Jump to content
OPEL MAGAZIN és FÓRUM

forumadmin

Rendszergazdák
  • Hozzászólások

    11.058
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    167

forumadmin last won the day on Június 10

forumadmin had the most liked content!

4 követő

forumadmin névjegye

  • Születésnap 2002-06-11

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://www.opelclub.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    1139 Budapest Teve u 33-41.
  • Érdeklődés
    MOTE, MVOK

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Corsa / Astra
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

50.067 profile views

forumadmin's Achievements

  1. Az Opel ma bemutatta az Astra alapjaiban új, hatodik generációját. Az Opel bestsellerének sikertörténete 30 évvel ezelőtt indult, a legendás Kadett utódjának megjelenésével. Az alapjaiban új Astrával a német márka új fejezetet nyit: a kompakt modell története során először elektomosított hajtással is elérhető. Az Astra most először kap villamosított hajtást, plug-in hibrid érkezik kétféle teljesítményváltozatban Határozott és letisztult, elöl a jellegzetes Vizorral, és rendelhető kéttónusú fényezéssel Teljesen digitális Pure Panel műszerfal, nagyméretű kijelzőkkel és intuitív kialakítású kezelőszervekkel Hatékony motorok hatfokozatú kézi-, vagy nyolcsebességes automata sebességváltóval A legújabb Intelli-Lux LED® Pixel fényszórók összesen 168 LED szegmenssel Számos vezetéstámogató asszisztens a biztonságért és a kényelemért Ergonomikus, AGR minősítésű ülések, rendelhető bőr, vagy Alcantara kárpitozással Az új Astrát az Opel németországi központjában tervezték, fejlesztették, és ott is gyártják Az Opel kétféle teljesítményváltozatban plug-in hibridként is kínálja majd az új Astrát. Ezek mellett magas hatásfokú benzin- és dízelmotorok is szerepelnek a kínálatban, alacsony belső ellenállású hatfokozatú kézi-, és nyolcsebességes automata sebességváltókkal. Az új Opel Astra a márka határozott formai állásfoglalása is egyben. Tiszta és feszes felületeivel megjelenése dinamikusabb, mint eddig bármikor, mentes minden túlzástól, és a márka új arcával, az Opel Vizorral érkezik. Új kompakt autójával az Opel megmutatja, hogy az Astra készen áll egy új korszakot elindítani. Az új Opel Astra sportos ötajtós karosszériaváltozatban, elődjénél jóval tágasabb beltérrel még idén megjelenik. Az új modell 4,374 mm-es hosszával és 1,860 mm-es szélességével éppen a kompakt kategória legoptimálisabb részébe érkezik. Különösen rövid első túlnyúlásának köszönhetően az új Astra mindössze 4.0 mm-rel hosszabb az elődmodellnél annak ellenére is, hogy tengelytávja jelentősen megnőtt (13 mm-rel, 2,675 mm-re). Izmos, határozott kiállása ellenére az új modell praktikus is, állítható padlószintű csomagtartója 422 liternyi helyet kínál a vezető és négy utasa csomagjainak. Az új Astra generációt az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheimben tervezték, fejlesztették és a gyártása is itt kezdődik meg még az idén ősszel. A 2015-ben bemutatott elődjéhez hasonlóan a friss sorozat is olyan újdonságokkal érkezik, amilyeneket a kompakt kategória vásárlói korábban csak a drágább modellekből ismerhettek. Az Astra nappallá képes változtatni az éjszakát: kategóriájában piacvezető adaptív Intelli-Lux LED® Pixel fényszórói egyenesen a márka csúcsmodelljéből, az Insigniából érkeztek, 168 LED szegmenssel. Az új Astra utasterében is időugrás ment végbe, hatalmasat fejlődött. A teljesen digitális Pure Panel-lel a hagyományos, analóg műszeregyüttes immár a múlté. Az ezt leváltó friss és modern grafikájú új ember-gép interfész (human-machine-interface: HMI) letisztult és intuitív élményeket kínál. Az utasok - akár az okostelefonoknál - extraszéles érintőképernyőkön keresztül vezérelhetik az új Astrát. Az Opel dizájnerei és mérnökei kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a vezetőhöz minden szükséges információ eljusson, és a lehető legkönnyebben kezelhesse az autó funkcióit, azonban ez az információ áramlás minden esetben mentes a túlzott tartalmaktól és az egyes funkciók használata is tiszta és egyértelmű. A legfontosabb szolgáltatások – mint például a légkondicionáló – továbbra is fizikai kapcsolókkal és gombokkal is elérhetők, működtethetők. Az új Astra üléseinek különleges kényelme tipikus Opel jellemző. Az Opel mérnökei által házon belül kifejlesztett első ülések AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) minősítésűek, így példaértékű ergonómiájukkal - főleg hosszú utakon - különösen kényelmesek. A vezetőt fejlett vezetéstámogató rendszerek segítik, a nagyméretű head-up kijelzőtől a félautomata Intelli-Drive vezetéstámogató rendszeren keresztül egészen a 360 fokos panorámaképes Intelli-Vision kamerarendszerig. “Az új Astrával az Opel Blitz is újjászületik! Szenzációsak a formák és osztályelső a technológia. Villamosított és magas hatásfokú a lehető legtisztább működés érdekében, egy új korszakra készülve. Az Astra a lehető legmagasabb színvonalon, részletekbe menő pontossággal készül. Biztosak vagyunk benne, hogy az új Astra generációnak minden adottsága megvan ahhoz, hogy bestsellerré váljon, és új vevőket is a márkához csábítson” - mondta Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója. A határozott és tiszta Opel formafilozófia új interpretációja A Mokka, a Crossland és a Grandland SUV modellek után az új Astra az Opel első hagyományos ötajtósaként lép színre a márka új határozott és tiszta formavilágával. Az Opel Vizort (a márka új arcának fontos formai eleme, amely az új Mokkán volt először látható) itt is kiegészíti az Opel Compass, amelyben a függőleges (a motorháztető középvonala) és a vízszintes tengely (a nappali menetfények szárnyformái) az Opel logóban (Blitz) találkoznak az autó orrának közepén. Az új Astra teljes orrán keresztülhúzódó Vizor nem csak vizuálisan szélesíti az autó megjelenését, de olyan technológiai eszközöket is magába foglal, mint az ultrakeskeny Intelli-Lux LED® fényszórók és az Intelli-Vision rendszer első kamerája. Oldalról, hangsúlyosan előre döntött C-oszlopaival különösen dinamikus képet mutat az Astra új generációja. Hátul is megjelenik az Opel Compass, itt a középre helyezett jelvény, a hozzá igazított magasra emelt harmadik féklámpa és az autó összes külső fényforrásához hasonlóan energiatakarékos LED-ekkel világító hátsó lámpatestek határozzák meg ezt az alakzatot. A magas színvonalú kompozit-öntvény embléma (Blitz) a csomagtérajtó kilincseként is szolgál. Ezzel a gyártástechnológiával könnyű, szilárd, ugyanakkor nagyon pontos formák alakíthatóak ki, mint például a különösen keskeny hátsó lámpáké. “Az új Astra formai megjelenésünk következő izgalmas lépése” - mondta Mark Adams, az Opel formatervezésért felelős alelnöke. “Látványos, és határozott Vizor-os orrával, erős és izmos kerékjárati elemeivel, és tiszta felületeivel határozott és sportos személyiség. A beltér is komoly előrelépés az új jövő felé. A kifejezetten vezetőközpontú kialakítású műszerfal, a Pure Panel sima, egybefüggő üveghatású felületével egészen új emocionális élményeket kínál.” Újgenerációs digitális Pure Panel műszerfal, extraként teljesen üvegezett kialakítással A német precizitás az utastérben is feltűnő, a beltér legkülönlegesebb eleme az először a Mokkában bemutatott Pure Panel új generációja. Ez a széles digitális kijelző (extraként akár teljes üvegborítással) két horizontális elrendezésű, egyenként 10 colos - a vezetőoldali szellőzővel együtt - tökéletesen összeillesztett kijelzőből épül fel. A szélvédőben való tükröződést megakadályozó rétegen kívül a kijelzők feletti árnyékoló kialakítása nem csak javítja a funkcionalitást, de high-tech megjelenést is kölcsönöz. A finoman kidolgozott hagyományos kapcsolók számát minimálisra csökkentették, így a Pure Panel a digitális megjelenítés és az intuitív kezelhetőség optimumát kínálja felesleges vizuális hatások és almenük nélkül. Vezetékekre sincs szükség, mert a hangfelismerésre is képes infotainment rendszerhez vezeték nélkül csatlakoztathatók Apple CarPlay-en vagy Android Auto-n keresztül a kompatibilis okostelefonok. Dinamikus és kiegyensúlyozott vezethetőség, “autópálya-álló” fékrendszer és menetstabilitás Az új Astra a flexibilis felépítésű, többféle hajtásmód befogadására is alkalmas EMP2 architektúra harmadik generációjára épül, mely már a fejlesztés kezdetétől viseli az Opel genetikai jegyeit. Mindez garantálja a kiegyensúlyozott és dinamikus menettulajdonságokat, és ezzel együtt azt is, hogy az új Astra – mint minden Opel – “autópálya-álló”. Azaz a nagysebességű használatra való alkalmasság mindvégig a fejlesztők kiemelt szempontjai között szerepelt. A kormányzás, és az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros kialakítású futómű megtervezésekor a hosszirányú torziós merevség (a hossztengely körüli csavaró hatásoknak való ellenállás) kiemelten fontos szempont volt. Az új Astra fékrendszere teherbíró és erős, futóműve kanyarokban éppolyan stabilan viselkedik, mint egyenes menetben. Az új modell torziós merevsége 14 százalékkal nagyobb az előző sorozaténál. Fejlett vezetéstámogató rendszerek, félautomata sávváltás Az új Astra a legmodernebb automata vezetéstámogató rendszereket kínálja. A szélvédő mögé épített multifunkciós kamera mellett a rendszer további négy kamerát (egyet elöl, egyet hátul, és egyet-egyet a két oldalon), öt radarérzékelőt (egyet elöl, további négyet az autó négy sarkán), valamint első-hátsó ultrahangos szenzorokat is használ. A kamerák és az érzékelők az e-horizon-on keresztül kapcsolódnak az Intelli-Drive rendszerébe, amely kiegészíti a kamerák és a radarok képességeit. Így a rendszer képes a sebességet szabályozni kanyarokban, sebességre vonatkozó ajánlásokat küldeni, és félautomata sávváltásokat is végrehajtani. A kormánykerékbe épített érzékelők figyelik, hogy a vezető fogja-e a volánt, így az irányítás mindig a sofőr kezében marad. Az automata vezetéstámogató rendszerek hosszú listáján megtalálható az adaptív (az Astra előtt haladó jármű sebességéhez a beállított sebességhatár figyelembevételével automatikusan igazodni képes), az autót szükség esetén akár állóra is fékező sebességtartó. Ez a rendszer automata sebességváltóval “Stop & Go” funkciójának köszönhetően önálló araszolásra is képes a forgalmi dugókban. Az támogató rendszerek tudását és képességeit nagyméretű head-up kijelző, hosszú hatótávolságú holttérfigyelő, parkolássegítő 360 fokos Intelli-Vision kamerarendszer, kiterjesztett táblafelismerő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, és az autót a forgalmi sáv közepén tartó aktív sávtartó rendszer egészítheti ki. Intelli-Lux Pixel Light®, prémium megoldás a kompakt osztályban Az új Astra kimagasló technológiai arzenálja a világításra és az ülésekre is kiterjed, e két területen az Opel hagyományosan kiválóan szerepel. Az elődmodellben 2015-ben bemutatott adaptív mátrix világítás után az új generáció ismét a legfejlettebb világítási technológiát hozza el a kompakt mezőnybe: ez az Intelli-Lux LED® Pixel Light. Az Opel Grandland-hez, és az Insigniához már elérhető technológia összesen 168 LED-et használ, azaz oldalanként 84-et az ultrakeskeny fényszórókban. A fő fénynyaláb néhány ezredmásodperc alatt képes igazodni a fényviszonyokhoz, így biztosan nem vakítja a többi közlekedőt, hiszen a szembejövőket, és az előttünk haladókat az elektronika gyorsan és pontosan “kitakarja”. A fénycsóva iránya és formája mindig az adott forgalmi helyzethez és a külső fényviszonyokhoz igazodik. Kategóriaelső ergonomikus AGR ülések masszázsfunkcióval és szellőzéssel Az Opel ergonomikus kialakítású AGR üléseinek képességeit széles körben elismerik, s most az új Astra is folytatja ezt a tradíciót. Az “Aktion Gesunder Rücken e. V.” (Egészséges Hát Munkacsoport) által is minősített első üléseket 12 mm-rel alacsonyabbra szerelték, mint az elődmodellben, ez a “sportos” vezetési élménynek is jót tesz. Az ülések tartását “Sport” vagy “Komfort” kialakításuktól függően tömetanyaguk eltérő sűrűsége biztosítja. Az új Astra rengeteg beállítási lehetőséget kínáló AGR első ülései ma a legjobbak a kompakt kategóriában: elektromos döntés és elektro-pneumatikus deréktámasz is elérhető hozzájuk. Nappabőr huzattal szellőztetés, vezetőoldali masszázsfunkció és első-hátsó ülésfűtés is kapható. Az ülések Alcantara kárpitozással is megrendelhetők. Az első elektomosított Astra, erős plug-in hibrid hajtásláncokkal Az új Astra már a bevezetésétől elérhető lesz erős plug-in hibrid hajtással, valamint magas hatásfokú benzin- és dízelmotorokkal egyaránt. A villamosított hajtásláncok most először jelennek meg az Opel kompakt sorozatában. A benzin- és dízelmotorok kínálata 81 kW-tól (110 LE) 96 kW-ig (130 LE) terjed, a plug-in hibrid változatok rendszerteljesítményének csúcsa 165 kW (225 LE). A benzines és a dízel kivitelek alapfelszerelésként hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval készülnek, a nyolcsebességes automata az erősebb motorváltozatokhoz rendelhető. Az új Opel Astra ősztől rendelhető, az első vásárlók a jövő év elején vehetik át autóikat.
  2. Az Opelnél eltöltött harminc év alatt rengeteg emlékezetes esemény volt, hogy csak egyet mondjak: az első Opel Astra születése a szentgotthárdi gyárban, aminek jövőre lesz a harmincadik születésnapja. De a legmeghittebb és legkülönlegesebb egy másik születésnapi történetet volt, a százéves Opel hazaútja Budapestről Rüsselsheimbe. Tíz évvel ezelőtt, egy júniusi hétfőn (akkor az huszadikára eseett) reggel 8 órakor, a Lánchíd budai hídfőjénél található „Nulla kilométerkőtől” indult útjára az akkor 100 éves Opel Torpedo és a 99 éves Puppchen, hogy öt nap és több mint ezer kilométer múlva hazaérkezzenek. A célállomás a rüsselsheimi Opel gyár volt, ahol annak idején készültek. . Az út terve egy évvel korábban, 2010-ben fogalmazódott meg. Az ötlettel akkor a Torpedo tulajdonosa, Keller László találta meg a magyarországi Opelt mondván mi lenne, ha a századik születésnapját méltó módon megünneplendő az Opel Torpedo 2011-ben saját „lábon” hazamenne. „Megcsináljuk!” – volt az azonnali válasz és a fokozatosan alakot öltő vállalkozáshoz elejétől fogva betársult Kisapáti József, a veterán autók kiváló restaurátora, ha úgy tetszik „doktora”, akinek volt egy akkor 99 éves Opel Puppchen autója. Az ezer kilométeres úton semmilyen technikai asszisztencia nem állt a két öreg Opel rendelkezésére, ha valami műszaki probléma adódott volna, azt helyben Kisapáti vezényletével kellett volna orvosolni. Sokszor ugrattuk Kisapátit, hogy végül is a Puppchen „csak egy szervízkocsi.” A Torpedo és a Puppchen az első napon Sopronig jutott el, majd folytatta az útját Ausztrián keresztül a német célállomásig. Természetesen mindenütt vidéki országutakon, az autópályákat és a nagyvárosokat messze elkerülve kisebb falvakon, városkákon át gurultak az autók. Öröm volt látni az emberek reakcióját, a mosolygós arcokat, a gyerekek lelkesedését, amikor a szüleik ruháját rángatták mondván, hogy „nézzenek már oda!”. Az út során szinte lelassult a világ. Nem siettünk sehova, nem is igazán lehetett volna, hiszen ezek az öreg autók jó, ha lejtőn tudtak hatvannal menni. Gondtalanul lehetett gyönyörködni az elsuhanó tájban, a nyitott tetejű autókba bekiabáltak a madarak – veterán kabriózás volt a legmagasabb fokon. Esténként kiültünk a tulajokkal az éppen aktuális panzió teraszára, fogyott a sör és dőltek a jobbnál jobb veterános történetek. A két öreg Opel hibátlanul viselkedett. Tankolni kellett csak őket, néha pótoltak egy kis olajat és és így minden a tervek szerint alakult: a veteránok az ötödik nap délutánján megérkeztek Rüsselsheim központjába a régi Opel épülethez, a cégalapító Adam Opel szobrához. Keller László és Kisapáti Jóska öröme nehezen leírható, egy nagy álom teljesült azzal, hogy a százéves Torpedo és a 99 éves Puppchen születésnapi hazaútja sikerült. A hétvégén a Torpedo és a Puppchen a rüsselsheimi veterán autó találkozó díszvendége és sztárja volt. Több, mint kétezer old- és newtimer közül messze a legnagyobb érdeklődés ezeket az autókat övezte, nemcsak azért mert két ritka és gyönyörű darab, hanem azért is, mert hamar elterjedt a hír, hogy „saját lábon” jöttek Magyarországról. És most információ a tulajdonosokról és autóikról: Keller László és a Torpedo: Keller László egy kiterjedt németországi kapcsolatokkal is rendelkező építészeti vállalkozás vezetője, illetve tulajdonosa volt. Németországból vásárolta a Torpedot kifejezetten jó állapotban. Az autó történetéről keveset ismerünk. Német tulajdonosa, aki nagy veterán autó gyűjtő volt, elhunyt, a hagyatékot a fia gondozta, aki a veterán Opellel nem tudott mit kezdeni, ezért döntött az eladás mellett. Végül hosszas alku árán 22 évvel ezelőtt a veterán Opel Keller Lászlóhoz került. A Torpedo működőképes volt, de a motorblokkon volt egy repedés, illetve a tető vászon anyaga, valamint az ülések bőr borítása is alapos felújítást kívánt és végül az autó új fényezést is kapott. A Torpedo műszaki felújítását, illetve azóta a folyamatos karbantartását Kisapáti József végezte. Az akkor 100 éves Opel Torpedo mindmáig eredeti formájában tündököl és kifogástalanul működik. Kisapáti József és a Puppchen: Kisapáti József a legrégebbi és a leghíresebb magyar veterán autósok egyike, Európa-szerte ismerik, több orgánumban szerepelt gyönyörű autóival. Különböző típusú veteránokat újít fel, s már a vasfüggöny leomlása előtt is szerepelt velük külföldön. Az Opel Puppchen - amely az első világháborúban tiszti autóként „szolgált” – egy magyarországi fészerből került elő pocsék állapotban. Kisapátinak ez volt az első igazi veterán autója, amelynek restaurálásával 1988-ban készült el. A két öreg Opel sokat járt külföldön és belföldön is hosszabb-rövidebb túrákra, Szinte megszólalásig hasonlítanak, külső szemlélő elsőre nehezen veszi észre a két autó közötti különbséget. A százéves Torpedo kétüléses, motorja 1600 köbcentis és 16 lóerős, tengelytávja egy kicsivel hosszabb, mint a Puppchené, amely viszont négyszemélyes és 1400 köbcentis 14 lóerős motor hajtja.
  3. Dragracing Autós OB + Opel Kupa OPEL KUPA 2021 kategóriák
  4. LED-es lámpa, Pixel-Vizor és Pure Panel pilótafülke. Olyan időtálló autó, mint "Őfelsége" leghíresebb titkos ügynöke. Több mint 50 éve indult négyhengeres benzinmotorral, ma a Manta ismét csúcsformában van, mint a német márka történetében az első elektromos mod. Az új Opel Manta GSe ElektroMOD mindkét világ legjavát ötvözi: a stílusikon klasszikus megjelenése és a fenntartható autózás csúcstechnológiája - távol a klasszikus autóversenytől. Mert az új Manta jövőbiztos: elektromos, károsanyag-mentes és tele van érzelmekkel. „A Manta GSe lenyűgözően bizonyítja, milyen lelkesedéssel építünk autókat az Opelnél. Ötvözi nagyszerű Opel hagyományainkat és a mai elkötelezettséget a kibocsátásmentes mobilitás iránt a nagyon kívánatos, fenntartható jövő érdekében. Az Opel már sok modellel elektromos - és most már a legendás Manta is ”- mondja Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója. Ezért az Opel-ikonikus fekete motorháztető alatt található négyhengeres motor utat enged egy 108 kW / 147 LE teljesítményű villanymotornak. Az „e” a GSe-ben most a villamosítást jelenti. Ez teszi az új GSe-t az Opel valaha gyártott legerősebb Manta A-ba. 1974-ben és 1975-ben a Manta GT / E volt az első generációs erőmű modell 77 kW / 105 LE-vel. A 2021-es elektromos Manta álló helyzetből 255 Nm maximális nyomatékot nyújt. Most a vezető választhat, hogy manuálisan kapcsolja-e az eredeti négyfokozatú sebességváltót, vagy egyszerűen kapcsolja be a negyedik sebességfokozatot, majd automatikusan vezet; az erő mindig a hátsó kerekekre kerül. A Manta tehát továbbra is klasszikus sportautó - innovatív, modernizált hajtáslánccal.
  5. Legyen minden nap a kulturált közlekedés napja! A közlekedési kultúra ugyanis létező fogalom, amelynek kialakítása és elmélyítése nemzeti ügy. Ennek felismerése vezetett oda, hogy a szaktárca és társszervezetei a civilekkel karöltve 2015. május 11-én kezdeményezték „A KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA NAPJA” című esemény megtartását. A hagyományteremtő esemény keretében a közlekedésbiztonság, közlekedési kultúra ügye iránt elkötelezett partnerszervezetek - a Közlekedéstudományi Egyesület koordinálásával - különböző pályázatokat írnak ki, és értékteremtő aktivitásokat szerveznek az idei évben is május 11-én, és az ahhoz kapcsolódó időszakban. A programok folyamatosan bővülnek, kérjük kísérje figyelemmel és látogasson el újra honlapunkra. Keresse a további tartalmakat, érdekességeket A Közlekedési Kultúra Napja Facebook, Instagram, és Youtube oldalán! Forrás: http://www.akozlekedesikulturanapja.hu/
  6. Egy kis beszámolót hoztam Nektek, az én OPC-m történetéről. Egy rövid visszatekintéssel kezdem: 2008-ban véletlenül Mackósajt jóvoltából egy Opel találkozóra csöppentem, ahol azonnal megfertőztek a c20xe életérzéssel (köszönöm Demó!), és itt kezdődött az Opel márkaszeretet. 2010 novemberében végre sikerült megvásárolnom életem első autóját, egy 150 lóerős c20xe Astra Gsi-t. Örültem, mint majom a farkának, végtelenül menő autónak tűnt, és számomra lehengerlő menetteljesítménnyel rendelkezett. Sajnos nem volt egy szerencsés kasztni, nálam is tört kétszer, a második eset, és 3 év szerelem után elengedtem a kezét, azóta gondolom már újraolvasztott betonvasként szolgál valamelyik újépítésű ingatlanban. Ezt követően hirtelen autó nélkül maradtam, és néztem több márkát is, ami válthatná (pld. Fabia RS), de nem jutottam messzire az Opeltől, Rattesid Dénes barátomtól vásároltam megmentettem a bontástól egy 2000-es évjáratú Astra G OPC 1-et. Ez az x20xer motorkódú 2 literes 160 lóerős ecotec motoros „szívó opc” nagyságrendbeli váltás volt az F Astra kasztnihoz képest. Nem csavarodik, stabil, halk…Csak épp nem túl bivaly az erőforrás, a Gsi is ment ilyen jól, ha nem jobban. Cserébe legalább botrány sokat evett (11+), és mint notórius vidékre járó, a csomagtér mérete sem volt az igazi. Így 10 hónap után elengedtük egymás kezét, és ideje volt bevásárolni magam a turbós kategóriába. 2014 decemberében mivel itthon nem volt nagy -egyáltalán- kínálat a turbós OPC-k között, így a német mobile.de oldalon kezdtem a keresést. Az igények tűpontosak voltak, kék legyen és kombi. Mivel a kategória alját tudtam csak megfizetni, így előzetes egyeztetés után el is mentünk megnézni egy példányt Münchentől 100 km-re. Amint az ajtót kinyitottam majdnem elhánytam magam a kiömlő dohos cigiszagtól, és ebben a pillanatban úgy tűnt nem ez lesz az én autóm…Viszont ha már ott voltunk, mentünk vele egy próbakört, s egy trafó hibán kívül nem tűnt rossznak, árához képest elfogadható felszereltséggel (xenon, 4 villanyablak, digitklima) rendelkezett. Így megvásároltam a mobile-de aktuálisan legolcsóbb OPC kombiját. Ez tudatos döntés volt, ekkor már ismertem pár z20let tulajt, tudtam, úgyis mindegyikre -de tényleg- rá kell költeni, akkor miért is vásároljak drágábbat? Szóval 2014 december 18-án megérkeztünk 1000 kilométer után Magyarországra, és egy hónapon belül már volt is magyar rendszáma. Sajna a kasztni nem szépségversenyes, viszont mindenhol gyári volt a fényezés, és rozsda egy pötty nem volt rajta. Az elkövetkező évben szépen sorban cseréltünk trafót, vezérlést, olajat, akkumulátort, gátlókat, komplett féket, szilenteket, gyertyákat, hűtővíz tartályt és kapott egy kis motorvezérlő módosítást. A cigarettaszag körülbelül 2 hónap használat után teljesen (!!) eltűnt. Meglátogattam vele egy-két gyorsulási versenyt is, de természetesen várakozásaimnak megfelelően beigazolódott, ez méretéből fogva nem gyorsulási versenyre készült autó. A c20xe motoros kadettok bármikor gyorsabban elérték a 402-ik métert, viszont rendkívül kényelmes utazóautó, és a teljesítményéből fakadóan a nehezebb forgalmi szituációk is könnyen átugorhatóak voltak. Az 500 literes csomagtér manapság nem nagy szám, de 2 embernek elég. Egy darabig másodállásban, még a 2015 augusztusi Uber tiltás előtt szürketaxiztam vele, sok meglepődött utast, és kellemes pillanatot okozott. Bele is szaladt az első évben 38 ezer hibamentes kilométer, viszont 2015 októberétől garázsos hobbiautóvá lett. Ezután vidéki utakra, valamint MOTE-s rendezvényekre jártam vele, legyen az a Blitz Weekend, vagy a Blitz Ring találkozósorozat. Időközben kapott egy jópofa dekort, cseréltünk turbót, kuplungot, váltót, illetve mindig találtam valamit amire lehet pénz költeni. (Aki OPC vásárlás előtt áll, annak információként írom le, hogy a vásárlással együtt 6 év alatt közel 4M-ig számoltam a ráköltött pénzegységet, utána már nem volt kedvem…Mindegyikre rá kell költeni egy rakás pénzt. Nem, nem fogod kifogni pont Te, ezek mind 200+e km-t futott autók, ne ringassuk magunkat ábrándokba) A gyorsulási verseny piszkálta a fantáziámat egy darabig, így kapott egy 76os rozsdamentes kipufogót, fém intercooler csövezést, és újabb motorteljesítmény növelést, viszont ezzel egyetemben a konkurencia is erősített, úgyhogy felhagytam a gyorsulási futamok látogatásával. 2017-ben és 2019-ben megjártam vele a világ legjobb útját a transzfogarasi hágót, mely olyan élményt adott, amit benzinvérű csak elképzelni tud magának amíg át nem éli és szinte biztos vagyok benne, hogy számomra a legjobb autóban ültem akkor. 2018-ban visszatértünk együtt újra Németországba, meglátogattuk vele az Opelsleben találkozót, amelyik jelenleg Európa legnagyobb éves Opel találkozója. Az elmúlt két évben sajnos sokat pihent, várta a z20let tulajok körében oly rettegett motorfelújítást. Hosszú gondolkodás után, mely során komoly eshetőség volt, hogy megválok tőle, idén márciusban került sor a műveletre és egy szabad szemmel is jól látható pénzösszeg kifizetése után teljesen megújult erőforrással rója az utakat. Mint újra az egyedüli autóm, befogtam munkába járásra, és már 4 ezer hibátlan kilométeren vagyunk túl. Még mindig visszanézek rá vissza a parkolóban, és újra -5 év nem Opel napi szintű használata után- fellángolt az Opelezés iránti szeretet. Tudom, hogy ez lesz az utolsó Opelem, mert ez az utolsó autó az Opel modellpalettájáról mely megmozgat bennem valamit, de szeretném ezt még egy pár évig átélni. Köszönöm a barátokat, a kapcsolatokat, a rendezvényeket, és a nagy betűs ÉLMÉNYEKET amit az Opel, a társaság, és amit a MOTE adott nekem, ha ma újra 20 éves lehetnék autóvásárlás előtt, semmit sem csinálnék másképp! Kelemen Zoltán
  7. Kedves Opeles Barátaink! Új időpont: 2021. június 12. Bővebb információk később! Üdvözlettel MOTE vezetősége
  8. Oldalunk szerkezete változik. A jövőben mint "MAGAZIN" fogunk fejlődni. A fórum rész megmarad mint: TUDÁSTÁR. Kiemelt szerepet nem kap, sőt 2021.09.01.-től a hozzászólás lehetőség megszűnik. Tehát a fórumban csak olvasgatni lehet majd 2021.09.01.-től. Okai egyszerűek: Facebook, Insta, stb. Megértést köszönjük. OpelForum.hu csapata
  9. Szerző: Földi Balázs Arrabona Opel Team - MOBAK 14 évig volt A Corsám, amire nem mondhatom, hogy gyári volt, szinte mindent kipróbáltam rajta. Szóval az alapok már megvoltak. Azután mikor már nem akartam többet költeni a karosszériára, mert már a főbb elemek is rohadtak a sok munka ellenére, vettem inkább egy rozsdamentes A Corsát. A terv a teljes felújítás és átalakítás volt. Aztán közbe jött egy kihagyhatatlan ajánlat, egy B Manta. Mikor hozzám került a Manta, választanom kellett, hogy mire költök, ezért úgy döntöttem, hogy megszabadulok az A Corsáktól. De mivel kellett egy rohangálós autó is, és hát azért, hogy kedvem is legyen abba beleülni a Manta után, ezért vettem egy C Corsa GSI-t. Ez teljesen gyári, és az is marad, és végre nem kell félni műszaki előtt. Azért csak corsás maradtam. :D A családban van még egy családi B Zafira, előtte egy 1.2-es C Corsa is volt, viszont ez a teljesítmény nagyon nem jött be, azért nem is tartottuk meg. És akkor a Manta. Próbálom röviden, de így is hosszú történet. 2018-ban került hozzám. Első feladat, hogy a nevemre kerüljön, és rendezzem a papírjait, mert úgy voltam vele, hogy addig egy forintot sem költök rá. Ez azért is volt fontos szempont, mivel ez a Manta ilyen téren egyedülálló Magyarországon. Az autónak nincs és nem is lehet tulajdonosa. A nyilvántartásban is úgy szerepel, hogy jelenlegi tulajdonosok száma 0. Mindenki csak üzembentartó lehet, de több NKH-s és egyéb forrás is megnyugtatott, hogy ez teljesen legális, és törzskönyv nélkül is lehet autót venni. Ráadásul AF-es alvázszáma van. Ezt azzal magyarázták, hogy régebben ugye így oldották meg a lopott autók jóhiszemű tulajdonosok használatába adását, és úgy voltak vele, hogy majd kikopnak a rendszerből. De hát ez ugye itt van még mindig. Szóval se törzskönyv, se tulajdonos, se alvázszám, se motorszám, de forgalomban van. :D Ez az autó nem is létezik, de mégis. A papírok rendezése miatt egészen a Belügyminisztériumig mentem, de mindenhol zsákutca lett a vége, a papír alapú doksik már nincsenek meg, az új digitális rendszer meg már nem tudja kezelni ezt a helyzetet, így hát feladtam. Ez a bürokrácia meg Magyarország. A műszaki vizsgák is kicsit viccesek ez által, de legalább nem unalmas. A következő feladat, hogy le kéne műszakiztatni, és forgalomba helyezni. Ekkor jött pár hónap semmi mással nem foglalkozok időszak. Az alap dolgokat kezdtem/kezdtük el kijavítani. Itt elmondanám, hogy rengeteg segítséget kaptam, név szerint nem kezdeném el felsorolni, mert valaki biztos kifelejtenék, és akkor sértődés lenne. Régi mantások, alkatrész árusok, szakemberek. Szóval köszönöm nekik. Viszont kiemelném Vincze Pistit, ő szinte végig „szenvedte” velem ezt az időszakot, és annyira belejött, hogy gyorsan vett is magának egy A Senator-t, hogy folytassa. Kapott teljesen új hűtött első fékeket, a tapasztaltabb mantások javaslatára. Új üzemanyag rendszer, és ilyen apróságok, hogy az ablakot teljesen fel lehessen húzni. Új tükrök, másik kormány, felújított első lámpák, új főfék munkahenger. Még dudát, és vészvillogót is kellett bele építeni. Közben egy bontott Mantának elhoztuk a megmaradt részeit, így lett még egy fél Mantám. Az ajtókat kilincsesre kellett cserélni, új kilincsekkel. Kipufogó rendszert is rendbe kellett hozni, vettem egy gyári rendszert. A bontott Mantából tudtam pótolni a hiányzó részeket pl. díszlécek, és még sok olyan dolgot, amiről addig nem is tudtam, hogy létezik hozzá. Végre nehezen leműszakizott. A második helyen, mert az elsőn nem akarták, mert hogy AF-es, meg nincs törzskönyv stb. Kis pihenés és járkálás vele, pár lerobbanás, generátor csere (generátor kontaktos volt, és megolvasztotta a főtengely jeladó kábelét..), és egyéb izgalmak jöttek. 2019. februárban elkezdtem bontani. A fényezés távolról jól nézett ki, de sok hiba, rozsda volt rajta, ezért a telifénynél döntöttem….hiba volt. Pár hónap bontás, közben szinte mindent felújítottam, amit kiszedtem, hátsó lámpák, műszerek stb. Díszlécek, ablaktörlők, ülés tartók stb. mentek szinterezésre. Természetesen az első lebeszélt szemcseszóró lemondta a dolgot, így hát áprilisban Bencénél kötöttünk ki Kiskunlacházán. Ő szórta, alapozta. Szórás után kiderült, hogy mégsem olyan jó, mint amilyennek kívülről látszott, pl. nem volt alatta küszöb. Valószínűleg egyszer már volt szórva, benne hagyták a homokot a küszöbben, sár lett belőle és rohadt minden. Következett a lakatolás. Egy részét és az apróságokat én csináltam, a küszöböt meg a nagyobb szaktudást igénylőket Pisti, és ő volt a tanár is. Pár hónap lakatolás, és… 2019. júliusban nagy nehezen mehetett a „fényezőhöz”. Itt 10 hónap kisípolt rész következik. A végén egy fényező barátom segített ki, és lefújta az autót, mert az ott állt a kamrában. Vettem megint festéket, lakkot. Az előkészítéssel meg igazából nem volt mit kezdeni akkor már, meg sok minden utána derült ki. Mondhatnánk, hogy jól van az úgy, de nekem nem felel meg, szóval egyszer, ha már nem lesz más, újra csiszolás és fényezés jön…. És hirtelen 2020. április lett. Kezdődhetett az összerakás. A kényszerpihenő alatt persze vásárolgattam, általában németből. Új tetőkárpit, új poliuretán szilentek, új ültető rugók, új lengéscsillapítók, fehér irányjelző, ködlámpa, sok kis gumi alkatrész, ütközők, vízlehúzók, új motorháztető nyitó és még sok minden más. Ráadásul még ráértem, építettem az itt lévő ajtók alapján elektromos ablakemelőt hozzá, csak hogy hasznosan teljen az idő. A többi csak felsorolásképp: Hangszigetelő panelek, szinte az összes kábel rendbe rakva, csatornázva, fölösleges kócok eltüntetve. Az oldalkárpitokat újra gyártottam, és bőröztem. Váltóban olaj csere, szimeringek cserélve, váltókarnál perselyek csapok cserélve. Kuplung felújítva, tárcsa kevlározva. Itt igazából már csak a hátsó futóművet és a motort nem szedtem/szedtük szét teljesen. De megvan már a komplett új hátsó fék is, de annak cseréje még ráér. Hátsó biztonsági övek beszerelve, és még rengeteg sok apró dolog. 2020. július. Ráraktam a C16SE vezérlést a benne lévő C24NE-re, és azóta is az van benne. Így megszabadultam a régi elavult dolgoktól (légtömegmérő, rotoros gyújtás, alapjárati szelep stb.). Minden szép és jó lenne, de elszállt a hengerfejtömítés. Hengerfej le, felújítás, tömítés csere és vissza minden. Még mindig nem volt az igazi, füstölt. A helyzet romlott, mint kiderült rossz minőségű szelepszár szimeringeket raktak bele. Kicseréltük őket, de nem sokat segített, lógott a bele már. Azért elmentünk vele egy teljesítmény mérésre, és 126 lóerőt mértek, nem is rossz egy haldokló motortól. Minden mindegy alapon, hogy lezárjam a szezont, vettem 5 liter olajat meg vizet, és lementünk Sződligetre egy veterán autós találkozóra. Semmi gond nem volt, csak nem volt szabad motorféket használni, és 2500 fölé pörgetni. De hazaértünk. Opel sosem kop el… Felvetődött a motorcsere kérdése. Vettem egy C30NE-t biztos, ami biztos alapon, meg ha már csere akkor gondoltam mehetne bele a sor 6. Közben jött egy alkalmi vétel is egy C24NE Omegára, elég olcsón. Úgyhogy Omega bontás lett a vége. Letettem a sor 6-ról (egyelőre, a garázsban elfér, és még ki tudja, mit hoz a jövő), mert nem akartam vagdosni, meg ekkora átalakítást, és persze a pro és kontra vélemények is segítettek. Először úgy voltunk, hogy motor be ahogy van, és kész, mert jó. De azért a hengerfejet jó lenne lecserélni a felújítottra, aztán gyűrűzés meg csapágyazás is lett a vége. Egy kis közjátékként Pistivel elugrottunk Győrbe egy veterán bazárra, kicsit hosszabbra sikerült, mert megadta magát egy szelephimba, elrepedt. Telefonáltunk Janinak, hoztak egyet, az autópálya parkolójában kicseréltük, és indultunk haza, azóta az is van a csomagtartóban. Így nagy nehezen végre eljutott műszakira 2020. októberben, és nem tudtak belekötni. Igaz a rendszer változása miatt, pár napig A Manta lett belőle, de az okmányirodában helyre tették a dolgot pár hét várakozás után… Idén még vettem hozzá egy komplett Dbilas kipufogó rendszert, és tervezem egy 296-os tengely berakását is, mert hát azért az a 126 LE nem sok, és mindig kell egy kicsit javítani. :D A hátsó szélvédőkre fóliát rakattam. És hátra van még a műszerfal bőrözése, meg később az ülések áthúzása, felnik felújítása stb. Mert ugye sosincs kész. De eldöntöttem, hogy idén nem kezdek már bele semmi nagyobb dologba, nem költök rá, hanem kicsit csak használom, mert amúgy kész van. (Igen, ez sem így lesz… Az autó szinte napi használatban van, mert azért van. Rossz időre meg ott a GSI . Kb. ennyi a történet, de nem teljes, mert nem is tudnék mindent leírni. Képtár:
  10. A hamarosan Magyarországon is elérhető Opel Vivaro-e típust választották meg „2021 nemzetközi áruszállítójának“ (IVOTY). Az univerzálisan használható Opel szállítójármű tisztán elektromos kivitele meggyőzte független európai szakfolyóiratok 24 újságírójából és kiadójából álló zsűrit. Az IVOTY nemzetközi, 24 európai szakújságíróból álló zsűrije választotta meg az Opel akkumulátoros-elektromos áruszállítóját Két év alatt a második díj: 2019-ben az Opel Combo Cargo kapta ezt a címet Hamarosan teljesen villamosított lesz az Opel haszonjármű-portfóliója: a Vivaro mellett 2021-ben érkezik az elektromos Combo és a Movano is Háromféle hosszúsággal és sokféle variánssal az új e-szállítójármű éppoly sokoldalú és flexibilis, mint az összes többi Vivaro is. A praktikum bármiféle korlátozása nélkül a villanymotoros új Opel eszményi partnere lesz flottáknak, iparosoknak, kereskedőknek és futároknak. Ugyanis mindig emissziómentesen fuvaroz háztól-házig – messze nagyobb távon az „utolsó kilométernél“. Az ügyfelek kétféle kapacitású lítiumion-akkumulátor közül választhatnak: a kisebb, 50 kWh-s akkuval 230 kilométert ér el a hatótáv, a 75 kWh-ssal maximum 330-at, WLTP1 szabvány szerint mérve. „Nagyon örülünk, hogy az új Opel Vivaro-e lett a 2021-es Év Haszonjárműve. Nagy köszönetet mondok a szakértői zsűrinek e kitüntetésért, elvégre a könnyű haszonjárművek legbecsesebb elismeréséről van szó“, mondta az Opel elnök-vezérigazgatója, Michael Lohscheller. „Az új Vivaro-e mércét állít fel szegmensében, és vezeti haszonjármű-portfóliónk villamosítását. Már 2021-ben megérkeznek az ’e’-változatok a Combo és a Movano modellekhez is. Ezzel még az év vége előtt elektromos lesz az Opel valamennyi haszonjármű-modellje. 2024-ig valamennyi személy- és haszonjármű modellünket villamosítjuk.“ A konszern saját EMP2 platformjának köszönhetően a Vivaro-e arzenálnyi csúcstechnikát és vezetéstámogató rendszert kínál – ez is pozitívan befolyásolta az IVOTY értékelését. A repertoár a szemmagasságú kijelzőtől a sávtartó asszisztensen, a kibővített jelzőtábla-felismerésen, a fáradtságjelzőn, a részben adaptív sebességtartón, a ráfutásos ütközés figyelmeztetésen és a vészfék-asszisztensen keresztül egészen a 180 fokos tolatókameráig terjed. Magyarországon az elektromos Vivaro-változatok értékesítése várhatóan 2021 elején kezdődik. Az aktuális „Év Haszonjárműve” kitüntetéssel az új Vivaro-e folytatja az Opel sorozatát e becses elismerés elnyerésében. Már 1999-ben elhódította e címet az Astra Van, 2002-ben a Vivaro első generációja, majd 2019-ben a Combo Cargo.
  11. Új megjelenéssel mutatkozik be az Opel. A finomabb rajzú márkaembléma, az új „Opel Next“ tipográfia és a világító Opel-sárga jelzi a márka innovációs erejét. A cél: modernebb és bátrabb fellépés. Az Opel ugyanis mindig az innováció és a mobilitás demokratizálását képviselte. Ezt a szellemet fejezi ki a „New Opel“, most már a friss vállalati arculattal együtt. „New Opel“: modern elemek hangsúlyozzák a márka innovációs erejét Új logó: felfrissült a legendás Opel-villám Új tipográfia: az „Opel Next“ modern, erőteljes és egyöntetű Új szín: szembeötlik és felvillanyoz a világító Opel-sárga Az utazást a jövőbe az Opel GT X Experimental kezdte el. A tanulmányautón már emblémaként jelent meg az új Opel-villám. A markáns karaktervonalat világító neonsárgára fényezték – ebből lett a megújult vállalati arculat Opel-sárgája. Majd az Opel Mokka prezentálta Rüsselsheim első szériaautójaként az új Opel-arcot – a Vizort – és vezetőhelyet – a Pure Panelt. Most új megjelenésének további elemeit mutatja be az Opel: új logó, új tipográfia, új szín. Egyszóval: „New Opel“. Az új arculatot 2021 első felében az új Opel Crossland és a teljesen újonnan fejlesztett Opel Mokka teszi mindenkinek érzékelhetővé. Ezek az új dizájn első szériaautói. Modernitásukkal tökéletesen illenek a ma és a holnap világába. „Öntudatosak, nyitottak és befogadók vagyunk. Mottónk az új korszakra: „from cold to cool“. Az Opel új, modern fellépésével a progresszív német kultúrát közvetítjük. Új megjelenésünk izgalmas és teljeskörűen megújított termékprogramunkat jelképezi", mondta Xavier Duchemin, az Opel marketing-, értékesítési és vevőszolgálati vezetője. Az új Opel-dizájn a lényegesre koncentrál, lemond a cicomáról és az elterelő elemekről. Fókuszban a Villámmal, az új márkalogó gyűrűje megfelelően karcsú. A logó erős alapját egy szóvédjegy adja. Könnyed, ugyanakkor erőteljes, modern és tiszta az „Opel Next“ neveinek tipográfiája is. Három variánsa a világos, a normál és a félkövér. Ezek az írásformák tökéletesen harmonizálnak és egyöntetűek. Az új Opel-sárga az áramot jelképezi, az elektromos korszak új üzemanyagát. A szín felvillanyoz, bevésődik, és összetéveszthetetlen identitást hoz létre. „Egy új korszak modern márkákat kíván. A modern márkáknak pedig világos dizájnra van szükségük. Új márkaelemeinkkel kifejezzük, hogy összetéveszthetetlenek, progresszívak, az újra és a jövőre nyitottak vagyunk,“ magyarázza Patrick Fourniol marketingigazgató. Az új megjelenés minden területen visszatükröződik – a termékektől az értékesítésen keresztül a marketingig. Érvényesül valamennyi kommunikációs csatornán és felületen is. Az új megjelenést közösen fejlesztettük ki a VELOCITY McCANN ügynökséggel, az új „Opel Next“ tipográfia a Monotype műve.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.