Jump to content
OPEL FÓRUM

forumadmin

Rendszergazdák
  • Content Count

    10,853
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    158

forumadmin last won the day on March 8

forumadmin had the most liked content!

Community Reputation

1,102 Lelkes-segítőkész

4 Followers

About forumadmin

  • Rank
    forumadmin
  • Birthday 06/11/2002

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://www.opelclub.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    1139 Budapest Teve u 33-41.
  • Érdeklődés
    MOTE, MVOK

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Corsa / Astra
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

47,080 profile views
  1. Elektromos, emissziómentes, energiával teli: ilyen az új Opel Mokka! A német márka most mutatja meg kompakt bestsellerének második generációját. A teljesen új Mokka erőteljes fellépésű, szupermodern, és minden tekintetben örömmé teszi birtoklását. Ráadásul villanyautóként emisszió nélkül közlekedik. Az új Mokka hatékonyabb és kompaktabb, mint valaha – nagyszerű társ egy laza körre a városban, vagy tempós és biztonságos utazásra az autópályán. Tiszta energia: merész dizájn, magas üléshelyzet, emissziómentes elektromos hajtás Elektromos örömautózás: 100 kW/136 LE és 260 Nm nyomaték Kifejező: a Mokka mutatja meg az Opel Vizorral az új, modern márkaarculatot Teljesen digitális: a lényegesre koncentrál az Opel Pure Panel vezetőtér Fénypont: szegmens-elsőként vakításmentes IntelliLux LED® Mátrix fényszórókkal Csúcstechnikájú vezetéstámogató rendszerek: többek között automatikus sebesség-asszisztens „Az új Mokka magára vonja a tekintetet, és megváltoztatja a márkánkról kialakult képet. Vele újra feltaláljuk az Opelt, és felmutatjuk az eljövendő tíz év formanyelvét. A Mokka mindaz, ami ma és holnap az Opel: örömöt szerez, hatékony és teljes egészében innovatív. Minden tekintetben progresszíven testesíti meg márkaértékeinket – izgató, közelálló, német. A Mokka az első Opel, amely a piaci bevezetéstől kezdődően kapható elektromos autóként is – világos bizonyítékaként annak, hogy villamosít az Opel”, méltatja az Opel főnöke, Michael Lohscheller a jövevényt. Az új Mokka 12,5 centiméterrel rövidebb az elődgenerációnál – miközben tengelytávja két milliméterrel nőtt. Ezáltal öt személynek kínál helyet, és az elődmodellhez hasonlóan 350 literes csomagtartót. Mindössze 4,15 méteres hosszúságával ügyesen mozog a városban, és játszi könnyedséggel áll be szűk parkolóhelyre. Dizájnja lélegzetelállító arányokkal és a legapróbb részletekig érvényesülő precizitással lep meg. Merész küllemét rövid túlnyúlások és kiegyensúlyozott, stabil kiállás jellemzik. Mindemellett ez az első modell a jövőbeli márkaarculat Opel Vizorjával és következő generációjú, teljesen digitális Opel Pure Panel műszerfallal, amelyben nincs sem analóg kijelző, sem szükségtelen dekorációs elem – a Pure Panel a lényegesre koncentrál, világos és áttekinthető információkat nyújt. Vízszintesen álló műszerezésének két széles kijelzője közül a vezető előtti 12 colos. Hogy a közlekedésre tereljék a teljes figyelmet, az Opel tervezői a kezelést ösztönössé tették: a legfontosabb funkciók, akárcsak eddig, saját fizikai gombokat is kaptak, hogy a vezetőnek ne kelljen almenükben keresgélnie. Az Opel hagyományát folytatva az új Mokka felsőbb járműkategóriák innovatív technikáját teszi hozzáférhetővé a széles ügyfélkör számára. Legjobb példa erre a szegmensben egyedülálló, adaptív, mindig vakításmentes, összesen 14 egységből álló IntelliLux LED® Mátrix világítás. A Mokka összes modelljében alapfelszerelés az első és hátsó LED lámpa, az elektromos rögzítőfék és a jelzőtábla-felismerés. Kívánságra további csúcstechnikájú rendszerek is elérhetők, mint például a sávközéptartó, mely az adaptív sebességtartóval együttműködve képes az autót a sáv közepén mozgásban tartani, állandóan monitorozva a forgalmi viszonyokat is. A precíz manőverekhez a 180 fokos tolatókamera nyújt kiváló segítséget. Az Opel Mokka érkező új nemzedéke teljesen új konstrukció; a vállalat rendkívül hatékony CMP (Common Modular Platform) multienergiájú padlóvázára épül. Ez a moduláris platform nagyfokú flexibilitást enged meg a járműmérnökök számára – úgy tervezték, hogy a felhasználásával elektromos autó épp úgy, kompromisszumok nélkül készülhessen, mint belső égésű. Az ügyfélé a választás. Rüsselsheim tervezőmérnökei kiemelt figyelmet fordítottak a korszerű anyaghasználatra – az új Mokka akár 120 kilogrammal könnyebb az elődmodellnél –, és növelték a karosszéria szilárdságát. Az elektromos variáns akkucsomagja a padlóvázban kap helyet, ezáltal 30 százalékot elérően nőtt a torziós merevség. Az előnyök kézenfekvők: kisebb az energiafogyasztás, és az élénk, közvetlen reagálás jóvoltából nagyon élvezetes lesz vezetni. Az Opel márkatörténet első modelljeként rögtön a piaci bevezetéstől kezdve elektromos autóként is kapható lesz az új Mokka. A Mokka-e hajtóműve emisszió-mentes utazást kombinál rendkívüli vezetési élménnyel. A villanymotor teljesítménye 100 kW/136 LE, álló helyzettől kifejtett nyomatéka 260 newtonméter. Közvetlen reagálás, élénk agilitás és dinamika jellemzik. A vezető igénye és hangulata szerint választhat Normál, Eco és Sport mód között. A csúcssebességet elektronikusan határolták 150 km/órára, hogy kíméljék az akkumulátort, és meghosszabbítsák a hatótávot. Normál módban a Mokka‑e akár 322 kilométert is megtehet a WLTP-ciklus1 szerint, tisztán elektromosan. Eco módban tovább növelhető a hatótáv. 100 kW-os egyenáramú villámtöltőnél (amivel a Mokka-e alapfelszereltségként kompatibilis) 30 perc alatt tölthető fel az 50 kWh-s akku 0-ról 80 százalékra. A villámtöltőkön túl az új Mokka-e használható lesz a váltakozó áramú áramforrások minden típusával, legyen az fali töltő, töltőoszlop, vagy háztartási konnektor. Az autó egy- vagy háromfázisú váltóárammal, akár 11 kW teljesítményig tölthető, az akkumulátorra pedig nyolcéves garancia jár. Az agilis, energiával teli, második Mokka-generáció 2020 őszétől lesz megrendelhető, és 2021 elején szállítjuk. Az elektromos hajtás mellett kapható lesz különösen hatékony dízel- és benzinmotorokkal is. Letisztult új Opel márkaarculat és vezetőhely A második nemzedék neve egyszerűen Mokka, miként debütálásakor, 2012-ben is volt. „Bátor és letisztult, ez a jelszavunk“, mondta az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller. Először áll a modellnév büszkén a jármű hátsó része közepén, új, abszolút precíz és technikai hatású tipográfiával. Már a Mokka első generációja is kompakt külső méreteivel és a szemlélőre gyakorolt mély benyomással keltett meglepetést. Az új még kompaktabb és robusztusabb – de sokkal progresszívebben: extrahatékony, bátor és letisztult, rövid túlnyúlásokkal (elöl 61, hátul 66 milliméterrel kevesebb az elődhöz képest), ám 10-zel szélesebben, a tökéletes arányokért optikailag megnyújtott sziluettel. Ezáltal a 18 colos kerekek is minden eddiginél jobban érvényesülnek. Első Opelként mutatja meg a Mokka az új, összetéveszthetetlen márkaarculatot – az Opel Vizort. Az elegáns, vízszintes Vizor a motorháztető előtt végignyúlik az egész járműfronton, bekeretezve az Opelre jellemző IntelliLux LED® Mátrix fényszóró legújabb generációját és a karakteres, szárny formájú LED menetfényt. Középen az Opel-villám csillog. A Mark Adams dizájncsapata által tervezett Opel Vizor a 2020-as évek összes új modelljét jellemzi majd. „Bátor és letisztult a jövő Opel-dizájnja. Az új Mokka atletikus arányokat kombinál precízen strukturált, egymásba átfolyó felületekkel. E filozófiát a karakteres német formatervezési hagyományokra támaszkodva fejlesztettük ki, amely a progresszív, merész dizájnt és a letisztultságot ötvözi“, magyarázza az Opel dizájnfőnöke, Mark Adams. Ez az irányzat érvényesül következetesen a belső térben is: sarkalatos pontja az Opel Pure Panel, amely belül ismétli meg az Opel Vizort. Két széles képernyő, amelyek egyike 12 colos, üdvözli a vezetőt és utasait. A központi kijelző a vezető felé fordul, fókuszban a kijelzésekkel, míg a szellőzők a háttérbe húzódnak. A Pure Panel a legfontosabb információkat tárja a vezető elé, mellőzve bármiféle zavaró optikai ingert. Szintúgy abszolút tiszta a középkonzol dizájnja: az elektromos rögzítőféknek és az új elektromos váltókarnak köszönhetően nem zavarják fölösleges elemek az összképet. Valamennyi kezelőszerv elegánsan és harmonikusan illik össze. Osztályelső Opel világítás és csúcstechnikájú asszisztensek Az új Mokka olyan innovációkat hoz a szegmensbe, amelyek röviddel ezelőtt csak a felső kategóriában voltak ismertek. Az Opel vezető szerepet játszik a világítástechnikában. A Mokka valamennyi változatát a legújabb generációs LED fényszórókkal szerelik fel – a tipikus Opel-grafikájú nappali menetfény éppúgy LED technikájú, mint a ködlámpa. Igazi fénypont a szegmensben az adaptív IntelliLux LED® Mátrix világítás, összesen 14 elemmel. Akárcsak az Opel Insignia, az Opel Astra és az új Opel Corsa estében, a rendszert állandóan távolsági fényre kapcsolva lehet hagyni, mert folyamatosan monitorozza a pillanatnyi forgalmi helyzetet: a LED-egységek körülvilágítják a szembejövő, vagy előttünk haladó járműveket. Senkit sem vakítanak el, miközben a Mokkából stadionvilágításnak tűnik a fényár – az IntelliLux LED® Mátrix fényszórók nappallá teszik az éjszakát. Hátul is csak LED-ek vannak, ennek köszönhetően tervezhették ilyen karcsúra és dinamikusra a lámpákat, tovább fokozva a precízió és a minőség hatását. Rendkívüli komfort: Opel-ülések és csúcsmodern okosautó-funkciók Egy Opelhez eleve hozzá tartozik az ülések kiváló technikája és komfortja. Az új Mokkához sportos alcantara, illetve klasszikusan szép bőrkárpit is rendelhető – ami egyáltalán nem magától értetődő a szegmensben. A hat irányban testreszabható, ergonomikus ülések közül kiemelkedik a fűthető, perforált bőr komfortülés, vezetőoldalon masszázsfunkcióval. Az első sorban ülők lazán letehetik okostelefonjukat a középkonzol erre szolgáló felületére, ahol mindjárt vezeték nélkül fel is töltődnek. A telefonok csúszkálását gumifelület akadályozza meg. A kiváló okosautó-funkciókról és szórakoztatásról az új infotainment-kínálat gondoskodik: a hétcolos színes érintőképernyőjű Multimedia és Multimedia Navi, illetve a tízcolos Multimedia Navi Pro csúcskészülék. Az infotainment rendszerek kijelzői integrálva lesznek a Pure Panel műszerfalba, a vezető felé irányítva. Az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis multimédia-rendszerek hangvezérléssel is működnek. Az OpelConnect és a myOpel alkalmazás egész sor szolgáltatást és távoli elérési lehetőséget kínálnak okostelefonon keresztül, amelyek még praktikusabbá és komfortosabbá teszik az Opel villanyautók, így a Mokka-e használatát. Az OpelConnect ráadásul gyors és közvetlen kapcsolatot biztosít a műszaki segélyszolgálathoz, valamint segélyhívás esetére is. A piros SOS gomb megnyomásával pillanatok alatt elérhető a segítség. Ha működásbe lépnek az övfeszítők vagy a légzsákok, a rendszer automatikusan indítja a vészhívást. Az élő navigáció2 valós időben jeleníti majd meg a közlekedési információkat, és dinamikusan kerüli el a dugókat. Ezáltal még nyugodtabb lesz az utazás.
  2. Na jó, de ez nem Opel
  3. Mi történt? Miért ezt a változás? Szeretnénk a környezetet kevésbé terhelni, ezért ahol csak lehet, igyekszünk digitalizálni. Ennek köszönhetően, nem csak a kártya gyártása marad el (tehát csökken a műanyagfelhasználás), de a postázással járó teljes mértékben fölösleges szemét is redukálódik. Lehet, hogy ez csak csepp a tengerbe, de ez lesz az első lépésünk! Átállunk a Bercode (www.bercode.com) alkalmazásra. Nem csak azért jobb, mert a telefonod jó eséllyel mindig Nálad van, de az alkalmazásba van egy beépített elfogadóhelykereső is, ami eddig óriási hiány volt! A digitális kártyára való átállás azokat fogja érinteni akik 2020. március 1. után lépnek be, vagy hosszabbítják meg tagságukat. Az eddig elkészült kártyákat jelenleg NEM postázzuk a koronavírusra való tekintettel. UI: Ha nagyon ragaszkodnál a plasztikhoz, akkor a www.bercode.com oldalon megtudod rendelni, házhozszállítással, önköltségen.
  4. Kedves Opeles Barátaink! Kialakult helyzetre való tekintettel rendezvényeink határozatlan időre elmaradnak. Vigyázzunk egymásra, maradjunk otthon és kövessetek minket továbbra is oldalainkon. Üdvözlettel , MOTE vezetőség
  5. Rajtvonalon áll az Opel csúcsmodellje: néhány hete Brüsszelben ünnepelte világpremierjét az új Opel Insignia GSi, és tavasztól meg is lehet rendelni. Az Insignia-család atlétájának limuzin és Sports Tourer változatát teljesen újonnan konstruált 169 kW / 230 LE teljesítményű kétliteres, benzines turbómotor hajtja, kilencfokozatú automatán és Torque Vectoring nyomatékérzékelős Twinster összkerékhajtáson át. (NEDC1 fogyasztás városban 8,9 l/100 km, országúton 5,9-5,8 l/100 km, kombináltan 7,0-6,9 l/100 km, 163-161 g/km CO2; WLTP2 fogyasztás kombináltan 8,8-8,3 l/100 km, 205-193 g/km CO2). A csúcstechnikájú összkerékhajtás ezredmásodpercek alatt variálja a mindenkori menetállapotnak megfelelően az egyes kerekekre jutó nyomatékot. Ezáltal bármilyen talajon optimális az Opel Insignia GSi útfogása, biztonsága és vezetési élménye. Fő a biztonság: Twinster-összkerékhajtás és mechatronikus FlexRide futómű Torque Vectoring osztja el tökéletesen a hajtóerőt a négy kerékre A hatékony új csúcs-hajtómű 18 százalékkal takarékosabb az elődjénél Márciustól rendelhető meg az Opel Insignia GSi limuzin és Sportkombi Ehhez eszményien illik a széria mechatronikus FlexRide futómű. A lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt és az automatikus váltóművet szintén elektronika hangolja a helyzet szerint – a nagyon komfortostól az extrém sportosig. Az új Opel Insignia GSi egy telivér sportkocsi, kiváló útfogással és precizitással. Csúszós, jeges talajon is úgy reagál, ahogy a vezetője akarja, és eközben biztosan tartja a kívánt nyomvonalat. Havon-jégen is biztosra megy az Insignia Az új Insignia GSi maximális menetdinamikát ötvöz legmagasabb fokú nyomtartással. Esős vagy havas úton mutatja meg igazán fölényét a kategóriában egyedülálló Twinster összkerékhajtás és Torque Vectoring nyomatékelosztás. A legújabb generációs 4x4-es rendszerben két lamellás tengelykapcsoló helyettesíti a hátsó hídban a hagyományos differenciált. Az optimalizált kalibrálásnak köszönhetően még az eddiginél is határozottabb az egyes hátsó kerekek hajtásának szabályozása, a másodperc töredéke alatt. Az új Insignia GSi agilisabban fordul be a kanyarba és jól megkapaszkodik havon, jégen. Pontos adagolással mindig a külső íven futó kerék fejt ki nagyobb erőt. Kiegyenlítődik a kellemetlen alulkormányzottság (az autó eleje kifelé csúszik a kanyarból), stabilizálja magát a jármű, és bármilyen helyzetben egyszerűbben irányítható. A Torque Vectoring állandóan fokozza az aktív biztonságot. Ugyanez érvényes nedves, síkos úton: még precízebben reagál az összkerékhajtás, és a vezető mindig a helyzet ura. Nagy sebességnél maximális oldalvezetéssel tartja a kívánt nyomvonalat az Insignia GSi. Viselkedés, ahogy tetszik, négyféle menetmóddal A helyzetnek optimálisan megfelelő menettulajdonságok alapja a különösen dinamikus hangolású FlexRide futómű és a tovább stabilizált hátsó híd. A mechatronikus futómű önállóan, vagy a választott menetmód szerint adaptálja a futóművet, a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és a kilencfokozatú automata kapcsolási pontjait. A vezető „Standard“, „Tour“, „Sport“ és – a GSi exkluzivitása – „Competition“ (verseny) közül választhat. Elég kétszer megnyomni az „ESP off“ gombot, és a különösen sportos vénájú pilóta máris széles dinamikai határok között élvezheti a vezetést, a normál biztonsági rendszerek gyámkodása nélkül. Más szóval a „Competition“ maga a vegytiszta menetdinamika és örömautózás! Nem is véletlenül, hiszen a legendás Nürburgring-Nordschleifén kapta meg finomhangolását az Insignia GSi. Aki kézzel szeret váltogatni, volánbillentyűkkel kapcsolhatja a kilencfokozatú automatát. Fékezni is élvezet! Az új Insignia GSi fékezése fokozza a vezetési élményt és a biztonságot. A vörösre fényezett, harapós, négydugattyús Brembo féknyergeket és az eleve direkt kormányzást ugyanis tovább tökéletesítették, hogy ne csak gázt adni legyen öröm, hanem fékezni is. Az új elektrohidraulikus fékrendszer fokozza a fékhatást és közvetlenebb pedálérzést ad. Ehhez járul a finomított, egymással jobban összehangolt összkerékhajtás- és féknyomaték-vezérlés, amely a mindenkori igénybevételtől és a fékezések gyakoriságtól függetlenül, mindig optimális nyomást fejt ki. Így mindig teljesen kiegyenlített a pedálérzés. További komfort-plusz: az új fékrendszer automatikus nyomásfelépítése szinte hangtalan, amit főképp az araszoló forgalomban találnak kellemesnek az utasok, amikor működik az adaptív sebességszabályozó. Modern Twinster összkerékhajtása és tökéletesen összehangolt futóműve, vezérlőrendszerei kiváló sportszerré teszik az új Opel Insignia GSi-t, a Nürburgringen éppúgy, mint egy behavazott alpesi hágón. Ugyanakkor komfortos útitárssá avatják városban vagy hosszú utazáson. Olyanoknak való, akik minden nap élveznék egy sportgép erejét és biztonságát.
  6. Karosszéria állapotára figyelj oda, ha lehet nem rohadjon. Km futásról meg, ahogy írtad is: állapotot nézd nem a futott km-t. Aminek volt gazdája azzal nem lesz komolyabb baj, de ezek már nem új autók. Kell számolni sok eshetőséggel. Pl a szívósor hibától sem kell megijedni. https://www.szivosor.hu/
  7. until
    SZEZONZÁRÓ LESZ AZ IDEI AMTS! Habár az utolsó pillanatig reménykedtünk benne, hogy az eredetileg tervezett időpontban megtarthatjuk az idei Automobil és Tuning Show-t, a koronavírus kapcsán kialakult nemzetközi helyzet miatt, hosszas gondolkodást, az illetékes hatóságokkal, valamint kiállítóinkkal történt egyeztetést követően fájó szívvel, de azt a döntést kellett meghoznunk, hogy az idei Automobil és Tuning Show-t idén egy őszi időpontra halasztjuk. https://www.amts.hu/hu/hirek-18/11666!10
  8. 1970-ben az Opel forradalmasította a középkategóriát. Az Opel Ascona teremtette meg a sportlimuzin fogalmát, rövid karosszéria-túlnyúlásokkal, elsőrangú vezethetőséggel és kiváló menetdinamikával. Egyszerre jelent meg sportos kétüléses, négyajtós, és az első, kirándulós hangulatú, életstílus-kombi kivitelben. Az egészre aztán a Manta tette fel a koronát, egy karakteres kupé, az Asconáéval közös műszaki alapon – az Opel mai platformstratégiájához hasonlóan. Ezáltal érhette el széles vevőkör a gyönyörű kupét. Mint már az Opel GT-vel 1968-ban, Rüsselsheim ismét álomkocsit adott a népnek. Álomkocsiként jelent meg 1970-ben a csodaszép kupé, a Manta Ugyanabban az évben rajtolt a sokoldalú Ascona sportlimuzin és életstílus-kombi Az Opel már akkor épített nagyon különböző autókat közös platformra Walter Röhrl Opel Asconával győzött a rali Európa- és világbajnokságon Az újdonság az Újvilágba is követte a GT-t, jól ment az Egyesült Államokban – ilyen nemzetközi karrier kevés Opelnek sikerült. Ma a Manta és az Ascona első generációja a rajongók kedvence, és jóval az újkori ára felett szerezhető meg. 2020-ban ünnepli az Opel a két legendás kocsit, amiben részt vehetnek a márka kedvelői is: mindjárt, a rali-idény elején a két generációból hat Manta és Ascona áll rajthoz a Bodensee Klassik futamon (május 7-9.). Kereken száz Manta és Ascona A nagyszabású fellépése pedig június 28.-án lesz a klasszikusok rüsselsheimi találkozóján. Harmincezer látogatót várnak a születésnapi buliba! Természetesen padlógázt ad a sok Opel-klub is, csúcspontként a Manta szakértő és gyűjtő Manfred Henning által szervezett összejövetellel, szeptember 25-27.-én. Stílszerűen a Balti-tengernél, Timmendorfer Strand helységben rendezik meg, ahol éppen ötven éve bemutatták a Mantát a sajtónak. Modelloffenzívával indult neki az Opel a hetvenes éveknek Az Ascona és a Manta új középkategóriájú modellként debütált 1970-ben. A két- és négyajtós Ascona éppen beillett a Kadett és a Rekord közé. Ráadásul új trendet indított el, hiszen a Voyage lett az első életstílus-kombi egy német autógyártótól, korát messze megelőzve. Sportos testvérmodellje, a Manta, párhuzamosan megnyitotta a családi sportkupék növekvő szegmensét. A két típus alváza, futóműve és hajtástechnikája azonos volt, mindkettőben 60-105 lóerős négyhengeres motorokat alkalmaztak. Aszfalton és murván egyaránt sikeres sportgépnek bizonyult a limuzin: Asconával lett Walter Röhrl és navigátora, Jochen Berger 1974-ben rali Európa-bajnok, majd 1975-ben az Akropolis ralival megnyerték az Opelnek az első világbajnoki futamot. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült, a Manta A-ból ugyanebben az időszakban 498.553-at gyártottak. Timmendorfer Strandból indult a Manta A sportos kupé, amelynek rája-emblémáját a tengerkutató Jacques Cousteau fotói alapján tervezték, 1970-ben mutatkozott be, hozzá illő helyen, a Balti-tenger melletti Timmendorfer Strandban. Az Opel új területre lépett a Mantával: „Az autó, amelyet ma Önöknek bemutatunk, egyik modellünket sem teszi elavulttá, hanem eddigi programunk hatásos kiegészítője, újonnan keletkezett igényt elégít ki“, állt az akkori sajtószövegben. Az újszerű, sikkes és sportos Manta megfelelt a korszellemnek. Nagyon mentek akkor az attraktív, családi kupék. Erősödött az individualizmus, és tetszettek a kupé sajátos vonalai. Már az értékesítés első teljes évében, 1971-ben, egyedül Németországban 498.553 példány talált gazdára. A Manta padlóváza, futóműve és motorja azonos volt a testvérmodell Asconáéval. Az aktuális motorgeneráció újdonságaként az 1,6 literes négyhengeres 68 lóerőt adott le – sőt az S-kivitel 80-at. A Manta legnagyobb teljesítményű motorja az 1,9-es, négyhengeres S lett, 90 lóerővel, az Opel Rekordból. A Manta-család belépő modellje 1972-től az 1,2-es, 60 lóerős volt, majd ugyanazon év novemberében a Manta Berlinetta egészítette ki luxusfelszerelésű variánssal a programot. Sportkormány, fűthető hátsó szélvédő, halogén-fényszóró, elektromos ablakmosó és műanyag-borítású tető tartozott alapfelszereléséhez. Az ötéves gyártási idő alatt számos különkiadás gazdagította a portfóliót, például a „Holiday“, a „Plus“, a „Swinger“ és a „Sommer-Bazar“, egyaránt jobb felszereltséggel, de mérsékelt árral. 1974-ben jelent meg a Manta GT/E csúcsmodell, 1,9 literes motorja Bosch L-Jetronic befecskendezéssel adott le105 lóerőt. A korszak stílusához illően a Manta GT/E lemondott mindennemű krómozásról, díszítései matt feketék voltak. 1975 áprilisában, röviddel a Manta B debütálása előtt, jelent meg az utolsó különkiadás, a GT/E-n alapuló Manta „Black Magic“, fekete fényezéssel és narancsvörös csíkkal az oldalán. Az Ascona 1970 októberében, a Torinói Szalonon jelent meg Felszerelésében, motorjaival és méreteivel az Ascona, mint „az ökonómiai tökély új középosztálya“ passzolt hézag nélkül a Kadett B és a Rekord C közé. Ezt a szerepet eddig a Kadett „Olympia“ luxusváltozata töltötte be. Az Ascona két vagy négy ajtóval, normál- és luxuskivitelben készült. Független első futóművében teleszkópos lengéscsillapító egészítette ki a csavarrugót, a merev hátsó tengelyt két hosszlengőkar és Panhard-rúd vezette. 1,6 literes, 68 lóerős négyhengerese mellett egy nagyobb sűrítésű S-változat állt rendelkezésre, 80 lóerővel. Mint a Rekord nagyobb négyhengeresében, ennek is a hengerfej oldalában helyezték el a vezértengelyét („camshaft-in-head“ – cih). 1972 márciusától kínáltak jutányos belépő modellt is, 1,2 literes, 60 lóerős ohv-motorral. Nagy figyelmet keltő újdonság volt a modellprogramban az Ascona Voyage. Nem klasszikus kombiként lépett fel, hanem a fiatal család szabadidő-autójaként, amelyben magukkal vihetik a kerékpárt vagy a gumicsónakot. Ez lett a mai életstílus-kombik előfutára. Először csak L‑változatban készült, csak 1974-ben társult hozzá a fényűzőbb kivitel. 1971 tavaszán az Ascona 1,9 S és az Ascona SR egészítette ki a választékot. Az SR-t 80 lóerős 1,6-os S-motor hajtotta, vagy 1,9-es, 90 lóerővel. E két motort lehetett először kombinálni az Opelnél gyártott háromfokozatú automatával. Az SR-felszereltség – újdonságként a kombik szegmensében – kapható volt a háromajtós Voyage modellhez is. Az Ascona SR-ben megvolt a győzelem képessége. Az Opel-Euro-Händler csapat kétajtós kocsijával állt Walter Röhrl és Jochen Berger 1974-ban a rali Európa-bajnokság rajtjához. Nyolc futamból hatot megnyerve lettek bajnokok, addig el nem ért, maximális 120 ponttal. 1975-ben, röviddel a típusutód, az Ascona B megjelenése előtt, Walter Röhrl és Jochen Berger győzött az Akropolis ralin, behúzva az Opel első győzelmét egy rali vb-futamon. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült.
  9. Erhard Schnell (93) 2020 február 9-én, vasárnap elhunyt. Erhard Schnell Detroitban tanult. Schnell első tervei az Opel GT-ről 1962-ig nyúltak vissza. Az autó azonban csak 1968-ban került gyártásra. Az olyan sorozatú modellek, mint az Opel Rekord-C , az Opel Manta-A , az Opel Ascona-B , az Opel Kadett-D és az Opel Corsa-A , Schnell nevéhez kapcsolódnak. Később Schnell volt az Opel Calibra és az Opel Vectra-A felelős vezető tervezője. Olyan tanulmányok, mint az Opel Genève (1965), Opel Coupé Diplomat (1969), Opel Tech 1 (1981) és az Opel GT tervezett utódja, az Opel GT 2+2 viseli Schnell aláírását. Nyugodjon békében.
  10. until
    Szezonzáró Opel Találkozó, Dunaújváros, Szalki Sziget Kemping /Arrabona/
  11. until
    15.OPELTREFFEN 20 JAHRE OPEL CLUB MURAU ELMARAD! https://www.facebook.com/events/3006028402765157/
  12. until
    ELMARAD! https://www.facebook.com/events/619415425279997/
  13. until
    ELMARAD! Szezonnyitó Opel Találkozó, Dunaújváros, Szalki Sziget Kemping https://www.facebook.com/events/1394611260663149/
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.