Jump to content

Smith

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    119
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Smith last won the day on Július 28 2017

Smith had the most liked content!

Hírnév

19 Segítőkész

1 követő

Smith névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1970-07-12

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://smithastra.atw.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Délpest
  • Érdeklődés
    Astra G

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    G Astra Caravan
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

1.805 profile views
  1. Valami bekötési probléma lehet,nézd meg a Gnd-t vagy kösd át máshova.A 3 jelvezeték SDA/SCL/MRQ és a Gnd a TID kijelzőhöz minél közelebb legyen bekötve (ezt többeknek javasolták a brazil fórumon). Az injektor jel bekötést is nézd át,az az egyetlen ami kapcsolatban van a motor fordulattal..
  2. Mi volt a gond? Pár módosítást kreáltam az Arduino-s BC programban,bekerült egy "Auto Trip" menüpont a főmenübe amiben 3 másodpercenként lépetődnek a mérés kijelzések,sorban : - Akku - Autonomia - vezetési értékelés - átlag fogyasztás - átlag sebesség - összes megtett km. (gombnyomásra a váltási idő növelhető 3/6/9 sec.) Lassan 1 hónapja használom,eddig nincs vele hiba..
  3. A program elején a fatorCons = 14; érték módosításával pontosítható a fogyasztás.(mondjuk attól függ miből számolod a mérést) a korábban tárgyalt 100 / ConsMed lassan áll be,legalább 30 km-t kell egyhuzamban autókázni,ezért elvettem..
  4. Nekem az Arduino-s BC is ennyit számol fogyasztásra amit sokallok. Amit mostanában megfigyeltem (lehet már beteges) az útszéli zöld km jelzőtábláknál a napi km számlálót nullázva 3-4 km megtétele után egyenes úton kb.100 méterrel kevesebbet mutat a gyári kijelző,pedig a gumi méretem a gyári előírásnak megfelelő. (ami 100 km-nél 2-3 km eltérés is lehet!) Hol van a kutya elásva? Tavaly nyomtunk egy 1500km-es utat a gyári mérő az Arduino BC és a GPS navigáció elég nagy eltéréssel végzett a megtett út mérésében..
  5. Szuper a leírás! köszönet érte! Nem egyszerű a feladat de agyalunk rajta.
  6. Így van,ezt feltételeztem én is ezért módosítottam amit előtte írtam.még csak rövid távon tudtam próbálni de végig nyomkodtam a menübe lépkedést semmi elcsúszás nem volt a napi km számlálásnál a gyári méréshez képest. A vízhőfok menüje pont így van megcsinálva,csak a menübe lépés után olvassa a bemenetet. Megmértük a hőmérőt,a szerviz programban leírtak alapján : 0°/ 2.92V - 20°/2.1V - 30°/1.45V - 40°/1.11V majd 50° felugrik 3.42V-ra - 60°/3.11V - 70°/2.70V - 80°/2.34V stb. mérés közben a Torque .app írta a hőmérsékletet. Ötlet?
  7. A hőgomba mérése a napokban tervben van. Elviekben valamit csináltam . A gond ugye a menü nevének kiírásakor az idő várakozása.A várakozási rész a calcula_intervalo(); ,oda be hívtam a "coisas_a_fazer_sempre" részt amiben a bemeneteket figyeli és számolja így a várakozás alatt is fut az a rész,elviekben a gyakorlatban majd kiderül A fordítás lefutott a program tesztre készen autóban. Ha ez ennyire egyszerű lenne a program készítője miért nem tette bele?
  8. Tök jó hogy erről témáztok tetszik,lehet belőle tanulni! Ezek után felmerült bennem a kérdés hogy mihez kalibráljam az arduino-s BC-t, egy egyenes útszakaszhoz amit kilométer tábla jelzéssel elláttak vagy a napi km számlálóhoz? (amit a téli/nyári gumi minimális eltérésénél megint kalibrálni kellene..)
  9. Igen,tisztában vagyunk vele! A megfelelő bemeneti illesztés megoldott,a vízhőmérséklet jeladó NTC ezt is tudjuk! A műszercsoportnál nem ez mérhető..
  10. Sajna nekem sincs pluszba TID így nehézkes a kisérletezés,hideg van kint játszani,viszont Arduino van bőven egyéb projektekben kb. 10 félében használom. Igen az elején is float-ban van,a többit (menük működése,stb.)mind kitapasztaltam az idők során a speed menü és az options közé bekerült a vízhőmérséklet,ugyanúgy működik mint a többi menüpont (nem csúsznak szét a karakterek). A korábbiak miatt a érdemes a menübe lépéskor értéket kiolvasni az adott bemenetről. Időközben megmértük a műszercsoport vízhőmérséklet vezetékét amin 1.2V - 5V közötti impulzusok vannak ami nekünk analóg bemenetre nem jó. A rajzok szerint a motortérben a hőgomba (kék/piros vezetéke) közvetlenül az ECU-ba csatlakozik,a műszercsoporthoz nem ez megy.
  11. Frankó megoldások,a tablet kivitelezés nekem túl egyszerű és nagy! nincs benne elektronikai izgalom.. Ez a fából faragott átalakítás brutál,biztos volt vele meló. Ennyit módosítás került a menu_consumo részbe,immáron a float-al,de még nem próbáltam ki : float averageT = (100 / ConsMedTotal); /////////////////////////////////////////////////// Average Total / Liter per 100Kmh if ((averageT >= 0.0) && (averageT < 100.0)) { if (averageT < 10.0) { dtostrf((((float)(averageT*10))/10.0),2,1,texttemp); } else { dtostrf(averageT,3,0,texttemp); } } else { ConsMedTotal = 0.0; averageT = 0.0; dtostrf(averageT,2,1,texttemp); } sprintf(textfinal,"CA %s L/1",texttemp); mydisplay.display_message(textfinal,255); Ahol az averageT értéke 0-10 között tizedes értékű 10 felett egész értékű lesz. A kijelzés ebben az esetben "CA x.x L/1". A korábbi véleményeitek alapján a vízhőmérséklet vagy bármi méréssel kapcsolatos kijelzés a program felépítéséből adódóan nem ajánlott?
  12. Drukkolok georgee ! Igen a menübe lépkedéskor,amíg kijelzi az elnevezést addig kimarad a számlálás! Amikor elkezdtem vele foglalkozni emiatt adaptáltam a BC-t egy Teensy 3.0 board-ra (MK20DX256,32 bit ARM,Cortex-M4,72 MHz,stb.) de akkor világosodtam meg hogy a program felépítése miatt van akadozás. Megbékéltem vele és apró állítgatások után használom,itt helyesbítenék pár dolgot (az én verzióm agyon van már alakítva) ezért rosszul írtam pár hozzászólással korábban, az eredeti szoft. az eeprom mentésekor a {TP} ikon két zárójelét jelzi (ez nálam módosítva van) a másik hogy a "Good Bye" feliratnál menti el az utoljára használt menüt,így ha kirántod a kulcsot motor leállítást követően a következő indításnál mindig a korábban mentett menübe tér vissza. Esetleg a LED villogtatást kiszedve próbáltad? A tablet megoldás a nagy mérete miatt elviszi a megszokott design-t! Én ezért vetettem el. Nálam 7" plafonból lenyíló LCD monitor van besüllyesztve a kárpitba ez is zavaró tud lenni (hosszú utakon a gyerek mozizása miatt kellett). ELM327-el nekem sem ment,de amit említettem azzal a legtöbb androidos OBD app. működik.A torque tud hibakódot olvasni és törölni,ezt a részét még nem próbáltam.. A ConsMedTotal értékét több helyen használja a program ha elállítódik más számítás is elmászik. Ezért javasoltam byte averageT = (100 / ConsMedTotal) a byte változóban 8 bites 0-255 értéket tárolhatunk,így nem változik a ConsMedTotal értéke. De ez a byte sem az igazi mert csak egész számértéket tud tárolni. Ezért lehet hogy teljes fogyasztási értéket kapok ami felfelé vagy lefelé kerekített? Így jelenleg városban 12 litert számol,a napokban ezt próbálom kiszámolni a tankolások alapján!
  13. Pár éve keresgéltem olyan méretű grafikus színes kijelzőt ami pont passzolna a TID helyére nem sok sikerrel. Pont 10 éve kutakodtam utána,de nem találtam ép állapotban,most brutál ára lehet. Aki jártas az üvegszálas technikában simán megépíti magának.. Akkoriban szereltem be a tempomatot ahhoz is elég nehezen sikerült gyári kart beszerezni. A BC-hez gombos ablaktörlőkapcsolókart nem tudtok véletlenül,több bontóban kerestem még tavaly nyáron de nem volt,így feladtam.
  14. Én ha most kezdeném (ez is egy lehetőség) : közép box csere a nagy kijelzősre,érintős LCD kijelző felülre 4" vagy 5" (mi a pontos méret?) ma már minden méretben kapaható,Raspberry Pi 3,android rendszer telepítése,usb-s bluetooth hozzá,Konnwei OBD ez BT-n küldi az adatokat (ezt használom) androidra Torque Pro!! Ezzel minden adat kint van akár műszeresen a képernyőn ami teljesen testre szabható még elvileg a hiba kódok is listázhatóak. A lehetőségek határtalanok..
  15. 2017.okt. az utolsó Philipe által készített verzió ez van fent a nálam is angolosítva pár módosítással. Az utolsó bejegyzéseiben az derül ki hogy nem igazán folytatja a forrás bővítését.. Ezért örülök hogy megérted a szoft.logikáját Akkor van remény!! A BC km-számlálás ezen érték módosításával a program elején const float fatorVel = 1.15; kompenzálható. Ez így nálam 100km megtételénél a gyári napi számlálón 300 méter eltérés van,ha állandóan lépkedek a menüben akkor jelentősen kevesebb. Ezért nagy pontosságra ne számítsatok. A tank százalékos kapacitása csak nagyon becsült érték ezért tette a hibakereső menübe,figyeld meg a menu_opcoes_Debug_nivcombust résznél. (ugyanezt használja az Autonomia menüben is).
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.