Jump to content

freddy_

Forummember
  • Content Count

    556
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

freddy_ last won the day on June 22

freddy_ had the most liked content!

Community Reputation

34 Segítőkész

About freddy_

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP 2006/12
  • City
    Eisenstadt, Ausztria

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Köszönöm. Az eredetivel teljesen megegyező, szép állapotú GM felnik (az egyik pótkerék lehetett, hibátlan festéssel). Megnézetem valakivel vagy rápróbálok másik felnit vagy a pótkereket. Szinte 100%, hogy az agyakat is megnyúzta a barom gumis, azért van a holtjáték.
  2. Ennek a problémának az áthidalására van a referenciapont, a felni közepe, amelynek szerinted is passzolnia kell. A gumisok által használt gépek univerzálisak, arra fel tudják központosan tenni méretbeli eltérések esetén is (kivéve ha a felni közepe asszimetrikus egyenletlen festés vagy alakváltozás miatt). Ha a kerékagyaim tengelyei alakváltozást szenvedtek vagy anyag kopott le róluk (ezutóbbira nagyobb az esély) a közel sem szakszerűen történt, túl vastagon festett felnik ráerőltetése miatt, akkor a központos felfogás semmilyen felnivel nem fog teljesülni. Két hozzászólással feljebb írtam, hogy nálam a felni közepének az oldalirányú holtjátéka miatt a kerékcsavarok "központosították" a felnit. Ha valaki éppen felrak egy kereket, akkor felrakásnál láthatja, hogy van-e holtjátéka és mekkora. Ha esetleg meg tudná írni valaki, hogy a sajátján mekkora a holtjáték oldalirányban, sokat segíthetne.
  3. Egy másik (használtan vásárolt, jó állapotú) felnigarnitúra van rajta hibátlan állapotú, újszerű gumikkal. 130-tól felfelé ráz. Egyszer már volt ilyen, akkor mégegyszer centírozta a gumis (a gépét "pontosabb" módba állítva), amelytől javarészt megszűnt a rázás, de tökéletes nem lett. A másik lehetőség, hogy agyak tengely része a felni középső kör alakú kivágásához illeszkedő felületén a vastagon festett felnik ráerőszakolása miatt sérült, a felni középpontja nem pontosan a kerék tengelyére esik, ezért ráz. Azért kérdeztem és még mindig kérdezem, hogy a felnik agyra illesztésénél az előző hozzászólásomban említett mértékű holtjáték normális-e. Valahogyan ki kell derítenem, hogy az agyakban keletkezett-e kár. Most cseréltem először kerekeket, amikor már megvolt a baj. Ezért fogalmam sincs.
  4. Köszönöm. Az eldeformálódott középső rész javítható vagy felejtsem el a négy megnyúzott felnit? A kerékcserénél feltűnt, hogy a másik felnigarnitúránál (gyári, de nem új) az agyaknál nagyon laza az lleszkedés. A felnin a nyílás nagyobb, mint az agy illeszkedő része. Majdnem teljesen betekert kerékcsavarokkal is volt bőven volt oldalirányú játéka, a kerékcsavarok "pozicionálták be". Ekkora játék normális vagy az agyakban is kárt tehetett a felnik ráerőltetése?
  5. Az előző oldalon lett tárgyalva, hogy a gumisom mit tett a felnijeimmel. Újból a lényeges rész: Porfestve lettek a felnik. Túl vastag lett a festés, emiatt a kerékagyakra középen nem mentek fel. A gumis megcsiszolni nem akarta, hiába mondtam. A kerékcsavarokat légkulccsal felváltva húzta be, miközben a felni ide-oda kacsázva ment fel a "helyére". Rossz volt nézni, de gondoltam az idős, tapasztalt szakember tudja mit csinál (mint kiderült tévedtem, sőt tönkretett egy kerékagyban egy menetet is). A levétel nagykalapáccsal (puhafán keresztül) történt, az előző oldalon leírtam. A felniket most sikerült megmosnom és megvizsgálnom. A kerékagyak közepén lévő körben a kerékagy féloldalasan tolta le a festés egy részét, miközben a helyükre lettek erőltetve a felnik. A kör több felninél szabálytalan, eldeformálódott alakúnak tűnik (tolómérő nem volt nálam, de számomra egyértelműen látszik). A festés sérüléseivel látszólag nem függ össze a körtől való eltérés alakja. Ha valóban alakváltozást szenvedett a középső rész, akkor kidobhatom a felniket? A gumis a közepénél illesztve centíroz, tehát elvileg ez már pontosan nem illeszthető és centírozható. Az autónál a kerékcsavarokra illeszkedik a felni vagy a középső részre? Egy másik gumistól több dolgot is megtudtam a porfestéssel kapcsolatban (emiatt én is mindenkit lebeszélnék róla): - A porfestés nem felnire való, nem bírja a hőmérsékletváltozást, sérülékeny, rövid életű. Valóban: a kétrétegű festésen (talán 3000km-t használat után) már van néhány lemezig érő sérülés. A dísztárcsa felőli peremek úgy néznek ki (a dísztárcsa "dörzsölésétől"?), mintha homokkal csiszolták volna fel. A külső felületen a V alakban kimaradt a festés, ott rozsdásodás van. - Ha nem egyenletesen van a belső rész fújva (márpedig kézzel elég nehéz) súlyhibát okozhat, amelyen a centírozás sem segít. - A középső rész lecsiszolálsához nincs gépük, mivel ott teszik fel a felnit a gépre (kiinduló pont). Ha az nem pontos, pontosan centírozni sem tudnak. - A vastag festékréteg miatt a felni nem illeszkedik pontosan síkban az agyra. Az illeszkedő részeken látszik, hogy szétnyomta a pofestést, a körkörösen nézve egyáltalán nem egyenletesesen. A kerekek le is lazulhatnak. Ezt le tudják célgéppel csiszolni, de ahhoz a középső résznek pontosan kellene illeszkedni, ami már nem áll fenn. A lecsiszolás után ott rozsdásodna a felni. - A vastag festékréteg miatt nagyobb a felni átmérője. Ez a guminak egyáltalán nem jó. + A saját gondolatom: A felni kemencében történő kezelése (a porfestés egy fázisa) hőkezelésnek számít, megváltozhathatja az acél tulajdonságait... A vastaggal kiemelt kérdésekben szeretném a segítségetek kérni. Az autó gyári felnijei voltak. Felejtsem el vagy még menthető egy homokszórással és szakszerű újrafestéssel? Ha felejtős, lehet még jó állapotú (nem görgőzött, eredeti gyári festésű) lemezfelniket találni? Újonnan egy vagyonba kerülnek.
  6. Köszönöm a megerősítést. Amíg nagyvárosban laktam, fűtött garázsból indultam és 5-10km-eket mentem (10km-es távon felmelegszik az olaj is, nem csak a hűtővíz), nálam sem volt habosodás. Ez egy kemény télen történt, kint állt az autó a mínuszokban, 4km-es úton nem tudott a motor bemelegedni (a hűtővíz is csak éppen kezdett). Ezt az utat napjában oda-vissza megtettem, gyakran kétszer, plusz hasonló távolságra jártam máshova is. Hosszú utak beiktatásával el lehetett volna kerülni az olaj habosodását, de ez akkor elmaradt. Az olajat cserélő szerelő szerint kicsapódó vízzel keveredett az olaj, mert a motor (rendszeresen) nem tudott felmelegedni, a víz nem tudott elpárologni (nem tudom honnan került oda víz, de a hűtőrendszer kizárható). Egy éves vagy 15000km-es csereperiódust teljesen biztonságosnak tartottam, mert papíron az 5W30 olajat 30 ezer kilométerenként vagy 2 évente kötelező cserélni. Ehhez a használati módhoz egyértelműen sok volt a 15000km, ezt még csak nem is feltételeztem. Ezután elkezdtem pályázni, rövidesen megváltozott a motor hangja és az elkövetkezendő 10-15 ezer kilométeren fokozatosan csökkent a fogyasztásom. Azóta is ilyen jelegű a használat, a habosodásnak nyoma sincs, de a csövekben évekig ott csücsült a barna trutyi, amíg egy szétszedés alkalmával ki nem pucoltam.
  7. Tavaly télen 600-800km-en át nagyszámú, durván 2km-es (a motor fel sem melegedett) utakat mentem, közben ritkán lettek hosszabb utak beiktatva. Ezt követően 95%-ban autópályás, országúti használattal 9 hónapnál és 4500km-nél tartok. Mostantól heti 500-600 km fog az autóba kerülni javarészt (vagy teljesen) pályás, országúti használattal. Még korai, de most lenne időm megoldani egy olajcserét, irreálisan magas költségen. Ha elérem a 10000-11000km-t és az egy évet, az még biztonságos? Egy kemény télen, rövidtávú ingázás alatt csúnyán felhabosodott trutyi keletkezett a betöltőnyílásnál és a csövekben. Jelenleg habosodás biztosan nem áll fenn, de az eset óta kételkedem benne, hogy akár 10% téli, rövidtávú városi használat mellett érdemes-e 8000-10000km-ig elmenni két olajcsere között.
  8. Úgy emlékszem, a középkonzol visszaszerelésénél kijött valami a helyéről, de visszatettem, tehát minden a helyén volt. Hacsak nem mozdult el a középkonzol bepattintásakor, akkor a helyén kell lennie (ettől függetlenül a következő tervezett középkonzol kivételnél megnézem a bowdent). A bowden által mozgatott hideg-meleg levegő beáramlást kiválasztó mechanizmusnál nem lehet elkoszolódás vagy akadály? Ahhoz hogyan férek hozzá?
  9. A középkonzol többször is ki volt szedve és abból a fűtésgombokat tartalmazó blokk kivéve (négy fémkapcs fogja). A blokk maga sosem volt szétszedve, sem a gombok arról lehúzva. Elmozdulhat a bowden szétszedés nélkül is? Nem láttam semmi rendelleneset a visszapattintásnál. (A hátam közepére sem hiányzik a középkonzolt mégegyszer kivenni, csak ha végképp nincs más mód a probléma orvoslására.) A kesztyűtartót nem elég kivenni, onnan nem látok rá kellően a bowdenre? A Bowden másik végén nem lehet probléma?
  10. Manuális Behr klímás autónál a hideg-meleg szabályozót teljesen hidegre állítva fújhat enyhén langyos levegőt? Hűvös garázsból elindulva, borult időben, 26°C körüli hőmérsékleten közlekedtem. A hőmérséklet 38°C-ig felment a beltérben. Le kellett kapcsolni a ventillátort és lehúzni az ablakokat. Létezik, hogy nem zár le rendesen a hideg-meleg "kiválasztó" és a fűtésről belekeveredik a meleg levegő? Típushiba esetleg?
  11. Megfogadom a tanácsot, nem engedek nem gyárit belerakni (bár a szerelő szerint ugyanazt rakná bele, csak a logó nincs benne - effelől a megközelítés felől mindig is kétségeim voltak). A szerelő messze van, a vezérlés lebontása időben húzós (munkadíjban mindenképpen sok), ezért gondoltam, hogy érdemes lenne egyben megoldani. Ha 130 ezer kilométer 70%-ban városi használattal nem számít soknak, akkor még hagyom.
  12. Valvoline 5W30 teljesen szintetikus motorolajat használok az autó új korától számított második olajcsere óta, 12 éve. Ez "csak" a gyári előírás szerinti GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 minősítésekkel bír. Érdekelne, hogy a Dexos 2 minősítés miatt használod az MST C3-at és nem a sima, teljesen szintetikus változatot? A helyedben kipróbálnék más 5W30-as olajakat is mielőtt viszkozitást emelnék. Nincs szivárgás? Nálam 100 ezer kilométer felett kezdett fogyni az olaj, de valószínűleg szivárgás miatt, nem a motor eszi meg.
  13. Tudomásom szerint kétféle biztosítéktábla létezik. Mivel nem írtál autótípust így az általam ismert típusúból indulok ki. Aszerint az F3.38-as biztosíték a felelős (gondolom ezt értetted a 38. számú alatt). Ha ez nem lenne jó, akkor a középső féklámpa sem világítana, mert az is ugyanerről a biztiről megy (a szélsőkkel együtt). Érintkezési- vagy vezetékhibát lenne érdemes keresni, esetleg beázást. A vezeték a középső és a két hátsó féklámpa felé az X1-es csatlakozó (a vezetőoldali küszöb vagy az előtte lévő "háromszög" alakú burkolat alatt található, 80 éritkezős, talán zöld színű) 25-ös és 31-es lábán keresztül ágazik le a két hátsó féklámpa felé (ezek a pozitív szálak). Az egy-egy fekete-sárga színű 0.75mm2 keresztmetszetű vezeték egyenesen az izzókhoz megy, majd onnan a 6-os számú testpontra (barna 1.5mm2, majd 4mm2 keresztmetszetű vezetékeken). A középső lámpa is ugyanezen a testponton található. A testpont elvileg a bal oldali hátsó lámpa közelében kell legyen, belülről a lámpa mögötti részen, valószínűleg a kárpit alatt. Azt kell megnézni a barna vezeték hova megy. Azt lenne érdemes megnézni, hogy nincs-e valahol érintkezési hiba.
  14. Szia! A világításért három izzó felelős. Valószínűtlen, hogy mind a három egyszerre égjen ki. A világításkapcsolón van egy fényerő szabályozó poti. Azt nézném meg, hogy ez jó helyre van-e állítva (nincs-e letekerve), a műszerfal többi részének és (úgy emlékszem a gyári kijelzőnek is) a háttérvilágítása működik-e, illetve változik-e, amikor a potit állítod. Ha a többi sem működik, akkor világításkapcsoló hiba. Ha minden más működik, akkor szóba jöhet még a multitimer (a világításkapcsoló ezzel van összekötve, erről megy a műszerfalvilágítás) és az óracsoport maga, illetve annak a csatlakozójánál fennálló kontakthiba. Az óracsoportnál könnyű eltörni a csatlakozóban a lezáró pöcköt, ha valaki nem szakszerűen kezeli. Utána nincs, ami a helyén tartsa. Ezt csak az óracsoport kivételével tudod megállapítani. Ha hibakódot említesz, kérlek az általad gyanított jelentése helyett inkább az eredeti hibakódot add meg (esetleg az eredeti angol/német szöveggel).
  15. Ha mindenképpen le lesz bontva a vezérlés burkolata (olajszivárgás megszüntetése végett), érdemes akkor is vezérműláncot cserélni, ha egyébként még nem lenne indokolt? Fogalmam sincs mennyit bír a lánc. 128 ezer kilométer van az autóban, 70%-ban városi használattal ment bele. Talán mégegyszerennyit belerakok, amíg az autó nálam lesz. GM logó nélküli, de annak megfelelő minőségű vezérműláncot ajánlottak. Ragaszkodjak a GM-hez? Gyakorlatilag (ekkora összeget tekintve) nincs árkülönbség. Számomra nem lenne kérdés, de nem én csinálom, hanem a szerelő. A mutatvány 100 felett lenne anyaggal-munkadíjjal. Nem sok ez?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.