Jump to content
OPEL FÓRUM

tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.908
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    164

tgabika76 last won the day on Március 3

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

983 Lelkes-segítőkész

3 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    ...a tgabika ;)
  • Születésnap 1976-02-11

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    opelia.blog.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

24.788 profile views
  1. Nem írtad hogy milyen motorod van, de én úgy tudom hogy a benzineseknél ha nem Turbós és nem Classic, akkor a 31-es pinen működnie kéne. A kapcsolót magát hogy kötötted be? Én ezt a rajzot használtam, értelemszerűen 31-es pinnel, nem 25-össel ahogy a rajzon szerepel, de tökéletesen működik:
  2. Ez nagyon erősen hidrotőke/szelep hangnak tűnik nekem, pláne hogy fordulatszámfüggő. Ha pedig így van, akkor nincs köze a vezérléshez, az olajnyomáshoz annál inkább. Ezért is van hogy indítás után jelenmtkezik, mire felépül az olajnyomás, addigra megszűnik, illetve terhelésen (nagyobb fordulatszámon, amikor az olajpumpa is gyorsabban forog, nem hallani). Első körben nézzetek olajszintet (ha kevés, akkor persze hogy nincs rendes olajnyomás), ha az megvan akkor én csinálnék egy olajcserét (szűrővel együtt) minőségi 5W-40 olajjal (ízlés kérdése, nekem nincs bajom azzal ha nem Dexos2 az olaj, visz
  3. Ha kiveszed a műszerfalból a bal térdednél (a viulágításkapcsoló alatt) levő kis tárolót akkor már láthatod a biztosítéktáblát. Ennek az alján, középen van egy kis műanyag fül (a lenti képen pirossal bekereteztem, sajnos nem jól látszik, pont takarja egy relé), azt megemelve kibillentheted a biztosítéktábla alját. A tábla felső szélén pedig van két csavar (a helyük a lenti képen kékkel bekarikázva), ha azokjat is kihajtod, akkor ki tudod venni a biztosítéktáblát, bár elég passzentos lesz az oldalába betolt multitimer egység miatt (az a fekete hosszúkás valami a tábla jobb oldalán), úgy kell ma
  4. Tudtommal a színkódolás a műanyag keménységét/ a bolha "erősségét" jelzi. Kialakításra ha egyformák is, a fehér az alap, a zöld egy kicsit erősebb, és a piros a legerősebb kárpitrögzítő. A fehér helyére bármikor jó a piros, de ahol gyárilag piros volt, oda azt is kéne tenni, nem véletlenül raktak oda erősebbet a gyárban
  5. Pont nemrég láttam aliexpressen olyan teleszkópot ami távirányítóval vezérelhető, a hirdetés szerint milliméter pontosan beállítható mekkora legyen a nyitása...
  6. Ha rövid távokon használod az autót, akkor a "cappuccino" megléte sajnos borítékolható. Nem kell hogy fogyassza a vizet, elég hozzá a hideg hengerfalon a levegőből kicsapódó pára, ami az olajjal keveredve a fent leírt jelenséget okozza. Ez pedig télen simán belefagy a kartergázcsövekbe és rtövid utak esetén nem elképzelhetetlen hogy a vezérműtengelynél is megmaradnak a jégkristályok. Én ebben a hidegben ha csak napi ingázásra használom az autót, akkor is hetente legalább egyszer szoktam menni egy hosszabb (25-30km-es) kört akár céltalanul is, hogy a motor elérje az üzemi hőmérsékletet és a mot
  7. Attól függetlenül én itt vagyok Calibrásként, és még tetőablakom is van, de ha hozzá tudnék szólni a problémádhoz, már rég megtettem volna.
  8. tgabika76

    Motor

    Hát... kicsit szégyellem magam (senki ne kövesse a példámat), de nekem az utolsó vezérműszíjcserém 2010 április 11.-én volt a Bertoneban (igen, 11 éve!), igaz azóta csak 47e km-t mentem vele. Nem szándékosan kísértem a sorsot, valahogy mindig fontosabb volt valami más, véletlenül alakult így. Egyelőre semmi jele a szíj elhasználódásának (ránézésre is jó állapotban van), de tényleg nem jó ötlet idáig halogatni.... A gyártók szerintem nem azért adnak meg viszonylag rövid intervallumot mert a szíj nem bír többet, hanem mert mentesülni akarnak az intervallumon belül esetlegesen elszakadt szíj miat
  9. A hátsó futóműve ugyanaz a csatolt lengőkaros mint az F Astráé vagy a legtöbb kis/középkategóriás Opelé. Én megemeltem a hátulját, a lengéscsillapító alsó bekötési pontjából kicsavartam a csavart, lebillent a hátsó híd, így ki tudtam cserélni a rugót és mehetett is vissza a csavar. A két oldal kávézással együtt megvan fél óra alatt.
  10. A sz@r márpedig finom, mert több millió cecelégy nem tévedhet!
  11. tgabika76

    Motor

    Az F Astra szerintem még 16pines ALDL csatis (legalábbis a hasonló korú Calibrám az). Átalakítóval rádughatsz te 10pines OBD-t is ugyan, de hiába, mert élő adatot nem fogsz tudni olvasni belőle csak gyári célműszerrel (Tech1 vagy Tech2). Bármi mással legfeljebb hibakódokat fogsz tudfni törölni.
  12. mp3-al sehogy, írt audio cd-vel szopkott működni ha nem túl koszos az olvasófej, illetve én a biztonság kedvéért lassú sebességgel szoktam írni, bár nem tudom ez számít-e. Ha fejegységet akarsz cserélni, akkor a kormánytáv megoldása egyszerűbb, ehhez olyan fejegység kelkl ami tuzdja a vezetékes(!) távirányíthatóságot alapból, azaz van ilyen kimenet vagy vezeték a hátuljában (infrásan távirányítható készülék nem jó), és ha ez megvan, akkor meg kell venni a hozzá való távvezérlő adaptert például innen. (oldalt a lenyíló menüből válaszd ki az autórádiód márkáját) A kijelzés sajnos szin
  13. Így hogy légbeömlő, lehet hogy nem fogják tudni. Hivatalosan az a központi befecskendezés/pillangószelepház fedele. A bele való csavar leginkább gyáriban van, a cikkszáma 9158228, például itt: https://csergowebshop.hu/szo-kereso?text=9158228&t=n
  14. tgabika76

    Motor

    Ez nem olyan mint a Calibra ahol a parafa tömítéshez gyárilag hosszabb csavarok is valók? (A tömítés vastagsága miatt, és ugye a parafát nem szabad nagyon meghúzni mert akkor összeül és ereszteni fog). Amúgy ha minden igaz a parafa tömítés az alu karterhez való, a gumi meg a lemezhez.
  15. Amennyire én tudom, általánosságban a turbós motoroknak nem a fogyasztás a legnagyobb problémája, hanem hogy ölték őket (mivel jól mentek), és elégf sanszos hogy hamarosan turbócserés lesz mind ha még meg nem ejtették rajta. A 2.2-nél olyan típushiba ismert, hogy a vezérműláncot olajnyomással működő patron feszíti, ergo ha nincs olajnyomás, átudrik a lánc és vége a motornak. Emiatt vétel után azonnal lánc és feszítőpatron csere (báérmit is mond az eladó), utána pedig szigorúan ügyelni kell a motorolaj minőségére és szintjére, de ha ezt betartod, akkor vállalható motor, nem lesz vele gond.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.