Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Content Count

    10,620
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    108

tgabika76 last won the day on May 5

tgabika76 had the most liked content!

Community Reputation

897 Lelkes-segítőkész

3 Followers

About tgabika76

  • Rank
    ...a tgabika ;)
  • Birthday 02/11/1976

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • City
    Veszprém

Recent Profile Visitors

22,804 profile views
  1. Nekem anno Kadettnál volt hasonló. Annál a műszeregység (kilométeróra, avagy óracsoport) hátuljában van egy feszültségstabilizáló, mert a műszerek érzékenyek arra hogy pontosan 12V-al működjenek. Namost ha az tönkrement, akkor csinál ilyet a műszer, mivel a generátortól több mint 12V-ot kap menet közben.
  2. Így igaz ahogy írod, az elektromos visszajelző a MID-re írja ki ha valami nyűgje van (és az a fékfolyadékszintet nem is nézi, csak a betét kopását), a kéziféklámpa az alacsony fékfolyadékszint miatt világít szerintem is.
  3. Nyugi, nem halt meg. Mutathatnál egy képet a csatlakozójáról, mert nekem ugyanilyen van csak az ultrahangérzékelős, abban tudom hogy az 5-ös és a 7-es lábat is testre kell kötni, különben nem világítanak az olvasólámpák. Így működik mindkét autómban. Nálam az említettek egy zöld/barna és egy piros/kék vezeték, mindkettő testre megy.
  4. Nincs. Mármint a Combot nem ismerem ilyen szempontból, de alig egy hónapja programoztam fel egy tempomatot egy 2006-os évjáratú Tigra TT-be, aminek a műszerfala megegyezik a Comboéval, és abban sem volt.
  5. Nem. Az FLR8LDCU (illetve most már FLR8LDCU+, mert a simát már nem gyártják) Bosch gyártmányú gyújtógyertya, és valóban ez a gyári. Ennek a Champion megfelelője az RC10DMC, ami a PSA-Opel egyesülés óta valóban gyári gyertyának számít, de egy nagy kalap sz@r az egész, úgyhogy én azt javaslom NE gyári gyertyát kérj a boltban, mert akkor rád sóznak ilyen gagyi Championt, hanem KIFEJEZETTEN a Bosch FLR8LDCU+-t kérd. Az autó is erre van optimalizálva/tervezve, amikor ezeket a motorokat gyártották, még a Champion a fasorban sem volt (illetve létezett, csak nem számított gyári gyertyának, így a mérnökök nem is számoltak vele), azt csak a franciák mérnökei állítják hogy megfelel a Bosch fentebb említett típusának. Én vesztemre ilyet tettem a Corsába (pontosabban gyári gyertyát kértem, és ezt sózták rám a Cromaxban), azóta nincs rendes alapjáratom... A Champion Peugeot-ba való gyertya, az Opelba Bosch kell és kész.
  6. Nem irtál motorkódot, de mivel van ilyen hibakódod, feltételezem hogy elektromos gázos autód van, azaz a fojtószelepet villanymotor mozgatja, nem gázbowden. A lényeg az hogy van pár motorkód (Z10XE, Z12XE, Z18XE, Z18XEL és Z20LET-nél biztosan, a többit nem tudom) ahol ha a motorvezérlőről lehúztad a csatit, vagy akár csak az akku negatív pólusa levételre került, akkor újra kell tanítani a fojtószelepnek a határértékeket. Ezt Op-Com-mal lehet megtenni, és vannak feltételei: álló, üzemmeleg motor (legalább 85°C-os vízhőmérséklet), nincs tárolt hibakód (ha van akkor törölni kell előbb), akkufeszültség magasabb mint 11V és gázpedál alaphelyzetben. Ha ezek a feltételek állnak, akkor az Op-Com menüjében a motor kiválasztása után Special function - Reset learned values - Start menüpontokra kattintással a fojtószelep véghelyzetei újra taníthatóak. Nem tuti hogy ez megoldja a problémát, de én megpróbálkoznék vele, veszteni nem veszítesz semmit.
  7. Az enyémhez pölö nem kellett, bár nem OpCom-mal csinálták, hanem Tech2-vel és márkaszervizben.
  8. A központizár vezérlőhöz hozzávaló kulcs kell. Ha új a kulcs elektronikája, akkor azt rá kell tanítani. Op-Com-al nem tudom hogy működik-e, nekem Tech2-vel csinálták anno. Az is lehet hogy a Car Pass is kell hozzá, bár én úgy tudom az csak a gyári riasztós autókhoz (illetve az abból származó centrálvezérlőkhöz) kell.
  9. Tehát kvázi stabilmotorként lenne használva. A kérdésem nekem ebben az esetben az hogy megérné vajon egyáltalán alternatív üzemanyaggal kísérletezni? Menne olyan sokat az a szivattyú? Arra gondolok hogy egy 1.5-ös szívó dízelmotor nem fogyaszthat olyan sokat alapjáraton (nem is értem az 1100-1200-as fordulatot, ha a szivattyúnak alapjáratnál nagyobb fordulat kell, azt áttételezéssel szokták megoldani) ha abból indulunk ki hogy egy kétezres benzinmotor 0,9-1,1 liter körül eszik ilyen körülmények között óránként. Számoljunk mondjuk a dízel esetében 0.6l/h fogyasztással, az nagyjából helytálló. Ha 10 órát megy az a motor naponta, akkor az pont 6 liter gázolaj egy nap, ami nincs 3000Ft. Ezt ha étolajra váltod, akkor is csak a negyedét tudod megspórolni nagyjából, szóval napi 6-700Ft megtakarításról beszélünk. Oké, ha minden áldott nap folyamatosan megy az a szivattyú, akkor az már havi szinten 20e Ft, évente (gondolom télen nincs mit öntözni, szóval csak 9 hónappal számoltam) meg 180e Ft. de ez tényleg extrém sok használat, és lehet hogy a motor pont ugyanilyen értékben kérne karbantartást a végén. Ezekkel érdemes számolni szerintem mielőtt döntesz.
  10. LPG-t nem, viszont a targoncákat a mai napig PB-gázpalackból tankolják, és ha megnézed az eredeti hozzászólás (amire válaszoltál) dátumát, 2010-ben még simán el tudom képzelni hogy divat volt a palackból átfejtés... a motorikus PB-gáz (amivel a targoncák mennek) és az LPG egyébként ugyanaz, annyi különbséggel hogy utóbbi tisztább és nem tartalmazhat annyi vizet.
  11. tgabika76

    Kadett D

    Ideális lenne, csak nemigen fogsz találni attól tartok. F10/5-ös váltót legutoljára X12SZ motorkódú Corsa B-be szereltek, azt meg kb. '96-ig gyártották csak. A négysebességes F10/4 gyártását meg még ennél is előbb abbahagyták. Én nem tudom arra felétek Hevesben mi a helyzet, de itt Veszprém megyében ilyen öreg autók már bontóban se nagyon vannak... Akárhogy is, ha találsz valahol 1.2-es Corsa B-t, abban jó eséllyel F10-es váltó lesz, szóval valami ilyenből kéne kibontanod. A váltó típusa amúgy rá van írva magára a váltóházra, ott ahol a kapcsolókulissza belemegy a váltóba, csak töröld le róla az olajos szutykot és elvileg látni fogod. Itt az ábra hogy pontosan hol keresd, bár a képen ez pont egy F13-as váltó, de ugyanitt van az F10-esen is (de ugye az F13 is jó neked):
  12. Köszönöm, ezt azóta kiderítettem egy kis kutatómunkával, és nem is jártál messzire az igazságtól: a KW/LIF a Karawane/Lieferwagen, azaz kombi/kisáruszállító kivitelt jelenti, ezek szerint azoknak nem csak a lámpatest formája más, hanem a csatlakozó lábkiosztása is.
  13. Valaki nem tudja véletlenül a G Astra hátsó lámpatest csatlakozójának a lábkiosztását? Igazából az a szál kéne nekem ami a tolatólámpának adja a feszültséget, tolatókamera bekötése céljából.
  14. tgabika76

    Kadett D

    Elvileg a D Kadett 13S motorja kisblokk, szóval rámegy az F10 és F13 váltók bármelyike (F14 nem létezik), mindegy hogy Astrán vagy netán E Kadetten volt eredetileg. F15-öt már nem merem mondani, pedig elvileg az is kisblokkos váltó. A lenti képen látszik hogy eredetileg milyen váltóval szerelték ezt az autót (pirossal bekereteztem), és ugyanabban a sorban az is látszik hogy milyen más típusokba szerelték még ezt a motort, és azokhoz milyen váltót csatoltak:
  15. Ha ötezerért tele van és 3/4 tanknál ég a szegénységjelző, akkor az azt jelenti hogy összeszívta a vákuum a tankodat. A G Astráknak műanyag tankjuk van gyárilag, és van bennük egy tankszellőztető szelep ami ha rendesen működik, nem tud ilyesmi történni, de ha tönkremegy, akkor a benzinpumpa szívóereje összeszívja a tankot ami így az eredeti űrtartalmának töredékére esik össze. Könnyű meggyőződni róla, alá kell mászni a kocsinak és megnézni hogy össze van-e esve a tank. Ha igen, akkor attól tartok le kell venni az üzemanyagtartályt, és megpróbálni valahogy sűrített levegővel az eredeti méretére "felfújni" óvatosan. Ha sikerül, akkor utána a tankszellőztető szelepet kicserélve (vannak akik fúrnak egy 1,5mm átmérőjű lyukat a tanksapkára ehelyett, de ez akkor sem az igazi) a hiba többet nem jelentkezik.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.