Jump to content

freddy_

Forummember
  • Content Count

    540
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

freddy_ last won the day on June 22

freddy_ had the most liked content!

Community Reputation

34 Segítőkész

About freddy_

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP 2006/12
  • City
    Eisenstadt, Ausztria

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lehetőleg próbálom megoldani úgy, hogy másnak minél kevesebbet kelljen hozzányúlni. Nyilván nincs gépem, mert ha lenne, akkor ezzel foglalkoznék és nem kérdeznék. Talán az járható, hogy elviszem klímáshoz lefejtetni a gázt és feljegyzem a mennyiséget, majd a művelet után újra elviszem feltöltetni. PAO68 olaj van benne gyárilag is? Ha a gyári olaj nem pont ilyen és a (kiöntés utáni) maradék olaj keveredik ezzel, nem okoz gondot? (Az utolsó cseppig nyilván nem fogom tudni kiönteni.) Hol találok infót az olaj feltöltési mennyiségről?
  2. A gyári leírás nem említi a kiszerelést, de satuba fogva (amennyire kivehető a rossz minőségű rajzokból) ábrázolja a klímakompresszort. Az olaj is logikus, ezekben egyetértünk. Az olajtípust és a feltöltési mennyiséget Behr-hez (Ident NX) esetleg tudja valaki? (Nem találom a gyári leírásban.) Ki és visszaszerelés után újra fel kell tölteni a rendszert? Ha igen, addig klíma nélkül használható az autó?
  3. Az aranysárgás színe alapján biztos, hogy a klímakompresszorból jön? (Más nem lehet?) A szimmerig cseréjéhez le kell venni a klímakompresszort vagy a helyén is megoldható? Úgy értve, ha vízszintes helyzetben történik a csere, nem folyik el az olaj belőle? A KM 6178 (gyári ajánlás szerinti) szimmeringkihúzó és felrakó célszerszámok helyettesíthetőek valamivel vagy meg kell venni? (Mivel a tengely a helyén marad, a célszerszámon kívül mással szerintem nem igazán lehet a tömítőfelületekben történő károkozás nélkül a tengely és a szimmering közé nyúlni.) Az olaj pótlásához (vagyis a meglévő mennyiség kiöntéséhez, kiméréséhez - gyári leírás alapján) le kell venni a kompresszort? Ha levételre kerül a kompresszor, mit kell utánatölteni?
  4. A klímakompresszor alja teljesen tele volt aranysárgához hasonló színű olajjal, amely lecsurgott a motorblokk alján. Csináltam egy motormosást és újra megjelent a kompresszor alján és a kompresszor szíjtárcsája mögötti (alatti) részen. Motorolajnak gondoltam, de az már a motormosásnál is erősen sötétbarna színű volt. Magából a klímakompresszorból jöhet? Mit lenne érdemes csinálni vele?
  5. Elméletben pont azt gyanítottam, amit leírtál. Letakarni csak garázsban (szélvédett helyen), teljesen tiszta autót szabadna. Ha a takarón van kosz vagy autón por, akkor az karcol a felrakás és levétel közben is. A szerelő is azt javasolta, hogy inkább ne. Köszönöm a megerősítést.
  6. Igazad van. A Febi is GM logós. A Febi és a SWAG a bilstein group-hoz tartozik, emiatt akár ugyanaz is lehet a kettő két különböző áron. Sajnos a 10db vásárolt csavarból 6db enyhén menetsérült (a menet éle ki van nyalva, némelyiken több egymás melletti). Nem értem, hogy ezeket így gyártják vagy ennyire nem szakszerűen kezelik (biztosan nem a hozzám való szállításban sérült meg, atombiztos csomagolásban jött).
  7. Az autóm szerelőnél, udvaron el fog tölteni egy huzamosabb időt. Mostanában nem gyenge viharok és jégesők voltak. Fekete-metál fényezésem van, gyárihoz közeli állapotú. Ponyvával gondoltam letakarni, de a szabadban attól tartok, hogy felrakáskor és levételkor vagy szeles időben/viharban (ahogyan a szél folyamatosan tépkedi, mozgatja) az alatta lévő porral teljesen összekaristolhatja a lakkréteget. Kinek mi a tapasztalata: érdemes letakarni vagy több kárt okoz, mint hasznot?
  8. Részletesen mi történik, mit látsz vagy hallasz? Gyertyák lettek cserélve? Másik trafóval próbáltad? Az üzemanyagellátás meg lett nézve? Remélem ezt nem gondoltad komolyan. Az olajfestéktől megváltozhat a meghúzási és kilazulási nyomaték a nem kívánt irányban (nehezebb meghúzni, könnyebben kilazul). Ha még nincs is így, rajtad kívül ki bízik az olajfestékben? A Zotya által alánlott, sokak által kipróbált Loctite 243 tökéletesen erre való. A megkaristolás vízvezetékszerelésnél azért kell, hogy a kóc a helyén (a menetben) maradjon a csavar betekerése közben. Attól, hogy megkaristolja a menetet, semmivel sem fog nehezebben kilazulni. Legfeljebb tönkreteszi azt és tönkremegy tőle a menet az alkatrészben is. Esetleg tegyen bele kenderkócot is? A kérdező egyébként a meghúzási nyomatékot szerette volna tudni.
  9. Próbáltam megkeresni, de ennek a nyomatékát pont nem találom. Esetleg (angol nyelvű) katalóguslapot tudnál linkelni? Mi annak a görgőnek az angol neve? A Loctite 243 teljesen jó. Kézi szerszámokkal oldható marad a csavar (bizonyos híresztelésekkel ellentétben). Ettől függetlenül (vagy emellett) a helyes nyomatékkal kellene meghúzni.
  10. Ha elárulod, hogy ez hol van pontosan, akkor van rá esély.
  11. Jó újra látni a fórumon! Sajnos az sem gyári, hanem SWAG. A SWAG lett volna a másik tippem a Febi mellett, ez a kettő képek alapján a gyárival azonos módon néz ki. A Febi-t tudom beszerezni könnyebben, ezért kérdeztem azt. Az említett üzlettel nem voltak jó tapasztalataim, a magyarországi beszerzés egyébként is körülményes lenne, de azért köszönöm a fáradozásod.
  12. A gumis tönkretett egy kerékagyam a kerékcsavarokkal együtt (egy csavaron félig nincs menet, a többit megnyúzta), illetve a jobb oldalon rozsda miatt jobb lenne az összes kerékcsavart cserélni. A gyári kerékcsavar durván 1300, a Febi 300 forintba kerül a Cromax-nál. Az otthról beszerzés nekem nagyon macerás és nem gazdaságos. Helyben csak Febi-t találtam (2 EUR / darab áron). A Febi - kép alapján ugyanúgy néz ki, mint a gyári - megfelel gyárinak vagy vállalható minőségű?
  13. Ha ilyesmire (link) gondolsz, ennek elég sok hátránya van. A perem kötelező (anélkül kitekeredne a persely a menetből), az nem mindenhol fér el, a legtöbb helyen egyenesen ellehetetleníti a használatát. Például: ha ez egy gyertyamenet javításra lenne használva, akkor a gyertyát megemelné. A kerékagy és fékdob közé nem kerülhet a perem, az agy belsejében valószínűleg a fékalkatrészek miatt nem férne el. A másik próbéma vele, hogy az eredeti menetet nagy mértékben ki kell tágítani, mert magának a perselynek anyagvastagságának kell lennie. Ha a munkadarabban az eredeti menet körül nincs elég anyag a furat ilyen mértékű tágítására, akkor nem használható, mert meggyengítené az eredeti alkatrészt. Ha mégis mindezek ellenére elférne, akkor két-két felület (menet) között lépnek fel erőhatások, illetve a perem és a munkadarab között. Amit ajánlottam (Helicoil, Baercoil, stb), tulajdonképpen egy persely, de nem lóg ki egyik irányban sem, teljesen a menetbe ül. Emiatt mindenhol elfér. Rugalmas anyag, belekapaszkodni látszik a menetbe és nem mozdul el onnan. A furat minimális tágítását igényli, mivel maga az anyag vastagsága is minimális (spirálrugó szerű).
  14. Menetfúrót csak azért szeretnék áttekerni az eredeti meneten, hogy leszedje a sorját és a műszaki vizsgára (látszatra) bele lehessen tekerni egy csavart. A menet több, mint 50%-a ép, ami arra elég, hogy a csavar megálljon benne. Utána egyből megy a szerelőhöz (fordítva nem megy, műszaki nélkül nem tudok vele országhatáron át a szerelőig közlekedni). Menetjavításra szakszerű megoldás lehet a Helicoil (vagy más gyártó termékeként Baercoil és egyéb neveken is kapható hasonló). Egyszer használtam alumíniumban. Nem autón, de terhelésnek és folyamatos rázkódásnak kitett helyen. Minimum egyenértékű lett az eredmény a gyárival. Gyertyamenetre és alumínium alkatrészre bátran merem ajánlani és szerintem a kerékagyhoz is megoldás lenne.
  15. Június második felében tudja a szerelő megnézni és remélhetőleg megjavítani. Ha sikerül megoldani, megírom mi lett a vége.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.