Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Texas

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Érd

Texas's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Új fórumozó vagyok, lenne két kérdésem. Próbáltam már sok helyet és szerelőket, eddig nem sikerült megoldani ezt a kettőt, de hátha valaki már találkozott a Zafira B-nél valamelyik problémával, és tudja a megoldást. Tippeket már kaptam sokat, de eddig egyik sem vált be. Rövid történet az autóról: 2006-os 1.8 benzines, 2011-ben 67.000 valós km-rel vettem, rögtön utána LPG-re lett átalakítva. Annyit lehet tudni az autóról, hogy az előző tulajdonosnál volt egy ráfutásos baleset, hátsó hidat cseréltek nála a márkaszervizben. 2011 nyarán jobbról belém húztak, az autó jobb oldalán keletkezett károkat márkaszerviz kötelezőre kijavította (jobb eleje-közepe táján lemezelemek, jobb első kerék, jobb első lámpa és egy stabpálca cserélve, amúgy az autó tökéletesen járóképes maradt az eset után). Szóval a két probléma: 1. Koppanó hang menet közben Az első nálam töltött őszén (tehát már a nyári baleset után) erős koppanó hangot adott az autó érzésre nagyjából a vezetőülés alól, de nem következetesen, néha hátrébb, néha előrébb hallhatóan, és jórészt hosszabb kirugózásoknál, de néha kisebb bukkanókon is, akár 1, akár több személlyel, de abszolút kiszámíthatatlan módon. Általános autószerelő felemelte, mindent meghúzott, amit tudott, átvizsgálta, semmi hibát nem talált, és a hang meg is szűnt. Nagyjából egy év múlva jött elő, szintén ősszel a hang, akkor már Opel szerelőhöz vittem házhoz. Huppanókon meghallgatta, csáposon megvizsgálta az autót, a futóműelemeket, beleértve a rugókat is, kormányzást, és minden szóba jöhetőt épnek talált. Utána már fél év múlva, tavaly késő tavasszal jött elő a hang, Opel szerelő már hülyét kapott, akkor sem talált semmit, pedig tüzetesen átnézett mindent. Én kipakoltam a teljes csomagtartót, igazítottam a hátsó ajtón, de egyik sem bizonyult megoldásnak, viszont röviddel azután, hogy csáposon volt az autó, megszűnt a hang. Legutoljára karácsonykor tért vissza, az őszi esős időt érdekes módon megúsztuk. Azóta kisebb-nagyobb rendszerességgel, azért naponta többször, tökre kiszámíthatatlanul jön elő, de nyilván könnyebben rosszabb úton előhozni, ahol keményen dolgozik alatta a futómű és csavarodik a kaszni. Viszont egy hete hülyét csináltam magamból a futóművesnél, mert nem tudtam az utcán produkálni a hangot. A héten megyek megint, utána szerintem "nyúzóra" is felkerül az autó. Már hülyét kapok tőle. Az eddigi tippek: - rugótörés - a rugók épek, mint a futómű többi szemmel látható része - a baleset javítása során a lakatosok vmit nem jól raktak helyre v. elengedett valamilyen rögzítési pont a kasznin - de ezt balról hallani, néha hátulról, néha középről, néha előrébb is, a balesetben viszont a jobb eleje sérült. - toronyrögzítő csavarok nincsenek jól meghúzva vagy a troronycsapágy adja meg magát - az Opel-szerelő szerint ez nem az a hang, és nem ennyire ritkán és össze-vissza jönne elő - kipufogó - csáposon végigfeszegettük a teljes futóművet, lerakva kézzel rángattuk az autót, de semmi. 2. Reggeli indításnál fulladozó motor Pár hete csak reggelente, tehát amikor benzinnel indul az autó, kb. 1 percig borzasztó egyenetlen az alapjárat (kb. 700-1100 között játszik), gázadásra néha nem hajlandó felpörögni, de a legrosszabb, hogy elinduláskor gyakran "nincs ereje", mintha le akarna fulladni az autó. Ezért minden reggel kb. 1 percig vagy elő kell melegíteni vagy borzasztó ügyesen kell kezelni a pedálokat, pörgetve (ha engedi) hogy ne rángasson, ne fulladozzon (nem fullad le, az alapjáratot a számítógép megemeli, amikor fulladásközeli állapotban van). Nem hagy ki henger, hibajelzés nem világít. Próbáltam este benzinnel leállítva (alapból ugye gázzal megy), de maradt a probléma. Befecskendezőtisztító adalékot is kapott, de ez a reggeli probléma maradt. A gyertyákat évente cserélem. Amúgy kb. 1 perc után (akár mínusz 10, akár plusz 10 fok van) már simán jár a motor, gázra átváltva sincs gond, szépen jár. Sőt ha reggel csak 2-3 km-t megyek az áruházig, majd 1-2 óráig állni hagyom, utána megint normálisan indul, szóval csak a reggeli első indításnál van ez a gond. Eddigi tippek: Az Opel-szerelő szerint lehet, hogy kezdenek beégni a szelepek a gáztól, és így nap elején a kompresszió nem elég. Máshol írtak olyat, hogy esetleg a benzin oldal "eltanulta" a gáz oldal befecskendezési beállításait. Más azt mondta, hogy a gázosok nézzék át, szerintük fals levegőt szív. Mindegyikkel az a problémám, hogy ez a csak első indításnál rendelkező probléma elég speciális. Megyek a héten gázoshoz, de nagy reményeim nincsenek. Az Opel-szerelő azt mondta, hogy hibajelzés hiányában nem tud mit kiolvasni, meg kell várni, amíg a számítógép kirakja a műszerfalra a hibajelet. Lécci az írjon, aki már találkozott valamelyikkel vagy biztosan tudja, hogy mi a hiba. Köszi, Zsolt (alias Texas) texalink@gmail.com
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.