Jump to content
OPEL FÓRUM

tgabika76

Moderátorok
  • Content Count

    10,759
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    134

tgabika76 last won the day on January 15

tgabika76 had the most liked content!

Community Reputation

935 Lelkes-segítőkész

3 Followers

About tgabika76

  • Rank
    ...a tgabika ;)
  • Birthday 02/11/1976

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    opelia.blog.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • City
    Veszprém

Recent Profile Visitors

23,491 profile views
  1. tgabika76

    Elektromos

    Hat tenyleg csak tipp, de a muszeregyseg csatlakozoja nincs esetleg kilazulva az oracsoport mogott? Az tud ilyeneket csinalni...
  2. Simán lehet, nekem is csinálta a Calibránál. A legtöbb amit tehetsz hogy amikor egyszer sikerül kinyitni, akkor leveszed az ajtókárpitot és megjáratod/megkened a zár működtető rudazatokat egy kis fújható zsírspray-vel vagy legrosszabb esetben WD-40-el.
  3. Igen, van. Elvileg +3°C alatt nem kapcsol be, de nem a külső hőmérséklet számít, a védelem a szárítószűrő eljegesedése miatt van, szóval annak a hőmérsékletét nézi. Mivel ez meg a motortérben van, ha járatod egy kicsit a motort előtte, akkor akár még mínusz 10 fokban is be fogod tudni kapcsolni a klímát.
  4. Pontosítanék: a GYÁRI csavarhoz adnak tömítőgyűrűt. De vettem már olyan (utángyártott) csavart, amihez nem volt tömítés, igaz az 600Ft volt, a gyári meg 1600.
  5. Én hétfőtől-péntekig naponta 2-2km-t megyek oda és vissza a munkába, hétvégén meg 2x15km-t, és ilyen körülmények között most télen hajszállal 7 liter alatt áll meg az 1000 köbcentis Corsa is, szóval ez ilyen, én nem csodálkozom. Jut eszembe, tegnap megvolt az első tele tankom E10-es benzinnel, érdekes módon azonnal check engine-el válaszolt az autó, P0170 (=szegény keverék) a hibakód. Pedig elvileg a Z10XE nem érzékeny az E10-re, de ennyit erről. Kénytelen leszek ebbe is 100-ast tankolni, pedig semmi nem indokolja. Amúgy egyéb tünet nincs, csak a világító check engine, de ez is épp eléggé zavar.
  6. Ha nincs hibakód, akkor én nem bántanám a lambda-szondát, egyrészt mert feltehetően nincs baja, másrészt meg mert magas fogyasztás nem csak a lambda hibájából eredhet, hanem ezer más dolog is okozhatja. Például jó lenne tudni milyen körülmények között használod az autót, mert csak városban, rövid, 2-3km-es távokra ilyenkor télen nem is olyan sok ez a 11,3 liter, én egy 1.2-es Corsával is meg tudtam etetni ennyit ha így használtam. Nekem mondjuk sose evett ennyit a Z18XE-m, de nincs is igazából összehasonlítási alapom, mert én hobbiautónak tartom, télen egyáltalán nem használom, és jó időben sem gyakran megyek vele városon belül.
  7. T10 B8.5D a becsületes neve, így néz ki:
  8. Annyit tennék hozzá az előttem szólóhoz @Béla, hogy sajnos úgy néz ki kifogtál egy elhanyagolt autót. Nem minden G Astra ilyen, és ez nem is jelenti azt hogy a tied menthetetlen volna, ezek tulajdonképpen apróbb hibák amik egy ilyen korú autónál elég gyakran előjönnek, de kezelhetőek. Meg kell őket csinálni (nem túl nagy ráfordítással megoldható, lásd az előttem levő hozzászólás), és akkor ez a része rendben lesz, de magától nem javul meg. Egyébként számomra is úgy tűnik hogy az autód előző gazdája műszaki érdeklődésű ember lehetett mert bizony piszkálta az autót, emiatt volt a tükörlap kijőve az állító pöcökből, és emiatt törtek le a trafóhíd műanyag fülei is (mert piszkálták őket).
  9. A G Astrákban még nem elektromos szervó van, hanem elektrohidraulikus. Némileg feleslegesen túlbonyolítottnak tűnik, de a lényege annyi hogy a kormányrásegítést ugyanúgy hidraulika végzi mint a hagyományos szervónál (szervóolaj is kell bele!), viszont a szervószivattyút nem szíjról hajtják a főtengelyről, hanem egy külön kis elektromotor forgatja. Az elképzelés a gyár szerint az volt hogy így a szervószivattyú meghajtása nem vesz el teljesítményt a motortól, az ugyanis nem megy állandóan, csak ha mozdítasz a kormánykeréken, akkor kapcsol be az elektromotor és állítja elő a nyomást a szervópumpában. Állítólag némi fogyasztáscsökkenést okoz a hagyományos hidraulikus szerkezetekhez képest (gondolom töredék deciliterekben mérhető), viszont eggyel több meghibásodási lehetőség...
  10. tgabika76

    Elektromos

    Elvileg nem tudod a távolsági fényt külön állítani, csak az egész lámpatestet együtt (a tompított fényt is):
  11. Az úgy van rendjén ha kattog. Ha soha nem hallod, az baj, mert akkor elromlott. Nekem csak gyújtásra nem szokott.
  12. Utolsó két kérdésre tudok válaszolni: a forró hűtőfolyadék a motortól a termosztáton keresztül a hűtő felső részébe áramlik, a termosztát pedig 92°C-nál kezd el nyitni és 105°C-nál nyit ki teljesen.
  13. Igen, tudom, régi történet már, de mivel most sikerült átépítenem a saját XEV-met XER-ré, így kiegészíteném annyival hogy a hengerfej sem azonos, az XEV-ben (nekem ugyan Calibrában volt az az XEV, nem G Astrában), van szekunderlevegő pumpa ami ugye hideg motornál plusz levegőt nyom a leömlőbe környezetvédelmi okokból, emiatt a hengerfejben a kipufogócsatornák is szűkebbek, nem is kevéssel.
  14. Ne blankolj, lehet venni átalakítót gyári ISO vs. akármi formációban, több típushoz is. Nagyon talán keresni se kell, nagyobb Media Markt-okban is kapsz. Amúgy a gyári csati ahogy az előbb is írtam, ISO formátumú, neten könnyedén megtalálod a lábkiosztását.
  15. tgabika76

    Egyebek

    Igen, mindenképp szeretnék. Egyelőre az Autokorbel látszik esélyesnek (ahol a TotalCar teljesítménymérős sorozatát is rögzítik), nekik van egy olyan ajánlatuk Calibrára hogy először mérnek, aztán chiptuning, majd még egy mérés hogy lásd a különbséget, mindez bruttó 70e-ért. Mivel az XEV chipeléshez ugye ki kell szerelni a motorvezérlőt és forrasztani, én nem érzem olyan soknak ezt az árat.... Én is nagyjából kora tavaszra tervezem amúgy, áprilisban szokott lenni (2020-ban asszem április 25 a pontos dátum, de nem biztos) a MOTE-nak egy pályanapja a Kakucs-ringen, oda jó lenne már chipelt autóval menni
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.