Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

sobrik

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    20
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Tiszaújváros

Legutóbbi látogatók

1.070 profile views

sobrik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok! Majd el felejtettem egy újabb story a kelléktárba! Beragadó első fék!!!! Féknyereg - munkahenger szétszedés, takarítás, porvédők gumigyűrűk cseréje majd össze. A dugattyú még menthető állapotban, komolyabb rozsda és bemaródás mentesen visszakerült.... Új fékolaj és láss csodát 5 km múlva beáll az első kerék, remek dugattyú beragadva total ratyi::::))))) Telefonos segítség vélhetőleg fékcső probléma okozza, ami állítólag típushiba???? Csere, szuper nagy várakozás, de változatlan beragadt,hajrá!!!! Jön a főfékmunkahenger cseréje és végre csoda!!!!!! tökéletesen működik a vas már vagy 5000 km óta Szóval ennyi a sikertörténet 25 ezerben fájt csak az alkatrész...kibírható Nem akarok ingyen reklámot, de Ők is nagyon korrektek http://autonordsee.hu/fooldal próbát megér:) Másik fontos mostanában mérem a fogyasztást valahogy sokallom 2001-es 2.5 td 75le és 9,3l./100km, ami rengeteg 90km per óra átlagnál 90%-ban hosszabb táv..terep nulla Semmit különöst nem tapasztalok.... a lukoilos gázolajtól lomhább lett, poroszkál csak,bár mostanában minőséget kap ,de attól sem javult jelentősen 2-3dl. a fogyasztás, csak dinamikusabb lett tőle. Vadiúj gázolajszűrő, előszűrő, kleen-flo adalék,levegőszűrő rendben.... Könnyen indul, szépen jár,nem füstöl,szóval teljes tanácstalanság...............szerintetek???????
  2. Jaj tényleg ha valamelyik elvetemült velem együtt most fórumozna akkor Boldog Karácsonyt!!!!!!!! :omg:
  3. Sziasztok! Mostanában teljesen jól ketyeg lekopogom,de az első hajtás kényes téma:) szerintem?? Lecseréltem én is manuálisan zárható agyakra és a probléma: a kattogó - recsegő hanghatás megszűnt, DE mivel semmilyen szabad szemmel látható kopást deformációt nem láttunk az auto-lock rendszeren, csupán tele volt nyomva retkes zsírral!!!!!!!! ezért vélhetően ez okozta az 50 ezres tanulópénzemet:):) Szétszedni sem egyszerű (légkulcs ajánlott ha van) plusz egy hozzáértő szaki nekem egy 60 éves 40 év szerelő múlttal bíró volt volános barátom hekkelte,de neki is volt pár kérdéses pillanat. a robbantott ábra segít http://www.partsbase.org/opel/campo-1997-2002/ ezen szinte minden megtalálható. Külső-belső csapágy plusz egy tűgörgős persely persze (2x) mivel 2 kerék van elől :):) ha nagyon ramaty. a csapágyak standard méretek a tűgörgős persely lehet valami spéci, de nem tudom, mert azt nem kellett cserélni rendben volt.....
  4. Kormányművem csöpög alul,de adalékolt csodakence egyenlőre segített.........Szervós kormánymű téma max. kb. 5 dl. kell bele.... ezt használtam én mindet beleraktam, megállt:):) http://www.olajshop.hu/wynn-s-automatasebessegvalto-adalek-325-ml.html most is ez van benne csak nem ilyen töményen plusz ez http://kleen-flo.hu/tomitok-javitok/szervokormany-toemito-folyadek-detail harmatgyengén szivárog, tesztelni kell............ Kormányműfelújítás valaki??????????????????,
  5. Igen....ezt mások is mondják vettem már egy manuálisan zárható agyat szombat lesz a napja a cserének, az auto lock-os téma gyengesége típushiba plusz különböző hézagolási manőverek stb. Összezárás után minimális terepen már olyan csattogó hangokat produkált , hogy megijedtem:)
  6. Sziasztok! zárható kerékagyak mind automata mind manuális témában bármilyen infót szívesen veszek.cserélni szeretném az auto-lock témát manuálisra Köszönöm
  7. Hajrá!! Jövő héten szétkapjuk a futóművet kapcsolható agyakat, majd írok, mi lett belőle :sick:
  8. Sziasztok! Szakmai segítség kellene :icon1: Konkrétan a hátsó híd kerékdob találkozásánál találhatók úgynevezett alátét vagy hézagoló lemezek lapok (robbantott ábrán a fenti hozzászólások egyik linkjében SHIM, BEARING HOLDER néven futnak 5 db.). Az egyik tengelyen van a másikon nincs, pontosabban csak 1db. van a campómon. Infó valakinek??????, gondolom kell mindkét tengelyre kell. Ha jól számoltam a vastagságuk: 1,86 mm, pótolható valamivel??????
  9. Sajnos a magyarországi campok 90 %-ban széthajtott műhelykocsik, elhanyagolt saras, koszos romok kikozmetikázva.....soha a büdös életbe senki sem állt aknára és tisztességesen nem mosta le az alvázat gőzborotvával, mert lesz@rta, így évekig rohadt a sár a hidakon felfüggesztéseken oszt jóvan... 600 plusz áfáért vettem saját családi gazdaságba teljesen rendben 278 volt az órájában nagyjából fedi a valóságot most 302 van benne ha a váltót nem szívom meg remek vétel :blush:. a hulixok 1 millióval drágábbak, de annyival nem jobbak 2000-es 1.85 millióért vicc,
  10. Öreg szakik mind ezt mondták....gyors ,ócsó, fájin,de csak ha nincs szétrohadva!!!!!! Ezeknél a 15-20 éves gépeknél csodák nincsenek ,havonta állok aknára nézegetem,kopogtatom pedig az enyém 2001-es :D . anno a trabantomat valamilyen nyersolajjal - valaki hozta a finomítóból talán nem tudom- fújtam ki ...örök
  11. http://www.kemikalrt.hu/termekek/rozsdaatalakitok/korant-rozsdaatalakito-festek.html :omg: na ő lesz az én barátom, csak jókat írnak!!!! kösz a tippet
  12. Szia! Most készülök üregvégelemre sűrű 20w traktorolajjal, de előtte letömítem a lyukakat (ahol kifolyhat) majd hagyom állni benne .Nyilvánvalóan nem 20 litert :evilgrin: öntök bele. Mosó pisztollyal befújom az üregekbe, ajtókba.Fúrok még egy-két lyukat a problémás helyekre, majd bolhával letömítem, még esztétikus is lesz.Szerintem ez a legolcsóbb módszer,felesleges valami spéci üregvédőt venni :sick:. Az alváz védelmet pedig így oldottam meg: -gőzborotva -brigéciol -gőzborotva -drótkorong a felületi rozsdánál ha van (komolyabb rozsdát én karosszérialakatossal javíttatnék, purhabos, epoxygyantás téma szerintem vicccccccc) -rozsdamaró, vagy bármilyen felületkezelő nagyon óvatosan (fékek,fékcsövek,gumirészek lefóliázva) -festékszóróval valami ilyesmit (ezekhez nem szükséges alapozó, pl. http://www.trilak.hu/termek/Trinat_Decor_femfestek, próbáltam nagyon ott van, de bármilyen hasonló festék tökéletes lesz) 3 hónap alatt semmi gond,de tavaszra látom igazán. A régebbi bitumenes téma szépen mállik a kritikus helyeken :blush: nem győztem lekaparni, ja és a elváló réteg alatt szépen megül a víz.....
  13. Szia! Biztos vok benne, hogy a 10w40 is tökéletes,de én a könyvet vettem alapul :icon1: , plusz még annyi, hogy max. 40 ezrenként érdemes cserélgetni ezt szaki mondta,szerintem hihetünk neki, mondjuk én évente kiöntöm belőle.5-6 ezerért van már 4 liter. Frontera ugyanaz lehet sok mindenben arra is lehet indulni tanácsokért.Kösz a kiegészítést minden plusz infó jól jön. Jövőhéten cserélek féktárcsát,betétet kerékagykapcsolót majd leírom, hogy küszködtem össze :blush:
  14. Sziasztok ! profilképemben van a szervizkönyv, ha kell valakinek belőle bármi???infó Ígértem már régebben, de nem igazán sikerült még a 148 oldalt beszkennelni :sick: bocsánat!! Igazából csak szervizelés, karbantartás stb. ELSŐ KÖRBEN AMIT SZERINTEM NAGYON FONTOS CSERÉLNI ELLENŐRIZNI ( aki akarja fontolóra veszi az infókat, nehogy sértődés legyen :icon1: ) -vezérműszíj,görgők,plusz 2 szíj ez a 98 utáni 2.5td-hez -váltóolaj csere 5w30 MOTOROLAJ 4,3 liter kb. (érdemes kipucolni a váltót előtte mondjuk egy motoröblítő adalékkal) A váltót fellehet újítani van hozzá minden ,de időigényes több hónap mire minden megjön érdemes figyelni erre,de nagyon ja és qurva drága!!!! -hátsó difiolaj :http://www.olajwebshop.hu/termek-Castrol%20Syntrax%20limited%20slip%2075w-140%20(SAF-XJ)/2411/ a lényeg a limited slip adalék kb 2 liter -első difi: 80w90 gl-5 -kardánkeresztek zsírzása -porvédő gumiharangok -hátsó laprugó felfüggesztés cuppánt plusz gumi szilentek (szétrohadnak idővel) -féknyergek,betétek,tárcsák (van felújítószett plusz külön dugattyú) : ,,Fék anyagárak: - féktárcsa 8-12.000 / db minőségtől függően - fékbetét japán 14.000.- - féknyereg javítókészlet, eredeti Isuzu ( gumi karmantyú + csuszka gumik) 23.000 / 2 db nyereg - dugattyú 8000 / db Kormánymű, amennyiben felülről ereszti az olajat, ott cserélhető szimmering, 4500ft. Ha alul a karnál, mely csatlakozik a nyomtávrúdhoz, akkor cserére szorul. Alaposan meg kellene mosni a kormányművet és a környékét, s megfigyelni honnan szivárog az olaj." ez tuti kompatibilis, lehet próbálkozni máshol is van, de nem minden egyezik pl. a gumikarmantyúk már megsz@vattak) konkrétan isuzu gyáltól kértem az ajánlatot. Bontott féknyergek is vannak a neten 30 ezerért (pár),de én inkább felújítanám,mert 1,685 tonna az sok :omg: -hátsó fék sem olcsó én szabályoztattam plusz betétek , de érdemes cserélni a rúgókat feszítőket stb. is -motorolaj (10w-40) - szervólaj GM Dexron III -,fékolaj dot 4, de ezekről felesleges fecsegnem mert alap.......... plusz szűrők, gázolajszűrőből, motorolajszűrőből csak jót !!!!! 3-4 ezertől indul.... Most cserélem a kapcsolható kerékagyakat a 4x4-hez elől AVM449 ,de előtte meg kell nézni a féltengelyen lévő tűgörgős perselyt is, mert gyakran gatya 3 ezer körül van per db. Auto-lock kuka mint már írtam, ja és az összkereket csak terepen,laza talajon használjátok aszfalton soha!!!!!!!!!!!! :sick: Guminyomás nekem 205/80/16 hoz elől 2 bar hátul 2,7 könyv szerint
  15. Sziasztok!!! Végre közel 4 hónap vergődés után üzemel a CAMPO! A váltóhoz egyszerűen nem jött vagy belátható időn belül nem jön meg az alkatrész és a gyáli isuzu szerzett nekem egy bontott KIVÁLÓ váltót persze nem ingyen:),de ez részlet kérdés!!! Azóta megy.......Őszntén ajánlom a Beláz team-et Gyálon!!! nem olcsó,de ha nem akarsz hónapokig találgatni, szenvedni, küszködni akkor érdemes Őket is meghallgatni!!! Már csak egy manuálisan kapcsolható kerékagy (auto-lock egy kalap sz@r) és egy kormánymű csere aztán hátradőlhetek boldogan.... Bárkinek kérdése van Campo vásárlás előtt szívesen segítek! sajnos van tapasztalati tőkém.. :) :sick:
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.