Jump to content

freddy_

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    475
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    5

freddy_ last won the day on Június 9

freddy_ had the most liked content!

Hírnév

29 Segítőkész

freddy_ névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP 2006/12
  • Város
    Eisenstadt, Ausztria

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. freddy_

    Utastér,Belsőtér

    Mintha másik témában már lett volna róla szó. Mégsem gondoltam az egybként nem túl jó minőségű katalógusképek alapján. A jobb oldali képed a katalógus 8-as képére hasonlít. A 6-osban mintha magasított és egyben szélesebb kijelző lenne. A kérdező szempontjából ehhez a kijelzőt is (feleslegesen) kellene cserélni. Famintás fóliát láttam élőben egy bontás alatt álló autóban. Rettenetesen igénytelenül nézett ki.
  2. A helyedben közvetlenül ott mérnék feszültséget multiméterrel, ahol az arduino méri. Ha másnál jól működik ugyanezzel a szoftverrel, nem lehet áramköri hiba? Az ellenállásértékek jók, ezeket ellenőrizted multiméterrel?
  3. freddy_

    Általános műszaki problémák!

    Hova van irányítva a fűtés tekerőd és a fúvókák? Nálam a szélvédő és az oldalablakok szeretnek párásodni. Szinte mindig a szélvédőre van állítva a tekerőm (csak szélvédő, különben nem kellően hatékony) plusz a két szélső fúvóka teljesen az ablakra ki oldalra és teljesen fel. Ha a meleg tartományba van állítva a hőmérsélet (meleg motorral), 2-3-as fokozatra a ventilátor, akkor belátható időn belül leviszi a párát. Ha gyorsan le kell vinni a párát, a legmelegebbre állítom és maximumra a ventilátort. A szívás akkor van, amikor még hideg a motor, nem fúj meleget és ki kellene látni. De ez a beállítás még hideg levegővel is ér valamit. Ha nem a szélvédőre van irányítva a fűtés, akkor nálam is párásodik, olyankor mindig visszateszem oda.
  4. freddy_

    Utastér,Belsőtér

    Teljesen igaz, elnéztem a klímát. A 24425376 cikkszám lenne a megfelelő és tényleg nem érhető el. A 9227734 is manuális klímához való + navigációs rendszer kijelzőhöz. Még kapható 348.4 EUR-ért. Nem tudom miben tér el a navigációs rendszer kijelzős.
  5. freddy_

    Utastér,Belsőtér

    Itt elvileg kapható 510 EUR-ért (csak a középkonzolt néztem). 7zap-on kerestem ki a cikkszámát (24436699 - elektronikus klímaberendezéssel, navigáció nélkül, balkormányos). Ha nem ijeszt el az ár, a többi cikkszámot ki lehet bogarászni a katalógusból.
  6. freddy_

    Általános műszaki problémák!

    Wikipedia-n fent van. Az ANSI/SAE J563 szabvány határozza meg, de csak jelentős összegért lehet letölteni (ingyeneset nem láttam). Wikipedia szerint 12V-osban két méret létezik (A és B), mindkettőn belül tizedes tartomány van megadva. A két méret között is csak 5 tized milliméter a különbség. Nem tudom hány szivargyújtó foglalat beszállítója volt az Opelnek a G Astra-hoz, de nehezen tudom elképzelni, hogy különböző méretűeket tettek volna bele (még ha így is lenne, 5 tized milliméter különbség miatt nem kellene kicsússzon). Leginkább arra tippelnék, hogy esetleg nem 100%-osak az érintkezők az aljzatodban (nem új autót vettél és az előző tulajok beleerőltettek valamit) vagy amit próbálsz beletenni nem követi a szabványt. Én új autót vettem és alig használtam a szivargyújtót. Nálam benne maradnak a dolgok, de nem túl szorosan, könnyen kicsúszik. Azt tudom javasolni, hogy esetleg próbáld ki a dolgaid másik Astra G-ben vagy más autókban. Ha tényleg ez a probléma, akkor szerezz egy bontott szivargyújtó foglalatot (vagy hamutartót amiből kiszeded).
  7. freddy_

    Utastér,Belsőtér

    Ok, értem. Próbáltad a biztonsági övet bekattintani az ülés hátuljába, hogy úgy enged-e az öv? Alternatívaként egy vad ötlet és nincs előttem az autó, hogy megnézzem: az a fém, amibe belekattan az ülés nem szerelhető le egyszerűen? Ha azt bekattintod az ülés hátuljába (mintha az ülés a helyére lenne döntve), talán kiengedne az öv. Ha egykönnyen nem szerelhető le az autó sajátja, esetleg próbálj bontottat szerezni. Ha van jó szerelőd... sajnos nekem most a lelki szemeim előtt a brutális módszerek jelentek meg (szalagon megy minden mostanában, nincs idő átgondolt megoldásokra). Ha az enyém lenne én biztosan nem vinném sehova, megkeresném a megoldást.
  8. Sikerült szerezned kapcsolást? A fent javasolt fórum hozzászólásban (google translate-el vagy chome-al fordítható) megoldották, de alaposan át kell nézni, mert többeknek nem működött.
  9. Amazon.de-n 37 értékelésből 3.9/5 (nem túl jó). Itt olvashatod az egycsillagos értékeléseket (google translate angolra jól fordítja). A legtöbbnek meghalt rövid időn belül. Nálam gagyi akkuk voltak eddig, nem sokat bírtak. Banner van kb. 2-3 éve. Még nem tudok hosszútávon nyilatkozni, eddig nem volt vele gond.
  10. freddy_

    Utastér,Belsőtér

    Nálam az autó új korától (2007 óta) zörög és csak most derítettem ki nemrég, hogy ez okozza. Párszor ki lett szedve a középkonzol, azóta sokkal rosszabb. Találtál azóta megoldást?
  11. freddy_

    Utastér,Belsőtér

    Nem egészen értem a problémát. Visszafelé nem tud csúszni az öv, van rajta egy megakasztó. Ezen ugrott át? Kifelé húzva pont nem kellene akadályozza az ülést. Fényképet nem tudnál berakni? Talán át tudod vágni az ülést, hogy az előrehajtott támlába az ajtó felőli oldalon bekattintod a biztonsági öv fém csatját az ülés hátulján lévő lyukba (az ülés tetején található gombot is be szoktam nyomni hozzá, úgy könnyebben bemegy). Megnézem a sajátom amint eljutok az autóig.
  12. Itt a fórumon is van leírás. Vagy javaslom esetleg Gezoli leírását (ha megkéred, talán megosztja - nem tudom mennyire publikus). A teljesség kedvéért egy német leírás (Gezolié mellett ezt is használtam a sajátom beépítésénél). Szerk.: Félreolvastam. Esetleg ez segít?
  13. freddy_

    Astra G szervízelés

    Itt egy szerepel belőle (1-esnél). Van egy 2-es is: https://alkatreszek.hu/gyariszam/90538576
  14. Ha valami elszállt volna, állandó hibám lenne. Az a furcsa, hogy csak néha csinálja, teljesen véletlenszerűen. Tegnapi leállításkor tankolástól számított 22km városi használat után kb. 9-10l/100km volt a Veramon BC által kijelzett átlagfogyasztás (amelynek kb. a 72%-a a valós érték, de ennek magyarázatába nem mennék bele, nem is lényeges). A mai indítás után 37l/100km átlagfogyasztást írt. Teletankoltam, kiderült, hogy marhaságot mért megint. Külön belső hőmérétőt vettem a Veramon-hoz. Az a furcsaság, hogy nálam néha eltűnik a kijelzett érték, ami a Veramon-os szerint csak interferencia miatt lehet (mivel cserélve lett a Veramon és a hőmérő is). Egy módosított Veramont kaptam, ami kevésbé interferencia érzékeny. Sokat javult, de nem szűnt meg a probléma. A Veramon-os szerint én vagyok az egyetlen ezzel és ez nem normális dolog. Lehet interferencia zavarja az injektorszelepről lejövő vezetéket is, csak tudnám honnan és mi. A Veramon-osoktól hetek óta választ várok hogyan tovább, mert ez így teljesen használhatatlan.
  15. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Kerékpározás közben a környező osztrák hegyekben gyakran láttam befordítva vagy letekarva hólánc táblát (télen fordítják pozícióba, amikor kell). Ezek rendszerint olyan helyeken állnak, ahova nyáron sem szívesen mennék fel. Lassan két éve Ausztriában élek (előtte átjártam), ez már a harmadik telem lesz itt. Sokaktól hallottam téves információkat a téligumi kötelező használatát illetően, de a kötelezően magammal hordandó hóláncot is túlzásnak éreztem. Egy ÖAMTC cikk szerint 3.5T-ig november 1 és április 15 között időjárás függően követelmény a téligumi (M+S, MS vagy M&S jelölésű, radiális gumik esetén minimum 4mm mintamélységgel) a négy keréken. A téligumi alternatívájaként a hajtott kerekekre lehet hóláncot tenni (akkor, ha az utat összefüggő hó vagy jégtakaró borítja). Ha nyári gumik vannak, akkor ajánlott a csomagtartóban hóláncot hordani. A minisztérium weboldalán ugyanezt írják lényegében. 3.5T felett van, hogy nonstop rajta kell lenni a téliguminak és kötelező hóláncot tartani (ez alól is vannak kivételek). Azok a műanyagok, amelyeket linkeltem "Anfahrhilfen"-ként ismertek (elindulást segítik), csak akkor helyettesíthetik a hóláncot, ha ÖNORM V5117 vagy V5119 jelölésűek - írja egy másik ÖAMTC cikk. Ha a rendőr rajtakap téligumi vagy hólánc nélkül, 35 EUR a bírság. Ha másokat is veszélyeztetsz, 5000 EUR-ig bírságolhatnak. Vezető és utasbiztosítás után (Ausztriában, itt szerintem gyakori), a biztosító nem fizet nem megfelelő gumik használata esetén. Úgy tűnik a hólánc megléte (csomagtartóban vagy hajtott kerekeken) csak tábla esetén kötelező. Akkor is csak indokolt esetben, összefüggő hó vagy jégtakaró esetén szabad használni, amikor nem roncsolja az útburkolatot. Ettől függetlenül úgy gondolom, jó ha minden autós hord magánál hóláncot télen.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.