Hidd el, én is vennék az autómra vadi új turbót, vagy felújíttattam volna, ha lenne rá pénzem. Csak még tanulok, és így nem igazán egyszerű ezt a kis dögöt fenntartani.
Na meg igazán kalandos vele az élet. Nem köttettem volna ki, ha nem éreztem volna szükségét. Mikor megvettem az autót, utána még egy évig kb. jó volt a turbója. Aztán meghalt, gondoltam, a nyavaja sem költ rá 75000-et, vettem egyet 50-ért. Az eladó beszerelési garanciát vállalt rá. A szerelőm azt mondta, nincsen semmi baja,beszerelte, jó is volt úgy egy hónapig, aztán elkezdte zabálni az olajat. 3 hónap múlva pedig az M3-as autópályán kettétört a turbó középtengely (legalábbis ezt mondták). Aztán szépen beletolta az összes olajat a légszűrőbe. Aztán nagyon vicces volt, mert az összes hatvani szerelőt (aki a neten is megtalálható volt) végighívtam, és mind nagyon kedves volt, mert volt aki szó szerint elküldött a (idézem) "dolgozó lány anyádba", meg volt aki azt mondta, hogy vigyem oda a kocsimat, ahol eddig javíttattam. (230 km-rel arrébb). Volt, aki megcsinálta volna: 250000 Ft-ért, de akadt aki azt mondta, mit képzelek, neki karácsony előtt annyi munkája van, hogy nem győzi... -.-"
Szóval nekem ez a turbó kiköttetésének az oka.
De a mostani esetem is vicces, hogy elszakadt a vezérműszíj. Mondjuk mákom volt, 3 himbát tört el "csak". Viszont ugye írtam, hogy az adagolót perselyeztetni kell. Hát elvitte apa egy helyre, aztán meg is hozta, amire a szerelő majdnem infarktust kapott, mert azt mondta, hogy rosszabb állapotban van szerencsétlen, mint volt. -.-"
Úgyhogy feltette, eljöttem vele 180 km-t, majd hazamegyek, és folytatják a szerelést. Nem bírom elképzelni, hogy tudnak "szakemberek" trehány munkát kiadni a kezükből.
Amit tapasztaltam most, hogy használtam ezek után az autót, hogy eddig is rángatott 2-ben egy kicsit, ha gyorsultam (eddig azt gondoltam, hogy a turbó hiánya okozza), de most már 2-ben, és 3-ban is csinálja, főleg, ha motor fékezek.
Kalandos a kis vörös döggel az élet! :D