Jump to content

georgee

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    37
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

3 Semleges

georgee névjegye

  • Felhasználói rang
    Újonc

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Tiszaújváros

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 1.6
  • Város
    Tiszaújváros

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Már ki van cserélve, egészen jól mér. Cserébe ami fent volt program ezelőtt, amibe mérte a 100as átlagfogyasztást is, azt nem tudom hova mentettem, szóval kezdhetem előlről a program átírását, hogy a fogyasztás átlag is benne legyen
  2. Jó híreim vannak. Kicsit piszkálgattam a programban. A 100/47k arányú feszültségosztót alakítottam egy kicsit 100/50-re így 15V bemenő esetén a kijelzőn az érték is 15V. Pontosabban mér mint a 300/100k arányban. Így már csak 0.1V eltérés volt amit a programban korrigáltam, így az akku feszültségét írja ki 0.5v pontossággal. Átalakítás annyi, hogy a panelon a feszültség osztón ellenállást cserélünk 3db 100k kell az r2 az párhuzamosan lett felhasználva. Illetve a programban az elején R1 R2 értékét R1=300000 ről 100000-re az R2t meg 50000re kell átírni a többi marad.
  3. Meglett a megoldás. Excelben az akkufeszültség matekolós részt megnéztem. Viszont ha a 100/47 értékekkel használom a feszosztót, akkor a mért érték fél volttal feljebb lesz, tehát 12v esetében 12,51v lesz a kiírt érték. Viszont ha az osztót. 94k/47k vagy 100k/50k-n használom, akkor az érték már végig pontos. Vagy szoftveres kompenzációval lehet a fél voltot "eltüntetni"(Bízom benne, hogy nem fog 15V fölé szaladni a generátor :D). A 100/50-es osztó a legjárhatóbb. Amint kész lesz és járható ez az út, jelzem. Érdekesség: Reggelente a nagy hidegbe "nem indul" a computer. A TID a dátumot kijelzi, majd kb 8-10 perc után magához tér. A mérések megvannak, tehát az ARDUINO dolgozik a háttérben és ha magához tér a TID akkor pl az eltelt időnél a már indítás óta eltelt időt mutatja, csak épp a TID és az ardu között nincs kommunikáció. Valaki tapasztalt már hasonlót?
  4. Ez esetben ha jól értelmezem és a 100K/47K osztót használom, akkor elég a program elején is az R1 R2 értéket is módosítanom? Időközben összeállt a kép. Köszönöm a kimerítő választ. Azért nem jött ki a matekolás mert az A0-ra a feszültség osztóra kapott értékkel számoltam, és nem a hozzátartozó digitális értékkel.
  5. Ezt megnézném. Az arduino programmal hogy tudok csatlakozni? Megnéztem 1%-os az ellenállás tűrése. Bár a 3db 100k esetébe a tűrés is összeadódik. Lehet értelmesebb lenne tényleg 1darabbal osztani. Nem értem miért így oldotta meg.
  6. Valamennyit befolyásol a műszer referencia értéke is. +- pártized volt. Tehát multiméter és mutiméter között is láttam már 0,4V differenciát. Mindenesetre ma utána nézek miért vagy hol esik le a feszültség.
  7. Jajj, elnézést. Kicsit belenyúltam a programozói nyelvbe :D Akkun mértem. De sokallom azt az 1V feszültség esést. Amikor beépítettem még egyezett a multiméterrel. Még az ellenállás toleranciára vagyok kíváncsi, vagy hogy a hideg idő mennyire befolyásolja a mérést. 5%-os ellenállás tolerancia esetében szerintem már előfordulhat 1V differencia. A szoftveres kalibrálásra viszont van már ötletem
  8. 7812 IC-n 12V-ot mérek. Szóval a hiba kizárt a multin. Ráadásul ha 11.4V lenne az akksi, akkor már nehezen indulna az autó (ha indulna). De egyből pöccre indul. Másrészről a generátor töltőfeszre is 13.4-et mér az arduino, ami szintén karcsú. És itt még semmi terhelés nincs a kocsin, csak jár a motor. Ezért gondolom, hogy az ardu körül lesz a hiba. Maga az akku rész megvan a forráskódban, csak ha elkezdek matekolni a végére nem fog kijönni 12 Volt. Tehát: tudjuk hogy a bemenő fesz mondjuk a példa kedvéért kerek 12V. Ezt a feszültség osztóval leosztjuk 3V-ra (a panelon az R1 R2 tag)==> Ez megy az A0-ra. Tehát a sensor value értéke ez lesz. És innentől csúszik el a számításom is. Ha elkezdem behelyettesíteni a kapott értékeket a vin az nekem akárhogy is számolom a végeredmény az 0.058, ami nem épp 12V ami kikerülne a kijelzőre. Viszont ha a sensor value értéke 3 lenne akkor (R2/(R1+R2)) vel kalkulálva 12V lenne. Itt vagyok elakadva. Illetve ha még ki is jön a program szerint a 12V akkor kérdés a TID-en miért kevesebb 1volttal a mért érték? (Off ezért jó spanyol vagy milyen nyelvű forrásban kutakodni /off) int sensorValue = analogRead(A0); float voltage = sensorValue * (5.0 / 1023.0); vin = voltage / (R2/(R1+R2)); Tehát int sensorValue = 3 // itt a fesz. osztón 3 voltot mérünk float voltage = 3 * (5.0 / 1023.0); // 0.0146627 ezt lesz a voltage változó új értéke ami lebegőpontos vin = 0.0146627 / (100000/(300000+100000)); És itt a vin értéke kerül a kijelzőre ami itt matekolással nekem 0.05865 lett ami közel sem 12V Viszont ha a sensor value 3 lenne azt az (R2/R1+R2)) taggal felszorozva 12re jönne ki, tehát így érthető lenne a képlet. Mivel jelenleg 12.4V a multiméter szerint az akku az ardu szerint meg 11.5 itt megint kérdés hova tűnik 1V (vagy min esik a feszültség). Tegyük fel ha esik valamin 1 volt azt szoftveresen hogy tudom kompenzálni? Javítsatok kérlek ha valamit elnéztem!
  9. Üdv Srácok! A programban az akku menüpontban a feszültség 11.5 voltot mutat, amikor multiméterrel mérve a feszültség 12.4V nyugalmi állapotban, 4-5 óra állás után. Tehát mérési hiba van. Valakinek esetleg ötlet, szoftveresen hogy tudom kalibrálni?
  10. Panelra rátetted a zavarszűrőket? :D Mert az a kapcsolási rajzon nincs rajta. Igencsak eltudja csavarni a processzor "fejét" aztán érdekes dolgokat művel, vagyis instabil lesz. Ha jól tudom ez a rajz Corsa-hoz van tervezve. Ott mások a vezeték színek. Nem árt átnyálazni az Astra vezetékelését is. Illetve én ráoptimalizáltam a kocsimra. Az utolsó tankolás 42.7liter volt az elfogyasztott az ardu szerint és 42.7 ment bele a kút szerint. Egyébként +-1 dl eltérés van nagy átlagban. Én imádom Kínai ardut vettem, nekem elsőre jó volt. Egyébként hestore ott is lehet venni.
  11. georgee

    Általános műszaki problémák!

    Néztem már a videót. Igazából a workshop manual másképp mutatta, de ugyanígy van beépítve. Köszönöm a segítséget. Van róla magyar videó is, csak erre az apró részletre nem igazán tér ki. A többi meg már egyértelmű
  12. georgee

    Általános műszaki problémák!

    Üdv Tagok! Most cserélem a vezérlést az astrámon. X16XEL 1998-as G ferdehátú. Egy egyszerű kérdésem van. A vízpumpának a jelölése a motorblokkon a műanyag borítás alatt van? A pumpát már betettem, úgy ahogy az előző volt, össze jelöltem kiszedés előtt, de ellenőrzés céljából szeretném tudni, hogy az új pumpa egybe esik-e a jelöléssel. (Van gyakorlatom a szerelésben mielőtt jön a kérdés). Illetve ha a burkolat alatt, akkor a burkolat leszerelése nélkül látható valamennyire? A segítő válaszokat előre is köszönöm. https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/images/astra-g-2377.jpg
  13. Nekem a consmed most 11.8on van, viszont a menüből nem volt hajlandó eltárolni, így a forrásban írtam át. Igazából nekem az a 30km kocsikázás nem lényeg, napiszinten megvan így élek ezzel az opcióval. Tankolás után is kb 0.2l Volt az általam számolt és a gép által kiírt érték.
  14. No van egy verzió, amit a saját autómra szerkesztettem, 3 tankolással teszteltem Az egyik tankolásnál 0.5 literrel kevesebbet mért a kütyü, a másikkal 3 literrel többet, illetve egy 1 literes töbletem volt. Így eltudom mondani, hogy aránylag pontosa számolás. Beleírtam az 1/L Funkciót is. Az arduino szerint 7.3as a fogyasztás. Viszont ahogy én számoltam teli tanktól teli tankig 6.77. Tehát kb elfogadható az érték. Azért jó lenne ezeket a hibákat kiküszöbölni. De mivel egy ideje már használom, így már iránymutatásnak is megfelel nekem.
  15. Egyelőre nézzük meg az elméletedet, mit mutat, aztán agyalhatunk tovább A hőfokméréssel hol vagy elakadva?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.