Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kovacsh

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Pétfürdő

kovacsh's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. kovacsh

    Dízel

    Én elvinném egy motormosásra és akkor jobban látod mi a helyzet. szerelőm mondogatta a múltkor hogy félő hogy a hengerfej tömítésem égett át, holott csak a szelepfedél tömítésem és egy porlasztó ház volt tömítetlen, utóbbit majd a másik hárommal együtt cserélem ha már nem jó. Szíjak szűrő, minden karbantartási javítás után a motor tökéletes, könnyen indul.
  2. kovacsh

    Dízel

    Gondoltam még a nem jó minőségű, vagy régi hűtővízre is, de meglátom mi lesz vele, mert vezérműszíj cserénél ugy is leengedi a szerelő a vizét és ki is cseréli, hátha utána nem lesz gondom vele, esetleg termosztát vagy hőgomba döglött be? Szerintem nem normális dolog főleg egy dízelnél ha állandó 95 100 fok körüli a vízhőfok, megfő a hengerfej vagy a szelepfedél, nem? lehet hogy most is azért tolja ki a szelepfedélnél az olajat mert agyonfőzte a motort a korábbi tulaja, bár ő nem ment vele sok kilómétert egyhuzamban. Viszont ma meglepő módon egy izzitásra kb 3-5 mp indítozásra beindult a verda, szval szerintem egy 358 ezer km-t futott autónál ez normálisnak mondható. Vagy nem?
  3. kovacsh

    Dízel

    Az faxa bár nem tudom . Minden esetre rámérek a ventire.
  4. kovacsh

    Dízel

    Akkuval kipróbáltam és jó mind a négy izzitogyertya . Levegős lehet de azt nem tudom mérni. Ma azt vettem észre hogy 200 kilométeres karikatúra után felmegy a víz hőfok 95 fokra is viszont a ventillator nem kapcsol be. Ezzel mi lehet?
  5. kovacsh

    Dízel

    Egy izzitással sokat kell tekertetni, kettővel már nem olyan sokat, de mindkét esetben normálisan indul, nem hagy ki egy henger sem. A kormány nem ugy remeg mint pl egy 81es VW passatban, de benzineshez képest durvább járás miatt lehet, ahhoz szoktam, ha meleg a motor akkor nem remeg annyira, inkább csak a motor hangjával egy ütemben dorombol. Ha érted mire utalok. Engem jobban idegesít a hidegindítási baja. Szerelőm szerint ennyi idős autónál ez normális ha kétszeri izzitásra indul el a kocsi. Nem hinném mivel nincsenek felénk már olyan minuszok ma reggel is 5-7 fok volt amikor inditottam. Mi lesz vele a téli keményebb hidegben? 6x kell izzitani??? Érdekes de hátha rájövök mi a gond. Ápr. 5-én viszem a szerelőhöz, előbb nem kaptam időpontot akkor tetetek bele visszacsapó szelepet is, hátha csak annyi a gondja. Ha van még ötlet irjátok meg nyugodtan, egy próbát minden megér Üdv.
  6. kovacsh

    Dízel

    Ezzel a módszerrel mértem én is :). Ez alapján számoltam ki. A műszeres részét azért irtam hogy viszonylag az is pontosan mérte. Valami miatt csökkent az erő a gépből, de nem jövök rá miért. Olvastam pár hozzászólásban a visszacsapó szelep beszereléséről, ezt hová kell beszerelni? Fogyasztást csökkenteni a füstcsavarral lehet vagy vigyem el az autót egy adagolóshoz? Légszűrő cseréje is a mai nappal megtörténik, hátha ott van probléma. Másik problémám hidegindításkor van, nem tudom jó-e ha beindítás után remeg a kormány illetve elég zaklatottan jár a motor, melegen is remeg a kormány, lehet hogy alapjáratot kéne állítani a gépen de nem tudom mennyire és hogyan?
  7. kovacsh

    Dízel

    Sziasztok! Tegnap kicseréltem az izzitókat, és azóta reggel könnyen indul. Cserénél vettem észre hogy a porlasztócsúcsok között levő gumicsövek gázolajosak voltak kivülről, gyorsan le is cseréltem, mind a hármat, mivel rövidet vettem igy az elosztóról ahol van egy t idom onnan nem tudtam már cserélni. Azóta mintha lomhább lenne a gép, kevéssé reagál a gázadásra. Az adagoló feletti utolsó izzitógyertyához le kellett vennem az adagoló hátulján levő egységet is mivel nem fértem hozzá az izzitóhoz(nem tudom mi ez, két darab torx fejű csavar fogja az adagolóhoz, illetve a tartólemezébe be van akasztva a két ollórugó közül az alsó rugó karma). Mindent ugyanoda és ugyanugy tettem vissza mint ahogyan volt, de valami mégis megváltozott, szerintem. Mi okozhatja? Nem állítottam el semmit sem. Viszont a másik aggasztó dolog a fogyasztás, 570 km mentem el úgy, hogy a mutató az R és a 25 közötti vonalon áll. Számításaim szerint ez 6,5l fogyasztást jelent. Napi 50-100 km megyek vele egyhuzamban. Ez sok vagy kevés? Előző tulaja szerint 4-4,5 l/100 fogyasztást mért, átlag 90 sebességgel. Mit nem csinálok jól? Harmadik egyben utolsó problémám, hogy észrevettem az izzitók cseréjénél, hogy a gázbowden vége nem ütközik neki a csavarnak ami alapjáraton szerintem hozzá kell érjen, ezt hogyan lehet állítani? Nem mertem tekergetni, mivel a bowden végén van egy müanyag buci is amit nem tudom hogyan állítsak, vagy egyáltalán kell-e állítani? Bocsi a hülye kérdésekért, első dizelautóm és nem értek még hozzá, de szeretnék róla a lehető legtöbbet tudni.
  8. kovacsh

    Dízel

    A nehéz indulást nálam az izzító gyertyák valamelyike okozza, de ma vettem bele 4 újat, ha beteszem őket kiderül az igazság. Fogyasztást még nem mértem meg. Füstje csak hidegen van az indításig.
  9. kovacsh

    Dízel

    Megoldottam a rádió hátulján lévő biztosíték egyel feljebb tételével. Igy nem hat rá akulcs de megmaradnak a beállítások. Köszi a segítséget.
  10. kovacsh

    Dízel

    Sziasztok! Lehet nem ide kell beirnom a kérdésem, de hátha. Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy egy JVC rádiót kötöttem be az Opel astra f 94-es 1.7d kombi autónkba de csak akkor hajlandó bekapcsolni a rádió ha a motor jár vagy a kulcsot az indítózás előtti helyre fordítom, tehát pl amikor izzit. Mi lehet a gond ilyenkor? A régi rádióval is ilyen volt, de az kazettás volt és hát ez most usb-cd lenne. Ha leállítom az autót nem szól, de az új indításkor elfelejt mindent, rádióadókat audio beállításokat stb. Ahogy néztem a kábelköteget ami a három csatlakozós iso kábelre megy nem buherálta az előző, egyben első tulaja. Gabbernek válaszolva, nekem is igy füstöl a gép, főleg hidegen, melegen annyira nem de 375.000 van a motorban, múlt héten vettem meg én is a kocsit, nekem is harmadik, negyedik izzitásra indul a gép, egy vagy két izzitással sokat kell indítóznom, mire beröffen de akkor is kiköp egy adag füstöt és már jó is. Várom kedves segítségeteket. Üdvözlettel: Gergő
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.