Jump to content
OPEL FÓRUM

tgabika76

Moderátorok
  • Content Count

    10,843
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    143

tgabika76 last won the day on May 30

tgabika76 had the most liked content!

Community Reputation

953 Lelkes-segítőkész

3 Followers

About tgabika76

  • Rank
    ...a tgabika ;)
  • Birthday 02/11/1976

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    opelia.blog.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • City
    Veszprém

Recent Profile Visitors

23,906 profile views
  1. Hát ezt csak úgy tudod elkerülni ha vízjelezed a fotóidat, bár a már eddig netre felkerült képek esetében ez édesmindegy így utólag...
  2. Azonkívül annak a váltókarnak nem is olyan szoros az illesztése emlékeim szerint hogy a hőtágulásnál így szétrepessze a műanyagot. Ettől függetlenül valós a hőtágulásból eredő probléma, például az összes Calibra/Vectra A műszerfali takaródíszléce (a szélvédő tövében) azért repedt, mert gyárilag hozzácsavarozzák a műanyag műszerfalhoz is, meg a fém karosszériához is, és nem tud rendesen hőtágulni. Leírva viszonylag egyszerű a megoldása: az egyik oldali (vagy a műszerfal felőli, vagy a lemezhez rögzítő) csavarkötéseket oldani kell, csak sajnos ehhez le kell venni kompletten az egész műszerfalat.
  3. tgabika76

    Egyebek

    Nahát, most nézem milyen rég írtam ide is... annyi változott a fentebbiek óta hogy nagy bánatomra amotorvezérlő megírása határozatlan ideig elmarad, azon egyszerű oknál fogva hogy sneki sem vállalja. Sajnos eljárt az idő ezek felett az autók felett, és nem a szaktudás hiányzik, hanem egyszerűen senki sem szenved egy olyan motorvezérlő megírásával amit ki kell szerelni az autóból és forrasztgatni, amikor egy OBD csatlakozón keresztüli 10 perces "chiptuningért" is el lehet kérni ugyanazt a pénzt... Tőbb céget is felhívtam, hiába... Addig is történtek azért dolgok, egyelőre az alkatrészbeszerzési fázisban vagyok a nagy fék projekthez, a nyergek már megvannak, homokszórás után fényezve lesznek, ha megvan a tárcsa és a betétek is, akkor mehet össze. Amúgy '99 utáni (faceliftes) B Vectra nyergek lesznek előre, mert azokban 52 helyett 57mm-es a munkahenger dugattyúja, valamint az a nyereg befogad 280mm-es átmérőjű (a gyári ugye 256mm) 4x100-as féktárcsát is, ami meg a Meriva/H Astra tárcsája. Valamint egy német fórumban látott ötlet nyomán elkészítettem egy elég drasztikus váltókarrövidítést is. Váltóútrövidítőm már eddig is volt, most hogy a váltókar hossza is csökkent 5 centit(!) egészen más lett a vaáltás érzete, szinte már japánosan kemény és kattanós, ráadásul a páros és páratlan fokozatok síkja közötti távolság alig több mint 5 centi, jóformán csuklóból lehet váltani. Az elkészítéséhez ki kell venni a váltókart (egy félrefordítva biztosítható csapszeg rögzíti a kulissza aljában) lehúzni róla a csuklós műanyag elemet (persze csak miután a váltógombot leszereltük róla), és ebből a csukló műanyag elemből az egyik képen látható részt ki kell vágni. Utána a kar két részét össze kell ragasztani, a fém váltókart ki kell egyenesíteni (gyárilag van benne egy enyhe törés, de mivel megszűnik a rácsúszó műanyag elem csuklója, így másképp nem lehet megoldani), majd mehet össze az egész. A végeredmény össze sem hasonlítható az eredetivel, sokkal kezesebb és közvetlenebb érzés, bár nekem a hátramenetet elég nehéz lett kapcsolni, de majd megszokom Ezen a két képen pedig az összeszerelt váltókar a páratlan és a páros fokozatok síkjában látható, elég jól látszik hogy nincs nagy távolság a kettő között:
  4. Megint szépültünk kicsit: már egy ideje terveztem, de mostanra megléptem én is a sokak által már korábban kitaposott utat, és felkerült végre a SEAT Leon Cupra koptató az OPC lökhárító aljára. Dacára annak hogy nem gyári Opel alkatrész, mégis viszonylag kis alakítással felhelyezhető, és ezzel még egész harmonikusan mutat az autó. Én önmetsző csavarokkal raktam fel a biztos rögzítés érdekében, és mindössze 5-5 centit kellett levágnom a két végéből hogy passzoljon:
  5. Elvileg a 8-as pin kell neked, ahogy ezen az ábrán is látszik:
  6. Dehogynem, Euro2-es ahogy mondtam is, meg ahogy ebben a cikkben is olvashatod. Egyébként csak a szmogriadó riasztási fokozatának elrendelésekor nem közlekedhetsz az autóval Budapesten (vidéken lehet), de ez a legsúlyosabb fokozat, előtte van még az egészségügyi határérték, és a tájékoztatási fokozat. A riasztási fokozat meg csak akkor láp érvénybe, ha már legalább 72 órája tart az előző szint, a tájékoztatási fokozat.
  7. ...meg lefelé is, mert így csak az egyik irányba lesz automata.
  8. Az X12XE még új korában se teljesítette az Euro4-et, mert az Euro2-es. Ami az Euro4-et tudja, az a Z12XE motorkód.
  9. Lehet hogy a többinél is, de ez különösen kényes rá.
  10. Az olaj amúgyis kényes kérdés a Z22SE-nél. Az alapprobléma az hogy ebben a motorban a motorolaj nyomása feszíti a vezérműláncot, és ha az olajnyomás, vagy annak minősége esetleg mennyisége nem megfelelő, a vezérműlánc laza lesz (nem megnyúlik ahogy @zotya975 írta, hanem nem működik a feszítő), a vezérlés átugrik, és máris kész a motorkár. Ettől függetlenül a motor vállalható, csak én azt tenném hogy vétel után azonnal vezérlés csere akármit mond az eladó, jó minőségű lánccal és gyári láncfeszítővel, plusz innentől kezdve mindig csak és kizárólag jó minőségű 5W40 vagy 5W-30 motorolaj (a 10W-set el kell felejteni) tízezrenként cserélve (akkor is ha 30e a gyári csereintervallum), és sűrűn nézni az olajszintet, így nem lesz gond.
  11. Tőle nem nagyon fogsz semmit megkapni: egy 9 éves hozzászólásra válaszoltál, aminek a szerzője már 5 éve nem járt a fórumon. Nekem van valamiféle leírásom, de sosem próbáltam, nem tudom hogy működik-e: "Szerintem tervezési hibás az ülésdöntő bovden, vicc, hogy milyen vékony, nem csoda, hogy elszakad idővel. Nekem volt már mindkét ülésen ilyen gond, az elsőt még a szerviz, a másodikat tavaly magam csináltam redrocket cartárs leírása alapján (ezúton is köszönet neki!). Annyit módosítottam a dolgon, hogy Ákostól én kaptam pót döntőkart és műanyag takaróelemet (ami a kar körül van) anno az üléshez (ő asszem akkor mondta is, hogy csak roncsolva lehet szétszedni, s talán tavaly a TIS is megerősített ebben), ami azért nagyon jó mert a kart fűrésszel levágtam, a takaró műanyagnak a pöckei meg letörnek amikor kiveszed. Nekem legalábbis így egész egyszerűen sikerült. A kárpitrészek azok egész értelmesen szét meg össze bújtathatók. Amire vigyázni kell az az, hogy amikor már finishben vagy, akkor az ülés tömetét ne feszítsd túl erősen, mert az az "erős szalmaszerű tömet" el tudna "törni" fent. S íme a leírás amit kaptam: - Kihúzod a fejtámlát - az üléskárpit támla részéről fel tudod húzni a szövetet. - a fejtámla tartó műanyag "csöveket" belülről óvatosan ki kell nyomnod. Vigyázz a kezedre mert rohadt éles és kidolgozatlan az ülés lemezelése, ráadásul szűk a hely. - az ülésmozgatóból is ki kell bányászni a kart (egy kis lemez biztosítja a bowden felső karmát, ha jól emlékszem)és a sínjét. Én itt először a műanyag sín egyik pöckét el is törtem, szval többet ésszel mint erővel. Régi ki (kelleni fog csípőfogó a gyorskötözők vágásához), új fordított sorrenben vissza. Szükséged lesz: - türelem - csípőfogó - hosszabb laposfogó - esetleg csavarhúzó (a műanyag elemek fixálóinak elengedéséhez történő finom feszítéshez :))"
  12. A második link a gyári felnije (az ET49), az első (ET35) kicsit jobban kilóg oldalra (14mm-t egész pontosan), de végülis az is felmegy...
  13. Na, hát ez egyszerűbb volt mint gondoltam, és még csak diagnosztika se kellett hozzá. Nem hittem volna, de az alacsony motorolajszint olyasféle zajokat okozhat a motor járásában, amit a motorvezérlő kopogásos égésnek érzékel. Olajszintet normálra feltöltve (a minimum alatt volt, épphogy elérte a nívópálca vége, de az alacsony olajnyomásra figyelmeztető lámpa még csak fel sem villant) a tünetek megszűntek és a hibakód sem jött elő többet.
  14. tgabika76

    Elektromos

    Én úgy tudom a vezetékek színe nem teljesen egyezik meg amik a motorból kijönnek, de funkcióra ugyanaz.
  15. De tudok, van Op-Com-om. Hét vége felé lesz egy kis ráérő időm, akkor beleásom magam a témába, és majd jelzek hogy mire jutottam.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.