Jump to content
OPEL MAGAZIN és FÓRUM

tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.926
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    168

tgabika76 last won the day on Április 13

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

988 Lelkes-segítőkész

3 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    ...a tgabika ;)
  • Születésnap 1976-02-11

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    opelia.blog.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

24.979 profile views
  1. Nem mentegetni akarom az említett cégeket, de attól tartok nem ők a hibásak, hanem a posta/csomagküldő a trehány küldeménykezelésük miatt, és itt most mindegy hogy állami cégről (Magyar Posta) vagy futárszolgálatról van-e szó. Persze az alkatrészforgalmazó és a csomagküldő mindig egymásra mutogatnak, mert előbbi szerint rendesen kéne kezelni a küldeményeket és akkor nem törne össze, utóbbi szerint meg rendesen be kéne csomagolni... dolgoztam futárcégnél és jártam sokat a Posta központi raktárában, láttam mi megy. Leginkább az Ace Ventura postás jelenete jut róla eszembe. Felteszem egyes cégekn
  2. Tudtommal a sebességjeladó a bal első kerékagyban van, az ABS jeladó az. Kerékaggyal együtt cserélendő, szóval a helyzet az hogy úgy tűnik a bal oldalit is cserélned kell hogy megjavuljon.
  3. Én ezt a két hibát (a fehér füstöt és a P0170-et) különválasztanám. A P0170 szigorúan véáve azt jelenti hogy túl sok az oxigén a kipufogógázban, ezért gondolja a motorvezérlő hogy szegény a keverék. Mivel ez a katalizátor utáni kontroll lambdaszonda, szélsőséges esetben az is előfordulhat hogy a motor után(!) van a hiba: egyszerűen valahol lyukas a kipufogód a leömlő és a lambdaszonda között (tűhegynyi lyuk is elég), ahol oxigéndús levegő jut be a kipufogórendszerbe amit a lambda érzékel, ezért dobja a hibakódot. És így ugye persze hogy nincs falslevegő, mert a gond a motor után van... nem mon
  4. A fordulatszámjel tudtommal a motorvezérlőből jön, és ilyen esetben a műszeregység hátulján levő csatlakozó szokott kontakthibás lenni.
  5. Ami fontos: miután széthúzod az ülés alatti légzsák csatlakozót, MÉG VÉLETLENÜL SE tedd rá a gyújtást addig amíg újra össze nem dugod, mert különben légzsák hibát fog jelezni, és azt csak célműszerrel (op-com) lehet kitörölni, nem tűnik el akkusaru levétel-visszarakástól. AMúgy nem bonyolult, én úgy szoktam hogy előrehúzom teljesen az ülést, kitekjerem az üléssín két hátsó csavarját, aztán teljesen hátratolom, kitekerem a két első csavart is, széthúzom az ülés alatt a már említett többfunkciós csatit (jó nagy, mert felszereltségtől függően ebben vannak az oldallégzsákok és az ülésfűtés vezeték
  6. Tempomat témához: épp most raktam be a Calibrába egy ilyen bowdenes tempomatot, szóval első kézből annyit mondhatok hogy a dolog igenis kivitelezhető, és működik. Nem igaz hogy nincs visszajelzése a sebességről, ugyanis a tempomat vezérlőre menő 9 szál vezeték közül az egyxik a sebességjelé (a kilométeróra hátuljában (nálam) poiros-kék vezeték), ergo igenis képes tartani a sebességet, szóval ha beállítod mondjuk 100-ra, akkor azt fogja is tartani. Elvileg fékkapcsoló sem kell hozzá másik, jó az is ami most van az autóban. Kuplungkapcsoló valószínűleg kelleni fog, bár meg kell nézni, nekem
  7. Na, ha már itt tartunk hogy "általános műszaki problémák", akkor sajnálatos módon van egy idevaló sztorim: az történt hogy a minap megállt alattam a Calibra, ami csak a típusba vetett úgyszólván végtelen bizalmam fényében meglepő, amúgy tulajdonképpen majdhogynem várható volt egy 24 éves autónál aminek a hibát okozó részét még sosem javították korábban. Szóval a tünet erősen olyan volt mintha elfogyott volna a benzin, a motor minden előjel nélkül egyszer csak megállt, de úgy hogy soha korábban nem ingadozott az alapjárat, nem hagyott ki vagy ilyesmi. És aztán onnan többé el sem indult. Ar
  8. tgabika76

    Fogyasztás

    Sőt, már az utód G Astrán is egy hibrid megoldás van, az elektrohidraulikus szervo. Itt még a rásegítés teljes mértékben hidraulikus, de a nyomást előállító szervópumpát nem bordásszíj hajtja a motor főtengelyéről, hanem egy külön kis villanymotor. Ennek az az előnye hogy a villanymotor (és ezáltal a szervópumpa) nem dolgozik állandóan, csak ha alacsony a nyomás a rendszerben, ami nem annyira fogyasztáscsökkentési szempontból jó, hanem hogy nem vesz el teljesítményt a motortól. Ellenben feleslegesen komplikált, ami növeli a meghibásodás esélyét, de ez most más tészte.
  9. Egy fólia nem hiányzik a C Corsára? Én raknék rá, főleg hogy a Zafirán is van... de amúgy tetszik, ami tőlem nagy szó mert sztem az A Corsának sokkal maszkulinabb külseje van.
  10. azért egy alufelni szélesebb szokott lenni 5 és fél collnál, az valószínűleg azért ér bele... a szélesség is számít!
  11. Na ilyennel még nem találkoztam hogy a check engine megszűnt volna létezni... az a baj hogy elsőre nekem is vezérlő probléma ugrott be, de ennél a motornál ilyenről még nem hallottam. Ha tudsz kölcsönkérni esetleg másik vezérlőt, akkor azzal ki lehetne próbálni hogy viselkedik, és hamar kiderül hogy az-e a baja. A második problémára kapásból azt mondanám hogy üzemanyagellátás, de könnyen lehet hogy a vezérlő cseréje azt is megoldja.
  12. Igen. Annyi hogy a gyári acélfelni ET-je 49-es, szóval ez oldalanként 10mmn-rel kijjebb lesz a kerékjáratban, de az még bőven jó, nem fog beleérni a sárvédőbe.
  13. Az F Astrát nem ismerem, de a G-nél ez gyárilag ilyen: mivel alapesetben a világítást este használod (amikor ezeket az autókat tervezték, még nem volt kötelező nappal is a fényszóró használata), ezért azt felkapcsolva elhalványítja a kijelzőket hogy ne süsse ki a szemed a sötétben. Van rá megoldás egyébként: létezett gyárilag nappali fény vezérlő a skandináv piacra (akkoriban csak ott volt kötelező nappal is fényszóró használata), azzal ez a probléma nem jelentkezik. Ez a vezérlő tulajdonképpen egy nyolclábú relé (a foglalata megvan a biztosítéktábla mögött), és annyit csinál hogy gyújtásra fe
  14. A "bank1, szonda2" a második lambdaszondát jelenti, ahogy az a megnevezés "szonda2" részéből ki is derül. A "bank1"-nek itt nincs jelentősége, csak a V-motoroknál, az az egyes hengersort jelöli.
  15. Én úgy emlékszem nem kell programozni, és a motorvezérlőnek semmi köze hozzá, a kipörgésgátlót az ABS kocka vezérli.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.