Jump to content
OPEL MAGAZIN és FÓRUM

freddy_

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    585
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    6

freddy_ last won the day on Június 22 2019

freddy_ had the most liked content!

Hírnév

37 Segítőkész

freddy_ névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP 2006/12
  • Város
    Eisenstadt, Ausztria

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Meg tudná valaki mondani, hogy a lambdaszonda kábelhosszát a szonda teljes hosszára (az érzékelő elejétől a csatlakozó végéig) kell érteni vagy csak egy bizonyos részére? A Bosch szonda, amit kaptam teljes hosszában 300mm, de a kábel sokkal rövidebb.
  2. A korábbiakra visszatérve, erre a szondakulcsra gondoltál? Csavarlazítót és kipufogó tömítőt esetleg tudnál ajánlani, melyik jó fajta? Ezeket sajnos mind meg kell rendelnem (boltba nem mennék), lehetőleg minél kevesebb helyről. A motorral történő melegítés ennél nem segíthet a kiszedésben? Ha hozzá tudok jutni csápos emelőhöz, a kipufogó rajtahagyásával és annak megrongálása nélkül esetleg menne biztonságosan a kiszedés?
  3. Az enyém is eredeti, de az alámászás nekem most problémás lenne. Úgy tűnik megoldódott, emiatt nem szükséges alámásznod, de nagyon köszönöm a felajánlást. Ha mégis megtennéd, kérhetnék róla fényképet, amelyen látszik pontosan hol található a szonda és a csatlakozója? Találtam GM-et az ebay-en, a Bosch áránál alig többért. Azt válaszolta az eladó 300 mm hosszú. A Bosch kábele is 300 mm hosszú, amelyeket találtam és helyettesíti. Utángyártottakat 325 mm-es kábelhosszal sehol sem láttam (az említett üzlet kivételével), de 275 mm-essel igen. Szerintem az ebay-es eladónál lévő GM 300 mm kábelhossza
  4. Sziasztok! Z14XEP motornál a 2. lambdaszondára visszatérve, nem tudjátok esetleg mekkora ennek a kábelhossza? Bosch esetében elérhető 300 és 325mm hosszú kábellel is. Ha az autó alá mászom, ekkora kis különbséget nem tudok egyszerűen lemérni.
  5. Közben rájöttem, hogy garanciában cserélték a két lengéscsillapítót olajfolyás miatt (GM-re) és az tört el 1000km-en belül, nem az autóba épített. Akkor csak azt az egyet cserélték újra, mert kevés kilométert mentem vele. Több, mint tíz éve volt, de úgy emlékszem nagyon kopogott és nagyon furcsán viselkedett a hátulja. Csak azért írtam, hogy a kotyogást elvileg meg tudod nézni az autó mellé térdelve vagy talán gugolva és benyúlva is. A legjobban akkor látod, ha leveszed a kereket.
  6. Nálam a gyári lengéscsillapító (az autóba épített) eltört, annak volt egy hangja, de érzete is, ahogyan az autóval közlekedtem. A lengéscsillapítóhoz nem kellett aláfeküdni, be tudtam nyúlni és éreztem, hogy kotyog.
  7. Rámpára felállva, megemelve kellően hozzáférhető és leszedhető az első kipufogó cső? Annál nem szoktak összegyógyulásos problémák jelentkezni?
  8. Köszönöm a megerősítést, valamiért nem jelezte a fórum a hozzászólásod. Már csak a fenti kérdéseim maradtak.
  9. Több témában is néztem, de nem találtam. Szerintem is a kettes lesz, sajnos. A motortér alatt van a szonda vagy hátrébb? Elöl rámpára felállva, hátul felbakolva az autót rendesen hozzá lehet férni vagy kínszenvedés lenne?
  10. Nagyon megtévesztő a katalógus a rengeteg típus miatt. Tényleg van ott egy hátul. Most már nem vagyok biztos benne melyik szondára van szükségem. Hány szondám van és "bank 1 szonda 2" hibakód esetén melyik szondát kell cserélnem? A hibakódban a "bank 1" jelenti a katalizátort, a "szonda 2" a helyzet 2-t a katalógust nézve? Közben megtaláltam a szondát is, teljesen hozzáférhető helyen van: 1, 2, 3. EPC kép itt. Ez lenne a bank 1 szonda 2 és az EPC-ben kijelölt tétel (annak ellenére, hogy a tartomány oszlopban a felsorolt alvázszámok és a motorszám nem egyezik az enyémmel)? Webshop kép alap
  11. Köszönöm az eddigi segítségeteket. A P0136-os hibakód értelmezése ez volt: "Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség". Ez az a szonda vagy keverem (katalógus link)? 93177450 855405 OXIGÉN ÉRZÉKELŐ KÁBELKÖTEGGEL, ELSŐ KIPUFOGÓCSŐ (2 HELYZET) (JELÖLÉS: BZ) (GYÁRTÁSI SZÁM: 13103981) Csak ezt az egy szondát találom az autómhoz. Hol található a másik szonda? Szerk.: Úgy tűnik a katalóguslap nem túl szemléletes és a két szondát ugyanarra a számra jelöli. Az 1-es szonda, amit keresek 855528 és 93190419 GM jelölésű. Ha már ennyire belementünk, 145 ezer kilométe
  12. Nagyon sokat segítettetek, köszönöm. A Bosch megfelelő minőségű a gyári helyett vagy ragaszkodjak a gyárihoz (20 és 65 ezer forint az áruk)? Kiszedő szerszámot tudnátok ajánlani? Az első szonda elérhető a motortérből? A fenti kérdésre válaszolva 145 ezer kilométer van benne.
  13. Vennék hozzá célszerszámot. A melegítést is említette a szerelő, de ahhoz nincs eszközöm. Milyen egyszerű eszközzel lehetne melegíteni? A csövet az autó alján 20 centit emelve (alábakolva) könnyű kiszedni vagy felejtős? Szerintem inkább szerelőhöz viszem, csak még azt nem tudom hova, ahol nem gányolnak szét mindent (a helyi márkaszervizzel is nagyon vegyesek a tapasztalataim).
  14. Köszönöm. Találtam katalóguslapot és árakat is. Itt a gyári már "csak" 64 ezer forint. A Bosch lehet a gyári beszállító? Biztos vagy benne, hogy olyan könnyen kijön? A cserére azt mondta egy tapasztalt szerelő, hogy ne álljak neki házilag, mert ha nem jön ki simán, akkor nagyon hosszadalmas lehet kiszedni és rosszabb esetben menettel együtt jön ki. Ha jó esély van kontaktus hibára, akkor először megpróbálnám a csatlakozót kitisztítani vagy kitisztíttatni (attól függően hogyan férek hozzá).
  15. Sziasztok! P0136 tárolt hibakódom van régóta és a fogyasztás is lényegesen magasabb. Lejtőn lefelé, szinte motorfékkel gurulva is magas a fogyasztás. Erre a következőt találom: "Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség". Márkaszervizben adtak egy közel 120 ezer forintos ajánlatot, amelyből több, mint 100 ezer forint maga a GM alkatrész, a többi diagnosztika és munkadíj. Nem okozhatja a hibát rossz kontaktus? Rámpára állva elérem a csatlakozót egy tisztításhoz vagy inkább aknáról, emelőről kellene megoldani? Esetleg mit lehetne még megnézni mielőtt beleugrok az alkatrész
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.