Jump to content

georgee

Forummember
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Semleges

About georgee

  • Rank
    Újonc

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Tiszaújváros

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G 1.6
  • City
    Tiszaújváros

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Üdv Fórumtársak! Sajnos a hétvégén sikerült ráfutnom egy elég mély kátyúra, ahol csattant is a futómű rendesen. Kikerülni nem tudtam mert az a 200 méteres szakasz olyan volt mint a hold, és a tábla is lemaradt. A hátsó futóművem elkezdett elég hangosan kopogni. Mivel nem mai az autó és a hátsó lengéscsillapítók nemrég lettek cserélve így a híd szilent lett gyanús nekem. Kérdésem az lenne valaki cserélt már ilyet? Kell hozzá valami speciális szerszám, vagy otthon a garázsban is megoldható a csere?
  2. EGR és alapjárati motort nem árt tisztítani. Segít a problémán. Nekem EGR gyanús.
  3. Most estem haza külföldről, de még nincs időm foglalkozi a történettel. Szerintem az lenne a legegysuerűbb, ha a flagDadosSalvos az indulási feltétel, ezt figyeljük ha ez nulla akkor az LCD-re legyen kiirva hogy 0:00:00 Más esetben induljon a számlálás. Később igyekszek belemászni a témába. Igyekszem leírni a tapasztalatokat.
  4. Amit módosítani kéne, a számláló, mert ahogy elfordítom a kulcsot és az eszköz bekapcsol a traveltime már számol, a motor még nem jár. Ez érdemes lenne az auto trip menüpontba is beintegrálni, mert az összes idő van benne, és menet közben szerintem jobb látni, hogy az aktuális út hány perc volt, és nem a reset óta eltelt idő. Kérdés, hogyan lehetne kivitelezni, hogy csak járó motornál számláljon mindkét számlá. A másik a total distance-t is jó lenne inkább az aktuálisan megtett út adatait kiíratni.
  5. Smith, amit utoljára feltöltöttél auto tripes programot Te készítetted? Lenne pár dolog, amit érdemes lenne módosítani. Csak segítségre van szükségem
  6. Köszönöm, megnézem hátha. Nekem a téli kisebb.
  7. Üdv Mindenkinek! 195/65 R15-ös gumiabroncshoz milyen értéket használtok a fatorDist-hez? Téli gumi esetén, ami eredetileg benne van, az az érték 2-4km tévedést mutat 500km-en, viszont amióta fent van a nyári gumi 240km van most a kilométer órámon, a TID-en meg 168km. Itt már nagy az eltérés. A kalibrálás menüpontból nem menti el a beállított értéket, illetve ha a kalibráló menüből kapott értéket írom át az arduinoba, majd újra programozom, akkor szintén nem kapok olyan értéket, ami használható lenne.
  8. Már ki van cserélve, egészen jól mér. Cserébe ami fent volt program ezelőtt, amibe mérte a 100as átlagfogyasztást is, azt nem tudom hova mentettem, szóval kezdhetem előlről a program átírását, hogy a fogyasztás átlag is benne legyen
  9. Jó híreim vannak. Kicsit piszkálgattam a programban. A 100/47k arányú feszültségosztót alakítottam egy kicsit 100/50-re így 15V bemenő esetén a kijelzőn az érték is 15V. Pontosabban mér mint a 300/100k arányban. Így már csak 0.1V eltérés volt amit a programban korrigáltam, így az akku feszültségét írja ki 0.5v pontossággal. Átalakítás annyi, hogy a panelon a feszültség osztón ellenállást cserélünk 3db 100k kell az r2 az párhuzamosan lett felhasználva. Illetve a programban az elején R1 R2 értékét R1=300000 ről 100000-re az R2t meg 50000re kell átírni a többi marad.
  10. Meglett a megoldás. Excelben az akkufeszültség matekolós részt megnéztem. Viszont ha a 100/47 értékekkel használom a feszosztót, akkor a mért érték fél volttal feljebb lesz, tehát 12v esetében 12,51v lesz a kiírt érték. Viszont ha az osztót. 94k/47k vagy 100k/50k-n használom, akkor az érték már végig pontos. Vagy szoftveres kompenzációval lehet a fél voltot "eltüntetni"(Bízom benne, hogy nem fog 15V fölé szaladni a generátor :D). A 100/50-es osztó a legjárhatóbb. Amint kész lesz és járható ez az út, jelzem. Érdekesség: Reggelente a nagy hidegbe "nem indul" a computer. A TID a dátumot kijelzi, majd kb 8-10 perc után magához tér. A mérések megvannak, tehát az ARDUINO dolgozik a háttérben és ha magához tér a TID akkor pl az eltelt időnél a már indítás óta eltelt időt mutatja, csak épp a TID és az ardu között nincs kommunikáció. Valaki tapasztalt már hasonlót?
  11. Ez esetben ha jól értelmezem és a 100K/47K osztót használom, akkor elég a program elején is az R1 R2 értéket is módosítanom? Időközben összeállt a kép. Köszönöm a kimerítő választ. Azért nem jött ki a matekolás mert az A0-ra a feszültség osztóra kapott értékkel számoltam, és nem a hozzátartozó digitális értékkel.
  12. Ezt megnézném. Az arduino programmal hogy tudok csatlakozni? Megnéztem 1%-os az ellenállás tűrése. Bár a 3db 100k esetébe a tűrés is összeadódik. Lehet értelmesebb lenne tényleg 1darabbal osztani. Nem értem miért így oldotta meg.
  13. Valamennyit befolyásol a műszer referencia értéke is. +- pártized volt. Tehát multiméter és mutiméter között is láttam már 0,4V differenciát. Mindenesetre ma utána nézek miért vagy hol esik le a feszültség.
  14. Jajj, elnézést. Kicsit belenyúltam a programozói nyelvbe :D Akkun mértem. De sokallom azt az 1V feszültség esést. Amikor beépítettem még egyezett a multiméterrel. Még az ellenállás toleranciára vagyok kíváncsi, vagy hogy a hideg idő mennyire befolyásolja a mérést. 5%-os ellenállás tolerancia esetében szerintem már előfordulhat 1V differencia. A szoftveres kalibrálásra viszont van már ötletem
  15. 7812 IC-n 12V-ot mérek. Szóval a hiba kizárt a multin. Ráadásul ha 11.4V lenne az akksi, akkor már nehezen indulna az autó (ha indulna). De egyből pöccre indul. Másrészről a generátor töltőfeszre is 13.4-et mér az arduino, ami szintén karcsú. És itt még semmi terhelés nincs a kocsin, csak jár a motor. Ezért gondolom, hogy az ardu körül lesz a hiba. Maga az akku rész megvan a forráskódban, csak ha elkezdek matekolni a végére nem fog kijönni 12 Volt. Tehát: tudjuk hogy a bemenő fesz mondjuk a példa kedvéért kerek 12V. Ezt a feszültség osztóval leosztjuk 3V-ra (a panelon az R1 R2 tag)==> Ez megy az A0-ra. Tehát a sensor value értéke ez lesz. És innentől csúszik el a számításom is. Ha elkezdem behelyettesíteni a kapott értékeket a vin az nekem akárhogy is számolom a végeredmény az 0.058, ami nem épp 12V ami kikerülne a kijelzőre. Viszont ha a sensor value értéke 3 lenne akkor (R2/(R1+R2)) vel kalkulálva 12V lenne. Itt vagyok elakadva. Illetve ha még ki is jön a program szerint a 12V akkor kérdés a TID-en miért kevesebb 1volttal a mért érték? (Off ezért jó spanyol vagy milyen nyelvű forrásban kutakodni /off) int sensorValue = analogRead(A0); float voltage = sensorValue * (5.0 / 1023.0); vin = voltage / (R2/(R1+R2)); Tehát int sensorValue = 3 // itt a fesz. osztón 3 voltot mérünk float voltage = 3 * (5.0 / 1023.0); // 0.0146627 ezt lesz a voltage változó új értéke ami lebegőpontos vin = 0.0146627 / (100000/(300000+100000)); És itt a vin értéke kerül a kijelzőre ami itt matekolással nekem 0.05865 lett ami közel sem 12V Viszont ha a sensor value 3 lenne azt az (R2/R1+R2)) taggal felszorozva 12re jönne ki, tehát így érthető lenne a képlet. Mivel jelenleg 12.4V a multiméter szerint az akku az ardu szerint meg 11.5 itt megint kérdés hova tűnik 1V (vagy min esik a feszültség). Tegyük fel ha esik valamin 1 volt azt szoftveresen hogy tudom kompenzálni? Javítsatok kérlek ha valamit elnéztem!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.