Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Content Count

    10,707
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    129

tgabika76 last won the day on November 12

tgabika76 had the most liked content!

Community Reputation

924 Lelkes-segítőkész

3 Followers

About tgabika76

  • Rank
    ...a tgabika ;)
  • Birthday 02/11/1976

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • City
    Veszprém

Recent Profile Visitors

23,291 profile views
  1. tgabika76

    Egyebek

    Az elektromosság kínai nekem, úgyhogy fogalmam sincs hány voltos lehet, de simán el tudom képzelni hogy a '90-es években ott tartott a technológia hogy a 12V-os ledek ennyit tudtak...esetleg elég vastag előtte a műanyag ahhoz hogy így lefogja a fényét.
  2. Ártani semmiképp nem árt, sőt az alacsony fordulat ha szelepgörbülést nem is okoz, de elkokszosítja a motort (nem tud "kiégni"). Én amikor vettem az autót, világított a check engine és erőtlen volt, mint később kiderült az elkoszolódott fojtószelepház miatt (nem zárt rendesen). Kitisztítottam, és amióta nem engedem hogy újra elkoszolódjon, azóta nem is jött elő ez a hiba, immár 10 éve. Én azt javasolnám hogy ha 4000-ig nem is, de 3000-ig nyugodtan forgasd el (ez még mindig csak a hasznos fordulatszámtartomány fele!), és ha nem is állandóan, de minden 5. tankoláskor vagy 100-as benzint tankolj, vagy tölts a tankba piros Spuri üzemanyagadalékot, az segít tisztán tartani a rendszert. Olyan már előfordult itt (nem velem) hogy a folyamatos alacsony fordulatú használattól kokszréteg rakódott le a dugattyútetőn (ugye az EGR szelep visszavezeti a kipufogógáz egy részét a motorba környezetvédelmi okokból, és az bizony tele van szennyeződéssel), aztán egy későbbi autópályás meghajtás során ez a kokszréteg felizzott és átégett a dugattyú, motorgenerált kellett az autón csinálni. Nem azt mondom hogy ez törvényszerű következmény, de ilyen is előfordulhat, és elég rémisztő ahhoz hogy az ember megpróbálja elkerülni. Korábban divat volt itt a "fagyizás"-nak nevezett eljárás is, a lényege annyi hogy az ellustulás és az elkokszosodás megakadályozására nem árt mondjuk havonta egyszer 30-40km-en keresztül magasabb (értsd: 3-4000 1/min felett) fordulaton megjáratni a motort. Aki az egész módszert javasolta az budapesti volt és azt hozta fel példának hogy erre tökéletes ha havonta egyszer elmegy az ember Budapestről Székesfehérvárra az M7-esen fagyizni, innen a "fagyizás" elnevezés. Persze nem kell ehhez feltétlenül autópálya meg nagy sebesség, elég egy lakott területeket elkerülő főútvonal is ahol 30-40km-en keresztül nem kell visszaváltani, és mondjuk azon mész 90-el, de negyedikben. A magasabb fordulatszám a lényeg.
  3. Hihi. Én 70-nél rakom negyedikbe(!) az 1.8-at, pedig az még alacsonyabban is adja le a maximális nyomatékát mint a Z14XE (3800-nál 4000 helyett). Kisvárosban élek, lakott területen belül nem is szoktam harmadiknál jobban felváltani. Még sosem panaszkodtak hogy ordítana a motor.
  4. Alapvetően arról van szó hogy a belső égésű motorok hatásfoka a maximális nyomaték közelében a legjobb, ekkor fogyaszt a leadott teljesítményhez képest a legkevesebb üzemanyagot. Ennélfogva úgy érdemes használni őket, hogy a fordulatszám az esetek lehető legnagyobb százalékában a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám közelében legyen. Az, hogy mi ez a fordulatszám, a motorkód ismeretében a netről könnyen kideríthető (pl. opel-infos.de), de általánosságban a dízel, valamint a hengerenkénti 2 szelepes benzinmotoroké alacsonyabb, a hengerenként 4 szeleppel rendelkező benzinüzemű motoroké magasabb.
  5. tgabika76

    Egyebek

    Várjál, a kék (G11-es) fagyálló nem jó alumíniumhoz tudtommal mert olyan adalékok vannak benne amik korrodálják azt. Márpedig nekem a Calibra alumínium hengerfejes, nem is beszélve ugye a hűtőről...
  6. Nem, azt jól tudod. Szerintem véletlenül letestelhettél valamit.
  7. tgabika76

    Elektromos

    Ezen a linken lefelé görgetve találsz hármat is évjárat szerint.
  8. Jellemzően az ülés alatti csatlakozó miatt szokott világítani a légzsák visszajelzője, leginkább akkor ha többen is vezetik az autót és gyakran van előre-hátra tologatva az ülés, ezt ugyanis az alatta található légzsákcsati nem szereti és kontaktos lesz. Próbáld megmozgatni, időnként szokott segíteni, de a végső megoldást az jelenti ha fixre vannak forrasztva a vezetékek, mert úgy soha többé nem jön elő a hiba, viszont az ülést sem fogod tudni kiszedni ha az a csatlakozó nem bontható.
  9. tgabika76

    Egyebek

    Tipp: a rózsaszín is eszi ha nem cseréled legalább 3 évente. ;) Az a trükk hogy a hűtőfolyadék idővel galvánelemként kezd működni, és szépen megcsócsálja az alumíniumot. Viszonylag könnyű leellenőrizni: meg kell mérni a fagyálló (ami a tartályban van) feszültségét (műszer egyik tüskéje az akku negatívra, a másik belelógatva a fagyállóba), és ha ez több 0.4V-nál, akkor a fagyálló cserés.
  10. Kikapcsolni nem lehet, de volt olyan extra aminél működött ez a funkció, csak sajnos nagyon ritka, én is csak egyszer láttam élőben jó 10 év alatt: ez pedig az Opelfix gyermekbiztonsági rendszer (nem összetévesztendő az IsoFix-el, nem kompatibilisek!), ehhez olyan jobb első ülés tartozott, ami azon túl hogy csatlakoztatható hozzá a gyári gyerekülés, olyan kialakítású hogy van benne ülésfoglaltság-érzékelő, azaz csak akkor működik a jobb első légzsák baleset esetén ha ül valaki a jobb egyen és nincs csatlakoztatva gyerekülés. Ez a fajta extra az ülés oldalán levő figyelmeztető matricáról, és a belső világítás lámpatestjében levő kis visszajelző ledről ismerhető fel: ha a led világít, akkor az utasoldali légzsák üzemen kívül van.
  11. Vannak motorok (nem tudom hogy a Z14XEP ilyen-e) ahol minden tisztítás/leszerelés után újra meg kell tanítani a fojtószelepnek az alapállapotot. Nálad a P1526 hibakód legalábbis erre utal. Nem biztos hogy megoldja a problémát, de veszíteni nem veszítesz vele, viszont a tanult értékek visszaállításához Op-Com kell, és még így is vannak feltételei (minimum 85°C-os hűtőfolyadék, tehát üzemmeleg motor, nincs tárolt hibakód, gázpedál alaphelyzetben, satöbbi). Ha hozzáférsz Op-Com-hoz, akkor elmondom hogy hogyan kell visszaállítani az alapértékeket.
  12. tgabika76

    Egyebek

    Ma volt egy kis időm, úgyhogy csináltam pár fotót a XER hengerfejemről abból az alkalomból hogy megtisztogattam kicsit mielőtt még a héten reményeim szerint elkerül gépműhelybe. A képeken szerepelnek cikkszámok is ha valaki ilyet tervez vásárolni, és ezekből kiderül hogy a XER szívó- és kipufogóoldali tengelye bizony egyforma, csak mert hallottam olyat is hogy csak a szívó oldali más, a kipufogó oldali ugyanaz mint az XEV-é, pedig nem. Valamint mértem szelepemelést, pontosabban a vezérműtengely bütykeinek méretét a két végállásban, talán látszik hogy a két érték 48,65 illetve 38,2mm azaz a szelepemelés 10,45mm (eredetileg 10,5-nek kéne lennie, de ezt betudom a gyártáskori szórásnak, nem gondolom hogy egy láthatóan ép állapotú, 150e km-t futott motor tengelye ennyit kopott volna). A hatodik képen látszik némi berágódás az illeszkedő felületen (ezt tippem szerint a fagyálló okozta), ami miatt némi síkolás válik szükségessé, de amúgy semmi komoly szerintem.
  13. Én ezt használtam. Szerintem már legalább 5 éve ha nem több, azóta is hibátlanul tart:
  14. tgabika76

    Egyebek

    Szerintem arra gondol hogy eztán (zárak hiányában) nem fogod tudni mechanikus módon nyitni az ajtót, csak egy gomb megnyomásával a távirányítón, elektronikusan. Én ettől nem tartok, sőt örülök hogy nem kell kínlódnom a befagyott zárakkal és nem kell félnem kulcs beletöréstől eztán... a Bertone több mint 10 éve megvan, nem emlékszem hogy valaha is beledugtam volna a kulcsot fizikailag az ajtózárba... Eleinte a Kadettnél (ez volt az első autóm ahol behegesztettem a zárakat miután egyszer feltörték zárkihúzás módszerével) még biztonsági megoldásnak meghagytam a hátsó lökhárító alatt 2 szál vezetéket, amire egy akkumulátort csatlakoztatva kinyílt a jobb hátsó ajtó (annak a centrálmotorjára volt kötve), de sose kellett használnom. Mondjuk ott bajban lettem volna ha a központi motor feladja, mert ez a 4 ajtós változat volt, nem dönthető hátsó üléssel (egy lemez volt gyárilag a hátsó üléstámla mögött), úgyhogy ha nem jutok be az ajtón át, akkor csak az ablaktörés maradt volna a fentebb részletezett vésznyitó hiányában, de szerencsére sosem került rá sor. Egyébként igen, arra az íves kilincsre gondolok amit te B Vectrának írsz, bár facelift után olyan volt az F Astrán és a Calibrán is (nekem is olyan van) gyárilag, de értelemszerűen a vezetőoldalon záras kivitelben. Nekem még jobban is tetszik mint a régebbi kilincs, de persze a régi (A Vectra vagy F Astra '94 előtt) hátsó ajtó kilinccsel is öszse lehet hozni a zárnélküliséget, csak akkor a komplett kilincset kell megvenned a belső részével együtt, és a mostani zárhengered sem maradhat az ajtóban, mert nem fér el (de mondjuk kulcslyuk hiányában úgyse vennéd hasznát).
  15. tgabika76

    Egyebek

    Jól emlékszel. Ha zár nélküli kilincset szeretnél (gondolom ezért akarod a hátsókat), akkor használhatod a faceliftes ('95 utáni) kilincseket is, és akkor nem kell megvenned belülre azt a fém burkolatot ami az egész kilincset takarja a belső oldaláról, az ugyanis másmilyen a záras és a zár nélküli verzióhoz. Viszont ha eddig a régebbi (sík felületű) záras kilincseid voltak, akkor ha megveszed az újabb fajta kilincset, akkor elég csak a műanyag, a zárat bent is hagyhatod, a fogantyú takarni fogja.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.