Jump to content
OPEL FÓRUM

tgabika76

Moderátorok
  • Content Count

    10,783
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    136

tgabika76 last won the day on January 19

tgabika76 had the most liked content!

Community Reputation

941 Lelkes-segítőkész

3 Followers

About tgabika76

  • Rank
    ...a tgabika ;)
  • Birthday 02/11/1976

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    opelia.blog.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • City
    Veszprém

Recent Profile Visitors

23,583 profile views
  1. Szerintem én tudat alatt az ő nagy csodálója vagyok: az eddigi autóim közül (a Bertonet leszámítva) 4-ből 3-at ő tervezett (Kadett D, Calibra, Corsa A), és pont a negyedik Kadett E volt eddig az egyetlen olyan autóm, ami nem nőtt a szívemhez.
  2. Ma már ritkábban ugyen (ez az autó "kész van" nagyjából olyan amilyennek elképzeltem, csak apróbb simítások vannak hátra), de azért történnek dolgok a Bertone háza táján is: most például VTN karbonmintás fóliát kapott a motortakaró burkolat:
  3. Háromféle antenna volt hozzá gyárilag: a 280mm-es az alap, a 283mm-es a DAB-rendszerű rádióhoz, illetve a 360mm-es a gyári GPS-hez. Ezek egymással nem kompatibilisek, mert nem egyforma a menetük (sorrendben M6, M7 és M5), de a vétel minőségét amúgysem az antenna hossza befolyásolja, mert az antennaerősítő a talpban van beépítve. Ha szól a G Astra antennájával, akkor az is tökéletes lesz hozzá.
  4. Ez egy visszacsapószelep ami a szívósorról a devanderre (vákuumdobra) vezető levegőcsövön van. Nem szokott elromlani, anno én is megvettem a Claibrához, aztán nem is ez volt a baj... A tünetek alapján a fékrásegítő lesz a rossz, abban szokott a membrán átszakadni.
  5. Pedig az: akkor kiégett a kilométerszámlálót megvilágító izzó a műszerfalban, más lehetőség nincs. Ha biztosíték lenne, akkor a műszerfalvilágítás többi része sem működne. Sajnos ki kell építeni hozzá az óracsoportot, másképp nem tudod cserélni.
  6. tgabika76

    Elektromos

    A skandináv piacon lehetett rendelni ezekbe az autókba nappali fényt, de ne úgy képzeld ezt el mint a mai DRL-ek. A lényege annyi volt hogy ha benne van ebben a foglallatban a reléje, akkor gyújtás ráadására automatikusan felkapcsolja az összes helyzetjelzőt körben (elöl és hátul is), kivéve a műszerfalvilágítást és a rendszámvilágítást (ezek nem kellenek nappal) a világításkapcsoló "0" állásában is, és motorindítás után ha megjön az olajnyomás, akkor felkapcsolja a tompított fényszórókat is elöl.
  7. A lemez részek teljesen, amennyiben háromajtóst cserélsz háromajtósra. Csak a lökhárítók változtak, illetve a beltérben néhány dolog (pl. kormány, kárpitok), illetve új motorokat vezettek be, de a karosszériaelemek szempontjából ez irreleváns.
  8. Biztos hogy nem tekerted le véletlenül a műszerfalvilágítás fényerejét? Elég gyakran elő szokott fordulni...
  9. tgabika76

    Elektromos

    Sajnos a B Vectrát nem ismerem, de az Astrában az ugyanilyen zöld csatlakozó az automata váltó kapcsolójának csatlakozója. Ha itt is az lenne, akkor az megmagyarázza hogy miért megy bele vezeték a tempomat csatiról (azért hogy csak D állásban lehessen a tempomatot bekapcsolni). http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=23020200205_134400.jpg <-- ezen a képen a nagyobbik (8 pólusú) csatlakozó a nappali fény reléjének csatija, a másikat sajnos nem tudom. A többire sajnos nincs ötletem.
  10. Ez így nem működik. Ilyen alapon ha te nem mész arra, akkor sem jön létre az egész szituáció, szóval akkor te vagy a hibás hogy arra mentél. Sajnos tudomásul kell venni hogy jobb oldali közlekedés esetén az útpálya menetirány szerinti jobb oldali sávjában közlekedőnek (azaz aki a saját sávjában halad) elsőbbsége van mindenki mással szemben aki keresztezi vagy csak rövid időre veszi igénybe az útpálya azon oldalát, például előzés céljából.
  11. Amit írtam válaszul, az olyannyira nem földtől elrugaszkodott történet, hogy hasonló már történt is egy családtagommal jó 25 évvel ezelőtt, azért tudom hogy valószínűség szerint mi lenne a kimenetele. Abban az esetben a családtagom egy elsőbbségadás táblával (nem stoptábla, hanem a csúscsára állított háromszög) biztosított kereszteződésből hajtott ki egy négysávos útra hogy ott balra nagy ívben kanyarodjon, tehát elsőbbséget kellett volna adnia a négysávos úton közlekedők számára. Igen ám, csakhogy az adott időpontban sűrű köd volt, így a rokonom elnézett jobbra és balra is többször, és mivel nem látott egyetlen érkező autót sem, kihajtott. Csakhogy közben egy pénzszállító autó (páncélautó) érkezett neki balról, és telibe találta a rokonom autóját. A pénzszállító ráadásul a belső sávban közlekedett, állítása szerint azért mert félt hogy a ködben elüt egy út szélén haladó kerékpárost, tehát megszegte a jobbra tartási kötelezettségét. Mégis a családtagomat hozták ki hibásnak, hiába mondta hogy a ködben nem látta a közeledő autót, a bíró álláspontja szerint addig kellett volna ott várnia, amíg biztos nem lesz abban hogy szabad az út, ha kell akkor megvárja míg feloszlik a köd, akkor is ha ez nem életszerű. A páncélautó vezetőjét mindössze a jobbra tartási kötelezettség megszegésében tartották hibásnak.
  12. Van erre egy gumiszabály ami elég sokféleképpen értelmezhető, és jellemzően a közlekedési jogászok ki is szokták csavarni. Jelesül: "A közlekedés során minden olyan akadály előtt meg kell tudni állni, amelyre az adott körülmények között számítani kell" Namármost a kulcsszó itt az hogy a szóban forgó akadályra kell-e számítani adott körülmények között? Nyilván egy féktávon eléd lepottyanó zongorára nem kell számítanod mert elég kicsi a valószínűsége, de hogy egy országúton autó jön szembe, az elég gyakran elő szokott fordulni. Az elsőbbségadás szabálya pedig kimondja hogy védett úton elsőbbséget kell adni annak is aki egyébként szabálytalanul közlekedik (különben a mentő elé is nyugodtan kifordulhatnál amelyik 110-el jön 50 helyett).
  13. Te lennél a hibás. Méghozzá azért mert a KRESZ-ben benne van hogy csakis akkor szabad előzni, ha meggyőződtél annak veszélytelenségéről. Ha nem látod jól hogy jön-e szembe valaki, akkor addig nem előzöl, míg biztos nem vagy benne hogy szabad az út. Az nem mentség hogy "én úgy láttam"... Az más kérdés hogy a másik felet is megbüntetnék a közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése miatt (mert nem égett a fényszórója lakott területen kívül), de magáért a balesetért te felelnél.
  14. ...Illetve lehet venni külön is újonnan (a cikkszáma GM 90296122), de sztem drágább mint bontóban egy használt óracsoport amiben eleve benne van
  15. Hát pedig az a helyzet hogy ha nincsenek ott a beállítógombok a kijelző mellett, akkor azt gyárilag csak a fejegységen keresztül lehetett beállítani, más megoldás erre nincs. Az utólagos rádióval biztosan nem fogod tudni összekötni, és a multikormány kapcsolói sem erre valóak (bár ha jól sejtem nem is működik a multikormányod így hogy nem a gyári fejegység van benne). Egy ügyes műszerész elképzelhető hogy utóbbit meg tudja oldani a kijelző lábkiosztásának ismeretében, de a legegyszerűbb megoldás az idő beállítására hogy éjfélkor leveszed az akkusarut egy pillanatra. Igaz a dátum így sem fog stimmelni...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.