Helló mindenki!
Lehet, hogy itt kapok választ a kérdésemre.
A problémám a következő:
Van egy Zafira A Y20DTH autónk. Folyamatosan hivatalos Opel szervizben volt szervizelve javíttatva. Újonnan vettük még 2001-ben.
A lényeg, hogy kb 5-6 éve elkezdődött a játék, hogy a kuplung felső munkahenger meghal (kinyomáskor a dugattyú mögé áramlik az olaj, és nem emel ki vagy visszaenged.). A meghalás azt jelenti jelen esetben, hogy mióta ez elkezdődött, azóta kb minden évben kellett egyet cserélni benne, mert mindig otthagyott bennünket valahol. (hozzáteszem, hogy az utolsót Svájcban rakták bele...)
A szervizben vannak ismerősök és nem vágnak át, tehát nem arról van szó, hogy ki sem cserélik vagy használtat tesznek be, ráadásul volt már olyan is hogy a szemem láttára rakták be amit én vittem. Egyébként kérdeztem a szervizes ismerőstől, hogy ez gyakori probléma e, de azt mondta hogy ilyet nagyon-nagyon ritkán kell cserélni.
A kérdésem az lenne hozzátok, hogy volt e valakinek hasonló problémája ezzel a kuplung rendszerrel (ha jól tudom a G Astrákban is ilyen rendszerű a tengelykapcsoló.) és ha igen akkor mi a megoldás, mert ez nem állapot, hogy az ember mindig attól retteg hogy mikor esik be a kuplung.
A másik kérdésem az az lenne ezzel kapcsolatban, hogy a fékolaj kora, állapota befolyásolhatja e a munkahenger működését, illetve ha az olaj túl régi, az okozhatja e azt hogy megeszi a dugattyú gumi alkatrészeit? Mert ez esetben lehet hogy egy fékolajcsere megoldaná a problémát (megjegyzem szerintem még soha nem volt cserélve fékolaj).
Válaszaitokat előre is köszönöm!!
Erdélyi Gergely