Sziasztok ! :)
Én 2002-ben vettem egy '96-os F astra Caravan 1,7 TD Isuzu motoros autót. Német országból hozták, a papírjai szerint 207.000 Km volt benne, de aki eladta azt mondta, hogy a számla értéke miatt tekertek bele az órába egy százast. A bal oldala törött is volt, de szépen megcsinálták.
Amikor megvettem, akkor olajcsere, fékcsere, hűtőcsere, néhány csövecske cseréje majd ajándékba kapott egy jó nagy aksit a kocsim, hogy ne érjen meglepetés.
A felszereltsége elég jó, ( tetőablak amit imádok, abs, 2 lufi, körbe színrefújt, vonóhorog gyárilag, színes üveg stb stb)
A kocsim a vétel óta mindennapos használatban van, többnyire pesten araszolgatok vele, de sokat járok vidékre is. ( töb mint 40 ezret mentem vele eddig) A fogyasztásom országúton 3 személlyel és némi csomaggal 5,4 volt ezt két hete mértem, de nem hajtottam, átlagban 120 km/h volt az utazónk. 760 km-t 37-38 lityivel megúsztam. Motorom nem füstöl, ha bekapcsol a turbó akkor belesüppedsz az ülésbe. Városban 7 liter körül fogyaszt. Én minden második tankolásnál teszek a gázolajba wins adalékot ártani nem árt alapon, az tisztán tart mindent. (760 ft) Olajat 9 ezrenként cserélek, minden olajcserénél sz összes szűről is kicserélem. Félszintetikus opel olajat használok, 5 lityi kb 6000 ft, a szűrők pedig sofima névre hallgatnak. 2 oil csere között kb. 2 dl az olajfogyasztása a motornak. Télen nyáron gond nélkül indul a motor, télen pl. a hó miatt 6 napig nem tudtam vele beálni a garázsba, de az utcára sem vittem ki és amikor beültem az első indításra gond nélkül elindult.Pedig jóvan -10 alatt volt a hőmérséklet. Most láttam idejét a vezérlés cseréjének, kompletten alkatrészekkel munkadíjjal került 43.000 pénzbe, és érezhetően jobban megy tőle a kocsi, vagyis még jobb lett az alapjárat és érzésem szerint jobban ugrik ha odalépek neki.
van egy nagyon jó szerelő ismerősöm, az egész család dizelet szerelt és a srác is már 10 éve szinte csak ezt csinálja, lelkiismeretes és nem vágott át eddig még egy ismerősömet sem. csak ajánlani tudom, ráadásul nagyon ismeri az összed dizel motort.
Megszerettem ezt a kocsit, kár hogy már 8 éves, még egy évet használom azután csere, de maximálisan meg vagyok vele elégedve, utazásra, cuccolásra nagyon jó.
Eddig megúsztam nagyobb javítások nélkül, a motor mondhatni a korához és az ismertelen számú futott kilóméterekhez képest nagyon jó.
Mivel már legalább 10 éve csak dízel autóim vannak, így azt tudom tanácsolni, hogy az ízzítógyertyánál és a porlasztócsúcsnál ha van rá anyagi lehetőségünk ne spóroljunk, vegyük meg a gyárit. Amíg az adagolóval nincs semmi gond, nem szabad szétszedni, megy amíg megy, ügyeljünk arra, hogy tiszta legyen az üzemanyag és néha adjunk neki egy kis tisztó adalékot. Ha pedig hozzá kell nyúlni az adagolóhoz, otthon nem érdemes vele barkácsolni mert csak padon lehet igazán beszabályozni és nem minden szerelő tudja a hozzá való trükköket.
Na mindenkibnek nagyon jó opelozást és olcsó gázolajat kívánok. :)