Jump to content
OPEL FÓRUM

tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.883
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    154

tgabika76 last won the day on Október 10

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

968 Lelkes-segítőkész

3 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    ...a tgabika ;)
  • Születésnap 1976-02-11

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    opelia.blog.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

24.485 profile views
  1. Ilyen táblázatról nem tudok, de a Haynes-féle szerelési könyvekben ott szokott lenni az összes csavar meghúzási nyomatéka.
  2. Én úgy tudom hogy nem mindegyik ülésben van meg a rögzítésére használt pont a kárpit alatt, például az oldallégzsákosban nincs. Tudom hogy az oldallégzsák a másik oldalon van, de az ülés váza szimmetrikus, a légzsák helye a vázban ott van a belső oldalon is, azért mert így egyszerűbb jobbkormányos piacra üléseket gyártani. Egy szó mint száz, nem tudom hogy a G Astra és a Zafira kartámasza megegyezik-e, de sztem ha a tied oldallégzsákos, akkor ez nem fog belemenni.
  3. ÉS gyárit vagyél, még akkor is ha 1600Ft... Egyrészt ahhoz jár a réztömítés is ennyiért, másrészt meg mert az utángyártott hiába 600Ft, nekem konkrétan letört a csavar feje meghúzás közben...
  4. Az ajtókapcsolótól is lehet testelni, az ott van mindjárt a lábtérburkolat mellett amúgyis. A biztosíték meg 2001-től az újabbik, kicsi késes, a korábbi autókon a nagyobbik késes fajta van. Előbbinél vízszintesen vannak a biuztosítékok a táblában, utóbbinál függőlegesen.
  5. tgabika76

    Egyebek

    Na most jutottam el idáig, íme a sztori: Végre rászántam magam és megléptem az utolsó lépcsőfokot is a Calibra erősítésében, meglett végre a chiptuning, természetesen padon mérve előtte/utána a hitelesség miatt. Érdekes eredmények születtek, de konkrétumot majd később, először kezdjük azzal hogy mi is ez a hogyishívják és mitől ennyi az annyi. Először is, az autóm gyárilag X20XEV-nek született, annak minden gyengeségével (számszerűleg értem -most már- fentről nézve, mert amúgy továbbra is azt gondolom hogy nem rossz motor, csak tudni kell bánni vele). Viszont tavaly év végén belevágtam a
  6. tgabika76

    Motor

    Egy rossz lamdaszonda általában magas fogyasztást okoz, tehát ha tényleg az volt a baj, akkor cseréje után lejjebb kell mennie a fogyasztásnak. Hasonló a helyzet a motorhőfok-jeladónál is: ha rossz, akkor az ECU egy előre beállított középértékkel számol, ami azt okozza hogy hidegen nehezen fog elindulni az autó (mert az ECU kb. 80°-osnak veszi a motor hőmérsékletét ilyenkor, és nem dúsít), tehát cseréje után (amennyiben ez volt a hiba) könnyebben indul majd hidegen.
  7. tgabika76

    Futómű

    Én használtam ilyen gumipogácsát anno a Kadettben is, meg a közelmúltban a C Corsában is, nem annyira éreztem hogy megváltozott volna tőle a rugózás (legalábbis az úttartásban nem éreztem változást, bár nekem ültetett autóim vannak, azokhoz képest még így is puha volt), viszont a célomat (hogy nem ült össze) elértem. Ellenben mindegyik autóból sajnos kipotyogtak idővel ezek a gumipogácsák, szóval nem túl tartós megoldás szerintem.
  8. Nem biztos hogy a tengely lesz az oka. A szaggatva törlést úgy érted hogy olyan mintha ugrálna az üvegen? Mert ha igen akkor én jártam úgy hogy egyszerűen gyenge volt az ablaktörlőkar belsejében található rugó ami rászorítja a kart (és vele a lapátot) a szélvédőre, és emiatt ugrált. Mivel külön ilyen rugót nem kaptam, a bontott meg lutri, így komplett kart cseréltem, utána minden olyan volt mint az új.
  9. Itt egy link az M32 váltóról ahol láthatod hogy hol helyezkedik el a váltó száma, illetve a számok magyarázata is látható.
  10. Ami engem illet, én az 1.4 16V-t venném, mégpedig abból is a Twinport nélküli (Z14XE) változatot. 1.4 8V motor nem létezett G Astrához, az 1.6 8V ugyan végtelenül megbízható, de a 75 lóerejével kicsit gyengécske szerintem, az 1.6 16V-ből meg főleg a korai példányok (X16XEL motorkód) híres olajfogyasztók hírében álltak, azonkívül az a +11 lóerő az 1.4 16V-hez képest már nem oszt, nem szoroz szerintem, ráadásul az 1.4 16V valamivel takarékosabb is.
  11. Relé jó? (biztosítéktáblában legfelső sor bal első)
  12. Csak a szintjelzőnél. De miért akarsz adalékot a váltóolajba?
  13. Ha abban a műanyagban kotyog a váltókar, akkor az a gömb van elkopva a kar alsó részén. Ki szokták venni és rámelegíteni egy vastagabb zsugorcsövet, akkor megszűnik a kotyogás.
  14. Kell hozzá az Op-Com, de feltételei is vannak: üzemmeleg motor (legalább 85°C-os hűtőfolyadék álló motor alaphelyzetben levő gázpedál akkufeszültség legalább 11V nincsenek tárolt hibakódok.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.