Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.586
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    103

tgabika76 last won the day on Március 18

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

890 Lelkes-segítőkész

3 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    ...a tgabika ;)
  • Születésnap 1976-02-11

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

22.676 profile views
  1. Átlagos felhasználásra szinte bármelyik jó (én a Corsába Starline-t raktam ami egy olcsó márka, de arra az évente csak városban lefutott 5000km-re megfelel), de pl. a Bilstein B6 egy jó kompromisszum a sportosság és a kényelem között.
  2. Pedig a 2004 utáni Classic II Astrákban gyárilag olyan, csillapítottan csak az eredeti német Astrákban nyílik a hamutartó. Ez az egyik különbség a sima és a Classic G Astrák között... Amúgy 16-18e-ért tényleg baromi drága a hamutartó, errefelé annyiért már komplett középkonzolt adnak hamutartóval együtt... csak maga a kinyíló hamus rész a szivargyújtó aljzattal felénk 2-3000Ft a bontóban.
  3. Ahh, kétfélénél kicsit több, most néztem utána. Gyári riasztó nélküli verzióból van egy 315MHz-es (ennél CM van írva a dobozra) és egy 433MHz-es, ez pedig KF jelű. Van egy harmadik féle a cabriohoz is, XK jelzéssel, de az gondolom most nem játszik. Riasztósból többféle van, BR, SS, BS és ZK, ezek közül a ZK jelű a 315MHz-es, a többi 433. Esetleg nem tudnád megnézni a tieden milyen kód van?
  4. Ha ír valaki, én mindig elolvasom Mi a helyzet a Spiderrel? Lesz még belőle autó mondjuk a következő évtizedben?
  5. Na akkor egy ötletszintű kérdés hátha: csinálta már meg valaki a kvázi félgyári távirányítós centrálzárat a Vectrához/Calibrához? Tudom hogy gyárilag sosem létezett ilyen, de viszonylag könnyen kivitelezhető, nem kell hozzá semmi más csak a faceliftes Vectra B gyári riasztó nélküli változatának (ez fontos!) centrálzárvezérlője ("CH" jelű Kiekert dobozka az anyósülés lábterénél) meg a hozzá való kulcselektronika. A centrálvezérlő lábkiosztása ugyanaz, a régit lehúzva, ezt meg rádugva máris van egy távirányítós központi záras autónk, csak a kulcsszárat kell hozzáidomítani az új kulcselektronikához. Idáig ez állítólag kipróbált és működik, a kérdésem most jönne: ha minden igaz van elérhető közelben G Astra centrálvezérlő, ami szintén ugyanazokkal a csatlakozókkal rendelkezik mint a Vectra/Calibra, tehát simán plug&play lenne feltenni, de van egyetlen nagy különbség: míg a B Vectra vezérlője 315MHz-en működik, addig ez a G Astrás 433MHz-en. Vajon ettől még jó lehet nekem? (Sajna az ember nem adja oda kipróbálásra, csak ha kifizetem, és vissza sem veszi)
  6. A sebességmérő bowden kattogásának én úgy tudom a hitvány minőség az oka, nem a hossz. Az utángyártottak mind sz@rok, meg kell venni a gyárit, az nem kattog. De majd valaki megerősít/cáfol ebben akinek több tapasztalata van a dologban, esetleg cserélt már sebességmérő bowdent gyárira (sztem a bontott is jó, nem feltétlenül kell új)
  7. Na ezt követem, ugyanez a baj nálam is a Calibránál... Főleg hogy nekem azt mondták nem is igen lehet úgy kiszedni hogy egy bowden el ne szakadjon(?)
  8. tgabika76

    Egyebek

    Köszönöm szépen, ezek hasznos infók voltak. Mivel donorként mindenképp X20XEV-ben gondolkodom (mert az enyém is az és félő hogy a más motorosakban máshogy mennek a csövek), így felteszem hogy ez már eleve hosszbordás szíjas lenne (bár EPC szerint R-es alvázszámtól az összes négyhengeresben egyféle kompresszor van, ami hosszbordásszíjas). A tűzfal átlyukasztásához megvan a sablon, de a tömítéseket az összes illesztéshez meg kell venni újban gondolom, mert használt tömítésekkel összerakva nagy a rizikó. Ugyanígy érdemes sztem a bontott klímakompresszort is felújíttatni berakás előtt, illetve nem tudom klímahűtőből nem zsákbamacska-e a bontott, vagy abból is érdemes mindjárt újat venni? De ha meg újat veszek, akkor tulajdonképpen bontott cuccok csak a kábelköteg, a csövek, a ventillátor és a fűtésbox lesznek, minden más vadonatúj. Mindenképpen köszönöm a tippeket, bár egyelőre csak az infókat gyűjtöm, jövő tavasznál előbb nem vágok bele a projektbe semmiképp. Egy nyarat lehúzok vele klíma nélkül, meglátom mennyire élhető így (csak hétvégi autó, esetenként 1-200km-t van használva, dugóban szinte soha).
  9. tgabika76

    Egyebek

    Hát ez az hogy én nem nagyon, de talán vannak ismerősök akiknél el lehetne és még a szerelésben is segítenének. Egyelőre nagyobb problémának látom hogy nem is biztos hogy találnék megfelelő autót a piacon (klímás XEV bontásra), amilyen gyér most a kínálat...
  10. Egyetértek. Alapvetően a benzinmotor (sőt minden négyütemű motor) a legmagasabb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon működik a legjobb hatásfokon, azaz ezen a fordulaton kerül a legkevesebb üzemanyagba egy egységnyi teljesítmény előállítása. A Z14XEP-nél pedig ez az érték 4000-es fordulatnál van.
  11. tgabika76

    Egyebek

    Utólagos klímát hanyagolnám, mindenképpen a gyári megoldás utólagos beépítésén gondolkodom. Valamennyire utánanéztem, nem is annyira a költségek lennének riasztóak (olyan 200-250e Ft-ból kijönne mindenestül), hanem a munka nagysága. '94 után az összes négyhengeresen egyforma kompresszor van, ebből egy új utángyártott kb. 40e Ft, fűtésboxot (ami a műszerfal mögött van) lehet találni bontásból ahogy klímahűtőt is, ezek is bármilyen motorosból jók, viszont a csövezés miatt mindenképp kellene egy X20XEV motoros donor is, mert azok csak abból jók. Ezen kívül kell még az összes tömítés vadonatújban (hogy biztosan ne szivárogjon), és a műszerfali meg a motortéri kábelköteg. A nagy levegő inkább magához a szereléshez kell, mert a beltéri része úgy kezdődik hogy műszerfal ki.... Amúgy meglepődsz, de még az utód Bertone cabrionál se volt magától értetődő a klíma (szerencsére a fémtetős coupénál már igen), gondolták ha úgyis le lehet nyitni a tetőt, akkor nem is olyan feltétlenül szükséges az...
  12. tgabika76

    Egyebek

    A légzsák-témához: pár éve pont az ilyen dilemmák tisztázása miatt valami autós újság szándékosan elpukkantotta egy (asszem) '76-os évjáratú autó (odaát az USÁ-ban már akkor is elérhető volt az airbag) légzsákját, ami nem meglepő módon tökéletesen működött, a tesztelők pusztán annyit jegyeztek meg hogy a ma megszokott légzsákokhoz képest a piropatron kicsit lassabban működött, így a légzsák is talán csak századmásodpercekkel, de lassabban nyílt ki. De ezen nincs is mit csodálkozni ha egy mai és egy 40 éves technikát hasonlítunk össze... Én szeretem a bőrt, a kormány egész biztosan újra lesz bőrözve, egyrészt mert kopott, másrészt meg mert nekem furán vékonynak tűnik a karimája. Szívem szerint az üléseket is bőröztetném (ahogy a coupéban is van), de ettől egyelőre visszatart a klíma hiánya.
  13. A felső link jó, az való a lökhárító aljába, de felülre, a két lámpa közé ez a fajta középen kinyomós szegecs való gyárilag: https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/elso_lokharito_rogzites/rogzito_patent_opel_ford_12585
  14. tgabika76

    Egyebek

    Hát én se akarnám hogy az arcomba durranjon, egyszerűen csak jobban tetszik mint a légzsák nélküli kormány (azt se tudom az milyen, már az előző Calimban is sportkormány volt). Az XEV melletti döntést hosszú mérlegelés előzte meg: az alapvetés az volt hogy kevés kivétellel az összes C20XE hengerfejes (LET úgyszintén) az a néhány Cossie amit elkerült ez a probléma, meg nem eladó. Az XEV-nek is van típushibája, állítólag alul vannak méretezve a főtengely siklócsapágyai, ami miatt nagyon érzékenyek a megfelelő minőségű motorolajra és lehetőleg óvatosan illik terhelni őket főleg hidegen, különben csapágyasak lesznek. Ezzel szemben viszont ott van hogy egy egyszerű leömlő-tengely-chip trióval könnyedén XER-t lehet csinálni belőlük, azaz nem elérhetetlen a 160LE se velük. Végül azért döntöttem emellett az autó mellett, mert számlákkal igazoltan több mint 400e Ft-ot költöttek a motorjára (gyakorlatilag teljes felújítás, beleértve az említett siklócsapágyakat is) 3 évvel és 35e km-el ezelőtt. Remélem nem bánom meg.
  15. tgabika76

    Egyebek

    Nahát, mivel megfelelő topikot nem találtam, így jobb híján ide postolok... az van hogy majd' 11 évnyi sóvárgás és bánkódás (az eladott egykori Calibrám miatt) után idáig bírtam, és mivel a fertőzés nemhogy nem múlt, de még csak nem is csökkent, végül megint vettem Calibrát. Viszont mivel még egyszer nem akarok úgy járni hogy megbánom a döntésemet, így természetesen a coupé is marad, most már kettőből nulla a rendes napi használatra alkalmas autóim száma. Hosszas fontolgatás végére került pont amúgy a döntéssel, mert voltak feltételeim: mindenképpen 1., faceliftes Caibrát akartam (azok kevésbé rohadnak és kell a dupla légzsák, öreg vagyok már), 2., ha lehet klímásat, és végül 3., NE vagy XEV motorosat (ezek a legelterjedtebb motorok, tehát bőven van hozzájuk alkatrész, ugyanakkor a leggyengébbek is, tehát a boyracerek akik hajtani vették, feltehetően nem ezt választották). Sajnos azonban úgy tűnik túl sokáig válogattam, és a rendelkezésre álló pénzösszegből ma már nem lehet idehaza sem olyan autót venni ami megfelel mindhárom feltételnek, így végül a klíma kimaradt. Pedig még így is a magyar piac egyik legdrágább autóját vettem meg szerintem. Amit sikerült vennem végül: '97 márciusi Young Edition (egyike az utolsóknak, '97 augusztusában ért véget a gyártás) X20XEV motorral, Keramikblau színben. Egyelőre az ismerkedési fázisnál tartunk, vannak orvoslásra váró hibák és tervek is, ezekről majd később.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.