt a hajam :unsure: Viszont ez a "igazából sosem lesz olyan jól összerakva, mint a gyárban" most szíven ütött :rolleyes:
-
50.000km, abban az esetben, ha 2 éves korában valóban 42.000 volt mint ahogy az óra mutatta :rolleyes: Gyakorlatilag az akkori független átvizsgálás is megerősítette, hogy a 42ezernek megfelelő állapotban van, sőt... De természetesen az igazság nem derül ki sosem :mellow:
-
Biztos, hogy nem szándékos lehúzásról van szó, a szerelőt nagyon régóta ismerem, és megbízom benne. Itt mindannyian "sima rángatásról" beszéltek, lehet, hogy azt nem kellett volna beleírni. Nagyon nehéz leírni elmagyarázni a jelenséget. Nem találom a megfelelő szavakat se erre. Menni kell az autóval..., olyasmi mintha gyorsuláskor behúznád a kéziféket egy picit, majd kiengeded... vagy nemtom baromi nehéz szavakba önteni :rolleyes: Ezért is volt a legjobb ha szakember megy vele. A "motorgenerál" meg megint nem teljesen igaz, valójában szét lett szedve és összerakva, gondolom szelepek megpucolva vagy mittomén. Valamint azokat a szükséges dolgokat cserélték ami egy hengerfej leszedése után mindenképpen kell. (tömítések, szimmeringek vagy mittomén) Aztán ha lehúzásról lenne szó, akkor tuti, hogy nem mondja el, hogy trafócsere oldotta meg a problémát. Ennyire nem béna senki :D A bizalmatlanság nálam is alapértelmezés már egy ideje, de azért van pár kivétel. Lehet, hogy mellényúltak, de az egész dolog teljesen korrekt volt. Mindenesetre ezt a jelenséget látni kellett volna, nem tagadom, hogy vannak jobb szerelők, akik elsőre kiszúrják, hogy "ez trafó", ők majd máshol nyúlnak mellé. Konkrétan még azt sem tudom, hogy milyen trafó... :mellow: Na mindegy majd ha beszélek haverral, megírom... meg a végösszeget is :unsure:
-
Sziasztok! Nos... elkészült az autó... és jó is... végre, úgy megy ahogy kell :rolleyes: Viszont még nem tudok róla túl sokat, mert még csak telefonon beszéltem a haverral pár szót, még el sem számoltunk, majd a hétvégén... A tünetek nagyon röviden: felmelegedett motorral az autó kigyorsításkor darabos, gyenge, néha rángat, csak kigyorsításkor és csak melegen. (Bővebben korábbi hsz-ekben írtam :D ) Amit eddig tudok, motort szétszedték a kipufogószelepek leragadása illetve a szelepszárak szorulása miatt. Tegnap kaptam egy telefont, hogy elkészült a műtét, de sajnos az autó továbbra is produkálja a jelenséget, keresik tovább a hibát. Jeleztem, hogy az autón nem volt még cserélve semmi, azaz gyertyák, benzinszűrő, stb... szal SEMMI.. nem akarok tippeket adni mert nem értek hozzá, csak hátha...:lol: Szerelők szerint a benzinszűrő hibája nem ilyen jelenséget okoz, és nem csak meleg motornál... (az autóval ők is mentek és érewzték a jelenséget) Kb 2 óra múlva ismét egy telefon, hogy "mehetek az autóért, még egy trafót kellett cserélni és jó lett" .... Nos ennyi kapásból az infó... :lol: ebből én arra következtethetnék, hogy gyakorlatilag csak trafó volt rossz. Nemtom hány trafó van a G astrában, teljesen mindegy de saját eszmefuttatásom alapján, valóban okozhat egy gyújtótrafó ilyet, hogy bizonyos hőfok felett nem megfelelő frekvenciával adja a szikrát a gyertyáknak, főleg gyorsulásnál. Szal ez teljesen logikusan hangzik elektromágneses indukciós tekercs hőfokváltozással bizony tud csinálni érdekességeket. Na mindegy ha konkrét információim lesznek megírom, egyenlőre ennyit tudok. Volt egy motorgenerál is... lehet, hogy feleslegesen :mellow: A végeredmény a lényeg, a kis drágám újra a régi ;):) :unsure: Kicsit költséges lesz valószínűen, (koplalok egy kicsit.... :D ) de legalább nem idegeskedek már ;)
-
Még semmit nem tudok, de megírom azonnal...
-
Mióta az autó nálam van nem volt semmi cserélve, de erősen gyanítom, hogy előtte se. Amúgy a szerelőt nagyon jól ismerem 30 éve, mindíg is alapos precíz volt. Valamint tényleg ért ahhoz amit csinál. Ezért bízom benne, soha nem vinném abba a szervízbe ahol dolgozik, de ha ő csinálja az autót akkor igen... (ezt ő is tudja) :rolleyes: Így én odaadom neki az autót, majd ha elkészült házhoz hozza, :mellow: ez nekem kényelmes is valamint tudom, hogy ha Ő pl. lecserélte az olajat, akkor az le is van cserélve... Nagyon remélem, hogy nem fogok benne most sem csalódni. Habár a protec adalékot is ő töltötte bele, akkor sem nézte meg a szűrőt, meg most se, említést sem tett rá... Kicsit most félek, mert gyakorlatilag a motort szétkapták (ez az utolsó infóm) ami költséges lesz, ahogy felkészített rá...:unsure:
-
Hehh, na ez jó... azért remélem egy opel márkaszervíz-szakember is gondol erre, mert ha tényleg csak ennyi a baja akkor megharapom a cimborát... :rolleyes:
-
Fehérvári vagyok :rolleyes: Ha benzinszűrő lenne eldugulva akkor nem hiszem, hogy csak gyorsuláslkor lenne lusta és "darabos". Mindegy nem találgatok, talán ma már felhívnak, hogy mi van vele :unsure:
-
Az igazsághoz még azért hiányzik egy apró infó. Tavaly ősszel egy pesti úton tankoltam egy M7-es melletti kis kútnál, kb 30 litert. A hazafelé vezető úton jelentkezett először a probléma. Ekkor egyértelműen a rossz benzin minőségre gondoltam, tehát kiautózom és megszűnik. Szidtam is a kútat rendesen. Nos mivel a második tankolás után sem szűnt meg, így vitettem akkor először szervízbe, ahol a protec adalékot kaptam és a jótanácsot, hogy pörgessem rendszeresen 3000 fölé. Valamint 4000-es fordulat környékén viszonylag hosszabb úton, "kormoljam ki". Aztóta eltelt fél év, javulás nincs... ezért van most megint szervízben. Így én arra gondolok, hogy mégiscsak az a benzin volt anno baromi rossz, így lerakódott a szelepeken valami trutyi, ami azóta sem tud kiégni, kipucolódni. De ez csak találgatás a részemről.
-
Biza én is gondoltam már sokmindenre, valami gyújtás bibi, gyertyák sem voltak cserélve (50.000km sztem még a gyári van benne)... vagy az injektor rakoncátlankodik... nemtom, de nem is értek hozzá, remélem a szervíz csak kitalálja mi a hiba :rolleyes: Estefele már talán valamit tudni fogok
-
Hát tudod amerre én közlekedem 110 fölött többet vagyok a levegőben mint az aszfalton :D A mogyoróscsoki ezekhez az utakhoz képest csiszolt márványlap...:rolleyes: Pályán meg nagyon ritkán járok :mellow: