Jump to content

freddy_

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    253
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

freddy_ last won the day on Április 12

freddy_ had the most liked content!

Hírnév

17 Segítőkész

freddy_ névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP 2006/12
  • Város
    Eisenstadt, Ausztria

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Köszönöm a gyors válaszod. A legfőbb gondom most már nem a Veramon kalibráció. Bár amiatt töltöttem túl, de most beugrott, hogy régen még a kutasnak sem engedtem egy kattanásnál tovább nyomni erre én 30 kattanásig szórakozok vele teljesen fent a kis ajtónál. Holnap hosszú útra mennék (lehet napos idő, az autó fekete) és beparáztam, hogy a túltöltés miatt gond lehet. Éppen most készítem az üvegeket, hogy 100mL-es fecskendővel apránként leszívok 3L-t. Vagy egyszerűen csak kimegyek és megyek vele 60km-t még az éjszaka, egyszerűbb, mint leszívni. Az elsődleges problméma az volt, hogy a Z14XEP motornál nincs fogyasztási információ. Nekem az injektorszelepre kellett kötnöm egy optocsatolót, a motornál injektor szelep 4V-t választani. A Veramon kb. 25-30%-al több fogyasztást mér, mint a valós (értsd 30L elfogyasztott üzemanyagnál 41-42L-t). A srác leírta, hogy mit csináljak. Telitank, fogyasszam ki a tankot amennyire csak lehet, telitank. Ekkor van két számom, amit a Veramon mér és amit beletöltöttem. A kettő hányadosa a korrekciós érték. Ezt beírtam neki, így 46L-nél 1.2L-el kevesebbet számolt. Ekkor a srác azt írta, hogy ugyanaz a kút, beálló, pisztoly és a külső hőmérséklet is ugyanaz legyen. Megcsináltam, de rosszabb lett a korrekciós érték (mégkevesebbet számolna vele, mint előzőleg). Erre írta, hogy ő úgy tankol, hogy látja az üzemanyagot a betöltő nyaknál, akkor van tele. Nem tudom mit értett ez alatt, de biztosan nem azt, amit én ma műveltem. Mindenesetre annyi gondom volt már a Veramon-al (jelenleg a belső hőmérőm is szarakodik), hogy már kétszer küldött utánam alkatrészt (beleértve egy új hőmérőt) és tegnap felajánlott egy új Veramont. Úgy vettem észre, hogy a Veramon által kiírt üzemanyagszint csak tájékoztató jellegű. Minden fogyasztási infót az injektorszelepről vesz le. Tehát az mindegy, hogy a tankot 49L-re vagy 52L-re töltöm, az a lényeg, hogy két teljesen egyforma tankolást tudjak csinálni. Csak ez úgy nem fog menni, ahogyan ma próbáltam... Az üzemanyagszint méréshez: A Veramon nagyjából ugyanazt mutatja, amit az üzemanyagszintmérő, de nem teljesen. A Veramon csak akkor frissíti az értéket, ha az autó megáll 10 másodpercre. (Első utamon autópályán mentem és az érték nem akart frissülni, amikor már a negyed tanknyi benzin hiányzott. Megálltam, de nem jöttem rá, hogy akkor azért frissült, mert utána megint nem. A srác megírta, hogy ez így normális.) A másik különbség, hogy Veramon-nál literekkel ugrál az üzemanyagszint érték fel-le folyamatosan (álló autónál nézve), amíg az üzemanyagszintmérő nagyjából állandó szintet és fokozatos csökkenést jelez, ahogyan fogy az üzemanyag. Az üzemanyagszintmérő által kijelzett szint csak akkor változik észrevehetően, ha a vízszintestől jelentősen eltérő szögben áll az autó (például padkán parkolás, extrém szög, meredek felálló, hegy, völgy, stb.), de ezt gondolom már mindenki megfigyelte az autóján. Az üzemanyagszintmérő szerinti negyed tanknál (13L kellene legyen) én is megfigyeltem kb. 3L eltérést. De ahogyan fent is írtam, nem az a cél, hogy ez pontos legyen. A fogyasztás mérésének semmi köze a tank szintjéhez, amivel a Veramon nem is számol, csak megjeleníti (úgy mint a sebességet, fordulatszámot). Szerk.: Megpróbáltam leszívni a felesleget egy kb. 40cm hosszú csővel. Teljesen esélytelen, levegőben volt a cső. Szerk2.: A benzint normál használattal lefogyasztottam (szerencsére nem volt gond). Az első 100km-en az üzemanyagszintmérő meg sem mozdult a maximumról. Tényleg beleöltöttem 3.3L-el többet. Ezentúl is csak egy kattanásig fogom tölteni, ahogyan eddig is. Ha két tankolás között nem tudom pontosan ugyanarra a mennyiségre tölteni, akkor sajnos csak ekkora hibával tudom kalibrálni a Veramon-t.
  2. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    A Veramon-t próbálom bekalibrálni két tankolás között, de hiába ugyanaz a kút, beálló és pisztoly, nem sikerült úgy tankolnom (rossz értékek jöttek ki). A srác azt írta ő úgy tölt, hogy a betöltő oldalában látszódjon az üzemanyag. A pisztolyt teljesen betolva belement valamennyi lekattanásig. Utána kijjebb és kijjebb húzva a pisztolyt, próbáltam annyira rátölteni, hogy egészen fent legyen az üzemanyag szintje. Ezt sokszor ismételtem, egészen addig amíg a cső éppen csak kinyitotta a kis ajtót és még úgy is legalább tízszer töltöttem rá lekattanásig, szinte tized decinként. Az üzemanyag mindig lement és nem jött fel az ajtóig, feladtam. Ez nem vezet sehova, így nem lehet két töltés között pontosan mérni. Csak néhány decinek néztem a rátöltött mennyiséget, óra szerint 3.3L volt (csak a teletanktól). Valós lehet vagy a levegőt számolta az óra? Talán nagyon buta kérdés, de félremehet az üzemanyag valahova vagy a tank ilyenformán teljesen zárt? Árthat valaminek ennyire túltölteni? Nem gondolom, hogy félremegy, mert akkor arra el is párologhatna. Azt olvastam, hogy a tartályban van egy tágulási tér a felmelegedő üzemanyagnak. Ha ez tele van, akkor a táguló üzemanyag kárt tehet az autóban. Kell emiatt paráznom? Szívjam le a felesleget vagy most éjszaka fogyasszam le, várhatóan nem melegszik fel a tank annyira? A betöltő nyílásnál van olyan szelep, ami a levegőt kiengedi a tágulási térből?
  3. freddy_

    Astra G szervízelés

    A gyertyákat biztos. A szervizkönyv tartalmazza, hogy mit hány kilométer megtétele után vagy évente kell cserélni. Sajnos megbízható szervizt országos szinten sem tudok. Én kizárólag csak márkaszervizbe mentem eddig. Egy-két eset kivételével gányoltak és egy helyen nagy összegű kárt okoztak az autóban. A gyertyacserét tanuló csinálta és jó sokszor jobbra-balra tekergette a gyertyakulcsot, mert nem tudta lehúzni a gyertyáról. A mester átvette tőle. Utána ráejtette a kulcsot a lökhárítóra. A végén amikor mondtam, hogy nézzük meg a sérülést, letagadták. Ennél még az is jobb, ha otthon csinálod magadnak.
  4. Tényleg az utastérben van a csatlakozó, rosszul értelmeztem a (nem túl jó minőségű) rajzot?
  5. Érdekes, hogy a cikkszámot katalógusban sem találom. Tényleg úgy néz ki ennek a relélnek a lábkiosztása, mint a relé csatlakozója: Nem vonom kétségbe, amit írsz, csak kiegészítésképpen írom. Nálam egész biztosan nincs a világításkapcsoló mögött semmi hasonló (bár nem is skandináv az autóm, talán ezért). A fenti rajzhoz a hiányzó jelmagyarázat a K1-hez: "Relay - Daytime running light". Elhelyezkedésre a motortérben van a rajz alapján:
  6. Most látom, van ennek gyári bekötési módja is a K1-es relével, ami kimondottan a nappali menetfény vezérlésére való. A relé cikkszámát nem találtam meg. A rajzon az S2 a világításkapcsoló, a K1 a nappali menetfényt vezérlő relé. Az F3.32 (10A) a dedikált biztosítéka (gondolom ez nálad nem lett gyárilag kivezetve a motortérbe).
  7. A Z12XE elég lett volna. Sajnos a különböző motoroknál másképp lett megvalósítva és elég kaotikus a rajz. Nem tudom garantálni, hogy a rajzok jók az autódhoz. Tehát nálad a tolatólámpa kapcsoló (S31) lehet máshol is és az X16-os csatlakozó lehet kerek vagy szögletes (ezért tettem az összes verzióról képet). Az X2-ről (utastér és motortér közötti, tűzfalban levő csatlakozó) megy az X16-ra, onnan az S31-re. Hogy honnan veszed le, azt neked kell eldönteni. Fekete kábelt keress (rajzon BK, az ezt követő szám a vezetékkeresztmetszet négyzetmilliméterben). Általában a fekete gyújtás alatti feszültség, a piros állandó feszültség, a barna test, de nem mindenhol. Kapcsolási rajz: S31-es kapcsoló elhelyezkedés (Z16XEP): S31-es kapcsoló csatlakozója: X16-os csatlakozó elhelyezkedése: X16-os csatlakozó, kerek (1. verzió): X16-os csatlakozó, kerek (2. verzió): X16-os csatlakozó, szögletes, apa és anya:
  8. 0.5mm2 alá szerintem ne menj, ha külön kábelt használsz. A gyári kábele biztosan jó lesz. Az F3.29 az utastéri biztosítéktáblában van, de ahogyan többen javasoltuk, szerintem ne az utastérből vidd át. Ez az X2-es csatlakozón keresztül gyárilag át van vezetve a tűzfalon, egészen a tolatólámpa kapcsolóig. (A motortéri biztosítéktáblában nincs gyújtás alatti feszültség, csak állandó.) A kérdés inkább az lenne, hogy hol van a tolatólámpa kapcsoló vagy a csillagpont, ahol a gyári szigetelést megbontva könnyen rácsatlakozhatsz a saját kábeleddel (akkor már csak egy közeli testpontot kell találnod). A tolatólámpa kapcsoló helyzete motorkód függő. Sajnos a saját motorkódomhoz nem találok ábrát, de ha megírod, megpróbálom megnézni.
  9. Szerintem hallgass zotya975 tanácsára, ha már mások csináltak ilyet és nekik bevált. A tolatólámpa kapcsolónál (F3.29-es 10A-es biztosítékról) 1-0.75mm2 keresztmetszetű kábel van a kapcsolási rajz alapján. A valóságban össze lehet toldva az 1-0.75mm2-es kábel (szoktak ilyet csinálni), vagy csak az egyik-másik keresztmetszerű van benne, kiépítéstől függően. Korábban több (kimondottan autóvillamossági) táblázatot találtam magyarul, amely az áramerősség, vezetékhossz alapján meghatározta, hogy milyen keresztmetszetű sodort rézkábel szükséges. Több órányi keresés után sem találom ezeket a táblázatokat (ha valaki esetleg tud link-et megköszönném). A lényeg, hogy mekkora feszültségesés engedhető meg a vezetéken és ne melegedjen túl a vezeték. 12V 1.5A-es fogyasztónál, 2m vezetékhosszal 5% feszültségesésig 0.5mm2 kereszmetszetet kaptam egy webes eszközzel, de azért ennek nézz utána.
  10. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Nem hangzik jól, de jobb, mint szétszerelni az alkatrészeket. Megpróbálom.
  11. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Az autóra új korától kezdve úgy vigyáztam, ahogyan senki nem vigyáz egy autóra általában. A garázsfelállónknál muszáj csúsztatni a kuplungot, az első 60 ezer kilométeren mindig úgy álltam be (városi használat mellett ez sokszor megtörtént), ezért nem zárható ki a kopás, de csak találgatás miatt nem szedetném szét ilyen mértékben. Olajszivárgásom biztosan van több helyen is, de minimális. A klímakompresszor körül (magán a klímakompresszoron is) meglehetősen sok olaj van, ami még a főtengelyszimmering szivárgásának maradványa és/vagy új szivárgás. (Amiatt, hogy a márkaszerviz gyakorlatilag pajszerrel püfölte az olajpumpaház fedelét - itt is okozhattak repedést/kárt, a főtengelyszimmeringet úgy vésték ki, hogy berágódott a ház külső finomra munkált éle és úgy kalapálták be, hogy elkalapálták a ház peremét is kívülről körben - megtapogattam, egyenletlenné vált. Nagy cirkusz volt, eredmény semmi.) Ha a váltóolaj szivárogna a szimmeringnél, ez is okozhatja? Mintha ott is láttam volna szivárgási nyomokat. (A szerviz hasonló módon járt el ezzel a szimmeringcserével is...)
  12. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    A rögzítés egy vastag vas/acél lemez. Amíg nem törik el, a vezeték elmozdulása szinte kizárható. Ha az eltörik, akkor ott már nagyon nagy bajok vannak. Sajnos az a probléma, hogy ilyen helyzet nagyon ritkán adódik. Talán még a nyáron egyszer átmegyek hasonlóan "motornyúzó" helyen, de ez sem biztos. Utána is felmentem két 1000m feletti hágóra, bár a meredek szakaszok talán rövidebbek voltak, de biztosan megterhelték a motort. Semmi szag nem volt. 116 ezernél jellemző lehet? Szétszedés nélkül meg lehet állapítani? Nem kellene éreznem az autó erejében változást (nem érzek) vagy fogyasztásban (5.4L/100km)? Eléggé fent fog a kuplung, de úgy emlékszem új korától kezdve ilyen volt.
  13. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Gyárilag előfordulhat ilyesmi? Néhány kábelen kívül (amelyek eddig sem voltak közel) elvileg minden gyári. A Veramon bekötésekor a 4-es injektorszelepnél a gyári (valószínűleg hőálló) szigetelést 2-3cm hosszan lebontottam a csatlakozó felé eső oldalon és textil szigetelőszalaggal pótoltam (amit az utastéri kábelezéshez használnak). Lehetséges, hogy a szövet szigetelőszalag kezdett el égni? Feleslegesen nem szeretném újra lebontani ezt a részt (a képek szerelés közben készültek). Gyárilag így néz ki a szigetelés (ez egy másik injektorszelep csatlakozója): Az átalakítás után:
  14. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Nem nagyon kuplungoltam felfelé, alig váltogattam és akkor sem csúsztatom a kuplungot. Szerintem nem kuplung, tudom milyen szaga van. Inkább égett műanyag/gumi. Leginkább a hűtőventillátor felől jött, legalábbis a motortér autó elejéhez közelebbi feléből. A hűtőventilátor bekapcsolása után kezdett teljesen eltűnni a szag. Nem is pörgettem szét, 2000-3000-es fordulat körül lehetett. Hegynek felfelé nem melegedett a hűtővíz (csak leállítás után). Utána több hágón is átmentem és egyiknél sem volt szag. (Ha mégis a kézifékkötél húzta volna a hátsó féket, gondolom a felni hőmérsékletén éreztem volna, de mind a négy felni egyformán langyos volt.) Olajfilm/enyhe sár van a motoron, annak nem lehet ilyen szaga, bírnia kell a hőt. Teljesen tanácstalan vagyok, hogy mi kezdhetett el megpörkölődni. Nem hiányzik a tartályból.
  15. freddy_

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Ma átmentem egy 1220 méter magas alpesi hágón (többön is, egy volt a sok közül). Hármasban alig ment fel, de voltam már ettől sokkal vadabb hágón is. Felérve, kiszállva az autóból gumiszerű égett szag volt, de nem igazán gumiszag. Először a hátsó kerekekre gyanakodtam (befogó kézifék), főleg mert a bal hátsó keréknél éreztem a szagot. Végül úgy tűnt, hogy nem onnan jött a szag és a felnik is csak langyosak voltak. Miután a fékeket többször körbejártam, kinyitottam a motorháztetőt. Onnan jött, de nem tudom pontosan honnan. Ekkor ráadtam a gyújtást, 90°C felett volt a hűtőfolyadék hőmérséklete kicsivel (sosem megy 90°C fölé), beindítottam, teljes fordulaton ment a ventilátor, hamar lehűtötte. Csökkent a szag intenzitása. Az utasom az anyósülésről már a hegynek felfele is érezte. Kell aggódnom, esetleg ellenőrizni valamit?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.