Jump to content

forumadmin

Rendszergazdák
  • Hozzászólások

    10.344
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    147

forumadmin last won the day on Október 30

forumadmin had the most liked content!

Hírnév

1.082 Lelkes-segítőkész

4 követő

forumadmin névjegye

  • Felhasználói rang
    forumadmin
  • Születésnap 2002-06-11

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://www.opelclub.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    1139 Budapest Teve u 33-41.
  • Érdeklődés
    MOTE, MVOK

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Corsa / Astra
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

41.708 profile views
  1. forumadmin

    Sebességváltó

    1
  2. forumadmin

    Sebességváltó

    Váltókar az ami "ugrál" remeg jól értem? Ha az 5. fokozatot nem írtad volna arra gondolnék, valamelyik motortartó bak haldoklik.
  3. forumadmin

    ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Bővebb információ kell, hátha ez alapján jobban tudnak neked segíteni a fórumozok. Melyik 1.4 motorra gondoltál? Szívó? Turbó? https://www.opel-infos.de/modelle/astra_j5t.html
  4. XEP legtöbbször akkor add ilyen hangot, ha szívósor műanyag alkatrészek elkoptak. Bővebben: https://www.szivosor.hu/tipusok/motorkod-szerint/z16xep/
  5. forumadmin

    Ki kicsoda, avagy ismerjük meg egymást...

    Javaslom privát üzent neki. (PÜ). Illetve írtál az oldal alján található "kapcsolat" menüpont segítségével ott is válaszoltam. Ha nem érnéd el javasolhatom Danit is:
  6. forumadmin

    Astra H TwinTop

    Az adatlapodon az elérhetőségeket csak az adminok látják adatvédelmi okok miatt. Ez mindig így volt. Ha szolgáltatást szeretnél hirdetni, kérlek vedd fel velünk kapcsolatot. Fel tudjuk rakni ide az elérhetőséged: https://www.opelforum.hu/forum/270-autószerviz-autószervizek-autó-javítók/ Addig is mindenkinek javaslom az PÜ-ben való egyeztetést.
  7. forumadmin

    Opeles Összefogás 2018

    A gyűjtés DECEMBER 17-ig tart. Gyűjtőpontjaink eddig a napig tudnak fogadni adományokat. Az átadás várhatóan december 21-én fog megtörténni. Az eseménynél leírt eszközlista az alábbiakkal bővül: műanyag, sterilizálható cumisüveg szopókával (cumival) nyitható, lemosható kempingágy a szülők részére melegítő párna (pl. meggymaggal töltött) tátika szennyes tároló, min 60 literes minibárszerű-méretű kis hűtőgép kisméretű mikrohullámú készülék játékok, mesekönyvek, stb (tisztítható, fertőtleníthető. használt játék esetén tisztítottat és jó állapotút fogadunk be) babaápolási szerek (fürdető, sampon, popsikrém, olaj, fogkefe, fogkrém, olló, fésű stb.) pelenka (textil és eldobható is. minden méretben) digitális lázmérő előke gyermek evőeszközök (műanyag) gyermek és felnőtt ágynemű (pléd, párna, lepedő, takaró stb.) papírzsebkendő, papírtörlő, toalettpapír baba- és gyerekruhák (minden méret. használt ruha esetén tisztítottat és jó minőségűt fogadunk be) A kórházi körülményekre tekintettel ezek közül csak újakat tud az intézmény befogadni. Bármilyen játékot szívesen fogadunk, de az infektológiai profil miatt elsősorban mosható (fertőtleníthető) játékokat szeretnénk. Ha adomány ötleted van, de nem vagy benne biztos, hogy megfelelő vedd fel velünk a kapcsolatot! opelklub[kukac]opelklub.hu vagy MOTE FB oldal, üzenet. http://opelclub.hu/osszefogas/gyujtopontok.html
  8. forumadmin

    Opel Vectra B I500

    VECTRA i500 A Vectra i500, az Opel Vectra B (1995-2002) szériájának limitált szériás kiadása. Az Irmscher GmbH által átdolgozott B Vectrát 1997-ben mutatták be a frankfurti autószalonon. Az i500 jelölésében, az i az Irmscher cégre utal, az 500 pedig az eredetileg tervezett darabszámra. Mivel olyan nagy volt a kereslet az autóra, az eredeti 500-as darabszám helyett végül 1577 darab i500 készült el 1998 és 2000 között. Két féle karosszéria kivitelben lehetett kapni: sedan (4 ajtós) vagy kombi formában. 2.5 V6 24 szelep 143 kw/195 lóerő (6500 1/min fordulatnál) 240 Nm (3500 1/min fordulatnál) 1998 áprilisában kezdődött el a gyártás kezdetben csak a 4 ajtós sedan verzióval, majd 1998 júliusában megjelent az i500 Caravan is. Ebben a formában 1998 novemberéig gyártották őket. 1999-ben következett az egész modellre kiható modellfrissítés (facelift) ami során az i500 is átesett egy ráncfelvarráson. (Ez egy nagy vízválasztó volt a modell történetében, jellemzően a facelift előtti Vectrákat B1-nek az ez utániakat pedig B2-nek hívjuk.) Formavilágában a versenyautókat idézi fel, amelyekkel többek között a német STW (Super-Tourenwagen-Cup, (a DTM elődje)) és az angol BTCC (British Touring Car Championship) szériákban versenyeztek. A hasonlóság itt nagyjából véget is ér mivel a versenyautókat egy 2 literes szívómotor hajtotta. Műszaki adatok: Eközben az i500 csak és kizárólag egy átdolgozott 2.5 literes V6-ossal (X25XEI) és 5 sebességes manuális sport váltóval volt kapható. A széria 170 lóerőhöz képest az i500 195 lóerővel rendelkezik, köszönhetően a szívó oldalon a 3 literes motorból származó vezérműtengelyeknek és az Irmscher által módosított motorvezérlőnek. A hasmagasság 20 milliméterrel alacsonyabban van köszönhetően az Irmscher felfüggesztésnek ami rövidebb rugókat és keményebb lengéscsillapítókat jelent. Elől a széria 288 milliméter átmérőjű féktárcsát 308 milliméteresre cserélték és körbe ATE PowerDisc-eket kapott, a 215/45R17-es gumik pedig 17 colos BBS RX241-es alufelnikre szerelték fel. Kinézet: A leginkább feltűnő elem a túraautókat idéző lökhárító, Irmscher ráccsal, a lökhárítóhoz passzoló hűtőmaszk Opel logóval. A B1 esetében Irmscher küszöb toldat (a B2-es i500-nak nincs külön küszöbtoldata, az alap faceliftes küszöbbel volt ellátva) és i500 felirat a két oldalsó díszlécen. B2 esetében szürke oldal index. Sedan esetében a csomagtérajtón egy solidspoiler ami szintén a túraautókat idézi, a Caravan esetében pedig tetőspoiler volt a széria, Irsmcher dupla végű kipufogóval (dupla D). A választható színek is limitálva voltak az i500 esetében ugyanis csak 6 darab szín közül lehetett választani: volt 5 darab alapszín:Casablancaweiß, Polarmeerblau, Schwarz, Dschungelgrün és Starsilber. Illetve volt két speciális szín, ami semmilyen más Vectrához nem volt választható és csak az i500 kapta meg. Csak a sedan esetében a Brokatgelb, és csak a Caravánnál pedig az Ardenblau (a későbbi OPC kék). A B2 esetében ugyan az az 5 alapszín volt választható viszont a két speciális szín a Brokatgelb és az Ardenblau már nem. Helyettük egy új szín jelent meg a palettán a ’Kupfer’, amit csak a B2 i500 sedanhoz lehetett választani. Az ’Ardenblau’-t már nem követte másik szín ami csak a B2 i500 Caravánhoz lett volna választható. Belsőtér: B1: Leginkább szembetűnő változás az ezüstszínű 4 ágú Irmscher sportkormány és a szintén ezüstszínű kiegészítők a rádió körül, a váltókar körül, a váltógombon és a kézifék alatti takaró elem. Elől comb és gerinctámaszos ülések, amit a B1 esetében csak fekete belsővel lehetett választani az egyedüli választási lehetőség az volt, hogy a ’Metropolis’ fantázia nevű plüss (kárpitkód: XXDN) vagy bőr üléseket (XXDQ) szeretnénk. Az egész belteret az i500 feliratú szőnyegek tették teljessé. B2: esetében titán színű 3 ágú Irmscher sportkormány titánszürke műszerfal kerettel és sárga mutatókkal, pohártartóval, váltógombbal és titánszürke kiegészítőkkel a rádió, a váltó körül és a kézifék alatti tárolón. A B2 esetében is szintén az alap felszereltséghez a fekete ’Dakar’ fantázia nevű plüss járt illetve opcióként választható volt a fekete bőr belső (XXDQ), illetve megjelent a bézs belső sport ülésekkel (XXFS) is, szintén opcióként. Felszereltség: Az i500 alapfelszereltsége tartalmazta a 4 elektromos ablakot, az elektromosan állítható és fűthető tükröket, digitális klímát, könyöklőt, fedélzeti számítógépet (MID), ködlámpákat, Philips CAR 400 vagy Delco Electronics CDR 500 rádiót multifunkciós kormánnyal, hővédős, zöld színezett üvegeket és a 16 colos alufelni pótkereket. B2 esetében a xenon fényszóró is az alapfelszereltség részét képezte. Természetesen ez csak az alapfelszereltség, a tulajdonos ezen felül rendelhetett hozzá több extrát is (mint pl.: navigáció, napfénytető stb.). Eredeti i500-am van? (i500 checklist) >>>A teljes lista PDF elérhető ITT, vagy katt a képre. <<< Képek: Szerkesztő: Kovács Károly Források: opel-infos.de és vectra16.com
  9. forumadmin

    Opeles Összefogás 2018

    A siker alapja a közösség! Fogjunk össze egy jó ügy érdekében! A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete idén is megrendezi az Opeles Összefogás elnevezésű karácsonyi adománygyűjtő akcióját. Előzmények Opeles Összefogás 2013 - Tűzoltó utcai Gyermekklinika javára Opeles Összefogás 2014 - Tűzoltó utcai Gyermekklinika javára Opeles Összefogás 2015 - Macskaárvaház Alapítvány javára Opeles Összefogás 2016 - Komondor Fajtamentés - Magyar Komondor Egyesület javára Opeles Összefogás 2017 - Komondor Fajtamentés - Magyar Komondor Egyesület javára A gyűjtőakció 2018-as kedvezményezettje a Szent László Kórház-Rendelőintézet Gyermekinfektológiai Osztálya. Adományainkkal szebbé varázsolhatjuk az ott kezelt gyermekek karácsonyát és könnyebbé tehetjük számukra és a velük ott tartózkodó szüleik számára az intézményben eltöltött napokat. Kérünk benneteket, hogy adományaitokkal csatlakozzatok hozzánk! Országos adománygyűjtő hálózatot hoztunk létre, hogy az ország minden pontjáról tudjuk fogadni a felajánlásokat. Az adománygyűjtés menetéről, friss hírekről folyamatosan tájékoztatást adunk. A beérkezett adományokat ünnepélyes keretek közt adjuk át a kórház részére. Az adományok jellege: Csak tárgyi jellegű adományokat várunk! Web: http://opelclub.hu/osszefogas/ FB event: https://www.facebook.com/events/283520795604236/ Fórum:
  10. forumadmin

    Opeles Összefogás 2018 - MOTE -

    A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete idén is megrendezi az Opeles Összefogás elnevezésű karácsonyi adománygyűjtő akcióját. http://opelclub.hu/osszefogas/ https://www.facebook.com/events/283520795604236/ A gyűjtőakció kedvezményezettje a Szent László Kórház-Rendelőintézet Gyermekinfektológiai Osztálya. Adományainkkal szebbé varázsolhatjuk az ott kezelt gyermekek karácsonyát és könnyebbé tehetjük számukra és a velük ott tartózkodó szüleik számára az intézményben eltöltött napokat. Kérünk benneteket, hogy adományaitokkal csatlakozzatok hozzánk! Országos adománygyűjtő hálózatot hoztunk létre, hogy az ország minden pontjáról tudjuk fogadni a felajánlásokat. Az adománygyűjtés menetéről, friss hírekről folyamatosan tájékoztatást adunk. A beérkezett adományokat ünnepélyes keretek közt adjuk át a kórház részére. Az adományok jellege : Csak tárgyi jellegű adományokat várunk! A klinika külön kérése : - műanyag, sterilizálható cumisüveg szopókával (cumival) - nyitható, lemosható kempingágy a szülők részére - melegítő párna (pl. meggymaggal töltött) - tátika szennyes tároló, min 60 literes - minibárszerű-méretű kis hűtőgép - kisméretű mikrohullámú készülék -játékok, mesekönyvek, stb A kórházi körülményekre tekintettel ezek közül csak újakat tud az intézmény befogadni. Bármilyen játékot szívesen fogadunk, de az infektológiai profil miatt elsősorban mosható (fertőtleníthető) játékokat szeretnénk. Az adományok beérkezésével a lista folyamatosan frissül, módosul. Ha adomány ötleted van, de nem vagy benne biztos, hogy megfelelő vedd fel velünk a kapcsolatot! Fontos! Várjuk klubok, baráti társaságok, partnercégek csatlakozását is, hiszen összefogásról, közös segítségnyújtásról szól az adománygyűjtés. Csatlakozási szándékodat kérjük jelezd az egyesület felé az opelklub[kukac]opelklub.hu e-mail címen. A 2018. november 15. és 2018. december 14. között befizetett MOTE tagságik árát teljes egészében a Szent László Kórház-Rendelőintézet Gyermekinfektológiai Osztály javára fordítjuk. Információ és kapcsolat: http://opelclub.hu/osszefogas/ https://www.facebook.com/events/283520795604236/ Gyűjtőpontok feltöltése folyamatban!
  11. forumadmin

    Meriva B

    Szép költség.
  12. Sziasztok! Tóth Szabolcs vagyok, innen a fórumról Sabby1994 nicknéven ismerhettek, de korábban az egykori Hungarian Kadett Klub oldalán FehérGSi néven is futottam. Az Opelozás nálunk családi hagyománynak mondható, így első autóm megvételekor, nem is jöhetett más szóba márkaként, mint az Opel. Hosszas keresés után megtaláltam az igazit egy 2002-es G Astra Caravan személyében, amit azóta is használok napi szinten (már ha nem céges kocsival járok). Telt múlt az idő és egyre jobban feléledt bennem a gondolat, hogy szükségem van egy igazi sportkocsira. Először egy kombi OPC-vel szemezgettem, de szerencsére rátértem a helyes útra. Sokáig tanakodtam, hogy milyen régi Opel-t válasszak, Calibra, V2000 Vectra, Astra GSi, Kadett GSi… Végül édesapám intelmére a Kadett mellett tettem le a voksot, de tudat alatt igazából mindenáron Kadettot akartam. Pécs anno az MS Kadettok városa volt, kisgyerekként sokat láttam a Menekülő 1. névre keresztelt gyöngyházfehér majd később gyöngyházsárga GSi Kadettot, illetve Jakab Norbi cabrioját is. Tisztán emlékszem, 2002 körül egy esős napon a pécsi jégpályánál megpillantottam a gyöngyházfehér MS optikás Réder Zsolti féle Menekülőt, az a pillanat szinte örökre a retinámba égett. Azóta sajnos eltelt másfél évtized, ezidő alatt erősen megkoptak a GSi Kadettok. Nehéz dolgom volt, mindenáron tetőablakos, 3 ajtós, és 20SEH motoros kivitelt akartam. Az állapot majdnem mindegy volt… Nagyon pangott 2017 év elején a piac, egy-két autó volt eladó, de igazából egyik sem felelt meg az én igényeimnek. Egy relatíve jó állapotú XE-ről lemaradtam, de később kiderült, hogy talán nem is volt akkora baj. Szinte naponta adtam fel hirdetést, hogy keresek eladó GSi Kadettot, míg végül az egyik facebookos csoportban jött válasz is. Lenne egy eladó példány Dunavarsányban, 3 ajtós, tetőablakos, 20SEH… Nem is kellett ennél több. Látszott rajta, hogy már leélte a kocsi a kenyere javát, de eredeti alváz és motorszámos, érdemes a megmentésre. Már alig vártam, hogy eljöjjön a megbeszélt nap és menjünk érte az autószerelő ismerősömmel. Az autó lekerült Pécsre, utána következett az eredetvizsga procedúrája, ahol nem találták a motorszámom, végül KPM vizsgára kellett mennem, ahol valamilyen csodából adódóan meglett a számsor. Az okmányirodai körök után elkezdődött az autó szétszedése, a kasztni homokszórásra történő előkészítése. Mindeközben nagyon nehéz volt olyan karosszérialakatost találni, aki elvállalta a kasztnizást. Gyári küszöbök, gyári jobb és bal oldali félnegyedet, illetve pár apróságot sikerült gyári új GM elembe beszereznem, sajnos a többi kasztnielem már nem volt kapható, így az legyártatást igényelt. A karosszériamunkánál derült ki, hogy bizony volt törve a kocsi, így teljes hátfal csere is indokolttá vált, a balos hátsó nyúlvány teljes újjáépítésével együtt. A kasztnizás végé felé szintén adódtak problémák, a tetőlemez hátulján centiméteres gitt volt és a tetőlemez vége is minimálisan deformálódott. Itt majdnem feladtam a projektet, pedig ekkorra már elbontottam egy eredeti és egy épített GSi-t alkat-részutánpótlás végett. Itt is külön köszönöm a biztatást Englert Sándor és Simon Róbert barátomnak, Vizi Zsuzsinak, Solynak, Jocinak, Robnak. Az autó az újjáépülése során több helyen is erősítve lett, a belső és a külső küszöb közé lett téve egy középső küszöb is, a B oszlop le lett kötve a belső küszöbig, a lengőkarok felfogatásai pontjai szintén lapolva lettek… A megépítés során törekedtem a gyáriasságra, de sok elemet a 16 szelepes GSi-kből átvettem (pl.: teli „F Astrásított” front, A oszlop és nyúlványok összekötése, tornyok megerősítése). Szerettem volna, igazán "pécsiesíteni" a vasat, így nemzetközi keresés következményeképp sikerült Szerbiából szereznem egy eredeti MS Design spoilerszettet. Sokáig tanakodtam a fényezését illetően a kocsinak, Simon Róbert barátom szerint gyöngyházfehéren lett volna a legszebb, de én mégis a gyári casablancafehér mellett döntöttem. A motorja se maradt széria, Robi barátom segítségével egy kovácsolt belsős, H profilos hajtókarokkal felvértezett nagyszelepes hengerfejes SEH-t sikerült összerakni, ami igazán ütős lesz az Irmscher szívósorral vagy a 45-ös Weberekkel. A motor mellé beszerzésre került egy hengerenkénti leömlő is, és a Menekülő 1-es egykori Sebring 63,5 mm-es Gruppe A rendszere. Azt vallom, az autóépítés egy végtelen ciklus, hogy mikor lesz kész, még én sem tudom pontosan… Jelenleg a kocsi fényezése folyik, próbáltam a legigényesebben véghezvinni ezt is. Az autó alja is visszakapta a kocsi eredeti Casablancafehér színét, ami nagyon ritka a ma Magyarországon futó GSik-nél. Nagyon remélem, hogy a következő Blitz Weekendre elkészül a projektautóm ! Hatalmas érzés volt megmenteni egy ilyen legendás autót, sokszor úgy éreztem, hogy egy ország Kadettos közössége áll mögöttem. Itt is szeretném megköszönni a sok segítséget Englert Sándornak, Simon Robinak (Menekülő 1-es jelenlegi tulaja), Soltész Péternek, Megyes Józsefnek, Váczi Róbertnak, Vizi Zsuzsinak, Ivan Maticnak, és a MOTE-nek. Bővebb leírás
  13. forumadmin

    Kézifékszoknya szerelése

    Készítette: szerdiszabolcs Azért hoztam létre ezt a leírást mert sehol nem találtam ilyet. Nem egy nagy kaland megcsinálni de ha van leírás az ember bátrabban kezd neki a dolognak. Amire szükséged lesz az csak egy kisebb és egy nagyobb lapos csavarhúzó. Óvatosan dolgozz mert kárt tehetsz a műanyagokban! Szóval csak érzéssel. FONTOS! Mivel a művelet elvégzése során a kézifék ki lesz engedve, rögzítsd az autót vagy kerék ékkel vagy a sebességváltó 1-es fokozatba tételével. Ez jobb mert több lesz kicsivel a tered szerelni. Először a kézifék alatti kis tálcát kell eltávolítani. Következő lépés a kézifékszoknya műanyag keretének eltávolítása. Ehhez is szükséges a lapos csavarhúzó: Oldalanként két-két köröm tartja a helyén a keretet. Engedjük le a kézifékkart. Ha sikerült kimozdítani a helyéről minkét oldalt (lehetőleg egyszerre) akkor akár már kézzel is ki tudjuk játszani onnan. A két oldalt kezünkkel összenyomva kicsit a sebességváltó irányába elcsúsztatva a keretet ki tudjuk emelni. Most pedig húzzuk be a kéziféket, így ugyanis könnyebben le tudjuk húzni a szövetet róla. A kézifék markolatának a tövében van egy nút amibe a szövet befekszik. Ez jelen estben egy szimpla gumival került rögzítésre. Szóval csak le kell küzdeni az ellenállást és csak le kell húzni róla. Ha mindezzel megvagyunk, akkor egy kisebb lapos csavarhúzóval a tűzőkapcsokat ki kell feszíteni. Vigyázzunk! A keret két rövid oldalán a műanyag vékonyabb és a tűzőkapocs átment rajta. Ha csak feszegetjük könnyedén eltörhet a keret. Nekem nem sérült ugyan a műanyag de nagyon hajlott! Előbb hajtsuk ki a tűzőkapocs végeit és csak ezután feszítsük ki. A keret hosszabb oldalain a műanyag vastagabb, nem ment át rajta a kapocs. Így ott könnyebb a dolgunk. És a végeredmény: Szabásmintának használhatjuk a már leszedett szövetet/műbőrt. A visszaszerelés értelemszerűen fordított sorrendben történik. Jó szerelgetést minden vállalkozó kedvű autóstársamnak!
  14. Képet nem lehet csatolni fórumlakó ranggal.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.