Jump to content

freddy_

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    421
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    5

freddy_ last won the day on Június 9

freddy_ had the most liked content!

Hírnév

28 Segítőkész

freddy_ névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP 2006/12
  • Város
    Eisenstadt, Ausztria

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. freddy_

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Köszönöm. 120 ezernél elkezdte enni az olajat (vagy felderítetlen szivárgás), 6-7 decit töltöttem után. Ezért gondoltam kipróbálni másikat.
  2. freddy_

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Z14XEP-hez tudtok nagyon jó minőségű, GM minősítéssel rendelkező 5W30-as olajat ajánlani? (Nagyon magas viszkozitású index-el rendelkező lenne a legjobb.) 10 éve Valvoline 5W30-at használok, de kipróbálnék mást is, ha van jobb.
  3. freddy_

    Astra G szervízelés

    Nem árt megnézni alvázszám alapján katalógusban (például itt).
  4. freddy_

    Astra G szervízelés

    Köszönöm. Tudja valaki, hogy milyen anyagból pontosan a Z14XEP fekete olajszűrőház fedél? Talán tévedek a műanyaggal. (Találtam egy speciális kulcsot, ami méretre megfelelő, de csak anyagtól függően lenne használható.)
  5. freddy_

    Astra G szervízelés

    Z14XEP-nél a műanyag olajszűrőház kíméletes le- és felcsavarásához megfelelő egy sima hatszögletű kiképzésű csőkulcsbit vagy célszerszám kellene? Ha igen, milyen?
  6. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Egyszer rendeltem (nem olajat). Probléma volt a termékkel, feleslegesen vitatkoztam velük. Nem tudom ajánlani.
  7. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Lefúrni nem szabad. Ilyesmire gondoltam fából (mindkét kerék alá), esetleg a falnak támasztva. A legyártatása a probléma (nekem nincs rá lehetőségem).
  8. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Ez hely azért különleges, mert nem tudnak mellém állni és az autó mögé befér akár egy kerékpár is: A többi elérhető beállónál, ahol túl közel nem, vagy csak egy oldalon tudnak mellém állni oldalra lejt (például a képen balra) vagy csak betolatni lehetne és nem férek hozzá a csomagtartóhoz. "Tömegnyomor" közepén eleve felejtős az ajtórányitás miatt (nagyon szűken mérik a helyeket). Ilyen ékem van, de amíg ez aktuális lesz csináltatnom kellene egy szélesebbet fából, amire rágurul a kerék, akkor nem tudják kivenni. A kép alapján továbbra is vállalható?
  9. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Beállót kellene választanom teremgarázsban. Legjobban egy fal melletti hely tetszene, amelynek sajnos ránézésre 10-15%-os emelkedése van (két szint közötti átjáró). Orral felfelé tudnék állni, a hátsó kerekek mögé tennék valamit, hogy ne tudjon elgurulni, ha a kézifék elengedne. Vállalható egy ilyen beálló vagy hosszútávon ártalmas, inkább keressek másikat? Beragadhat, károsodhat a kézifékbowden, ha 1-2 hétig áll az autó? A hidegindítás miatti emelkedőnek indulás elkerülésére beállhatok orral lefelé is, csak akkor a falat kicentizve nehéz lenne ki-be szállni és kilógna az oldala a garázs belső útjára.
  10. freddy_

    Általános műszaki problémák!

    Elfelejtettem írni, hogy nálam a féktisztító (benzin) nem volt hatásos, rajta maradt egy sárgásbarnás réteg. A karburátor tisztító fémtisztára pucolta (mechanikai tisztítással együtt). Az elektromos csatlakozó mintha könnyen lejönne, csak megfelelő helyen kell összenyomni, de talán keverem valamivel. Határozottan emlékszem, hogy az enyémnél is van rés, nem zár teljesen. Kikopva nincs, úgy tűnik gyárilag ilyen. Az elfolyt hűtőfolyadékot célszerű lenne a kiegyenlítő tartályban pótolni. A hűtőcsövekhez érdemes előkészíteni 1-1 darab tiszta nejlont (vagy folpack-ot) és hozzá befőttes gumit, amivel lezárod. Nem megy bele kosz és nem folyik el. A fagyálló fokozottan mérgező kis mennyiségben is. Állat könnyen felnyalja az édeskés íze miatt. Ha bárhova kifolyt, célszerű felitatni és fagyállóként, veszélyes hulladékként leadni a hulladéktelepen. Én csak kesztyűben fognám meg és a kesztyűt is a veszélyes hulladékba tenném utána. Ha meg tudod oldani környezetkárosítás nélkül, érdemes lenne lemosni a motort, hogy ne égjen rá.
  11. freddy_

    Általános műszaki problémák!

    A leszerelés nem nagy ügy, 4 csavar fogja. A csövek leszerelése tovább tart (és nem árt hozzá egy vízcsőbilincs fogó). A legtöbb lerakódás egyébként alul van. Azt javaslom feltétlenül szerezz be karburátor vagy kimondott fojtószelep tisztítót (én úgy emlékszem, Loctite-ot vettem), egy (rossz) fogkefét, fa vagy műanyag kaparót (régi bankkártya, törzsvásárlói kártya is megteszi). Még így is eltarthat 1-2 órát, amíg végzel csak a tisztítással. Elég komoly mértékű lerakódásom volt (akár a nullpozícióba állást is akadályozhatta minimális mértékben), de utólag nem volt semmi probléma az ECU-val. A tisztítás előtt viszont pozicionálással kapcsolatos hibakódjaim voltak egy éven keresztül. Kontakthiba is lehetett, nem biztos, hogy a tisztítás oldotta meg, de mindenképpen ráfért.
  12. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    A látható rozsdafoltoknál sokkal nagyobb területre terjedhet ki rozsda a fényezés alatt. Érdemes lenne megvizsgálni a kezelés előtt.
  13. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Fényezett vagy nem fényezett részen? Régen használtam rozsdaátalakítót alvázon és egyéb nem esztétikai helyen. Amennyire emlékszem, nem nagyon tetszett az eredmény. Fényezett rész szerintem nagyon csúnya lenne tőle. Kőfelverődéssel valószínűleg mást nem tudsz csinálni, mint odapöttyinteni egy csepp festéket. (Egy fényezővel már beszéltem ezügyben. Elvileg kapok festéket és megmutatja a felvitel pontos módját. Ha eljutok hozzá, közzéteszem a módszert.) A betöltőnél szerintem minimum újra kell fényezni vagy megpróbálhatod magad kijavítani. Nem fényezett részen alkalmas szerszámokkal mechanikusan el kell távolítani a rozsdát amennyire csak lehet (drótkefe, csiszolópapír, esetleg ezeknek a gépi változatai). Esetleg rozsdamaróval is lehet próbálkozni, bár utána kell nézni mennyire ártalmas, ha a környező részekre kerül. A rozsda eltávolítását követően a fedőréteghez való (alvázvédő rücsi vagy amivel gyárilag le volt kezelve) rozsdagátló alapozóval festeném le először, majd a gyárinak megfelelő minőségű fedőréteget vinnék fel rá.
  14. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Ez az emelő szervizaknából csak a hátulját vagy elejét tudja emelni egyszerre, nem négy pontos. Nem szabályos ott a vonalvezetés, ha kicsit horpadna, akkor sem látszana meg egykönnyen. Úgy láttam, hogy javítani kell az alvázvédő festéket. Csak azt nem tudom biztosan, hogy előtte is olyan volt-e az a rész vagy az emelőtől szennyeződött be és nyomódott szét a rücsi. Az a furcsa, hogy a másik oldalon nincsenek ilyen nyomok vagy sokkal kisebb mértékben. Szerk.: Azt mondták ott a legerősebb az alja, be is világítottunk, belül is több réteg lemez van. A rücsinek semmi baja. Olajos szennyeződés került rá az emelő talpáról. A téma zárható.
  15. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Ma az autó elejét két oldalról, szimmetrikusan a bejelölt ponton emelték nagy gumitalpas emelővel. Úgy tudom, ez nem emelési pont. Szabad itt emelni, nem rogyhat meg? A beazonosítás végett a jobb felső sarokban a bölcső és a lengőkar széle látszik. A bejelölt rész lefelé "kihasasodik" az alvázból.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.