Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Content Count

    10,682
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    122

tgabika76 last won the day on September 10

tgabika76 had the most liked content!

Community Reputation

916 Lelkes-segítőkész

3 Followers

About tgabika76

  • Rank
    ...a tgabika ;)
  • Birthday 02/11/1976

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • City
    Veszprém

Recent Profile Visitors

23,132 profile views
  1. tgabika76

    Egyebek

    Köszönöm mindkettőtöknek. Nem a mostani hengerfejemről van szó, az a motor ami most van az autómban, nem egészen 20e km-el ezelőtt nagygenerálon esett át még az előző gazdánál közel 400e Ft-ért (megvannak a számlák), beleértve a hengerfejet is. Amit gépműhelybe akarok küldeni az egy X20XER hengerfej, tuningcélból vettem egy 200e km-t futott autóból, ez kerülne fel az enyémre a mostani helyett. Nem tűnik rossz állapotúnak, a szelepemelés most is megvan 10,5mm, csak biztonság kedvéért kéne gatyába rázni ha már felkerül, belátható időn belül nem szeretném újra levenni. Ettől függetlenül a síkolás meg a szelepszárszimmeringek cseréje gondolom alap, hogy mást is kell-e rajta csinálni, az meg majd kiderül. Viszont ebből következik hogy a "hozzak egy másikat amit nem reménytelen gatyába rázni"-dolog nem működik, XER hengerfejet nem olyan egyszerű találni, kevés az OPC bontás, szóval bármi baja is van, mindenképp rendbe kell hozni. Csak próbálok a legrosszabbra felkészülni a költségek tekintetében.
  2. tgabika76

    Egyebek

    Hello! Egy kis elméleti segítség kéne. Tegyük fel hogy van egy másik hengerfejem amit szeretnék feltenni az autóra. Természetesen gépműhelybe elkerülne előbb egy kis átnézésre, lévén bontott hengerfejről van szó, viszont most jön az a része ami miatt tanácstalan vagyok. Arra gondoltam hogy a költségek csökkentése érdekében nem egyszerre valósulna meg a művelet, hanem előbb elkerülne a HF gépműhelybe (ami alsó hangon is 60-70e ha mondjuk csak síkolni meg nyomáspróbázni kell, de simán 100e fölé szaladhat ha mondjuk szelepszárszimmeringeket vagy hidrotőkéket is cserélni kell), és csak mondjuk 1-2 hónappal később kerülne fel az autóra (mert ugye akkor ott is vezérléscsere, tömítések, miegymás, még plusz 30-40e), addig a szobában állna. Viszont hallottam egy olyan véleményt hogy nem feltétlenül okos ötlet ez így, mert ha egy felújított hengerfej össze van rakva, akkor a szelepszárszimmeringek feszített állapotban vannak kenés nélkül, ami nem tesz jót nekik. Maga a szerelő is mondta hogy lehet hogy csak túlparázza, de véleménye szerint egy felújított hengerfejet nem kéne hetekig tárolni még száraz szobában sem, azt legjobb lenne rögtön feltenni a helyére. Vélemények?
  3. Ha a végére ért, akkor kezdi elölről, de hogy melyik kódot villogja először, azt nem tudom. Én a kódok szám szerint növekvő sorrendjére tippelnék, bár amióta van Op-Com-om, már nem villogtattam, évek óta.
  4. Először is, minden G Astra gyárilag immobilizeres. A kulcsban van a jeladó, és nem kell hozzáérinteni semmihez, ha bedugod a gyújtáskapcsolóba, jó esetben magától felismeri hogy az a saját kulcsa és engedi elindítani vele az autót. Hogy ez a felismerés biztosan megtörténjen, én a kulcs bedugása után szoktam hagyni neki 2-3 másodpercet mielőtt elfordítom gyújtásra, mert ha bedugod és azonnal fordítod is, előfordulhat hogy nem ismeri fel a kulcsot, akkor szokott ez a hiba előfordulni. De van ott még nagyobb baj is, a P0105 (szívócsőnyomás (a.k.a MAP-szenzor) jeladó hiba) és P0170 (tüzelőanyag-korrekció (avagy lambda-szonda) hiba) azt jelzi hogy nem megfelelő az üzemanyag-levegő keverék arány a hengerekben, valószínűleg emiatt rángat. A nem megfelelő keverési aránynak sok oka lehet, a fenti két hibakód csak a tünet, nem biztos hogy azok cseréjével megoldódik a probléma. Az autó ezzel a két hibakóddal azt próbálja közölni hogy fogalma sincs mennyi levegőt szív a motor (ezt mérné a MAP-szenzor), így hát nem tudja mennyi üzemanyagot keverjen hozzá, amitől vagy túl dús, vagy túl szegény lesz a keverék, ezért rángat a motor. A lambda-szonda hiba is erre utal: az méri a kipufogógáz oxigéntartalmát, ami a jelek szerint vagy túl sok (=szegény a keverék), vagy túl kevés (azaz dús). De hogy kiderüljön mi a hiba pontos oka, komolyan át kell nézni az üzemanyagbefecskendező rendszert, a kipufogóoldalt és a szívóóoldalt, mert lehet hogy csak egy repedés vagy lyuk van a szívócsövön a MAP-szenzor után ahol többletlevegő áramlik be amiről a motorvezérlő már nem tud és ezért szegény a keverék, de az is lehet hogy tényleg a befecskendezők nem jók. Sőt, akár még a kipufogócsövön is lehet lyuk a lambda-szonda előtt, amitől a kipufogógázban túl sok lesz az oxigén, és így a lambdaszonda által mért értékek eltérnek attól amit a MAP-szenzor mér, ezért a hibakód. De persze az sem derül ki az írásodból hogy ezek mind aktív hibakódok-e amik mind jelen vannak, vagy csak korábban előfordult és a memóriában ragadt tárolt hibakódok amik már nem aktívak... egy szó mint száz, el kéne vinned az autót egy rendes szerelőhöz aki ért is hozzá. Hogy addig is tudod-e így használni? Tudod, én sokáig jártam így egy Corsával (nem az akarat nem volt meg a javításra, hanem több szerelő sem találta a hibát) ha együtt tudsz élni a rángatással akkor az általános következmény a megemelkedett fogyasztás (akár 1-2 literrel is) és károsanyag kibocsájtás, de a legrosszabb esetben (ez azért ritkn szokott előfordulni) ha szegény a keverék és nincs meg a benzin hűtő hatása a hengerekben, akkor hosszú távon át is éghetnek a szelepek vagy a dugattyú, ami motorgenerált jelent.
  5. tgabika76

    Egyebek

    Ötlet: nincs műkörmös ismerősöd? Nekik van UV-lámpájuk, akár csak egy próba erejéig... vagy bankjegyvizsgáló lámpa kölcsönbe valahonnan? Amúgy ha az a cső puklis (a 9-es csak az O-gyűrű/tömítés, a cső száma az 1-es a korábbi rajzon, és egyben van az egész) akkor az még elérhető újonnan is egyedi rendelésre, de még kedvezménnyel is ~85e Ft az egész, a teli ára 100e felett van... Én megpróbálnék egyet szerezni bontóban vagy akár csak kölcsönbe, tökmindegy milyen állapotút, és az alapján legyártatni vadonatújban, nem hiszem hogy nincs rá lehetőség. És akkor addig se kéne megbontani a te autódat. Már ha tényleg ott szivárog. Ja, a cikkszám ami neked kell az GM 90508302
  6. tgabika76

    Egyebek

    Ezen a képen látszik a kérdéses cső? Ez elvileg az X20XEV motortéri klímacsövei:
  7. Én sima pillanatragasztóval raktam vissza a helyére évekkel ezelőtt. Akkor provizorikus megoldásnak szántam mert egyrészt ez volt kéznél, meg nem is hittem benne igazán hogy a fűtést bírni fogja, de azóta is tart, úgyhogy nem nyúltam hozzá.
  8. Kellemes gimnasztikára készítsd fel azt aki be fogja kötni! Én magam csináltam, elméletben (és gyakorlatban) sem bonyolult, csak elég nehéz hozzáférni. Sokkal könnyebb ha a delikvens két helyen eltöri az alkarját, akkor olyan helyen is hajlik majd ahol amúgy nem szokott, de most kéne.
  9. tgabika76

    Egyebek

    Melyik az a cső Edit? Egyszer meg kéne mutatnod, kinyomozom neked hogy fellelhető-e még újonnan.
  10. A nút biztos, hogy gyárilag csak abban van-e vagy még pluszban ragasztás is van, azt nem tudom. Az viszont bizonyos hogy ha egy bontott tanksapkáról lefeszegeted azt a gumit (ahogy én is tettem), akkor már nyúlik annyit hogy simán, ragasztás nélkül ne álljon meg a nútban. Hogy egy új szigetelőgumival mi a helyzet azt nem tudom, lehet akkor nem kell ragasztás.
  11. Én cseréltem, de fogalmam sincs mivel ragasztottam fel. Ami azt jelenti hogy feltehetően nem valami speciális ragasztó volt. Ha belegondolsz, nem sok követelménynek kell megfelelnie az oda szánt ragasztónak: ne oldja a gumit, valamint legyen víz és fagyálló. Ha találsz ilyen ragasztót, akkor sztem nyugodtan felragaszthatod vele, mindegy milyen fajta.
  12. A gyári gyertya az Bosch. A Z14XEP-hez (igaz H Adstránál) a gyári alkatrészprogram az FQR8LE2 típust hozza. Ennek a gyertyának ezek a helyettesítői, de én nem kockáztatnék ezekkel, ha a gyár szerint a Bosch a jó, akkor maradnék a Bosch-nál. (elvileg GM-es dobozban is ez van)
  13. tgabika76

    Egyebek

    Nem, idehaza találtam facebookos Calibrás csoportban hirdették. De annyira azért nem makulátlan, bár sokkal jobb állapotú mint a régim, de egy alapos tisztítás ráfér. Ez a szín az autón a Z290 Nordcap, és elvileg csak a Young Editionra fújták, arra is mindössze 3 hónapig, '97 márciustól '97 júniusig.
  14. tgabika76

    Egyebek

    Hát pont a vezetőoldali nem igazán feszes szerkezetű, ráadásul szakadt a szokásos helyen, illetve az ülőlapja még ki is van égetve cigivel. A vezetőoldali ajtókárpit összes patentja el van törve és valami ragasztóval összegányolva, szóval abból meg kell venni az új szettet. Valamint az ülésdöntő bowdenek is meg vannak nyúlva, csak akkor dől az ülés (az erre szolgáló karral) ha hátratekered a háttámla dőlésszögét, függőlegesbe állítva nem dönti. Pont ezek miatt ez a szett vagy donornak jó másik ülésszettet felújítani (az anyósülés még egész feszes pl.), vagy egy még ennél is rosszabb beltér helyett. Épp ezért én 20e FT-ot gondoltam a teljes szettért, a 4 ülésért és a 4 oldalkárpitért együtt, ennyiért csak elviszi valaki.
  15. tgabika76

    Egyebek

    Köszönöm. A régi belsőt szerintem megpróbálom eladni, nincs vele semmi tervem meg sok helyet is foglal, de mivel nem valami különleges, félő hogy nem sokat kapnék érte... A B-oszloppal nem tudom mi történt, én már így vettem az autót. Talán valami ajtóbeállítási hiba lehetett...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.