Jump to content

tgabika76

Moderátorok
  • Hozzászólások

    10.558
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    101

tgabika76 last won the day on Január 11

tgabika76 had the most liked content!

Hírnév

887 Lelkes-segítőkész

3 követő

tgabika76 névjegye

  • Felhasználói rang
    ...a tgabika ;)
  • Születésnap 1976-02-11

Elérhetőség

  • MSN
    tgabika@maffia.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Corsa C Z10XE (2002)
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

22.463 profile views
  1. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Nem gondolnám. Sokat beszélgettem erről a Janival, éppen azon apropóból hogy amikor az üléseimet bőröztettem (ezt nem ő csinálta), akkor megcsináltattam a váltó- és a kézifékszoknyát is, éppen azért hogy pontosan ugyanolyan árnyalatú legyen mint az ülés. Csakhogy én ugye nem értek a bőrözéshez, és ne tudtam hogy az a bőr ami az üléseken van, túl merev, vastag és kemény váltószoknyának. Ráadásul a bőr ugye drágább (autóipari bőrről beszélünk, az nem jó amiből otthon a kanapé van, mert az nem UV-álló), a vékonyított (hántolt) bőr meg méginkább, sztem nem jönne ki ennyiből ha valódi bőrből csinálná. A Jani is műbőrt használ a váltó- és a kézifékszoknyához, de ma már nagyon jó minőségű műbőrök vannak, ha nem vagy szakmabeli, akkor csak akkor mondod meg hogy ez nem igazi bőr, ha közvetlenül azután tapintod meg, hogy előtte egy valódi bőrt fogtál.
  2. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Már rég volt, úgyhogy nem emlékszem mennyi idő alatt készült el, de 12e Ft-ot kért érte.
  3. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Ő a Kiss Jani amúgy, és abban a megtiszteltetésben részesülhetek hogy személyesen ismerhetem Már többször vettem tőle váltószoknyát, a mostani autómban is az övé van, sőt a kormányomat is ő bőrözte. Jut is eszembe, holnap fel kell hívnom hogy mire jutott a robogóm nyergével...
  4. Ráadásul a hamutartót (és vele a szivargyújtót) kibontani sokkal könnyebb mint az egész biztosítéktáblát kiforgatni hogy hozzáférj a hátuljához... Még ha lesz is gombnyomás, ha egyébként a hamutartó nincs rendeltetésszerűen használva, még abba is el lehet helyezni a nyomógombot és akkor nem lesz feltűnő.
  5. tgabika76

    Váltó tuning

    Hát nem sok reménnyel kecsegtetlek... az a helyzet hogy az X20DTL az ú.n. "nagyblokkok" közé tartozik az Opelen belül, ami azt jelenti hogy a blokkra magára rámegy az F16, F18, F20, F23, F25 és F28 váltó is, utóbbi ráadásul 6 sebességes. Viszont most jön a gond, mégpedig az hogy ezek közül egyedül az F23 az ami bowdenes váltó (a többi rudazatos), és neked a hátramenet is jobbra hátul van ha minden igaz, a rudazatos váltóknál meg balra előre. Szóval ha nem akarsz komplett kapcsolómechanizmust (rudazatot/bowdent, és váltókart is) cserélni, akkor csakis az F23 váltók közül választhatsz, ezek közül is csak kettő van ami a tiednél is hosszabb végáttételű: az egyik a kétliteres szívó benzinmotorokhoz (X20XEV) csatolt váltó (F23SR) , a másik meg a szintén kétliteres turbókhoz (Z20LET) kapcsolt F23SRT váltó. A probléma viszont az hogy habár ezeknek a végáttétele hosszabb ugyan, de az összes többi sebességfokozat aránya rövidebb, a hátramenetét kivéve. Tehát igazából eredményre csak úgy jutnál, ha az előbb említett két váltó valamelyikének végáttételi fogaskerékpárját kiépítenéd, és áttennéd a saját váltódba, de még így is csak 5%-ot nyernél legjobb esetben is. Sztem nem éri meg.
  6. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Erről a 21-es számú tételről beszélek: Így igaz, milliméterekről van szó, de hidd el hogy az is számít. Már attól teljesen rossz lehet a fényszóró vetítési képe ha rosszul fogatod bele az izzót, arról nem is beszélve hogy a fényszóró alsó csavarjánál újabb millimétereket tudsz elcsalni mindkét irányba függőlegesen. Hidd el, tapasztalatból beszélek: csak a rosszul beállított alsó csavar és a fentebbi képen levő szétnyíródott betétanya nálam azt eredményezte hogy az orrom elé világított a fényszóró, kb 6m-re a kocsi elejétől, pedig az izzóhoz hozzá se nyúltam.
  7. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Ez kivételesen nem hülyeség: ha kiveszed a fényszórót a helyéről, illetve ha csak a csavarjait fellazítod, tudsz változtatni a helyzetén: az alsó csavar ugyanis nem egy lyukba megy bele, hanem egy hosszúkás pályába, amivel máris tudod a fényszóró függőleges irányú helyzetét változtatni, vagy akár azzal is ha a felső két csavar alól kihagyod a műanyag alátétet, esetleg a túl erős meghúzás miatt a műanyag alátét deformálódik. Nekem emiatt világította a fák koronáit a lámpám, meg kellett vennem a gyári új műanyag alátéteket hozzá.
  8. tgabika76

    Gumi, felni kérdések

    Én soha, de én nem is autózom télen. Sztem a dolog alapja az lehet hogy a hideg levegőnek alacsonyabb a nyomása, szóval ezért nem árt kicsit többet fújni bele, de a 0.7bar veszteségért már nem lehet a hőmérsékletváltozás a ludas.
  9. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    A kulcsszó a szilikonos macskaalom. Ebből 4-5 liternyi egy légáteresztő (hálós) tasakban mondjuk a hátsó ülés lábterébe helyezve működik, hátránya hogy sajnos a macskaalom szóródik (ha nagyon nagy a hálós tasak lyukmérete), szóval időnként porszívózni kell.
  10. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Ez így is van. De azért az Opel mérnökei nem voltak hülyék, feltételezték hogy ha a forgatógomb a szélvédőre van állítva, akkor párátlanítani akarsz, így ilyenkor nem lehet bekapcsolni a belső levegő keringetést, mert ha a benti párás levegőt fújnád a szélvédőre, az annyit tenne, mint halottnak a csók...
  11. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Teljesen más a felső része, ahol a kijelző van:
  12. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Öö... de ez digitklímáshoz való, electrogernek meg (legalábbis a beillesztett kép alapján) nem olyan kell. A manuális klímáshoz való meg nem kapható már az általad belinkelt helyen sem.
  13. tgabika76

    Utastér,Belsőtér

    Uhh, ez a fabetét eredetileg Irmscher cucc volt, baromi ritka és elég drága is. Cikkszámot tudnék mondani hozzá, de felesleges mert újan sem kapni, nemhogy használtan. Amúgy tartozott hozzá fabetétes kormánykerék, váltógomb és kézifékkar is. Tudom, nem ilyen minőség (bár ez is műanyag), de nem járnál jobban ha lefóliáztatnád a középkonzolt valami famintás fóliával?
  14. tgabika76

    Általános műszaki problémák

    Na végre egy kérdés amire tudok válaszolni (ideje lenne újra vennem egy Calibrát hogy megint beleszokjak ). Szóval: nem, a gyári gomba nem alkalmas, mert az csak az olajnyomás meglétét/nem létét tudja jelezni, de a pontos értékét nem. Ugyanakkor szendvicsadapter sem kell, egyszerűen a gyári egyvezetékes olajgombát kell lecserélni egy kétvezetékesre, olyanra mint itt lentebb a képen. Utángyártottban 15e Ft körül lehet kapni, a gyári olyan 40e környékén van.
  15. tgabika76

    Általános műszaki problémák!

    Nahát, egy napig nem fórumoztam és mire jöttem ide... Álláspontom szerint az érdekek és vélemények kulturált módon történő ütköztetése (úgy is mint építő jellegű vita) használ a társalgásnak, szóval amíg megmaradunk ezeknél a kulturált kereteknél, addig maradhat a fenti eszmecsere, annak ellenére hogy nem igazán illik a topik profiljába. Személyes véleményem szerint viszont van aki az ilyesmit túlságosan a szívére veszi, neki üzenném hogy ne tegye, nem érdemes! Sok ember = sokféle világlátás, akinek a segítség szól, majd eldönti hogy saját képességei tudatában mit kezd vele.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.