Jump to content

freddy_

MOTE klubtag
  • Content Count

    493
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

freddy_ last won the day on June 9 2018

freddy_ had the most liked content!

Community Reputation

31 Segítőkész

About freddy_

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP 2006/12
  • City
    Eisenstadt, Ausztria

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nálam átlag 2-3 évente állítottak rajta után márkaszervizben a kézifékkarnál és közben nézték a kerekeket hátul. A fékdobokat sosem vették le, pedig forszíroztam, hogy nézzék át amennyire lehet és cseréljék ki, amit ki kell. Gondoltam, hogy a "A kézifékkar alatt lévő csavar állítgatásával érdemes próbálkozni?" alatt a feszességét értette Vardar fórumtárs. Elsőre kicsit félreértettek. Nálam megint aktuális egy állítás, viszont pár hete volt fékpadon és tökéletesek a fékek. A saját példámból azt feltételeztem, hogy a fórumtársnál is ez lehet a helyzet. Ettől még nem árthat belenézni a dobba (amit én is megemlítettem pár hozzászólással feljebb). Köszönöm én is a hasznos infót.
  2. Az autótípushoz megfelelő agy kell (katalógusban meg tudod nézni, pl. 7zap.com). A jeladó és a kábele/csatlakozója ne legyen sérült, mert az csak agycserével orvosolható. A csapágyat nem tudom mennyire lehet cserélni vagy kézben fogva megnézni, ebben nem tudok tanácsot adni. Az általános állapotát úgyis látod, ha lelakott ne vedd meg (és ne szedesd szét). Esetleg nézz körül neten máshol is, vagy adj fel egy hirdetést. Csak a kézifékkarnál állíts, ahogyan írtad is. Kiengedett kézifékkel a két keréknek szabadon forognia hátul (ha nem forog, vissza kell lazítani). Behúzott állapotban egyszerre is kell fogniuk nagyjból.
  3. Bontott eredetit (ha tudsz szerezni jó állapotút) vagy talán SKF-et érdemes venni újban. 2: Fékpadon eldől, hogy a hátsó fék üzemi állapota milyen. A fékdob levétele (nem túl bonyolult) is sok mindent elárulhat. Ha megemeled az autó hátulját, a hátsó kerekeknek szabadon kell forogniuk (nem foghat be a fék). Ha a bowden elfogadható állapotú (annak állapotát fejből nem tudom hogyan tudod megnézni), akkor mindenképpen érdemes az állítócsavar állításával próbálkozni. Nekem többször lett már állítva. 3: Úgy érted magára a karra a cserélhető lapátot? Gyárilag nincs csavar.
  4. Nem szokott nagyon berohadni az a két csavar? A videó szerint (1:00 és 1:48-nál) E18 és E20-as E-Torx bitek kellenek. Meg tudnád vagy valaki meg tudná erősíteni? A kétféle gyári csavar (M12x1.5x75 és M14x1.5x65) kereskedelmi forgalomban, más néven (méretazonosan) nem szerezhető be?
  5. Cseréltetek már hátsó lengéscsillapítót és mit tapasztalatatok, mennyire könnyen vagy nehezen jön ki a két-két csavar? (Elsősorban én szeretném megoldani, de ha biztosan berohadt, megmozdíthatatlan csavarokra lehet számítani, inkább szervizbe vinném.) Érdemes venni új csavarokat a művelet előtt vagy nem szoktak annyira elrozsdásodni?
  6. Használtam már Baercoil-t. Ez és társai (Helicoil, stb) csak akkor működnek, ha a kiinduló állapot az eredeti "sérült" menet. Ha kitágították a furatot (mint írta, "nagyobb menetet vágtak"), akkor már nem valószínű, hogy javítható. A megnövelt, sérült menet talán javítható lenne ugyanarra a méretre, de akkor nem tudja az eredeti méretű csavarokat használni.
  7. A GM (az olajfolyás miatti garanciális cserétől számítva) durván 10 évet és 100 ezer kilométert bírt. Ezt elvárnám bármelyiktől, amelyiket megemlítettem. Ausztriában nem az útminőséggel van probléma, hanem az agyatlan sózással (ami állítólag nem só, mégis mar - sajnos meglátszik az autó alján). De igaz, elég át-át járni vele, az otthoni utakon megkapja a magáét. Egy (azon az úton sokadik) útfelújításnál nem fékeztem időben, az agyatlan (inkább aljas) módon kitett lassítón négy felni és két új gumi kuka lett.
  8. Kinek jó a kínai gyártás, nekünk vevőknek? Mese. Kínában azt gyártanak, amit a megrendelő kér. Ott is sokba kerül minőséget gyártani, arra még rámegy a szállítási és vámköltség. Ha a burkolat ledörzsöli a szárról a festéket és ott elkezd rohadni, az nem esztétikai probléma. Lényegrelen, csak egy kérdés volt. Egy egyszerű tömítéscserével 300 ezres kárt csináltak a motorban. Nem szeretném néhány hasonlóan szakszerű "szerelés" után roncstelepre vinni az autót vagy a fél autó árát javításra kifizetni. Ez még a jobbik eset (gondatlanságból okozott rongálás), a rosszabbik amikor kiszerelik a jó alkatrészeket az autóból (megtörtént ez is szűk ismerettségi körömben). Az itteni szervizek ismeretének hiányában kár ezen vitatkozni. Továbbra is keresek megbízható szerelőt (Soprontól elérhető távolságban).
  9. A Sachs nem jött meg időben... Bilstein B4-et tudtam szerezni gyorsan. A gyártás helye valószínűleg Kína. Mindkettő burkolata excentrikusan áll, az egyik beleér a szárba (a képen nem látszik, de beleér). Igazítani nem lehet rajta, nem mozdul. Valószínűleg le fogja dörzsölni a porfestést. Véleményezést kérnék, hogy elfogadható-e így vagy sem?
  10. Nincs leírva, de számomra sokkoló. Kizártnak tartom, hogy a kínai ugyanaz a minőség. Megy vissza a boltnak. Bilstein B4 hátsó lengéscsillapítóból csak egy szemeset látok, ami nem jó az autóhoz. Nem az elsőre gondoltál? Sachs 230586 lesz, ha időben megjön.
  11. Sajnos GM-ből sérült lengéscsillapítókat kaptam (csere esélytelen). Monroe 376094SP (nem sport, normál kasznihoz való) prémium lengéscsillapítókat rendeltem, helyette 23908 Kínában gyártott lengéscsillapítókat küldtek. Érdemes ezt felhasználni vagy jobb ha visszaküldöm az eladónak?
  12. Senkinek sincs ötlete? Elvinném szerelőhöz akár több száz kilométterre (Budapestre), ha lenne egy megbízható ember...
  13. A kérdés azzal lezárult, hogy a szerviz aki csinálná Sachs-ot vagy Monroe-t ajánlott, sokkal drágábban, mint a GM fent említett beszerzési ára. GM-et rendeltem. Más: Magyarország északnyugati részén a vezérlés megbontására (olajfolyás megszüntetésére) tudnátok ajánlani teljesen megbízható, lelkiismeretes specialistát vagy szervizt? Esetleg Budapesten? Valószínűleg a soproni márkaszerviznek köszönhetem az olajfolyást, akik a vezérlés fedelének támasztott feszítővasakon keresztül kalapálták le az ékszíjtárcsám. Sopronban minden általam ismert szerviznek nagyon rossz híre van.
  14. Egy sokak által favorizált webshop nem ajánlja a Blistein B6-ot hátsó lengéscsillapítónak alapfelszereltségű autóhoz. Szerintük szétrázná a futóművet és a komfortot jelentősen negatív irányba befolyásolná. Én sem szívesen változtatnék a komfortérzeten. A Monroe-t ajánlották. Valakinek tapasztalata ezzel? A Sachs-ot én említettem meg, de akkor már inkább a gyárit ajánlották (nincs nagy különbség árban). A gyárival az a bajom, hogy kicserélték garanciában az autó két éves korában olajfolyás miatt. A csere is eresztette az olajat, minden műszakin szóba került. Egyes szerelők szerint ez típushiba és nem érdemes GM-et belerakni. A másik oldalról nézve 10 évet és 100 ezer kilométert bírt. Melyik (nem feltétlenül a felsoroltak közül) lenne a gyárinak leginkább megfelelő (nem sport, nem tuning), esetleg attól jobb minőségű? Vagy maradjak a gyárinál?
  15. A Bilstein B6-ból a két hátsót 180 EUR körül látom. Nem szívesen fordítanék rá ekkora összeget. Esetleg egyéb javaslat? A GM párban 50 EUR körül megéri vagy felejtsem el? A gyári árát elnéztem, ~18000 Ft darabja, így már nem feltétlenül éri meg. Katalógus alapján a 26-os kell nekem? A felfogató csavarokat ki kell cserélni vagy ha az eredetiek épek, használhatóak? A GM-hez valószínűleg jár csavar. Egy utángyártotthoz jár csavar vagy jobb ha beszerzek melléjük GM csavarokat külön? Szerk.: Ha esetleg mégis a Bilstein B6 mellett döntenék, megbízható beszerzési forrást tudnál ajánlani?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.