Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

georgee

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    90
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

georgee last won the day on December 2 2019

georgee had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Tiszaújváros

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 1.6
  • Város
    Tiszaújváros

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

georgee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

12

Hírnév

  1. Sziasztok! Opcomhoz létezik olyan frissítés ami a 2015 utáni autókat is kezeli? Illetve ami a chevrolet-hez is jó (1.6 Cruze ecotec)? Találtam külföldi oldalon Chevy-hez opcom kiegészítőt, de sajnos nem tudom letölteni.
  2. Sziasztok! Adott egy navi600-as fejegység, amin témát szeretnék változtatni. Ezt hogy tudom megtenni? Illetve POI-ket honnan tudok letölteni (fix traffi)?
  3. Beragadással 37km autópályán. nem volt vészes, nem húzta félre az autót nem lassította érezhetően, de elég volt ahhoz hogy leégesse a fékpofát. Amikor lejöttem a pályáról, az első piros lámpánál éreztem, hogy valami nagyon nem oké és égett szag jött be. Komplett csere segített. Bowden és fékpofa csere.
  4. Keress rá a cikkszámra, és akkor könnyebb megállapítani mihez is való. Ha megfelelőt rendeltél esetleg és ők tévesen küldték le, akkor illő lenne legalább felajánlani a cserét. Én az egyik netes autós boltban vásároltam és tévedésből Astra helyett Saab pollenszűrőt küldtek. Szóltam nekik mi a helyzet, a számlán astra cikkszáma van, tehát jót is rendeltem. Elismerték, hogy hibáztak, így elküldték azt ami nekem kell cserébe vissza kellett küldenem a hibás terméket. Természetesen az oda vissza utat ők állták. Más futárszolgálattal nem lehet elküldeni? 14 napon belül szó nélkül el lehet állni az interneten vásárolt terméktől, ha valamiért nem megfelelő.
  5. Valószínűleg kuka. Ha van valakinek deszulfátor elektronikája kölcsönkéred. Akksit mélykisülésbe ~9.4V lemeríteni, majd 70-100A körüli tüskékkel megbombázni (ez eltart pár napig mert nem mezei töltő, más a működési elve). Ez a szekunder szulfátosodást "letöri" a cellákról. A kapacitás már nem lesz akkora, mint új korában, de pár hónappal ki lehet tolni az akku élettartamát. Nekem még bő fél évet kapott az akksi (így karácsony előtt megmentett egy fölösleges kiadástól). Ha nyitható az akksi akkor akuvit adalékot bele. Érdemes rámérni azért a töltésre is. Töltsd fel teljesen az akksit, és hagyd állni 24 órát. Utána mérd meg a nyugalmi feszültséget. Az is árulkodik az akku állapotáról. Szulfátosodást még úgy tudod elkerülni, ha sokat rövidtávozol, akkor rá töltesz néhanapján az akkura. Az így keletkező szekunder szulfát képződésnek kevesebb az esélye. Megjegyzem nekem is 3 évente csinál ki egy akkumulátort. Még esetleg érdemes lenne egy nyugalmi áramfelvételt mérni. Lehet valahol elszivárog az áram.
  6. Talán a holland fórumon írta a tag, hogy G astrában is van meg a corsában. Itthon talán az index fórumon volt ez téma.
  7. Zotya előttem már megírta. Lengyeleknél pl van EGR-el szerelt verzió, sőt itthon is találtam hozzá EGR-t bontottan. Utólag belátom a van rajta erős túlzás, de a helye megvan. https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz/belsoegesu-motor-alkatreszei-egr-szelep/opel-z18xe-x18xe1-agr-szelep-18503159 https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=8&t=45989 https://opel-forum.nl/forums/topic/z18xe-egr-klep/page/2/ Ez a téma a hollandoknál is (ott írja is a srác hogy neki is van benne) https://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod/agr-stilllegung-t2305838.html Német oldal is hozza. https://vectra-online.de/index.php?thread/45737-diverse-probleme-und-fragen-u-a-ruckeln-und-temperatur/ https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/information/engine-code/z18xe/part/egr-valve/partid/6042756/ Külföldi oldalakon még emulátort is találtam Z16XE-Z18XE hez Valamelyik könyvben olvastam az opellal kapcsolatban hogy van olyan ország ahol nem is kerül bele EGR. Valahol félreértettük egymást mert ugyanezt írtam le szabályozást írtam nem motort. "Kell lennie alapjárati szabályozásnak.... Elektromos szabályozású a pillangószeleppel egybe van."
  8. Kell lennie alapjárati szabályozásnak. Elektromos szabályozású a pillangószeleppel egybe van. Bizonyos szériáknál pl X16XEL külön van A Z14XE esetében meg a folytószeleppel egyben. Ott a pillangószelepet mozgatja. Közbe átlapoztam Z18XE eladó motorokat, van rajta EGR. Valószínűleg a tiéden le lett falazva a szelep helye és azért nem látni. Pár oldallal ezelőtt leírtam mit érdemes megnézni ha dadog az autó. Nagy vonalakban először ha van lehetőség, akkor élő adat. EGR alapjárati motor takarítása. Karter visszavezető is szeret eltömődni, az is megér egy takarítást. Esetleg fals levegőt szív valahol a rendszer. Ha még mindig dadog erőtlen, akkor érdemes EGR-t majd a lambdát lehúzni és gy indítani. Ha elmúlik, akkor érdemes azon a körön elindulni, ahol abbahagyta. (Hibát fog dobni ha lehúzod)
  9. Kérj meg valakit, hogy vezessen, vagy ültesd magad mellé laptoppal. hideg motorral indulj, és azt nézd milyen gyorsan melegszik a víz. Ha ugrás szerűen nő, majd lelassul 80 fok alatt a melegedés, akkor hamarabb nyit, mint kéne. Ha ugrásszerűen felmegy 80-90ig és onnantól menet közben leesik, és ha megállsz vissza melegszik, majd menet közben leesik megint, akkor nyitva marad. Utóbbi városban jól érzékelhető. Én Debrecenből hazafelé vettem észre, hogy a FEBI-vel valami nem oké. A városban szüttyögve megvolt a hőfokom, viszont ahogy elhagytam a várost és felgyorsítottam utazó tempóra két perc alatt lement a hőfok mutató alsó állásba. Nyáron nem jelentett gondot, mert tudta tartani a hőfokot, viszont ez egy késő októberi estén történt. Kellően hideg volt, hogy a felakadt termosztát miatt kellőképpen vissza tudja hűteni a folyadékot. Amikor megálltam, akkor viszont álló helyzetben a víz hamar visszamászott üzemi hőfokra. Ekkor jött a másik Febi. Ugyanezt játszotta a következő ősszel. Erre jött a topran (soha többet ilyen "márkát"). Ami meg még rosszabb volt, mert ő már hamarabb nyitott(mint előzőekben említettem is). Dolgozott ahogy kell, csak hamarabb érte el a teljes nyitást, így lényegében hasonló volt a helyzet mint a másiknál. Rosszabb napokon kellett neki 20km-is az üzemi hőfokhoz, így a hűtőt sokszor takarni kellett. A gyári bontott 5 km-alatt éri el az üzemi hőfokot, a jelenlegi 2 fok külső hőmérséklet mellett is és a magy mínuszokban is tudja tartani. Nekem is ajánlottak Wahlert-t. De már nem mertem játszani vele, ha az se jön be akkor az lett volna az 5.ik termosztát 5 év alatt. És az egész történet a műanyag légtelenítő letörésével indult. Illetve azzal, hogy nem lehet olyan csövet kapni (mint kiderült lehet, csak a szerelőnek nem érte volna meg csak azt cserélni). Akkor szerintem érdemes még a lambdára is ránézni, ha volt cserélve és után gyártott akkor főleg. Nekem az ebay-es (és megint panaszkodok egy sort :D) szonda zavrta meg a motort. Lényegében 500-2500 közötti alapjárattal szenvedett a motor és nem volt stabil alapjárat. Azóta egy Bosch (skodából bontott) szonda van benne. Két éve gond nélkül megyek vele. Csak a csatit kellett átcserélnem. Az utángyártott cuccokkal nagyon nem vagyok megelégedve. Sokszor csak újabb hiba forrásai lehetnek, amit a szerelő nem tud/nem akar már megoldani. Nekem az EGR-volt ami miatt a szerelő már ECU-t is akart cserélni. Meg lambdát.
  10. Másik oldalról linkelek (pokolra fogok jutni) https://ndsmondeo.hu/spark/hlight_ka/hlight_ka.htm Itt le van írva a beállítás. Én is innen lestem el a technikát. Nem ördögtől való a dolog. De ha nagyon nem megy, akkor sem a 10ezres kategória a beállítás. Ha jól rémlik felénk valami 3000 forintból megvan Monroe-t vettem. Árban elfogadható, egy hónapja cseréltem otthon. Eddig nincs gondom vele. Ismerősömnek másfél éve tettük be a monroe-t, mai napig hibátlan. https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2012/12/25/gazos_es_olajos_gatlot_vegyesen/ Itt olvashatsz erről a gázos olajos dologról bővebben. Ha már szétszedted, érdemes a toronycsapágyat újrazsírozni. Párban cseréld mindenképpen. (Ha tudod akkor nem szóltam, csak nemrég láttam olyat, hogy hátsó féknél az egyik oldalon új volt a másik oldalon pedig fémig kopott. A kolléga nem volt tisztába vele, hogy "páros szerv" a fék is)
  11. Hello, nekem anno febi került bele, majd mikor télen nem volt vizem febi került bele megint. Csderénél kiszedni is nehéz volt, tehát a csavarok kiszedése után a termosztátot a blokkból ki kellett kalapáccsal kocogtatni, mert passzos volt. Valószínűleg erre rájött a hőtágulás is ami miatt már nem tudott visszazárni rendesen. Felmelegedett a víz, a termosztát nyitott és úgy maradt. Két febi termosztát kuka. Jött a topran (ettől a névtől a hideg is ráz). Ezzel meg az volt a gond, hogy hamarabb nyitott mint kéne. Élő adatban néztem 72 fokig ugrásszerűen ment a víz hőmérséklete, onnantól meg ~20km kellett neki az üzemi hőfokig. A nagy mínuszokban takartam a hűtőt is. Tehát 72 foknál nyitott. Szomorúan de újabb termosztátot kellett vennem. Másfél év alatt ez volt a negyedik. Viszont őt bontóból vettem, gyári bontott. A képen jól látható, hogy a két termosztát között mekkora különbség van. A víz közel 90 fokos volt. Jobb oldali a topran. https://drive.google.com/open?id=1WFDDpt6xyuuUD4E33CwwhxK_PWJ7RfBj Ha valamelyik "márka" a kettő közül, akkor lehet ott is a gond. Opcom élő adat sokat segítene. EGR szelep tiszta? Érdemes lehúzni a lambda szondát és úgy indítani, illetve ezt eljátszani az EGR-el is. Hiba üzenet lesz, de ha így stabilan jár a motor akkor lehet lambda hiba is. Esetleg üzemanyagnyomás rendbe van? Hirtelen ez jut most eszembe. Élő adat sokat segítene.
  12. Nekem amikor megállt az autó Topran nevű EGR került az autóba. 800km-t bírt ki. Ami "hihetetlen nagy távolság" a gyári minőségű jelzéshez. (Anno írtam erről egy hosszabb gondolatmenetet). Amit írtál rés van a szelep és a szelepfészek között, ami nekem volt a topran, abban kúpos volt a tömítő felület. A gond nem ezzel volt, mert továbbiakban érvényes az amit írtál. A szelep nem tömített, de azért, mert a szeleptámasztó rúgó annyira hihetetlen jó anyagból készült, hogy menet közben az üzemi hőmérséklettől kilágyult, így a motor felől érkező nyomás lazán kinyitotta a szelepet. Jött a huzavona, egy évig jártam a pénzemért, hogy ott a hiba. A szerelő szerint az ECU volt a ludas, amire tett 200ezres javítási ajánlatot. Nem mentem bele, mert az autó nem ér annyit. Bontóból kapott egy "új" gyári szelepet. Azon a rúgó még jó volt. Kettő között az volt a különbség, ha megráztam a gyárit nem kotyogott, az utángyártott viszont a rázástól is nyitott. A visszajelzést élőadattal meglehet nézni. Most nem tudom milyen néven kell keresni az értékeket, de a lényeg az hogy van egy kért állás, és egy valós állás. Tehát Az egyik érték amit az ECU akar a másik ahol a szelep áll. Ha ez az érték nagyon eltér, akkor az okozhat rángást. Szeleptisztító adalék.... Én vagy spurit vagy STP-t szoktam használni 1500-2000km-ként. Nem szoktam kihúzatni (bár ha sokáig nem kerülök fel a pályára, van amikor 4esben 90el megyek 4-6 kilométert) Érezhető a különbség, ha adalékot kap. Még amit érdemes megnézni a karter cső. Szeret benne az olajsár berakódni és akkor az átmérő lényegesen letud szűkülni.
  13. Ismerősömnek mániája a 4500as váltás mert "olyan vagány". Panaszok: nagyon sokat fogyaszt az autó. Illetve már emiatt volt egy motorgenerál neki. Azóta sem szokott le róla. Én városban 2-2200as fordulatnál váltok, pályán ahogy adja, de ritkán engedem ki a pályán is 4000ig. Most járok 300ezer kilométernél, olajat nem zabálja (kb 5-6dl/10000km) És lakott területen kívül durván 6.5litert szokott benyelni 100-on. Bent van a BC a gépbe, tankoláskor annyit szoktam visszatankolni (+-1dl) amit a computer kiír a kivett mennyiségre. Pályán a pillanatnyi fogyasztása 130 és 140 között már +0.7l. Szóval ha kicsit gyorsabban megyek már inkább csak a motor pörög, és többet eszik. Azt vettem észre, hogy anno a G astrát nem autópályára tervezték. Természetesen az alacsony fordulatot én sem szeretem. De lakott területen is ha minden engedi dinamikusabban haladok, így 55nél 5.-ik sebességbe szoktam menni. Eddig az évek alatt soha nem volt gondom vele. A szelepszárra meg kicsit viccesen, de igaz a mondás. Akik egymásnak vannak ítélve, azok előbb vagy utóbb megtalálják egymást :D
  14. Egyetértek az előttem szólókkal. Mivel Piros hibajelzés és életvédelemmel kapcsolatos, így ő addig fog világítani, amíg nincs törölve a hibakód. Ha a hiba elvan hárítva a hibakód még aktív marad. Tech2 vagy opcommal is törölhető, illetve kiolvasható a hiba jellege. Nem vagyok benne biztos, hogy akkumulátor saru leszerelése után törlődik itt is a hiba, de egy próbát megér.
  15. Néztem a könyvet, de a pozícióra nem tér ki. Csak annyit, hogy: "toljuk a felső ütközőt a csillapítógyűrűt és a rúgótányért a lengéscsillapító dugattyújára." AutoDoc videókat nézve szintén nem mutatja.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.